A szabályok olyan változásokon mentek keresztül, hogy nem állnák meg a régi (2004)-es autók a helyüket. Egyrészről minden évben egy autó egy megadott irányt próbál képviselni. Ami az egyik autón jól működik aerodinamikailag a másikon nem fog. Mert minden autó más és más karakterisztikailag. Az FIA a törésteszteket is kiterjesztette, szigorította. Nincs tankolás, hosszabbak a tengelytávok.
3 oldal írhatnék, hogy miért nem. De elég csak megnézni egy 2004-es autót és egy 2012-est.
A 2009 előtti autókat azért nem is érdemes szóba hozni, mert 2009 előtt nem voltak a motorok befagyasztva. 2009 óta sokkal jobban számít az aerodinamika. Ami Luca szemét folyamatosan szúrja. Hiszen még sem fogunk viszont látni egy Suzuki Swift-en szénszálból készült terelőszárnyakat. Másrészről 2009 előtt az FIA nem akart minden évben forradalmat hozni. Mostanában ez pedig a perverziójuk. Évről évre próbálják az egész Formula 1-et megforradalmasítani. Ennek a lassulás a hátránya és, hogy nem képes egy csapat 5 évig dominálni. Azért sincsenek már koraszalkotó megoldások mert a szabálykönyv sokkal jobban megköti a kezüket a fejlesztőknek. Lassan eljutunk odáig, hogy Dalara készít kasznit, motort hoz a Renault és pilótát képeznek egyes régi csapatok . . . .
[ Szerkesztve ]