A Saubernek a Ferrari-val való partnerkapcsolat csak hozott. Ellenben a Toro Rosso-nak ahol akkora a Red Bull dominancia, hogy a szó legszorosabb értelmében szarnak a Ferrari-ra. Egyedül a motor szerződés köti őket össze. És nem is próbálnak a motor felé nyitni. Inkább elfogadják a Red Bull nyomását. Persze, Red Bull tőkéből vannak jelenleg és ez így is van rendjén. De az autók karakterisztikáját nagyban befolyásolja a motor is.
Felvételről megnéztem az MTV-n leadott közvetítést. Sokszor elhangzott, Massa dicsérete. Ennek is megvan az oka. Egyrészről mert nem 0,6 tizedet kapott a csapattársától. Ez azért is nagy szó, mert évről évre csak nőt a hátránya Alonso-hoz képest. Persze ez nem jelenti, hogy isteníteni kellene. Sőt. És azt sem, hogy Massa javul. De még sem szabad elfelejteni senkinek, hogy Massa mért ül Ferrari-ban. Mióta a Sauber-től átkerült és MSC mellett nődögélt. És elkezdte hozni az eredményeket. Elég sok pontot és győzelmet volt képes vörös színekben hozni. Azért akár mennyire hitvány amit jelenleg letesz az asztalra ezeket ne felejtsük már el. Ezért bízik benne Luca is, ezért kap folyamatosan lehetőséget, esélyt arra, hogy újra önmaga legyen. De jelenleg csak önmaga halványa. Természetesen én sem örülök, hogy így alakultak a dolgai. Mert nem hozza a pontokat. De igazság szerint Massa visszaesését tudjuk fogni a balesetére is, Alonso jövetelére, de a Pirelli gumikra is. Nem mindenkinek fekszenek ezek a gumik. MSC is küszködött a visszatérésekor ezzel a problémával. Vannak akik képesek ezzel megbirkózni és a vezetési stílusukat ennek függvényében alakítani vannak akik nem.
A folyamatos szabályváltozások mutatják a legjobban, hogy már pedig nem csak az autón múlik egy pilóta eredménye. És nem csak arról szól jelenleg a sport, hogy beülnek az autóba és kisujjukkal képesek azt rajt cél győzelemig vezetni. (Tekintsünk el a 2011-es évtől)
Azt se felejtsük el, hogy akár mennyire ellenszenves egy pilóta számunkra vagy sem. Azért mert lopja a pontot a kedvenc pilótánk elől vagy sem. Hogy akik itt vannak a Formula 1-ben mindegyikőjük a világ egyik legjobb pilótája. Ha fizetett pilóta, ha nem még is itt van. A csapatokról nem is beszélve. Lehet, hogy a HRT küszködik és nem úgy alakulnak a dolgok számukra ahogy kellene. De itt vannak? Feladták amikor az FIA teszteken megbuktak? Nem! Ezeket is számításba kellene venni és a helyén kezelni.
[ Szerkesztve ]