Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Schaf
tag
A káosz az lenne, ha mindenki azt csinálna amit akar. Egy minivel 50m mire nem elég?
A görög pedig ezzel a kikötéssel még az egyszerűbb szabályok közé tartozik. Próbáld meg a spanyolt.. épp ma tettük ki a leírást asszem.
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
gulb
senior tag
Vicc ez az egesz Eus rendelkezes... minden orszag eun belul is sajat szablyokat hoz;( eskuoszom total kaosz. Heten megyek Gorogokhoz.. hat az is micsoda csucs kulon szabalyozott hely.. Be kell jelenteni minden repulest de nem ha 50m maxra repulsz.. reggelni kell a dronet de Eus reg jo lehet ott is.. kaosz..
-
Schaf
tag
A 120m magasságkorlátozás mellett várható az UAS-ok esetében (Nem csak DJI) egy másik, a felhasználók egy részének vélhetően majd nem tetsző szabály bevezetése is.
A feltöltött szotvereket nem lehet majd downgradelni.
Azaz nem térhetsz vissza korábbi verzióhoz. A gyártónak viszont garantálnia kell a jó firmware-t, különben bukja a minősítést.
Szóval ilyen "jaj ez a frissítés szar lett" nem fordulhat majd elő..."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
twine
veterán
válasz forceberg #9596 üzenetére
Persze-persze...vannak, és lehetnek mindig kivételek, ezért is mondtam, hogy értem én a különböző felhasználói szokásokat, de összességében én pártolom ezt a 120m-t...
"Az a baj, ha jól tudom, a gép végig a felszállási helyet veszi nullának. Mi van, ha szakadék szélénél szállsz fel? Alattad akár több 100 m-re is lehetnek lent dolgok, "
Én ezt jónak tartom, hogy a felszállási pontom az origo...Ha szakadék szélén szállsz fel akkor a szakadékot "mínusznak" látja. A lakhelyem (Dunapart) "gátas" környezet, sokszor van,hogy gátról indítom a gépet, de ha a víz(folyó) szintjéhez süllyedek, akkor a magasság a kijelzőn mínuszba kerül, de rendben működik a madár...(Phantomnál legalábbis így volt. Mininél most nem emlékszem voltam e már ilyen helyzetben, de mérget veszek rá, hogy ugyanez történik...)
"hogy egy emelkedő hegyet nem tud levideózni, mert a gépet nem tudja emelni a hegyet lekövetni."
Nincs más hátra, hegyet kell mászni
Prédikálószéknél ködhatár fölött csináltam "őőőőrült magas" felvételeket,
(képmetsző, nem "fotó"...*csak a minőség miatt írom)
közben meg valami 15-25m volt a magasságom max. alig voltam a kis fák koronája fölött a hegyoldalban.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jó lenne a 120m, csak akkor korrekten le kell szabályozni, ill. megfelelően is kell alkalmazni.
Az a baj, ha jól tudom, a gép végig a felszállási helyet veszi nullának. Mi van, ha szakadék szélénél szállsz fel? Alattad akár több 100 m-re is lehetnek lent dolgok, akár emberek is. Vagy egy videóban mondta a tag, hogy egy emelkedő hegyet nem tud levideózni, mert a gépet nem tudja emelni a hegyet lekövetni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
twine
veterán
válasz forceberg #9594 üzenetére
AZ legyen a legnagyobb "probléma" (Részemről ettől nem fogok a falnak menni) Én amúgy is mindig azt hangoztattam, hogy én "mérges" vagyok azokra, akik "rakétának" veszik a drónokat és gyakorlatilag csak vertikális irányban repülnek föl és le...
Megveszik, és max. magasság egyből, sőőőőt, az első kérdések között szokott szerepelni, hogy hogyan lehetne magasabbra 500-nálAkkor így legalább ez meg lesz oldva, gyárilag. Persze így is ki tudja majd "ütni" aki nagyon akarja, de talán kevesebb lesz az "önkéntes Neil Armstrong"
Én az elmúlt kb 7 év alatt talán ha 2-3 alkalommal léptem át a 120-at kicsivel...500ig soha egyik gépemet sem toltam fel... Persze tudom, különbözőek vagyunk, különböző igényekkel...Értem én...Csak azt akartam kidadogni, hogy nekem nem lesz nagy probléma, mert azt az 2-3 évente 1-2 alkalmat amikor fölé mennék a 120-nak, majd megoldom máshogy...
ciki vagy sem, én támogatom ezt a szabályozást[ Szerkesztve ]
-
farkas26
tag
Lehet jót kifogni használtan mini1-2 tőt ajánlanám.
"A jövő sem a régi"
-
Jackie_Chan
senior tag
Üdv srácok!
Most kezdenék a "drónozáshoz." Mivel még új vagyok a témában ez lenne az első drónom.
Nem akarok rögtön 200e+-ossal kezdeni.
Mit ajánlotok?
Mire kell figyelni vásárlásnál?
Érdemes használtat venni?
Pár jó tanácsnak NAGYON örülnék!"Az nem hozhat változást aki nem tűnik ki a tömegből!" "Sic Parvis Magna" "Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani." "Két dolog határoz meg téged: A türelmed amikor nincs semmid, és a viselkedésed mikor megvan mindened."
-
Schaf
tag
A DJI előkészítette a DJI Mini 3 sorozat C0 mmegfelelését.
A most letölthető legfrisebb szoftverfrissítéssel a drón már megfelelhet az EASA és az EU rendelet C0 kitételének.
Most már csak a nagyobb aksit kel letiltsa a DJI, deklarálni akell az MTOM-ot és elvben a gép C0 minősítést kaphat.
Mondjuk sokan nem fognak örülni a változásoknak."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
bacus
őstag
de arra a fájlra gondolok amiben ez a szöveg van:heat test.
Én így használom, nekem nincs fókusz problémám, legfrissebb firmware volt februárban, nem érzem szükségét a frissítésnek, jól működik.Több kamera járt nálam, mielőtt magam megvettem, egyiknél sem tapasztaltam fókusz problémát, viszont mind kikapcsolt 25 fokos szoba hőmérséklet mellett fájl nélkül. Egyik haver lemérte milyen beállításnál mennyi idő múlva kapcsolt ki, majd garanciában cseréltette, a kikapcsolások ugyanakkor megtörténnek. A fájl ezt megoldja.
Az EU-t lehet megint szidni, ő hozta a 42 fokos hőmérsékletnél a kötelező kikapcsolást... A kamera egyébként mérve nincs kívül ilyen meleg, egyáltalán nem kellemetlen az érintése, szóval nem értem, minek kellett ez.
Nekem 99% bukósisakon megy horizon leveling 4k 30 fps-ben, engem jobban zavar az, hogy lassan reagál a dolgokra, néha egész ferde a kép.. aztán lassan beáll. Ez egy szerpentines résznél egész fura videót tud eredményezni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
Ha ez is ugyanaz a selejt tervezés, mint a Pocket 2, akkor az AF probléma is a túlzott melegedés / gyenge hardver miatt van. Alapesetben se acélos az erő a normális trackinghez, de ahogy elkezd melegedni, a throttling miatt még lassabb lesz. Végeredményben az a megoldás, hogy nem használod 4K-ban, helyette 2.7K 30FPS, és viszlát.
Az ember azt gondolná, hogy ilyen pöcegödörbe csak egyszer sétál a gyártó, pedig nem.
-
Czimby
addikt
Az sd kártyán a txt filera gondolsz?
Azt nem tudom az teljesen kikapcsolja a hővédelmet(ami nem lenne túl okos dolog) vagy csak magasabb határt enged meg.
Igazából egy dolog miatt nem vettem még meg, a fókusz probléma.
Már megjelenéskor előjött rengeteg példányon, és több ez év Március-Május között gyártott-vásárolt kameránál is még mindíg megvan.
Nem akarok egy garanciális kamerát egyből megbontani a rögzítőzött menetet csavargatni stb.
Pedig melóban ilyet is kell csinálnom, igaz komolyabb kamerákon(Keyence),
de azok nem az enyémek és nem kell vigyázni a gari miattHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Van itt esetleg Osmo Action 3 tulaj?
Érdekelne, hogy vannak-e túlmelegedési problémái a kamerával.
EU-s piacon más FW-el adják őket mint pl US így amit Youtub-on látunk nálunk nem igaz...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
kovika84
csendes tag
Sziasztok ma vásároltam egy dji mini se drónt amit csatlakozik a távirányító a drónok ki dob egy hiba üzenetet :
Aircraft resetting wireless network settings to match local laws and regulations. Wait and connect again later.
És bontja a kapcsolatot valaki látott már ilyet van megoldás vagy küldjem vissza? -
DIEGO15
őstag
Sziasztok.
Van arra ötletetek, hogy hogyan tudnám "elkapni" a fotó készítése eseményt a consumer kategóriában?
Szeretnék építeni egy (remélhetőleg) univerzális PPK modult, hasonlóan ehhez.
A cél az lenne, hogy ha a modul a drónon van és aktív, akkor ha elkészítek egy fotót mentsem a koordinátákat. Ehhez kéne nekem egy triggerelés, de egyelőre nem találom a bontás mentes módját.Megoldást jelenthetne ha esemény vezérelhetném a "hasi" LED-et (Air 2/S, Mavic 2/3), de egyelőre erre sem találtam megoldást.
Alapvetően mapping-hez kellene, ezért alkalmazásnak eddig csak a Litchi és a Dronelink jött számításba.
-
pumuklis1
csendes tag
Hát ez sem sikerült. A diódás megoldás sem működik. Ha a HDMI konvertert beiktatom a telefon, és a vezérlő közé, a telefon nem látja a vezérlőt, csak a konvertert.
A DJI jól kitalálta, hogy ne lehessen szemüveget használni a drónhoz. Gratulálok nekik!!!
Van egy 4 magos processzorral ellátott tabletem, amin van HDMI kimenet. Ahoz hozzá tudom kapcsolni az Fpv szemüvegem, de sajnos a négy mag nem elég erős, és beszaggat a kép, meg késik is.
Esetleg ha van valakinek ötlete hogyan lehet Fpv szemüveget csatlakoztatni egy DJI Mini Se drónhoz, kérem írja le.[ Szerkesztve ]
-
pumuklis1
csendes tag
Köszönöm!
Még egy kérdés:
Ha meg szeretném akadályozni hogy a telefonból ne jöjjön ki töltés, akkor mekkora, és milyen diódát célszerű az USB kábel pozitív vezetékébe beépíteni?
Azzal próbálkozok, hogy a telefonhoz egy HDMI átalakítót szeretnék csatlakoztatni, amihez elvileg a vezérlő is csatlakoztatható. Viszont úgy néz ki, hogy bekever az hogy a telefon táplálja az átalakítót, a vezérlő meg akarja tölteni a telefont. Az ellenállásos megoldás nem jött össze. Viszont ha a telefoból diódával megszüntetem a tápellátást az átalakító felé, akkor a veszérlő el tudja árammal látni az átalakítót, és a telefont is tudja tölteni, tehát a tekefon felismerheti a vezérlőt, és a HDMI kimenetet tudnám csatlakoztatni egy FPV szemüveghez.
Legaláb is ez a terv.[ Szerkesztve ]
-
sgery
őstag
Próbáltam amúgy a DJI Assistant 2 For Mavic programban is frissíteni és újrakalibrálni, de ez sem oldott meg :/
Bekapcsoláskor a gimbal amúgy rendesen körbenéz ahogy mindig, nem érzem meghibásodottnak.
Olyan, mint ha a giroszkópja leragadt volna a drónnak.FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
sgery
őstag
Sziasztok!
Adott egy Mavic Air 2-es drón, amit vagy fél éve nem használtam, polcban állt.
Most beindítottam, feldobott egy rakás hibát - gimbal hiba (40012) gyroscop hiba, barometer iba, imu calib. szükséges.
Ok, próbálom elindítani a kértek szerint, de nem indul el a kalibráció. Utána frissítettem minden fw.-t a legújabbra, úgy sem indult el. Olvastam, hogy érdemes párszor ráverni a gépre - ez sem oldotta meg, még mindig nem indul el - pedig tényleg vízszintes felületre tettem le. Próbáltam androidon és ios-en is, egyiksen se kezdi el
Mivel tudok még próbálkozni szerintetek?FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
Schaf
tag
válasz farkas26 #9567 üzenetére
Alapvetően weboldal van ahol megnézheted a korlátozásokat.
De pl Bledbe ne is vidd a drónt. A polgi tavaly azzal nyerte a választást, hogy idén megfingatja a turistákat... és kb zéró tolerancia van a drónra, vadkempingre, stb.
Lehet könyörögvényt írni, de akkor GPS koordináták alapján meg kell adnod honnan szállsz fel. Ha pedig az magán terület, máris kell a tulaj beleegyezése is.
Stb...
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
farkas26
tag
Szlovéniában pontosan milyen feltételekkel lehet legálisan repülni, értem itt náluk pl milyen appot használnak.
Ősszel tervezünk a Bled tóhoz menni, és mindent szabályosan szeretnék csinálni.
Csa nem találok pontos leírást vagy rossz helyen keresgélek."A jövő sem a régi"
-
pumuklis1
csendes tag
Tudna valaki segíteni?
Hogyan lehet kikapcsolni a DJI Mini Se kontrollerbe, hogy ne töltse a telefont? -
Schaf
tag
Semmit sem ér az AMC reg ebben az esetben. Kamera nélküli eszközzel repülhetsz...
A repülés és a légi felvétel két külön törvény és két külön téma.
A tavalyi tapasztalatok alapján, köszönhetően a sok elmeroggyant menőnek, idéntől komolyan veszik a 2020-as törvényt is.
Ahogyan pl. a Bled-i tó környékén a szlovének és Erdély nagy részén a románok s.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
bacus
őstag
válasz butykos #9562 üzenetére
"Motorral is lehet normálisan közlekedni, de azért az a ritkább."
Akkor ezt elmondhatjuk a drónozókra is. Egyébként az az érdekes, hogy kb 1000 motorossal találkoztam, de eddig csak 1-2x láttam pl egykerekezni motorost élőben vagy úgy egyáltalán szabálytalankodni. Viszont a drón használók akikkel élőben találkoztam még egynek sem volt engedélye, regisztrációja, ilyesmi.
De szerintem ne általánosítsunk, mert az egyéni tapasztalatok nem biztos, hogy a valóságot tükrözik vissza.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
gulb
senior tag
Nah oda se megyek egyhamar...utalom oket mint a ... 13 eve voltam naluk elvontattak a kocsom parkolobol ( ertsd sorompos parkolobol...) mert magyar rendszam volt rajta a nemetet otthagytak elotte es utanna is. Szanalom az az ordzag is...szerbek se semmik..
Maroccova tavaly el se vittem a dronet ott se lehet repulni Egyiptomban se... Vicc ez az egesz komolyan. -
butykos
csendes tag
válasz butykos #9559 üzenetére
https://forum.dji.com/thread-205807-1-1.html
Itt is azt írják, amit sejtettem: magából a drónból egy külön app-pal lehet törölni a repülési útvonalakat, de a DJI szervereivel szinkronizált adatok törléséshez meg kell keresni a DJI-t. Az viszont már más kérdés, hogy valóban törlésre is kerülnek-e az adatok, vagy csak a láthatósági jogosultságomat veszik el...
Ha valaki cáfolná, vagy okosabbat tud, akkor ne tartsa magában, de úgy gondolom a kérdésre nem megnyugtató válasz született. -
bacus
őstag
válasz forceberg #9558 üzenetére
"a bömbőlő motorosokat"
Miért csak a motorosokat? Az autók? Van ami hangosabb mint a "bömbölő" motor. Mindent ki kell tiltani, sőt buszok, vonatok, stb, mert mindig lesz valaki akit zavar.
Mennyivel kevesebben lennének a hegyekben, ha az oda vezető 30km-t kizárólag gyalog lehetne megtenni..Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
butykos
csendes tag
válasz forceberg #9558 üzenetére
Tehát, hiába törlöm ki az app-ból az előzményeket, maga a drón is tárol adatokat, amikhez nem férek hozzá? Ez pech.
Minden pontosítás nélkül: a Balaton környéke. Ismerőssel megcsinálták, tényleg bekérnek mindent egy feljelentés után. A nyaralótulajokat zavarja a drónos repülés, az nem számít, ha távol a parttól, a puszta szélén van az a nyaraló, de akkor is megy a feljelentés.
-
veterán
válasz butykos #9557 üzenetére
Hol van ez a mifelénk? A lakott területen belüli repülések tényleg csak indolkolt esetben legyenek.
Az élővilág zavarásával sem értek egyet, de amíg a bömbőlő motorosokat sem tiltják ki pl. a hegyekből, addig a drón se zavarja a vadakat.A gép logjai szerintem kb. mindent tárolhatnak. Párezer koordináta és magasság adat nem tétel a 10-100 GB-ok mellett.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
butykos
csendes tag
Azt szeretném kérdezni, a drón (vagy a vezérlő) tárol-e előzményadatokat a korábbi „fekete” repülésekről? Nyilván az App-ból kitörlöm a cache-t, előzményeket; DJI belépési profil új lesz, de ez elég-e? DJI Mavic Mini 1-emet most szeretném legalizálni (A1-A2-A3 vizsgák, regisztrációk, Annyakinyja, Szkájvókere, stb.), de ha bármi módon kicsiholhatóak belőle előzményadatok, akkor inkább újat veszek. Mifelénk igenis rászállnak minden drónosra, bekérik a drónt is , nagyon ráálltak a rendőrök a témára, tehát ne bagatellizáljuk el a kérdést.
Itt jegyezném meg, természetesen eddig is, és ezután is jogkövető állampolgár voltam/leszek.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat! -
BaLee
addikt
És ha nekem van regisztrációm az AMCportal applikációjukban?
Most néztem, simán el tudom indítani a légtér igénylést egy nem tiltott zónába eső Horvátországi városra kattintva és meg is kapom. Az onnantól akkor legális engedély szerintem. Vagy?Van rezervációs szám, meg pdf engedély is letölthető ugyanúgy...
-
Schaf
tag
Most kaptuk mag a horvát hatóság idei évre vonatkozó szabályait (kb 2 héten keresztül leveleztünk velük, hogy "na de ezt most miért??").
Mondjuk úgy az előző év után a tapasztaatokkal gazdagodva "kicsit" szigorítottak...
"Dear customer,
In accordance with current legislation performing of aerial photography of public areas on Croatian territory is not allowed without permission, performing of aerial photography for private purposes of public areas on Croatian territory is not allowed, you can not get permission as private person for performing of aerial photography.
Best regards,"
Erre sokadszorra visszakérdeztünk, hogy akkor kamerás drónnal hogy lehet repülni idén Horvátországban?
A válasz:
" Dear customer,
as we wrote, you can not get permission as private person for performing of aerial photography.
Best regards, ""...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
gulb
senior tag
Megvolt amit szerettem volna jot repultem keszult par kep meg video el is raktam a drone-t nem kisertem a sorsot.
Dflight kb minden ertelmezheto helyen tilosnak irja a repulest ezen a kornyeken szoval jobb a bekesseg.
( az a vicc, hogy nekem van mar annyi regisztracios id a drone-omon hogy csuhaj ) -
MaddeNNNN
őstag
válasz forceberg #9550 üzenetére
Én 4 éve repülök mezőgazdasági drónnal. Múltkor repce repülésnél az istenért se akarta látni a céges szoftver a drónt. Mondom jó megnézzük a DJO GO-t. Ott sem látja. Mindezt úgy hogy 4 napja repültem vele.
Már darabokra szétszedtem az M600-at, hátha valamelyik kábel kicsúszott vagy megtört.
Utána fogom a távirányítót, mondom valami fura rajta. Máskor nem ilyen érzés fogni.
Nyilván nem dugtam össze az iPadet vele.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
pumuklis1
csendes tag
-
gulb
senior tag
válasz total90 #9535 üzenetére
Meg nem vagyok sitten🫢 es buntit se kaptam. Ellenben talaltam olyan helyet ami a dflight szerint sem zona. Szep kepek keszultek.
Szabalyozasnak akkor van ertelme ha be is lehet tartani es nem csupan nehezitesnek vannak. Safety first ez bzitos ezert nem lenne szabad egy drone-t se eladni ami repter kornyeken nincs Geo zonazva..es egyebek. Szerintem ezt a DJI eleg jol hozza.. de sajnos sokan vannak akik epitett vackokkal mindent is megrepulnek;( -
pumuklis1
csendes tag
Hát a K-index 4 felett volt.
De az inkább a műholdvételt befolyásolja.
Többször felszálltam, és mindig ugyan az volt a jelenség. -
pumuklis1
csendes tag
16 műholdat látott.
-
pumuklis1
csendes tag
Tavaj óta ma végre repültem a DJI Mini Se Drónommal.
Tavaj minden gond nélkül repült.
A távolságmaximum 3600 méterre, a magasságmaximum 480 méterre van beállítva. A hazatérés magassága 55 méter.
Tőlem 46 méterre mégis megállt, hogy maximum távolságra van. A magasságot pedig 30 méterre korlátozta. RTH-nál is csak 30 méterre emelkedett. A Kisalföldön repültem, tehát nem voltan túlzottan a tengerszint felett.
Az iránytűt a repülés előtt kalibráltam.
Mi lehet a probléma? Tud valaki segíteni? -
Szabikaa20
őstag
válasz total90 #9536 üzenetére
Drónos topikban is rákérdeztem,mert mondom az jobban pörög.Küldték [ezt a videót] ,de hiába próbálom ezt a progit letöltteni nem látja a program a telefonba a dji.apk filet.Próbáltam másik programmal,de ott meg ugyan az van,hogy nem kompatibilis az én telómmal.
Ender 5 Pro, iPhone 13, iPad 2021,Dahua Imou Ranger 2 4MP
-
total90
veterán
válasz Szabikaa20 #9534 üzenetére
Csak abban lehet bízni, hogy a DJI dolgozik az appon… egyelőre viszont nincs megoldás.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Szabikaa20
őstag
válasz total90 #9524 üzenetére
Hát ez az! Most kapta a gyerek karácsonyra a telefont.Új teló,legújabb androiddal és nem kompatibilis??? “Öreg” 2019-es telefonok támogatottak egy 2022-es Samsung meg nem.Nagy csalódás ez nekem.
Oké az én telómmal (iP13) tudtuk használni.Na, de ha épp nincs nálam a gyerek(mert külön élünk sajnos) akkor most nem tudja használni.Ender 5 Pro, iPhone 13, iPad 2021,Dahua Imou Ranger 2 4MP
-
veterán
Sipos úrék állítólag dolgoznak a külföldi szabályok közérthetővé tételén a FB csoport posztja szerint, nézz körül arrafelé, hátha van leírás a csizmásokhoz is.
-
gulb
senior tag
válasz total90 #9530 üzenetére
Holnap legurulok kollegammal Olaszorszagba.. es mielott megreptetem a Nukleiars atomot szallitani kepes 595grammos gyilkos dronom - ehet felhivom oket, hogy kozoljek velem ott ugyan nem repulhetek mert lebombaznek valakit
Ennek csak az lesz a vege, hogy papirok nelkul es mindenre sz...fognak az emberek repulni kockaztatva a buntiket
Jo az a trukk is hogy 249g MINI nem kell reggelni JAH de kell ha van rajta kamera.. szoval hiaba veszi a kicsi dront a sok emberke ugyan ugy megbuntetheto lesz.. -
total90
veterán
Mielütt Svájcba költöztem, Németorszában éltem és az akkor a káosz szabályozás miatt adtam el az összes drónom.
Szerintem most fényévekkel jobban meg van oldva az egész. Lehet eleinte neccesnek tűnik ez az egész, de szerintem nem vészes.
Nekem eddig mindig vissza jeleztek a hatóságok. Mondjuk mail helyett fel is lehet hívni őket és akkor azonnal van válaszod.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
gulb
senior tag
válasz total90 #9528 üzenetére
Lehet eladom a p...aba a dronjaim es befejezem orokre... ebbe semmi rekreacio nincs mar csak szivas komolyan.
Legugyi hatosagokrol annyit, hogy Cyprusinak , Gorognek irtam le se fostak Marocconak mar nem irtam emrt ott egyertelmuen ki volt irva elveszik a dronodSzanalmas, hogy ezt a hobbit mennyire ellehetetlenitettek
-
total90
veterán
EU vagy sem, posta van. Nekem van egy ismerős, aki UK-ban repül illegálisan és Szerbiában él. Végül bíróság lett belőle és a büntetés többszörösét kellett neki fizetnie.
Az információ szerzésre van egy sokkal jobb megoldás, mint random Google oldalakon információhoz jutni. Minden országnak van légvédelme és az esetek 99%-ban ott találod a hivatlos infókat. Ha nem, akkor biztos van ott egy mail cím, amin rá lehet kérdezni és ha ők nem tudnak választ adni, akkor senki sem fog. Mondjuk egy telefon hívás sokkal gyorsabb, az ilyen helyeken aki telefon meleltt ül, az beszél angolul.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
gulb
senior tag
válasz total90 #9526 üzenetére
Koszi a kimerito valaszt. En is ugy lattam ezen a draga Dflight, hogy ezen a kornyeken 0 hely van ahol lehet repulni.
