Az nem jelent igazán problémát. A gond inkább az allokációk kezelése. Az az optimális, ha a textúrákra egy nagy allokációt használsz, mert azon belül az adatokat igen hatékonyan lehet kezelni, defragmentálni, stb. De ugyanakkor a nagy allokáció gond is, mert gyakorlatilag egyet létrehozhatsz a VRAM-ban, és abban kell megoldani mindent. Emiatt terjedt inkább az a nézet, hogy a kis allokációk a jók, és abból legyen sok. Így viszont a memória szemetelése harapta meg a fejlesztőket. Az igazság valahol a kettő között van, de nem tudsz mondjuk alkalmazni egy optimális 2 GB-os allokációt, mert azzal nehezen kezeled a kevés VRAM-mal rendelkező kártyákat. Emiatt dolgozta ki a Capcom ezt a megoldást, mert így gyakorlatilag a felhasználó dönti el az allokációk nagyságát. Csak ezt a program oldalán nem nem könnyű ám megírni, hogy ez a rendszer működjön is mindhárom gyártó driverének, amúgy teljesen eltérő memóriavezérlésével.
Az előnyei viszont egészen egyértelműek. Ha nem ez lenne, akkor egy nem HBCC-s 8 GB VRAM-os kártyán csak benyomnád szimplán a High beállítást és kiírná, hogy nincs elég memóriád hozzá. Így viszont egyrészt kiválaszthatod a High 8 GB-ot, amivel azt jelzed, hogy a maximum lehetséges VRAM-ot akarod adni a programnak, amit az alkalmazás ki fog számolni, kb. 6,5 GB lehet, és arra létrehoz egy 6,5 GB-os egybefüggő allokációt, amit könnyű menedzselni. De akár azt is mondhatod, hogy kérsz 4 GB-os allokációt, és akkor lesz neked egy 4 és mellé egy nagyjából 2,5 GB-os allokációd. Az hardver- és driverfüggő, hogy melyik működik jobban, a lényeg az, hogy kapsz egy rakás választási lehetőséget, aminél nem biztos, hogy tényleg megkapod a maximális részletességet, mert a memória fizikailag hiányzik a kártyádról, de jóval jobban jársz, mint a medium opcióval, ami minden textúrát visszavenne közepesre, így viszont csak a textúrák egy részének a minősége csökken, attól függően, hogy a hardvered mit enged.
Azt tudni kell, hogy a fejlesztők képtelenek a hardveren pótolni a hiányzó memóriát, de arra van befolyásuk, hogy ha már van mondjuk 8 GB-os VGA-d, de a medium igazából 6 GB VRAM-ot igényel, akkor azzal a maradék 2 GB-tal kezdjenek valamit. Mert ha szimplán visszavetetnék veled mediumra, akkor buknád ezt az erőforrást.
(#37833) b. : Ebben semmi görénység nincs. Ezzel jól jártok. Megkapjátok a lehetőséget, hogy ha kevés a VRAM, akkor ne kelljen szükségszerűen a közepes részletességet választani, hanem valamelyik magas részletességű opció tud biztosítani bizonyos felületekre magas részletességű textúrákat. Hardverenként eltérő, hogy melyik működik igazán jól, de ki lehet próbálni. Full részletességet amúgy sem kapnának a kevés VRAM-mal rendelkezők, de nem mindegy, hogy minden textúra közepes részletességű lesz, vagy csak egy részük. Ennél jobban ezt nehéz megoldani, mert nem tudod úgy kiszolgálni a 11-16 GB-os hardvereket, meg a HBCC-t, hogy az ne jelentsen hátrányt a 8 GB-os hardvereknek. De a hátrány mértéke csökkenthető. Megcsinálhatták volna azt is, hogy 8 GB VRAM mellett kiválaszthatatlanra rakják a High beállítást. Nekik ez sokkal egyszerűbb lett volna hidd el.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.