Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#37751) Raymond válasza Raggie (#37750) üzenetére


Raymond
félisten

He? :F

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37752) Raggie válasza Raymond (#37751) üzenetére


Raggie
őstag

LINK vs LINK

Clint Eastwood FTW

(#37753) Raymond válasza Raggie (#37752) üzenetére


Raymond
félisten

Es ezek hogyan mutatjak hogy "csak az AMD-nel lenyegtelen"?

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37754) tailor74 válasza b. (#37747) üzenetére


tailor74
őstag

Hol 440 dollár? 440 fontért látok, érdekelne hol látod dollárban ugyanannyiért?

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#37755) Raymond válasza tailor74 (#37754) üzenetére


Raymond
félisten

Sot, nem is $440 hanem csak $400: [link]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37756) Raggie válasza Raymond (#37753) üzenetére


Raggie
őstag

Bocsánat az első link hibás, ezt akartam linkelni: LINK

Clint Eastwood FTW

(#37757) b. válasza Raggie (#37752) üzenetére


b.
félisten

mert én ott magyar árakról beszéltem, itt meg neked a hivatalos MSRP árakat hoztam fel összehasonlítva az előző gennel.
A 2080 699 $ MSRP ára pontosan megegyezik az 1080TI hivatalos kifutáskori MSRP árával. Hivatalosan a Turing nem rendelkezik rosszabb ár/ teljesítmény mutatóval , mint a Pascal és ez gyakorlatban is így van.Megnéztem neked ugyan ezt AMD oldalon is vega 64 / Vega VII mutatóval ennyi történt.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37758) Raymond


Raymond
félisten

Vannak/voltak ma egesz durva akciok a Mindfactory-nal:

Plusz meg 299EUR-ert Powercolor Vega 56 es 309EUR-ert Gigabyte Gaming OC Vega 56.

Ja, itt a lista darabszamokkal is hogy menyi volt osszesen: [link] Persze van ami idovel eltunik mert lejart az akcio.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37759) b. válasza Raymond (#37758) üzenetére


b.
félisten

Uh ez nagyon durva . :Y Ilyenkor hol ez a jacek boy? :DDD

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37760) b.


b.
félisten

On Sunday, Nvidia announced it would begin supporting Vesa Adaptive Sync, aka AMD’s FreeSync for variable refresh rate gaming. While some have painted this as Nvidia finally caving, that doesn’t seem to be Huang’s view.

“We never competed,” Huang said of upcoming FreeSync support. “(FreeSync) was never proven to work. As you know, we invented the area of adaptive sync. The truth is most of the FreeSync monitors do not work. They do not even work with AMD’s graphics cards.”

Huang’s criticism can probably be easily dismissed as hyperbole as clearly the bulk of AMD Radeon and FreeSync users have had no issues.

However, he does have data from his own labs that say there are problems from Nvidia’s point of view. The company tested 400 FreeSync panels and found only 12 that would turn on G-Sync automatically. The others require a manual override.

“We will test every singe card against every single monitor against every single game and if it doesn’t work, we will say it doesn’t work. And if it does, we will let it work.”

“We believe that you have to test it to promise that it works,” Huang said. “And unsurprisingly most of them don’t work.”

:DDD :DDD ;] ;]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37761) t72killer válasza b. (#37760) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Egyébként tudtommal "fű alatt" már jó ideje megy a freesync nvidia karik alatt.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#37762) HSM válasza b. (#37760) üzenetére


HSM
félisten

"As you know, we invented the area of adaptive sync"
Ez érdekes. Eddig úgy tudtam, a pirosak szabványa lett bedobva a közösbe a Vesa-nak, aminek láttán a zöldek a szabványosítás lassú folyamatát megkerülve gyorsan bedobták a saját okosságukat.... :F
Ami ráadásul nem is külön csip volt, hanem egy Altera FPGA... [link]

(#37763) Petykemano válasza HSM (#37762) üzenetére


Petykemano
veterán

Az implementációs minőségben esett hiányosságok foltozására nem a Freesync 2 a válasz?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#37764) b. válasza HSM (#37762) üzenetére


b.
félisten

az egész alapelvet és a működést nvidia találta fel 2013 ban a v-sync probléma kezelésére.
Rá egy évrejött Vesa a kisebb működési freki tartománnyal, de különálló hardver nélkül az 1.2a DP re építve ugye és ezt kibővítve adott monitorokon/ paneleken az AMD.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37765) Abu85 válasza b. (#37764) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem. Az egészet még az ATI találta fel, és 2006-ban szabadalmaztatták. Az összes ilyen technológia erre épül, a G-Sync is. A VESA Adaptive-Sync azért tud ingyenes lenni, mert a szabadalom ingyenesen felhasználható a VESA-tagoknak.

(#37762) HSM: Értsd meg, hogy Jensen zabos, amiért dobhatják a kukába a rendszerüket. Ezek után a gyártókat nem fogja érdekelni, viszont az is baj nekik, hogy kb. semmi erőforrást raktak eddig a VESA Adaptive-Sync-be, tehát gyakorlatilag most el kell kezdeniük felépíteni a gyártókkal a partnerkapcsolatot, hogy végre odakerülhessen a G-Sync matrica a FreeSync mellé. És eközben még hozni kell a szoftveres hátteret, ami például nem annyiból áll, hogy átmásolod a G-Sync programkódját, hanem elég sok munka lesz ezt megint megírni, csinálni egy LFC-hez hasonló megoldást, aztán még a FreeSync 2 HDR-re is jó lenne reagálni, mert az a lilás Windows 10 pipeline nagyon nem akar javulni, a Microsoft kvázi szarik bele, mert az Xbox úgyis az AMD pipeline-ját használja. Ez nekik most egy probléma, mert elköltöttek egy rakás pénzt egy olyan területre, amit most le kell cserélniük.

(#37763) Petykemano: A FreeSync 2 technológiailag csak a HDR-ről szól. Valójában a VRR része ugyanaz, mint a FreeSync 1-nek, csak mások a követelmények. De a FreeSync 2 lényege az, hogy megkerüljék a Windows szar HDR pipeline-ját és a kijelzők beépített tone mappingját.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37766) b. válasza Abu85 (#37765) üzenetére


b.
félisten

na ezt nem tudtam. :R Köszi!
ja közben elolvastam az apró betűs részt valóban VRR.
Miért nem valósították meg gyakorlatban a gaming VGA szegmensben? Mert akkor az fűződik NV hez ezek szerint elsőként.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37767) HSM válasza Petykemano (#37763) üzenetére


HSM
félisten

Legjobb tudomásom szerint a FreeSync 2 valami HDR-el kapcsolatos okosság. A FreeSync-en nincs mit javítani, az jó, a monitorgyártóknak kellene igényesebb, pontosabban beállított elektronikát tenni a monitorjaikba. :DDD

(#37764) b.: Hamis állítás. Már 2009-ben ott volt az eDP szabványban a variálható képfrissítés. [link]

(#37765) Abu85: Köszi a linket! :R Én is így emlékeztem, hogy valami ősrégi szabadalmuk volt, csak már sehol nem találni róla infót. :(

Értem én, beleestek a saját gödrükbe. ;] Így jártak. ;)

[ Szerkesztve ]

(#37768) Abu85 válasza b. (#37766) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Szerkesztetted. :))
Ugye a szabadalom maga nem jelent rögtön hardveres implementációt. Ha az NV azt mondta volna, hogy ők csináltak elsőként erre hardvert, akkor az igaz lenne.

(#37767) HSM: Meg lehet szabni bizonyos követelményeket, de ettől maga a hardveres működés még nem változik meg. Emiatt sem értik sokan Jensen mondandóját, de betudják annak, hogy szar dolog, ha csinálsz valamit, nyomod évekig, majd hátraarcra kényszerítenek, és kezdheted elölről a munkát, kidobva több évnyi kódot.
Őszintén szólva én is zabos lennék, ha ez történne a cégemmel. Persze kockázatattak, nem jött be, viszont ettől még fájhat.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37769) HSM válasza Abu85 (#37768) üzenetére


HSM
félisten

Szerintem rajtuk kívül mindenkinek jobb lett volna, ha ezzel ki sem jönnek. Nincs mit sajnálni rajtuk.

Ha egyből ott lett volna a támogatás a szabványhoz is a cuccaikban a saját megoldásuk mellett, nem lenne egy rossz szavam sem. Így igazából örülök is neki, hogy végre vége ennek a megosztott őrületnek. :N

[ Szerkesztve ]

(#37770) b. válasza HSM (#37769) üzenetére


b.
félisten

Nem vagyok benne biztos, ha Nv akkor ezt nem lépi meg ( ugye akkor módosítom azt amit mondtam, úgy helyes, ők alkották rá az első hardveres megoldást ezen a területen ) hogy lenne most freesync,vagy hogy akkor 2014 ben lett volna e már.
Egyébként hogy őszinte legyek én is örülök neki, nagyon is, de ettől még sajnos Igaz amit Jensen mond, hogy nagyon sok szarra rátették a Freesync jelzőt.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37771) HSM válasza b. (#37770) üzenetére


HSM
félisten

Ja, ez a szabványok lényege, minden gyártó beépítheti, a vacak cuccba is. :DDD

Kellett volna tőlük egy jó minősítő program, kap plecsnit avagy sem, és kész....

(#37772) Raymond válasza Abu85 (#37765) üzenetére


Raymond
félisten

Visszaterve a valosagba:

"Az egészet még az ATI találta fel, és 2006-ban szabadalmaztatták."

Amit linkeltel az egy Application es nem 2006-bol hanem 2008-bol, ha sikeresen szabadalmaztattal valamit akkor van Grant. Ennel nincs. Az a 2006 amire hivatkozol az a US11468887 aminel a status Abandoned. Van egy Grant is, a US9924134B2 csak az mar 2018 marciusabol van es 2014 oktoberi US20140307166A1 Application jovahagyasa.

Van ott az Intel-es US9924134B2 meg 2010-bol egy 2006-os Application-re es van ott egy rakat ehhez kapcsolodo NV-s is 2006-2009-as es benyujtassokkal es 2012-2013 jovahagyasokkal:

[link] [link] [link] [link] [link]

Ezek a regi dolgok mint a mobil eszkozokhoz voltak az eredeti idokben es az energiagazdalkodas volt a fo cel.

Visszterve 2013-ba, akkor oktoberben mutatta be az NV a G-Sync-et Montreal-ban. Aztan 2013 december vegen mar voltak monitorok es probalhattak akiknek kuldtek. Erre az AMD csinalt egy "ilyet mi is tudunk" bemutatot laptopokon. Ami nem volt meglepo mert az LVDS es az eDP-ben talalhato VRR-el csinaltak ezt (a G-Sync tobbet tudott es tobb celja volt mint a sima VRR, de ez most lenyegtelen). Az NV alltal bemutatott G-Sync viszont kulso monitorokra volt ahol a VRR funktio mar megvolt de csak DP-n keresztul es kartya/monitor tamogatas nem volt sehol. Amit az AMD is igy latott ezert kezdtek el ok is az egesz Freesync dolgot hogy legyen desktop+monitor kombinacioban is rendes VRR. A G-Sync nelkul ez nem tortent volna meg es annyi lett hogy az NV a G-Sync iranyba az AMD pedig a Freesync branding iranyaba.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37773) Abu85 válasza Raymond (#37772) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

És ezekre a "régi dolgokra" épül az egész. ;)

Jóval korábban elkezdték ezt már. 2010-ben voltam Németországban az NVIDIA müncheni főhadiszállásán, és ott beszéltünk több kollégával és NV-s fickóval, hogy mi lenne ha a frissítési frekvencia az fps-hez igazodna. Bár konkrétum nem volt, de utaltak a VESA-ra, hogy több tag is így gondolja, és talán egyszer ez lehetséges lesz.

A VESA sokkal hamarabb dolgozott már ezen, csak egy iparági szabványt csinálni nehezebb, mint összerakni rá egy FPGA-t. Természetesen az NV-nek szíve joga volt csinálni egy saját hardveres implementációt, hiszen az AMD és az Intel szabadalmaihoz a keresztlicencekkel hozzáfértek. Elvertek rá sok évet, sok pénzt, és most kezdik elölről. Ez az ő döntésük volt... Ha működött volna, ma sem támogatnák a szabványt.

Az meg nem úgy működik, hogy az AMD szépen meglátta a G-Sync-et, és gondolt egyet, majd gyakorlatilag egy év alatt áttolt az iparágon egy full szabványt a VESA-val. Erre sokszor négy-öt év sem elég (gondolj bele milyen régóta készül a HDMI VRR, amivel nem az a gond, hogy nem tudják megoldani ezt az amúgy rém egyszerű feladatot, amit az AMD pikk-pakk megoldott a HDMI-s FreeSync-kel, hanem a szabványosítás az időigényes), szóval ezek már születő dolgok voltak a háttérben.