Viszont ha postan kuldik a buntit akkor azt megvarom Eun kivuli orszagbol hogy szedik be... Komolyan 6+ev dronozas utan teljesen kezdem elveszteni a hitem abba, hogy aki legalisan akarja ezt csinalni annak ne hulljon ki a haja.
A 10perces info gyujtessel kapcsolatban csak annyit hogy google felhoz millio oldal olasz angol minden helyrol ahol vagy megemlitik a dflight ot vagy nem. -
total90
veterán
Van egy alap szabaly, ami EU-ra vonatkozik, de minden ország hozhat az alap szabályozás mellé szigorításokat. Olaszország, sajnos, teljesen a legrosszabb kategóriába esik.
A Dflight a hivatlos térkép, nem az Airmap vagy a DJI beépített térképe. Maga a DJI oldala is figyelmeztet, hogy a DJI nozone csak egy kiindulási pont és mindeképp a hivatlos térkép az érvényes. Olaszország esetében a Dflight.
Amit viszont nem értek, hogy milyen QR kód kell 6 euróért? Maga a regisztráció elég és ingyenes. Amennyiben természetvédelmi vagy egyéb területen szeretnél repülni, a Dfligh-on ott van minden információ. Némelyik engedély költséget hoz maga után.
Becsukni nem fognak, a büntetés meg levélben érkezik.
Nincs ebben semmi nehézség, csak utána kell nézni a dolgoknak. Épp azért hozták be ezt a csomó szabályt, mert sokan nem képesek 10 percet információ beszerzésére invesztálni.
Como és környéke természetvédelmi terület, repterek és katonai terület, nem soke esély van rá, hogy ott engedélyt szerezz a repüléshez:
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
gulb
senior tag
Banyek holnap megyek eppen Olaszorszag Como to melle 1 hetre.. ezt az elbaszott katyvaszt ami ott is van tehat van EU-s reggem / Eu-s vizsgam ( UK mar nem valid ugye P) - de meg reggeljek az olasz dflight on is.. jo megvan az is de meg 6Eur hogy egy qrkodot kapjak minek? Amit a dflight mutat mint repulesi zona tok mas mint az airmap es a DJI beepitett nozone eszem megall mi megy ott is. - Ha elkapnak becsuknak vagy buntit majd be kell fizetni? - eszem agaba nincs ezen atragni magam komlyan vicc.
-
veterán
válasz Szabikaa20 #9520 üzenetére
Nem támogatott készülék / a rajta lévő droid verzió.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Szabikaa20
őstag
Sziasztok!
Kapott a fiam tőlem a szülinapjára egy Dji mini 2 se-t.Épp próbálnám neki beüzemelni,de mindjárt az elején elakadtam.Mindjárt az elején írja,hogy töltsem le a DJI Fly app-ot.Letöltöm a telefonjára ami egy Samsung A13 és azt írja,hogy nem kompatibilis az én telefonommal az app.Ilyenkor mi van? Ugye külső oldalról tölti le a DJI oldaláról és nem google play-ről.
Ender 5 Pro, iPhone 13, iPad 2021,Dahua Imou Ranger 2 4MP
-
twine
veterán
Külön írom, mert megér egy külön hozzászólást...
...hogy mi volt a baj az O3Air Unittal?
Semmi...
"Hogy okuljatok kicsik és nagyok..." (by Regős Bendegúz )Amellett, hogy imádom a DJI-t, mégis azt mondom, k@pják be
Szerintem ember nem olvashatott annyi manualt, és tesztet végig mint én mielőtt elkezdtem építeni az új raceremet...
Mivel igazán jónak tartom a CLRACING-et,(és a nálam jóval nagyobb tudással rendelkezők is) valamint minimális forrasztással, és könnyű bonthatósággal szerettem volna megépíteni a gépet, ezért "a föld alól", és némi könyörgés árán sikerült beszereznem egy CLRACING F7 HD-t Angliából. Zseniális logikus elrendezés, egymás mellet a DJI és az ESC csatalkozó(ami elég ritka) stb.stb.....aminek , és itt jön a lényeg, dedikált DJI portja van, (Build in 10V/1.5A BEC for DJI)
A DJI O3 Air Unitra mindenhol annyit írnak 7,4V-26,4V között szereti ha tápláljuk.
Gondoltam, akkor ez Így rendben is van, Diatone MAMBA 55A 4in1 ESC....
Betaflight konfigurálás, asztalon minden rendben, ahogy a nagy könyvben megírva de az első emelkedéseknél a kertben dobálta a jelet piszkosul, zuhant a gép egyfolytában.(szerencsére kicsi, minimális magasságból)Antenna csere, adatkábel csere....ÉS egy 35V 1000uF kondi felforrasztása...
Teszt... kertben jónak tűnik, irány a mező...
cca. 400m.re tőlem már kezdett mosolyra húzódni a szám, amikor egy powerloop közben ismét jelvesztés....hibaüzenet, és mindenféle jelzés nélkül blackout...mijjjaf....!?!?!?!?
Szerencsére a legnagyobb kár az volt, hogy az antenna eltört, de már őrjöngtem a "tehetetlenségtől"....
FC DJI portjára rámértem gyönyörűen, tű pontosan adta ki magából a 10V-ot....
És akkor aznap éjszaka találtam a youtube-on két videót, amiből az egyik az általam nagyra tartott Mads Tech csatorna, ahol emberünk pontosan megmutatja, hogy az O3Air unitnak minimum 2A szükséges a biztonságos működéshez....
A DJI ezt SEHOL(!) nem kommunikálta...
Ekkor már meg volt írva, ki volt töltve a case, a DJI szervíz oldalán videókkal, manualokkal, betűre, feszültségre pontosan minden fotókkal illusztrálva, hogy bec0ptam, kérem csináljanak valamit most már ezzel a termékkel...
Csináltak...kaptam egy új Air unitot, új antennát...egyedül csak a kamerát hagyták meg a régi szettből...
Én közben berendeltem egy Diatone MAMBA F722 MK4 FC-t, ami 3A-t ad a DJI portra, így már elvileg baj nem lehet...
Tegnap éjszaka összeraktam, konfiguráltam...ma ha minden jól megy végre rendesen "berepülöm" a gépet délután meló után....happy end lett a történet? Azt hiszem igen...
Rengeteget c0ptam ezzel a projekttel? egyértelműen igen!A DJI-t hibáztatom a szignifikánsan megnövekedett ősz hajszálaim miatt?
Egyértelműen igen....Ennek ellenére még mindig imádom a termékeiket....De b@sszák meg, hogy nem írják sehol a minimális áramerősséget
Figyeljetek rá![ Szerkesztve ]
-
twine
veterán
válasz farkas26 #9517 üzenetére
És hogy ne csináljak s3gg3t a számból, tartozom azzal, hogy beismerjem, tévedtem DE.....
Ez azért így még elég nagy c0pás, (legalábbis amennyire tegnap éjszaka utána tudtam olvasni.)
Úgy látom csak Goggles2-vel és az Integrával működik. Ez eddig ok is lenne bár, irgalmatlan szívfájdalom, hogy a GoggleV2-vel nem...Ugyanakkor miért nem szívfájdalom mégsem?
Mert én mintha azt olvastam volna, hogy hivatalosan csak akkor működik szemüveggel, ha az újonnan "hozzáadott" DJI RC Motion 2-vel irányítjuk a drónt.
Azzal meg én biztosan soha nem fogok mini3pro-t irányítani.Szóval tévedésem beismerem, de ez így nekem nagyon nem tetszik
Ps: ugyanakkor van már videó arról, hogy mégis DJI RC-vel irányítják Intgerával...
(Nem néztem végig, csak némán beletekertem, nem tudom mi a trükk. Amint lesz időm megnézem.)Szerk:
Mindemellett én még mindig maradok DJI fan
Volt MINI3pro garis ügyintézésem, amit a DJI (európai)szombathelyi szervízközpontja intézett.
Most volt problémám a DJI O3Air Unittal, azt Németországba kellett küldeni, ott is halál korrektek kezelték az ügyemet...
Szóval azt kell mondjam, le a kalappal, eddig nekem igazán korrektül álltak minden egyes nyitott ügyhöz. Gyorsan, korrekten, szállítólevéllel...komolyan minden cégnél így kellene hogy működjön a gari.[ Szerkesztve ]
-
total90
veterán
válasz farkas26 #9513 üzenetére
Itt Svájcban is elég jól meg van oldva. Az app ugyan még nincs kész, de a webes felület bőven jó.
Igazából van ahol nem lehet repülni és van ahova kell engedély. Ez utóbbi esetén ott a link minden esetben, ahol lehet kérvényezni és nem mellesleg, sehol sem kell fizetni érte.
Az ország nagy részén viszont lehet repülni, persze észben tartva az alap szabályokat.Horvátorszában hol kell regisztrálni és mi az app neve?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
farkas26
tag
válasz total90 #9512 üzenetére
Én eddig Horvátországban regisztráltam magam Magyarországon kívül, eddig ott volt a legegyszerűbb a regisztráció és az app használata , és szerintem az app jobb is mint a miénk.
Pl mikor fel akartam szálin, jelezte az app hogy nem lehet, jöttek is a helikopterek és ahogy azok elmentek egyből engedte az app is, hogy felszálljak, kb 10 perc volt az egész.Európában már mindent lassan agyon szabályoznak, és nem mindig jó irányban, vagy csak egyszerűen pénz lehúzásról szól az egész. Sajnos.
"A jövő sem a régi"
-
total90
veterán
Igazából az olasz illetékes hatóságoktól is hamar választ kaptam, csak ott mindenre nem volt a válasz Lesz pár túra ott is, a legtöbb helyen kell engedély és igényeltem. 5-ből 4 helyen nem volt a válasz, a maradék egy helyen meg 1500 eurót akartak cserébe.
Németország az ahol akár heteket is kell várni... meg a legtöbb olyan hely, ahova kell engedély, az fizetős. Igazából amióta eljöttem Németországból, azóta érzem, hogy mennyire nem jól mennek ott a dolgok
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
Gondoltam megosztok egy szösszenetet veletek.
Egy hónap múlva megyek Izlandra, de nem nagyon találtam normális információt az ottani szabályokról. Végül is rátaláltam az Iceland Transport Authority weboldalra, ami a hivatalos forrás bármilyen közlekedésről is legyen szó Izlandon.
Mivel az oldalon lévő információk számomra nem voltak teljesen érthetőek, így írtam nekik egy mailt.
Kb. 30 percbe telt a válasz. Egy hihetetlen kedves mailt kaptam vissza, mint ha csak a gondolataimat olvasták volna, hiszen kiegészítő válaszokat is kaptam. Ergo egy kérdésre két válasz A mail hangulata tényleg olyan volt, mint ha egy barát írta volta. Ilyenben még nem volt részem egy hivatlos szervtől.Minden esetre, ha valaki tervez Izlandra menni, akkor a következőek az aktuális szabályok.
- Regisztráció csak akkor kell ha pénzt keresel a tartalommal.
- Basic szabályok, nem szabad 120 méter felett repülni, repterek, városokat és tömeget kell kerülni.
- Van három természetvédelmi terület, ahol nem lehet repülni engedély nélkül:
- Þingvellir National Park
- Vatnajokull National Park
- Snæfellsjökull National ParkEzen kívül a következő helyeken nem lehet repülni engedély nélkül:
Andakíll
Dyrhólaey
Fjallabak nature reserve (prohibited from 15th of June to 15th of September), incl. Landmannalaugar
Geysir
Glerárdalur
Goðafoss
Gullfoss
Hólmanes
HornstrandirIngólfshöfði
SkógafossÞjórsárdalur (Gjáin, Háifoss, Granni and Hjálparfoss)Þjóðgarðurinn Snæfellsjökull / Snaefellsjokull national parkÞjórsárverA következő helyeken csak szezonon kívül lehet repülni:
Arnarstapi and Hellnar
Dimmuborgir
Dynjandi
Eldey
Flatey
Grótta
Grunnafjörður
Guðlaugstungur
Hrísey í Reykhólahreppi
Hverfjall/HverfellKringilsárrani
Látrabjarg
Melrakkaey
Mývatn og LaxáOddaflóð
Pollengi andTunguey
Salthöfði and SalthöfðamýrarSkrúður
Surtsey
Svarfaðardalur nature reserve
Vestmannsvatn
Érdmes itt rákérdezni: ust@ust.isA hivatlos drón térképet itt találod: LINK
Mivel május közepe, amikor én megyek, még nem a túrista szezon, így elég sok engedélyt megkaptam. A hihetetlen az egészben, hogy kb. 2-3 óra alatt megvolt minden, amit akartam.
A szezonos helyekre meglett az engedély, a további engedélyt igénylő helyek kb. 70%-ra is és a Vatnajokull nemzeti parkra is. Ez utóbbi pénzbe kerül, konkrétan 150 euró, de a szezontól függ. Fő szezonban közel 500 euró.
Habár sok helyre kell engedély, ennek ellenére a sziget nagy többsége repülhető és biztosan lehet szebbnél szebb tartalmat késztíteni
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
twine
veterán
válasz lionshamlet #9507 üzenetére
Szerintem nincs
Kis segítség a témában, bár, ha utána kerestél valószínűleg ezeket te is megtaláltad..
D-Log_Grading_Guide_EN
D-LOG ISO500 NOISE FIX[ Szerkesztve ]
-
twine
veterán
válasz lionshamlet #9500 üzenetére
H265
De ez attól is függ milyen technikával(hardver-szoftver) dolgozol a rögzített file-okkal.
H265-öt "régebbi" de még izmosnak mondható (intel)procik nem minden esetben tudnak quicksync-el "gyorsítani".Míg a h264-et a régebbi akár i5 "Sandybridge" procik is képesek.
Sokáig dolgoztam 1080p-ben ilyen procival, h264-es file-okkal, és egészen vállalható volt a sebesség 2-3 videó sávon.
Itt egy leírás a H265-ről. Amennyiben minden mindegy mert "jó" tv, "jó" gép van alattad, akkor elég csak az első bekezdést elolvasnod, és nem lesz kérdés, hogy h265.egyébként úgy rémlik az újabb gépeken pld. a mini3pro-nál már mintha bizonyos felbontás felett csak h265-öt engedélyez a gép. de lehet hogy ez gopro-nál van...már nem emlékszem
[ Szerkesztve ]
-
lionshamlet
senior tag
Dji Phantom 4 Pro+
- Arra van valami megoldás hogy D-logban ne legyen fix 500-as ISO?
-
twine
veterán
válasz farkas26 #9501 üzenetére
Szia!
...és valóban, itt írják is egyértelműen.
Közben nem hagyott nyugodni a dolog és utána jártam. A Mini3 használ O2-t, és ezt az információt tévesztettem be. Azt hittem ugyanazt használja mindkettő...
Tévedtem Köszönöm a kiigazítást, ma is tanultam
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Lexus, Toyota topik
- Androidos tablet topic
- Autós topik
- PlayStation 5
- TCL LCD és LED TV-k
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest