Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#46251) Xirtam válasza mokus1 (#46250) üzenetére


Xirtam
veterán

A szabályok olyan változásokon mentek keresztül, hogy nem állnák meg a régi (2004)-es autók a helyüket. Egyrészről minden évben egy autó egy megadott irányt próbál képviselni. Ami az egyik autón jól működik aerodinamikailag a másikon nem fog. Mert minden autó más és más karakterisztikailag. Az FIA a törésteszteket is kiterjesztette, szigorította. Nincs tankolás, hosszabbak a tengelytávok.

3 oldal írhatnék, hogy miért nem. De elég csak megnézni egy 2004-es autót és egy 2012-est.

A 2009 előtti autókat azért nem is érdemes szóba hozni, mert 2009 előtt nem voltak a motorok befagyasztva. 2009 óta sokkal jobban számít az aerodinamika. Ami Luca szemét folyamatosan szúrja. Hiszen még sem fogunk viszont látni egy Suzuki Swift-en szénszálból készült terelőszárnyakat. Másrészről 2009 előtt az FIA nem akart minden évben forradalmat hozni. Mostanában ez pedig a perverziójuk. Évről évre próbálják az egész Formula 1-et megforradalmasítani. Ennek a lassulás a hátránya és, hogy nem képes egy csapat 5 évig dominálni. Azért sincsenek már koraszalkotó megoldások mert a szabálykönyv sokkal jobban megköti a kezüket a fejlesztőknek. Lassan eljutunk odáig, hogy Dalara készít kasznit, motort hoz a Renault és pilótát képeznek egyes régi csapatok . . . .

[ Szerkesztve ]

(#46252) MPowerPH válasza Xirtam (#46247) üzenetére


MPowerPH
félisten

A lényeg az, hogy a 2012-es autójuk egy zsákutca. Súlyos alap konstrukciós problémáik vannak egyes részeken. Reménykedek benne, hogy a spanyoloknál egy teljesen új autót láthatunk majd, alapjaiban is áttervezett hátsó résszel(oldaldoboz,diffúzor,kipufogó), és módosított első felfüggesztéssel.

mokus1: Amit írsz, az teljességgel lehetetlen.

giigz: Az RBR visszaesése egyértelműen a befújt diffúzornak tudható be. Az akkori autójuk a nélkül nem versenyképes, mivel a köré lett tervezve a teljes konstrukció.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#46253) giigz válasza Xirtam (#46251) üzenetére


giigz
veterán

És a RedBull? Ők miért nem veszik vissza 1 az 1-ben a tavalyi autót, csak persze ráraknák azokat, amiket kell mostanra...

(#46254) Motion_Blur válasza mokus1 (#46250) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Áhh, teljesen más a szabályrendszer, más kasztni, gumi, motorok, gumik... nem lehet a múltból meríteni, a tervezőasztalon kell nagyot alkotni meg a szélcsatornában. És újat, már amennyiben ilyen szigorú megkötések mellett lehet.. van pár dolog amit vissza lehet hozni a múltból (pl. 2009-ben a dupla diffúzor is egy részben 2004-ből visszahozott dolog volt, a Ferrari idei első felfüggesztéséről meg nem is beszélve ugye..), de akkora gáz szerintem azért nincs a Ferkánál hogy kukázzák az alapokat. Szimplán csak gyengék.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#46255) Xirtam válasza giigz (#46253) üzenetére


Xirtam
veterán

Fentebb leírt mondataim között megtalálod a választ. Mivel az autó orrészé lejjebb került változott az autó súlyelosztása és a karakterisztikája. Nincs fújt diffuzor. Az RB7 tökéletesen arra volt építve, a köré lett szabva minden más aero tényezője.

[#46254] Szélcsatorna? Ezek az autók legalábbis az F2012 150 órát volt szélcsatornában. . . többi CFD.

[ Szerkesztve ]

(#46256) Xirtam válasza MPowerPH (#46252) üzenetére


Xirtam
veterán

Az a baj ezzel az első felfüggesztéssel, hogy súly-elosztásilag teljesen megfogja borítani az autót. De majd úgy is fogok regélni ha tudok valamit. Láttam olyan változást is ahol az autó (bulldozer) formájú orra is változik. Csak ezzel megint az a baj, hogy télen kitaláltak egy irányt. És muszáj azt megbontani. Így tesztek nélkül ez iszonyatosan rizikós. Mert így egy eg y pont becsúszik. De elképzelhető az is, hogy totális FAIL lesz a fejlesztések.

A Májusi teszteken minimum napi 150 kört kellene menni ahhoz, hogy Barcelona-ban lássunk valamit a revízióból.

#46257 Jól beszélsz csak sokat. Egyik kedvenc régi mondásom. :P Egy szó mint száz, a Ferrari nem először van a béka segge alatt. Nem lehet mindig a trón tetején ülni. Ez elmondható mindenről, mert a világ egyensúlya erről szól. :K Akik meg ez miatt elpártolnak a gárdától ennyit érnek kb. ;)

[ Szerkesztve ]

(#46257) Zso2 válasza mokus1 (#46250) üzenetére


Zso2
őstag

Igen köszönő viszonyban sincs már az az autó ehhez, az a csomag erre az autora átültetni nem lehetséges. A legjobban befolyásoló tényezők megváltoztak az idióta szabályokkal amik lelassítják az autókat , mindezt a kisebb költségvetés nevében. Ugye azok a kasztnik szabálytalanok lennének már, teljesen más alapokra kellett formálni.
Lesz még elsőhelyen a Ferrari.. nem hiába magasan vezeti a Minden idők cspatstatisztikáit, van tapasztalat ,átéltek már ilyeneket...

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#46258) Zso2 válasza Xirtam (#46256) üzenetére


Zso2
őstag

Láttam olyan változást is ahol az autó (bulldozer) formájú orra is változik

Erről jut eszembe a különös f1-ek :D

és a kedvencem: Brabham-Alfa

Ezt nevezem diffuzornak :) quadro

[ Szerkesztve ]

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#46259) MPowerPH válasza Xirtam (#46256) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen... Ellenben ha eredményt akarnak felmutatni, és Alonso alá egy olyan autót akarnak rakni, ami versenyképes, akkor ehhez az autóhoz drasztikusan hozzá kell nyúlni. Nincs leszorító erő, és ahogy néztem az első kerekek sem tapadnak be úgy ahogy kell. Ma is nem egyszer láttam, hogy Alonso hiába fordította a kormányt, a kanyar csúcspontján kicsit lecsúszott az ívről. A végsebesség ma is probléma volt, szintén a leszorító erő hiánya miatt. Ezek sajnos nem alap problémák. Igazából az autó megtankolva jó az 5-6. hely környékére. De amint megkönnyül, használhatatlan lesz, és morbid módon belassul. Lásd im, és lásd most a futam végét. Tankoltan Alonso versenyképes volt, hisz Hamilton -t szorongatta.
Ellenben ez sem elég, mivel ha a VB címet akarnak, akkor sokkal-sokkal több kell. 1s-et kell találni valahol IM-en, futamra meg 0.5s-et.
A drasztikus változásokról pedig tudjuk, hogy két esélyes móka. De mit veszíthetnek? Ha nem próbálják meg, akkor ebben az évben is a középmezőny részei lesznek. Egy Ferrari nem arra hivatott, így nincs veszteni valójuk. Gyűjtöttek már elég adatot az elmúlt 3 futamon, ott a szélcsatorna, nem nulláról kell indulni, mint az év eleji tesztek előtti fejlesztési időszakban.
A Meki tavaly megcsinálta a drasztikus változásokat a tesztek végét követően, az idénynyitó előtt. Nekik még adataik sem nagyon voltak, hogy hol van a probléma, csak sejthették. És részben sikerült, mert stabilan az RBR mögött voltak végig. Ferrari -nak most sokkal könnyebb a helyzete, és az is nyilvánvaló számukra, hol a probléma. Egyszerűen csak bevállalósnak kellene most lenni.

mod: Jah, idén a Mekinek nem volt szüksége ormótlan orra, és annyira nem rosszak. Tehát én azon a véleményen vagyok, hogy a többiek kicsit túlvariálták ezt a részt is.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#46260) Tomi0703


Tomi0703
őstag

Üdv!

Valaki talált már a Webber- féle repülésről onboard videót?

(#46261) Xirtam válasza Tomi0703 (#46260) üzenetére


Xirtam
veterán

Engem Telemetry jobban érdekelne. Mennyire tökös vajon. Elvette-e a gázt vagy sem. ;]

(#46262) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Ismét a Ferrarik hajtották végre a leggyorsabb kerékcseréket: [link]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#46263) Xirtam válasza Motion_Blur (#46262) üzenetére


Xirtam
veterán

Jéé és lás csodát mikor? Amikor Hamiltonnal együtt jött ki Alonso. Erre a jó magyar kommentár mit reagált? Hogy most nem voltak képesek olyan gyorsan elvégezni a kerékcserét mint legutóbb. Jééé , hát bizony az ilyen embert karóra kéne húzni.

(#46264) littlelion21 válasza Motion_Blur (#46262) üzenetére


littlelion21
addikt

Kova-nál milyen jól dolgoztak mindkétszer ;]

(#46265) Qorthral


Qorthral
őstag

Vettel: "A verseny végére teljesen elkoptak a bal oldali gumijaim. Az autóban ülve annyit tehettem, hogy megpróbáltam állítani a fékbalanszon, és minden egyébbel próbáloztam, hogy megőrizzem épségben az abroncsokat, de az utolsó pár körben már csak arra volt esélyem, hogy Kimi (Räikkönen) előtt maradjak. Szerintem ő pont ugyanezzel a dologgal küzdött, mint én."

Érdekes nyilatkozat, látszik, hogy Vettel álmában sem gondolta volna, hogy nem Kimi Lotusa van mögötte a végén. :) Mikor megelőzte bizonyára látta a tükörben, hogy mások is elmennek mellette, de eszébe sem jutott, hogy tizenketten... :)

PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))

(#46266) zolynet válasza zolynet (#45821) üzenetére


zolynet
addikt

Végre! Grat Nico-nak! :C
Kíp áp dö gúd wörk! :K

Life is too short to stay stock!

(#46267) Neoteric válasza Xirtam (#46263) üzenetére


Neoteric
addikt

rofl. :)) ;]

btw Schumit sajnálom. Bár nem mernék rá fogadni, hogy dobogón végzett volna úgy is h ha nincs neki ez a kerékcserés malőr. :(

[ Szerkesztve ]

PSN: ne0teric_sAN

(#46268) callmeakos


callmeakos
veterán
LOGOUT blog

Úgy tűnik Vettel bácsi kocsijából kivették a turbó boost gombot :D ;]

All→M8

(#46269) MPowerPH válasza callmeakos (#46268) üzenetére


MPowerPH
félisten

Vagy Webber -nek kivették a fojtást belőle. :DDD

Don't Tread On Me

(#46270) PazsitZ


PazsitZ
addikt

saving front tyre. [link] :D

- http://pazsitz.hu -

(#46271) DopeBob válasza PazsitZ (#46270) üzenetére


DopeBob
addikt

:D

MZ/X

(#46272) -Mike- válasza Xirtam (#46263) üzenetére


-Mike-
addikt

Wébert húzd karóba ő mondta.
Másfél tizeddel volt lassabb Hamilton leggyorsabb kerékcseréje, pont akkor mikor egyszerre jöttek ki. Ez a feRRÁÁritól kevés. ;]

[ Szerkesztve ]

(#46273) #65755648 válasza Xirtam (#46208) üzenetére


#65755648
törölt tag

Gyorsabb volt Massánál, de kevesebb mint 1 tizeddel. Az még testvérek közt is SEMMI.
A futam végére is kevesebb mint 5 sec volt Massa hátránya Alonsohoz képest úgy hogy teljesen elbaltázott taktikával versenyeztették szvsz. Az más kérdés hogy mivel még soha nem volt ennyire sűrű a mezőny mint most (ennek köszönhető a viszonylag izgalmas futam és a hosszú "vonatok") így több pilóta is volt köztük a végén. Ennek ellenére erre a konkrét futamra mégsem lehet mondani hogy kimondottan gyenge lett volna Massa.

(#46274) callmeakos


callmeakos
veterán
LOGOUT blog

Bazeee :DDD

All→M8

(#46276) MPowerPH válasza hunnylander (#46275) üzenetére


MPowerPH
félisten

:DDD :C

Zso2: Akkor Te még nem ismered hunny-t... :)

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#46277) Zso2 válasza hunnylander (#46275) üzenetére


Zso2
őstag

lemaradt a smile, vagy csak ilyen bumburnyák Mcgyülölő vagy? Valószínű nem verseny közben csinálták, ez olyan Facebookgyanus kép.. :)

[ Szerkesztve ]

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#46278) venember83 válasza hunnylander (#46275) üzenetére


venember83
nagyúr

S ha még kiderül, hogy 16 éven alattiak is... :U

Zso2: Te se gyakran fordulsz meg és olvasgatsz itt, igaz? :)

(#46279) IreN!CuS válasza hunnylander (#46275) üzenetére


IreN!CuS
őstag

Te bumburnyák Mcgyülölő :DDD

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#46280) Zso2 válasza venember83 (#46278) üzenetére


Zso2
őstag

...de ,viszont nem tartom számon ki hova húz... :)

(#46279) IreN!CuS ennyire vicces? :) ..amúgy nem sértésnek ment,de így visszaolvasva odaba.... :)

[ Szerkesztve ]

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#46281) Sirpi válasza hunnylander (#46275) üzenetére


Sirpi
senior tag

Mi a problémád? A 3. szabályt nem sértették meg :)

Hazudnék, ha cáfolnám annak tagadását, hogy ez az ital nem nélkülözi a koffeinmentesség megnemlétének hiányát. Na most akkor van benne koffein, vagy nincs?!

(#46282) Zso2 válasza Sirpi (#46281) üzenetére


Zso2
őstag

Igen , azt én is hiányoltam, egy a pályának háttal álló embert... :) sajnos csak 3-an voltak ott (ugye 1 fényképezett) :DDD

[ Szerkesztve ]

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#46283) proof88 válasza Zso2 (#46277) üzenetére


proof88
addikt

nem kell szmájli ahhoz, hogy átmenjen a hangsúly :N
pont hunny-t "lemclarengyűlölőzni" :DDD

Schumi interjú 1983 :DDD

(#46284) Sirpi válasza Zso2 (#46282) üzenetére


Sirpi
senior tag

Rájöttem, a 3.-at is megsértették, hiszen kevesebb, mint 16-an vannak a képen ;]

Hazudnék, ha cáfolnám annak tagadását, hogy ez az ital nem nélkülözi a koffeinmentesség megnemlétének hiányát. Na most akkor van benne koffein, vagy nincs?!

(#46285) Xirtam válasza #65755648 (#46273) üzenetére


Xirtam
veterán

Hol írtam én ilyet? :R

(#46286) Oliverda válasza hunnylander (#46275) üzenetére


Oliverda
félisten

Ez 2007 vagy 2008?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#46287) hunnylander válasza Zso2 (#46277) üzenetére


hunnylander
őstag

Mindegy milyen szurkoló lennék, a 'tiltó piktogramok' elárulják, hogy ez poén és Photoshop. Ilyen piktogramok nem léteznek! Pont azokat a fazonokat ábrázolják, azonos körvonallal, akik ott ülnek. Ilyen nincs a valóságban. Szmájlival csak előre lelőttem volna a poént.

(#46286) Oliverda: Inkább 2008.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#46288) bambano válasza callmeakos (#46274) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

belegondoltam, hogy ha ms csinálta volna ugyanezt, most menne a rapli, hogy ne fotózzák a kocsi alján a csodacsatornájukat :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#46289) Mastre válasza proof88 (#46283) üzenetére


Mastre
tag

Kíváncsi vagyok, hogy írt-e magának levelet "Hogy látom magam 30 év múlva" címmel. És főleg, hogy mit írt volna bele :)
Talán: F1 világbajnok akarok lenni. De azt biztos nem, hogy 7-szer :D

[ Szerkesztve ]

(#46290) McCartman


McCartman
senior tag

Szujó a legény a gáton.

pojén :U

Pentium I @233 Mhz MMX ; 96 Mbyte EDO RAM ; Voodoo 1 4 Mbyte ; 3,2 Gbyte Maxtor UDMA 66

(#46291) Dr. Romano válasza McCartman (#46290) üzenetére


Dr. Romano
veterán

A csaj bátor ő megy, vagy küldik, mindegy ott lesz.

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#46292) Motion_Blur válasza McCartman (#46290) üzenetére


Motion_Blur
félisten

poén? elég gyenge ez a kép bármi is akarjon lenni..

Az meg durva hogy nem mennek a Bahrainbe a TV tásaságok, mindenki ül majd a liftben ;]

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#46293) Pompi válasza Dr. Romano (#46291) üzenetére


Pompi
MODERÁTOR

Ja, de amikor linkelte még a Szujó neve volt a cikkben :DDD

Motion: nem is baj, üljenek csak a liftben. Most se volt kint az MTVA Kínában ha jól tudom, WG biztosan nem, és sokkal jobb is volt a közvetítés hangszínvonala. Nem voltak a beszűrődő hangok, végre azt hallottam ami a képen van :)

[ Szerkesztve ]

Feel Good Inc.

(#46294) McCartman válasza Dr. Romano (#46291) üzenetére


McCartman
senior tag

lol
jaja amikor linkeltem akkor még Szujó neve szerepelt benne , időközben betojt a druszám és a nőket küldi maga helyett a frontvonalba? :DDD

@Motion_Blur: most találkoztál először ilyen alkotással? ;]

Felteszem ők is a Burnt preferálják a RedBull ellenében. :U ;]

[ Szerkesztve ]

Pentium I @233 Mhz MMX ; 96 Mbyte EDO RAM ; Voodoo 1 4 Mbyte ; 3,2 Gbyte Maxtor UDMA 66

(#46295) Dr. Romano válasza McCartman (#46294) üzenetére


Dr. Romano
veterán

hát lol :D

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#46296) JColee válasza Motion_Blur (#46292) üzenetére


JColee
őstag

De annyian nem is férnek be. :U

(#46297) Zso2


Zso2
őstag

Elég nagy vakmerőség és hülyeség ilyennek kitenni a pilóták életét, mert ez a dolog nem vicc kategória... Ecclestone csak a pénzt hajkurássza mással nem is törődik...
Tragédia is lehet, ezért az 1 futamért nem kéne kockáztatni , mert ugye Ecclestone avval,hogy nem halasztja el a futamot rákényszeríti a csapatokat akik nem is mennének...

[ Szerkesztve ]

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

(#46298) venember83 válasza Zso2 (#46297) üzenetére


venember83
nagyúr

Miért gondolod, hogy akkora nagy ott a zűrzavar? Valahogy nem szívesen hiszek Amnesty International jellegű független szervezeteknek...

(#46299) bambano válasza Zso2 (#46297) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

láttunk már usa nagydíjat, ahol a csapatok összefogtak és egy emberként tagadták meg az indulást...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#46300) Zso2 válasza venember83 (#46298) üzenetére


Zso2
őstag

Nem véletlen jönnek különböző képek ,hírek annak ellenére, hogy szépíteni akarják....
Nem tudom te hol élsz, de itt is volt már linkelve hír, vagy nézz körűl különböző oldalakon,akár f1-es oldalakon is.

Adelante ALONSO - Forza Ferrari | BF3-- satazso | Intel Core + Windows = Jaguar, behúzott kézifékkel.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.