Ugyanúgy az AMD is hozhatott volna egy FPGA-t NotFreeSync néven, csak hát az a gond, hogy a monitorpiac nem úgy működik, hogy hozol valami méregdrágát, és akkor a Samsung és az LG farkát csóváló kiskutya módjára szaglássza majd a lábad, és kérdezni, hogy mikor fizethet érte, hogy szépen lefölözze valaki más a nyereségüket. Az NV ezt tudhatja, a G-Sync előtt megdöglött már egy 3D Visionjük.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37774) imi123


imi123
őstag

AMD publishes Radeon VII benchmark results from 26 games

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37775) t72killer válasza imi123 (#37774) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ezek alapján az előzetes beharangozással ellentétben gyengébb a 2080-nál... (a 2080 kb 40-45%-al gyorsabb a vega64-nél, ez meg csak 29el).

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#37776) TTomax válasza t72killer (#37775) üzenetére


TTomax
nagyúr

Majd a driverekkel gyorsul... ;]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#37777) imi123 válasza t72killer (#37775) üzenetére


imi123
őstag

Várjuk meg az első független teszteket.
Én ezt a kört kihagyom AMD oldalról. 700 dodót nem adok kártyáért. Kiszolgál még a 2070 szerintem 1080P-n egy darabig.

[ Szerkesztve ]

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37778) Loha válasza Abu85 (#37773) üzenetére


Loha
veterán

2010-ben az AMD már rég demózhatta volna a FreeSyncet laptopokon, ugyan úgy ahogy ezt megtették a G-Sync bemutatása után...

"Az meg nem úgy működik, hogy az AMD szépen meglátta a G-Sync-et, és gondolt egyet, majd gyakorlatilag egy év alatt áttolt az iparágon egy full szabványt a VESA-val."

Pedig pontosan így volt, mert nem kellett semmit senkin áttolni, csak az VESA eDP szabványából áttenni a VRR-t a VESA DP1.2 -be mint opcionális kiegészítést és kész.

Azért tudta az AMD olyan gyorsan demózni a FreeSyncet laptopokon, mert csak módosítani kellett hozzá a VGA drivert, és erre használni a már ott lévő 2009 -es eDP szabványt...

A bökkenő ott volt, hogy a laptopokban nincs monitor vezérlő chip, a GPU közvetlenül kommunikál a kijelzővel, viszont az asztali monitorokban meg van, amik nem támogatták a VRR-t, ezért az NV csinált magának egy monitor vezérlő chipet (a G-Sync modult), az AMD meg megvárta amíg a monitor vezérlő chip gyártók beépítették a VRR-t az chipjeikbe, ezért vártunk olyan sokat a FreeSynces monitorokra, ha csak firmware frissítésre lett volna szükség (ahogy azt páran állították) az 1-2 hónap alatt meglett volna...

(#37779) Yutani válasza imi123 (#37774) üzenetére


Yutani
nagyúr

Próbáltam összevetni nevesebb oldalak tesztjeivel a Vega64 eredményei alapján, de eléggé szórnak a teszteredmények. Ahol látok összevethetőséget:

Game title / Vega II / 1180 Ti / Vega 64
Assassin's Creed Odyssey - 36 / 38,3 / 28
Battlefield 1 (DX12) - 80,5 / 68,3 / 59,2
Far Cry 5 - 62 / 54 / 49
Grand Theft Auto V - 76,2 / 82,5 / 60,1
The Witcher 3 - 55,40 / 59,7 / 41,4

De valóban, várjuk meg a hivatalos review-kat, amelyekben azonos alapokon tesztelik a kártyákat.

#tarcsad

(#37780) Raymond válasza Yutani (#37779) üzenetére


Raymond
félisten

Game Radeon VII GF1080Ti Vega 64
------------------------------------------
AC Odyssey 36,0 38,3 28,0
BF 1 (DX12) 80,5 68,3 59,2
FC 5 62,0 54,0 49,0
GTA V 76,2 82,5 60,1
The Witcher 3 55,4 59,7 41,4

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#37781) Abu85 válasza Loha (#37778) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Meg mindenkinek kellett hozzá tervezni kompatibilis skálázókat a monitorba, vagy legalább megfelelő firmware-t, esetleg kompatibilis elektronikát. És ezeket nem úgy hozták össze, hogy a VESA leszólt nekik, hogy az AMD demózott a CES-en valamit, és egy hónap alatt rakják már össze, hogy a készülő monitorokban egy év múlva már működjön is, hanem megvolt a szabványosítási procedúra, mert az nem elég jó, ha csak az AMD-n működik, akkor ugyanúgy kidöglött volna a picsába, mint a G-Sync. Meg kellett egyeznie az összes, adott területen érdekelt cégnek a szabványról, amit biztosított a VESA. Ezek hosszú folyamatok, akár két évig is tarthatnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37783) Ragnar_ válasza #26681856 (#37782) üzenetére


Ragnar_
addikt

Hát a R7-el van az AMD-nek is 4K-s kártyája ahhoz mért árral, részemről felejtős, de aki 4K-n akar játszani annak Freesynccel szerintem egy R7 lehet alternatívája egy 2080-nak, és némileg olcsóbb is. (Ha egy ilyen arány marad majd a közép-felső kategóriában is (1070/2070/3070) a Navinál akkor még váltás is lehetett volna a dologból, de ugye az nvidia nyitott a Freesyncre, így az olcsóbb Adaptive sync már nem lesz tényező.)

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#37784) Abu85 válasza #26681856 (#37782) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Tavaly azt mondták, hogy a Vega 20 ELŐSZÖR a szerverszintre jön.

Már november végén mondták, amikor az új drivert megmutatták az újságíróknak, hogy később lesz belőle gamer kártya. Eredetileg tavaszra szánták, legalábbis akkor még erről volt szó, de úgy néz ki, hogy több 7 nm-es kapacitáshoz jutottak azzal, hogy páran nem kérték az igényelt szintet, és ezeket elvitte az AMD.
Ezek miatt nem reagáltam a VGA-s hírekre a CES előtt, mert egy szűk újságírói csoport november óta tudja, hogy mit jelentenek be. Rupszi próbálta belőlem kihúzni privátban, de nem sikerült neki. Most már tudja, hogy miért. :)
Sajnálom Rupszi... kényszerítettek. ;]

A 4 GB-os 4Hi memória a legolcsóbb. Nem tudsz olcsóbbat rakni rá. A Vega 10-re azért került 8 GB, mert két 1024 bites csatorna van a lapkában, és ahhoz két stack kell. Mivel ugyanúgy a 4 GB-os 4Hi a legolcsóbb, így az van rajta. A Vega 20-on négy 1024 bites csatorna van, amihez négy stack kell.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37785) atok666 válasza Abu85 (#37784) üzenetére


atok666
őstag

Az eredetileg tavaszra szantak az annyit jelent, h aprilis-majusi megjelenest jelentettek volna be a kiallitason?

Atok

(#37786) Egon válasza Loha (#37778) üzenetére


Egon
nagyúr

A bökkenő ott volt, hogy a laptopokban nincs monitor vezérlő chip, a GPU közvetlenül kommunikál a kijelzővel, viszont az asztali monitorokban meg van, amik nem támogatták a VRR-t, ezért az NV csinált magának egy monitor vezérlő chipet (a G-Sync modult)

No igen, ha jól emlékszem, Abuval az élen lett ekézve az nV folyamatosan, hogy milyen kötsögök, hogy laptopokban szoftveresen van G-Sync, asztali monitorokban meg nem... Hiába, az abuthizmus híveit az ilyen nyilvánvaló ferdítések sem zavarják a prófétájuk követésében... ;]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#37787) b. válasza Egon (#37786) üzenetére


b.
félisten

Erre egy újabb gyöngyszem :DDD :
[link]
[link]

A hit ereje :D

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37789) Yutani válasza #26681856 (#37788) üzenetére


Yutani
nagyúr

Tehát Abu hazudik. Mondd csak ki.

#tarcsad

(#37790) ->Raizen<-


->Raizen<-
veterán

Valaki tudna segíteni? Borzalmasan mosott lett a kép 970es vga karival. Nem reagál a kényszerített anizotróp szűrésre sem driverből sem ingame. Több drivert kipróbáltam. Ugyan az.

(#37791) imi123 válasza ->Raizen<- (#37790) üzenetére


imi123
őstag

Besértődött hogy Radeon VII-re gyűjtesz. ;]
Tegnap volt valami win 10 frissítés,lehet az vágott alá.

[ Szerkesztve ]

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37792) #45997568 válasza Abu85 (#37784) üzenetére


#45997568
törölt tag

Semmi gond, NV az isten, foldon parja nincsen :DDD

Szorp hatasa alatt allok :U :K

[ Szerkesztve ]

(#37793) Yutani válasza #45997568 (#37792) üzenetére


Yutani
nagyúr

Bebodzáztál, hótbiztos! :DDD

#tarcsad

(#37794) imi123 válasza #45997568 (#37792) üzenetére


imi123
őstag

Látod ezért nem adta ki Abu neked a titkokat.Tudta hogy beépített Nv ügynök vagy. :DDD

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37795) #59036672 válasza #45997568 (#37792) üzenetére


#59036672
törölt tag

!Voteban hupszi
!Yes :DDD

[ Szerkesztve ]

(#37796) ->Raizen<- válasza imi123 (#37791) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Az en karim is beszorpozott ddu tisztitas utan is voodoo 2 es kepet ad.

(#37797) imi123 válasza ->Raizen<- (#37796) üzenetére


imi123
őstag

Mikor ha nem hétvégén...

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37798) Abu85 válasza #26681856 (#37788) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Computex fél éve volt. Azon a ponton nehéz látni, hogy a TSMC milyen kihozatallal tudja gyártani az első 7 nm-es GPU-t. Kb. készülnek a legrosszabbra, ami kezdésnek olyan 60% körüli lehet egy 300+ mm^2-es lapkánál. Így nem érné meg. 80-90%-kal már megéri, főleg ha van elég gyártósor, de ezt fél évvel korábban senki se látja. A 7 nm főleg kockázatos, hiszen az Intel szenved a hasonló karakterisztikájú node-jával EUV nélkül, míg a TSMC simán megoldotta. De ettől a kockázat ott volt. Persze benne van a kamuzás lehetősége is, hiszen nem kell tudnia a konkurenciának, hogy először hozod a 7 nm-t.
A Siggraph alkalmával biztosan azt mondták, hogy először szerver, aztán a többi. Persze a többit nem részletezték, csak novemberben.

A gyártástechnológia egyébként nehezen kiszámítható. Rengeteg terv van a gyártóknál, amik fél éves szinten változhatnak. A legtöbbször azt látjuk, hogy majd jön valami, aztán mégse jön, mert nem lehet gyártani, de ritkán előfordul, hogy eredetileg úgy néz ki, hogy nehezen gyártható, aztán javul annyit pár hónap alatt, hogy simán elérhetővé válnak más piacok is. Aztán, ha tudod gyártani jó kihozatallal, akkor miért ne építenél rá terméket a konzumer piacon? Az egész egy megtérülési kérdés. Alacsony kihozatallal kellene az 1000+ dolláros ár, de ha tömeggyártható, akkor mehet az 1000 dollár alatti kategóriákba is. Már csak stratégiailag is megéri, mert lekötöd a TSMC kapacitását, így a konkurensek nehezen jutnak hozzá, aztán megközelítőleg sem lesz annyi adatjuk.

Itt tudni kell még, hogy amit a TSMC mond előnyt a 7 nm-re, azt egy bitang egyszerű gyűrűs oszcillátorral hozzák. Egy valós lapkával ez első körben szinte sose közelíthető meg. Rengeteg, valós gyártásból származó tapasztalat kell hozzá, hogy második körben közelebb kerülj a bérgyártó által előirányzott számokhoz. Minél jobban közelíted az adott tranzisztorstruktúra határait, annál inkább szükséges a pipe-cleaner. A FinFET bevezetése előtt ezért volt szinte mindig egy lapka 20-30 nm-es osztályon, aztán jött a többi. Erre az utóbbi időben azért nem volt szükség, mert a 12-16 nm-es FinFET könnyen kezelhető, de ez is tart a határ felé, és ilyenkor már nagyságrendekkel nehezebb pipe-cleaner nélkül tervezni. Majd ha jön a GAAFET, akkor ahhoz sem lesz szükség pipe-cleanerre, de ez nagyon messze van még.

A TPU biztos nem része a szűk csoportnak, mert folyamatosan NDA-t szegtek az utóbbi időkben. Az Anandtechet nem tudom, különösebben nem is érdekel.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37799) t72killer válasza #26681856 (#37788) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nagyon kíváncsi leszek ennek a karinak a melóra alkalmazhatóságára. A vega64 amilyen láma volt játékokban, egész emberes kártya volt videófeldolgozásban:

Ha erre az igért 29%-ot rá tudja húzni, akkor az 10%-ra megközelíti a 2080Ti-t a resolve-os munkaállomásokban, ami nagyon nagy szó. De ha várunk egy kicsit, 1 hónap múlva kiderül:R

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#37800) FLATRONW válasza t72killer (#37799) üzenetére


FLATRONW
őstag

Ebből a táblázatból kiindulva, akkor nagyobb lesz a lemaradása a 2080 Ti-hez képest, mint a Vega 64-nek volt az 1080 Ti-hez képest.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.