- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- lacixtal: Laci XTAL - Emlékproffil
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Arc összefoglaló szerkesztés
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
Hirdetés
-
LOGOUT
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gombcomp
senior tag
Csak vissza kell olvasni...
VRM1 a sárga,és VRM2 a piros. -
Bossi
őstag
Azt lehet tudni, hogy a VRM1 és a VRM2 melyik-melyik az adott kártyán? Remélem nem kérdeztem hülyeséget...
köszi
-
-
Habugi
addikt
Ha kapsz időt tesztelni és minden rendben én szemrebbenés nélkül belemennék!
Fogalmam sincs mi válthatja ki a BS-t, ha részletes keresőbe betolod sztem bőven találsz erről infót a topicban, nekem nem volt szükségem ennyi lóerőre de még ha lett is volna, nem tellett volna rá.. -
-
MrM94
addikt
válasz
GeneraL_XTX #12989 üzenetére
Ember,kaptam privatot.Srac lehozza hozzam.O akar velem cserelni.En a velemenyetekre vagyok kivancsi,hogy megeri e NEKEM..3 hetes 290x
Garival kuponnal.
Hogyna lehet elohozni a BS hibat? -
ricshard444
veterán
válasz
GeneraL_XTX #12985 üzenetére
Valami gyengébb GTX van tervben (670-től 770-ig bezárólag még akármi lehet)
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz
ricshard444 #12983 üzenetére
Mi lesz helyette?
-
MrM94
addikt
Errol velemenyek?[link] valaki akar adni egy ilyet a 780amert 1 az 1 be
-
ricshard444
veterán
A héten lépek a topikból, hogy mennyire időre azt nem tudom, majd ahogy hozza a kedv és a szerencse.
Nem volt rossz élmény a cuccos, de úgy igazán jó sem, tehát nem érzem, hogy ez lenne az igazi.
Lépek párat és ha nem lesz jobb alternatíva, akkor visszatérek valami tuningos, halk modellel.Az erő legyen veletek 27-én
-
daveoff
veterán
válasz
m0h0senator #12981 üzenetére
Olvasd el még egyszer a cikket, amit linkeltek!
Ez nem X2....hanem új egy magos kártya.
-
westlake
félisten
Háború van.
R9 295X -
Szinyák
őstag
Hi.
Kapott a Fractal házam alulra egy 14-es Arctic ventit
a vga-ról szépen fúja le a meleg levegőt . + egy kis tuniggal sem tudtam a VRM-et felkoholni 84 °C főlé VRM 2 : 75 °C .
1100/1350 ment.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teszteket láttam, csak semmi eget rengető különbséget nem fedeztem fel, ami miatt az egyik driver jobb lenne. Egyedül a deferred context játékokban van eltérés. Ott kétmagos mellett gyorsabb a Catalyst míg több mag mellett a GeForce. Nyilván érthető miért. A Catalyst nem foglal le direkten egy processzormagot. Tehát ez teljesen megmagyarázható.
A CPU-limithez a drivernek sincs sok köze. Az az API-ból ered. Maximum a driver működési struktúrájának van rá enyhe hatása, de nem túl nagy. Nincs univerzális döntés ebből a szempontból, mert a driverek a szerver threadokat szétosztják az elérhető magokra, de a mennyire az nagy kérdés. Senki sem tudja igazán erre a választ, mert ha túl sok magra osztod szét a munkát, akkor kevesebb szabad erőforrás jut a program számára, míg ellenkező esetében a túl kevés szerver szál csökkenti az átlag sebességet, még ha javít is a folyamatosságon és a minimum fps-en. Jellemzően játékokra külön profilozzák a driver szerver szálak számát.
Van egy alternatív speciális megoldás is, amit az NV néha alkalmaz. Ezt nagyon ritkán vetik be játékban, mert hozzányúl a játék szálaihoz. Lényegében egy driveres threading timing koncepció, ami a késleltetés növelése árán ad lehetőséget több szerver szálat futtatni, amivel gyorsulhat a program anélkül, hogy elvesztené a folyamatosság élményt. Ezt régen alkalmazta az AMD, de mára kivették, mert az egy GPU-s késleltetést 2 GPU-s AFR szintre rúgja, és eközben 10-20%-ot ha nyersz. Lehet, hogy ez kell az adott játékban a győzelemhez, de 2 GPU-s AFR szintjén lévő késleltetéssel úgy gondolják, hogy nem éri meg. Az NV is számos profilból kivette. A Skyrimben és a Crysis 3-ban még benne van. A BF4-ben is benne volt elég sok driverben, de az újból már hiányzik. Nem ideális megoldás.
-
tom_tol
addikt
Sziasztok!
Mi a véleményetek erről ? vagy inkább a vizes verziót? vagy valami mást ?
Szeretnék egy csendes karit ha lehet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem láttam olyan teszteket, amelyek nagy különbségeket mutatnak. Az NV szintetikus mérései is csak deferred contextre épülnek, mert IC mellett nem mérnek ki lényeges eltérést. Egyszerűen arra a modellre 12 éve fejlesztenek drivert. Nincs hova továbbfejlődni, mert az elmúlt 12 évben volt idő maximalizálni a teljesítményt az adott driver struktúrára és már az adott architektúrára is (talán a Maxwell még kivétel, de annyira nem különbözik a működése a Keplertől, hogy a mostani rendszer ne legyen elég hatékony).
Ma a legfőbb eltérés az NV és az AMD modellje között, hogy az NV nagy sűrűn lecseréli az adott játékba rakott shaderek egy részét sajátra. Az exe alapján a driver az eltárolt shadert tölti be a játékba írt helyett és azzal fut. Ebben a koncepció az, hogy az eredeti shadert jobban optimalizálják, miközben az algoritmuson nem változtatnak. Régen a VLIW korszakban az AMD is csinálta, de manapság már ritkán nyúlnak ilyen koncepcióhoz, mert a GCN a legtöbb shader esetében keveset profitál belőle. Az NV-nek ez azért jó, mert viszonylag sokan használnak übershadert, és jellemzően, hogy a regiszterek allokációja túlzóra sikeredik, ami összességében a GPU kihasználtságának csökkenéséhez vezet. Ez a GCN-re azért nem hat igazán, mert egy shader egységre sok regiszter jut (egy GCN shader egység 4 kB-ot kap), míg a Kepler (1,33 kB/shader egység)/Maxwell (2 kB/shader egység) esetében már kevés, a Fermi esetében még jó volt (4 kB/shader egység). Alapvető optimalizálása az NV-nek, hogy a übershaderek allokációját átszervezik, hogy ne foglaljon le a kelleténél több regisztert a shader futtatása.
Csak, hogy legyen itt minden az Intel is 4 kB/shader egység paramétert használ a Gen7/7.5 architektúrában. Ez az optimális. Ennél kevesebbet a telefonokba/tabletekbe tervezett architektúrák használnak. -
azért az tök jó, hogy leírod, hogy nincs jelentős különbség a driverek között, közben meg egy rakás teszt azt mutatja, hogy van. mindenki bénán mérne? alig hiszem. azt meg szintén nehezen tudnám elképzelni, hogy az elmúlt 5 év játékainak nagy része deferred contextet használ.
az új API-k térhódítását pedig nagy szeretettel várom - majd 2015-16-ban.
-
Attix82
addikt
válasz
bombibmw #12962 üzenetére
CPU és a GPU alapon volt, itt azaz érdekes, hogy ugye az emberek 90%a azt se tudja mi azaz OC vagy ha tudja nem foglalkozik vele. Megveszik a cuccot és power gomb majd játék...egy mantles géppel elég szép fps értékek mutatkoznak OC nélkül is...DXel meg elég gázos mint látható már OCval is.
Vagyis ,hogy az AMD meglépte ezt a Mantles dolgot nagyon jól tette, így a DX korlátokat eltüntették.
Az biztos , hogy egy IVY bridge vagy Haswell biztos dob rajta valamennyit, ugye azok az SBhez képest ugyan azon órajeleknél 10-15% +t jelent....de hogy +25-30 fpst érne azt kétlem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-n belüli parancsfeldolgozással nincs gond (illetve van, de nem ettől, hanem az aszinkron végrehajtási modell hiányától). Azzal van gond, hogy a processzor nem adja oda elég gyorsan a parancsot. Ezt Repi több prezin is elmondta, hogy ez olyan probléma, amivel sem ők sem pedig az AMD/NVIDIA/Intel nem tud mit kezdeni a driverekben. A BF3-ban is érezték, illetve ezért próbálkoztak a deferred contexttel, de attól még rosszabb lett a helyzetük. Utána mentek oda az Intelhez, az NV-hez, majd végül az AMD-hez, hogy kéne egy új API. Az AMD bevállalta és a többit már ismerjük.
Akármilyen programot vagy drivert írhatsz az nem tud mit kezdeni azzal, hogy az API túl lassan dolgozik.
Nincs lényeges különbség az NV és az AMD driverei között, ha nincs deferred context. Immediate context alatt mindkettő nagyjából ugyanolyan gyors. A deferred contextet meg az AMD nem támogatja, mert egyrészt láthatóan nem működik, másrészt úgy tudnák megoldani ahogy az NV. A processzorból fixen elvesznek egy magot csak a parancslistához. Kétmagos prociknál ez nagyon nem ajánlott. A Thiefbe is úgy van már beépítve a deferred context, hogy csak akkor aktiválja a játék az NV-nek ezt a módot, ha legalább hat logikai processzort detektál. Egyébként ennek a játéknak nagyon jó a deferred contextje 4 hónapot csak ebbe öltek bele a fejlesztők. Lényegében elérték, hogy sose legyen lassabb, mint az immediate context manuális threading mellett. Ez eddig csak a Civilization 5-nek sikerült. A legnagyobb kérdés, hogy az a 4 hónap megérte-e, mert a hat+ szálas procikon nyertek vele 2-5%-ot az immediate context manuális threading modelljéhez képest.
Nem véletlenül felejtjük el a szekvenciálisan dolgozó API-kat és állunk át teljesen a konzolokban látható parallel command buffer API-kra. A Mantle mellett a DirectX 12 és majd az érkező OpenGL 5 is ilyen lesz. Akármennyire ragaszkodott az MS deferred context koncepciójához nem elég a prebuild adatok többszálúsítása, mert akkor is egy render threadben fut össze minden. Utóbbit kell többszálúsítani. Amíg ezt nem osztjuk szét, addig szopunk. Nyilván azért az MS is védhető mert ők nagyon univerzálisan akarnak gondolkodni. Nem akarnak előnyt adni egy gyártónak a parallel command buffer modellel, de van amikor be kell vállalni. Idővel mindenki tervezni fog rá ideális architektúrát. -
kell, hogy számítson a driver (meg a GPU-n belüli parancsfeldolgozás), mert különösen a BF4-ben jól látható, hogy egy nVidia kártya azonos CPU-val CPU-limitált esetben jelentősen gyorsabb tud lenni, mint egy hasonszőrű Radeon. két legyet üt az AMD a Mantle-lel egy csapásra, mert a gyengébb CPU-k és a gyengébb DX driverek is elfedhetők vele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #12957 üzenetére
Teljesen normális, hogy a Mantle ennyit hoz, ha a CPU rengeteg más dolgot számol. Ennél még többet is szokott a DICE mérni a szimulációkban. Nekik vannak olyan eszközeik, mellyel úgy felépítenek egy jelenetet, hogy mind a 64 játékos ott legyen a képen. Ekkor háromszor gyorsabb a Mantle. Ezért építették be, mert a napnál is világosabb, hogy a játékukban helyenként annyira limitál a DX, hogy a GPU nemhogy nincs belül jól kihasználva, de nem is kap mindig megfelelő mennyiségű parancsot. Láthatód a képen is, hogy 100 órajelből 63-ban van parancs, míg a többi az üres ciklus. Ez a GPU-n belül 20-30%-os kihasználást jelenthet. Ezzel se program, se driver, se semmi nem tud mit kezdeni, mert a limitáció az API-ban történik meg. A driver azért nem lényeges, mert az API adja a parancsot. Ha nem ad parancsot, akkor a driver nem tud a semmiből előállítani valamit, hogy dolgozzon a hardver.
Nem csak a DICE küzd ezzel, hanem a teljes iparág. Igen vastagon jelzi a probléma mértékét, hogy a Mantle privát béta programra egy hét alatt 40 stúdió jelentkezett. Nagyon sokan belátták, hogy itt a limitációt az API jelenti, ennek leküzdéséhez a DirectX-et kell lecserélni. -
daveoff
veterán
válasz
Attix82 #12956 üzenetére
Nálad valami nagyon nem kerek, egy fps benchmarkot is csinálhatnál Fraps-el, az sokkal többet mutatna, mint egy screenshot, a min fps-t is látnánk. Én akárhányszor mértem nem volt 60 alatti min fps, sőt inkább 70-80 között vol a minimum 290x-el, nem hinném, hogy a 3770k ennyit számítana a 2600k-val szemben, vagy igen?
-
TTomax
félisten
válasz
Attix82 #12956 üzenetére
Az az érdekes,hogy most néztem meg igaz üres pályán de nekem ott azon a ponton ultrán 90-100fps van,és alapon ment a vga...persze tudom ha 64vagyunk akkor már nem ennyi de,a 49 az nagyon kevés,szerintem abban a driver is vastagon benne van...nVvel is esik ott egy kicsit az fps de nem ekkorát...
Szerk: Majd 100%-ot nem hoz a mantle gondolom azt te is belátod,szerintem ott valami bug van a driverral is.
(#12958) Attix82
Most éppen nincs 64es szeró teli de majd megnézem,ha igaz amit írsz akkor nekem sem szabadna ott 50fpsnél többet látnom. -
-
Attix82
addikt
válasz
fornettisuti #12953 üzenetére
-
deadwing
addikt
No megjöttek a ventik a gép oldalába, ezekkel már tényleg halkabb lett a kombó. Az eddigi 80% venti 65 lett.
Nagy kár, hogy a venti vezérlő panelt hibásan kaptam meg iponból... 2 érzékelője nem megy jól. Csomagolása ép volt, bontatlan, viszont az egyik csavarja teljesen szét van nyírva, alig látszik a csillag...
Nem kicsit voltam tegnap dühös...
-
Nxn908xxx
őstag
válasz
fornettisuti #12946 üzenetére
Onnan kéne megnézned ahol a kedves fórumtárs állt, ugyan annyi játékossal a szerveren.
-
Attix82
addikt
válasz
fornettisuti #12946 üzenetére
Milyen kép ez? a menüt nézed a háttérben semmi.....ugyan ott nézd meg ahol én állok úgy van csak értelme.
-
Maotun
őstag
Sziasztok! beszerzés alatt egy R9 290X MSI Lightning vga.
Ligtningosokat kérdezném:
Alapon netezés mellett jól szellőző házban, hangosabb mint egy asus 7970 matrix platinium???
játék közbe füles mellett mindegy -
hdekakas
senior tag
Nálam néha beragadnak az órajelek alapállásban.
Egyszer indítom a gépet, és hiába vannak AB-ben felhúzva az órajelek, alapon mennek. (Hol az egyik kártya, hol mindkettő.) Hiába állítok rajta bármit, nem változnak. Aztán újraindítom a gépet, és utána már módosulnak az értékek. Másnál is van ilyen? (Vagy csak nem veszik észre a többiek, hogy 1-2 fps-sel kevesebb van, vagy kisebb pontot adnak rá a tesztprogramok egy-egy indításnál.) -
CsonkaImo
addikt
válasz
bigbadforty #12937 üzenetére
Elég hozzá. Azért írnak 750W-ot mert gondolnak a Codegen és Vargáné tápokra is. Minőségi 600W-os is elbírja. (Persze nem tuning rekordokat dönteni)
-
csabsz13
aktív tag
válasz
adamkaa777 #12911 üzenetére
helló,
van erre külön topic, jó lenne ha oda is írnál, mert nem nagy a forgalom, viszont ott van a hozzáértés!
ebben a topicban készítettem mérést az i5-4670K+r9-290 kombinációval és az jött ki, hogy alapon a 4670 nem hajtja ki teljesen ezt a kártyát. ez alapján szerintem az i5-760-nak sincs esélye.
talán tuninggal.üdv
csaba -
Bélaaaa
őstag
válasz
bigbadforty #12937 üzenetére
Elég.
-
bigbadforty
tag
Sziasztok!
Egy Sapphire R9 290 Tri-X OC videókártyának elég egy Corsair RM 650W-os táp? Csak azért kérdezem, mert a hivatalos oldal 750W-ot ír.
-
Werkly
őstag
Ligtningosokat kérdezném, hogy a 6-os tápolás is be van kötve nektek a 2X8-on kívűl? Én rádugtam de a tápon 2 főág van és azon 4 db 6+2 tehát osztott az nem baj?
-
Attix82
addikt
válasz
fornettisuti #12928 üzenetére
-
-
Attix82
addikt
válasz
fornettisuti #12924 üzenetére
Miért is? Hát ott van a képen minden
(#12926) Cris99
Erre mit mondjak, láthatod, hogy nem....
-
HSM
félisten
válasz
GeneraL_XTX #12906 üzenetére
Ami érdekes lenne és topikba vágó, a lényeg! Elmúlt a rezgés az új házban?
(#12919) Szinyák: Ennyi pénzért (25K az új) abszolút verhetetlen, de azért ha megnézel pl. egy SilverStone FT01-et, azért az nagyságrendekkel komolyabb konstrukció. De itt nem fogok ezzel OFF-olni. Nyilván az a ház nem is 25K, talán még használtan sem.
-
Szinyák
őstag
válasz
GeneraL_XTX #12914 üzenetére
Grat a kuckóhoz . Jó választás
.. Fractal R4 van nekem is , Szerintem az egyik legjobb cucc a piacon...
-
radi8tor
MODERÁTOR
"A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot."
-
Csolt
tag
Ha a videokártyán több DVI-D kimenet van, akkor melyikre csatlakoztassam a monitort?
-
adamkaa777
senior tag
Sziasztok másik topicban 290 /x videó kártyát ajánlották vételre. Full hd ra kellene(játékra). Lenne pár kérdésem.
I5 -760 as proci kitudja e hajtani a vga-t ? Mi a különbség a 290 290x között .CTg 500 -80p elég e hozzá .
üdv -
Werkly
őstag
Tényleg a Grid 2-re van valami patch? Minden ultan és ütközésekkor kékes vízszíntes csikok villannak be. Youtube-on is van róla mások álltal készített video.
-
Erdei88
veterán
válasz
GeneraL_XTX #12906 üzenetére
Leginkább hszt gyűjt
-
-
-
daveoff
veterán
-
HSM
félisten
válasz
Bélaaaa #12873 üzenetére
Meglátom még. Gyakorlatilag főleg Diablo3-aztam rajta a kevés szabadidőmben, másra időm sem volt, ahhoz meg minek.
A Sapphire Vapor-X 280X-em, amiből több darabom is van, azért 70K-ért jobb ár/érték arányú, ha nem használom ki a 290-est, 30K-ból pedig elég sokat lehet tankolni a mocimba, ami elég csábító így nyáron.
(#12874) Cris99: Ez felbecsülhetetlen érték!
Én rendszeresen elfelejtek tejet venni, és azért üresen annyira nem finom a reggeli kávé, simán feláldoznám érte ideiglenesen a gépem hűtését.
(#12875) daveoff: Mondom, nálam se a Vapor, se a Toxic 280X nem rezonált, pedig jópár járt nálam. Nem a műanyag a baj szvsz.
Egyedül a régi 2,5 slotos 7970 Dual-X burkolata volt rezgésre hajlamos, ha hozzáért a műanyaghoz a venti vezetéke.
(#12877) csabsz13: Én amúgy a TrueAudio-ban látok fantáziát a jövőre nézve, a 280X-eimhez képest ez a legnagyobb plussz a szememben és a +1GB ram.
(#12879) daveoff: "Egyszerűen a fém házban sokkal stabilabb a venti"
Nagyon rosszul gondolod. Ami számít, milyen frekvencián rezonálnak össze. Ezellen a legjobban akkor tudsz tenni, ha megszünteted a rezgést, vagy valahol valami megfelelő anyaggal "elnyeled", ezzel "áthangolva" a frekvenciát. A rezgést pedig legjobban egy jóféle csapágyzsírral lehet megszüntetni, amit én vettem a bicósboltban, azért sűrűbb a gyárinál, pont annyival, hogy sokkal simábban jár benne a venti, és így tartósabb is, konkrétan újrazsírozott ventit még nem kellett bátnanom, eszméletlen, mit elmennek úgy. Hátrány (?) viszont, hogy icpicivel kisebb lesz adott % mellett a fordulatszám a sűrűbb zsírtól.(#12884) Cris99: Fordítva szerintem... HWiNFO-val nézd, ott kiírja, melyik szenzor GPU vagy VRAM, és az egyes hőfokot kell mindkettőnek nézni. Nem lehet, hogy rosszul érintkezik ott? Nem lenne szabad szerintem vízzel mindössze +50mv-tól ennyire főnie furmark alatt sem!
(#12890) Cris99: Alapfeszen mennyire melegszik furmark alatt? Így már jobbnak tűnnek a hőfokok.
(#12892) Szinyák: Nekem ugye egész más a véleményem a két kari minőségének viszonyáról, de elfogadom a véleményed, és örülök, hogy elégedett vagy a karival.
(#12893) Ghoula: Na igen, a VRM-re ilyen hűtés mellett már elkél egy profibb, nagyobb hővezető képességű GAP-PAD a GPU VRM-re.
(#12894) Areturus: Jó ez.
(#12896) Areturus: Szerintem ne pákával.
V-sync segít, ha nagyon magas az FPS, amúgy pedig kicsit kisebb fesz, és/vagy kisebb órajelek sokat segítenek a jelenségen.
-
Alice90
aktív tag
válasz
GeneraL_XTX #12900 üzenetére
Az se segít.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- PlayStation 5
- Autós topik
- Mini kijelzős SSD-hűtő a Thermalright névjegyével
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Szuperkijelzővel készül a Huawei Mate 80 RS
- Kuponkunyeráló
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Huawei 4G CPE Pro3 4G Router
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3057, 95% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest