Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#37801) do3om


do3om
addikt

Mi van ha a 7nm annyira nagy ász akart lenni az AMD-nek mint aki elsőnek bevezeti, hogy a vega7 is csak ezzel akar aratni.
Na de mennyire eretnekség ha azt mondom a Navi Polaris 7nm-en lesz?
:U

Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A

(#37802) ->Raizen<- válasza imi123 (#37797) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Már intézem az utódját egyelőre rx 480 8 gb lesz helyette. :K

(#37803) Hajdi


Hajdi
senior tag

Aki eddig kételkedett a HBCC működésében, annak ajánlom figyelmébe a RE2 demót. Durván eszi a vram-ot....

Oliverda figyelmébe, különösen ajánlott kategória!

[ Szerkesztve ]

"The Man Who Sold the World"

(#37804) b. válasza Hajdi (#37803) üzenetére


b.
félisten

5-9 GB ramot eszik meg a Vramból ultra beállításon 4 K ban attól függően mennyi ramos a kártyád.[link]
AZ a 13.69 Giga nem azt jelenti a beállításoknál...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37805) Hajdi válasza b. (#37804) üzenetére


Hajdi
senior tag

Akkor mit jelent?
Graphics Memory, ezt én nem tudom másképp értelmezni.

[ Szerkesztve ]

"The Man Who Sold the World"

(#37806) b. válasza Hajdi (#37805) üzenetére


b.
félisten

persze papíron azt jelenti, gyakorlatban meg itt olvashatsz róla.[link]én is kommentelek ott.
cacheli a fájlokat ennek megfelelő mennyiségben ha adsz neki ennyi helyet.GTx 1070 kártyán éppen beállítottam a maximumra , kiírta hogy túlléptem a maximumot és jelenleg 6,2 Gb ramot eszik ultrán. :)

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37807) #34576640


#34576640
törölt tag

Most az nvidia új marketing fogását mennyire lehet komolyan venni?
A freesyncre gondolok.
HDMI csatlakozás elég lesz a monitoromhoz?

(#37808) Hajdi válasza b. (#37804) üzenetére


Hajdi
senior tag

Texture Quality alapból 8GB-ot elvisz. A kínai videóban alapon van... Nem a 4K a lényeg, hanem a beállítások.

"The Man Who Sold the World"

(#37809) HSM válasza b. (#37806) üzenetére


HSM
félisten

De a 1070-en lehet bele se rakja a maximális minőségű textúrákat, ha nem férsz bele. Több játékmotor is így működik.

(#37807) flyercreator: Az tudtommal nem biztos. A DP-os a szabvány.

(#37810) b. válasza Hajdi (#37808) üzenetére


b.
félisten

Itt tudod megnézni a részletes beállításokat:[link]
Nem visz el alapon annyit mert 0,5 gb tól már high textúrán van és az fölött már nincs feljebb lépési lehetőség (Ultra) . Az Image quality a Resulotin Scale-t jelenti ennél a játéknál, ami 4 K-n beállításon már 200 % és ezért cacheli be a textúrákat előre és ott jól jön a 8 GB .Jó dolog,de nem szükséges vagy létfontosságú. :)

HSM : de engedi:[link]

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37811) Hajdi válasza b. (#37810) üzenetére


Hajdi
senior tag

Jó éjt! Én mentem aludni! :K

"The Man Who Sold the World"

(#37812) HSM válasza b. (#37810) üzenetére


HSM
félisten

Mármint, be tudod állítani. Ami nem feltétlen jelenti azt, hogy pl. valóban azokat a textúrákat fogja használni. :U Mert mondjuk látja, hogy nincs neki VRAM és be se tölti.

[ Szerkesztve ]

(#37813) Puma K válasza Hajdi (#37808) üzenetére


Puma K
veterán

"A kínai videóban alapon van..." :(

Koreai.

Ha egy ázsiai nyelvről nem tudod eldönteni, hogy melyik náció írásjegyeit látod, akkor maradjon csak ázsiai...

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#37814) t72killer válasza FLATRONW (#37800) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Így is mondhatjuk, lévén a vega nagyon jól megközelítette a 1080Ti-t resolve-ban.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#37815) TeeBee73 válasza Puma K (#37813) üzenetére


TeeBee73
addikt

Észak, vagy Dél Korea? Nem mindegy. ;]

"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

(#37816) #59036672


#59036672
törölt tag

Szerintem a Radeon jobb lesz mint az RTX 2080. 16gb HBM2 is jól hangzik. :K

(#37817) imi123 válasza #59036672 (#37816) üzenetére


imi123
őstag

Mennyi szörpöt fizetett rupszi hogy ezt itt leírd? :DDD

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37818) #59036672 válasza imi123 (#37817) üzenetére


#59036672
törölt tag

Az semmi már a "fríszink" monitorokat nézegetem. :DDD

(#37819) atok666 válasza Hajdi (#37803) üzenetére


atok666
őstag

Vegad van. Kiprobalod csutkara huzott beallitasokkal ki- illetve bekapcsolt hbcc mellett es elmondod mit tapasztaltal. Engem is erdekelne.

Atok

(#37820) b. válasza HSM (#37812) üzenetére


b.
félisten

Világosan el van írva , hogy nem, ott a fórum.AMD szponzorált program ezért beletették ezt a HBCC lehetőséget, de nem 8 GB méretű 4 K textúrákkal dolgozik, csak előtölt akkora méretű cachen, ha van rá lehetősége, mint a COD pl. 7.3 GB összesen a demó méret és 26 GB a végleges játéké, nem több száz Gigás a játék.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37821) #45997568 válasza #59036672 (#37816) üzenetére


#45997568
törölt tag

Meglatjuk Kedves baratom, szerintem jó lesz :K Nem tokeletes, jó.

Egy atlag 30% tempo novekedes a Vega 64- hez kepest jól hangzik, a reszletek meg majd kiderulnek.

A 16GB-ot pont nem tudom kihasznalni, 8GB is elég ezen a felbontason, plussz ott a HBCC :U

Ugyanazon fogyasztas mellett am most 200-230W kozott jar jatekokban Chill nelkul, ezzel mar menni fog Division 2 is szépen :C

Szorpre fel :DDD

[ Szerkesztve ]

(#37822) #00137984


#00137984
törölt tag

Nvidia FreeSync-et a Samsung 25col monitor DP bemenetén már egy jó ideje ki lehetett választani. Kipróbáltam, de visszatértem a saját beállitásokhoz. Észrevételek: 1. A játékok 16:9 képarányát felülbirálja és visszaváltanak 4:3-ra. :F 2. Mozgáskövetés és a kameramozgás simasága nem tökéletes, mintha egy videóban a változó képkocka sebességet játszanád le. Ha egy videó 24.000 és 23.976 között váltakozik, akkor néhol pillanatokra megakadhat és utána gyorsan visszaáll a képkocka sebesség, szemben egy simábbnak tűnő 23.976 videóval. :) 3. Alacsony bemeneti késleltetés és a válaszidő gyengébb a FreeSync módban, mint a saját monitor és az Nvidia driver beállitásokat használva. Konklúzió: Nvidia driver beállitásokat (Adaptív vsync) használom a FreeSync képes monitoron.

[ Szerkesztve ]

(#37823) imi123 válasza #59036672 (#37818) üzenetére


imi123
őstag

Azokat én is,csak én a 2070-emhez. :DDD

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#37824) #59036672 válasza imi123 (#37823) üzenetére


#59036672
törölt tag

Nekem ez van. Akkor ez most a FreeSyncet is tudni fogja?[link]

[ Szerkesztve ]

(#37826) t72killer válasza #00137984 (#37822) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez így nagyon béna/gyakorlatilag nem támogatott.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#37827) HSM válasza b. (#37820) üzenetére


HSM
félisten

Mi az összefüggés a játék mérete és az igényelt videómemória között? Szvsz nem sok.
A telepített játéknál kb. bármilyen (értsd, hatékony) tömörítéssel összenyomhatod a textúrák méretét, viszont futás közben csak a VGA által támogatott, nem a legjobb hatásfokú tömörítések használhatóak, így jóval nagyobb méretű lehet a foglalás, mint amennyi helyet a játék telepítése elfoglal.
És akkor még szóba sem kerültek a dinamikusan generált (számolt) textúrák... :C

[ Szerkesztve ]

(#37828) FLATRONW válasza #59036672 (#37824) üzenetére


FLATRONW
őstag

Nem fogja tudni.
Néhány FreeSynces monitor a jelenlegi felhozatalból megfog felelni a követelményeknek, és megkapják a G-Sync hitelesítést is. Fordítva viszont ez nem fog megtörténni.
Érdemes várni néhány hónapot, míg megjelennek azok a monitorok amelyek rendelkezni fognak a FreeSync és G-Sync hitelesítéssel is.

(#37829) b. válasza HSM (#37827) üzenetére


b.
félisten

8 GB textúra bokkokat azért írtam , hogy 26 GB a játék telepített változata, furcsa lenne hogy ha ez legyen az akármilyen hatásos tömörítés( ugye a 26GB méret alapján akkor elég erősen tömörítve vannak a textúrák) után bármilyen menőségbeli pluszt tudna hozni.
Amiről te beszélsz kint van valamilyen játék( most nem ugrik be melyik) ahol a textúrát 6 GB Vram alatt nem engedi meg Ultrára feltolni, de azért linkeltem be a hivatalos optionst [link]neked ahol ki van fejtve hogy 3 féle textúra minőséget használ a játék, low-med- high és 0.5 GB tól már High textúrát használ te is láthatod. Gondolom itt a HBCC azt csinálja hogy kisimítja frame spikeokat. mert nem kell állandóan üríteni a vramot de egy 8 Gb vramos nvidia kártyán is aktívan fut a 8 GB texture quality 6 GB vram használat mellettés aktív. Ez ugyan az a játékmotor amit a Resident evil 7 használ. aminek 2 GB Vram igénye volt minimum.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37830) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Oké, szóval a Resident Evil 2 nem úgy működik, ahogy az látszik. Ezt azért nem tudjátok még, nem mondták el a fejlesztők publikusa, hogy mi mit jelent.

Egyrészt b.-nek üzenem, hogy a program aktuális verziója nem támogatja direkten a HBCC-t. Egyszerűen csak a driverben beállíthatod az igényelt memóriát a VGA-nak, és ha mondjuk 64 GB-ot állítasz be, akkor az összes alkalmazás 64 GB-os VGA-t fog látni. A Resident Evil 2 Graphics Memory részénél ez lenne odaírva: 12.**GB / 64.00GB. Tehát a HBCC-t nem kell direkten támogatni. Lesz egyébként a HBCC-re inkluzív cache mód is, de ezt nem ígéri a Capcom a megjelenésre, mivel bonyolultabb, mint a driverben szimplán engedélyezhető exkluzív cache mód, ami nulla befektetett munkát igényel programozói oldalon. Ezt csak tisztába akartam rakni, hogy ebből ne legyen félreértés.

Másrészt. A Resident Evil 2 eredetileg a mostaninál kisebb minőségi szinttel jött volna, csak az AMD most azt csinálja, hogy jobb minőségű textúrarészletességet kér, hogy az új programok VRAM igénye 10 GB fölé fusson, esetenként bőven. Ez régen azért nem volt jó ötlet, mert a DirectX 12-es leképezők memóriamenedzsmentje nem igazán szívlelte ezt a helyzetet, és például nehezen voltak kezelhetők a 8 GB-os, nem HBCC-s Radeonok. Mára viszont készítettek egy olyan kiegészítést az RSL-hez, ami ezt a problémát eléggé jól kezeli. Ergo a fejlesztőknek nem kell agyfaszt kapniuk a potenciális szemeteléstől, ha megnövelik a textúrarészletességet, mert van egy olyan, könnyen beépíthető menedzsment, amibe van egy úgynevezett texture resolution control opció. Ha ezt aktiválják, akkor a program képes lesz arra, hogy ha a hardver nem tudja mondjuk kezelni a legmagasabb részletességet, akkor elkezdi automatikusan kisebb részletességű textúrákra cserélni a már betöltött adatokat. Ez néha ugyan jár pár akadással, de úgy 30-40 másodpercnyi futás után kialakul egy olyan minőségi egyensúly, amivel az alkalmazás fut. Effektíve ezzel a módszerrel még egy 4 GB-os kártyán is be lehet állítani a maximális részletességet. A Resident Evil 2 jelezni fogja, hogy ennek igazából 12 GB kellene (a legkevésbé agresszív kontrollal), de semmi gond, a játék közben korrigálja magát az alkalmazás, és a high textúrákat low-ra cseréli, ha elfogy a VRAM, tehát a futtatási teljesítmény ilyen módon adott. Ettől persze lehetnek a játék közben további akadások, erre az esetre ott van a textúrarészletesség manuális beállítása, amit a Graphics Memory sorral könnyen a hardverhez lehet igazítani. Ezért van egyébként memóriaméret a beállítás mögé rendelve, hogy a minőségcsökkentő kontroll mennyire legyen agresszív. Nyilván a High 8 GB a legkevésbé agresszív, gyakorlatilag mindig próbálja a legmagasabb szintet betölteni, míg a High 0,25 GB a legagresszívebb, ami inkább tölt be alacsonyabb részletességet, ha kezd tele lenni a VRAM. Az egész gyakorlatilag streaming hatékonyságra van hatással. Kevés VRAM-os kártyán észre lehet majd venni, hogy ha gyorsan fordulunk, akkor picit visszaesik az fps, illetve esetleg pop-up is lehet.

Az a helyzet, hogy jobb megoldás nem igazán van, mert elég nagy a különbség a hardverek között a VRAM tekintetében, plusz a HBCC lehetőségei. Az sem volt ideális, amikor a textúrarészletesség szintjeit konkrétan VRAM mennyiséghez kötötték. Ez az újfajta menedzsment sokkal jobban igazodik az adott hardver memóriájához. Sokkal több lehetőséget ad a felhasználó kezébe, hogy mi legyen a végeredmény.

De majd erről a módszerről írok egy részletesebb hírt. :))

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37831) Abu85 válasza #34576640 (#37807) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A HDMI-s FreeSync az AMD zárt rendszere. Azt nem tudja támogatni az NVIDIA. De amelyik monitor DisplayPorton keresztül is támogatja a FreeSync-et, az valahogy működni fog GeForce-szal is. Nem biztos, hogy olyan limitekkel, amit a kézikönyv ér, mert azokat Radeonhoz szabták, de valamilyen szinten menni fog.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37832) HSM válasza Abu85 (#37830) üzenetére


HSM
félisten

"...ennek igazából 12 GB kellene (...), de semmi gond, a játék közben korrigálja magát az alkalmazás, és a high textúrákat low-ra cseréli, ha elfogy a VRAM, tehát a futtatási teljesítmény ilyen módon adott. "

No, pontosan ettől tartottam, hogy vagy be se tölti, vagy futás közben kukázza. Sejthető volt, hogy nem sültbolondok voltak a fejlesztők, hogy ne tudták volna jobban, hogy 12GB VRAM kell-e az adott beállításnak, mint a user, aki nevetve mutogatja YT-on, milyen jól be tudja állítani a 12GB-os beállítást a 8GB-os kártyáján.... :DDD

(#37833) b. válasza HSM (#37832) üzenetére


b.
félisten

most írta le, hogy nem működik benne + olvass utána hogy működik az inkluzív cache.Erről beszélek már tegnap óta.
Nem fogja 8 GB kártyán levenni textúra minőségét maximum a távolabbi objektumokat erősebben korrigálja vagy ygakrabban üríti a vramot.De nem egy olyan játéknál,mint a Resident Evil 2, ahol ilyen gyenge minőségű textúrákat alkalmaznak,ahol 0.25 GB már High részletességet jelent . Innentől meg a méret csak a cache ürítését segíti elő. maximum kevésbé gyakran cseréli.Értelmetlen.majd ha 4 GB textúra blokkok lesznek 4 K részletesség mellett esetleg akkor lesz értelme.

Amúgy meg egy rohadt görény húzás a részükről, persze ha Nv csinálná akkor már tele lenne zöld takonnyal a fórum.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37834) TTomax válasza Abu85 (#37830) üzenetére


TTomax
nagyúr

"Ez régen azért nem volt jó ötlet, mert a DirectX 12-es leképezők memóriamenedzsmentje nem igazán szívlelte ezt a helyzetet, és például nehezen voltak kezelhetők a 8 GB-os, nem HBCC-s Radeonok. Mára viszont készítettek egy olyan kiegészítést az RSL-hez, ami ezt a problémát eléggé jól kezeli."

Ez régen azért nem volt jó ötlet,mert nem volt 8GBnál több VRAMmal rendelkező gaming vga,mára már van 16GBos,és azt is el kell adni valahogy... fixed for ya...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#37835) HSM válasza b. (#37833) üzenetére


HSM
félisten

Eleget láttam már a témában. Hiszem, ha látom. ;)

(#37836) Abu85 válasza TTomax (#37834) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az nem jelent igazán problémát. A gond inkább az allokációk kezelése. Az az optimális, ha a textúrákra egy nagy allokációt használsz, mert azon belül az adatokat igen hatékonyan lehet kezelni, defragmentálni, stb. De ugyanakkor a nagy allokáció gond is, mert gyakorlatilag egyet létrehozhatsz a VRAM-ban, és abban kell megoldani mindent. Emiatt terjedt inkább az a nézet, hogy a kis allokációk a jók, és abból legyen sok. Így viszont a memória szemetelése harapta meg a fejlesztőket. Az igazság valahol a kettő között van, de nem tudsz mondjuk alkalmazni egy optimális 2 GB-os allokációt, mert azzal nehezen kezeled a kevés VRAM-mal rendelkező kártyákat. Emiatt dolgozta ki a Capcom ezt a megoldást, mert így gyakorlatilag a felhasználó dönti el az allokációk nagyságát. Csak ezt a program oldalán nem nem könnyű ám megírni, hogy ez a rendszer működjön is mindhárom gyártó driverének, amúgy teljesen eltérő memóriavezérlésével.

Az előnyei viszont egészen egyértelműek. Ha nem ez lenne, akkor egy nem HBCC-s 8 GB VRAM-os kártyán csak benyomnád szimplán a High beállítást és kiírná, hogy nincs elég memóriád hozzá. Így viszont egyrészt kiválaszthatod a High 8 GB-ot, amivel azt jelzed, hogy a maximum lehetséges VRAM-ot akarod adni a programnak, amit az alkalmazás ki fog számolni, kb. 6,5 GB lehet, és arra létrehoz egy 6,5 GB-os egybefüggő allokációt, amit könnyű menedzselni. De akár azt is mondhatod, hogy kérsz 4 GB-os allokációt, és akkor lesz neked egy 4 és mellé egy nagyjából 2,5 GB-os allokációd. Az hardver- és driverfüggő, hogy melyik működik jobban, a lényeg az, hogy kapsz egy rakás választási lehetőséget, aminél nem biztos, hogy tényleg megkapod a maximális részletességet, mert a memória fizikailag hiányzik a kártyádról, de jóval jobban jársz, mint a medium opcióval, ami minden textúrát visszavenne közepesre, így viszont csak a textúrák egy részének a minősége csökken, attól függően, hogy a hardvered mit enged.

Azt tudni kell, hogy a fejlesztők képtelenek a hardveren pótolni a hiányzó memóriát, de arra van befolyásuk, hogy ha már van mondjuk 8 GB-os VGA-d, de a medium igazából 6 GB VRAM-ot igényel, akkor azzal a maradék 2 GB-tal kezdjenek valamit. Mert ha szimplán visszavetetnék veled mediumra, akkor buknád ezt az erőforrást.

(#37833) b. : Ebben semmi görénység nincs. Ezzel jól jártok. Megkapjátok a lehetőséget, hogy ha kevés a VRAM, akkor ne kelljen szükségszerűen a közepes részletességet választani, hanem valamelyik magas részletességű opció tud biztosítani bizonyos felületekre magas részletességű textúrákat. Hardverenként eltérő, hogy melyik működik igazán jól, de ki lehet próbálni. Full részletességet amúgy sem kapnának a kevés VRAM-mal rendelkezők, de nem mindegy, hogy minden textúra közepes részletességű lesz, vagy csak egy részük. Ennél jobban ezt nehéz megoldani, mert nem tudod úgy kiszolgálni a 11-16 GB-os hardvereket, meg a HBCC-t, hogy az ne jelentsen hátrányt a 8 GB-os hardvereknek. De a hátrány mértéke csökkenthető. Megcsinálhatták volna azt is, hogy 8 GB VRAM mellett kiválaszthatatlanra rakják a High beállítást. Nekik ez sokkal egyszerűbb lett volna hidd el.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37837) b. válasza HSM (#37835) üzenetére


b.
félisten

Még mindig nem érted, de sebaj :D

Abu : nem tudsz olyan játékot jelenleg mondani, ami 4 GB nál nagyobb allokációt használna textúra szempontjából, mert a fejlesztők nem hülyék.Még szemeteléssel is 2,5 GB amit használnak gyakorlatilag a legszebb játékok, többi elmegy a szemétbe.mesterségesen lehet csak kreálni ilyen extrém textúra packot ,de nem egy ilyen grafikai igényű játéknál, mint a resident evlil 2 szűk cső helyszíneivel és jó ,de nem kiemelkedő grafikájával.
"8 GB Vram mellet kiválaszthatatlan a high beállítás" Ne nevettess kérlek hagyd , abba.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37838) HSM válasza b. (#37837) üzenetére


HSM
félisten

Erre a nettó hülyének nézésre ha nem haragszol, inkább nem írnék semmit: "+ olvass utána hogy működik az inkluzív cache.Erről beszélek már tegnap óta.". :U

Lehet, ez az a pont, amikor vissza kéne venned az arcoskodásból. ;)

A fiktív, megalapozatlan állításaiddal pedig sajnos nehéz érdemben vitatkozni. Nem fogom neked nulláról leírni a szabadidőm kárára, hogy működik egy játékmotor. :N

(#37839) Abu85 válasza b. (#37837) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A legtöbb játék 1 GB-os vagy 256 MB-os allokációkkal dolgozik. Leginkább azért, mert az AMD, az Intel és az NV ezeket ajánlotta régebben (AMD/Intel a 256 MB-ot, míg az NV az 1 GB-ot). Ma az AMD már inkább azt mondja, hogy a legjobb a konfigurálható allokáció, mert azt driver és hardver párosokra lehet szabni. Csak ezt könnyű ám mondani, meg ugye ez sokaknak leesett már az elején. A kérdés mindig is az volt, hogy miképpen lehetne egy olyan memóriamenedzsmentet írni, ami tényleg jól működik kicsi és nagy allokációkkal is. Ezért nem láttunk még olyat, amit a Resident Evil 2 hoz.

Nézd a fejlesztő szemével. Nekik az lett volna a legegyszerűbb, ha írnak a kódba egy sor ellenőrzést, ami ha detektálja a 8 GB vagy kevesebb VRAM-ot, akkor kiszürkíti a High beállítást. Ha mondjuk olvassák most ezt a topikot, akkor valószínűleg elgondolkodnak rajta, hogy felesleges volt azt a kb. 5000 sort beírni, annak érdekében, hogy a 8 GB-os VGA-kat ne kelljen kötelezően medium szintre rakni, mert láthatóan nem nagyon értékelitek a munkájuk jelentőségét.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37840) b. válasza HSM (#37838) üzenetére


b.
félisten

Figyelj leírtam tegnap hogy a Resident evil 2 nél nem így működik. Abu leírta neked az előbb,hogy még nem működik mert nem tudták megcsinálni a megjelenésre. A demo sem így működik még. Tehát innentől ha ezt nem tudod felfogni, nem tudok veled mit kezdeni, veheted arcosodásnak is, de ez elég fekete fehér, nem nehéz megérteni, hogy jelenleg High textúra beállítást tudsz benne engedélyezni amit már 0.25 GB textúra blokkonál( ez nem fiktív ez a játék beállításainál elérhető, te is láthatod) enged a játék, ehhez egy 8 GB kártya overkill. 2 GB blokkal is tökéletes lesz, ha esetleg később bejön egy Ultra textúra blokk, . Ha esetleg ezt 4 GB nál fogja engedni akkor elképzelhetőnek tartom a HBCC szerepét, de ez AMD-s játékokban fordulhat elő, ugye hogy hátráltassuk konkurenciát ne 2x2 Gb blokkban dolgozzunk hanem 1x 4 GB vagy 1 x8 GB legyen mert a HBCC... A legtöbb fejlesztő stúdió 0.5- 1 esetleg 2 GB allokációkkal dolgozik maximum, még a legszebb játékoknál is

Abu85 : A piac kb 20 % -t kitevő gyártó a 20 % nak az 5 % -t kitevő kártyáival ami HBCC képes magára optimalizáltat egy textúra pakkot, amit be lehetne tetetni ugyan úgy 1-2 GB allokációba is és köszönjük meg a fejlesztőknek, hogy a PC piacon döntő többségben lévő kártyákon amik 8 GB vagy alatti többségben vannak( legyen az radeon vagy nvidia) hogy engedélyezik a high beállítást. mondjuk egy RTX 2080 vagy egy RX 390X kártyán.... - nem gondolod komolyan.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37841) HSM válasza b. (#37840) üzenetére


HSM
félisten

Engem oltogatsz az inkluzív cache működésével, amikor azt se érted, mit írt Abu, vagy hogy mi is az a HBCC, és mi köze ennek a cache fogalmához. Pedig elég szájbarágósan leírta neked: [link].

A blokkokat elég csúnyán kevered a memória foglalással.... És úgy tűnik, az se tiszta számodra, miért is lehet többféle méretű allokációval dolgozni, és miért van erre egyáltalán szükség. Konkurenciaszivatás? Pfff, lol. Ilyen "háttértudással" erősen arcoskodás szagú, hogy még engem intenél az inkluzív cache tanulmányozására. :W

[ Szerkesztve ]

(#37842) b. válasza HSM (#37841) üzenetére


b.
félisten

ez nem válasz erre amit leírtam továbbra sem .igazam volt és ez a lényeg.Nem így működik a RE 2 alatt ahogy te elképzelted még.minden csutkán van egy GTX 1070 kártyával, HBCC on vagy off. Többit nyugodtan raktározd el magadban későbbre, majd ha jön hozzá normális Ultra HD textúra pakk, akkor térjünk vissza rá.
nem én kezdtem el személyeskedni ( arcoskodni) azzal, hogy 8 GB kártyán villogunk aztán nem rakja ki a textúrákat az után sem hogy Abu leírta, hogy nem működik még. Szóval azt linket nyugodtan küld magadnak, mert ezek szerint te nem olvastad meg nem én arcosodtam.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37843) füles_


füles_
őstag

Radeon RX 570 vs. GeForce GTX 1050 Ti, Adrenalin 2019 Edition Driver Update

TL;DW: Legrosszabb esetben is 10%-kal gyorsabb volt az 570 (GTA 5), legjobb esetben meg 93%-kal (Strange Brigade, DX12 Async Compute), átlagban pedig 43%-kal volt gyorsabb a Radeon.

Ahol én néztem az árakat a legolcsóbb 570 122 euró, a legolcsóbb 1050Ti 152 euró. Igaz, hogy az Nvidia monopolhelyzetben van a felső kategóriában (februártól már csak a csúcskategóriában), de az AMD is monopolhelyzetben van a 300 dollár alatti árkategóriában ha a teljesítményt nézzük (mindezek ellenére is tippre 3x annyi 1050Ti-t adnak el).

(#37844) .Z.
Igaz, javítottam.

[ Szerkesztve ]

(#37844) #04430080 válasza füles_ (#37843) üzenetére


#04430080
törölt tag

*300 dollár alatti. Valahogy így néz ki : RX550-RX570-RX580-GTX1070Ti majd az aktuális csúcs.

(#37845) HSM válasza b. (#37842) üzenetére


HSM
félisten

Mit nem értesz azon, hogy HBCC direkt támogatása nélkül is a Vega bekapcsolt HBCC-vel akárhány GB-osnak képes magát bármely játék felé? :W

Azon sem értem, mit nem lehet érteni, hogy fel lehet húzni csutkára, csaképpen ha nincs hely, nem fogja a csutka textúrákat használni. 8GB-nyi helyre csak 8GB-nyi adat fér, nem több, remélem ez nem szorul külön magyarázatra. :W Nem ez lesz az első, és nem is az utolsó játék, ami így működik.

Ezért is írtam, majd hiszem, ha látom. Itt azt kell(ett volna) érteni, hogy ha lesz egy korrekt alapos, képminőséget megvizsgáló teszt. Addig a levegőbe vagdalkozol.

[ Szerkesztve ]

(#37846) b. válasza HSM (#37845) üzenetére


b.
félisten

Továbbra sem tűnik fel hogy 2 dologról beszélünk igaz? mi a fenének írod le a HBCC működését? Én arról beszélek hogy a Resident evil 2 alatt még semmi szerepe nincs neki LOL már X komment óta.Ezt már nehéz hova tenni.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#37847) HSM válasza b. (#37846) üzenetére


HSM
félisten

Még mindig nem érted, csúcs. :C

Feladom. :R

(#37848) Abu85 válasza b. (#37846) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Annyi szerepe van, hogy ha beállítod a HBCC-t mondjuk 16 GB-ra a driverben egy 8 GB-os Vega 56/64-en, akkor gyakorlatilag az a program felé valóban 16 GB-nak fog látszódni, és nyilván a blokkalapú menedzsment miatt bőven megoldható, hogy minden textúra magas részletességű legyen, hiszen HBCC mellett nem igazán beszélünk allokációkról, lévén a menedzsment hardveres. Kvázi működik, ahogy egy L3 cache.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37849) #45997568 válasza HSM (#37845) üzenetére


#45997568
törölt tag

Add fel, sosem fogja megerteni :DDD

Van nalam szorp, ha esetleg :U

ps: valahogy az a film reszlet az elektrolitokrol mindig aktualis :P

[ Szerkesztve ]

(#37850) b. válasza Abu85 (#37848) üzenetére


b.
félisten

na ja hisz ez a lényege. Mikorra készülnek el vele, van arról valami infód?Mármint a textúra skálázódással.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.