Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #12957 üzenetére

    Teljesen normális, hogy a Mantle ennyit hoz, ha a CPU rengeteg más dolgot számol. Ennél még többet is szokott a DICE mérni a szimulációkban. Nekik vannak olyan eszközeik, mellyel úgy felépítenek egy jelenetet, hogy mind a 64 játékos ott legyen a képen. Ekkor háromszor gyorsabb a Mantle. Ezért építették be, mert a napnál is világosabb, hogy a játékukban helyenként annyira limitál a DX, hogy a GPU nemhogy nincs belül jól kihasználva, de nem is kap mindig megfelelő mennyiségű parancsot. Láthatód a képen is, hogy 100 órajelből 63-ban van parancs, míg a többi az üres ciklus. Ez a GPU-n belül 20-30%-os kihasználást jelenthet. Ezzel se program, se driver, se semmi nem tud mit kezdeni, mert a limitáció az API-ban történik meg. A driver azért nem lényeges, mert az API adja a parancsot. Ha nem ad parancsot, akkor a driver nem tud a semmiből előállítani valamit, hogy dolgozzon a hardver.
    Nem csak a DICE küzd ezzel, hanem a teljes iparág. Igen vastagon jelzi a probléma mértékét, hogy a Mantle privát béta programra egy hét alatt 40 stúdió jelentkezett. Nagyon sokan belátták, hogy itt a limitációt az API jelenti, ennek leküzdéséhez a DirectX-et kell lecserélni.

Új hozzászólás Aktív témák