Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 08:22:23

LOGOUT.hu

Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#60301) saen válasza kabalala (#60300) üzenetére


saen
veterán

A 7év szerintem túlzóan optimista. 50k km azért nem kevés és itt nem nyári gumiról beszélünk, magasabb profilmélységnél van a csere + puhább a gumi. Emellett 7 évnél a keményedés is játszik, főleg télen ekkor már nem fog jól tapadni szerintem.

(#60302) Qru válasza kabalala (#60300) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A tömegvesztéshez kéne ismerni az adott gumik kiindulósúlyát is. Hiába több a tömegvesztés, ha eleve nehezebb a gumi van miből veszítenie. A tömegvesztés inkább környezetterhelési kérdés, egy jobban poroló fékbetét is szennyezőbb pl mint egy kevésbé poroló.

Felkeményedik és pont azért kopik lassabban. De tapadni nem fog, szóval hirtelen iránytváltani, megállni, gyorsítani ne akarjon vele az ember.

7 évet még a top 4S gumik sem nagyon bírnak, egy középkategóriással meg pláne. Még egy garázsos autónál sem ami kevés UV-t kap.

Nekem 175/65R14 méretben van 2021 óta Quatrac 5, azzal elégedett vagyok de hosszútávú tapasztalat nincs még vele. Egyelőre ebben a havas/latyakos időben is jól teljesít.

#nincsbennetarcsi

(#60303) focvis válasza Lalee (#60293) üzenetére


focvis
veterán

Inkább az erkélyre tenném, mert vélhetően büdöske.

(#60304) MC Pite válasza Zsombe (#60296) üzenetére


MC Pite
veterán

Én nem harapom le a fejed, csak unom hogy linkelgetem a tesztekben sereghajtó, te meg folymatosan ajánlgatod. :U

Miért ajánlod, amikor az árában van több jobb gumi is?

Elhiszem hogy nem használtál jobbat és elégedett vagy vele.
De a tények makacs dolgok.
Pár Yokohama és Toyo gumit preferáló mindig akad aki reklámozza a közép/felső árkategóriában a... nem az ársávnak megfelelő teljesítményű gumit. Csak úgy, tesztek nélkül, mert a tesztekben elért eredményekkel már nem nagyon kellene senkinek. Ugyanezt eljátszák a másod és harmadvonalas márkákkal, mert az Michelin/Conti/egyéb leszármazott! Ja, csak a végeredmény néhanjó, sokszor meg olyan gyenge egyes részeken, hogy kerülendő. (Sava, Kormoran, Barum egyes termékei is).

2023 Tyre Tests
21st: 2023 All Season Tyre 35 Set Shootout (225/45 R17)
2020 Tyre Tests
23rd: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
15th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)

A Vitarára CC2, GY V4S gen3, Turanza AllSeason6-ot javasolnám elsősorban.

Mivel az AW21 sose jut be a döntőbe, csak a selejtező eredményeit rakhatom be:

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60305) rasotamas


rasotamas
veterán

Sziasztok!

Asszonynak keresnénk mostmár a Prius3-ra 195/65 R15 mértetben négyévszakos gumit.
A nyilvánvaló Michelin CrossClimate2-n kívül milyen alternatívák vannak mostanában?
Próbáltam kicsit visszaolvasgatni, még az Apollo Alnac 4G Allseasont találtam talán.
Kb évi 6-8e km, és ha olyan idő van ő aztán tuti nem ülne volán mögé.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#60306) Zsombe válasza MC Pite (#60304) üzenetére


Zsombe
senior tag

Én már ezekkel a tesztekkel lassan úgy vagyok, mint az antivírus vagy vpn tesztekkel: amelyik gyártónak vastagabb a pénztárcája/nem sajnálja a pénzt, az jobb helyre kerül.

Saját tapasztalás és más userek véleményei sokkal mérvadóbbak.

Arra pedig, hogy nem használtam jobbat csak annyit tudok mondani, hogy volt Michelin Pilot Sport 2-m (3. szezonra elkopott), elhasználtam 3 garnitúra Bridgestone Potenza S001-et, elkoptattam pár Bridgestone Blizzak LM32 és LM005 szettet is. Legutóbb Bridgestone Potenza Sport volt a nyári gumim, ami nagy csalódás volt: tapadásban sem volt olyan jó mint az S001 és 2 szezon után keresztben hajszálrepedések jelentek meg a futófelületen a minták tövében. :Y Ha ez nem lett volna, akkor biztos Turanza 6 négyévszakos lett volna a választásom, de így Yokohama lett.

Emlékszem 3 évvel ezelőtt is páran leszóltak itt a topikban, amikor Firestone Winterhawk 4-et vettem, de az is teljesen jó gumi volt.

''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

(#60307) Zsombe válasza rasotamas (#60305) üzenetére


Zsombe
senior tag

Goodyear Vector 4S Gen3

''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian

(#60308) rasotamas válasza MC Pite (#60304) üzenetére


rasotamas
veterán

Küldenél egy linket erre az oldalra? Ezt a nézetet nem tudom rajta behozni.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#60309) forceberg válasza Zsombe (#60306) üzenetére


forceberg
veterán

Én meg 1 éve Toyo Celsius AS2-t vettem, eddig elégedett vagyok vele.
A keményedés ellen jó a folyamatos használat(4évszakos), mert nincs eltéve fél évekre a futófelület.
Az 5 éves Nexen sem volt érezhetően kikeményedve, de nem tetszett. 4-4,5mm-es mintázat volt még rajta, de már láthatóak voltak azok a szokásos repedések. Vagy 75k km kíméletes használat után.
[link]

A tesztekről ez a véleményem:
[link]

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#60310) MC Pite válasza rasotamas (#60305) üzenetére


MC Pite
veterán

Nem alternatívája a CC2-nek, sokkal gyengébb.
GY, Vredi, esetleg Hankook H750, Nexen 4S 2.

rasotamas: [https://www.tyrereviews.com/Article/2023-All-Season-Tyre-35-Set-Shootout.htm]

Zsombe: Akkor meg főleg nem értem.
Winterhawk4et nem, de 3at használtam, 2-3évesen csúszkált rendesen, rühelltük. Nem tudom mennyivel lett jobb, de pénzt nem adnék érte :) .
User reviewok szerintem nem hasznosak, főleg itthon. Csak istenítés és csak fikázás van, közzes vagy objektív vélemény nincs. Sőt, sokszor amíg megvan istenítik, mikor eladták, fikázzák. Plusz sokéves gumi helyett bármi jónak tűnik - de hogy 2-3 évesen radikálisan csökken egyes abroncsok teljesítménye, az sajna ritkán derül ki ezekből!
És inkább adok olyanok véleményére akik évente 1-2* tucatnyi gumit mérnek(!) össze. Kivéve autonavigator téligumi tesztjei, amik kicsit sem kolerálnak más tesztekkel.
Plusz a teszteket sem csont nélkül kell nézni, pl az értékelés nem szokott érdekelni (kisautó méretben kopásnak 20% súlyozás?) - hanem mi mire van hangolva, mi hol teljesít jól.

Meg ugye egy teszt, nem teszt!
Erre remek a TyreReviews összehasonlítója (ahol a részeredményeket is érdemes megnézni!) adott gumik alatt: [CC2 vs V4Sg3]
Kiindulásnak(!) remek, meg lehet aztán nézni a szükséges méretek környékén részletesen!

Az genyaság lenne, ha megkérdezném hogy Yokohama és Toyo 4S gumikat mi alapján vettetek, amikor itt is járatosak vagytok? Aki annak veszi, annak nem szóltam. :R

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60311) focvis válasza forceberg (#60309) üzenetére


focvis
veterán

A hétvégére előveszem a B járgányt, télire Goodride ;] Elite z-401-eken pihen. Be fogok számolni. :K

Nyárra nem zárom ki, hogy tavasztól őszig Toyo Proxes R30-at kap. Előző autón olyan volt, nem egy kimagasló valami, viszont kb. 3 évszakos mintázatú.
Ugyanakkor nem olcsó, kb. Hankook S1 Evo3 árban van.

[ Szerkesztve ]

(#60312) Lalee válasza BaLee (#60295) üzenetére


Lalee
aktív tag

#60297Qru
#60303focvis
Köszönöm mindenkinek a tanácsot. Valószínű, hogy erkély lesz mert elég büdi az biztos. :) Már egyszer kérdeztem, de biztos ami biztos. Ezek Michelin CC 2 gumik és pótkeréknek vennék lemezfelnit és rá egy Vredestein Quatrac Pro gumit. Akkor defekt esetén tudnám mind a két oldalra használni? Vagy inkább vegyek még egy Michelin CC2-őt és csak egyoldalas csere? Ha csak ilyen pótkerék van akkor vész esetén sem szabad ellenkező forgásiránnyal feltenni?

(#60313) focvis válasza Lalee (#60312) üzenetére


focvis
veterán

0. Van gyárilag pótkerék hozzá? -> az jó lesz.

Ha nincs:
1. Quatrac Pro nem forgásirányos, így mehet mindenhová.
2. CC2 forgásirányos, viszont egy végzetes gumisérülés esetére van azonos korú tartalékod. Bár a kopottsága eltérő lesz. Rövid útra szvsz mehet fordítva is, de sosem próbáltam.
3. Vegyél egy olcsó kínait pótkeréknek, nem forgásirányost.

(#60314) forceberg válasza focvis (#60311) üzenetére


forceberg
veterán

Nem múlt héten kellett volna próbálnod? :))

(#60310) MC Pite : Egyenesen kreténségnek veszem, mivel így inverz kiemelted. :)) A szükséges méretben a tavalyi tesztek és árak(és elérhetőség) alapján. 32-ért vettem, idén simán 40+-50, de alig látok pár helyen, a többinek meg ahogy nézem nem ment feljebb az ára. A tavalyi év végére sok guminál megugrottak az árak, ha jól emlékszem...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#60315) rasotamas válasza MC Pite (#60310) üzenetére


rasotamas
veterán

Köszi, tehát akkor:
Michelin CrossClimate 2 -> 91H és 95V egyaránt 35k autoguminet ingyen szállítás
GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -> 95V 32+szállítástól
Vredestein Quatrac -> 91H 25k autoguminet ingyen szállítás
Hankook Kinergy 4S2 H750 -> 91H 24k autoguminet ingyen szállítás
Nexen N'blue 4 Season 2 -> ilyet nem látok 195/65R15 méretben

És ezek minőségben hogyan viszonyulnak egymáshoz?
A végösszeg ezek szerint 96 és 140 közt alakul
Jó lenne ha sok évet kibírna, nem keményedne-öregedne el 3 év alatt, hamár nem kopik el.
Most régebbi típusú Nexen blue van, ez eléggé szétrepedezett már. Évi 6-10k fog belemenni, inkább kopjon is el :)) lehetne rá 5-7 éve esetleg.
Akkor ez az autoguminet.hu az ingyenes szállítással ajánlott?
Felszereltetni hol érdemes? Itt a faluban sztem 2000/db áron csinálják.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#60316) rasotamas válasza rasotamas (#60315) üzenetére


rasotamas
veterán

Találtam GY-t is 95T-ben 31,7-ért náluk.
De nem gáz a T? Azért H-nál megúznám a határt, mégha nem is fogunk 210-zel menni soha.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#60317) MC Pite


MC Pite
veterán

forceberg: Mindenütt is szoktam nézni, de 98%ban fent vannak TR-on a tesztek, ott én nem nagyon láttam érdemi eredményt.
Vagy ha tudod melyik tesztekben volt jó, azt is meglesném :R .
Az elmúlt két évben R17ben 14/16, R15 9/10 és 11/15, suv méretben 7/10 ill 9/11.

Szezon guminál is szeretek szemezgetni, viszont 4 évszakos csak akkor 4 évszakos, ha tényleg jó! A mezőny hátsó fele 2-3 évszakos valójában a nagyobb tesztekben.

Félre ne értsetek, nem kötözködni akarok, ezer ember ezer féle gumit vesz, de ti nem vasárnapi sofőrök vagytok akikra a gumis azt melegíti rá, amiután kabátot/BT hangfalat/sörcsapot kap, hanem keresgéltek, és ebben a topikban is jelen vagytok.
De akkor vagy nagyon más a súlyozás, vagy más forrásokat találtunk, ezz sem zárom ki. :R

focvis: Szokatlan kombó, nyárinak azt hittem játszósabb karaktert tennél inkább; max ha két szett ( ;] ) akkor lehet a ősztől tavaszig húznék olyat ami mindenre is (CC2, TAS6), aztán nyárra meg jót. Vagy azzal könnyebb körzőre rakni? Bár gondolom már óvatosabb leszel valamivel ezzel :) .

rasotamas: Az első 3 ami tartós és bevállt. H750 gyorsabban kopik, de gyorsabban is revül. Dobogóra TAS6 még odamehetne, de annyira nem bízok benne azért mint a Michelin vagy Goodyearben, amik sokszor bizonyították hogy nem revülnek gyorsan. ASC2 is, de nekem sose adja ki hogy ezt válasszam, esetleg téli szettnek. Szerk: nem, arra maradna a GY. Hiába lett 2, nekem nem kéne.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60318) forceberg válasza MC Pite (#60317) üzenetére


forceberg
veterán

A részletes autobild tesztekre már csak olyan gumik kerülnek be, amelyek a "selejtezőn" nem 100% ipari hulladékok voltak. A selejtező a nedves/száraz fékteszt. Azért van csak 15 a listában, mert a 35-ből 20 már mögöttük volt, azok be sem kerültek a teljes tesztre. Másképp közelítjük meg. Ha valakinek ultimate gumi kell, akkor az szezongumikat vesz, vagy én is talán azt gondolom a legjobb választásnak, ha télies 4 évszakos mellé jó nyári. Szóval ez az AS2 nem top, de közel sem a legalja volt a mezőnyben, korrekt áron. Ahogy nézem, idén az ára már nem az igazi.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#60319) focvis válasza MC Pite (#60317) üzenetére


focvis
veterán

A téli parkolásra használt Goodride (legalja kínai) kvázi ajándékként jött a használt gyári felniken, 2022-es DOT. Minden tesztben kb. utolsó helyezett, pont havon mutat jó eredményt, de ez Mazda, annak én nem mutatok havat. (Műszaki vizsgára is jó lesz, minden paraméter gyári, 7.0 széles.)

Nyárra lehet, 215/45-öt veszek 205/45 helyett a 7,5 széles felnire.
Ahogy írod, megvenném én a legjobb sportgumit rá, egyszer élünk... de akkor korlátozott lesz a bolondozás. Persze nagyon sz@rt se akarok, valami közepes, kicsit sport, kicsit túra, + jó nagy peremvédő.

(#60320) MC Pite


MC Pite
veterán

PS4, S1, PC7? GYnál nem tudom mi lenne jó, az Assyval nehéz lenne már játszani talán.
Én addig keresgéltem hasonlót, hogy bő féláron egy pár km-es P4 lett végül :DDD . 200 felett kezdődik pirosra egy szett normális gumi :(

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60321) focvis válasza MC Pite (#60320) üzenetére


focvis
veterán

Ez mind túl jól tapad szárazon. ;] :DDD (Contit személyes unszimpátia okán nem) Majd a tavaszi akciók alapján kitalálom.

A gyári szerelésűn is van még 3-4 mm, szárazon OK, viszont vízen semmi tapadása. Lehet, tavaszra fent hagyom a Goodride-ot, nyárra a gyári BS-t, aztán eltolom a döntést 2025-re.

Szerk: FONTOS, hogy szép legyen az oldalfala, pl. a Contié nem szép.

[ Szerkesztve ]

(#60322) Qru válasza Lalee (#60312) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vmi olcso alsopolcos nem kotott forgasiranyosra +1.

#nincsbennetarcsi

(#60323) Qru válasza rasotamas (#60315) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Quatrac ha kozepkat eleg. GY ha felso kell. Sebessegindexbol van gyari eloiras olyat kell venni ra. Teli es 4S-bol mehet 1-el ala.

#nincsbennetarcsi

(#60324) Qru válasza focvis (#60321) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hankook Kinergy, aztan konnyu lesz korzore rakni. ;]

#nincsbennetarcsi

(#60325) focvis válasza Qru (#60324) üzenetére


focvis
veterán

Az szép virágmintás 🥀🌻🌷💐🌸🥰, de se méret, se peremvédő. 🤗

(#60326) rbalint88 válasza focvis (#60321) üzenetére


rbalint88
addikt

[link] elolre frisset, hatulra 2019-est, hogy jatekos legyen :DDD azt nezem, ebben a meretben nem valami nagy divat a peremvedo. :(

(#60327) focvis válasza rbalint88 (#60326) üzenetére


focvis
veterán

:DDD (EQM -> hátul EnergySaver)
Azért akad peremvédős, csak nem jelzik. rendszeresen nézegetem.

Neked mikori a PS4? Bármi repedezés?

(#60328) rbalint88 válasza focvis (#60327) üzenetére


rbalint88
addikt

DOT 4620. No repedes :N A valamivel fiatalabb (2021-es) CC2 szarabbul nez ki, abszolut ertelemben az se rossz, de latszik, hogy az egesz evben kint all, a PS4 meg garazsos es keveset is fut.

(#60329) rasotamas válasza Qru (#60323) üzenetére


rasotamas
veterán

Köszi!

Akkor inkább a GY mint a CC2?
91H az előírás. Akkor mehet T is ezek szerint. De talán most is az van.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#60330) Qru válasza rasotamas (#60329) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

CC2 nem tud annyival többet mint amennyivel drágább.

Arra figyelj, hogy a GY-ből a Gen3-at rendeld, a Gen2 az gyengébb sokkal!

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#60331) MC Pite válasza rasotamas (#60329) üzenetére


MC Pite
veterán

GY kicsit jobb letaposott havon és vizen.
CC2 kicsit jobb száraz fékezésben.

Dönts neked mi fontosabb. Én száraz úton megyek lendületesebben.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60332) szabonagyur válasza MC Pite (#60331) üzenetére


szabonagyur
félisten

Lehet szarazon mesz lenduletesebben ha a letaposott havon kell random nagyot fekezni az elotted levo miatt.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#60333) f4lcon válasza szabonagyur (#60332) üzenetére


f4lcon
őstag

pont ezt akartam írni, hogy vészhelyzetek esőben és havon alakulnak ki jellemzőbben, nem szárazon

“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

(#60334) saen válasza f4lcon (#60333) üzenetére


saen
veterán

Nem feltétlen. Szárazon sokkal többet mész, mint havon, mégha ritkább is, akkor is előfordulhat.
Szerintem senki nem tudja megmondani mikor kerül vészhelyzetbe.

(#60335) rasotamas válasza Qru (#60330) üzenetére


rasotamas
veterán

Elsősorban az autoguminet.hu-t nézem, itt 31300-ért találtam GY Gen3-mat, de 95T és XL-es
CC2 95V és 91H egyaránt 35ezer
Nem látoma GY-hez képest a nagy árkülönbséget, de ez nem XL legalább. Azok kemények nem? Vagy ha más üzlet ahol lenne mondjuk 91H akkor melyik bolt ajánlott még?

Conti AllSeasonContact 95H 32,5k, 91H 29,6k
Pirelli SF2 95V 29k
Vredi Quatrac 95T és 91V egyaránt kb 27k, 91H 25k, 91T 24k
Hankook 4S2 H750 91V 26k, 91H 24k

Akkor ha 91H az ajánlott eleve melyiket nézzem? Gond nincs a 95V-ből sem, meg az XL-ből sem, de nem lesz nagyon kemény, rugózatlan?
Te melyiket vennéd, értékes szállítmány (asszony, sulimenet, ovimenet), nem 10-20 ezer dönt, inkább legyen jó ÉS tartós is.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#60336) MC Pite válasza f4lcon (#60333) üzenetére


MC Pite
veterán

Jellemzően havon rohadt lassan megyünk, és évi 3 nap.

Én tavasztól őszig viszont szeretek lendületesebben menni, 200+ nap.
Nem esőben, nem havon, akkor óvatos vagyok, meg eleve gyök kettővel vánszorgunk.
GY-okkal lenyomtam sok telet, remek gumik. Nyáron elmegy, de a CC2 határozottan jobb nyáron/szárazon.
Azt mondanám télinek GY, egész évre CC2... De most télire (október elejétől május elejéig) CC2-őt vettem, mert letaposott hó kevesebbet van mint száraz út.

rasotamas: CC2 vagy Quatrac 91esben. Én 96-92 váltottam nyárinál, komfortosabb, könnyebb érezhetően (P3-P4). Igaz, a CC2 is 92, de hiába egy collall kisebb, mégsem komfortosabb mint a nyári 17es, de a 96/XL picit feszesebb, nehezebb lenne belőle.
Teszem hozzá sokan észre sem veszik.
[link]

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60337) polonic válasza MC Pite (#60336) üzenetére


polonic
félisten

Mit jelent esetedben az, hogy lendületesebben menni az egyterűekkel (jól tudom?)?

[ Szerkesztve ]

(#60338) forceberg válasza polonic (#60337) üzenetére


forceberg
veterán

Táblán belül 51, kívül 91. ;]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#60339) MC Pite válasza forceberg (#60338) üzenetére


MC Pite
veterán

Genya ;]

Szeretem a szerpentineket, ha tehetem Tarján vagy Dobogókőn át megyek, és nem szeretem feleslegesen hővé és fékporrá alakítani a mozgási energiát.
Mellékesen ha megnézitek az Adac hány pontot adott a kikerülési manőverre az 1.2Pt C4 Pikacsura, kiderül hogy jobban teljesít ebben mint a tiétek(bár a kisdízellel lehet hogy forcebergé is jól végez). Nem kanyarvadász, nem szereti annyira a játékot mint a Megane tette (aminek nem aznirra indult el, hanem a feneke kezdett el kifelé pattogni), de abszolútban is korrekten lehet vele menni.
Amúgy mindegy mivel megyek, sportautótól anyám Agilájáig, mindig 90%on megyek. Ez autótól és úttól függ épp mennyi, ahol Agilával csúszok, ott annak a sebességnek a kétszeresével hidrós C5-el még csak kezdek kapaszkodni a kormányba.

Navi tippelt idejénél mindig hamarabb érek oda, de a fogyi is fontos, gyorsan nem megyek, csak a lassításokat nem viszem túlzásba.
Ha gyorsítok, az gyorsítás, ha fékezek, az fékezés, agyvérzést kapok a pedálogat mindig csak cirógató emberektől (400 méter alatt semmérik el a 90et, minden 5°nál nagyobb kanyarnál előtt 100 méterrel már 70re mell lassítani, a kanyarban meg még egy kicsit).
Főleg Alpokban és Tátrában (forgalom hijján itthoni hegyeknél is, mert hobbi/szabadidő hegyekbe vezet minket) magyar ismik azt mondják egy állat vagyok, a csajok hamarabb sikítanak mint a gumik, hogy lassítsak.
A valóságban meg csak úgy megyek mint a helyiek, megfelelő mennyiségű biztonsági tartalékkal.

Szerintem a magyarok vannak beoltva többek között a kanyargás, normális kanyarodás, előrelátás, előregondolkodás ellen, nem megyek én gyorsan (hisz az osztrák 110es tábla alatt 100al már kezdi tolni az orrát/farát :DDD ).
Egy nyamvadt zöld lámpán fele annyian jutunknát itthon mint a hanyatló nyugaton.
Meg jobban belegondolva a valóban ideális kanyarodási ívek/technika, intenzív és vészfékezés, normális műszaki állapotban tartás sem az erősségünk, még a tréningeken is elég vegyes szokott lenni a társaság.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#60340) Qru válasza rasotamas (#60335) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Quatracot vettem magamnak, ez erős közép kategórai, szvsz egy Prius-ra bőven elég lenne.

Conti nem, abból max a ASC2, de ez ASC1 nem egy nagy durranás. Pirelli jó kopásállóságú, ha sokat mész akkor arra érdemes rámenni.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#60341) saen válasza Qru (#60340) üzenetére


saen
veterán

ASC1 azért ajánlott volt tavaly még a tyrereviews-os tesztben, szóval annyira nem lehet szar. Ideibe csak azért nem került be, mert a régit már nem akarták, új meg még nem volt.

Jövő évi tesztre leszek kiváncsi, ott már lesz az új Conti meg Bridgestone is majd.

(#60342) Qru válasza saen (#60341) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

ASC-el az a baj(om), hogy nagyon középre van súlyozva a tudása. Erre rájött a Conti is azért mennek más irányba az ASC2-vel. Se szárazon se vízen nem jó igazán, se nyáron sem pedig télen. Nekem van egy garázsdíszem amit jellemzően nyáron használok arra ment a nyárias CC. A másik a boltba menős, azon télies Quatrac5 van, mert azzal megyek akkor (is) ha rossz idő van.

#nincsbennetarcsi

(#60343) saen válasza Qru (#60342) üzenetére


saen
veterán

Ezt meg is lehet fordítani, hogy mivel középre van súlyozva, ezért semmilyen körülmény között nem lesz szar a gumi, nekem mondjuk pont ez szimpi.
Az újról még alapos tesztet nem láttam, de a marketing anyagokban két dolog van csak kiemelve, egyik, hogy jóval tartósabb, mint a régi, illetve, hogy kisebb a gördülési ellenállás. Az előbbire ráfért a javulás, mert volt olyan teszt ahol ezt kritizálták, míg utóbbiban a régi is jó volt, de most még jobb.

(#60344) Qru válasza saen (#60343) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez a klasszik 4S sztereotípiát testesíti meg, ami mindenhol jó az sehol. És ezt tükrözik a teszteredményei is. Sehol nem gurított nagyon, holott a szezongumiknál rendre a Conit végez az első helyen/top3-ban.

#nincsbennetarcsi

(#60345) saen válasza Qru (#60344) üzenetére


saen
veterán

Mondjuk a Wintercontact nagy kedvenc, azzal rengeteget mentem anno olyan körülmények között, hogy autók az árokban, nekem meg sose csúszott. Több garnitúrát elhasználtam belőle.

(#60346) AssAssynn


AssAssynn
őstag

Gumiápoló sprének, habnak van értelme szerintetek?

"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)

(#60347) Qru válasza saen (#60345) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, nekunk is volt TS850 es 860 is nagyon jo gumik voltak. :K PremiumContact 5 is volt, az is nagyon rendben volt.

#nincsbennetarcsi

(#60348) Qru válasza AssAssynn (#60346) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

UV ellen segit valamemnyit de a futofeluletre nem mehet es a gumi belso oldalat se tudod rafujni normisan (bar azt az UV is sokkal kevesbe eri). Szoval csodat ne varj azert...

#nincsbennetarcsi

(#60349) F_Zolee válasza Qru (#60348) üzenetére


F_Zolee
veterán

Maximalisták aknából megoldják a belső felét is. ;] Valamennyit azért számít ha egy gumi ápolva van hosszabb távon.

(#60350) Qru válasza F_Zolee (#60349) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, csak nem mindegy mit hasznal. Ha vmi szilikonosat azzal tobbet art mint hasznal. :D

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.