Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2185) Land válasza Geller72 (#2184) üzenetére


Land
veterán

Mennyiért vennél?
Elég sok van 1.8 millió környékén 159-esből. 2 millió környékén már el lehet csípni jó gazdától gondozott példányokat. Több gondos Amores tag mostanában adta el a kocsiját. Tőlük bomba vételt lehetett volna. Ha mostanában vettem volna, akkor őket céloztam volna meg. Van még 1-2 tag, aki mostanában fog újabbra váltani.
Japán vs Alfa kérdésre... Ha nem Alfát vettem volna, akkor Mazda vagy Honda lett volna. Többi japán autó 2 millióig elég vérszegény kívül belül nekem. Tehát szívó benzineseket nézegettem amúgy. Mazda 6 2005-2007, 2.0-ás 147 LE, 6 sebességes váltóval. Ez 2 millióért lenne, de ritka. Honda Accord 2005-2007 2.0 155 LE. Ezek már inkább 2.5 millió Ft környékétől vannak elég magas futással. Azért a japán autóban lévő alkatrészek is elfogynak egy idő után és akkor eléggé zsebbe nyúlós. Végül az 1.8-as benzines Ufo Civic volt még, de azok is 2.5 millió Ft felett voltak és az kicsi is lenne nekünk. Tehát a Mazdán kívül + 500 ezer Ft lett volna a vétel és ugye azokra is kell költeni. Igazából, ami költséges lehet az maga a turbo dizel mivolta. Egy 200k+ km-t futott turbo dizel márkától függetlenül elég zsebbe nyúlós mulatság lehet. Sajnos én sem kötöttem meg az évszázad üzletét, így eddig költöttem rá szépen. Mai tapasztalattal már tudnám, hogy tovább kellett volna nézelődnöm. Nem volt ez a kocsi "hibátlan" ahogy mondták 2 millióért. Le tudom neked írni a típushibákat, de inkább a dízel nyavalyáit írom le. Ha érdekel a konkrét típushiba, akkor szólj.
Amire lehet számítani vétel után: vezérlés+szűrők+olajok cseréje. Ez ugye alap kellene, hogy legyen.
Aztán esélyes, hogy a szívósor retkes lesz, turbo is retkes lehet és beállhat (nekem szerintem most ez a gond), EGR dzsuvásodik, elég sok hiba forrása, DPF városban eldugul, porlasztókra is rá kell nézni.
Tehát szívósor tisztítás, ha a turbo kotlik akkor kipucolni és ha kell, akkor felújítani. Ha nem cserélték időben az olajat, akkor az adhatott a porlasztóknak, EGR tisztítás.
A váltója GM termék és annak is van típushibája, de azt már utólag mondva érezni lehetett vásárláskor. Megint csak a tudatlanságomon múlott, hogy elhittem, hogy csak szimplán sportos a váltás és nem arról van szó, hogy vacakol a váltó.
Egy szó mint száz a vételáron felül nem árt 300 ezer Ft tartalék, aztán ha nem trógertől veszed, akkor a fele is elég lesz a hibák javítására.
Tehát ha szívó japánra gondoltál, annál bármelyik turbo dízel szopósabb (lehet).
De én a formájába beleszerettem, nem találtam nekem jobban tetszőt és bevállaltam. Egy szívó benzines racionálisabb lett volna, de nem lehet mindig racionálisan dönteni.:) +159-esből ha benzinest vettem volna, akkor TBI jöhetett volna szóba, de az majd duplája árban a "szardízelnek".

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.