- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az alapötlet Sweeney-é. Ő vetette fel legelőször, hogy meg lehetne ezt csinálni. Csinált is egy tesztalkalmazást PC-re, illetve a Sony PS4 bemutatójára. Ez volt az Elemental demó. Aztán lelőtte az egészet, mert nem működött normálisan. De közben egy rakás cég elkezdte kutatni az SVOGI-t, nem csak az NVIDIA, viszont egyedül a Crytek jutott el addig, hogy PC-n ezt ténylegesen megvalósítsa. Az első működő SVOGI implementáció egyébként a Sony-é volt, de ők csak PS4-re csinálták meg azt.
Amit a gyártók csináltak, hogy elkezdték vizsgálni az SVOGI-t a feladatok GPU-ra helyezése szempontjából. Még az Intel és az AMD is dolgozott rajta, csak nagyon gyorsan lelőtték az egészet, mert úgy látták, hogy megvalósíthatatlan. Ezután az Intel a VPL-re, míg az AMD az LPV-re tért át a kutatás szempontjából. Egyedül az NV maradt meg az SVOGI kutatása mellett.
A vezető technológia egyébként az LPV lett, azt alkalmazza a legtöbb motor, mert volumetrikus megoldás, és nem igényel előfeldolgozást.Legelső SVOGI bemutató egyébként az Elemental demó volt, ugye Sweeney ezzel már az előző évtizedben szemezhetett, így sikerült összeraknia egy programot 2012-re. Csak hát nem elég demonstrálni valamit kísérleti szinten, meg is kell azt valósítani ténylegesen. Az egyébként jó, hogy erre az egyes cégek rácuppannak a kutatás szempontjából. Ez viszi előre az ipart, ebben vitathatatlan érdemei vannak az NV-nek is, de rajtuk kívül még egy rakás ember dolgozott ezeken. A legnagyobb érdemei egyébként a Sony-nak vannak, egészen pontosan James McLarennek, ő talált olyan megoldásokat a problémákra, amelyek elvezettek a működő megvalósításokhoz. Nem véletlen, hogy a Sony alkalmazta ezt először egy játékban.
Ha pedig mindenképpen az NV-től keresel embert, aki tényleg sokat tett a működő, és nem csak mutatóba csinált SVOGI-ért, akkor Alexey Pantaleev az. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekik azért működik, mert előttük senki sem találta ki azt az ötletet, ami miatt működik.
Amit linkeltél az például eléggé mutatja, hogy mennyire más, amit a Crytek csinál, ugyanis köztudott a CryEngine-ről, hogy a voxelizációt a CPU-n hajtják végre. Az Epic és az NVIDIA is GPU-n voxelizált, amit a Crytek már az elején kizárt, mert az előbbi két cégnek nem működött. Publikálhatod, hogy dolgoztál egy ilyenen, csak végeredményben, a Crytek megoldása működik, míg a te publikált cuccod nem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sweeney megoldása soha az életben nem működött. Az egy dolog, hogy bejelentesz először valamit, hogy megcsinálod, de azt meg is kellene csinálni. Sweeney pedig nem csinálta meg, inkább hagyta az egészet.
Jelenleg az Unreal Engine main branch ezeket a megoldásokat támogatja:
- Lightmass (ez teljesen baked opció)
- DFAO (ez csak AO és nem GI)
- DFGI (ez már GI, de kísérleti fázisban van jó ideje, az újabb verziók szétfagynak, ha bekapcsolod)
- LPV (na ez működik valamennyire, de "ezer éve" kapott frissítést, szóval kb. halott)Szóval jelenleg az UE4-ben a main branch-ben nincs implementálva semmilyen SVOGI megoldás, de még olyan sem, ami minőségileg megközelítőleg hasonlót tud adni. Kb. a Lightmass az egyetlen, ami out-of-box használható, és az EPIC támogatja, vagy lehet licencelni az Enlightent.
A VXAO nem működik main branch-csel, vagyis ha ezt választod, akkor az EPIC nem ad terméktámogatást, ami elég baj, mert bug van bőven a motorban, aztán ezeket javíthatod kézileg. Ez olyan költség, amit egyszerűen senki sem vállal be, ezért nem látsz egyetlen VXAO-s játékot sem az UE4-re.
A CryEngine hatalmas előnye, hogy úgy kínál SVOGI-t, hogy egyrészt a megvalósításuk gyors, másrészt, ha bekapcsolod, akkor marad a terméktámogatás. Ez azért óriási különbség.
A Crytek az SVOTI működését nem részletezi pontosan, de amikor még bemutatták, akkor mondták, hogy nem is indultak el azokon az utakon, amelyeken az Epic és az NVIDIA elhasalt. Egy teljesen újszerű megközelítést alkalmaztak, ami a saját szabadalmazott technológiájuk lett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam neked korábban, hogy ez nem igaz. Se az octree, se a globális illumináció nem az NV-től jött. Ezeket már nagyon-nagyon régóta ismerjük.
Az SVOGI-t valójában az UE4 kezdte nyomatni, legelőször Sweeney, de hiába erőltette egyszerűen nem működött nyílt területeken, aztán az NV csinált egy másik implementációt, aminek VXGI volt a neve. A VXGI már sokkal jobb volt nyílt terepen, viszont nem szerette, ha megmozdult valami a jelenetben. Ezért nem mozgot semmi az NV-nek a holdra szállós demójában. Azóta ezt megoldották, de óriási a VXGI teljesítményigénye, tehát a production ready szinttől nagyon messze vannak még.
A Crytek az alapok tekintetében ugyanazokat elemezhette, amit az Epic és az NV, de tanulva a két cég hibáiból, egy új implementációt csináltak, amit SVOTI-nak neveznek. Ez volt az első SVOGI megoldást PC-re, amit egy játékban is bevetettek, és máig az egyetlen. Ez egyébként nagy előny a Cryteknek, mert amíg az SVOTI megoldásuk igen kevés erőforrást igényel, maximum 10%-ot vesz le a sebességből, addig a middleware-es UE4 VXGI, vagy a Unity SEGI inkább 60-90%-os mínusszal működik. És ez egyáltalán nem mindegy, mert hiába műtöd bele a motorokba ezt, a CryEngine integráltan tartalmazza a technikát, míg az UE és a Unity motorokat nem ezekre tervezték. Ezért rakott ebbe egy rakás pénzt a Crytek, mert egy integrált megoldás fényévekkel gyorsabban működik, mint a 3rd party cuccok, de rohadtul nem egyszerű ezt beépíteni tényleg működőre. -
-
huskydog17
addikt
Egyet értek. Számomra eddig messze ez a legmeggyőzőbb és egyben legszebb Ray Tracing megoldás, amit játékmotorban láttam. Egy új Deus Ex-et simán el tudnék képzelni egy ilyen motorral.
Na persze tisztában vagyok azzal, hogy a Square Enix nem fogja lecserélni a saját Dawn motorját Cryengine-re.
Külön dicséretet érdemel a Crytek, amiért szabványos megoldást csináltak és nem csak RTX kártyákhoz kötik! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak HPC-only dolog. Nem tudnak otthoni szinten mit kezdeni. Otthon nem tényező az, hogy sok PC-t összekötsz tízezer dolláros komponensek használatával.
A CCIX ISA-tól független, tehát ha azt támogatják, akkor igazából van memóriakoherencia akármilyen ISA-val rendelkező processzorral. Azt nem tudom, hogy az Intel CXL-je hogyan van specifikálva. Ahhoz képes, hogy nyílt szabvány, olyan nagy titok, hogy még az NVLinkről is sokkal többet lehet tudni.
-
gejala
őstag
DX12 előnye csak akkor fog kijönni, ha teljesen újraírják a motorokat olyanra, hogy a DX11 elhasaljon alatta. Shadow of the Tomb Raider már elmozdult erre, a városokban olyan a geometria, hogy a DX11 már nem bírja el.
De igazán látványos grafikai előrelépést már csak a ray tracing fog hozni, raszterben már nincs hova innoválni. Fotorealisztikus árnyékokat és tükröződéseket nem lehet csinálni raszterrel, csak rengeteg munka árán összetrükközni valamit.
Metro Exodusban a mostani nagyon kezdetleges ray tracing is nagyságrendekkel jobb minőségű árnyékolást ad, mint amit valaha összehoztak raszterből. -
Yutani
nagyúr
Nem tudom, hogy a draw call növekedés hogy fordítódik FPS-re. Majd Abu elmagyarázza. Ugye, Abu?
Ez a draw call sosem hatott meg, engem mindig is a CPU utilization érdekelt az új API-kkal kapcsolatban.
Szerk; Nem kellett volna szívniuk, akkor nem mondtak volna ilyen hülyeségeket!
-
Yutani
nagyúr
Ezeket a köröket anno a Mantle megjelenésekor lefutottam, nem megyek bele megint. Száz szónak is egy avége: ha valaki csodát várt a DX12-től (csillió FPS a semmiből), akkor az az arcán csúszik azóta is. Viszont ha reálisan állunk a dologhoz, a Division 2 jó példa a DX12 alkalmazására.
Látom, közben szerkesztették. Abban biztosan egyetértünk, hogy még kevés játék használja úgy a DX12-t, hogy elengedi a DX11 kezét. Abu szerint ugyebár from scratch kell az engine-t Dx12-re tervezni, és az még hátra van.
-
Yutani
nagyúr
Érzem a különbséget, persze. De ezek az új API-k már a kezdetektől fogva arról szóltak, hogy a CPU-t fogják optimálisabban használni, nem arról, hogy találnak 30-40% plusz FPS-t az egyébként is már kihajtott VGA-kban.
A javuló min FPS számomra az erőforrások jobb kihasználását jelenti, tehát hatékonyabb az új API, mint a régi -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Átlag szinten ~61 vs ~68 fps van. Minimumban ~31 vs ~50 fps. Azért nem kicsi ez a különbség a DX12 javára.
(#39202) sylex1: Szerintem ne hajszold a 144 Hz-et, a legtöbb multis játék eleve nem frissít a hálózaton keresztül ekkora frekvencián. Vegyél valami nagy frissítésű Freesync monitort, és akkor variálható a frissítési frekvencia, aztán nem gond, ha nincs meg a 144 Hz. Az NV oldalán van hitelesítési lista a FreeSync cuccok G-Sync kompatibilitásáról. A felbontás a kijelző méretétől függ. Azért 27 colon már ajánlott az 1440p. 4K leginkább 32 coltól optimális.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt, hogy a kilengések nem túl nagyok, így érzésre jellemzően nem számítottak, de alacsony sebességnél eléggé észrevehetőek voltak.
A másik bejegyzés, hogy a játék 4K-ban 13 GB-ot kér max textúrák mellett, de nincs érezhető hátránya a 11 GB-os kártyáknak. 8 GB-ot kér WQHD-ben és 6 GB-ot Full HD-ben.
(#39188) huskydog17: A streaming rendszerű textúrázás miatt ugye pont az a lényeg, hogy a memória igazából sosem fogy ki amolyan hard jelleggel, hanem állandó töltögetés lesz. A TechReportos Scott Wasson nemrég csinált egy mérést a korábbi tesztrendszerével, hogy hol számít igazán, ha nincs elég memória: [link] ... lényegében a memóriatöltéseknél mindig 50 ms fölé csúszik a frame-time. Igaz ez itt a Far Cry 5, ahol ugye még a DX11-es meghajtó él, így még a driver menedzselte a memóriát, de az látszik, hogy ha átdobod a hagyományos VRAM modellt HBCC-re, vagy raksz még egy csomó memóriát a GPU mellé, mennyivel csökken a kilengések száma. Az átlag fps tekintetében viszont ez nem igazán látszik.
Ezért nem túl szerencsés egy normál menedzsmentet használó VGA-t a Division 2-ben a HBCC-s Vegákkal összemérni, mert a Vegán nem azt látod, hogy a GPU ennyivel jobb, hanem azt, hogy a HBCC kikapcsolhatatlan. A driver az ECM-mel csak az ICM-et váltja. Ha mondjuk rá lehetne kényszeríteni a Vegát, hogy működjön szimplán VRAM-ként az a 8 GB-nyi memória, akkor ugyanolyan kilengései lennének, mint a GeForce-oknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az mindegy igazából. A gyártósorok átalakítása is ugyanolyan jó, csak mivel az EUV itt nem kizárható, így olyan gyárak kellenek, amelyek az EUV-s berendezések hőtermelésére készülnek. Ezért csinált a TSMC két 7 nm-es verziót. Mert az EUV-s opcióhoz nem jó mindegyik üzem, míg az EUV nélküli alapvetően a meglévő üzemeken belül is biztonsággal kiépíthető.
Trump bácsi támogatása csak annyit jelent, hogy nem lesz akkora veszteségük a 7 nm-es átálláson, de valójában sokkal többre mennének, ha 2022-ig lenne versenyképes node-juk. Marha sok idő van még a 7 nm-ig, mire azt normálisan beindítják simán 2023 végét fogunk írni. Addigra a TSMC és a Samsung GAAFET node-on lesz. Az Intel CEO-ja sajnos pénzügyes, így nem látja a hosszabb távú következményeket, de ha mondjuk lenne egy mérnök CEO, akkor most valószínűleg azon dolgozna, hogy licenceljék a Samsungtól az 5 vagy 3 nm-es node-ot. Azzal gyakorlatilag legalább arra a szintre hozhatják magukat, ahol az ipar áll, és akkor nem kellene a saját 7 nm-ükbe pénzt ölni, hanem mehetne a befektetés olyan területre, ahol vissza tudják szerezni a gyártástechnológiai előnyt. Azért érdemes már számolni azzal, hogy a 14 nm-t az Intel nagyon jóra ígérte, és alig indult be, a 10 nm-nél kevesebb problémát ígértek, és nem működött. A 7 nm most megint nagyon durva lesz, és... Amikor zsinórban elrontanak két node-ot általában érdemes elgondolkodni rajta, hogy nem-e érdemes lenne némi strukturális átalakítás. Csak ehhez tényleg egy vérbeli mérnök CEO kellene végre. Renduchintala ott volt most alternatívának, csak hát indiai születésű.
Pedig amióta ott van az Intelnél igen sok jó döntést hozott. Ha anno Perlmuttert választják CEO-nak, már rég előrébb lennének, csak ő meg izraeli volt.
-
pengwin
addikt
Szerintem igazad van, meg ez is közrejátszhat:
Intel already has a heavy presence in the InfiniBand market through its line of products that come as the fruit of its $125 million acquisition of QLogic's IP back in 2012, while Mellanox is the only large-scale InfiniBand competitor.
Lehet az Intel csak nem akarta, hogy valaki verseny nélkül vehesse meg a konkurenciát. Így kicsit feljebb tolhatták az árat, amit más cégnek fizetnie kell, de nekik is tudniuk kell, hogy egy ilyen felvásárlás miatt csúnya nézéseket kaptak volna a hatóságoktól.
-
Petykemano
veterán
Nemrég jött ki a 2060, ami jó, persze vágott TU106, de most jött ki az 1660Ti is, rajtra kész a 1660, meg 1650 is. MEg megy a szóbeszéd valami 1180-ról is, de ez lehet, hogy csak kamu.
Gondolod, hogy ezeket csak fél évre tervezte az nvidia?
Szerintem Ha jön is 7nm az Nvidiától, az a 2080-at és 2080ti-t válthatja - mármint úgy hogy fölé, nem feltétlenül abban az értelemben, hogy a 2080(ti) kapna EOL-t. Tehát én inkább számítanék valami olyasmire, mint a volta volt ,hogy egy lapka, amit elsősorban méregdrágán adnak HPC-be HBM-mel, de kegyeskednek a GPU teljesítmény-koronát egy szinttel feljebb vinni egy $2000-3000-os Titan példánnyal is.
Ha ősszel tényleg jönne a most kiadott 1(5|6)60(ti)?-re ősszel 7nm-es mainstream (esetleg performance = 2070-2080) szintű kártya, akkor az azt jelenti, hogy az AMD-nek sikerült valami nagyon jót húznia. Ettől azonban én nem aggódnék. Tudjuk, hogy milyen a piaci/brand beágyazottság. Ha a Navi elképesztően jól sikerült is, akkor is csak 30-35%-ig emelkedne az AMD részesedés és meg se látszana a Steam survey statban. Ez ilyen tótum-faktum.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A jövőben ezek a gyártók nem tudnak mit kezdeni egymás hardvereivel. Megmarad ugyan a PCI Express, de ki lesz egészítve. Az AMD-nél PCI Express with CCIX lesz. A Rome platform már támogatja, és innen nyilván hozhatod asztaliba is, viszont marhára nem lehet mit kezdeni a CCIX képességével, ha nem CCIX hardvert raksz bele. Az Intel azért nem lépett be a CCIX-be, mert zárt kiegészítést hoznak a PCI Express-hez. Tehát amit veszel majd hardvert az Inteltől GPU-ban, az sokkal többet fog tudni, ha az Intel CPU-ja mellé rakod, mintha egy AMD GPU-t raknál a gépbe. Ezzel szemben az AMD GPU-ja sokkal többet fog tudni, ha AMD CPU mellé rakod, mert működni fog a CCIX képesség, szemben az Intel GPU-jával, ami saját UPI kiegészítést használ a memóriakoherencia problémájára.
Ha tehát egy cég vásárolni akart, az már nem tud, mert az AMD az IF és CCIX, az Intel a UPI, míg az NVIDIA az NVLINK protokollt dolgozta ki a memóriakoherencia kezelésére. És persze a PCI Express mint alap csatoló meglesz, de ha például egy CCIX-es hardvert nem CCIX-es PCI Express vezérlőhöz raksz, akkor a CCIX képesség nem fog működni. És ugyanez van más protokollokkal is. A hardver működni fog gyártói keveréssel, de a tudás egy részét bukod.
Annyira előrehaladottak már ezek a fejlesztések a gyártóknál, hogy ha hirtelen megvennék a másik divízióját, akkor négy évet buknának, mert át kellene tervezni a hardvereket. Vagy a CPU-kat vagy a GPU-kat.Egyébként a CCIX ugyan szabvány, tehát mindenki mehetne erre, de az Intel és az NVIDIA különcködik. Ők úgy érzik, hogy elég erősek ahhoz, hogy saját zárt rendszerrel arra kényszerítsék a vásárlóikat, hogy az Intelnél a CPU-khoz Intel GPU-t vegyél, míg az NVIDIA-nál a GPU-khoz, NVLINK-et támogató CPU-t vegyél.
-
pengwin
addikt
Sokkal valószinűbb a HBM.
Ha az eDRAM nem volt elég olcsó ahhoz, hogy az Intel széles körben építsen rá, akkor nem lehet olcsóbb a HBM-nél sem. És az Intel ilyen 128-256MB eDRAM-okat használt az aranyáron kínált APU-iba.(#39125) Venyera7
Az is jó lenne, bár én akkor biztos, hogy CPU-t veszek és nem APU-t.
Azért el tudnám képzelni a csúcs APU-t 6/12-es felállásban, de nem fog beleférni ennek a generációnak a felépítésébe. -
Petykemano
veterán
Az árazással kapcsolatban nem tudok véleményt mondani. Az intel belső kapacitásai szűkösek, tehát ha apukat és mainstream gpukat akarnak gyártani, annak ki kell termelnie az árát. De nyilván nem véletlenül ölnek milliárdokat mostanság a gyártósorokba.
A megítélésben lesz óriási különbség. Amikor az AMD kijön egy Radeon VII-tel, megy a fujjogás, hogy nem is túl erős, nem is olyan olcsó. Ha egy ilyet az intel betol, a press el lenne ájulva, hogy micsoda kegy az inteltől, hogy kaptunk egy ilyet.
Amikor az AMD kijön egy mainstream gpu-val - nem letaszítva a trónról az nvidia-t a felsőházban -, a press húzza a száját, hogy jójó, de akkor az AMD nem versenyez? Ennyire futja? Ha az intel tolna be apukat és mainstream gpukat a pályára (semmivel se olcsóbban), akkor a press az egekbe magasztalná, hogy végre itt van jézus második eljövetele. "Kicsit meleg, kicsit drága, de intel."Ezzel persze legkevésbé sem akarnék arra utalni, hogy meleg lesz mint a frissen pörkölt kávé. Valójában az AMD kártyái is elfogadhatóbb fogyasztással, normálisabb hőtermeléssel és olcsóbb VRM+hűtéssel olcsóbban lennének forgalomba hozhatók, ha végre lemondanának az utolso 5% teljesítményről és megoldanák a normális feszültséget. Ezt az intel valószínűleg meg fogja tenni és máris lesz létjogosultsága a vastagabban fogó ceruzának.
Az lehet még egy érdekes kérdés, hogy vajon az intel meg fogja-e kínálni valami extrával a vásárlóit. Ha nem kifejezetten az olcsóbb ár / jobb teljesítmény, akkor vajon milyen előnyöd származhat intel GPU vásárlásából?
-
zovifapp111
senior tag
-
Petykemano
veterán
"Bestseller lesz"
Ezen gondolkodtam...
biztosan az lesz, ez nem kétséges, hogy a steamben fel fog jönni, mint a gejzír.
Ugyanakkor az előző "relative performance" ábrán az látszik, hogy pont ugyanúgy 30% difi van az 1060-hoz képest is. Tehát ez kiváló jóáras "1070", de ez a teljesítmény olyan kevéskének tűnik ahhoz, hogy valaki egy akár ennél valamivel olcsóbban vett 1060-at hanyatt-homlok rohanvást lecseréljen. Előrélépés, de nem visszautasíthatatlanul jó deal egy ~1060 tulajnak.
1050Ti lenne a következő (nem számolva most a cross-brand vásárlókkal). Itt az előrelépés már látványos, ugyanakkor ez egy más árkategória, mint az 1050ti volt. Persze van ilyen, zsébernárdó is úgy vált elégedetté az előrelépéssel, hogy többet áldozva magasabb kategóriába lépett.
Es valószínűleg ugyanez a helyzet a 1650 és 1050ti viszonylatában, hogy az árkategória stimmel, de azbelőrelépés nem jelentős.Nyilván persze egész máshogy fogják érzékelni ezt azok, akik a bányászláz közepén vásároltak, mondjuk 1060-at 125eFt körül.
-
A GPU szegmensben is nőttek...
Igy nez ki az utobbi 5 evben a Q4 graphics revenue:
FY NV AMD
2015 - $ 646 - $662 - 0.98x
2016 - $ 810 - $470 - 1.72x
2017 - $1348 - $600 - 2.25x
2018 - $1739 - $908 - 1.92x
2019 - $ 954 - $986 - 0.97x(#38867) Raggie:
Úgy hogy náluk a Gamer szegmensben hiány volt a bányász szezonban, ez a hiány felvette a beomló bányák keresletét.
Persze az én álláspontom is az, hogy az NV visszaesésének nem csak a bányaomlás az oka, hanem a valóban nem az eddig megszokott vehemenciával fogyó új széria is.
-
#45185024
törölt tag
45% csökkenés a Gamingban az nem kevés.
Ilyen Xbox vagy ps5 nél lenne egyszerűen leváltanák a vezetőt.for example Intel ?
Most néztem ennek ellenére nincs zuhanópont a tőzsdén azért még este majd megnézem, tehát elvileg elhitték neki hogy nem lesz a 292 es értékről (éves max.) a 124re való visszaesés után (éves min.) egy újabb feleződés.
" még mindig négy növekedési piaca van a biztonsági öv alatt, a játék, az adatközpont, a professzionális grafikus kártyák és az autóipari alkalmazások várhatóan az elkövetkező évben növekedni fognak" -mondta Huang.
Ez így van csak ott messze nincs olyan fanatikus tagság, olyat még nem láttam hogy a tvs topicba bizonygassa valaki hogy milyen klasz az önvezető autója. GPUból viszont már igen... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az early access a kísérleti funkciókat jelöli az UE4-ben. Ezek általában egy verzióval később lesznek véglegesek. Mondjuk az igaz, hogy ennél a motornál ez mindegy, sokszor a végleges funkciók sem működnek.
(#38815) b. : Érdekes, hogy a PhysX-hez kapcsoló van rendelve. Végül csak a PhysX cloth maradt a játékban, annak is van DirectCompute back-endje, és alig terhel. Akkor lenne értelme a kapcsolónak, ha nem vették volna ki a particles és a destruction effekteket.
(#38817) Raymond: A Vulkan még mindig Early Access, pedig már ott volt a 4.20 Previewben. Még a 4.22-ben is marad Early Access egyébként. Ezért is tértem át Unity-re, mert fájdalmasan lassan kap végleges státuszt valami. Egy, de inkább két verzió mire az összes engine komponenssel kompatibilis lesz. Persze az igaz, hogy a Vulkan is használható a 4.20 óta, de csak limitációkkal.
-
gV
őstag
60fps kell? NV segít, hogy állítsd be:
Now, you can play Battlefield V with DXR ray tracing at higher settings, resolutions and detail levels across our entire range of GeForce RTX GPUs, thanks to the addition of DLSS. The following are our new recommended settings for 60 FPS Battlefield V gameplay*:
RTX 2060: 2560x1440, High Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
RTX 2070: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
RTX 2080: 2560x1440, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On
RTX 2080 Ti: 3840x2160, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS OnBased on our testing, we recommend the Ultra-quality preset, High Ray Tracing, and DLSS for 60 FPS Metro Exodus gameplay at the following resolutions*:
RTX 2060: 1920x1080
RTX 2070: 1920x1080
RTX 2080: 2560x1440
RTX 2080 Ti: 3840x2160 -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából lehetne értelmet találni, csak annyira nem költenek rá erőforrást, hogy kvázi használják az NV kidolgozott cuccait, amelyek talán nem is illeszkednek jól az adott motorba, stb.
Most lehet, hogy megköveztek, de én simán használnám fizikailag korrekt hangleképzésre.
Ez független a grafikától, tehát a motornál a raszterizációhoz meghozott döntésekkel nem kellene megküzdeni (amivel jelenleg eleve nem küzdenek, hagyják úgy ahogy van, aztán olyan lesz amilyen a DXR, a lényeg, hogy az NV fizessen).
Amire amúgy simán jó lenne az a valós idejű lightmap. Oké, piték még a mai hardverek erre, de három év múlva már elég gyorsak lesznek.
Szerk.: A különbség látszik, csak a képek felén az RTX off tetszik, a másik felén az RTX on.
Jó lenne ez egyébként, csak az a baj, hogy igazából mindent a motorban a raszterizációhoz szabtak, és arra csak úgy ráengedni az RT-t, hát nem túl okos dolog. Érdemes lenne ehhez külön is dizájnolni, de én úgy gondolom, hogy kb. úgy megy ez az adott stúdiónál, hogy építsük szimplán be, karoljuk fel a pénzt, aztán viszlát.
-
#45185024
törölt tag
Na látod rég erre várok nekem a nép egyszerű fiának bemutassa valaki ON/ OFF
RTX Global Illumination On vs. Off: Metro Exodus Technical Analysis
Hadd halljam a válaszokat Nektek Mennyire esik le tőle az állatok ??? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a shading rate miatt más a Guru3D, hanem a benchmark miatt. Annak a terhelése worst case. Azért van úgy megcsinálva, mert ha ott megvan a 60 fps, akkor a játék összes részén meglesz, míg ha csak sima gameplay-t nézel, akkor azt is be tudod lőni mondjuk 60-ra, de lehet, hogy a megterhelő részeken abból lesz 40-50 is. Direkt vannak így csinálva a benchmark részek a játékoknál, hogy reális legyen a legrosszabb eshetőségre.
-
huskydog17
addikt
Akkor nem a megfelelő helyen nézed. A Performance Rating táblát nézd, ott jól látszik, hogy a 2080-nak már csak 4% előnye van. A CB előző nagyobb tesztjében 9% előnye volt. A lényeg, hogy nagyon játékfüggő a dolog. Például a Black Ops 4 alatt a Radeon VII 20%-al gyorsabb a 2080-nál, de ez fordítva is igaz: Hitman 2 alatt az RTX 2080 ad 20%-ot a pirosaknak.
"In 3.840 × 2.160 ist die GeForce RTX 2080 FE im Schnitt noch vier Prozent schneller, im angestammten Grafikkarten-Testparcours sind es neun Prozent."
-
imi123
őstag
Nyilván fognak javulni driveresen a Vega VII-ek.
De DX12-ben szerintem bőven van tartalék a Turingban is, csak nem mernek nagyot váltani driveresen a Pascalok rovására. Egyből megkapnák hogy driveresen butítják a régi kártyákat. Mondjuk így is megkapják....
Úgy sem tudnak mindenkinek megfelelni. -
#45185024
törölt tag
2400 fordulatig az egy teljesen elfogadható hang.
Maga a karakterisztikája messze nem a zavaró mintát mutat. Inkább a szélzaj.
Bemegy az ember wattmanba beállítja maxnak a 2400 at úgyis házba lesz nem egy mérőasztalon.
Az hogy egy teszt bemutatja hogy van egy már nem elfogadható tartomány is hát legyen, ettől még nem ezen használják.
A Baj ami a tesztekkel van az a szememben továbbra is az hogy nem mer 3 csúszkát arrébtolni mert ő in stockot akar mérni, mérjen csak az nem az embereknék a helyesen beállított kártyák teljesítménye lesz.
Mindazonáltal van baj, de az nem ez hanem hogy watmannal nem lőtték helyesen össze legalábbis nexuséknak sikerült kiakasztani.
Én teljesen másban látom a termék hibáját.
Mégpedig abban hogy csak 16 GBnál tudják kihozni ezt a sávszélességet.
miért nincs egy 4 stackos 8 GB os olcsóbb kártya, nem hiszem el hogy nem lehet ezt kifájtolni a HBM gyártókkal évek óta... -
Devid_81
félisten
A huto maga nem rossz teljesen sz@r, csak epp nem 300Wattos kartyahoz volt jo dontes.
Fizikai meretekben kicsit jobban elkellett volna rugaszkodnia az AMD-nek, inkabb csinaltak volna az egeszet magasabbara, ha mar nem akartak elterni a 2 slotos designtol, es maris tobb holeado feluletet kapott volna a hutes.
Magasabb alatt is kb olyasmit ertek mint az MSI csinal az Gaming X szeriaval.
Nyilvan megvan az oka a mostani fizikai meret korlatozasanak, be kell fernie kisebb hazakba is stb.
Bar igazabol ott tartunk, hogy a kartya elmelegszik bench-table-en is, szoval adott az AMD a sz@rnak egy pofont.
Raadasul az egyetlen nyitottabb resze a ref hutesnak a kartya aljan van, ami az alaplapra fujja ra a meleget, mar amennyire van ott hely...a tetejen meg egy nagy batar logo miatt elfedtek a valamire valo lehetoseget, hogy a forrosag tavozzon.
Szal jah, maradtunk ott ahol eddig is voltunk, a ref hutes a csili vili 2-3 ventik ellenere arra jok, hogy eppen "hutsek" a kartyat 80-90 fokon de masra nem -
#00137984
törölt tag
Pepeeeee szerintem az RTX 2060 hűtését bemutató videóra utalt vissza. [link] Nekem az szimplán humoros volt az idétlen megoldások miatt...
Az a hűtés viszont kétségtelenül müködik több-kevesebb hatékonysággal. Ez a Radeon VII hűtés viszont hatékonyságban és zajszintben egy kész katasztrófa...
-
#00137984
törölt tag
Szerintem ez nem vicces...
Nagyon hamar átlépi a 80fokot a GPU (majd a 90fokot...), miközben a ventik 1500 rpm felett egyre zavaró szinten hangosak. MSI GTX 1070 AERO a blower hűtés ellenére közel sem ennyire melegedett, miközben a zajszint inkább szélzajos volt és nem volt zavaróan hangos. Mégis kapott hideget-meleget az a hűtés...
-
syberia
veterán
Ha egy akkora befektető lelécel, annak nyomós oka lehet, amit mi még nem tudunk. Az árcsökkentés mindenkinek jó lenne, ezzel nőne a kereslet az RTX vonal iránt, mert az AMD válasza még odébb van. A Radeon VII inkább csak beszólás a részükről, jobb mint a semmi.
(#38656) proci985: Szerintem úgy látták, hogy NVDA részvényben már nem buli a pénzüket tartani, és mivel így is profittal szálltak ki belőle, nem könyvelik el rossz döntésként.
-
proci985
MODERÁTOR
hat nezd, en elolvastam az RTX tesztet, aztan nekialltam hasznalt 1080TIt vadaszni. a hasznalt 1080TIk ara meg kb 100 eurot ugrott a start utan. ezzel kb mindent el is mondtam, hogy mennyire jol sikerult a start.
az RTX/DLSS fel evvel a megjelenes utan felig vaporware:
- tamogatja a Battlefield V ami alulteljesit
-tamogatja az Final Fantasy XV benchmarkjacsak ez nem jatek
- valamikor jon tamogatas a Tomb Raiderhez, legalabbis mar fel eve igerik
-valamikor jon tamogatas 3dmarkhozcsak ez nem jatek es eleve egy benchmark eseten egy benchmarkon feltanittatott machine learning algorithm eredmenyessege marketingen kivul erosen megkerdojelezheto
- tamogatja a quake2 moddal (ez mondjuk tenyleg jol nez ki proof of concept szinten)
- lehet kihagytam valamit?lehet mondani, hogy uj technologia, de azert fel evvel a megjelenes utan egy cim, az gyenge.
ezt leszamitva a 2080 egy kevesebb VRAMmal megaldott 1080TI, a 2080TI meg +30-40% temp +100% aron.
tetejeben az egesz szeria tenyleg annyira draga, hogy nyugati berbol es fizetesbol is
-
hokuszpk
nagyúr
az tulzas, hogy remeg a kezem a rendeles gombon, de a teszteket varom, mert kivancsivagyok mit tud ez a vas.
es ha opencl teljesitmenyben megveri a geforcet, akkor lehet majd valamikor venni is fogok egyet, mert nekem az kell, asszem valahol mar emlitettem, az Arnhem a hd4200 -as alaplapi motyon is kifogastalanul hoz akarhany fps -t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Régen tudtál. Valószínűleg a Softbank sokat vett ennél olcsóbban is. Most jött el az a pont, amikor megéri kiszállni, és átülni egy másik részvényre. Majd visszaszállnak, ha újra olcsón tudnak NV részvényt venni. Általában egy befektető a gyengén árazott részvényt keresi a jövőképpel, mert azon lehet sokat nyerni. Ha a völgyben vagy, akkor onnan csak felfelé van út, de ha a hegyen, akkor csak lefelé. Ilyen ez a részvénypiac, rosszul hangzik, hogy kiszállnak, de túl nagy jelentősége azért nincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem sok köze lehet ezekhez. Az NV részvényei a jövőképért voltak felárazva. Az automotive és cloud gaming vitte előre, mert ebbe raktak egy csomó pénzt. De a cloud gamingből a nagyok nem igazán az NV megoldásait választják, míg az automotive esetében is lassan jönnek a konkrét sikerek. Ezzel együtt most kezdődött visszacsúszni a felülárazás a kriptodöglés hatására, így most érdemes kiszállni. Valószínűleg pozitívban vannak. Ha lemegy újra a részvény 30-40 dollárra, akkor újra vásárolnak egy csomót. Ez üzlet számukra, nem kell sokat belelátni. A pénzt befektetik olyan cégekbe, ahol a részvényár a hegyre felfelé megy, és nem lefelé jön onnan.
-
hokuszpk
nagyúr
ha megnezed az AMD tortenetet, a ceg ugy nagyjabol letezese 50% -at a csod szelen huzta ki.
emiatt anno eladtak a fabokat ( Glofo ) aztan a szekhazat is, szoval az AMD eseteben ez kb. termeszetes allapot, nem tartozik a szenzacios hirertek kategoriaba.*szerk : kar volt torolni, vegre lehetett volna valami eros vita elalvas helyett. Mindjart jon a SuperBowl, valahogy ebren kell maradni.
-
Devid_81
félisten
Az nVidia szekere igy is jol megy, en nem rendeznek gyujtest nekik a tulelesre.
A karorvendoseget meg az valtja ki az emberbol, hogy osszesen 2 generacionyi AMD-s szerencsetlenkedes utan mar ott tartunk, hogy a csucs kartya ara 2 vese ara lett. Es ez azert kapzsisag is egy reszrol, megflelelo konkurencia nelkul addig elmentek ameddig mar faj is a usernek.
Pont emiatt adott maganak egy tamadasi feluletet az nVidia, az arak miatt sokan elalltak a "szokasos" generacio valtastol, es inkabb kivarjak a kovetkezot, foleg latva a teljesitmeny novekedest ami az varthoz kepest elmaradt.
Az meg, hogy a tularazott kartyaik meg pusztuloban is vannak megadja a masikat tamadasi feluletet.Ekozben nem kell felteni az AMD-t sem, mert Ok is szepen beraktak arkategoriaba az uj jovevenyuket az nVidia uj arahoz viszonyitva.
Ok sincsenek messze azert amikor kapzsisagrol van szo, de nekik sokkal trukkosebben kell mar csinalni, mert az eros konkurencia mellett csak ugy rugnak labdaba ha az Ok termekuk valamiben jobb.
Nem artatlanok Ok sem, siman felveszik az ar-ritmust ha kell.
Valoszinuleg erre majd latunk meg peldat hiszen Zen2 ugy nez ki tenyleg piackepes alternativa lesz az intelhez kepest, de most meg olcsobb lesz az Inteltol, mert kell nekik a piacszerzes mint egy falat kenyer. -
Kolbi_30
őstag
Nv hazudik reggel délben este..meg amúgyis Soros..
De van miért utalni őket..970 memória kamuja
A mostani Új generációja ami hullik jó pénzért és még teljesítményt sem hoz pluszban sokat...stb
Nem kell egyik gyártót sem védeni, mindnek csak a pénzed kell..a fogyasztáson meg fölösleges rugozni...az kb most már egal. -
Devid_81
félisten
En csak amiatt szalltam vissza a vitaba mert mar masik kollega is azzal jon, hogy en kezdtem a hasonlitgatast es ejnye bejnye
Kozom nem volt az egeszhez, raadasul kertuk a kollegat tobb masik kollegaval, hogy ne hasonlitgassuk mar ossze egymassal ezeket a cegeket mert eg es fold, csak sajat magukkal kellene, hogy ahhoz kepest ami volt most hol vannak.
En nem feltem a borkabatost, biztos alkot majd valamit, bar most ezzel az RTX szeriaval egy kisse elijeszti a nepet a magas hiba aranya miatt is, es meg ehhez jon ugye az ara ami sokaknak fajo pont.Szerk: (#38491) Pug, oh O biztos nem az...friss, most talalt a PH-ra...ezelott soha nem volt itt
-
Devid_81
félisten
Mint ahogy feljebb mar volt is szo rola, amugy is epp jol megy nekik most
Nvidia Drops Q4 Revenue Expectation by $0.5 Billion
Nem akarok karorvendo lenni, szoval nem mondok inkabb semmit, eljenek az RTX-ek!!!....legalabb 2 hetet RMA elott
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Bomba ár! HP Zbook 15 G5 - i7-8750H I 32GB I 512SSD I Nvidia P2000 4GB I FHD I Cam I W11 I Gari!
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- Bomba ár! HP ProBook 650 G4 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest