Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38401) #85552128 válasza huskydog17 (#38398) üzenetére


#85552128
törölt tag

Azért elég érdekes lenne ha egy ilyen játékhoz nem lenne elég 6 GB VRAM 1080p-n. Én még a 4-et sokallom :))

(#38402) Raymond válasza HSM (#38400) üzenetére


Raymond
félisten

Egyelore az osszes teszt ezt vonta le a full jatekbol es mar elotte a demobol is, eddig csak te allitod az ellenkezojet.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#38403) #04430080 válasza imi123 (#38399) üzenetére


#04430080
törölt tag

Én jobban örülnék, ha a Vulkan -t erőltetnék a DX12 helyett.

(#38404) PeTeR_33


PeTeR_33
tag

Hova az ördögbe tűnhet el ennyi Vram??

Netán arról lenne szó,hogy mivel AMD támogatott játék ezzel alá kell támasztani a 16gigás Vega 7 létjogosultságát?
Erről az teljesen indokolatlanul magas Vram használtból egy bizonyos felszín alatti tenger jut eszembe. :DDD

Arra,hogy hol helyezkedik el ténylegesen 2019-ben az RTX 2060 arra a megfelelő választ az új Metro fogja megadni véleményem szerint.

, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G

(#38405) HSM válasza Raymond (#38402) üzenetére


HSM
félisten

Tudom. Én az átlagnál sokkal háklisabb vagyok a VRM elfogyós belaggolásokra. Amúgy teljesen egyértelmű a szituáció, a linkelt videón is színtisztán látszik 5:53-nál: [link].
200ms-es giga-lag, köszi, nekem ez teljesen elrontja a játékélményt. :N

Pont ugyanezt tapasztaltam én is a demóban (azt is szépen megeszi), csak 8GB-on nem darált be közel sem ennyire rondán, mikor beteltek a dolgok.

(#38404) PeTeR_33: Nincs alapja. A sima Vega-k is megoldják, bekapcsolod a HBCC módjukat, és megoldja a háttérben okosan 8GB-ból is.

[ Szerkesztve ]

(#38406) Habugi válasza HSM (#38400) üzenetére


Habugi
addikt

Emlékezz mi volt az előző rész RE VII esetében. :)

Az is úgy nyelte a vRamot mint kacsa a nokedlit, le lett vetítve egy csomó árnyalt/baljós jövőkép vRam mennyiség témakörben azon egy játék alapján, eltelt ~2év (?!), a világon shemmi nem változott kb a játékok vRam igényét illetően, majd jött most egy új RE rész ami csodák-csudájára eszi a vRamot és kezdődik az egész előről..

Ciklus eleje - ciklus vége ?! :D

A ti időtök/energiátok de ha rám hallgattok két percet nem áldoztok a témára, majd ha kijön még egy vagy legalább két játék ami az RE szériát csak megközelíti vRam használat ügyileg, akkor tán már érdemes lesz majd ennyit foglalkozni vele, addig.. :N

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#38407) Petykemano válasza Devid_81 (#38394) üzenetére


Petykemano
veterán

Durva, nem gondoltam volna, hogy néhány hét alatt ilyen hatása lesz a Radeon VII-nek. Pedig még meg se jelent!

:U

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#38408) Raymond válasza HSM (#38405) üzenetére


Raymond
félisten

Csak azoknak az akadasoknak semmi kozuk a VRAm elfogyashoz. Hogy ne mas forrast linkeljek neked, a sajat magad alltal linkelt videoben itt a 1440p jatekmenet: [link] Latsz valahol belassulast amikor ugyanannyi vagy tobb VRAM van hasznalva?

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#38409) Devid_81 válasza Petykemano (#38407) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Nem vagyok nagy piac kutato/elemzo de ennek nem sok koze lehet a Vega VII-hez :N
Az RTX tularazott es csereben nem nyujt sokkal tobbet mint a Pascal. :U
Raadasul a tomeges elhalalozasok eleg sok embert elmozditanak a fejlesztestol, inkabb varnak egy jobbra stb stb.
Igazsag szerint csak be kell nezni az RTX Ti topikba, 5 honap telt el es kb 2 kezemen megtudom szamolni hany aktiv tulaj van.
Pascalnal 5 honap alatt a Ti-bol mar eleg szep sereg volt azert aki birtokolta az akkori csucsot :B

[ Szerkesztve ]

...

(#38410) Abu85 válasza PeTeR_33 (#38404) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. Az AMD most azt csinálja, hogy az eredetileg tervezett részletesség fölé rendel egy még nagyobb részletességet. Ezért kapott például a Far Cry 5 is egy textúracsomagot a megjelenés után, csak mostanában már a megjelenésre, vagy kicsivel utána hozzák a textúracsomagot a partnereik. Nagyon egyszerű az oka annak, amiért ezt csinálják. Az NV-nek nincs HBCC-je. Valójában az a részletesség, amit adnak az extra textúracsomag leginkább 4K-ban számítanak. Full HD-ben elég az egyel kisebb beállítás, amivel eleve érkezett volna a játék, ha az AMD nem rendelné a nagyobb részletességet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38411) b. válasza Devid_81 (#38409) üzenetére


b.
félisten

szerintem ironizált :)

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38412) Devid_81 válasza b. (#38411) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Nem ismerem a kollegat de hiszek neked :D

...

(#38413) TTomax válasza Abu85 (#38410) üzenetére


TTomax
nagyúr

"NV-nek nincs HBCC-je"

Valójában az a részletesség, amit adnak az extra textúracsomag leginkább 4K-ban számítanak.

Az AMDnek meg 4Kra való gpuja...

Mert a 1080Ti....akarom mondani Radon VII se elég...

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38414) Abu85 válasza TTomax (#38413) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem kell ezt ennyire mellre szívni gyerekek. Ha az AMD nem fizet azokért a textúrákért, akkor be se kerülnek a játékba. Szóval, akinek ez nem tetszik kiválasztja az Ultra helyett a High részletességet, és menni fog. Aki pedig nagyon érzékeny a legapróbb részletekre is, vesz olyan VGA-t, amin van elég VRAM.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38415) Petykemano válasza b. (#38411) üzenetére


Petykemano
veterán

:K

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#38416) TTomax válasza Abu85 (#38414) üzenetére


TTomax
nagyúr

Nekem mindegy,de értelmesebb dolgokért is fizethetett volna nem pedig mesterséges VRAM tuszkolásért...13 meg 14GB VRAM foglalás nem normális egy nem open world játékban.

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38417) b. válasza Abu85 (#38414) üzenetére


b.
félisten

van rá egy söröm, hogy az az "ultra" szépen fog hasítani egy 8 Gigás 2080 karin is. :)

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38418) HSM válasza Raymond (#38408) üzenetére


HSM
félisten

Elég gyanús, hogy a 1440p-s nekifutásnál "véletlen" éppen az örsön van egy óriási vágás, ahol pont szeret kifogyni... [link]

Amúgy máshol is van egy-egy bereccenés, 1440-en, csak nem olyan durvák.

(#38406) Habugi: Ez csak egy példa. Más játékban is akadtak arra utaló jelek, hogy elkél alá már FHD-n is a 8GB VRAM.
Nekem sajnos akárhogy nézem, kicsit visszás ez a 6GB dolog. Ennél lényegesen gyengébb GPU-kra is került 8GB már évekkel ezelőtt is. De nézhetem úgy is, hogy már egy RX560 képes volt szűk 4GB-nyi VRAM-ot meghajtani, ez meg hányszor gyorsabb GPU? :N

[ Szerkesztve ]

(#38419) Abu85 válasza TTomax (#38416) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egész VRAM kezelése nem normális PC-n, ez tökre látszik a HBCC-n, ami akár negyedannyi fizikai memóriával is működik, mint a játék követelménye. Egyszerűen nagyon magas a pazarlás, tipikusan kétszeres-háromszoros. Szóval a probléma igazából nem a valós igénye a játéknak, hanem a WDDM-en belüli, rendkívül rossz hatásfokú erőforrás-kezelés. Ezt nem lehet megoldani szoftveresen. Hardveresen kell fellépni a allokációk kezelésénél keletkező probléma ellen.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38420) Raymond válasza HSM (#38418) üzenetére


Raymond
félisten

Nem fogy ki, 5900MB-5970MB a hasznalat. Ugyanugy ahogy 15:44-tol is es ott nem tortenik semmi. Sot, 16:56-tol 6000MB felett van es megintcsak semmi.

(#38419) Abu85

"Az egész VRAM kezelése nem normális PC-n"

Egyes jatekoknal nem az igazi. Ahogy ez mar meg lett mondva amikor eloszor elojottel ezzel a "nem jo a VRAM kezeles" fantazmagoriaval amikor a HBCC be lett jelentve, csak azota is kotod az ebet a karohoz.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#38421) HSM válasza Raymond (#38420) üzenetére


HSM
félisten

Nem az a lényeg. Hanem amikor egy ilyen kifogyás után gatyába rázza magát... Ott jönnek a szaggatások. És ez nem feltétlen pontosan akkor, amikor betelik, hanem amikor betelik és elkezd takarítani.

(#38422) Raymond válasza HSM (#38421) üzenetére


Raymond
félisten

Es megis - valahogy a 1440p-nel nem razza magat gatyaba mert nem fogy ki. Es ennel a motornal latod ha kifogy rendesen nem ugy mint amit ott latsz akadas a 1080p-nel. Ez mar a RE7 ota vilagos. Ha nincs eleg VRAM akkor nem megy semmi, ez a motor nem razza magat gatyaba sajnos.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#38423) huskydog17 válasza HSM (#38418) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

[link]

Nézd végig a DF videóját és látni fogod, hogy nincs VRAM probléma, inkább a Volumetric Quality-t vedd vissza, az a legnagyobb kézifék. Alex szépen kielemezte az egészet, nézd végig.

Ha lenne VRAM probléma, 4K alatt összesz*rná magát a 1060-as, ehhez képest DF videóban nagyon szép frame time-okat csinál, no problem.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#38424) HSM válasza Raymond (#38422) üzenetére


HSM
félisten

Pedig látod, nálam szorgalmasan megtöltögette a 8GB-ot is, FHD-n [link]. :) Utána meg kis lag, takarítás, és folytatta tovább nagyjából 6GB foglaláson, amíg be nem telt megint a 8GB és kezdődött elölről a ciklus. :)

Jó lenne amúgy tudni pár dolgot. Pl. mit is csinál pontosan, amikor telik illetve üríti a ramot? Pl. csak a shadow cache-t dobja ki, vagy alacsonyabb textúraminőségre is vált?

(#38423) huskydog17: FPS gondom nem volt az 1350Mhz-re fixált 8GB-os Rx580-al, max grafikán FHD-n. :) Talán csak a Motion Blur-t kapcsoltam ki, mert nem szeretem, meg a Chromatic aberration lens effectet, mert az nekem wtf egy játékban. :DDD
Szval látom, itt a DF-nál jól ment. De azért én jobban a dolgok mögé néznék, mielőtt kijelentem, hogy nincs itt semmi látnivaló. Nekem sok még a kérdőjel. Nézegetek én is írásokat, amennyire időm engedi, de még megnyugtató válaszokat nem leltem. :N

[ Szerkesztve ]

(#38425) FollowTheORI válasza Raymond (#38389) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Sokkal érdekesebb a Gross Margin csökkenés... itt valamit leírtak a háttérben (egyszeri költség, vagy valami), ami sokat rontott a haszonmutatón (ie a cég plusz pénztermelése).

A tőzsde is szerintem erre reagált inkább. Persze az -500M bevéltecsökkenés előrejelzése se jó hír.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#38426) #45185024 válasza FollowTheORI (#38425) üzenetére


#45185024
törölt tag

Eladták a felhalmozódott GPUkat ... ja "hivatalosan"
és amúgy kinek ? aztán valami leíródik csendben

(#38427) FollowTheORI válasza #45185024 (#38426) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Valami biztos van, mert ilyen 55-56% kb 2015 óta nem volt... :)

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#38428) Abu85 válasza Raymond (#38420) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Egyik játéknál sem az igazi. Amíg konzolon sokkal hatékonyabban bánnak a memóriával a programok, addig PC-n nincs közvetlen hozzáférés az erőforrásokhoz. Az más kérdés, hogy nem is lehet, mert sokféle konfiguráció van, de ettől még nem volt jó az a modell, ami a rendelkezésre állt. Ezért jöttek az explicit API-k, amiknél a jó hír, hogy megoldottuk az allokációk törlésének a problémáját, ezért jár a pacsi, viszont eközben átestünk a ló túloldalára, ami már túl bonyolulttá teszi a fejlesztőknek a memória hatékony kezelését. Tehát effektíve megoldottunk egy problémát, de közben teremtettünk egy újat. Elméletben kezelhetőt, de egy pénz mozgatta világban a gyakorlat mást fog mutatni.

A HBCC teljesen más tészta. Ez nem szoftveresen akarja kezelni az egyes problémákat, hanem gyökerestül új megoldást kínál, aminél a jelenlegi problémák már a működésből eredően nem is létezhetnek.
Az persze igaz, hogy az ok ugyanúgy az volt, hogy a mai programok elpazarolják minimum a memória felét:

De a megoldás tekintetében hardveresen alakította át az egész rendszert az AMD.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38429) HSM válasza Abu85 (#38428) üzenetére


HSM
félisten

Ez nem is olyan rossz... Az allokációknak "csak" a fele volt "felesleges". :D

(#38430) Devid_81


Devid_81
nagyúr

AMD Radeon VII benchmarks leak ahead of launch

Ugy latom szintetikusban valami tortent a Vega VII-el, aztan majd a jatekok megmutatjak mire is eleg a cucc ;)

...

(#38431) b. válasza Devid_81 (#38430) üzenetére


b.
félisten

van fent már pár leaked videó, egy az egyben alapórajeles 2080, pár FPS van köztük, hol, az egyiknek hol a másiknak.FC5, BF5 pl Radeoné. Tuningot nem szereti ha igazak az infók, eléggé kihegyezett. Aztán majd meglátjuk.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38432) atok666 válasza Abu85 (#38428) üzenetére


atok666
őstag

Mit abrazol az Y tengely?

Atok

(#38433) Abu85 válasza atok666 (#38432) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A GPU memóriáját. A sárgás vonal a fizikailag lefoglalt allokáció a VRAM-ban, a másik pedig azok az allokációk, amelyekhez tényleg hozzá is nyúlt a hardver, és nem csak a helyet foglalják.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38434) atok666 válasza Abu85 (#38433) üzenetére


atok666
őstag

Nemigazan ertem.
Ugy kepzeljem el, hogy pl. az engine betolti egy egesz objektum texturajat/texturait, de mivel azt nem jarom korbe, akkor az allokalt memoria fele foloslegesen lett betoltve/elhasznalva? Igy kell elkepzelni?

Atok

(#38435) Abu85 válasza atok666 (#38434) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Úgy kell elképzelni, hogy a VRAM-ba allokációk kerülnek. Mondjuk van egy adat, ami kell, de az nincs benne a VRAM-ban, akkor az API-n keresztül megkereshető, és az az allokáció, amiben van az adat a rendszermemóriából átmásolható a VRAM-ba. De mindegy, hogy mennyi adatra van belőle szükséged. Ha csak 4 kB-ra, akkor is másolni kell a teljes allokációt, ami lehet akár 100-400 MB is. Tehát 4 kB-ért elpazarolsz akár 400 MB-ot. Ez egy extrém eset, de lényegében erről van szó. Nyilván egyébként az adott allokációkból nem csak 4 kB fog kelleni, de eléggé tipikus, hogy nem kell majd az összes, sokszor még az 50%-a sem, de muszáj másolni, mert másképp nem nem működik a mostani rendszer.
Az AMD pont ennek a gyökerébe nyúlt bele a HBCC-vel. Ez a rendszer lapalapú. Azt mondja, hogy ha csak az a 4 kB kell, akkor másold csak azt, ne rakjál emiatt 400 MB-ot a VRAM-ba, ami aztán úgyse kell.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38436) TTomax válasza Abu85 (#38435) üzenetére


TTomax
nagyúr

Nem mintha ezt API szinten nem lehetne megoldani...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38437) HSM válasza Abu85 (#38435) üzenetére


HSM
félisten

Amúgy azért ennél bonyolultabb a helyzet.
Hülye példa. Jön veled szemben mondjuk egy NPC, majd elsétál melletted, nem biztos, hogy minden irányból látni fogod, mondjuk nem látod alapból hátulról, de ezt a játék nem feltétlen tudja előre, hogy te a következő pillanatban megfordulsz-e avagy sem. Tehát ha a játék előrelátó, az NPC hátuljának adatait is bemásolja akkor is, ha esetleg soha nem lesz szükség rá, így biztosítva, hogy ha hirtelen megfordulsz, akkor a hátulját is le tudja textúrázni lagok nélkül, amihez az kell, hogy az adatok előre ott legyenek előkészítve. :)

(#38438) Abu85 válasza TTomax (#38436) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak API szinten nem lehet. Nem a lapalapú menedzsmentre találták ki a rendszert. Új WDDM-mel és egy ahhoz írt teljesen új API-val megoldható lehetne, de annyira nagy változás szükséges hozzá, hogy megint dobni kell a kompatibilitást. A legegyszerűbb módja ennek a hardveres megoldás, vagy hardveresen asszisztált, amivel a Microsoft az OS szintjén kezelné azokat a hardvereket, amelyeknél az x86/AMD64 licenc hiánya probléma. De nem biztos, hogy mondjuk az NV nem nyomná kapásból a nagy piros NEIN gombot, mert az AMD és az Intel teljesen hardveres tud lenni, ők pedig egy szoftveres rétegre lennének utalva. Nekik sokkal inkább az lenne a jó, ha a Microsoft beemelné az ARM-ot az ökoszisztémába, és kivégeznék a picsába a Win32-t, aztán mehet minden a Store-ról.

(#38437) HSM: Azok az adatok picik méretileg. Ezért nincs igazából ebből probléma, feltéve, ha nincs nagyon elbaszva a motor streaming rendszere.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38439) atok666 válasza Abu85 (#38435) üzenetére


atok666
őstag

Ha csak 4kB adatra van szukseged egy 400MB adathalmazbol, akkor miert nem lehet 4kilobajtonkent kezelni azt a 400megas tombot? Vagy 100 drb 4 megasbol? Vagy maskepp felszeleteni. Sztem lehetne ezt optimalizalni. Ha meg megsem, akkor mondj valami konkret peldat legyszi, hogyan kepzeljem ezt el - marmint mikor van szukseg par kilora egy 400megas adathalmazbol, amit nem lehet osztani/optimalizalni.

Atok

[ Szerkesztve ]

(#38440) mormota79 válasza Abu85 (#38435) üzenetére


mormota79
tag

Én nem értek hozzá de kérdezem, hogy akkor miért van az hogy egy program Vegan ugyanannyi memóriát használ mint nvidia kártyákon ha ki tudja vágni hogy csak ami kell neki azt tegye a vramba?

(#38441) Abu85 válasza atok666 (#38439) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az allokációk lehetnek eltérő méretűek, de nem célszerű mondjuk nagyon kicsi allokációkat csinálni, mert eléggé eltérő az, ahogy az AMD, az Intel és az NV drivere kezeli a memóriát.

DX12-ben (és Vulkan API-ban is) nem a nyers mennyiség határozza meg igazán a működést, hanem a memória strukturális felbontása:



Na most egy olyan megoldás kell, ami jól működik a fenti három struktúrán belül. Tehát az nem elég jó, hogy működik AMD-vel, mert akkor az Intel és az NV szopni fog. Egy közös többszöröst kell keresni.

Ha ez megvan, akkor ott a töredezettség problémája, vagyis vagy ugyanolyan méretű lesz minden allokáció, ami nem túl szerencsés, vagy végül a sok allokáció cseréje miatt fragmentált lesz a VRAM egy idő után. Tehát előfordulhat, hogy van szétszórtan 200 MB szabad hely, de nincs egybefüggően, tehát mindenképpen törölni kell egy allokációt, hogy egy új 200 MB-os beférjen.

Itt láthatod, hogy ha azt a fekete allokációt a rendszermemóriából be akarod másolni a VRAM-ba, akkor egyszerűen nem tudod megtenni, mert nincs annyi egybefüggő szabad hely. Ki kell törölni mondjuk a pirosat és a zöldet. Ugye itt a HBCC is látható, ami lényegében azt valósítja meg, amit kvázi elgondolsz. Ne is másold az allokációt, hanem csak a szükséges lapjait. Mindegyik lap ugyanakkora, tehát a töredezettség kizárva, illetve mindig az van a memóriában, ami kell. De a jelenlegi API és WDDM kombinációja ezt a megoldást nem támogatja. Nem erre tervezték a rendszert. Meg lehetne oldani, viszont akkor nulláról kell kezdeni az egészet, vagyis új API, új display model, új meghajtók, új hardverek, új OS.

(#38440) mormota79: Nem annyit használ, hanem jóval kevesebbet, de mivel a WDDM-et nem tervezték ilyenre, ezért az AMD meghajtója egy trükköt alkalmaz. Amikor bekapcsolod a HBCC-t, akkor keletkezik egy olyan erőforrás, aminek a fedélzeti memóriája megegyezik a beállított HBCC szegmenssel. Legyen az mondjuk 24 GB.

Ilyenkor az OS felé és a programok felé az egész VGA úgy néz ki, mintha egy 24 GB VRAM-mal rendelkező hardver lenne. Ez alapvetően befolyásolja a programok által kiolvasott adatokat, hiszen a meghajtónak el kell rejtenie mindent, ami a háttérben történik ahhoz, hogy az OS felé gyakorlatilag tudjon hazudni a valós hardverről, amin fizikailag nincs 24 GB-nyi memória. Na most ezt még az AMD saját eszközei sem tudják mérni, mert nyilván hazudnia kell az adatokról a meghajtónak, hogy a háttérben a HBCC működhessen, és az AMD profilozói is ezeket a hazugságokat látják csak, ahogy például egy 3rd party program is csak ennyit tud elérni, plusz a Windows is csak ennyit lát. Egyébként létezik egy külön hardver, amit a fejlesztők igényelhetnek. Ez lehetővé teszi, hogy a HBCC mód valós működését kiolvashassák, de ehhez nem lehet hozzájutni átlagemberként. Szóval mi csak azt láthatjuk, amit a driver hazudik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38442) Devid_81


Devid_81
nagyúr

Ugy latom egyedul AMD zarta jol a tavalyi ev veget ;)
Szoritok nekik, kell az a Zen2 :K

...

(#38444) tailor74 válasza #93245952 (#38443) üzenetére


tailor74
őstag

És az megvan, hogy nem az amd-hez kell hasonlítani az nv üzleti eredmenyeit? :D

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#38445) Kolbi_30 válasza #93245952 (#38443) üzenetére


Kolbi_30
őstag

De ezt ki nem szarja le?

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#38447) tailor74 válasza #93245952 (#38446) üzenetére


tailor74
őstag

Saját maga előző üzleti évéhez, negyedévéhez?? :F :U

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#38448) Egon válasza FollowTheORI (#38425) üzenetére


Egon
nagyúr

Az nV már igen sok negyedéve rekordot rekordra halmozott, várható volt, hogy előbb-utóbb nem fogja tudni tartani a tempót.
Mondjuk van egy apró különbség a konkurenciához képest: az nV-nek van honnan lejjebb adnia... ;] :C

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#38449) Devid_81 válasza #93245952 (#38443) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Az meg van...de az is, hogy eleg szarul zartak a Q4-et?
Folyamatos melyrepulesben vannak, csak nezz ra a hirekre.

...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.