Hirdetés
- GoodSpeed: Norton 360 Premium: 75GB Cloud PC Backup for 10 Devices 14.99€-ért? Igen!
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- sziku69: Szólánc.
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Negyedik rész
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
Új hozzászólás Aktív témák
-
emelhu
aktív tag
válasz
Hieronymus
#26
üzenetére
"Nálunk az ipari áram olcsóbb mint a fogyasztói. Ezért hosszabb távon mindenki nyer az ügyön."
Na az se magyarország... itt úgy akarunk "versenyképes vállalkozókat", hogy mindennel, pl. áramdíjjal is agyonterhelik. -
bteebi
veterán
A társasházak >>90%-ánál nincs mélygarázs, sok esetben még normális felszíni parkoló se. Ilyen majdnem teljes Buda és teljes Pest (is). Az, hogy az új építésű barnaövezeti Marina Seagate Waterfront Residence House 2 millió Ft/m2 árú (úgy, hogy a lakás harmada-fele terasz, a többi meg csak középszar minőség) lakótelepén tudsz venni a szűk, szarul megtervezett mélygarázsba egy keskeny parkolóhelyet 8-10 millióért, amibe rendesen beparkolva csak akkor tudsz kiszállni nagy nehezen talán, ha még nincs ott a szomszédod, és talán eleve nem is mehetsz oda le EV-vel.
10 emeletes, szűk panelek mellett relatíve kevés mélygarázs van. Ha meg mondjuk a 9.-en laksz, akkor már jó eséllyel egy 30 méteres lengőhosszabbító se elég.
És este 11-től azt is megcsapolja a földszinti lakó. -
tool
tag
válasz
Hieronymus
#60
üzenetére
Értem ill. tudom, hogy ez nem csepptöltés , csak érzékeltetni akartam, hogy ezzel a kis sebességgel is teljesen élhető az otthoni töltés, a mondanivalóm lényege inkább erre irányult.
-
A gyorstöltés semmiképpen sem annyira akkukímélő, mint a csepptöltés.
Szezont a fazonnal nem érdemes keverni.
Te lassú vagy normál sebességgel töltesz.A csepptöltés csak a hagyományos savas akkumulátoroknál játszik.
A szulfát képződést akadályozza. Maximum az önkisülés sebességével tölt a csepptöltő. Ma már túlhaladtuk a csepptöltés a hagyományos akkumulátorok esetében. Egy egyszerű elektronika milliszekundum idő nagyságrend alatt küld az akkumulátornak vissza egy magas feszültségű impulzust. Ez bont egy parányi mennyiségű ólom-szulfátot. Még így is a sok év alatt felgyülemlett szulfát nagyrészt lebomlik egyetlen éjszaka alatt.A modern akkumulátorok esetén, a mai tudásunk szerint nem játszik a csepptöltés. Bár vannak elszórtan információk, amik szerint a változó feszültségű töltés regenerálja az akkumulátor csoport kapacitását. Ki fog derülni, kamu vagy korrekt információ.
-
tool
tag
A gyorstöltés semmiképpen sem annyira akkukímélő, mint a csepptöltés. Én otthon 2kw/h-val töltöm, munkaidő után reggelig 25-30kw megy bele. Ezt nem nevezném pár százaléknak. Az városban kb 200km hatótáv, alig ismerek olyan valakit, akinek ennél több kell. Ezért teljesen felesleges az emberek nagy részének a 11kw-os töltőt drágán kiépíteni, az elektromos hálózatot megterhelni.
-
hankock
tag
Az ipar áram fogalma engem érdekelt, mert több évtizede nem létezik, pont úgy mint a 220/380V vagy az éjszakai kifejezés sem. De úgy látom bár többen hivatkoznak rá, de nem azonos dologra gondolnak.
Lakossági ár A1 árszabás (nappali 24 órás) fogyasztási határértékig 36,3 HUF, fogyasztási határérték felett 70,1 HUF.
Nem lakossági egyetemes (profilos) szolgáltatás A1 (nappali 24 órás) árszabás fogyasztási határértékig 60,9 HUF, fogyasztási határérték felett 70,1 HUF.
Idősoros felhasználók meg a piaci árral játszanak úgy hogy a mérő folyamatosan rögzíti és 15 percenként tárolja a fogyasztást.
Tehát nem olcsóbb a villanyszámla vállalkozásoknak vagy intézményeknek.A 25 éves EON 4 éve felvásárolta a 134 éves ELMŰ-t.
-
válasz
Donki Hóte
#49
üzenetére
Azért mondom, hogy általános a gond, mert az egyik helyen az ELMÜ/Émász a szolgáltató, a másik helyen meg az EON...
Mindkét helyen az EON adja az infrastruktúrát, az ELMÜ csak számláz.
-
DigitXT
félisten
Ez egész véletlenül nem pont a Battery Buffered Fast Charging koncepciója?

Nekem tetszik, csak a bekerülési költsége viszonylag magas lehet az akku miatt. -
-
-
-
Graphics
Jómunkásember
Aki meg 8 éve vár a Tesla Roadsterre, nos nem tudom mennyire lesz ettől boldog...
-
kikikirly
senior tag
-
válasz
Hieronymus
#28
üzenetére
Az "ipari áram" a háromfázisú, 400 voltos áram konyhanyelvi megnevezése.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus
#28
üzenetére
mennyibe kerül ott 1kWh áram a lakosságnak és mennyibe a közületnek?
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Donki Hóte
#15
üzenetére
hol vannak ezek a helyek?
-
válasz
kikikirly
#36
üzenetére
Egy rendes CE és TÜV jelzés nagyban növeli a megbízhatóságot.
A CE nem a Chinese Edition rövidítése.
A töltő tömege nem jelent semmit. Azt megoldja a gyártó egy vastagabb vaslemez beépítésével. A régi megbízhatatlan PC tápegységeknek is így adtak tömeget.
Az antik időkben a vasmagos transzformátor adta a tömeget. Ma a nagyfrekvenciás légmagos tekercsek hatásfoka és terhelhetősége sokkal magasabb. Kevés jelentősége van a tömegnek. Ma inkább az alkatrészek minősége a fontos. Mellette a korrekt tervezés.
-
kikikirly
senior tag
Itt egy másik 199900 Ft-ért, erről 3 elégedett vásárlói vélemény is van. Méretben kb ugyanakkora mint amit korábban mutattam. EU-ban amúgy sem félnék az elektromos autó töltöktől, ha legális forrásból vásárolod nem hiszem hogy veszélyesek lennének, tippre olyan töltők nem kerülhetnek kereskedelmi forgalomba itt.
-
btprg
senior tag
válasz
kikikirly
#11
üzenetére
Ez nem valami olyan életveszélyes kínai hulladék, mint azok a laptoptöltő szerű tápegységek, amik olyan könnyűek mintha csak egy üres doboz lenne, és egy kis idő után elfüstölnek?
Oszlop, kijelző, elektronika, nagyáramú elektronika, töltőkábel, csatlakozó – szóval rengeteg anyag – alig drágábban mint egy low-end okostelefon? Valahogy irreálisan olcsónak tűnik. -
válasz
Hieronymus
#33
üzenetére
Ja, hogy nem Dé-e és pont, hanem dot Dé és E
-
válasz
Donki Hóte
#32
üzenetére
Azt hittem, hogy érteni fogod.
.de -
válasz
Hieronymus
#31
üzenetére
Magyarországon van ez?
Akkor nem értem, hogy mit sírnak-rínak a vállakozók a magas energiadíjak miatt
-
válasz
Donki Hóte
#30
üzenetére
DE.
-
válasz
Hieronymus
#28
üzenetére
Hol van ez a hely, ahol olcsóbb a vállalkozásoknak az áram?
Magyarországon a rezsicsöki csak a magánfelhasználókra vonatkozik, vállalkozásoknak, illetve a határ felett fogyasztó háztartásoknak magasabb áron számolják el a vételezett áramot
-
hankock
tag
válasz
Hieronymus
#28
üzenetére
Oké, tehát az ipari áram nem az Amperitásnak szól, hanem a szerződésnek. Jelen esetben nem a...
Lakossági egyetemes szolgáltatás, hanem a...
Nem lakossági egyetemes (profilos) szolgáltatás (pl.: társasház, iskola stb.), és az...
Idősoros (piaci) elszámolást értik bele. -
-
hankock
tag
Valaki írja már le, hogy mit jelent az "ipari" áram. Csak mert a szakmában 20-25 éve nem létezik.
-
Normáliséknál ezt a problémát könnyű megoldani.
Erre alakult ki a társasházi töltőhálózat. Ezt egy erre alapított cég szervezi.
A cég letesz néhány töltőhelyet. A felhasználók kapnak töltőkártyát. Mindenki akkor tölt amikor akar és van szabad töltőhely. A töltés befejezés utáni otthagyás extra parkolási díjjal jár. Szóval az átlag vinni fogja időben az autóját.
Nálunk az ipari áram olcsóbb mint a fogyasztói. Ezért hosszabb távon mindenki nyer az ügyön. -
edward2
addikt
válasz
Hieronymus
#23
üzenetére
Az vicces módon van itt is a lakásokban viszont amit felajánlottak bővítést az ennyire futotta volna. Természetesen lehet ennél sokkal erősebbet is kérni csak ahhoz ipari felhasználónak kell lenni. Itt a probléma elsősorban az, hogy társasház és a 30-40 bekötést az áramszolgáltató nem 30-40 felhasználónak venné hanem 1 iparinak ami le van osztva. (már nem emlékszem a részletekre de kb ez volt a lényeg)
-
Felénk mindenhol be van kötve a három fázis az elektromos tűzhelyek okán.
Nálam egyszerűen beköthető lenne a otthoni töltő. Így éjszakánként gond nélkül tudnám tölteni az autót. Viszont a játszóutca miatt nem lehetne a ház mellett tölteni.
Éjszaka nem sütünk, nem főzünk. Elfogadható kompromisszum lenne. -
edward2
addikt
válasz
Donki Hóte
#15
üzenetére
Ez tudom alátámasztani. 2018as építésű ház garázsában volt felmérés elektromos töltés kiépítésére. Ahogy írtad az áramszolgáltató nincs semmire sem felkészülve. Alapból bővíteni kell a bemenetet a házba ami bontással/ építéssel jár. Házon belül kábelezés és töltők kiépítése stb.
Több millió forint/ megálló áron jött ki elméletileg valami 1 fázis 5A ha mindenki tölt. Ez teljesen irreális töltési időket eredményezne.
Nyilván ilyen kritériumokkal az egész projekt meghalt.
-
nobeige
tag
válasz
powerage76
#18
üzenetére
MInden esetben valódi értékesítés a kiszállításkéntl megadott szám.
-
nobeige
tag
A fogyasztóknak járt legfeljebb 7500 dollár adóvisszatértés ha (nagyrészt) az USAban gyártott elektromos autókat vásároltak. Tehát a gyártók csak közvetve kaptak támogatást.
AI szerint a
biden 7500 dollár ev kredit kérdésre adott válasz :
"
A Biden-adminisztráció által bevezetett $7500 dolláros elektromos jármű (EV) adókedvezmény a Inflation Reduction Act részeként 2022-ben lépett életbe, és célja az új elektromos autók vásárlásának ösztönzése volt. Ez a kedvezmény maximum $7500 dollárt fedezett le, ami két részből állt: $3750 a kritériumokat teljesítő akkumulátor-komponensekért, plusz további $3750 a jármű észak-amerikai összeszereléséért és a nem külföldi entitástól származó alkatrészekért. A kedvezményt a vásárláskor a kereskedő levonhatta az árból (point-of-sale), vagy adóvisszatérítésként igényelhető volt.
Jogosultsági feltételek (a kedvezmény idején):Járműre: Új plug-in hibrid vagy tisztán elektromos jármű, MSRP maximum $55 000 (sedanoknál) vagy $80 000 (SUV/kisteherautóknál), legalább 7 kWh-s akkumulátorral, észak-amerikai összeszereléssel, és bizonyos százalékban nem kínai/kínai-influenciájú alkatrészekkel.Vásárlóra: Az éves bevétel nem haladhatta meg a $150 000-et (házaspárok esetén $300 000), és a járművet nem lehetett üzleti használatra szánni.Példák jogosult járművekre 2025-ben: Chevrolet Equinox EV, Hyundai Ioniq 5 stb.
Sajnos a kedvezmény szeptember 30., 2025 után már nem elérhető új vásárlásokra – ha a járművet október 1. után helyezik forgalomba, akkor is csak szeptember 30-ig kötött szerződés esetén jogosult rá. Ez jelentős változás az EV-piacon, ami áremelkedést okozhat, és aggodalmat keltett a gyártók körében a kereslet visszaesése miatt. Használt EV-kre maximum $4000 dolláros kedvezmény még élhet bizonyos feltételekkel, de a $7500-as verzió véget ért." -
powerage76
csendes tag
Ezek egyébként valódi eladások, vagy ők is azt a trükköt csinálják, amit újabban a kínaiak? https://www.reuters.com/business/autos-transportation/local-chinese-governments-promote-zero-mileage-used-car-exports-inflating-sales-2025-06-23/
-
pelgrim_v1
tag
válasz
Donki Hóte
#15
üzenetére
Telephelyi töltő állomás 4 éve 1 év alatt eljutott a tervezéstől a használatba vételig, de te jó isten, amit mesélt haverom hogy baleset védelem és környezet védelem néven le kellett művelni, az valami hihetetlen
-
bteebi
veterán
Ezek szerint Amerikában 10 dollárba kerül egy pizza... mármint egy szelet, nem??

"Fapados belső kialakítás"
Már hogy még ettől is fapadosabb??
Oké, van LED a parasztnak, de azt leszámítva szerintem nem sokkal lehetne fapadosabb. Max. ha még sorjás acéllemezekből lenne összeszegecselve (wait for it).Lehet amúgy jó a (még) csöves(ebb) Y, bár előbb lássuk majd a hazai árát. Szerintem amúgy többet érnének azzal, ha amúgy csökkentenék az összes Y árát egy látható összeggel. Illetve jöhetne Európába is a nyújtott változat. Nagyon jó lenne egy normális 6-7 (de inkább 7) személyes EV, de ilyen sajnos nincs. Illetve talán a Kia EV9, de az meg már eleve 30 milla.
Egyébként az belülről egész frankó, a forgatható 2. sori ülésekkel. És amúgy is szép, igényes, szóval olyan nem Teslás. Kívülről viszont csak máshogy ocsmány. 
#11: Jó ötlet!

-
Nem fog hirtelen 100 méterenként sok 11 kW-os töltő megjelenni, mert egyrészt az állampolgári jogon járó 32 A feletti áramvételezési lehetőségért súlyos pénzt kell fizetni (csak az engedélyezés díja 3900 Ft+ÁFA amperenként, erre pluszban jön a kiépítés költsége), másrészt jelenleg rengeteg helyen nemcsak a 32 ampert nem adják meg (ami járni jár, csak nem jut
), hanem egyáltalán nem adnak ki engedélyt új áramvételezési hely kialakítására.Családban egyik rokon 3 évet várt a villanyórára, másik rokon lassan 4 éve vár

Érdekes, hogy ezek a tények sosincsenek említve a TV Híradóban

-
pelgrim_v1
tag
Ismerősöm nagyon várja a Y -t. A telephelyen van 5 nagyteljesítményű töltő, meg egy akkora napelem telep a mellette lévő telken hogy az épület mellé befér még 5, azt mondta ha jó lesz, a jelenlegi 4 éves cégautó flotta lecserélődik.
szóval majd megyek hozzá próbakörre

-
mad823
őstag
válasz
kikikirly
#11
üzenetére
Azért azt ne felejtsük el, hogy a jelenlegi villanyhálózat nincs arra felkészülve, hogy százméterenként több tucat 11kW-os fogyasztó hirtelen megjelenjen rajta. De abban egyetértek, hogy hosszú távon a villanyautózás lesz a megoldás, hiszen az elektromos energia előállítási költége folyamatosan csökken.
Nyilván nem a lakótelepi (értsd: utcán parkoló) csoport a célközönség, de az autósok jelentős része meg tud(hat)ja oldani a töltést otthon (családi ház vagy mélygarázs) vagy a munkahelyen. És ne felejtsük el, hogy egy ingázónak bőven elegendő lehet 1-2 hetente tölteni, arra meg ma is rengeteg lehetőség van. -
kikikirly
senior tag
Itt van egy 11kw töltő oszlop(ára 168000 Ft + a telepitési költség és infrafejlesztési költség ha szükséges), jó itt nincs feltekerve a töltőkábel az oszlopra, de alig nagyobb a helyigénye mint a parkolók végén/járdák szélén lévő zöld oszlopoknak és a járda szélénél úgy sem akarsz menni, ehez hasonlokból kellene első körbén 1-2 darabokat telepiteni háztömbönként:

-
FSD 14.3

Ez engem a Windows 3.1-re emlékeztet

-
-
tibaimp
nagyúr
Még nincs EV-m, de majd lesz, ez a terv.
Én társasházban lakom van garázsom, és úgy oldottam meg ezt, hogy jó sok pénzért 3x16A bővítést csináltattam a garázsba, ez így 11kW töltés lehet majd. Még fali töltőm nincs.Mondjuk, abban igazad van, hogy akinek nincs garázsa, annak jó lenne az ilyen kinti töltő és valóban, nem is lenne szükséges a villám, elég lenne sima lassú töltő is.
-
kikikirly
senior tag
Mindenhol kivezetés/megszűnés alatt vannak az elektromos autó támogatások, még igy is egyre megfizethetőbbek az E-autók, (lakossági vásárlók 75% hasznzáltpiacon vásárol szóval kell pár év hogy leszivárogjanak oda, de most is van Tesla model 3, Renault Zoe etc. megfizethető áron) belső égésűek meg úgy túl vannak bonyolitva a környezetzvédelmi besorolások miatt hogy gyártani és karbantartani is egyre drágább őket, nem hiába nő az autók átlag életkora még Német országban is. Már csak a töltéssel kéne kezdeni valamit nagyobb lakótelepek, környkékén, fizetős oszlopoknál alig olcsóbb tankolni mint ha belső égésű motoros autód lenne, plusz az autó van értem, nem forditva, az a normális ha otthon leparkolom a kocsit, fel dugom tölteni és bemgyek a lakásba, nem munka után el kell menni 40 perc-1 órát villámtölteni(akkunak se tesz jót) a tulaj meg addig malmozik. Villanyautósoknál(youtube csatorna) mostani adásban volt téma hogy az önkormányzatok miért nem engednek ilyen helyekre cégeket, szerintem nem ez nem megoldás, inkább kisteljesitményű töltöket kellene tucatjával telepiteni lakótelepek köré(olcsóbbak és jóval kisebb a helyigényük, éjszzakai kisebb áramfogyasztás miatt az infrastruktúra igény is kisebb),de nem a cégeknek hanem a társasházaknak hogy az autó tulajdnosonoknaka hétköznapi töltés olcsó legyen. Kis töltőnél nincs olyan hozzádott értéke egy erre szakosodott vállalkozónak hogy 3x annyiért tankoljam az autómat(értsd: nincs rá valós igény), ez egyedül a cégeknek lenne jó, mindenki másnak rosszz. Autópópályák/főutak melletti töltők más tészta, ott van helye a profit orientált vállalkozásoknak, otthoni töltésnél nincs(szerintem). De mivel nincs töltési lehetőség, nem vesznek használt elektromosat, igy a társasházak sem épitenek ki töltőket...
-
Narxis
nagyúr
Mindenféle állami támogatást megszüntetnék. Ezek multinacionális magánvállalatok, tessék saját lábon állni. Ha nem megy akkor nyugodtan le lehet húzni a rolót.
-
Epa99
csendes tag
Én szeretem nagyon a kocsim, jó lett ez az új Y
, mindig szeretek beleülni -
Európában kevésbé rózsás a helyzet: jelentősen csökkentek a kézbesítések (kivéve Skandinávia)
Beszélni magyar nem még?
Nem a kézbesítések csökkentek. A megrendelések, a leszállítások, az eladások. Kézbesíteni a postás szokott, küldeményeket, nem a Tesla.Sorry, ez üzen kézbesít vala!
-
tibaimp
nagyúr
Az a költséghatékony Y jól hangzik. Kíváncsi leszek az itthoni árára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen videókártyát?
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Víztisztító berendezések - kancsók - szűrőbetétek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PlayStation 5
- GoodSpeed: Norton 360 Premium: 75GB Cloud PC Backup for 10 Devices 14.99€-ért? Igen!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Call of Duty: Black Ops 7
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! 64GB(2x32GB) Kingston Fury Beast 3200MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 16GB 1000GB Nvidia Quadro T500 4GB 14" FHD 1 év garancia
- Apple iPhone 13 Mini 128GB /Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 99% akku
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Apple iPhone 17 Pro Deep Blue ProMotion 120 Hz, titán dizájn, USB-C 256 GB iStyle Gari
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
És este 11-től azt is megcsapolja a földszinti lakó.

Oké, van LED a parasztnak, de azt leszámítva szerintem nem sokkal lehetne fapadosabb. Max. ha még sorjás acéllemezekből lenne összeszegecselve (wait for it).



