Hirdetés
- joghurt: frenda dsttöytoi
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fairi
őstag
Engem az ideg szétvet.
febr23-án megrendelem a terméket kis értékű, igy nem nyomkövetett
https://t.17track.net/en#nums=UB262496727TW és meg is kapom március 17-én. Járvány kellős közepe gyors szállítás.Magyar posta is fürge.
Erre most újrarendelem nagyobb tételben, így nyomkövetést is kapok erre:
https://t.17track.net/en#nums=LX092568872CNHa lehetne kérni mindig tajvanit kérném (nekem az volt a legbiztosabb). Még az sehol semmi. Ennyit ér jelenleg az ePacket.
-
atala
addikt
Nem tudom, ki hogy van vele, de most sorra nem érkeznek meg a csomagjaim. Általában kérek hoszabbítást, még 60 nap után is, de ahol az eladó nem hoszabbít, ott nyitok vitát, és vissza is adják a pénzt.
Nem tudom mi van megint. -
xy.zsolt
őstag
NL post csomagomat most találtam meg a trackig site-jukon.....azt is érdemes nézni mert más tracking site-on nem jelzi, hogy Hollandiába érkezett volna.
-
K53TA
tag
Mostani tapasztalatom az, hogy a China post csomagjaim nem érkeznek meg. Ami nem azzal lelt feladva azok érkezgetnek.
Szinte minden (CN) csomag Shipped by arline státuszban van, hetekig. A kínai feladok állítják, hogy Magyarországon van a csomag csak nem frissül a nyomorkővetés, a magyar posta szerint nincs itt.
Több csomag, több helyről érkező, különböző időpontokban rendelt (CN) csomagok és elvesznek a légtérben??? Furcsa nekem ez az egész, de remélem lassan előkerülnek. -
válasz
mastadoc1 #39487 üzenetére
Egy dolog hogy mit írt és másik dolog a valóság, kamu nyomkövetési számot adott meg, ha visszament akkor miért nem írta meg az újat? Ez egy másik emberé.
Akkor az Összefoglaló 9. pont szerint. Az amit ír hogy jelölj csak megérkezett termék esetén választható, de te rossz nyomkövetési számot kaptál a te csomagod nem érkezett meg ez valaki másé.
Tehát szállítási probkléma és nincs nyomkövetési információ a jó ok, ha ezzel indítottál és esetleg a leírás szerint küldted el, akkor erre a nyilatkozatára REJECT, hogy az AliExpress döntsön. -
mastadoc1
tag
Sziasztok. Kezdő Alis vagyok. A segítségetek szeretném kérni. Rendeltem áprilisban 2 bringa lámpát, 42,33 dollárért. 05.25-én kaptam az értesítést, hogy átvettem, pedig nem. Üzentem az eladónak:
Dear Company! According to the notification, I received the ordered product yesterday, but this did not happen.
Aki ezt írta:
Dear friend, Sorry for letting you wait so long. As your question, after we check, we are so sorry to tell you that your package was returned because customs inspection failed. Sorry about the inconvenience that may cause. How about we refund your money to show our regret? Do you agree? If you agree that, could you please open the dispute with the reason” Shipping method was not as described”? You will receive your refund soon. Look forward to your reply!
Elindítottam a vitát:
Buyer requested a refund
Dispute Reason:Package was returned to seller by shipping company
Proposal:Refund US $ 42.33
Comments:Shipping method was not as describedErre ezt írta:
Seller made a new proposa
lProposal:Refund US $ 0.00
Comments:Dear friend, Sorry for letting you wait so long. As your question, after we check, we are so sorry to tell you that your package was returned because customs inspection failed. Sorry about the inconvenience that may cause. How about we refund your money show our regret? Do you agree? If you agree that, could you please cancel the dispute and reopen the dispute with the reason” Shipping method was not as described”? We will agree your dispute. Look forward to your reply!Újra tudom indítani a vitát? Nem értek hozzá, félek ha lezárom nem tudom újraindítani.
Ha tudtok segítsetek mit tegyek.
Előre is köszönöm. -
cof
veterán
válasz
molvany #39481 üzenetére
Igen, persze előtte is lehet már (feladás után 10 nap, ha jól emlékszem) dispute-t nyitni, csak nem érdemes. Csak akkor ha konkrétan látszik a nyomkövetésben, hogy visszament a feladónak.
Azért ez a 90 nap nem általános, 30-60 napra jönnek a csomagok most is. Persze vannak kivételek.
-
molvany
aktív tag
Régen nem rendeltem már Aliról, itt is régen jártam, így lehet volt már a téma, ezért elnézést.
Most rendeltem a " Sára " takarítórobotomhoz alkatrészeket ( filter, kefe, stb )
Rendelés elött a szállítási idö kb. egy hónapban volt megadva ( Németország ).
Ma " küldésre került " ( jó, tudjuk ez mit jelent)
Azonban a " visszaszámláló " 90 napról indul ( anno 60 nap volt ha jól emlékszem ).
Ez most valami új ?Kösz.
-
elistvan
őstag
Mi a helyzet ha rossz helyre kézíbesítették a rendelésemet?
Itt mutatja is, hogy Vecsésre vitték még nem is a megfelelő megyébe. Írjam meg az eladónak, hogy küldjön újat? Vagy írjak az alinak hogy refundoljanak?
-
válasz
julius75 #39471 üzenetére
Szerintem a problémádat nem lehet az AlIexpress-en keresztül lerendezni. Főleg dispute keretében. Én nem látom azt, amit oknak el is fogadnának.
De a próbálkozás, a fellebezés mert már elutasították a te döntésed, én azt nem akarom befolyásolni, a lehetőségeket írtam le.
Ha nem tartod az eladó viselkedését korrektnek, azt jelezheted feléjük, de nem fognak neked kárpótlást biztosítani.Egy késve történt szállítás miatt egy másik szerződésben vállalt kötelezettség nem teljesülése esetén az elmaradt haszon a polgári peres kategória.
Kell hozzá egy kötött határidős szerződés, amely tartalmazza a konkrét időket. Ilyenkor az aki dönt a vitában, azt is mérlegeli, hogy a második szerződésben alkalmazható-e a szerződés teljesítésének elmaradásához a késedelem kimentése, mondjuk a teljesítéshez szükséges eszköz meg nem léte miatt.
Ha csak egy általános adás-vételi szerződés jött létre ténylegesen vállalt határidő nélkül, akkor nem valószínű hogy pert nyerne az illető erre hivatkozással.
Az AliExpress mint az online piactér biztosítója, ilyen vitákba nem kell hogy belefolyjon, köze nincs hozzá és semmilyen jogszabály nem is kötelezi rá.
Ezt a Terms of Use 7.1-nél írják is: However, for any Services, Alibaba.com does not represent either the seller or the buyer in specific transactions. Alibaba.com does not control and is not liable or responsible for the quality, safety, lawfulness or availability of the products or services offered for sale on the Sites, the ability of the sellers to complete a sale or the ability of buyers to complete a purchase.
és még a Transaction Services Agreement-ben is említve 3.4 Transaction between Seller and Buyer Only. Each Online Transaction is made by and between a Seller and a Buyer only. Despite that Alibaba.com makes available the Transaction Services and, if applicable, may conduct formality review(s) of an Online Transaction, Alibaba.com shall not be considered as a party to the Online Transaction. Alibaba.com does not represent the Seller nor the Buyer in any Online Transaction. Alibaba.com will not be responsible for the quality, safety, lawfulness or availability of the products or services offered under any Online Transaction or the ability of either Seller or Buyer to complete any Online Transaction. You agree that you will not hold Alibaba.com and our affiliates and agents liable for any losses, damages, claims, liabilities, costs or expenses arising from any Online Transactions, including any breach, partial performance or non-performance of the Online Transaction by the other party to the transaction.
Részemről lezártam a témát. -
julius75
aktív tag
Azért azt nyilván te is tudod, hogy ekkora távolságból közvetlenül az eladóval lehetetlen megoldásra jutni. Mivel teljesen biztosra nem tudom, ezért nem is állítom, csak feltételezem, hogy ő pontosan tudta, mikor bevállalta, hogy nem fog beleférni az időbe.....de másokkal ellentétben gerinctelenül azt hazudta, minden rendben lesz.
Mivel egy ilyen kereskedési modell csak úgy tud jól működni, hogy az üzemeltető "helyt áll" a felületét használó kereskedői után, így azt gondolom, igenis van felelőssége az alinak ebben az esetben.Jelen esetben az vélt igazamat rendes angol nyelvű magyarázattal, screenshotokkal alátámasztva próbáltam igazolni. Szándékosan kiemeltem, hogy a termék rendben van (nem említettem például, hogy az összeszereléshez és a távirányító programozásához adott leíráson egy normális betű sincs, csak kínai ákom-bákom), és csak egyetlen dolgot kifogásoltam:
- az eladó által üzenetváltásokban vállalt, kvázi "egyedi" szállítási idő haladta meg a megbeszélteket, a megvásárolt extra költségű dhl szállítástól függetlenül.Tehát fizettem egyszer 85USD-t a feláras szállításért, valamint közvetlen károm lett, konkrétan 120USD a késői kézbesítés miatt.
De mivel a szállítás felárát belekalkuláltam az üzletbe, csak a 120USD-t szerettem volna, ha valaki más "állja" helyettem, ha már így alakult.
Hárman voltunk szereplők:
- az eladó, aki késve adta fel,
- a szállító cég, aki szerintem nem hibázott, 4 nap alatt elhozta a világ "másik" végéből
- és én, aki rendeléskor azonnal fizettemLehet, hogy nincs erre keretbe foglalt dispute, de azért én azt gondolom, ilyenkor igenis lépni kellene az alinak.....
-
válasz
agroman #39469 üzenetére
Az igaz amit írsz, a problémákat amelyek felmerülnek azt az eladóval kell tisztázni. De az AliExpress vásárlói védelme előre meghatározott okok alapján vehető igénybe.
Csak azt áruld el ha a megvett termék megérkezik a szállítási védelem időn belül és nincs vele probléma, akkor ezt a problémát ha az elado kamu trackingel es kesoi feladassal operalt,
melyik dispute okkal kell orvosolni?Ezek a fő okok, ha pénzt kérünk vissza és megérkezett a megvett dolog:
Item not as described, Nem felel meg a leírásnak
Quality issues, Minőségi probléma
Damaged item, Tönkrement, törött
Quantity shortage Mennyiségi probléma
Conterfeit item , A kapott termék hamisítvány
Item accessory issues, Hiányzó tartozék vagy azzal problémaA nem felel meg leírásnak ezen alopciói vannak:
Style not as described
Color not as described
Size not as described
Material not as described
Model not as described
Functions not as describedItt nem az első mondatodban írt problémáról van szó.
-
agroman
aktív tag
"Tényleg nem világos hogy ezt akkor miért az eladón követeled."
miert, ha szar, selejtes termeket kuld a nagyker akkor te is a dropshippertol koveteled a refundot, mert vele vagy szerzodesben.
tehat ha az elado kamu trackingel es kesoi feladassal operalt, akkor meg kulonosen vele van gondod. egyebkent is vele kell lerendezned, mert o szerzodott a szallitoval nem te. csak o kerhet karteritest a szallitotol es nem a vasarlo. -
julius75
aktív tag
Megnéztem.....5 nap. Megírtam az appeal-t aztán lesz ami lesz.
Utána elengedem, lesz@rom, többet nem ér a dolog.
Van 6-8 kollégám akik vásárolnak az aliról, ők nagyon erőltetik, hogy rendelnek tőle pár darab 1-2 dolláros kacatokat és utána megszórják negatívval.....egyenlőre mondtam, hogy várjunk vele.V/: "megkezdődött"....igen, úgy intézte, mintha....
-
cof
veterán
válasz
julius75 #39463 üzenetére
Szerintem neked van igazad, és jogos a panaszod. Ha vásárlás után 1-2 napon belül feladja, akkor az általad elvárt időben megkapod.
Nézd meg, hogy mennyi a Processing Time, ez a Shipping method résznél van, végül is azt jelenti, hogy mennyi időn belül postázza, és jelezd azt is a fellebezésnél, hogy az eladóval nem ezt beszéltétek meg.
Nagyon jól tudta ő, hogy nem rendelkezik a termékkel, és neki is be kellett szereznie, azért a vásárlástól eltelt 18. napon postára adni még free shipping-el sem szokás. Pár nap és útra kel minden csomag, tehát téged szándékosan félrevezetett, és hazudott a készletről.
-
válasz
julius75 #39463 üzenetére
Én az elmaradt haszon vagy az általad nem részletezett plusz költség, mint kár megtérítéséről írtam.
Amit most leírsz annál az AliExpress azt vizsgálja hogy az adott szállítási fajtához meghatározott várható szállítási időn belül történt-e a kézbesítés.
Ha ez a 9-18 napos DHL szállítás kategória, akkor annál 30 nap az alap, nem 60 nap, mint a kínai postás szállításnál. De ez a szállításra jelöléstől számolandó, nem a vásárlás időpontjától.
Lényeg az ha letelt a szállítási védelmi idő és a rendszer lezárta a vásárlást és a 15 napos dispute idő ketyeg és nem kapod meg jogszerű a dispute indítása, ha megérkezik és gond van vele akkor szintén.
Természetesen azt hibáztathatsz akit akarsz, ha 4 nap alatt leszállította a DHL akkor őket nem, de a hitegetésért meg az eladót. -
julius75
aktív tag
"Tényleg nem világos hogy ezt akkor miért az eladón követeled." ......hát esetleg írhatok neked is egy számonkérő privátot, de sanszos, hogy elküldesz a picsába.....
Na de még egyszer, és utoljára, mert azért ez a topik nem az én nyűgömnek van fenntartva:- van egy termék amit meg akarok venni, ráadásul szoros időkorlát mellett,
- két másik eladó után, akik kerek-perec megmondták, hogy vagy ideér az általam elvárt időre vagy nem, találtam egy harmadikat, aki határozottan kijelentette, hogy bizony a cuccos itt lesz a megadott 9-18 napon belül, de ahhoz a feláras dhl szállítással kell rendelnem
- rákérdeztem: biztos, mert két másik eladó nem vállalta
- válasz: a feláras dhl-el nincs para, itt lesz
- oké, megrendeltem.....Kérdésemre a 6. napon küldött egy trackingot, ami hamis, hiszen még mindig várja a csomagot.....majd a 17 vagy 18. napon egy másikat, azzal az üzenettel, hogy ezt figyeljem.
Előtte nap írtam neki, (de ugye akkor még nem tudtam, hogy az első tracking full kamu), hogy baj lesz az idővel....válasz sem jött rá, csak utána a valós tracking.
Erre azt válaszoltam, hogy ha ezt most rögzítetted Kuala Lumpurban, akkor gyorsan vond vissza, és töröld az egészet, mert 1 nap alatt nem lesz itt.......
Válasz semmi, csomag jött 4 nap alatt, hétvégét beleértve.Tehát aki nem tartotta magát, az az eladó.
A szállítás tökéletesen rendben volt. Mondjuk legyen is ennyi pénzért.Szóval akkor a fent leírtak alapján miért annyira elrugaszkodott dolog az eladót hibáztatni a késésért? Ha feladta volna mondjuk a 10. napon, akkor semmi baj nincs. De nem így volt.
Feltételezem, neki is be kellett szerezni valahonnan....így összejött a csúszás. Csak amíg a többi seller ezt belátva nem vállalta, addig az én eladóm simán.....fairi: köszi, így utólag már én is tudom, hogy gödör jön, ez nem kunszt....
-
válasz
julius75 #39458 üzenetére
Kezdem nem érteni a dolgot most már. Azt írtad hogy a 18 napos szállítási idő az 23 nap lett és a késés miatt ebből nekem lett kb. 120USD plusz költségem.
Tényleg nem világos hogy ezt akkor miért az eladón követeled. A kárt konkrétan tudod igazolni és nem volt arra lehetőséged hogy ezt az 5 nap késedelmet ne tudd kimenteni ott -járványügyi vis majorra hivatkozással, hiszen ez miatt késett- ahol realizálódott a károd?
Hozzáteszem nincs ilyen indok az AlIExpress dispute ügyintézései közt, ami egy késedelmes vagy meghiúsult vásárlás esetén az eladó felé bármiféle kártérítési igényt realizáljon.
A drágább szállítás igénybevétele az sem tekintendő kárnak, hiszen te döntésed volt hogy mit veszel igénybe.
Nem vitatom azt hogy lehetséges indítani dispute-t, de a megfelelő indok nincs a felsorolásban. Ha jól értelmezem a károd fogalmát.
Fellebbezhetsz a döntésük ellen, de az mindig valamivel alátámasztandó.Az értékelésre 30 nap áll rendelkezésre miután leigazolod a megérkezést vagy a vásárlást a rendszer lezárja. Ezt a tényt nem a hibás mobill app-ban kell nézni, hanem a böngészős felületen a vásárlás státuszát megnézni.
-
fairi
őstag
válasz
montyx #39459 üzenetére
Megjött? Megjött. Az amit rendelt? Igen. Védelmi időn belül? Igen. Termék paraméterei okék? Igen.
Egyetlen hiba hogy vevő elhitte a kereskedő ígéretét. Melyik kategória teszed? Adott tematika alapján nyitsz vitát.próbálkozni lehet, legrosszabb eset bad statusba pakolnak.
-
fairi
őstag
válasz
julius75 #39458 üzenetére
"egyetlen esettől eltekintve, még soha semmilyen problémám nem volt."
továbbra se felejtsd el, hogy minden bolt más embert takar, nem az Aliexpresstől vásárolsz. Így vannak becsületesek és csalók is. Pont mint a hardveraprónál. Csak fő különbség, azért maga az Ali mint szolgáltató ad egy minimális védelmet.
100 eladó jól bánt veled, a 101. úgy átver ahogyan csak tud."Ő vállalta, ne aggódjak, minden rendben lesz, fullon dolgoznak, semmi fennakadás."
ő kihasználta a naivságodat vagy azt hogy eddig nem vertek át. Vadkapitalista üzlet része, úgy gondolta megéri ez a manőver.
Engem kezdet elején átvert egy "official store", ügyesen kijátszott, azóta hülyeségekbe nem megyek bele.
Most emberedre találtál, és jól kihasznált, megteheti, 1 csillag annyira nem érdekli ha van már sok értékelése. Vitát nem tudsz nyerni. Ez tanulópénz volt. -
montyx
aktív tag
válasz
julius75 #39458 üzenetére
Több százas lista van már mögöttem, sok apró elektronikai vacak miatt. Hasonló tapasztalatokkal. Még nem volt olyan, hogy Ali egy disputeot el ne fogadott volna.
Amit írtam feljebb, mostanság sok az ideg, mert mindenki Holland trackinggel adja fel a cuccokat, amivel semmit nem tudok kezdeni.
Remélem egyszer ennek is vége lesz, és minden visszatér a normális kerékvágásba. -
julius75
aktív tag
válasz
agroman #39454 üzenetére
lehet igazad van..........megpróbálom.
fairi: bőven 100 feletti vássárlásom van az aliról, és egyetlen esettől eltekintve, még soha semmilyen problémám nem volt.
Az egy faltapéta volt, közél 30ezerért. Megérkezett, és kiszúrtam rajta egy réteg-hibát, az egyik állatfigura karját takarta valami. Nem volt csúnya, de én észrevettem.
Jeleztem az eladónak, aki szintén meglepődött, hogy már nagyon sok elment belőle, de még senki sem szólt....de elismeri, tényleg lehetne szebb is....
Semmi követelésem nem volt, majd 3-4 nap múlva jött egy üzenet, hogy nézzem meg a módosított képet, és ha megfelel, azonnal adja postára.
Nekem ez rendkívül pozitív volt......A mostani eladó is tök jópofa volt. Elmondtam neki mi a szitu, ha vállalja a kiírt időpontot, rendelem, de csak akkor. Mondtam neki, máshol jobb áron van ugyan kicsivel, de nem garantálják, hogy itt lesz a vírus miatt....
Ő vállalta, ne aggódjak, minden rendben lesz, fullon dolgoznak, semmi fennakadás.És ettől függetlenül ez lett belőle. Persze, hogy meglepődtem.
-
Ems-t múlt hónap 21.én adták fel, ma jött meg..
-
fairi
őstag
válasz
julius75 #39449 üzenetére
Ígéret neki ingyen van, de nem köteles teljesíteni. Igazából teljesen mindegy kínai eladóval tárgyalsz vagy hazaival. Kivéve ha hajlandó valami garanciát vállalni, és nem teljesülés esetén kárpótlást adni. Még ilyenkor is van sok kiskapu.
Életed első vásárlása, hogy egy ilyen nevetséges ígéretet készpénznek vettél?
DHL-lel valszeg gyorsabban kaptad meg mint mással, könnyen lehet 2 hónapra eltűnik. Így most 30 napon belül, késéssel de hamar megkaptad.Netes vásárlás fő szabálya: semmiféle ígéretre ne építs.
-
agroman
aktív tag
válasz
julius75 #39453 üzenetére
mit vesztesz vele? a kinaiak (a webshopok) kicsit olyanok mint az arab arusok.
rosszul erzik magukat ha nem alkudozol veluk.
elsore mindegyik elhajt, masodjara a karod feled akarjak megteriteni es ha megemlited, hogy akkor majd a paypalnal probalkozol, akkor orommel kartalanitanak.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mesterséges intelligencia topik
- Filmvilág
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Hobby elektronika
- Peugeot, Citroën topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H170M i7 6700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB KOLINK Observatory Lite TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M i5 7400 8GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB ZALMAN S3 TG Chieftec 600W
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest