Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-07-17 11:05:23

LOGOUT.hu

VoIP

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30044) Landsmann válasza Stanlee (#30042) üzenetére


Landsmann
addikt

Nops, ez az egész misztikus szám megjelenés a következőképpen kezdődött. Adott volt aegy helyi internet szolgáltató kábeltévén, a telefonra pedig a Dunakanyar Holding, később a 3C kft. A kábeltévé hálózatot eladták a Kalásznetnek, az internet tőlük jött. A telefon még maradt a 3C-nél, majd az egész előfizetői csoportot átadták a Kalásznetnek. Később itt kezdődtek a problémák, azon kívül hogy színvonal alatti volt az internet és telefon szolgáltatás. Hol egyik, hol másik, hol meg egyik sem volt. Emiatt internet szolgáltatót váltottam. Ugyanattól a vállalkozástól kapom a netet most is, akik korábban a kábeltévét üzemeltették, de immáron mikrohullámon keresztül. (egyébként semmi probléma az internettel, éves szinten talán 3-4 pár perces leállás van, az is legtöbbször nem náluk, hanem ahonnan a sávszélességet bérlik) Szívem szerint akkor mondtam volna fel a vezetékes telefont, de a rokonság egy része azon az adott körzetszámú számon tudja ingyen tartani velünk a kapcsolatot, így a számot meg kellett tartanom, de a Kalásznettől el, bárhova. Így lett választás az Ephone. Tényleg semmi panaszom rájuk, mindig segítőkészek technikai problémával kapcsolatban is. Aztán egy idő után elkezdtek jönni ezek a fantom számok. A net szolgáltatónak jeleztem és mondta a srác, hoyg ő is tapasztalt ilyet, de nála egy pillanatra meg is csörrent az IP telefon. Mivel a bejövő IP-k tiltása nem hozott hosszútávú eredményt, (mindig más-más IP-ről próbálkoztak, leginkább ukránok) Így az a módszer lett, hogy az egész hálózaton azok a SIP portok, amiket használtam, tiltva lettek, kivéve az Ephone IP-jéről. Hoppá! Most jutott eszmebe valami. DE majd később írok erről. Szóval, miután a tiltások megtörténtek, megszűntek a fantom számok. Hanem aztán egy idő után újra megjelentek. De mi változott meg? A portok száma. És ez nekem most jutott eszembe. Ugyanis mobilkliensen beállítva a telefonszámot, logikus módon nem igazán lehetett használni, hiszen a VOIP adapter és a telefonon a VOIP kliens is ugyanazokat a portokat akarta használni egyszerre. Ezért az Ephone-ál javasolták, valamelyik eszközön a portokat írjam át, hogy ne azonosak legyenek. Így valóban működött is a rendszer hibátlanul mind az adapteren, mind a mobilon. A VOIP adapterben módosítottam a portokat. Ma délután beszéltem a szolgáltató emberével, említettem neki a problémát. Azt mondta, utána néz. Ugyebár ha minden igaz és jól emlékszek, akkor az 5060 és 5061-es portok, amik az alapértelmezettek, ezekre lett letiltva minden forgalom, kivéve az Ephone felé történő forgalmat. Csakhogy én már egy jó ideje nem ezeken a portokon telefonálok a Sipurával, hanem az 5070 és 5072-n. Ezekre meg nem volt beállítva tiltás. Akkor itt lesz a kutya elásva. De próbaképp a két vonalon megcseréltem a portok számát, kíváncsi vagyok hogy most melyik vonalra jönnek a számok, hacsak a szolgáltató nem rakott délután óta tiltást erre a két portra és csak az Ephone felé való forgalmazást engedélyezve.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.