A Bioware a Mass Effecthez igényelt motort még 2013-ban. Azt fejlesztik azóta is. Eléggé külön haladnak a Frostbite Teamtől, hiszen teljesen más fejlesztőeszközöket használnak.
A Frostbite Team esetében az a probléma, hogy nagyon gyorsan fejlesztenek, mert nekik lényegében csak ez a koncepció. Emiatt annyira töredezett a Frostbite használata az EA-n belül, mert amíg a Frostbite Team lényegében a kompatibilitást is megvágja a sebességért, ez azért egy játékon éppen dolgozó stúdiónál nem realitás. A legtöbben egyszerűen csinálnak maguknak mellékágakat abból a verzióból, amelyet még régen elkaptak, de újakra csak ritkán állnak át. A Bioware pedig ennek a legextrémebb példája, ők egyszerűen minimálisan sem hajlandók megvágni a kompatibilitást, így ők azok, akik a legtöbb limitációt szenvedik el ettől.
Lényegtelen, hogy valami open world vagy nem. Előbbi inkább a tesztelést bonyolítja, de a mai motorok már alapvetően streaming rendszerek, tehát a működés szintjén édesmindegy, hogy a játéktér mekkora, mert ugyanúgy nem tölti be a teljes pályát, hanem csak a játékos közelében lévő részeket, és ugyanez igaz a nem open world játékokra is. Nem ez számít igazán, hanem az, hogy a leképező hogyan vágja ki a fényeket, a nem látható háromszögeket, stb. Ebben több a 2016-os Frostbite verzió, amit a Frostbite Team tervezett meg, és nyilván a GPGPU culling nagyon sokat segít, hiszen ennek a hatékonysága egésze extrém szintet üt meg. A fények jobb kivágása még várat magára, mert maradt még a deferred+, illetve a 2018-as verzióban a clustered deferred, de 2019-ben jön a Tiled Light Trees. [link] - ezen a videón látható, hogy látványosan hatékonyabb. Ebből is simán nyernek +20-30%-ot.
(#38957) TTomax: Bezony. A GPGPU culling célja az volt, hogy hatékonyabb legyen a nem látható háromszögek kivágása. Mivel a Frostbite rendszere az eredeti cullinghoz képest sokkal több nem látható háromszöget is képes eltávolítani még a leképezés megkezdése előtt, így sokkal kevesebb munka hárul a GPU-ra. Nyilán az eredeti megoldással is ugyanaz lesz a képkocka, csak ott akkor dobod el a nem szükséges adatokat, amikor már a hardver mindent kiszámolt rájuk. Ezért vezették be ezt az újdonságot, hogy még a számítások előtt váljanak meg a nem szükséges adatoktól.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.