Hirdetés
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- KISDUCK: Lamax NoiseComfort ANC párna csere
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
-
LOGOUT.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arpii
tag
Sziasztok,
Az hogyan lehetséges, hogy az egyik Aliexpress küldeményemet az Expressz futárszolgálat hozta, és nem kértek semmit, csak beadta a futár, míg a drága jó magyar postánk (szándékosan kisbetűs...) azonnal online díjfizetésre kötelezett 499 jó magyar forint kezelési költséget egy másik szállítmányra? -
válasz
walakyb #54095 üzenetére
Addig amíg nem kerül a Magyar Posta kezelésébe addig a hollandus számosok origin-ja az Kína, azzal van gond ami azon is marad, az vámolásos lesz, de ez csak akkor derül ki, amikor látod az kicserélős átvételt. A postai szállítólevél teljes adatsorát azt szerintem nem és a hozzátartozó vám-árúnyilatkozatot sem, mert nem tartozna rájuk.
-
walakyb
tag
Persze, hogy mas, nem is az volt a lenyege, hanem az, hogy vagy varazsgombjuk van, vagy minden csomagom elektronikus szallitolevele tartalmazta a mail cimemet. Bar az is lehet, hogy en voltam szerencses, es pont olyan eladoknal vasaroltam, akik kuldik :)
Mas, de meg mindig holland posta. Kis osszefogassal hamar kideritheto, hogy az en szereny par darabos rendelesemnel lenyegesen nagyobb meritessel mennyire valik be: parcelsapp.com mind a 4 csomagnal jol mutatja az origin-t, az egy db vamoltnal china, a tobbinel pedig hollandia. Nem egy feltetlenul komoly dolog, de mondjuk ha valos mindig, es latjuk indulas utan, hogy kina, fel tudunk keszulni, hogy ha mas nem, telefonalni kell a kodert.
Egyebirant abban se vagyok biztos, hogy ezek a nxomkovetok nem kapjak meg ezeket a szigoruan titkos elektronikus szallitokat, elvegre az origin is egy olyan adat, ami jo esellyel onnan van, de (korabban legalabbis) talalkoztam olyannal is, ahol a nev is lathato volt (cimzett) -
JordyG
tag
Korábban én kérdeztem [#52683] , [#52687] az IOSS, EU TAX számot hol lehet szerezni, mint magánszemély aztán egy bátrabb (vagy ostoba függően honnan nézzük) -- -el helyetesítettem, így tudtam fizetni a szállításért és elküldték ahogy korábban még az új rendszer előtt amikor nem kellett kitölteni (nem is volt ilyen mező).
Na de nem ez már a lényeg...
Nem tudom, hogy csak én lettem ilyen szerencsés, de úgy fest valami van, mert tegnap délután kaptam SMS-t (vagyis vasárnap = hétvége) amiben megjött a vám + áfa fizetéshez a kód és azonnal be is fizettem.E szerint, lehet most már hétvégén is működik a rendszer vagyis elképzelhető, hogy beállították.
Így kíváncsi vagyok, esetleg más is kapott e már vagy valami szerencse malac is van a csomagomban. -
laca223
csendes tag
válasz
Tibor691 #54082 üzenetére
Szia!
Van itt nálam jobban hozzáértő, én is őt nyaggattam. (elnézést!) Az én rendelésem jelenleg félúton tart, a teljes kimenetelt még nem tudom. Azt viszont te is tapasztalni fogod, hogy amikor ez Alin ki akarod fizetni a megrendelésed, akkor az új ablakban már úgy jelenik meg a fizetendő összeged, hogy hozzáadja az áfát. Az EU-raktáras vámkezelés kérdésébe én is belefutottam
, de ilyen nincs. A többit még nem tudom, de remélem nem is kell megtudnom. (refund stb.)
-
Jester01
veterán
válasz
mályva #54078 üzenetére
A rendelésnél a financial fülön ott van a refund progress és az alján meg egy azonosító amivel lehet a bankodnál érdeklődni:
Refunded to Credit Card: ************ Usually, you will receive your refund within 3-20 business days after “Refund”. If there is a delay, please check with your issuing bank by using ARN xxxxxxxx.
-
ispi
tag
3 db, IOSS-ben rendelt csomag után: egy UL...LU Cainiao Super Economy for Special Goods szállítással, kettő UH...BE AliExpress Saver Shipping szállítással. Mindhárom csomagon a tel.szám országhívókód nélkül szerepel, ez e-mail címem pedig egyiken sincs rajta. Mindegyiket a posta hozta ki, nem fizettem semmit utánuk, bedobták a postaládába és annyi. Ezek a cuccok még kellettek, a kavarást megúsztam velük és most szünet, amíg nem kell feltétlenül valami, ill. le nem tisztul (ha valaha le fog) a postakavarta rendszer egy elfogadható szintre.
-
-
Tibor691
tag
válasz
laca223 #54068 üzenetére
A rendeléskor ki kellett fizetned az ÁFÁ-t?
Én is szeretnék rendelni - jégkár horpadás javító szettet - EU raktárból. Jó lenne, ha megosztanád a tapasztalataidat. Vámkezeli -e a csomagodat a Posta vagy sem? Felszámol még egy ÁFÁ-t a Posta vagy sem stb.?Meg mi van akkor, ha elveszik a csomag vagy nem megfelelő termék érkezik és full refund a Dispute eredménye, akkor az Ali által felszámolt ÁFÁ-val mi lesz?
-
válasz
castiels #54077 üzenetére
Pontosan és mivel futáros a szállítás ezért sem lenne kezelési költség. Egyre érdemes oda figyelni hogy ezt azért célszerű kifizetni ha drágább dologról van szó:
Add EU Local Return Service to your order
Javaslom még ezt Add Shipping Insurance to your order, nert hiába futár még el tudják veszíteni. -
mályva
aktív tag
Sziasztok
Elbíráltak nekem 07.28. án a javamra dispute-ot, de nincs a kártyámon a pénz még..Korai lenne hogy rajta legyen?
Már dispute között nincs ott hol látom merre jár? -
laca223
csendes tag
Köszönöm, ez a státusz vasárnap hajnal óta áll fenn, amióta megérkezett a cucc Belgiumba. (ezt a logisztikai varázslatot se teljesen értem, Sanghajból Japánba, onnan Belgiumba, de ők biztos tudják) Még várok egy kicsit hogy változik-e, mert az érkezési idő egyébként szerdára van megadva, aztán felívom a számot amit megadtál.
-
válasz
laca223 #54070 üzenetére
Az volt hogy itt említettünk két küldeményt, amit ezen ismérvek ellenére, teljesen alaptalanul vámolni kezdtek és esetleg erre emlékeztél.
Mi lehet? Új dolgozó és nem tudja hogy Csehország, Németország, Litvánia az EU-s ország és a másik futószalagra kell rakni.Hát van elképzelésem, némi kezelési probléma lehet a vámolási eljárás mikéntje miatt.
Van egy ingyenes számuk lehet hogy akivel beszélsz tud konkrétabb információt. 06 80 980 980 -
válasz
walakyb #54067 üzenetére
Pontosan erre jutottunk többen is szóval megkapják az adatokat, de az említett esetek azért nem azonos eljárásúak mint a Kínából érkező küldemények esetén amelyekre vonatkozik a vámolás szabályozás.
Az EU-n belüli feladásuk nem kerülnek oda, azok mennek tovább a szállítási útvonalon és a helyi posta feldolgozva a küldeményt (ez nem a vámolás eljárás) a küldő postától kapott adatok alapján értesít az átvételről.
Az ahogy az automatikus postai vámolásos programot rosszul írták meg és ezért nem jó, az hogy hétvégén nem működik az értesítő rendszer és hogy nem lenne kötelező csak automatikusan feldolgozni és nem hajlandóak normálisan végezni az már a Magyar Posta vezetőségének felelőssége. Viszont mindannyiunknak kétségei vannak afelől hogy ilyen működési körülmények közt egy magát állami hivatallá minősítő egyébként csak szolgáltató cég vezetése képes-e erre.
Agromannak igaza van amíg nem pereli be vagy jelenti fel valaki őket addig semmi változás nem fog történni. Sajnos az újságírók is inkább összeollóznak cikkeket, minthogy valódi kérdéseket tennének fel a megfelelő helyen, mert ha kérdezne, akkor nem írná le a hülyeséget, hanem a tényeket olvasnánk.Halálom amikor azt olvasom, hogy az automatikus postai vámolás esetén a NAV csinál valamit, a törvény szövege, ami alapján dolgozik a posta fehéren-feketén leírja hogy nem.
-
laca223
csendes tag
Bocs, de akkor félreértettem valamit, mert én úgy vettem ki, hogy vámolni ugyan nem vámolnak, de az eljárási díjat ki kell fizetni. Persze logikus amit írsz, csak szerintem nem csak engem, hanem másokat is összezavar az új áfa fizetéses rendszer. Elnézést.
Ez off, de hátha valakinek van fogalma róla, hogy a Fedex-nél mit takar az operatív késés? -
válasz
laca223 #54068 üzenetére
Már unos-untalan írtam már, hogy az EU-n belüli feladásnak nincs köze a vámoláshoz, nem kell vámolni az Európa+ csomagot mert 2004-es csatlakozásunk óta nincs vám az Uniós országokban történő vásárlásnál.
Szerinted ez nem az a fajta küldemény? Ahol nincs, ott ne várj vámolási értesítést. -
laca223
csendes tag
Szia!
Írom a történéseket, hátha hasznos infókat lehet belőle összeszedni. Az EU-s Cseh raktárból érkező Alin-n rendelt cuccaim Németországból érkeznek, Magyarországig DHL, utána magyar posta. Jelenleg egy még ott tart, hogy: Küldemény előkészítése nemzetközi szállításra, egy ott, hogy: SzállításEurópa+ csomag érkeztetése Csomaglogisztikai Központ , a harmadik pedig ott, hogy: A küldemény szállítás alatt Miskolci Logisztikai Üzem.
Értesítést hogy fizessem a vámeljárás költségét, még egyikről sem kaptam. Már kíváncsian várom hogy mi lesz ebből. -
walakyb
tag
Sziasztok!
Olvasgattam itt a dolgokat, es volna par meglatasom.
Egyik a 399 vs 799. Sajnos egyre egyertelmubb, hogy minimum a rendszeruk szar, de meg inkabb a plusz profit all a dolog mogott. Nezzuk csak kronologiai sorrendben, hogyan is zajlottak a dolgok. Eloszor ha csak 1-2 napra is, de az volt a kommunikacio, hogy ok kikuldtek mindenkinek az sms-t, szo se volt akkor meg hianyos adatokrol. Aztan amikor tobb ember dorgolte az orruk ala a szolgaltatotol kapott hivatalos allasfoglalast, hirtelen atvaltottak arra a verziora, hogy a csomagra hiaba van rairva, elektronikusan sok esetben meg se kapjak. Aztan az emberek szep sorban rajottek, hogy a TN alapjan idoben fel tudjak hivni az ufsz-t, es ott begyujthetik abszukseges infot, marad a 399. Erre volt reakcio dok esetbrn az, hogy meg se jelent a vamolasos info, es termeszetesen nincs ertesites se.
Nehany dolog, hogy miert vagyok teljesen biztos abban, hogy hazudnak:
Egyreszt kizart, hogy kezzel adjak meg az adatokat feladasnal, ugyanugy az alitol kapott adatok copy-paste, azt joejt.
Masreszt a sajat eseteim. Tudom, hogy nem sok, de elgondolkoztato. Visszaneztem az e-mailjeimet, 4 csomagomat kertek be 2020-21-ben (korabbra nincsenek leveleim), mind a 4-re kaptam mailt. Az elmult par hetben 3 csomagot kaptam, mindharom NL post, mindharomra jott a mail, hogy mehetek a csomagert. A poen az, hogy egyik csomagon sincs rajta a mail cimem. Akkor vajon honnan szedtek?? -
A szervesen kapcsolódáshoz csak annyit hogy az USA bűnözési téma, a német, az angol és az USA posta tevékenysége azok mint ha nem AliExpress vásárlásra vonatkoznának.
Így azt gondoltam hogy ez a kérésem talán nem okozhat problémát: nem igazán AliExpress-el kapcsolatos, nem kellene nagyon belemélyedni.
Elolvastam újból amit írtál továbbra is tartom magam a kérésemhez, ami nem azt jelenti hogy ne írd le, hanem azt hogy maradjunk már egy egészséges szinten az off témákkal.
Kérés.
Tényleg nehéz megkülönböztetni a mondanivalód és a topik közti összefüggést? Írhatod, mert a korlátok (ÁSZF szabályai) közt a szabad a véleménynyilvánítás és az off topik témák is jöhetnek.
Szóval köszönöm megértésed. -
Rick4
félisten
Az, hogy a cucc ideér az aliról vagy sem, és ha nem, miért nem, szerintem elég messze van az offtól, szervesen kapcoslódik még az is, van-e sapka a postáson, mikor kiviszi a csomagot, vagy nincs, hiszen ott ér véget a megrendelés része a dolgoknak, emellett el lehet menni, de felesleges, mivel a végfelhasználót konkrétan nem érdekli, miért nincs ott a cucca, egy döntésbe az is belejátszik, hogy a posta jól vagy rosszul dolgozik, hogy egy szabályt jól vagy rosszul értlemeznek, mint ahogy erre már a nav részéről is volt épp elég példa, és mindenféle külföldi atóság is megcsinálta ugyanezt akár miliószor is.
-
Nézem ezt a filmet, Wrath of Man. Szünetben ránézek a a topikra és előjön a filmes téma, hát nem igazán AliExpress-el kapcsolatos, nem kellene nagyon belemélyedni.
De abban tökéletesen igazad van hogy minden küldemény szállítási szolgáltatásnál vannak hibák, nem kerülhetőek el.
Egy árnyalatnyi különbség van azért aközt, hogy a szolgáltatási szerződés be nem tartása történik vagy jogszabály megsértése történik. -
Rick4
félisten
válasz
agroman #54057 üzenetére
Legalább olyan ez, mind a demokrácia fellegvárában, az usában, ha nem jobb. Pont egy hónapja vettem egy terméket a kinti telephelyre, de a régi cím marad az ebay-es felületen, a ups a csomagfelvétel után azonnal megkapta a jelzést, hogy máshova kellene vinni, mindösszesen 1.6 mérföld az eltérés, egy futárnak nem lehet gond, és van 3 napjuk lezongorázni, amíg a csomag abba a régióba ér. A címzett nem tud módosítani, csak a feladó. Kértem a feladót, hogy módosítson, de ő se tudta megoldani. Végül minden logikával szembemenve lepakolták egy depóban, ami 26 mérföldre van a címtől, hogy ha akarok bemehetek érte. Köszi, az oda- vissza másfél óra a kinti emberemnek... Megoldás nincs, panasz lehetőség nincs, rugalmasság nincs. A múltkori eset, hogy meg lett rendelve egy 2020-as Dodge Callenger műszerfal, szimpla félmilliós tétel. Egyszercsak jön a cucc, egy zárt dobozban ugyan, de egy pickup nyitott platóján, és minő véletlen, épp 2 napja szakadt az első, a dobozból kb 30 liter vizet lehetett kiborítani, és mivel légzsák és egy halom kábel van benne csatlakozóval, nyilván nem let tátvéve, és az ember volt megsértődve, hogy viheti vissza a cuccot.
Amúgy a német posta, a lengyek, az olasz pontosan ugyanúgy, meg még külömb módon képes elszúrni bármit, mint a magyar, a németeknél a dpd nevű csodacég képtelen volt megtalálni München mellett egy kistelepülés, Hohenkammer főutcáján az egyszem Al Gusto pizzériát, ami minden irányból kitáblázva, normál nyitvatartási időben valóban nyitva, és ha hiszed, ha nem, 3x próbálkozott, 3-ból 3x nála ez ismeretlen cím, majd visszaküldte a megrendelt és kifizetett terméket a feladónak... És ez ott teljesen mindennapos, akár holnap is előfordulhat..
A német posta az usából (harmadik országból) érkező csomag esetén berendel a helyi vámhivatalba, előtted nyitják fel a csomagot, nézelődnek, és az egy dolog, hogy utaztál oda- vissza egy órát, vártál előtte 15 percet, még emellé papírozol egy órát.
Az angol szállító Milton Keynes-ben minden gond nélkül odaadja a csomagodat a negyedik szomszéd fekete családnak, egy kis papírfecnit se találsz, hogy helló, amott leraktam, pedig otthon voltak, és várták a cuccot, házszám ki volt írva, címzés is rendben volt, a futár még a cssnegőt se nyomta meg.... Mindössze 2 nappal később lett gyanús, hogy sehol a cucc, a nyomkövetési felületen látható, hogy delivered, és szépen telefonálgass, hogy hova lett delivered, de senki se tudja, szóval nem marad más, csöngess végig mindenkit, hogy bocsmá', nincs itt a csomagom? Teljesen mindennapos dolog, nem az első eset.De ott ezek teljesen megszokott és elfogadott dolgok, ezek az emberek ennyire képesek, és technikailag, szervezettség termén nagységrenddel komolyab blehetőségeik vannak.
Én minden hónapban ilyenekkel szívok, 17 éve ezt csinálom, hidd el, láttam már cifra dolgokat, miközben a magyar posta évi nagyon sok cosmagomat viszi pontosan, precízen, kb 10 éve volt az egyetlen eset amikor egy csomagomat eltüntette, aztán szépen a ráírt értéknyilvántartás alapján ki is fizettek, szóval kár sem ért... Egyelőre nálam olyan az arány, hogy 95%-ban minden ott van másnapra, talán 5%, ami egy napot csúszik.
Szóval mielőtt még azt hinnéd, hogy rossz helyre születtél, tedd össze a kezed, hogy ez itt most, a bevezetés után "csak" így működik, de ettől függeltenül itt bármikor lemehetsz a boltba kifliért, és nem különösebben kell azzal számolnod, hogy egy bandaháború közepébe keveredsz, és szimplán lelőnek.
És ez nem politika ezek másfelé csak a mindennapos dolgok... -
válasz
Submarine #54059 üzenetére
Sajnos a vámolás nem fogyasztóvédelmi kategória és még a postai szolgáltatásos panaszhivatal, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság sem foglalkozik vele, ez a NAV vizsgálati jogköre. De persze kell jelezni mindenhol ahol befogadják.
És egy nagyon lényeges dolog az, hogy a törvényi szabályozás a vámkezelésre IOSS és a SA "különös szabályozás" alkalmazása esetén sem ír elő automatikus eljárást.
Így az működhet emberi tevékenység során ellenőrzött adat megadással is, a küldeményen ténylegesen látható és olvasható vám-árúnyilatkozat adatai alapján.Az hogy ők kitaláltak egy ilyet (automatikus postai vámkezelés) ami törvénysértő módon, nem a követelményeknek megfelelően működik, az nem jelentheti azt hogy csak az alapján kell, vagy lehet dolgozniuk.
Nagyon nagy tévedésben vannak -
Submarine
senior tag
Már úgy is benne vagyok, megérdeklődtem a "hogyan kellene megadniuk"-ot.
Majd írom mit válaszolnak.Külön tetszik amit írsz:
"ha hiányos a kereskedő által megküldött vám-árúnyilatkozat akkor nem lehet az automatikus rendszerben feldolgozni, be kell kérni a címzettől a hiányzó információkat"Majd a fogyasztóvédelemnek írt levélben előveszem.
Nekem ez az első alis vásárlásom, de ennyitől elöntötte a car az agyam, főleg hogy ebben a totyikban is mindenkivel ez történik.#54058 Beni2360
Az emilen kívül így volt megadva, tehát a telóra küldhettek volna sms-t.
Köszi! Az emilemet meg beírtam, hátha legközelebb.. -
Beni2360
félisten
válasz
Submarine #54050 üzenetére
A szállításnál szerkesztés és így beírni. majd mentés. Ennyi
-
agroman
aktív tag
nem akarok (megint) politizalni, de ez nem az az orszag, ahol a civilkurazsi mukodik.
reklamalhatsz, kerhetsz de amig egy allami monopolium a politika vedelme alatt all nincs eselyed..eleg ha arra gondolsz, hogy -meg orszaggyulesi kepviseloknek is- az allami intezmenyekbol csak birosagi iteletekkel lehet kiverni informaciokat annak ellenere, hogy torveny van rola. -
válasz
agroman #54055 üzenetére
Pont azért kell kérni, reklamálni. Ha beletörődünk abba hogy bizonyíték nélkül állítanak valamit és ezért többet fizetünk az nem megoldása a problémának.
Amit kérdeztél hogy mi a helyzet a jogtalanul kért áfa reklamációkkal azzal hárítanak hogy majd a NAV.
A törvény a postának adja a feldolgozás, kiszabás és begyűjtés jogát és ők havonta utalják a NAV felé a beszedett áfát, ha hibás valami azt nem kell átutalni, ki kell vizsgálni és csinálni egy sztornót a beszedésre és a pénzt az ügyfélnek visszaadni, ez van leírva a jogszabályban.
A Magyar Posta kötelessége.
Csak az nincs leírva hogy illik elnézést kérni -
válasz
Submarine #54050 üzenetére
Jól van megadva, ne higgy nekik.
A Posta küldje meg az adatokat amit megkapott hogy "ki tudjuk javíttatni", addig csak hazugság hogy nem kapták meg.
Többször kértem hogy igazolják az állításukat, hogy nem kapták meg, de eddig még nem sikerült elküldeniük, így igaznak tartom azt hogy hazudnak.
Folyamatosan hazudnak a vámolásos témában,
- nem NAV állapítja meg az áfát hanem ők,
- megkapják az IOSS azonosítót is, de nem írják be a megfelelő helyre,
- ha hibás a formátum akkor miért nem adják meg hogy milyennek kell lenni a hibátlannak
- ha hibás akkor miért nem pontosítják a küldemény címkéje alapján? Ha az automata nem tudja feldolgozni, akkor az újonnan felvett 200 emberből vegye már kezébe a küldeményt valaki és pótolja róla az adatot. Mert az a helyes módszer.
- miért nem támasztják alá legalább egy képernyő képpel azt hogy milyen adatokat kapnak.
- hétvégén még mindig nem működik az sms-es értesítő rendszer
- ha hiányos a kereskedő által megküldött vám-árúnyilatkozat akkor nem lehet az automatikus rendszerben feldolgozni, be kell kérni a címzettől a hiányzó információkat, mert azzal bíztuk meg őket hogy helyettünk adják be a vám-árúnyilatkozatot. Szóval a nevükben gondolkodás nélkül hiányosan adják be?
- Mikor és hol tették nyilvánossá a külföldi kereskedők felé hogy milyen formátumba dolgozzák fel a küldemény címzési adatait és hogy annak megfelelően várják el?Ugyan milyen formátumban kell nekik az e-mail cím, annak nincs speciális "formátuma" csak e-mail cím
Minden ki jól küldi az adatokat csak épp az ő feldolgozó programjuk rosszul van megírva.
Mint amikor a sok hülye szembe jön az autópályán és ők a hibásak. -
Ha valaki reklamál a Postánál hogy miért nem kap értesítős az írja már meg azt is hogy adják meg hogy ők milyen adatokat és milyen formában kaptak meg. Erre azért van szükség hogy ez eladóknak eljuttassuk hogy mi a megfelelő formátum.
Persze ez csak a kamu indokom, hiszen a Magyar Postánál van a gond, nem azzal hogy miként van megadva -
cof
veterán
válasz
Submarine #54050 üzenetére
Nekem most volt az első rendelésem az új rendszerben majd kiderül...
De úgy tudom hogy a posta amatőr rendszere nem kezeli így a tel. számot +36 nélkül. Amíg nem adnak pontos információt arról, hogy milyen adatok kapnak meg és milyen formátumban, és a legfontosabb ,hogy kellene kinéznie addig nemigazán lesz előrelépés ebben a témában.
Mobil sorba nem tudsz + írni, csak számokat.
-
Submarine
senior tag
Na, még is csak kaptam válasz emilt a postától, tegnap háromnegyed kettőkor.
Azt írták amitől "féltem", az adatok közt nem, vagy nem helyes formátumban szerepelnek az email cím, és a telószám. Ezért bacnak értesítést küldeni.Ezt próbálta már lelevelezni valaki az alival? Az tudható, hogy ez hogy működik?
Nálam a rendelésen a +36 külön sorban szerepel, email meg nincs:
Zip Code:****
Mobile:20*******
Tel:+36-
Fax:
Szóval ha az eladó ezt ugyanígy adja meg, akkor még vitatkozni sem tudok a postával.
A postai címemet, nevemet ékezet nélkül írtam. Ti hogy csináljátok?
Még az jutott eszembe, a mobile sorba beírom +36 -al kezdve. A számok közé szóközt nem tettem. De asszem rákérdezek aliéknál is, hogy van ez. -
válasz
castiels #54047 üzenetére
Így van ahogy írod az áfát felszámolják, ezen már nem találgatunk semmit, az AliExpress esetén így van. A megváltozott törvényi szabályozás egyértelmű.
Az hogy pl a Banggood az eladási árba szerepelteti (mellette írja is) és nincs külön tételként feltüntetve az még nem az jelenti hogy náluk nem fizetjük.
Egyedül a szállítás módjától függően van az hogy fizetünk a postának kezelési díjat vagy nem fizetünk. -
Jahno
veterán
válasz
castiels #54047 üzenetére
Valami lesz, ezt így előre nem tudni, hogy hol mit. És írtam párszor, hogy Alin pld. ha spanyol raktárból rendelsz az Kínából is jöhet, és.... Végül is lassan 1 hónapja ezen pörög a csoport és próbálja kitalálni. Német most speciel mivel sokszor EUs, az pont belekeveredik a homályzónába és fennakad. Abban az a vacak. Bár Alin én még német raktárat nem is láttam :-O
-
castiels
addikt
Sziasztok!
Ha EU-s raktárból jön az áru német vagy spanyol akkor nem vámköteles ugye? Tax ugyanúgy rá jön?
-
válasz
agroman #54044 üzenetére
Megint több pontatlanság van ebben a cikkben, kár hogy megint nem járt utána ez Tamásné Szabó Zsuzsanna. Nem ez az első tévedéseken alapuló cikke. Olyan hibákat is ír ami már az első héten kiderült és le lett rendezve azóta, már a múlt.
Nem a NAV számolgat itt, mert nem nekik kell.
A vámolási árfolyam jól van számolva, a programba minden hónapban az érvényes árfolyam kerül be, holnaptól lesz az új amit az Összefoglalóban is lehet látni.
Az IOSS-azonosítót akkor utasítja el a NAV, ha az érvényes azonosító nem szerepel az informatikai nyilvántartásban.
Egyeztettem a NAV-al az AliExpress azonosítója benne van és érvényes, nem véletlenül írogattam be az Összefoglalóba és nem is utasítják el. Ha Posta hajlandó beírni, mert ez a gond.A Posta végez jogtalan áfa beszedést, tőlük kell visszakövetelni, nem a NAV-tól
És idéztem már a NAV álláspontját, én utána jártam, nem úgy mint az újságíró hölgyike, az IOSS küldemények kezelését is a Magyar Posta végezné, csak az gond hogy nem jól csinálják:
Teljes jogköre van a Magyar Postának ebben a vámolási témában, ezért ők a hunyok.
A pontatlan cikkek csak felesleges hangulatkeltésre jók, másra nem.
-
agroman
aktív tag
Megduplázódhat az áfa az olcsó kínai csomagra – hónapokba telik, mire visszatéríti a NAV
Dőlnek az olvasói levelek a július elsejétől érvényes új áfafizetési és vámkezelési szabályokkal kapcsolatban.... -
válasz
Atomgeszi #54042 üzenetére
Az az egyik fő változás hogy vevő országa szerinti áfa számolandó, szóval nettó árból indulnak ki és az a vevő országában lévő áfa van felszámítva, de lehet is látni. Pont erről beszélgettünk hogy nem az ottani bruttó árra teszik rá a magyar áfa mértéket, mert az már nem jogszerű.
Van ahol eleve benne van az árban, de ezt jelzik és írják, pl. BG.-nél az árnál ez olvasható Inclusive of VAT -
válasz
Atomgeszi #54040 üzenetére
Igen, ha hibásan kérnék az áfát. Egyenlőre úgy lehet visszakérni ahogy ott van írva. Ha változna akkor pontosítom.
EU-n belül is kell az áfát fizetni, ez is változott július 1-tól, itt a fizetésnél van egyben megoldva az importos áfa fizetéssel együtt. Valamelyik áfát fizetned kell.
-
Atomgeszi
nagyúr
Alis rendelésre, ahol automatikusan az Ali kiszámlázza az ÁFA-t, és kifizetem, arra az összefoglaló szerinti 8-as pont érvényes?
Tehát mivel én kifizettem az Ali felé, de a posta mégis beszedné a 400 Ft-on felül, akkor él a 8-as pont?Egyébként mi a ráció abban, amit az Ali írt, hogy EU-n belülről szállító eladó, de EU-n kívül lévő eladónál ugyanúgy beszedi az Áfát?
-
-
Rick4
félisten
Akkor értelmezhetem úgy hogy vevő fizeti az áfát?
Persze, ahogy egy bolti kifli, papírzsepi, és egy lcd tv után is a vevő (végfelhasznló) fizeti az áfát. A világ nagy részén ez így működik, az us pl tök más, ott sales tax van..
Én nem írtam sehol dupla áfáról, ez viszont rendesen félrevihette a gondolatot.Az 54006-ban írta a kolléga ezt az áfa kavarást, hogy ha az eladó kifizette az áfát, akkor már nincs áfa, ez marhaság, és a valósághoz nincs köze. Az áfát egy országon belüli vásárláskor végig fizeti mindenki a láncolatban, a vteli ár és az eladási ár közötti marzsra is rájön az áfa, de a végfelhasználónál marad az államnak igazán haszna, mert ő lesz az, aki a legtöbbet fizeti, és nem lesz áfa levonási joga, viszont ő az eladónak fizet, aki a bevételi oldal szerinti áfát visszaigényelheti, és csak a különbséget kell fizetnie.
Tehát az állam így is meg úgy is megkapja az áfát, csak minden szereplőtől kicsiben, a saját haszna (vételi ár- eladási át különbözete) közötti külüönbség után járó áfát.
Amikor egy terméket beszerzünk, azt uniós beszerzésből nettó áron tudjuk megtenni, és máásik országban lévő uniós adószámos céges ügyfélnek szintén el tudjuk adni nettó áron, de ez megint csak egy közbülső értékesítés, a lényeg ott lesz, amikor a legtolsó magánember, vagy áfa- visszaigénylésre nem jogosult cég megvásárolja a terméket, ebben az esetben mindegy, hogy másik unós ország-e vagy sem, a vevő országa szerinti áfát kell felszámolni, a másik eset meg sima ügy, ha a vevő és az eladó is ugyanabban az országban van, mert akkor csak egy egyszerű szmla készül kettejük között, mint fentebb írt bolti kifi vásárlás. . -
válasz
zsamiatt #54034 üzenetére
Én is úgy látom hogy több lehetőség van az áfás témára a kereskedőnek.
Ha mondjuk az eladó megelőlegezi a végső eladási ár áfájának egy részét az importáláskor, azt vissza fogja kapni a termék eladásakor a vevőtől és abban a pillanatban kimondható hogy őt nem terheli semmi áfa dolog, hiszen 0-ra futott az előzőleg lerendezett pénzügyi rész rá vonatkozóan.
Erre mondom leegyszerűsítve hogy a végeredmény tekintetében a kereskedő nem fizet áfát ha visszakapja azt az összeget. -
zsamiatt
őstag
"eu-n kívülről így működik:
Megveszem a terméket az unión kívülről, a határon megáll, fizetem a vámot és az áfát, felteszem a polcra. Jön egy vevő kér valamit, megkapja, kap a nevére számlát. Eltekik egy hónap, vásároltam 6 millióért, eladtam 9 millióért, a különbözet áfáját pedig befizetem. Ez mindenhol máshol így működik, nem vagyok kivétel."Vám szabad területen EU-n belül tárolhatod a terméket áfa és vám mentesen. Aztán ha jön a vevő ráérsz vámot fizetni illetve a vevő szerinti áfát.
-
laca223
csendes tag
Hát pedig nagyon úgy néz ki, hogy a vége a Magyar posta lesz, mert a DHL nyomkövetés már átirányított a Magyar postához. Na nem a négyszáz forint miatt, de mintha lenne vámkezelési értékhatár? Persze azt sem igazán sikerült kisilabizálnom, hogy az mennyi, és abba bele számít-e a szállítási költség vagy sem. Egyébként magánszemély vagyok, és a rendelt cuccok áfa és szállítás nélküli értéke mind 45 EUR alatt van.
-
Nem én beszéltem dupla áfától, volt egy kérdés amire próbáltam válaszolni és te arra a hozzászólásomra reagáltál.
Akkor ezt értettem félre, azt gondoltam két különböző dolog:
1. Megveszem a terméket az unión kívülről, a határon megáll, fizetem a vámot és az áfát, felteszem a polcra. Jön egy vevő kér valamit, megkapja, kap a nevére számlát.
a másik
2. Megveszem a terméket az eu-s kereskedőtől EU-s adószámmat (VAT number), amit megkapok nettóban. Felteszem a polcra, és ha elviszi valaki, áfás számlát kapAkkor értelmezhetem úgy hogy vevő fizeti az áfát?
Te kifizeted az import áfát ami X összeg, a vevőnek amikor te eladod az eladási árban benne van ez az X összeg és lesz egy Y összeg áfa az eladási ár után, ami a te költségeidet is tartalmazza. Amikor a vevő pénze hozzád kerül akkor te az államnak kiegészíted Y-X-el, és így lesz meg a termék áfája, de a termék áfáját lényegében a vevő fizeti kiAzért az eredeti hozzászólásra #54006 adott válaszomban én abból indultam ki hogy ha EU-n belüli raktárból vásárolunk ott nem az áfáztatott árra teszik a a mi 27% áfánkat hanem a nettó árra
-
Rick4
félisten
Szerintem én jól írtam, de te nem jól értelmezed.
Akkor ha harmadik országból jön az amit eladsz a vevő nem kap áfás számlát? Minden esetben kap, miért ne kapna:?
Azt fizeti lényegében amit a vámolásnál megfizettél csak vételárban van benne. Ez minden más terméknél is ugyanígy van.Akkor ez alapján értelmezve a kiindulási hsz-t amikor az AliExpressen az EU-s raktáras vásárlásnál kifizetjük az áfát és erről számlát kapunk, nem tekinthetjük úgy hogy duplán fizetünk áfát, hiszen a nettó árhoz kerül kiszámolásra. Nem az ott áfáztatott árra.
Nem tudom, miből jött le neked a dupla áfa, az áfát vásárláskor mindenki kifizeti, de van, aki visszaigénylésre is jogosult, ennek viszont ahhoz az egy tételhez nem sok köze van. Ha a boltban vettél egy csavart nettó 100ft-ért, és azt a bolt 50+ áfa áron vette, akkor neki 63.5Ft-ba van, te pedig 127Ft-ot fizetsz érte. Miért fizetted ki kétszer az áfát? A nettó eladási árra rájön az áfa és kész, egy egyszerű szorzás művelet kell csak. Egyszer fizetted, a bolt is egyszer fizette, hiszen az eladás és a beszerzés közötti áfa fizetős neki is az adott időszakban, azt most hagyjuk, hogy éves, negyedéves, vagy havi áfás. Megvásárol valamit, és kifizeti utána az áfát, de mivel ő a gyártótól, nagykertől vásárol, esetleg többezres darabszámban, nyilván kevesebbért kapja, mint te. De áfa bevalláskor már csak az eladás utáni különbözetet fizeti be az államnak, nem a teljes összeget.Amikor uniós beszerzéssle nettóban vásárol a cég, akkor viszont raktárra vásárláskor nem fizet áfát, anem amikor neked eladja, akkor fizeti be a tlejes összeget. De mint írtam,e gy aktális áfa befizetés nem csak egy csavar eladása után keletkezik (jobb esetben), hanem sokszáz, sokezer másik termék beszerzése, eladása közötti különbség áfáját kell befizetni. Ha adott hónapban eladtál egy cosmó cuccot, és abból az áfa 2M Ft volt, és vásárolsz egy csomó cuccot, aminek az áfájáért ifizettél 2M Ft-ot, akkor az áfa bevallás után nem kell semmit se fizetned.
-
Akkor ha harmadik országból jön az amit eladsz a vevő nem kap áfás számlát? Azt fizeti lényegében amit a vámolásnál megfizettél csak vételárban van benne.
Ha nem fizetsz áfát a beszerzésre akkor pedig áfás számlát kap a vevő.
Akkor ez alapján értelmezve a kiindulási hsz-t amikor az AliExpressen az EU-s raktáras vásárlásnál kifizetjük az áfát és erről számlát kapunk, nem tekinthetjük úgy hogy duplán fizetünk áfát, hiszen a nettó árhoz kerül kiszámolásra. Nem az ott már áfáztatott árra tesznek különbözetet.
És azért van még az EU-n belül az áfamentes termékimport is, -
Rick4
félisten
Havi áfás vagyok, de ha alanyi mentes lennék, a beszerzéskori áfát akkor is meg kell fizetni, és ez ilyen unión belül és kívül is. Az áfa kör csak levonási jogot eredményez, meg nem fizetés nincs unión kívülről, illetve ha a termék valamennyi ideig raktáron marad, esetleg saját használatba kerül, az amúgyis áfa fizetést von maga után, nem tudom pontosan, ez hogy megy.
eu-n kívülről így működik:
Megveszem a terméket az unión kívülről, a határon megáll, fizetem a vámot és az áfát, felteszem a polcra. Jön egy vevő kér valamit, megkapja, kap a nevére számlát. Eltekik egy hónap, vásároltam 6 millióért, eladtam 9 millióért, a különbözet áfáját pedig befizetem. Ez mindenhol máshol így működik, nem vagyok kivétel.eu-n belül így működik:
Megveszem a terméket az eu-s kereskedőtől EU-s adószámmat (VAT number), amit megkapok nettóban. Felteszem a polcra, és ha elviszi valaki, áfás számlát kap. Az áfa ebben az esetben az államé teljes egészében, bár nem tudom, a könyvelő hogy oldja ezt meg, hisze ő nem tudja, hogy az az egy tétel a 4500-ből nettós eu-s beszerzés volt, de szerintem még ekkor is csak a különbözeti áfát fizetem havonta, mivel az adott temrék áfáját meg se fizettem, nem volt levonási jog sem, így szerintem nem kell külön számolni, csak a különbözetet, ami ebben az esetben 100%.
Az persze más kérdés, hogy ha az adott hónapban többért vásároltam, mint amennyiért eladtam, áfa visszaigénylés lesz, azaz ők küldenek nekem egy kis pénzt.A végén írtál EU-s dolgokról, mindaddig a hozzászólásból nem lehetett tudni, az első szakasz mire vonatkozik, ezért is bátorkodtam írni, mert bár tisztában vagyok a hozzáértéseddel és a tudásoddal, ez így eléggé félreértető maradt.
-
válasz
Vibalazs #54023 üzenetére
Jó a tied még a régi rendszerű, de akkor sem kellet volna vámolni és igaz amit írtam, ha elkezdesz vissza olvasgatni látni fogod hogy eddig nagyon sok BE végződésű nyomkövetési azonosítójú külön vámolás nélkül lett megkapva. Nem véletlen volt. És szó nincs nemzetközi áru-elosztóközpontról.
-
válasz
Vibalazs #54021 üzenetére
A 4PX belgiumi központja nem ide tartozik (nemzetközi áru-elosztóközpont) és ugye ki van fizetve az áfa, még számlád is van róla. Az EU-raktárak sem mindig nemzetközi áru-elosztóközpontok.
De ha neked megfelel hogy tiédet vámolás alá vonták, a többiekét amelyek szintén onnan a 4PX bázistól indulva kapunk meg és azokat meg nem vámolják, azzal nem igazán tudok mit kezdeni. -
Vibalazs
tag
Most találtam:
"Ugyanakkor előfordul, hogy a harmadik országból származó áru olyan EU-ban található nemzetközi áru-elosztóközpontból érkezik Magyarországra, ahol annak tényleges vámkezelésére (áfafizetésre, vám megfizetésére) még nem került sor. Az ilyen európai elosztóközpontokból érkező küldemények vámkezelését a Magyar Posta Nemzetközi Posta Kicserélő Központjában végzik el, az EU-n kívülről érkezett küldemények vámkezelésével azonos módon."
Vagyis vámoláskor ez alapján járnak el.
-
Kösz a kiegészítést, mert akkor egy importban nagyon benne lévő személy tette.e akkor te miként adod el a megrendelt dolgaidat?
Az autóalkatrész üzletedben beszeded az áfát a vevődtől és újból befizeted a NAV-hoz? Ez aztán milyen alapon?
Áfakörös vagy alanyi adómentes az üzleti tevékenységed? Mert nem mindegy, hogy téged végfelhasználónak tekinthetünk és akkor lehet az hogy fizetsz áfát és az sem hogy AAM esetén köteles vagy áfát fizetni és nem kérheted vissza.
De ez nem azt jelenti hogy nem vagyok tisztában a szabályokkal, hanem azt hogy te másik kategória vagy, az amiről én nem is akartam írni.
Csak nem értem, ha nem vagy végfelhasználó, akkor miért fizetsz áfát az importáláskor és ha még is fizeted, akkor miért nem kéred vissza, mert így az adott termék kétszer lesz áfáztatva, az pedig tudtommal nem lehetséges. Kereskedelmi tevékenység és kereskedőről van szó.
De Uniós beszerzésről, EU-s raktárról volt szó egyébként.
És szerintem nem arról van szó amit te itt felsoroltál. -
Rick4
félisten
Sokan nincsenek tisztában a kereskedelem és az import áfa szabályaival.
Egy kereskedő import termék esetlén nem fizet áfát, a fogyasztási adót vagy EU-s kifejezéssel a hozzáadott érték adót mindig a végfelhasználó (az te vagy) fizeti, nem az aki eladja. A kereskedő akkor szedi be a vevőtől ha eladja és azt fizeti be az adóhivatalba.
A kereskedő a vámot fizeti ki ha van, amit viszont természetesen beépít az áfa nélküli eladási árba.
Szerintem te se vagy tisztában az import áfa szabályaival.
17 éve foglalkozom amerikai autóalkatrészek importjával, unión kívül érkezik minden termék, a vám és az áfa alapja a termék+ szállítási költség, a vámnál megáll a csomag, benyújtom a dokumerntumokat, kifizetem a vámot+ áfát, és megkapom a megrendelt dolgokat. Mire fel lenne bérmiféle áfa nem fizetve? Amiről te beszélsz, az az uniós beszerzés, ott nettóban vásárolsz, és az eladáskori áfa az államé. -
válasz
Vibalazs #54015 üzenetére
Egy gond van ezzel is hogy ezt nem kellett volna vámolni, mivel nem Kínából kapta a Magyar Posta. A belga 4PX EXPRESS kirendeltség adta fel, az ő címük van visszaküldési címnek megadva, 4460 Hollogne-aux-Pierres (Grâce-Hollogne), Rue Jean de Sélys Longchamps 2-4
Sajnos ez is egy rosszul azonosított küldemény volt.
Hétfőn, ha addig nem lesz változás akkor hívd fel a vámos ügyfélszolgálatukat, elsikkadt a feldolgozás. -
-
Vibalazs
tag
válasz
ferenck #53989 üzenetére
Hali!
Mennyi idő volt az adatok/iratok beküldése után mire fizethettél?
Nekem a csomag 12.-én ért a kicserélőbe. 23.-án kaptam levelet, hogy adatok szükségesek a vámoláshoz. Ezt másnap 24.-én reggel beküldtem. (Kellett levelezzek az eladóval, nem tudtam minden adatot). Ma jár le a 20 nap. Utána küldik vissza?
Pedig még csatoltam a banki visszaigazolást is és emailt.
-
válasz
laca223 #54009 üzenetére
Technikailag az hogy az AliExpress felületán van megjelenítve és fizetv az EU-s áfa azért az még az eladó általi beszedés, de a lényeg az amit írsz. Sajnos a Posta ezekre is elkér vám-árúnyilatkozat beadási pénzt a 399/799 Ft-ot. Amit többen is túlzó értékűnek tartunk.De remélhetőleg az EU-s raktárból nem rajtuk keresztül küldik és akkor már nem kerül pénzbe.
-
válasz
Submarine #54008 üzenetére
Röviden. 30-án 16:00-ig kellett volna a kódért telefonálni mivel nem kaptál értesítőt.
A 48 óra 07.29. 19:48-tól indult, órák, nem napok.
Sajnos ma nem tudsz elérni senkit, sem telefonon, sem e-mailben.Egyértelműen leírva az Összefoglalóban az eVám témája, neked azzal nincs teendőd jelen esetben.
Figyelem! Ezt csak akkor érdemes használni ha a vásárlás nem IOSS (Import One Stop Shop) rendszerű, tehát a kereskedő felé nem lett az Áfa megfizetve és a Magyar Posta a szállító!
A vám-árúnyilatkozat benyújtását megelőzően vagy ezzel egyidőben mielőtt megérkezne Magyarországra a Magyar Posta felé jelezni kell ezt az igényünket a honlapjukon található Kapcsolatfelvételi űrlappalMivel ezt utánvétes kézbesítéssel kapod meg 799 Ft lesz a díja.
Ha hibás a feldolgozás és törvénytelenül áfát is kérnének tőled az IOSS elbírálású küldeményre akkor természetesen a jogtalanul beszedett pénzt az visszakéred.
Ez véleményem szerint nem fellebbezés, mert csak jogszerű döntés ellen lehetne fellebbezni, ez a törvénysértő állapot helyreállítása. -
laca223
csendes tag
Köszönöm az információkat, így talán már érteni vélem a rendszert.
Ezek szerint az EU-s raktárból érkező megrendeléseim amik után már az Aliexpess-nél kifizettem az áfát is, már nem kerülnek vámolás alá, simán megkapom. Ez ha másért nem is, de a rövidebb szállítási idő miatt jó.
Még egyszer köszönöm! -
Submarine
senior tag
Sziasztok!
Átolvastam a topikot, és már az az érzésem, hogy biztosan én nem értek valamit.
Jön egy levélnyi csomagom 14,38€ össz-vissz értékben, már 07.21-i rendelés volt.A postai nyomkövetésben 07.29. 19:48 óta van "Online fizetés elérhető" státuszban.
Utána van még egy "Feldolgozás", meg egy "Továbbítás belföldre" bejegyzés.Az egésszel pénteken du. 5 körül szembesültem, mikor "pillanatnyi felindulásból" megnéztem a nyomkövetést. Előzetesen én sem kaptam semmilyen értesítést, csak az Aliról.
Az ő oldaluk meg annyit ír, "bocsi, nincs logisztikai infornáció, próbáld később".
Az meg tegnap meló után jutott eszembe, hogy a Posta nyomköv.-nél is ránézzek.Ha mindent jól értek, most kellene telefonálnom a Posta ügyfélszolgálatára rakétaindító kódért, meg a fizetési oldal linkjéért. Hétvégén.
A 48 óra amit írtok, az munkanapon érvényes, vagy naptári napon?Mindenesetre küldtem egy emailt is a Posta ü.f.sz.-ára, amire kaptam egy ticketet.
Majd talán válaszolnak.
Küldtem egy kezdeményezést is a Posta Evámjához is, nem tudom volt-e értelme.
Még arra sem válaszoltak.
Valamint próbáltam a NAV oldalán isfelbejelenteni magamat, de nem tudtam vám-árunyilatkozatot tenni, mert a postai csomagszámot nem fogadja el.
De akkor ezt is kellene, nem? Vagy csak később kell majd?Bár még nincs az országban, ha lehet szó szerint érteni a csomagkövetést, de ez az a pont ahol elvesztettem a fonalat. Akkor most mi van?
Ha jól értettem rosszabbik esetben fizetek 800Ft-t?
Vagy kifizettetik az áfát mégegyszer(számlán szerepel TAX 27% adat), de azt meg meglehet fellebezni? -
válasz
laca223 #54006 üzenetére
Röviden, meg kell várnod hogy mit lép a Fedex, a szállítási költséget úgy értsd ha az eladó megadta a szállítólevélen.
Sokan nincsenek tisztában a kereskedelem és az import áfa szabályaival.
Egy kereskedő import termék esetlén nem fizet áfát, a fogyasztási adót vagy EU-s kifejezéssel a hozzáadott érték adót mindig a végfelhasználó (az te vagy) fizeti, nem az aki eladja. A kereskedő akkor szedi be a vevőtől ha eladja és azt fizeti be az adóhivatalba.
A kereskedő a vámot fizeti ki ha van, amit viszont természetesen beépít az áfa nélküli eladási árba.
Ha nem adja el akkor az nettó értéken terheli a raktárkészletet. Szóval nincs kifizetve valójában az Áfa, mert nem a kereskedő fizeti.
Áfa az EU-n belül van, vám nincs ezt is sokan keverik. Július egyig annyi volt hogy az áfa lehetett a német eladónál a magyar vevőnek is 19%, most már 27%-ot kell kérni ha annyi az adott termékre.
Szóval téves a koncepció.
Még annyit hogy lehet olyan hogy alanyi adómentes a kereskedő és számláin a bruttó ár szerepel, nem részletezi az áfát, de ha másik országba már csak áfát feltüntetve adhat el mert az alanyi adómenetesség csak az országon belül érvényes. -
laca223
csendes tag
Szia!
Akkor eddig ezt megszívtam, mert ezek szerint én hiába nem fizettem a hiányzó alkatrészért, ki kell fizetnem a vámkezelés+áfát. Sőt, ha jól értem amit írtál, akkor még a szállítás áfáját is fel fogják számolni, annak ellenére, hogy azt sem én fizettem? Azért van egy kis remény, mert az eladó eddig tartotta a szavát mindenben és azt ígérte, hogy ha költségeim merülnek föl, küldjem el a számlát és visszafizeti vagy az egészet, vagy egy részét.Bocs, nem akarok visszaélni a türelmeddel és valószínűleg az én felfogásommal van a baj, de én azt hittem, hogy az EU-s raktár úgy működik, hogy az oda beszállított áru áfáját, az ottani országnak ki kell fizetnie az eladónak. Ezért nem értem teljesen. Mert ha az ottani áfát kifizették, akkor ugye EU-n belül már nincs másik áfa? Én ezt csak úgy tudom értelmezni, hogy az adott EU-s raktár országában nem fizették ki az áfát.
A most EU-s raktárból áfa kifizetéssel vásárol cuccaim után kellesz még valamit fizetnem, vagy simán megkapom? (elvileg DHL hozza)
Egyébként nagyon köszönöm az infókat! -
fairi
őstag
válasz
dethroner #54003 üzenetére
Röviden összefoglalva: VÉGE az olcsó dolgoknak.
Vége, felejtsd el. Forget it. Bármi, ami 2021. júl.1. történt az tévképzet, álom, nem valóság.
Kínaiak semmit nem tudnak tenni, minden dupla annyi lesz.
Pár módszer lesz amivel megkerülhetik, de attól se lesz sokkal olcsóbb. Nincs olyan mágia ami lehetővé teszi mostantól az 500Ft dolgot. Ne rágódj a múlton, az aranykor VÉGE. Fizetésed kevesebbet ér.Már annak örülnék amit a posta igazságtalanul "ellopott" tőlem azt visszakapnám, de az se történik meg.
-
dethroner
veterán
Elolvastam, de nem világos. Eddig ha kínából jött a cucc, ment rá az áfa fizetés, míg ha eu raktárból, akkor sarc mentesen jött. Most ugyanúgy eu raktárból akartam venni, 11 euró volt az ár, 4 a szállítás, mégis a végső ár 20 euró lett volna.
Az ember általában ha aliról (ebayről) rendelt olcsó bizbszokat, rendszerint leszarta hogy 3 nap alatt vagy 2 hónap alatt jön meg, a lényeg az volt hogy olcsón jöjjön. Na már most ha ezentúl nem lehet ezt elérni, akkor nagyon meg fog csappanni azon termékek rendelése, amire szinte nincs is szükségünk, csupán azért vettünk volna mert eddig olcsó volt. Lásd esetemben, szerettem volna egy 3. számú napszemüveget, de 7200-at nem adok érte, mivel nem létszükséglet, de 3000 pénzt megért volna.
Na mindegy, talán majd középtávon kitalálnak valamit a kínaiak, mert különben jelentős visszaesés lesz a forgalmukban szerintem. -
fairi
őstag
válasz
djsunstealer #53998 üzenetére
Láttalak , de később rendelted, posta azonnak átvette, enyém eltűnt a radarról.
Tied Vanautu, enyém szomszédos Salamon szigetek. Máskülönben szigetcsoport egy része német gyarmat volt 19. században (Deutsch-Neuguinea), kb 2 liter házi pálinka után EU spirituális része.
Salamonos csomagoknál elfordult az NPKK sose vette át, kb képeslapként kezelték.
Áfát kifizettem az Alinak, de várom mi lesz vele. Lassan történnie kéne valaminek.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Motoros topic
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ukrajnai háború
- Nyaralás topik
- GTA V
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 4070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti / 1TB SSD / 32GB DDR4
- Új/5 Ciklus APPLE MACBOOK AIR 15,3"- M3 Chip ,8GB/256GB - MRYM3MG/A- 2,5 év garancia -asztroszürke -
- Bomba ár!! Lenovo E31-80 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" I HDMI I Cam I Win10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest