Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Asszociációs játék. :)
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Gurulunk, WAZE?!
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Milyen mosógépet vegyek?
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- Reklámmentesítés HyperOS-ben Xiaomi/POCO/Redmi
- Hiányzik a gamer érzés
- PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Venyera7
senior tag
válasz huskydog17 #26956 üzenetére
Érkező játèk van?
-
titán
válasz huskydog17 #26956 üzenetére
Már csak a mihez képest a maradt üresen. A telefonos opengl es-hez képest.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Crytek
nagyúr
válasz Petykemano #26959 üzenetére
Had találjam ki a videó megnézése nélkül... A Dx12 defasza denagyjó stb....
Csak tudnám akkor miért nem ömlenek már halomba a dx12 only cuccok....Next PC Upgrade: 2022
-
füles_
őstag
válasz Crytek #26960 üzenetére
Azért mert az iparági nagyoknak (Intel, nVidia) nem érdekük a low level API-k terjedése. Nem érdekük, hiszen nem rendelkeznek olyan képességű hardverrel és szoftverrel, mint az AMD rendelkezik, ha a DX12-ről vagy a Vulkanról van szó.
A rendszereik a jelenlegi környezethez vannak igazítva (DX11), nem mint az AMD-é. Ergo ha visszafogják a fejlődést, akkor nekik sem kell fejleszteniük és az AMD-t is szép lassan tönkreteszik, ha nem készít olyan hardvert és szoftvert amivel beáll a nagyok közé, viszont ha ez megtörténik akkor tényleg teljesen lefagy a fejlődés.Sajnos az AMD túl kicsi ahhoz, hogy ezt a koncepciót egyedül véghez vigye.
[ Szerkesztve ]
-
távcsőves
senior tag
válasz Crytek #26962 üzenetére
Nagyon röviden: szó sincs arról, hogy a dx12 milyen hatásal van a játékok grafikájára pl. Arról van szó a videóban, hogy az amd és nv gpu-k és driverek mekkora terhelést rónak a cpu magokra/szálakra és miért és főleg hogyan teszik ezt az új low level apikban és a régebbiekben (pl dx11). Levonja a következtetést a múltra, jelenre és a jövőre is, hisz a VEGA még nem jelent meg, és a RyZEN is nagyon friss. (Ha jól tudom még mindig várható ott optimalizáció OS szinten is. ) És akkor a lényeg, ebben semmi új nincs számomra, nv kitűnően oldotta meg a feladatott, míg az amd befürdött. Eddig, de az új apikban élre állt, és az új hardvereinél , Polaristól kezdve törekszik arra hardveresen is, hogy a régebbi api használata esetén is mérsékelje a cpu overheadet egy szálra. (Vagyis csak ott, mivel az új low level apikban erősen nyerésre áll ebben a kérdésben. Nem az abszolút fps számokról van szó!) De azért csak nézd végig, ha kell megállítod , visszatekered. Főleg a vége érdekes, de az eleje nélkül szerintem nem jó nézni, hisz kell hozzá, hogy megértsd a végét is.
Na jó, végül is ez a VS fórum, szóval khmm, említi, hogy az nv zsozsóval is igyekszik kezelni a helyzetet a játékfejlesztőkön keresztül, izé, nem teljesen az általános érdekeket szem elött tartva.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
-
füles_
őstag
válasz TTomax #26965 üzenetére
Kifejtenéd kérlek, hogy szerinted mik lennének az okok? Remélem nem az lesz megint a válasz, hogy az egész low level API koncepciója fos, és ezért nem nyomja az nVidia. Az AMD és egy pár játékfejlesztő már megmutatta, hogy egy kicsit nagyobb mértékű ráfordítással előjönnek azok az előnyök, amelyeket anno a diagramok is ábrázoltak.
-
füles_
őstag
válasz tom_tol #26967 üzenetére
Az összes eddigi API az elején nehezen indult be, de aztán az idő múlásával kitapasztalják a fejlesztők/programozók az új környezetet.
Én szerintem ezt úgy kell elképzelni mint egy láncot. Az egyik befolyásolja a másikat. Ha a piacvezető a hardver oldalon nem kínál megfelelő támogatást, akkor a szoftverfejlesztőnek sem érdeke implementálni azt amit a piacvezető (esetünkben az nVidia) nem támogat. Az AMD maga 30 százalékos piaci részesedése itt nem sok mindent ér. -
Euromail
aktív tag
válasz füles_ #26966 üzenetére
Szerinted nem a konzolról jön át 99%-ban a játékok nagy halmaza azok meg örüljünk neki hogy a dx11-ig végre eljutottak 6év után és ki tudja még hány év mire új polystationt fognak kidobni a piacra vagy konzolt.
Márpedig konzol portosak a játékok nagy része és ez megszabja, vissza fogja a hardwer fejlődést
szóval érted? Hiába vannak gyönyörű teszt eredmények meg a nyers megfogható hardwer-es környezet (esetleg pár játék is) ha a szoftver hiányzik mert mind konzolon van megírva az meg nem mostani darab és ez az elsődleges nem a pc mert a pc fele annyi pénzt se hoz mint a konzol.[ Szerkesztve ]
Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200
-
Puma K
nagyúr
válasz füles_ #26963 üzenetére
Szép mese vagy hülyeség nem tudom eldönteni a kettő közül melyik.
Honnan jönnek ezek...?Ugyan ez volt a DX10.1-nél is nem tudom rémlik-e
A kutya nem használta az AMD-n kívül (anno volt ATI HD 4850-em ami HuuUUuuUuUUUuuUu DX10.1-gyes volt...), mert nem futott jobban a játék és kinézetre sem nézett ki jobban egyik sem... már amelyik támogatta...
Tehát minek erőlködjenek az általad mumusként feltüntetett cégek egy kétes és pluszt nem hozó eljárást támogatva? Amire totál értelmetlen pénzt, időt és embert pazarolni?
A DX10 sem volt akkora durranás a DX9.c után... viszont a DX9.c elég jóra sikerült anno.
Ugyan úgy mint a most is igen széles körben elterjedt és használt a DX11.Nem mellesleg a Windows 7-tel egy olyan OS-t kaptak az emberek a Windows Vista (DX10/DX10.1) után amire már elég sokan váltottak, mert jó volt az OS és a DX11-gyel is gusztábban néztek/néznek ki a játékok.
A Windows 8 a csempés baromsággal tré lett, a start menü elhagyása is gáz dolog volt ami sok embernél kivívta az ellenszenvet. A Windows 8.1 egy "gyors" javítás volt kb. A kémkedő Windows 10 (ami sok embert zavar főleg manapság ugye, de hát ez ellen nem lehet igazán mit tenni csak ezt nyíltan reklámozni sem egy jó dolog) a maga kezdeti hibáival (közel ~2 év után talán most lett használható állapotban a nagyközönség számára) szintén ellenszenves volt vagy az még mindig az emberek számára és inkább maradtak a Windows 7-nél az meg mit támogat?
DX11-gyet még mindig."Azért mert az iparági nagyoknak (Intel, nVidia) nem érdekük a low level API-k terjedése. Nem érdekük, hiszen nem rendelkeznek olyan képességű hardverrel és szoftverrel, mint az AMD rendelkezik, ha a DX12-ről vagy a Vulkanról van szó."
A Pascal széria és a Windows 10-re kiadott avagy DX12-őt támogató driverek neked nem mondanak semmit?
Direct3D Direct3D 12.0 (feature level 12_1)
Milyen játékok?
Milyen hardverek?
Milyen driver-ek?Milyen diagramok?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Euromail
aktív tag
válasz Malibutomi #26971 üzenetére
Jah lehet lemaradtam mesélj még mióta dx12 a ps4?
szerintem olvas kicsit [link] https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation[ Szerkesztve ]
Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200
-
Euromail
aktív tag
-
Euromail
aktív tag
válasz Malibutomi #26971 üzenetére
Ps4-ről GCN Architecture:
"As DirectX® 11 titles become more mature, game developers are naturally pushing the envelope of realism by utilizing a greater degree of special rendering effects. One such effect is tessellation, which can dynamically generate additional detail in a scene on the fly.
Here is a wireframe scene of a rally car in DiRT 3 driving through water. On the left, notice there are no ripples. On the right, after tessellation, there is new and dynamic detail in the game.
As with anisotropic filtering, tessellation is not new to GPUs, but the manner in which tessellation is executed can have a large impact on the gaming experience. Because of this, the GCN Architecture has again been optimized to deliver a measureable tessellation performance boost over previous-generation GPU architectures."Remélem megtaláltad hogy mi hajtja a "koncolt" ott van wikin nem nehéz meg a goggle is mielőtt még szibériában lefagynak a gépeid
[ Szerkesztve ]
Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200
-
mlinus
őstag
válasz Malibutomi #26971 üzenetére
gondolom a sony a ps3-ra fejlesztett libgcm-t használja, ami jóval a dx12/mantle előtt létezett már.
-
Euromail
aktív tag
Na jó okés én tévedtem ez nem ugyan az mint anno dx9 szemben 11 esetében itt már a 11 és 12 kompatibilis egymással szoftveresen megoldható.
De az tény marad hogy idáig nem jött be nem lett se gyorsabb se szebb az újdonság.
Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200
-
Petykemano
veterán
válasz távcsőves #26964 üzenetére
Nem teljesen.
Azt meséli el, hogy az nvidia a fermivel vezette be a hardveres ütemezőt, de sokat fogyasztott, ezért a keplerrel váltott vissza szoftveres ütemezőre. Az AMD pedig a gcnnel váltott hardveresre és még nem adta fel.
Akkoriban a játékok csak 1-2 magot fogtak be beleértve a draw callokat is. Dx11 esetém az elsődleges programszál kezeli le ezeket. Az nvidia a civ5 példájából tanulva talált módot arra, hogy a szoftveres ütemező feladatait szétterítse a kihasználatlan magok között egy pici többletterhelés mellett. Így az nvidia driver több cput használ, de nem az elsődleges programszálat terheli, ezért az nem jelent bottlenécket. Ellentétben az amd esetével, ahol nem tudtak/akartak "trükközni" szoftveresen, mert hardveres ütemező van. Ezért minden draw call művelet az elsődleges szálat terheli.A pénz ott jön képbe, hogy ha akarom, lehet úgy programozni a játékot, higy az elsődleges szál tehermentesített (ez kedvez az amdnek), meg úgy is, hogy nem. Ez meg rossz az amdnek. Ez önmagában az nvidiának senem jobb, senem rossszabb.
Két dolog válroztatott a hélyzeten. Technikai értelemben persze. Az egyik, hogy a programok elkezdtek több szálat használni. És amikor a program már azokat a szálakat is befogja, amelyeket eddig.csak az nvidia driver terhelt, akkor ott is jelemtkezhet CPU bottleneck. Hovatovább ha az elsődleges szál tehermentesített, hogy az amdnek is feküdjön, akkor nvidia esetén előbb is jöhet CPU bottleneck, mert alapvetően az nvidia driver ezen tööbszálúsított működése több cput használ. Erről abu is sokat anekdotázott, csak sose magyarázta el így.
A másik dolog pedig a dx12, ami lehetővé teszi az összes programszálnak, hogy draw call műveleteket küldjön. Ezeket a gcn hardware ütemezője szépen kezeli is. Ezzel a az amd megszabadult az elsődleges szálhoz való kötődéstől és annak szűk keresztmetszetétől. Az nvidia driver viszont továbbra is több cput használ, mert a pöpéc ütemezés szoftveres és ezért hamarabb ütközik CPU limitbe. Abu erről is írt párszor, de akkor emulációkról beszélt, ezért senki nem értette.
Egyik megoldás sem jobb a másiknál, csak más.
A pénz ott jön képbe, hogy az nvidiának van, tudja befolyásolni azt, hogy milyen prűgramozásban kerülnek portolásra a konzolos játékok. Az amd meg igyekszik hardveresen kiküszöbölni azokat a csapdákat, amiket az nvidia állít. Pl tesszeláció vs primitive discard engine. És hogy ezt a Vegának folytatnia kell.
A ryzen ott jön képbe, hogy az nvidia driver mivel sok cput használ, ezért optimalizálni kellhet a ryzenre. A sok szál sokat kommunikál egymással, ez meg a ryzen gyengéje. Ezért is szerepelhet gyengébben a ryzen az Intel procikkal szemben. Mert az nvidia driver sokat kommunikála ccxek között. Ellenben amd driver esetén ilyen nincs, ezért amd gpu esetén nem jelentkezik hátrány az Intel CPU-val szemben.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
távcsőves
senior tag
válasz Petykemano #26978 üzenetére
Mi nem teljesen? Amúgy spoiler az írásod, és legalább 2.5-er több időd volt rá, mint nekem.
PumaK. Gyönyörű ámokfutás volt, elsőosztályú. (Forum ON )
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #26978 üzenetére
Petykemano nagyon szépen leírtad ! Gratulálok !
Ezt így kellene mindenkinek látni, technikailag, nem jobb rosszabb lenézem a másikét, csak MÁS ÚT !
Az hogy ezt a technikai részt meg hogy tudják kamatoztatni más dolgokon is múlik.
Érdekes része hogy majd most a sok mag sok szál sokkal szélesebb elterjedésekor hogy fog ez hatni a játékfejlesztése.[ Szerkesztve ]
-
Firestormhun
senior tag
Jobban működik a Ryzen AMD GPU-kal?
[ Szerkesztve ]
...
-
Yutani
nagyúr
válasz Firestormhun #26981 üzenetére
Rohadtul unom már ezeket a f@sz jutyúb videókat, miért nem lehet cikket készíteni belőlük?
#tarcsad
-
#45185024
törölt tag
válasz Yutani #26982 üzenetére
Ne szidd nagyon a videós teszteket most mikor a Prohardver is Videós tesztert keres Lehet ez a jövő .
Amúgy a Youtube nagyon keveset fizet ilyen 50 ezres megtekintés után, (5000Ft körül) ami jellemző a vidókártyás videókra ha csak nem vagy JayZ vagy Linus.
De még Wccftech is fenn van videókkal.
Bezzeg ha elvágsz egy kólát egy izzó késsel azt megnézik 10 millóan...
És ez most hogy a Mc D*n*lds és a C*c* Cola is kivonult a Youtube hirdetésből még elcseszettebb lesz.
Viszont arra remekül alkalmas a Yotube hogy ha kis munkával átvágod a magyar videóidat angolra is akkor nem egy pici országban leszel hanem világszerte ismerté válhatsz... a növekedés is egy túlélő stratégia.[ Szerkesztve ]
-
Euromail
aktív tag
válasz távcsőves #26979 üzenetére
Mondjuk úgy te semmi érdemlegeset nem mutattál fel szóval a vitát őt nyerte ennyi. Az hogy leírod a véleményed az egy dolog mert megteheted erre is való a fórum viszont hogy érvelni nem így kell azt jó volna megtanulnod.
Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200
-
Euromail
aktív tag
válasz Petykemano #26978 üzenetére
Ez mind szép és jó de ezért szeretjük a gyakorlatot az elmélet és benchmarkolgatás meg maradjon csak mesének.
FuryX teszt:
és jó a cikk :AMD Ryzen 7 1700 vs. a 5-year-old gaming PC, or why you should never preorder [link]
Intel i7-4770, MSI GTX 1060 GAMING X 3G, Chieftec A80 750w, Coolermaster Hyper 212+ 76.8 CFM! LG 24" 1920x1200
-
Petykemano
veterán
válasz Euromail #26988 üzenetére
A kép, amit megosztottál azt bizonyítja, hogy a Far Cry Primal játékban Ultra, stbstb beállítások mellett az i5 3570K 4,2Ghz húzva jobban kihajtja a Fury X-et, mint a R7 1700. (3Ghz alap és 3.7Ghz-es turbó órajel)
A cikk nem arról szólt, hogy a Ryzen jobban kihajtja az AMD kártyákat.
Hanem arról, hogy hasonló teljesítményű AMD és NVidia kártyákat véve a Ryzen bottleneck lehet az Nvidia kártyának a driver működése miatt, az AMD driver viszont nem. És ugyanahhoz az nvidia gpuhoz egy intel cpu sem.
Akkor lenne tiszta a kép, ha az általad hivatkozott grafikonok mellé tudnánk tenni mondjuk egy 980Ti-t is ugyanezzel a két cpu-val meghajtva. És még akkor sem az lenne a cikk tartalma szerinti kérdés, hogy jobb-e a 980Ti+3570K, mint a 1700+FuryX, hanem hogy nagyobb különbség van-e a 980Ti-vel használt 3570K és 1700 között, mint a FuryX mellett használt 3570K és 1700 között.
Aztán az eredményből azt is ki kell szűrni, hogy a tesztelt program mekkora terhelést tesz az elsődleges program szálra. Mert ha sokat, az eleve bottleneckezheti az AMD drivert (DX11-ben) és akkor a két proci teljesítménye közötti különbség AMD kártya esetén inkább magyarázható az egyszálas teljesítménnyel.
Végülis eljutottunk a lényeghez: DX11-ben AMD GPU esetén az egyszálas AMD DX11-es driver okozhat CPU bottlenecket. Ha egyszálas teljesítményben jobb intel CPU-val hasonlítjuk az AMD cpu-t, akkor ezért maradhat alul. (Pontosabban ez attól függ, hogy a játék mekkora terhelést tesz az elsődleges szálra)
Nvidia kártya esetén pedig azért, mert az nvidia driver sokat kommunikáltat CCX-ek között és ez jelent bottlenecket.Mindkét esetben az intel CPU jön ki győztesen.
Szerintem így a cikkben található megállapítás nem mond ellent a grafikonodnak.(egyébként a tesztben nem RX 480 8GB-ot használtak?)
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
TTomax
félisten
válasz füles_ #26991 üzenetére
Amazon szerint minden 4 eladott vgaból 3 nVidia....a 1060 azért nem jó példa mert csak a 1070böl többet adnak el mint a 1060/480 együtt.... kaszál az nVidia nem is kevest...
A monitor trendek is kezdenek megfordulni,egyre többen vesznek 60Hz+ monitort,ehhez pedig nem ártana olyan vga aminem 60 hanem inkább 80-100fpst tud az akutális játékokban fullHDban.Mivel a Furyt már nem gyártják igy az amdnek nincs kompetens terméke már ide sem,nem beszélve az 1440pröl meg még ott is a 60Hz+ról.De hát az 580at kell polirozni,az most a fontos,a Vega ráér akkor ha már az nVidia teletolta a piacot.Mert teletolja,a 1080Tiket még ugy is megveszik hogy drágábbak 20-50fonttal mint az nV hivatalos MSRP,itt UKban ahol 3nap alatt kiszállitanák.Aztán lehet megint ámuldozni,hogy az nV rekord nyereséget könyvel majd el,meg hogy a DX12 nem terjed....
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
félisten
válasz füles_ #26993 üzenetére
Nem az amazon best selleröl beszélek.... de mindegy.Ringatjátok itt magatokat álomba,kompetens termék meg nincs,minden ugy van jól ahogy az amd csinálja,hiszen értenek ök hozzá.Aztán megy a csodálkozás,meg az urban legendek,hogy az nV pénzt töm, a kiadók zsebébe... hát nagyon nem mert nincs szüksége rá,igencsak kevés játékot támogatnak,nagyságrendekkel kevesebbet mint az elözö években.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
füles_
őstag
válasz TTomax #26994 üzenetére
Megint kezdődnek ugyanazok a körök. Értelmes válaszötlet elfogyott, ezért jön a mutogatás, a személyeskedés, meg a mindeféle kitalált felvetések.
Hol és mikor említettem, hogy az AMD csinálja jól?
Ha meg nem rám gondoltál akkor kérlek ne vetítsd le rám mások véleményét.
Ringatjátok itt magatokat álomba
Komolyan, mintha két különálló részre szakadt volna a világ és az egyik csoport kiabál át a másik oldalra...[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
válasz füles_ #26995 üzenetére
Miért nem te szurtál be egy képet milyen jól megy a 480nak?Vagy én voltam? Milyen válaszötletelés meg személyeskedés? Mert valaki le merte irni az igazat?Vagy mást gondol a dolgokról,esetleg más a tapasztalata?Vázoljam a tényeket?Minden eladott 4 dvgaból 3 nvidia... ezek a tények...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
deja vu
addikt
válasz TTomax #26992 üzenetére
Az AMD kártyafelhozatala botrányos, csak a gyenge RX470/480 van. Kéne már valami normális kártya de nagyon.
Iphone 7 Plus | Sony A7R+Zeiss FE 35mm F2.8+Zeiss FE 55mm F1.8 | Eizo CX271+Eizo CS270+Eizo SX2262W+Eizo S2233W | Z170 Ext4+I7-6700K+Noctua U14S | GTX1070 Gaming | 16gb 3600MHz | 850PRO 768GB | Seasonic Platinum | Define R5+3xNoctua | Razer Taipan
-
TTomax
félisten
válasz Raggie #26998 üzenetére
Forrás nélkül ezt nehéz megmondani,mert akkor meg nem értem mi köze ahhoz amivel párhuzamot vont.
(#26999) deja vu
Pontosan ez a baj,én ezért sem tudok speciel örülni a 480 frissitésnek.Az uj termékeket kellene kitolni de szuperul flottul,driverral megtámogatva.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Milyen notebookot vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Külpolitika
- Profi privilégium maradhat a periszkópos iPhone kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest