Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38951) Abu85 válasza GodGamer5 (#38946) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az Anthem az DX11. Mint írtam egy nagyon régi, nagyjából három+ éves Frostbite verziót használ. Még az első Star Wars Battlefront is újabb Frostbite-tal ment. Ebbe amúgy bele lehet műteni a DX12-t, de az nem lesz igazán jó, mert nagyon-nagyon régi a parancsgenerálásra vonatkozó kód. Legalább a Battlefield 1 Frostbite verziójára át kellene állni a normális DX12-höz, de az meg eléggé nehézkes, mert pont olyan területeken történt változás, ami nem teszi kompatibilissé a régi motorverziókkal a megfelelő működést.

Ezért sem fut igazán jól a hardvereken, mert hiába kevésbé komplex a grafikai szint, mint például a Battlefield V esetében, akkor is évekkel régebbi a motor, és ez a sebességén látszik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38952) Hublot válasza imi123 (#38949) üzenetére


Hublot
senior tag

Azonnal vegyél lottó szelvényt. :DDD

“ A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!”

(#38953) #85552128 válasza Abu85 (#38951) üzenetére


#85552128
törölt tag

2017-es frostbite verziót használ, szóval nemhogy az első, de még a 2. Battlefronttól is újabb.

A DX12-t meg tök felesleges volt a BF1 és Battlefront 2-be is belerakni, mert egyszerűen hulladék. Valószínűleg a BW is ezért nem engedélyezte, vagy nem is bajlódott vele, mert egyedül a BF:V amivel már használható, de az meg valószínűleg a legújabb motort használja.

[ Szerkesztve ]

(#38954) Puma K válasza #85552128 (#38953) üzenetére


Puma K
veterán

MEA:
g_frostbiteRelease="2015.4.6";
g_frostbiteChangelist=2770924;

Anthem:
g_frostbiteRelease="2017.7";
g_frostbiteChangelist=4235284;

Forrás [link] :)

Ennél a DX12-nél hasonló érzésem van, mint a DX9.c vs DX10/10.1-nél...

[ Szerkesztve ]

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#38955) Abu85 válasza #85552128 (#38953) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A release szám csak akkor ér velemit, ha a Frostbite Teamhez kapcsolódik, de mivel a Frostbite-ot az EA-n belül több stúdió is megkapja, így némely leányvállalat külön fejleszti a Frostbite Teamtől. Ezért nincs benne DX12, hiszen maga a motorverzió még az MEA közvetlen továbbfejlesztése, de nem emelték át bele a Frostbite Team újabb leképezőit, amelyek azért sokkal gyorsabbak, mint amit anno kapott a Mass Effect.
A Bioware elkérheti a legújabb leképezőt is a Frostbite Teamtől, de ez csak a 2016-os parancsgenerálással kompatibilis, vagyis a Frostbite Team 2015-ös alapjaira építő motorba nem építhető bele, így nem kompatibilis az Anthem által használt rendszerrel. Hiába írod a release mögé a 2017-et, az már a te mellékágad, és nem a Frostbite Teamé. Át kell állni legalább a 2016-ös főverzióra!, hogy működjön. Onnantól kezdve viszont nagyon könnyen beépíthető akár a Battlefield V DX12-es leképezője is, hiszen a kompatibilis alapok megvannak hozzá. Viszont az Anthemhez ez nem jó, így oda egy különálló DX12 leképező készült, csak nem igazán működik. Még...

A motorverzió a DX12 szempontjából mindegy. Az alapvető követelmény a 2016-os Frostbite főverziójának parancsgenerálása, és ahhoz használható a 2016-ös, 2017-es, vagy 2018-as DX12 leképező is. Ezek között nincs olyan hatalmas különbség egyébként. Majd a 2019-es változik inkább, ott jön a régóta ígért Tiled Light Trees: [link]

(#38954) Puma K: Semmi baja nincs magának a DX12 API-nak, de akkor működik igazán, ha a parancsgenerálás is ehhez van szabva. Ez a váltópont a Frostbite-nál a 2016-os verzió volt. Abban egy csomó dolgot bevezettek még, shader intrinsics, compute culling, egy rakás GPGPU-s trükk. Ez mind hiányzik a Bioware motorverziójából, tehát az ezek által nyerhető +70-80% teljesítmény sincs ott. Persze a Bioware eléggé különc az EA-n belül, nekik fontosabb a fejlesztőeszközeikkel való kompatibilitás megőrzése, míg a DICE azért sokkal gyorsabban lépked előre. Az is igaz persze, hogy sokkal több erőforrásból.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38956) #85552128 válasza Abu85 (#38955) üzenetére


#85552128
törölt tag

Ez a verziószám pont hogy direkt frostbite verziót ír, de ha tényleg ennyire eltérnek/összevissza vannak egymástól akkor meg nem sok értelme van őket összehasonlítani, mert gyakorlatilag külön vált a fejlesztés évek óta.

De azt remélem te sem gondolod komolyan, hogy a 2015-ös Battlefronttól régebbi motort használnak ami még egy 2014-es motorverzió.

"tehát az ezek által nyerhető +70-80%"

:C Azt meg hogy, az Anthem - egy openworld játék, akkor jobban futna mint a BFV és a Battlefront 2 ami gyakorlatilag csak egy statikus pályákat használó lövölde ? :DD

A Dice-t meg inkább hagyjuk, se a BF1 se a Battlefront 2 nem kapott frissített DX12 rendert, pedig nekik azért könnyebb lenne átrakni... A DX12-vel is szarakodtak és 3 játék kellett mire használható verziót tudtak összetákolni - és van egy olyan sejtésem ha az NV nem $erőlteti$ az RT-t még most se lenne használható DX12 a BFV-ben...

[ Szerkesztve ]

(#38957) TTomax válasza Abu85 (#38955) üzenetére


TTomax
nagyúr

tehát az ezek által nyerhető +70-80% teljesítmény

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38958) b. válasza TTomax (#38957) üzenetére


b.
félisten

:DDD :DDD

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38959) Abu85 válasza #85552128 (#38956) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Bioware a Mass Effecthez igényelt motort még 2013-ban. Azt fejlesztik azóta is. Eléggé külön haladnak a Frostbite Teamtől, hiszen teljesen más fejlesztőeszközöket használnak.

A Frostbite Team esetében az a probléma, hogy nagyon gyorsan fejlesztenek, mert nekik lényegében csak ez a koncepció. Emiatt annyira töredezett a Frostbite használata az EA-n belül, mert amíg a Frostbite Team lényegében a kompatibilitást is megvágja a sebességért, ez azért egy játékon éppen dolgozó stúdiónál nem realitás. A legtöbben egyszerűen csinálnak maguknak mellékágakat abból a verzióból, amelyet még régen elkaptak, de újakra csak ritkán állnak át. A Bioware pedig ennek a legextrémebb példája, ők egyszerűen minimálisan sem hajlandók megvágni a kompatibilitást, így ők azok, akik a legtöbb limitációt szenvedik el ettől.

Lényegtelen, hogy valami open world vagy nem. Előbbi inkább a tesztelést bonyolítja, de a mai motorok már alapvetően streaming rendszerek, tehát a működés szintjén édesmindegy, hogy a játéktér mekkora, mert ugyanúgy nem tölti be a teljes pályát, hanem csak a játékos közelében lévő részeket, és ugyanez igaz a nem open world játékokra is. Nem ez számít igazán, hanem az, hogy a leképező hogyan vágja ki a fényeket, a nem látható háromszögeket, stb. Ebben több a 2016-os Frostbite verzió, amit a Frostbite Team tervezett meg, és nyilván a GPGPU culling nagyon sokat segít, hiszen ennek a hatékonysága egésze extrém szintet üt meg. A fények jobb kivágása még várat magára, mert maradt még a deferred+, illetve a 2018-as verzióban a clustered deferred, de 2019-ben jön a Tiled Light Trees. [link] - ezen a videón látható, hogy látványosan hatékonyabb. Ebből is simán nyernek +20-30%-ot.

(#38957) TTomax: Bezony. A GPGPU culling célja az volt, hogy hatékonyabb legyen a nem látható háromszögek kivágása. Mivel a Frostbite rendszere az eredeti cullinghoz képest sokkal több nem látható háromszöget is képes eltávolítani még a leképezés megkezdése előtt, így sokkal kevesebb munka hárul a GPU-ra. Nyilán az eredeti megoldással is ugyanaz lesz a képkocka, csak ott akkor dobod el a nem szükséges adatokat, amikor már a hardver mindent kiszámolt rájuk. Ezért vezették be ezt az újdonságot, hogy még a számítások előtt váljanak meg a nem szükséges adatoktól.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38960) TTomax válasza Abu85 (#38959) üzenetére


TTomax
nagyúr

Én még nem láttam olyan játékot ahol a DX12nek 70-80% előnye lett volna a DX11el szemben...culling,mapping,vagy akármilyen csillámpor ide vagy oda...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38961) #85552128 válasza Abu85 (#38959) üzenetére


#85552128
törölt tag

Biztos, hogy azóta váltottak, mert a Battlefront volt az első ami PBR-t használt és azóta is mind támogatja, vagyis attól csak újabb lehet.

A 70-80% meg ne haragudj, de egyszerűen nevetséges, főleg hogy most sem igazán az átlag FPS számokkal van a probléma, hanem azzal, hogy nem stabil, többek között azért, mert a háttérben nem győz töltögetni, elvileg a streamingen már az első patch javítani fog valamit...

Amúgy ha a 2016-os motorverzióban már a "jó" DX12 van akkor a Battlefront 2 DX12-je miért olyan hulladék még mindig ?

[ Szerkesztve ]

(#38962) Hublot válasza TTomax (#38957) üzenetére


Hublot
senior tag

Besírtam! :DDD :C

“ A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!”

(#38963) Abu85 válasza TTomax (#38960) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A compute culling compute shadert követel, nem muszáj hozzá DX12.

(#38961) Szaby59: A PBR bármibe bele lehet rakni. A forráskódot ismerik szóval nem nagy kunszt. Ennek a nehézsége nem igazán a programkód megírása.

Nem tudom igazából, hogy milyen stabilitási dologról van szó. A compute culling kikapcsolhatatlan. Nincs szállítva mellette a legacy culling path. Túl körülményes lenne megoldani ezt egy végtermék szintjén.

Senki sem beszélt a DX12-ről. Ez egy API, de az eljárások alatta API-tól függetlenek. A leképező az egyetlen különbség, de az kb. kétezer kódsor, ami a teljes motorhoz képest igazán elhanyagolható. Funkcionális szempontból viszont a DX11 és a DX12 ugyanarra képes, csak utóbbival van explicit párhuzamos parancsgenerálás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38964) imi123 válasza Hublot (#38952) üzenetére


imi123
őstag

Ok.
Ha nyerek meghívlak egy szörpre. :D

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#38965) Puma K válasza Abu85 (#38955) üzenetére


Puma K
veterán

#láttam

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#38966) syberia


syberia
veterán

(#38967) TTomax válasza syberia (#38966) üzenetére


TTomax
nagyúr

[link]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38968) Petykemano válasza Abu85 (#38963) üzenetére


Petykemano
veterán

A phoronixes radeonSI culling storynak Lett már valami kifutása?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#38969) Abu85 válasza Petykemano (#38968) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Milyen culling sztorinak?

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38970) Petykemano válasza Abu85 (#38969) üzenetére


Petykemano
veterán

(1.) (2.)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#38971) Abu85 válasza Petykemano (#38970) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De ez miért érdekes a Windows szempontjából? Ezer éve benne van a driverben. A Linuxon azért történnek ilyenek, mert a Windows erőforrások huszadából készül a támogatás. Nem mellesleg a GPGPU culling a motorba építve sokkal hatékonyabb, nem véletlen, hogy oda rakják be.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38972) syberia válasza TTomax (#38967) üzenetére


syberia
veterán

:DDD :DDD :DDD

https://howbad.info/

(#38973) TTomax válasza syberia (#38972) üzenetére


TTomax
nagyúr

Végre valaki aki nem támadásnak vesz egy ilyet a fórumon hanem annak aminek szántam,viccnek... respect! :R

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38974) syberia válasza TTomax (#38973) üzenetére


syberia
veterán

:R

https://howbad.info/

(#38975) imi123 válasza TTomax (#38973) üzenetére


imi123
őstag

:DDD :DDD :DDD
Ennyi.

[ Szerkesztve ]

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#38976) szmörlock007


szmörlock007
aktív tag

(#38977) Raymond válasza szmörlock007 (#38976) üzenetére


Raymond
félisten

Egy modell, az MSI blower-es, EU-ban mar tobb mint egy hete van akcioban (a MIndfactory-nal meg most is van), azert ez a hir/cikk most mert az USA-ban is megjelent a Newegg-en es felebredtek a hiroldalak.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#38978) b. válasza szmörlock007 (#38976) üzenetére


b.
félisten

Most akkor fordítva történt, kivételesen az AMD csökkent árat az Nvidia miatt :)

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38979) #04430080 válasza b. (#38978) üzenetére


#04430080
törölt tag

Most jött rá, hogy ez lett volna a megfelelő lépés az RX590 helyett :D

(#38980) GodGamer5 válasza szmörlock007 (#38976) üzenetére


GodGamer5
addikt

EZZZAAAZZZZ! :DD

Szerintem biztos nem időszakos, máskülönben nem lenne versenyképes az AMD.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#38981) syberia válasza szmörlock007 (#38976) üzenetére


syberia
veterán

:D

https://howbad.info/

(#38982) GodGamer5 válasza syberia (#38981) üzenetére


GodGamer5
addikt

:DD :DDD :D

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#38983) #04430080


#04430080
törölt tag

(#38984) TTomax válasza #04430080 (#38983) üzenetére


TTomax
nagyúr

Huha,meglepően erős....alig gyengébb a 2060tól,ott van végig a 1070Ti/vega56 nyakában 140Wból...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38985) Devid_81 válasza TTomax (#38984) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Ugy latszik az alsokategoria sokkal eletkepesebb a Turingbol mint a felso :K
Vega 56 szintet hoz, sok esetben jobb is, fogyasztasa is sokkal jobb.
Egynemelyik GTX 1660 Ti-ban egesz sok OC tartalek maradt, siman vallalhato cucc lett :K

...

(#38986) TTomax válasza Devid_81 (#38985) üzenetére


TTomax
nagyúr

Háát ez úgy kb ki is nyírja az 570/580/590et...ugyananyiért egy kategóriával jobb vga fele fogyasztással..

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#38987) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Hát ez jól lett. Mondjuk megfelelő árban egy Vega 56 szerintem jobb, főleg dx12-re.
[link]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#38988) pengwin válasza TTomax (#38986) üzenetére


pengwin
addikt

"ugyanannyiért"

Max. az 590-nel lesz egy árban, az 570 még mindig életképes lesz a mostani árán(-10%).

A már szivárgó 1650-nel egészen biztosan bevégeztetett a Polaris-oknak, de szerintem az 1660 csak a kategória felső részét tarolja le.

A VRAM mennyisége meg sok embernek továbbra is zavaró lehet az 1660 6GB alatti kategóriában: ide megint 3-4GB-os NV kártyák fognak érkezni, ami ilyen teljesítménybeli előrelépés mellett már nevetséges lesz.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#38989) Loha válasza Devid_81 (#38985) üzenetére


Loha
veterán

Én inkább úgy mondanám, hogy a Turing jelenleg sokkal életképesebb az RTX extrák nélkül, amik elvisznek kb. +50% GPU területet és növelik a kártyák árfekvését.

(#38990) #04430080 válasza TTomax (#38986) üzenetére


#04430080
törölt tag

570 más árkategória, 590 eddig sem volt értelme, itt az 580 lesz kérdőjel.

(#38991) Petykemano válasza #04430080 (#38983) üzenetére


Petykemano
veterán

282mm2
Drágább ugyan sztem, mint a 1060 széria volt, de egész biztosan ez lesz a következő bestseller

20-30%-kal vezet az 580-590 előtt.
Azt rebesgetik, az 580 $199, az 590 $229 MsRP-t kap. Abu szerint Ezekre már nincs msrp, mindenki annyiért adja l, amennyiért akarja, objektívnek látszani akaró zöldek szerint úgy igyekeznek tőle (polaris, vega10) szabadulni, mint az izzó nemtommitől.

1070> szint $279-ért 140W

Így már nem is tűnik olyan képtelenségnek egy $250-os navi 1080 szinttel

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#38992) #04430080 válasza Petykemano (#38991) üzenetére


#04430080
törölt tag

Ez a kártya biztosan bestseller lesz. Majd még jön valami alá és innentől a Navi-n a sor.

(#38993) b. válasza Petykemano (#38991) üzenetére


b.
félisten

nem igazán szerintem sem. sőt inkább elvárás lesz a következő gentől. jelenleg 340 $ alatt is van 2060 ami 1080 kb.
Úgy gondolom 30 % árcsökkenés elvárható lesz a következő lépcsőtől mindkét oldalon.
1650 jön jövő hónapban és 179 $ áron lesz 1060 / Rx 580 teljesítményűha minden igaz, bár csak 4 GB rammal.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38994) Yutani válasza b. (#38993) üzenetére


Yutani
nagyúr

Na, ha az úgy lesz, akkor kaszáltak a Polarisnak minden szinten, az RX 570-et sem lesz érdemes a GTX 1650 ellenében választani.

Kivéve a Sapphire 570 16GB-ot, mert az überbrutál gaming kártya!

:DDD

#tarcsad

(#38995) b. válasza Yutani (#38994) üzenetére


b.
félisten

Szerintem csak választék lesz mindkét oldalnak, nem kaszáltak a polarisnak ettől, főleg nem a 8 GB verziónak.Egyik oldalon lesz kisebb fogyasztás másikon meg 8 GB ram. Nem rossz az semelyik részről. Az tény, hogy jobb lett volna AMD nek, ha kijött volna mosta Navival, pont megint elkésnek vele.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#38996) Televan74 válasza Yutani (#38994) üzenetére


Televan74
nagyúr

Már most lehet kapni 50-60e között GTX1060 6G -t.Ugyan itt vannak a RX570/580 kártyák is.Most bárki vehet low cost 1080p gaming kártyát,amivel kényelmesen játszhat magas játékbeállításokkal.Most isszák a levét a bányászszezonnak. :D

A Sapphire 570 16GB az überbrutál minning kártya. Csak minek,hiszen késett vagy egy évet! ;]

(#38995) b. Navinál valami van.Vagy találtak valami hibát,vagy a gyártással nem stimmel valami. :F

[ Szerkesztve ]

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#38997) Hublot


Hublot
senior tag

“ A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!”

(#38998) zovifapp111 válasza Hublot (#38997) üzenetére


zovifapp111
aktív tag

Nekem reálisnak tűnik, de itt is játéka válogatja :K

Alig várom a tavaszi zöldelést!

(#38999) Televan74 válasza zovifapp111 (#38998) üzenetére


Televan74
nagyúr

Hát igen.Össze lehet válogatni Nvidiának jobban fekvő címeket is és olyan válogatást is ahol az AMD a jobb(bár ebből kevesebb van). :DDD

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#39000) Petykemano válasza b. (#38993) üzenetére


Petykemano
veterán

"Bestseller lesz"
Ezen gondolkodtam...
biztosan az lesz, ez nem kétséges, hogy a steamben fel fog jönni, mint a gejzír.
Ugyanakkor az előző "relative performance" ábrán az látszik, hogy pont ugyanúgy 30% difi van az 1060-hoz képest is. Tehát ez kiváló jóáras "1070", de ez a teljesítmény olyan kevéskének tűnik ahhoz, hogy valaki egy akár ennél valamivel olcsóbban vett 1060-at hanyatt-homlok rohanvást lecseréljen. Előrélépés, de nem visszautasíthatatlanul jó deal egy ~1060 tulajnak.
1050Ti lenne a következő (nem számolva most a cross-brand vásárlókkal). Itt az előrelépés már látványos, ugyanakkor ez egy más árkategória, mint az 1050ti volt. Persze van ilyen, zsébernárdó is úgy vált elégedetté az előrelépéssel, hogy többet áldozva magasabb kategóriába lépett.
Es valószínűleg ugyanez a helyzet a 1650 és 1050ti viszonylatában, hogy az árkategória stimmel, de azbelőrelépés nem jelentős.

Nyilván persze egész máshogy fogják érzékelni ezt azok, akik a bányászláz közepén vásároltak, mondjuk 1060-at 125eFt körül.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.