Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4951) Arni9010 válasza kurion (#4950) üzenetére


Arni9010
aktív tag

Szia!

Alapvetően mindkettő megbízható, a T-jet nyilván erősebb :)
A digit klímával előjöhet probléma, és baromi nagy szívás szerelni az állító motokat Bravoknál (gondolom Lineánál is).
Én Bravót vennék, szerintem az magasabb kategóriájú autó (úgy rémlik a Linea a Grande punto "rokona").

(#4952) csabi94 válasza molnarpeter (#4949) üzenetére


csabi94
őstag

molnarpeter és kedves Többiek! Köszönöm a segítséget, megfogadom a tanácsaitokat. Nem is arra gondoltam, hogy az új jövevényre majd nem kell költeni. Sokkal inkább úgy gondolom, hogy egy olyan autóra szívesebben költök, amiben mondjuk van 2 légzsák, működő klíma, nem eszik 8-10 litert, és van benne abs mondjuk.

(#4953) Arni9010 válasza csabi94 (#4952) üzenetére


Arni9010
aktív tag

Ebből a szempontból sokkal jobban megéri, az biztos :)
ABS, ESP, klíma, légzsák.
Necces helyzetben az első kettő sokat tud segíteni :)

(#4954) rbalint88 válasza csabi94 (#4952) üzenetére


rbalint88
addikt

Azok is megesznek 8-10 litert. Nalam a jtd is -sok dugoval es sok bantassal- bekeri a 9-et. Benzinesek ilyen felhasznalas mellett 10-12-t esznek.

(#4955) Dr.Zoo válasza csabi94 (#4952) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Ha Pest megyei vagy, vendégem vagy egy 5 ajtós 1.2 8V Punto erőgép próbaútjára.
60 nyihaha, klíma, 2 elektromos ablak elől, 2001-es. Szívesen elmondok róla mindent, amit eddig tapasztaltam. (kb. fél éve van nálam.)

[ Szerkesztve ]

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#4956) zoo8800 válasza kurion (#4950) üzenetére


zoo8800
veterán

Én biztos kuporgatnék egy kicsit a T-JET Bravora, mert egy másik dimenzió a szívóhoz képest. Egyszerű konstrukció, bírja a rövidtávozást is.
A Bravonak max a csomagterében van sok hely, elől nincs sok pakolóhely. A hátsó lábtér szűkös.

rip and tear, until it is done

(#4957) csabi94 válasza rbalint88 (#4954) üzenetére


csabi94
őstag

Ezzel is tisztában vagyok, csak az én autófelhasználásom más. Hétfőtől vasárnapig bent áll a garázsban, és heti 1x előveszem, ha Barátnőm annyi cuccal jön tőlük hozzám, hogy nem tudja elhozni, plusz heti 1-2x elmegyünk valamerre, és megyünk 50-60 km-t. Néha elmegyek vele szórólapozni környékbeli településekre (ez sokszor 140-160 km), meg évente 2x nyaralni (300-400 km). Az én autóm így fogyaszt nagy átlagban (elmúlt egy év) 9,2 litert. És 70%-ban úgy vezetek, hogy azt a kamionos fogyasztáscsökkentő tréningen tanítani lehetne. Lendületet kihasználva, feleslegeseket nem fékezve, nyugodtan, fix tempóval. Viszont ez így leírva nem tűnik soknak, az elmúlt egy évben mégis meglett a 14 ezer km (az talán magyar átlag felett van egy kicsivel :D ).

És ha így vezetnék egy 1.9 JTD-t, akkor az 4,5-el menne el. Nem hazudok. :D Csak azt nyilván nem így vezetném, mert nem menne rám a gatyám ha nyomnám. Akkor enne mondjuk 5,8-at, és az simán belefér. Szóval ezért mondtam a fogyasztást. A Fiat egy régi konstrukció. Nem az zavar ha fogyaszt amikor nyomom. Egyen felőlem 10-et. Ha épp duhajkodni van kedvem, felőlem ehet 12-őt is. Csak amikor az van, hogy el kell jutnom A-ból B-be, és tényleg megteszek mindent azért, hogy ezt a lehető legolcsóbban megússzam (sváb vagyok :D ), akkor menjen már el 6-tal mondjuk (benzines esetén), ne 7,5 legyen az alap.

Pl.: életem legjobb fogyasztása 400 km-en (Mór-Ukrajna), 2 fővel, országúton fix 85-tel, autópályán fix 110-el lett 7,3. :D

(#4955) Dr.Zoo: köszönöm, nem Pest megyei vagyok, de annyira nem is lenne messze. Viszont 90 ló alá nem nagyon szeretnék menni, még ilyen "kis" autónál sem, mert klímával, 4-5 személlyel, cuccokkal az már nagyon szenvedős lenne. Plusz a jelenlegi autóm motorja is azért 80-90%-os 25 év és 400.000 km után, mert viszonylag nagy, és ezért nem kell ahhoz "széthajtani", hogy haladjunk. Továbbra is ilyesmi autókat szeretnék. Puntóból oké az 1.4, de annál nagyobb kocsikból minimum 1.6, 1.8 nálam. :K

[ Szerkesztve ]

(#4958) LZs?! válasza csabi94 (#4957) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@csabi94

Csak amikor az van, hogy el kell jutnom A-ból B-be, és tényleg megteszek mindent azért, hogy ezt a lehető legolcsóbban megússzam (sváb vagyok :D ), akkor menjen már el 6-tal mondjuk (benzines esetén), ne 7,5 legyen az alap.

Csak a fenti gondolasorra reagálva: ha benzinestől stabil 6-7 literes fogyasztást vársz, akkor szerintem 1.4-1.8 tartományban nézegess (főleg lefele) és abból is a 'casual' konstrukciókat; pl. nem hinném, hogy az Alfa motorok között találnál olyat, amit nem a teljesítmény irányába hangoltak...persze néha csak pszeudo jelleggel, de akkor is...

Egyébként csatlakozom Dr.Zoo felajánlásához: ha szeretnél egy próbakört 1.4 8v GP-vel Bp környékén, akkor dobj egy PM-et.

Nevermind...

(#4959) Dr.Zoo válasza csabi94 (#4957) üzenetére


Dr.Zoo
senior tag

Okés, mi úgy használjuk hogy 2 felnőtt 1 gyerek, így egész barátságos a fogyasztása, meg azért még haladós is. Plusz csomagok, persze.

"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

(#4960) j.bravo válasza csabi94 (#4957) üzenetére


j.bravo
addikt

Anno nekem is görbült a szám a benyás 156 fogyasztása miatt.
Az segített ezen túllépni, hogy olvastam több helyen, pl itt is aaz autós "nagy" topikban, hogy minél kevesebbet gurul az autó, annál kisebb részt jelent az összes kiadásból az üzemanyag.
És a saját tapasztalat is ezt igazolta :DDD
Ha új autód van, akkor azért, ha pedig öreg, akkor azért lesz az összes többi kiadás jóval nagyobb, és hacsak nem sokat mész napi szinten, akkor a benya (szinte) elhanyagolható... legalábbis olyan szinten hogy ha valaki egy kicsit is élvezi a vezetést, akkor ne a takarékosabbat, hanem a jobb élményt adót vegye.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#4961) Integrale válasza csabi94 (#4957) üzenetére


Integrale
veterán

1.4 TS 145 6-8 kozott fogyaszt, sok palyaval jon ki az atlag 7 kore, attol fugg, hogy klima on vagy off, de ez forog 4500-at 130-nal.
Most vettem egy A3-as Audit (tudom, takarodjak a topikbol... :D) 55 literbol elmegyek majd 800 km-t, napi ingazas meloba, hetvegente 5-600 km kirandulas. Teljesitmenye mind a kettonek ugyan akkora, az Audi nyomatekosabb (1.6), viszont az Alfa 100 kg-mal nehezebb. Oda akarok kilyukadni, hogy ne a lovakat nezd, hanem a tomeget, nyomatekot, esetleg teljesitmenygorbeket stb.

"Bad reklám is reklám too"

(#4962) nyogo83 válasza csabi94 (#4957) üzenetére


nyogo83
senior tag

Ha teheted, nezz meg eloben egy Lybrat, ulj bele, tapogasd meg a belteret.
156-ot akartam venni, de a csomagter meretbeli kulonbsegek es a strapabirobb/egyszerubb futomu konstrukcio, valamint szamomra a kenyelmesebb ulesek/belter a Lybra fele huzott.
1.9Jtd orszaguton/palyan 5-5,5 varosban (Pesten) 6,5-7 korul megall. Ennel tobbet nem sikerult meg megetetnem vele, pedig nem totymorgok.
Ugy erdemes megvenni, hogy lelekben 70-80k legyen a turbo felujitasra felreteve, illetve egy 100-as korul a lendkerekre.
Ha normalis gazdaja volt, akkor nagyon nem lesz gond amugy ezekkel se.
A gyari turbot 260k km-nel ujittattam fel (semmi extra hiba nem volt, csak megelozes szintjen), a kuplung/lendkerek meg a gyari es semmi baja nincs. Ennyit a dizel mumusokrol.
Motor szempontjabol 1,6 kilove, gyenge ehhez. Az 1.8 ugyanaz mint az Alfa, de sajnos ugyanarra a hibakra is hajlamos, akar hajtjak akar nem. Tobb 1.8-as Lybrasrol is tudok h szinte torvenyszeruen 200k korul elojon az olajzabalas, hengerkopas, fotengelycsapagy problemak.
Legoptimalisabb/esszerubb valasztas vagy az 1,9Jtd vagy a 2.0 benzin.
1.9Jtd-bol ha lehet, akkor a 115/116Le verziot erdemes keresni.

Rozsdasodni 12-14 ev felett szokott 1 helyen, a hatso kuszob sarkoknal. Javitoiv van hozza, lakatos olcson helyrerakja, mashol nem jellemzo ha nem volt torve.

Alkatreszek/fenntartas olcsobb mint egy Alfanak, cserebe inkabb nyugis hangulatu vezetesi elmenyt ad az Alfahoz kepest.

[ Szerkesztve ]

(#4963) Integrale válasza nyogo83 (#4962) üzenetére


Integrale
veterán

Inkabb 1.8 mint 2.0 20v.

"Bad reklám is reklám too"

(#4964) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Esetleg nincs valakinek 2002es illetve 2004es faceliftes Punto árlistája amiben felszereltség is szerepel hogy melyikben mi volt? Pl ABS melyik változatokban volt.

(#4965) alázógyík válasza SPeti1984 (#4964) üzenetére


alázógyík
őstag

Emotion, és HLX felszereltségben biztos hogy volt,. :K

(#4966) LZs?! válasza SPeti1984 (#4964) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@SPeti1984

Itt megtalálod, hogy milyen fő Punto felszereltség csomagok voltak (trim levels).

Trim Levels

Itt meg az utolsó pohártartóig lebontva a őket:

Punto (All Models)

A Punto 2B 5 ajtós és 3 ajtós verziókat kiraktam ide külön:

Punto 2B 3a

Punto 2B 5a

Jó bogarászást... ;)

Nevermind...

(#4967) SPeti1984 válasza LZs?! (#4966) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Köszönöm midegyikotoknek

(#4968) Mr President


Mr President
senior tag

Sziasztok

Kinéztem egy szedán 159-est. 2.0 JTDm 136 lovas motor van benne elvileg kevés km-rel. (kb 120k) Mennyire lehet kényes/költséges ez a típusú motor ha gondosan karban volt tartva idáig? Érdemes ezzel venni vagy van olyan ami jobban ajánlott a 159-nél?
Évi kb 10ezer km-t megyek, 60-40 arányban országút-város.
Előre is köszönöm a segítségetek és tanácsaitok :)

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro | iPad Pro M1 | Apple Watch S7

(#4969) HussarF válasza Mr President (#4968) üzenetére

A legjobb JTDm motor a 2.0. Ez a belga 136 lóerős verzió nagyon sovány, de sztem hardveresen nincs különbség pl. a 170 lovas 2.0 JTDm-től, úgyhogy meg kell írni a motorvezérlőt 200 lóra és mehet a móka. Persze kérdés, hogy évi 10k km-re minek dízel, bár én sem használom csak kb. év 15k-ra, de nálam mondjuk 50% pálya 45% országút, 5% város.

(#4970) Mr President válasza HussarF (#4969) üzenetére


Mr President
senior tag

Köszi a gyors választ.
Akkor ha jól értem ez a leginkább ajánlott dízel motor a palettáról ami a 159-hez elérhető? :) Azt én is néztem, ha kevés lenne akkor valószínűleg megoldható minden gond nélkül hogy fickósabb legyen. :) Azért dízelt néztem mert a választék 90% dízel. Így itt könnyebben találok a keresési feltételnek megfelelőt :) Ha csak városban használnám nem gondolkoznék dízelben.

iPhone 15 Pro | iPad Pro M1 | Apple Watch S7

(#4971) HussarF válasza Mr President (#4970) üzenetére

Igen. Ez az újabb, javított konstrukció, megoldottak néhány típushibát, ami az 1.9-et és a 2.4-et érintette.

(#4972) Mr President válasza HussarF (#4971) üzenetére


Mr President
senior tag

Ismételten köszönöm.
Esetleg Pesten vagy a környéken egy megbízható lelkiismeretes alfás szerelő akinél vásárlás előtt nyugodt szívvel át lehet nézetni az autót?

iPhone 15 Pro | iPad Pro M1 | Apple Watch S7

(#4973) csabi94


csabi94
őstag

Sziasztok! Tud valaki valamit az "Alfás Marek" nevű facebook felhasználóról? Úgy tudom Alfákkal foglalkozik. Érdemes tőle vásárolni?

(#4974) Integrale válasza csabi94 (#4973) üzenetére


Integrale
veterán

Szerintem nem! :N

"Bad reklám is reklám too"

(#4975) HussarF válasza csabi94 (#4973) üzenetére

Eladja ami a kezébe akad. Nézd meg előbb, mert neki mindegy, hogy milyen az, amit elad, nem az a fajta, akitől minőség garanciát lehetne várni.

[ Szerkesztve ]

(#4976) rbalint88 válasza csabi94 (#4973) üzenetére


rbalint88
addikt

szigorúan kerülendő.

(#4977) csabi94


csabi94
őstag

Szuper, köszönöm az infókat! :R Eleve nem szimpi, hogy a nevét nem teszi közzé, másrészt kértem tőle fotókat, de mintha azért is fizetni kéne, nem ment túl zökkenőmentesen a dolog. Illetve több kérdésem felett elsiklott, hiába kérdeztem meg dolgokat többször, nem kaptam választ.

Off: tini koromban Anyum mindig csesztetett, hogy tanulás helyett a fórumokat bújom. De amennyit ezen lapcsalád oldalain segítettek/segítettetek nekem, az minden percet megért. Ez egy jó közösség! :K :B

[ Szerkesztve ]

(#4978) rbalint88 válasza csabi94 (#4977) üzenetére


rbalint88
addikt

Marektol csak alkatreszt szabad venni, azt is csak akkor, hogy ha nincs masnal. Nagyon jo uzletember, minden uzlet neki jo. Ennek megfeleloen sok uzletben patkany, alfas korokben is inkabb megturt, mint kedvelt figura. Sajnos olyan regota csinalja a bontos es nepper bizniszt, hogy nem lehet megroppantani a helyzetet.
Amugy az eladasra szant autok is ugy keszulnek nala, hogy osszelegozza az udvaron... igy volt pl j.bravo 156-osaban angol fenyszoro jobb oldalon, meg 20km utan kuka motor... na, megint felkurtam az agyam azon az "emberen".
Egy a lenyeg, azt se hidd el, amit kerdez.

Facebook csoportokban lattam par szep elado 156-ot a napokban, erdemes lenne szetnezned ott.

(#4979) csabi94 válasza rbalint88 (#4978) üzenetére


csabi94
őstag

Még gyűjtök, és októberig van autóm, úgyhogy csak szépen, nyugodtan. :) Az sem biztos, hogy lesz belőle valami, de sajnálok a műszaki miatt a 25 éves Fiatra 100-at költeni. Inkább eladom áron alul, és veszek egy 10 évvel fiatalabbat. Nézelődök, és majd meglátom. Mindenesetre az jó, hogy leírtátok róla ezt, mert már fontolgattam, hogy elmegyek megnézni, mi van nála. :K

(#4980) j.bravo válasza csabi94 (#4973) üzenetére


j.bravo
addikt

Leírták a srácok, részben az én nem vidám példám kapcsán is. Ha nem magánszemélyként adja el, akkor Alfa Royalcar kft - ha esetleg így hirdetne, ugyanazok érvényesek.

Whatever.

(#4981) andrás47


andrás47
senior tag

Üdv !

Szeretnék venni egy Fiat Doblo új karosszériás, vagy Citroen-Peugeot Berlingo-Partner párosból egy 5-7 személyes járművet 2010-es évjárattól: kinéztem egy Doblot, viszont elég sok kilométer van benne [link] ezért kérdezném a hozzáértőket ennyi kilométerrel érdemes-e ezt számításba venni, és mennyire elég ez az 1,3 motor ekkora autó mozgatásához ? Amit rászánnék árban 1,5 M +- 200 ezer Ft
Mit , melyiket ajánlanátok ?
Köszönök szépen előre is minden tanácsot ,ötletet.

[ Szerkesztve ]

(#4982) alázógyík válasza andrás47 (#4981) üzenetére


alázógyík
őstag

Szia!

Ez már a 90Le-s verzió, így ebben már van kettős tömegű, ami ennyi km-nél már döglődhet. Kuplung cserével 1ütt már nem kevés pénz.
A turbó vált.geom.-ás, így arra se ártana rálesni.
Láncos a motor, ha nem volt még cserélve, akkor az kötelező.

(#4983) csabi94


csabi94
őstag

Köszönöm srácok az eddigi segítséget. Most egy hatalmas kérdés lenne. Melyiket választanátok? 2 autóról fogok írni, árakkal, mindennel együtt, és leírom, hogy szerintem mik az előnyök, mik a hátrányok. Mindkét autó tulaját kifaggattam, élőben még egyiket sem láttam (majd holnap, holnapután), de nagyjából ismerem az állapotukat. Nagy döntés: felüljek-e a "szopórollerre", vagy sem?

Az első kiszemelt: 156, 2.0 TS selespeed, 700 ezer Ft, 2002-es évjárat.

Kinézet: 10/9

+a srác hímes tojásként kezeli 2009 óta, és blogot vezet, melyben minden le van írva az autóról
+rozsdamentes, 2009 óta mindössze 2 télen volt használva
+valós 200.000 km
+klíma tökéletes
+hátul középen is 3 pontos öv
+kopásmentes belső műszerek, ülések
+tetőablak (tök jó :) )
+csak a nyári felnik a vadiúj gumikkal érnek vagy 160-at
+tényleg nem vitás, hogy ez az autó nagyon egyben van, korrekt az előélet, de

-ezzel a kombóval (2.0 TS, és selespeed váltó) van a legnagyobb lehetőség a szívásra
-rossz lenne úgy élni, hogy tudom, bármelyik nap beadhatja valamelyik a kettő közül a derekát
-drágább lehet a fenntartás
-sedan, és nekem a kombi jobban bejön
-FL előtti
-többet is fogyaszt mint a dízel (bár amúgy jól fogyaszt)

A másik kiszemelt szintén 156, 1.9 JTD (8 szelep, 116 ló), manuál (nyilván :) ), 2002/12. havi, 550 ezer Ft.

Kinézet: 10/7,5

+a leginkább problémamentes motor
+a leginkább problémamentes váltó
+Momo bőrbelső
+belső FL
+fogyasztás
+bár blog nincs róla, de beszélve az eladóval, odafigyelt rá (bemelegítés, stb.)
+kombi :) , de

-klímát javítani kell
-légzsákvisszajelző jelez, de kiolvasva nincs hiba
-elől 2 szilentet elvileg cserélni kell (amúgy rendben van a futómű elvileg)
-vezetőoldali ülés kicsit kopott
-a tulaj elmondása szerint kissé kormol (mint a többi dízel)...

Én a dízel felé hajlok, de csak azért, mert a TS és JTS motorok problémás jószágok. Ha tudnám előre, hogy nem lesz gond az elsővel, simán megvenném, de nyilván nem tudom. Nem szeretem a kormot, nem szeretem ha füstöl az autóm, de az kétségtelenül előny, hogy 5-6 literrel eljárok, és még különösebb gond sincs a motor felépítésével. Kicsit félek a légzsák visszajelzéstől, de úgy néz ki, az az autó is rendben van. Holnap meglátjuk.

Ti mit gondoltok?

[ Szerkesztve ]

(#4984) rbalint88 válasza csabi94 (#4983) üzenetére


rbalint88
addikt

ha szóba jön a 2.0TS+selespeed, akkor vedd meg iRico fórumtársét. az övé is jó karban van, esztétikailag azért nem hímestojásos, de nincs lelakva. viszont távolabb lenne az ára a 900ezertől, lefelé ;)
amúgy nem annyira bajos konstrukció, a motorral nincsenek nagy trükkök, nem szabad hidegen ölni és nem romlik el nagyon, ennyi. a váltóban valóban lehetnek trükkök, de egy kettőstömegű-csere árából azért elég sok törődést kaphat egy selespeed és nem biztos, hogy fogja igényelni.
és azért a benzines alfa az igazi, bármennyire fasza dízeleket is csinálnak :)

(#4985) Integrale válasza csabi94 (#4983) üzenetére


Integrale
veterán

Én azt gondolom, hogy nézelődj más márkák más modelljei között is. (olaszon belül is van még választék).
TS-nem annyira problémás, mint amennyire hírlik. Hidegen gyilkolást hanyagolni kell (más márkáknál és más motoroknál is egyébként).
Olajcsere, vezérléscsere. Ha megkapja a törődést, és nem eszetlenül használják, akkor nem problémásabb, mint bármelyik másik szívóbenzines. Viszont kalkuláld bele, hogy egy vezérléscsere 120e Ft.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#4986) csabi94


csabi94
őstag

Az 1.9 jtd-nél mit érdemes feltétlenül leellenőrizni? Mik a jellemző betegségek? Megnézem ma mindenképp a kombit, és ha élőben nagyon tetszik, akkor az lesz.

(#4987) Herczi


Herczi
senior tag

Sziasztok!
Fiat bravoban szeretném az olaj cserét resetelni a dpf miatt. Havernak van egy Delphi ds150e-je, de mikor rádugtuk nem találtak egymásra. Én full sötét vagyok ehhez, mi lehet a hiba, vagy nem kompatibilisek?

(#4988) LZs?! válasza csabi94 (#4983) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@csabi94

A műszaki dolgokhoz nem értek, de abban talán igen, hogy éltevitelszerűen melyik szerencsésebb.

Az alapján, ahogy körbeírtad a használat módját (t.i. inkább hétvégén pár száz km, egyébként nem sok), összeségében irreleváns, hogy dízel vagy benzines, mivel értékelhető különbséget szerintem nem realizálnál. Különben is: benzin > dízel... ;)

Amennyivel olcsóbb a dízel, szerintem közel annyi el is menne az általad leírt hibák orvoslására; 150 pénz nem sok, amikor valamihez esetleg kicsit komolyabban hozzá kell nyúlni. Valószínűleg a klíma sem csak feltöltésről szól, mert akkor az már meglenne...

A kombi jobban pakolható a nagyobb ajtó miatt, de érdemben nem sokkal praktikusabb; ofc térfogatra több...

A benzines saját bevallásod alapján esztétikailag és - már amennyire megítélhető- műszakilag is rendben van. Ha az utóbbi fals, azzal így is úgy is foglalkoznod kell, viszont ha az előbbi, azzal majd foglalkozni akarsz, és az nagyon könnyen csúszda lehet egy mély kútba...ha viszont alapból rendben van, akkor csak simán jól érzed majd benne/vele.

A Salespeed több szempontból is viccess lehet, de szerintem ha Alfa nyersen és ésszerűtlenül vált, az pont illik hozzá...nyomni kell neki, és akkor meg pont jól vált. ;)

Hogy mennyire esne szét alattad, az pedig 50/50. Ennyi idősen sanszos, hogy nem úszod meg a hozzányúlást, de komplett felújítást vízionálni nem biztos, hogy szükségszerű.

Én a benzinest venném, főleg, hogy le tudod követni a történetét (ami ofc nem azt jelenti, hogy nem üthet be valami), de ez csak az én szubjektív 2 centem...

[ Szerkesztve ]

Nevermind...

(#4989) csabi94 válasza LZs?! (#4988) üzenetére


csabi94
őstag

Köszönöm a hosszú leírást. :) Ma megnéztem a dízel kiszemeltet, és sajnos csalódottan tértem haza. A srác korrektül elmondta a hibákat előre, de azért észrevettem pár olyan plusz apró dolgot, ami nem volt szimpi. Az, hogy az autó teljes beltere egy disznóól volt, az nem baj, mert munkába jár vele, használati tárgy, persze. De a vezető oldali ülés csúnyán kopott volt, ami meg zavart, hogy mintha ki lett volna ülve (érdekesség, hogy ez volt a 3. 156-os amiben ültem, és mind ilyen volt :D ). A váltó olaszosan járt, a teljesítmény félig volt csak meg (bár ez ugye csak 116 ló, de akkor is többet vártam). A nap kiszívta a műanyag alkatrészeket, mert nem garázsban állt korábban. Az ablaktörlő csúnyán megkarcolta az ablakot, és pont szemmagasságban volt egy kavicsfelverődés. Hátsó kerékívek minimálisan rozsdásak, alváz kissé korrodált, info center persze rossz :) . Ebből a szempontból jobb a FL előtti. Ha nincs benne, nem zavar, hogy nem működik. :)

Valahogy nem adta a vezetési élmény sem. Igaz, nem sokat kanyarodtam, de az egész autó úgy mozgott, mint egy széthajtott jármű (pedig nem volt széthajtva elvileg, a futómű újszerű volt). A múltkor vezettem egy 16 szelepes FL 156-ost, és pont ilyen volt. 180 lóra volt felhúzva, kormolt mint az állat ( :( utálom a smoke and charm-ot), meg eszeveszettül húzott, de valahogy egy pillanatig sem éreztem a kormányon, a kuplungon, a féken a pontosságot. A srác meg millióért vette. :U Nem várom hogy olyan legyen a váltó, mint Anyum Hondájának, de ennél a mai kocsinál többet várok. A selespeed 156 kap még egy esélyt, ha az sem jön be, akkor megcsináltatom a Fiatot, és örülök, hogy mennyi pénzt félre tudok tenni.

[ Szerkesztve ]

(#4990) roseane2004


roseane2004
csendes tag

Sziasztok,
Lenne egy 99-es mk2-es puntom 1.9jtd (a2000) 8v
Vezerles csere lenne, viszont a vezermutengelyen levo fogaskerek tengelyen felfekvo ekje elvan torve, szerelo nem ad garit, ha igy rakja ossze, es nem talalok sehol hozza fogaskereket, valaki cserelt mar? Mas tipusokal esetleg kompatibilis? Stilo,brava..?

Koszonom elore is :R

(#4991) LZs?! válasza csabi94 (#4989) üzenetére


LZs?!
aktív tag

@csabi94

...meg eszeveszettül húzott, de valahogy egy pillanatig sem éreztem a kormányon, a kuplungon, a féken a pontosságot.

Én a GT-vel ugyanígy voltam/vagyok. t.i. a fék, a kormány, a váltó...mintha nyúlós lenne, illetve lenne v'mi holtjáték/üresjárat, amíg semmi nem történik - közben rendesen megáll, fordul/kanyarodik, illetve a váltókar pontosan helyére megy.

Pedig mindezek cserélve/javítva lettek, elvileg patent.

Nevermind...

(#4992) rbalint88 válasza csabi94 (#4989) üzenetére


rbalint88
addikt

Az ülés szinte az összesben ki lesz ülve. 100e km alatt is kiülődik egy nehezebb ember alatt, ilyen idős korukra meg mindegyikben kivan már a vezetőülés. Enyémben is a szivacs fele kiporlott már a szellőzőlyukakon lefele :) Ezért van benne eltérő kárpitú vezetőülés, de ennek legalább még nagyjából van tartása. Utasülés teljesen más világ, még újszerű.

A váltója mindegyiknek gulyásleves, "ez ilyen". DE! ez nem rossz, pontosan fokozatba találsz, csak nem olyan határozott, cserébe elég könnyen jár. BMW E90-et vezettem hétvégén, abban komoly izommunka pakolgatni a fokozatok között.
Futómű ha rendben van, akkor nem kellene határozatlan legyen, csak ugye nyilván nem új lengőkarokkal és gátlókkal adják el általában a kocsikat, hanem csere előtt. Ha pestországban jársz, enyémet megnézheted, ebben újak a lengőkarok és a gátlók is, mondjuk az csalás, mert ugye a koni keményebb a gyárinál.
A fék is jól harap, ha karban van tartva és érzéketlen, ha szar a tárcsa-betét és öreg a fékfolyadék.
Viszont azt se felejtsd el, hogy a legfiatalabb 156 is 12 éves, úgyhogy már el vannak használva, nem feltétlen lesz érzetre sokkal jobb a 25 éves Fiatodnál.

LZs?!: valamikor fussunk már össze, kíváncsi vagyok arra a GT-re. jöhet iRico és j.bravo is, aztán ha a Huszti úti mosónál találkozunk, legalább le lesz mosva mindenkinek rendesen az autója. :P

[ Szerkesztve ]

(#4993) csabi94


csabi94
őstag

Sziasztok! Legyetek kedvesek alkossatok véleményt erről a konkrét autóról! :)

[link]

1.8 T.S, "kevés km", 2005-ös évjárat.

Köszi! :R

(#4994) alázógyík válasza csabi94 (#4993) üzenetére


alázógyík
őstag

Főleg hosszú távon használva került bele 12 év alatt 150K. Aha, persze. :DDD

Meg kiemelni, hogy tavaly cserélt lengőkart?!? :F

(#4995) csabi94 válasza alázógyík (#4994) üzenetére


csabi94
őstag

Nem első tulajos. Rendszám alapján kb. 2-3 éve kerülhetett be az országba, azelőtt használhatták akárhogy. Persze az is valószínű, hogy a behozatalkor tolatott úgy 1-200 ezret. :)

(#4996) !Overdose! válasza csabi94 (#4995) üzenetére


!Overdose!
őstag

Rendszám alapján tavaly nyáron került az országba. Nekem egyébként teszik, bár én benzines 156-ból csak V6-ost vennék, minden más esetben inkább dízelt. A felnit persze kukáznám róla és férfi méretre cserélném. :K

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#4997) rbalint88 válasza !Overdose! (#4996) üzenetére


rbalint88
addikt

NHN az két éve volt :) látszik abból is, hogy októberig van rá műszaki ;)
enyém NGL és július végén műszakiztattam két év után.

amúgy nem tűnik rossznak az autó, még az se kizárt, hogy 80-nal vette és frankó a méter, de nagyon alaposan körbe kellene nézni. mivel osztrákokon keresztül és svájcban használja, a rozsdának nagyon utánamennék.
esztétikailag ami a képeken látszik, rendben van. sofőrülésről ha lenne kép, az jobb támpont lenne. a szivacsok nem annyira tartósak, ott viszonylag könnyű ellenőrizni az elhasználódást.

(#4998) Integrale válasza csabi94 (#4993) üzenetére


Integrale
veterán

Ez a felni valami botrany, nem is tetszik miatta az auto. :D

Kilometer biztos nem valos, es szerintem a szine sem egyseges.

"Bad reklám is reklám too"

(#4999) rbalint88 válasza Integrale (#4998) üzenetére


rbalint88
addikt

Svájcban mindent azonnal javítanak (fényeznek) ezért pl sógor BMW-je is ötszínű, pedig törve nem volt, csak a bal eleje. de meghúzták a jobb oldalát, aztán ez-az, jobb oldalán minden elem más színű. szóval ezért nem vetném el az autót, meg egy minimum 12 éves kocsinál férjen bele, hogy volt már fújva rajta ez-az :)

a felni amúgy tényleg csúnya, de azon a legkönnyebb segíteni :)

(#5000) Integrale válasza rbalint88 (#4999) üzenetére


Integrale
veterán

Nem mondtam egy szoval sem, hogy nem lehet fenyezve egy ket elem, csak korultekintesre int, ha latsz ilyet. Az egyik ilyen pl a bal hatso sarvedoiv, ha rozsdas volt, akkor nagyon meg kell nezni a tobbi pontjat is.

"Bad reklám is reklám too"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.