- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
BEndre34
tag
válasz
Tomdriver #7948 üzenetére
Thx a még nem vizsgázottak nevében
Annyi, hogy nekem a telefonos nem jött be (nyílván ez egyéni). Itt a csoportban tanácsolták a Chrom böngésző használatát és az nagyon bevált a vizsga alatt és a gyakoró soroknál is. Annyi a lényeg, hogy még a vizsga / gyakoráls kezdése gomb katt előtt be kell állítani a fordítást, mert közben már nem engedi. Ha vizsga közben mégis kell az eredeti, mert rosszúl fordít, fent a menű sorban ott a fordítás ikon és egy gomnyomásal tudsz váltani nyelvet.
Mindenkit bíztatok, mert tényleg nem nehéz. Egyszer érdemes elolvasni az elméleti részt és után kb 30 perc alatt megvan a vizsga.
-
BEndre34
tag
Ha ezeket mind nem tervezed, akkor valóbban mindegy hol nem teszed le.
Viszont szerintem érdemes letenni, mert ha később kell (5 évig érvényes) ott lesz nálad. Autóm sem volt, amikor a B-s (nem belsősávos, hanem személygépkocsi) jogosítványt letettem anno. Ha pl a haver (akinek a gépe regelve, biztosítva...) gépével repülnél legállisan jól jön majd a jogsi (és a sógoroknál ingyenes, online).
Illetve ha illegálba repülsz (ezt myílván mindenki maga dönti el) és jön egy ügyeletes házmester, meg tudod neki mutatni ő meg jó eséllyel keres mást, akibe beleköthet. -
Tomdriver
őstag
-
Urak, segítsetek ki. Az osztrák vizsgát letettem, most kellene regisztrálni a drónt, ehhez viszont magánszemélyként két nyomtatvány is van a FB csoportokban olvasottak alapján. Mi a differencia, mert nekem nem világos, melyiket kellene választani.
Szerk. : tárgytalan, már csak 1 doksi van, tegnap még kettő ugyanolyat láttam nagyon hasonló néven. Viszont, egyrészt be kellene írni biztosítási számot, másrészt ki kell jelenteni, hogy 250 gramm alatti a drón. Érzek itt némi ellentmondást továbbra is... Elvileg 900 grammig jó az OPEN licenc, akkor ez már megint mi a tököm?!
-
NvidiaRTX
őstag
Már neki is van: [link]
-
Fuhur
kezdő
Szerintem ez az "azonosító" nem is feltétlenül azért lett kitalálva, hogy repülés közben leolvasható legyen. (Itt most feltételezem, hogy amikor ezt kitalálták gondolkoztak sokat ezen
). Szóval sokkal inkább azokra az esetekre, mikor úgymond tettenérés van. Ha ott állnak melletted és kérik/utasítanak, hogy hozd vissza az eszközöd, akkor meg lehet rajta nézni, hogy a repített drónnal kapcsolatos háttér rendezett-e. Másfelöl, ha kárt okoz nagy valószínűséggel a drón is ott marad a "romok között" és így megint beazonosíthatóvá válik az eszköz és a tulaj egyaránt.
Mindezt csak azért gondolom, mert ügye a rendelkezés kitalálói ismerik ezeket az eszközöket és láttak már egy 150 grammos darabot tőlük 100 méter távolságra és van fogalmuk róla, hogy azon akkor éppen mi látható
-
#16729600
törölt tag
Én ráirtam alkoholos filccel a regszámot mikró méretben, 10 centiről csak nagyitóval olvasható.
Nincs kitétel a törvényben az olvashatóságra és a méretre. Amazonon meg 15/20€ egy tűzálló alu gravir matrica. Kipróbálni viszont nem tudom a cuccot, mert zuhog a hó és kurv@ hideg van.
-
BEndre34
tag
A távcső jó ötlet, mert ezt már 5 méterről sem lehet elolvasni (nemhogy megjegyezni).
Viszont FB oldalon szóba került a gép regisztrációjával kapcsolatban pár dolog, hátha te olvastad / kérdezted / bármi és tudsz infót adni (én sehol nem találok ilyen vagy erre vonatkozó részt a szabályozásban). Más, regisztrációval rendelkező "ismerősöm" még nincs, így....
Ha eladod a gépet, ugyanúgy be kell jelentened (legalábbis ajánlott eladóként is megtenni) az eladás tényét, mint gépjármű esetében? Vagy az a vevő kötelezettsége és ha nem teszi meg, téged mint eladót fognak szekálni ha olyan helyen repült vagy okozott kárt, hogy bizonyítsd be az eladás tényét?
Ha veszel használtan, tudod ellenőrizni, hogy a gép az eladó tulajdonában van-e? Vagy majd regisztrációkor derül csak ki és a hatóság a bevett gyakorlat szerint (lásd pépjármű esetek, noha ott törzskönyv is van) szétteszi a kezét, a vevő pedig bukott pár százezer forintot?Vagy csak túl naív vagyok ha azt hiszem, hogy ezzel (is,
ja nem, mert nem az volt a cél) törődött bárki a közel 1,5 éves időszak alatt és nem 1 hét alatt hozták össze mert valaki a homlokra csapott, hogy "Mindjárt év vége!" ? -
P3Dr0
senior tag
Ma feltettem a "lajstrom jelet" mindegyik drónra.
Még szokni kell de contact info eddig volt rajtuk.
Mini 2-t nem fotóztam le de arra picit kisebb "matrica" került.Azért arra kíváncsi lennék,hogy repülés közben melyik hatóság az aki ez alapján betudja majd azonosítani a drónt ill. annak gazdáját.
Ugyanis a ma kapható drónok nem rendelkeznek ilyesfajta elektronikus azonosítással. (DJI Menüben állítható, kapcsolható ID az nem ez a rendszer)Esetleg marad a jó öreg távcső?
-
Fuhur
kezdő
Alakul a drón jogsi kérdés
Gratulálok nektek -
BEndre34
tag
Gratulálok mindenkinek és egyúttal csatlakozom én is a sikeres vizsgázók csoportjába
Igaz, én előtte elolvastam a tananyagot és a translate is segítségemre volt, de ez nem von le az ereményből (92,5%)
Viszont nagyon érdekelne, hogy mit rontottam le, de csak a statisztikát látom az adott témakörökkel, de magukat a kérdéseket nem. Ezeket meg lehet valahol nézni? -
papaya
senior tag
Sziasztok. Rokonom (9 éves) kapott első drónt karira egy tellót, de második röptetésnél egyszercsak felrepült a magasba, és elszállt. 3 napig kerestük, nem lett meg. Most kapott egy másikat, nyílván nyílt terepen fogja használni, meg tanulja mit, hogy ez alap, de ezen felül felakarjuk szerelni vmi jeladóval ha elszállna megint. Van vmi ötlet? Eddig ilyen monyákolós csipogókat találtam, meg esetleg kulcskeresőket amit még elbírna. Konkrét ötlet / kiegészítőt tud valaki rá?
-
Ha találsz valamit, amit érdemes, írd majd meg ide is légyszíves! Én is megcsináltam a tesztet translate-tel, nulla felkészüléssel, 82 százalékra. Amit elkúrtam, az is valszeg a fordításból eredt, nem volt valami nagy kaland.
papaya: tellóra szerintem nincs mit rakni, olyan kicsi. Az Alcatel Move és társai jöhetnének szóba, de azt nem bírja el. NUT tracker néven árultak BT trackereket ebayen korábban, az talán jó lehet, feltéve, ha látja hogy merre száll el, és tényleg nyílt terepen használja majd.
-
El Joe
tag
Köszönöm mindenkinek, 17 perc alatt abszolváltam az osztrák vizsgát "0" német nyelvtudással
Most már valami biztosítást is náluk fogok kötni szerintem. -
Rico45
őstag
Sziasztok! A vizsga regisztrációnál miért nem tudom megadni a magyarország -ot?
-
Tény és való, hogy nincs szó a légtér engedélyről, de a súlyhatár legalább értelmes, én erre gondoltam. Több topiklakó is van akinek 250 gr. alatti kis drónjai van és ez már jó, vagy jobb hír számukra. Az magától érthető, hogy biztosítás, légtérhasználati meg regisztráció szükséges lesz, ez számomra eddig is egyértelmű volt. Jogsi is kategorizálva lesz majd tuti, hiszen az a logikus, mert azt nem várhatják el, hogy akinek van jogsija egy mavic mini-re az majd felszáll egy Matrice-val is. Ugyanarra számítok mint az autóknál, vagyis B-s jogosítvánnyal nem vezethetsz egy nyergest hivatalosan és akkor ez esetben is magától érthető az adott kategórián belülre vonatkozó ismeretek elsajátítása. Légtérre pedig ott lesz az app a vörös zónákkal és azonnali engedély kérelemmel, legalábbis ezen a téren is erre számítok. Ja, és remélem, hogy majd EU-s rendeletek lesznek, tehát minél kevesebb olyan szabály lesz amely "országfüggő".
-
konyi79
addikt
Na most megcsináltam már én is sógoréknál is a képzést.
De ott is ott van, hogy e-mailban kell jelentkezni a vizsgára, nem? Rosszul értem?
Egyébként itt a magyar online oktatásról is küldenek tanúsítványt, de vizsgaidőpontok nincsenek. Még szép lesz, ha az egységesítés miatt bukik ez az egész...Ez persze nem olyan szépen dizájnolt, mint az osztrák, de olyan magyar narancs
Valaki küldte már be az UAS üzemeltető nyilvántartásba vételi nyomtatványt úgy, kapott is érdemi választ?
Drónt regisztrálni valakinek sikerült már valahogy?A groupama rendesen belement a lehúzásba. 37k ha üzleti célra is használom.. szép
Kevesebbet fizetek ott 300 lovas kisbuszra KGFB-t
Az pedig nagyobb bajt tud csinálni, ha elrúgom neki, mint a mavic... -
bacus
őstag
Mi a jó benne? Írják, hogy NEM KELL légtér engedély? Vagy NEM kell biztosítás? Vagy nem kell jogsi? Vagy NEM kell regisztráció?
Gyakorlatilag annyi az engedmény, hogy a 250g alatti gépekkel emberek felett (de nem tömeg felett) is repülhetsz. (ha ezt itthon tiltanák a tervezetben.., akkor azt most nem tehetik meg).
A lakott területen belüli légtér kérelemre ez nem vonatkozik, regisztráció minden drónra kell, biztosítás kell, repülési ismeretek (jogsi) kell.Az igazi az lenne, ha azt mondanák ki, hogy a kis gépek ott repülhetnek ahol nem veszélyeztetnek semmit, és ez lehet lakott területen is akár, minden további x nappal előtte igényelt légtér engedély nélkül. Kisétálsz a Hősök terére és ha nincs ott más drónos, nincs lóverseny, tömeg rendezvény, stb, akkor felrepülhetsz csinálni pár fényképet.
Végül is a jogsira van megoldás, biztosítás ugyan drága, de lehet kötni, talán nyitnak az egyéb biztosítók is, lesz árverseny, stb, vagy lehet kötni német, osztrák, stb biztosításokat is, regisztrálni is lehet, még valahol egyet is tudok érteni vele.
-
El Joe
tag
Hátha mégis a józan ész győz:
-
El Joe
tag
Fuhur és bacus köszönöm a segítséget. Az EU-s jogszabályt már tavaly átolvastam (egy kicsit muszáj volt hivatalból is). Én úgy tervezem, hogy kedves, németül profin beszélő barátommal összeülünk és az osztrák vizsgának nekiesek.
-
Fuhur
kezdő
Egyébként azt írja a honlap, hogy a vizsgának akárhányszor nekifuthatsz. Viszont látom, hogy a rendszer tárolja a próbálkozások számát és azt is látom, hogy egy sikeres vizsga után nem engedi az újra vizsgázást. A sikeres vizsgánál pedig rögzíti a feltett kérdéseket és az azokra adott válaszokat. Gondolom ez ahhoz kell, ha később valami nem úgy alakulna, akkor vissza lehet keresni a rendszer adatbázisából a személyhez, pontosabban a kiadott okmányazonosítóhoz tartozó "múltat".
-
bacus
őstag
Én átnéztem előtte, azt is a translate-el, de beleuntam az első szekció után. A feladatokat viszont megcsináltam, megnéztem mit rontottam, stb
Azt mondják, ha végtelen számú majmot leültetnénk egy egy írógép elé előbb utóbb legépelnék a " háború és békét". Mivel lehet többször próbálkozni, akár egymás után is (bár én ezt megerősíteni nem tudom, mert előre vettem a kanyart) ezért biztos, hogy végtelen próbálkozásból minden tudás nélkül is meg lehet csinálni. Főleg ha tanul valaki a hibáiból és megnézi mit rontott.
A kérdések fele biztosan egyértelmű, egy kevés része teljesen értelmetlen a fordítás miatt. Kb. egy negyede kizárásos alapon megoldható. Szerintem nagy esélye van, hogy háromból mindenki átmegy
A vizsgánál
- chrome böngésző, előtte a feladatoknál be tudtam állítani, hogy minden német oldalt fordítson.
- mielőtt elindítod a vizsgát, gyakorlást (illetve minden oldalon), előtte még magyarra kell váltani, mert utána már nem mindig lehet
- nekem vizsga közben visszaváltott németre, de valahol a címsor mellett egy ikonra kattintva sikerült visszaváltanom..
- 40 kérdés van, amikor 5 hülyeség volt egymás után, akkor azt éreztem nem lesz meg, de tovább kell menni, mert esélyes, hogy mégis jót választasz.
-
Fuhur
kezdő
(Ausztria) Országspecifikussal én nem találkoztam a kérdések között. A "józan paraszti észnél" kell kicsivel több ismeret kell, de ha ismered a vonatkozó EU-s szabályozás tartalmát, akkor biztosan le tudsz vizsgázni a tananyag nélkül. Itt feltételezem, hogy a drónok kezelésével tisztában vagy. Van benne néhány konkrét adat amit kérdez. Pl. max magasság, vagy mit nevezünk tömegnek (emberek sokaságát értem tömeg alatt) vagy néhány fogalom ismerete pl. mi a frekvencia mértékegysége, mi az aksi merülési karakterisztikája... Ilyesmik.
Érdemes -én is úgy tettem- az osztráknál például a gyakorló feladatsort megcsinálni. Abból már látni fogod, hogy kb mire számíts.
-
El Joe
tag
Azoktól kérdezném, akik valamelyik ténylegesen európai (Ausztria, Németország, stb.) vizsgáztak, hogy az alap EU-s szabályozáson kívül mennyire voltak ország specifikusak a kérdések? Érdemes átnézni vagy elég a JPÉ (józan paraszti ész)?
-
duni84
aktív tag
válasz
DIEGO15 #7903 üzenetére
köszi! és köszönöm neked is #7887konyi79! akkor ti abban a rövid időben regisztráltatok, amíg látszott bármi a honlapon? mert én bármilyen eszközről nézem bármelyik böngészőből, egészen egyszerűen üres az összes drónnal kapcsolatos oldal (Főoldal, Regisztráció, Képzés, vizsgáztatás, Műveletek, Légtérhasználat, Biztosítás).
és értem, hogy mindenki a közlönyre vár, nem is átkoztam én a kti-t (munka miatt én is volt már, hogy vártam a nyomorult kormányunk lassan őrlő malmaira)
-
Fuhur
kezdő
válasz
DIEGO15 #7903 üzenetére
Itt kezdődnek a lehúzások:
Csak érdekességként a Magyar Felsőoktatás úgynevezett kompetencia alapú. Ezt törvény rögzíti. Annyit jelent, hogy nem kurzusokat kell elvégezni (gyakorlatorientált kompetencia esetén a minimális gyakorlati időt igazolni kell), hanem tudást kell prezentálni. Amennyiben persze ez hiányzik, akkor az egyetemek biztosítják a kurzusokat, de megfelelő feltételek teljesülése esetén vizsgázni kell nem pedig tanfolyamokra járni.Na mármost, ha valaki eleddig évek óta dolgozott, fejlesztett, gyártott drónokat vagy azokkal kapcsolatos dolgokat akkor valószínűleg ért hozzá. Miért kell neki kurzus kötelezően persze pénzért ha amúgy birtokában van a tudásnak. Bőven elég lenne a vizsga amivel ezt bizonyítja.
A német oldalon én például a tananyagot nem olvastam el, mert mondjuk azt, hogy képben vagyok. Végig csináltam a gyakorló feladatokat aztán beregisztráltam magam vizsgára ami első nekifutásra meg is lett.Itt meg mindenért fizetned kell és ezt kötelezően meghallgatandó, letöltendő (meg tudom is még miket találnak ki) feladatok mögé bújtatva tálalják.
-
Fuhur
kezdő
válasz
BEndre34 #7902 üzenetére
A Chrome böngészőben tudod az oldalt automatikusan fordítani pl. magyarra. Így nem kell másolgatni semmit sehova. Próbáld ki. A kérdéses oldalon egy semleges helyen nyomd meg az egered jobb szemét és a megjelenő menüből válaszd az oldal fordítása opciót ("fordítás magyar nyelvre")
-
DIEGO15
őstag
Én tudtam regisztrálni, de bele sem kezdtem a képzésbe, mert már a megkötött képzési szerződés és ellentmondásos. A szerződésben az áll, hogy a képzés ingyenes, csak a vizsga díjköteles, amíg a képzési felületen már kéri, hogy fizessek. A KTI-n leírtak szerint először el kell végezni a képzést, aztán kell a biztosítás (annyi, ahány géppel akarsz repülni), majd regisztrálni kell a gépet és magadat is. Most ez úgy néz ki, hogy nem tudsz biztosítást kötni, amíg nincs regisztrálva a géped és nem tudod magadat regisztrálni a géphez, amíg nincs biztosításod.
Vagyis jelen állás szerint:
- elvégzed a tanfolyamot online 4300hufért
- majd személyesen vizsgázol (valszeg) a megyeszékhelyen 4600hufért
- közben regisztrálod a drónodat X hufért
- amint kapsz a hatóságtól nyilvántartási jelet a drónra, tudsz majd biztosítást kötni 20.000 hufért (groupama drón)
- Ha megvan a biztosítás, akkor tudod magadat regisztrálni, mint üzemben tartó.
- Ezután már csak az app kell és repülhetsz.Egyszerű, mint az egyszer egy. Attól eltekintve, hogy még se képzés, se vizsga, se regisztrációra nincs lehetőség
ui.: Tegnap én is megcsináltam az osztrák jogsit. Ha elfogadják itthon, akkor legalább azt a 8.900huf plusz személyes vizsgát megúsztam.
-
BEndre34
tag
Megpróbáltam én is, de sajnos a németem... A tananyag még ok, mert a fordító megoldja, de már a gyakorlásnál elakadtam, mert azt nem tudja automatán fordítani és másolni sem lehet. A gépelés pedig olyan lassú, hogy a 4. kérdésnél már 10 perc eltelt a 60-ból és így esélytelen. De nem adom fel. Most keresek Németül tudó ismerőst, aki vállalja, hogy délután összeülünk (persze szigorúan maszkban) és fordít nekem. Mindenesetre nagy pacsi nektek az infóért!
-
#16729600
törölt tag
Megvettem életem első drónját / Mini 2 /. Ausztriában nem kell vizsga hozzá, csak kötelező bizt. / 52€ / és reg. / 31€ /. Itt nem kell tűzálló tábla sem az adatokkal a drónra, elég vizálló cerkával rávésni a regszámot. Felhivtam az Austro Control jogi osztályát a M.o repülésről érdeklődve, azt mondták, hogy a hazai helyzetre való tekintettel kössek jogvédelmi biztositást. Majd ők lemeccselik az esetleges szankciókat.Spanyol, görög, horvát, olasz nyaraláskor nem lesz gond, mert letárgyalták, hogy elfogadják az osztrák reget, de M.o más tészta. Jogi biztositás nélkül nem ajánlott repülni. Más: nem akartam care refresht kötni, de kézben annyira rozogának tűnik a gép, hogy mégis beruháztam rá. Remélem a valóságban tartósabb, mert néha az az érzésem, hogy a táskából való kivétel közben is atomjaira eshet szét.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB Cooler Master CMP 510 Seasonic850W
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A35 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest