Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2019-07-17 11:05:23

LOGOUT.hu

VoIP

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30001) masanya válasza ggabor02 (#30000) üzenetére


masanya
csendes újonc

Sokat nem vesztettél vele mert azóta is ugyanígy működik a Reenger - hol jó, hol rossz.

(#30002) netuddki6


netuddki6
csendes újonc

Sziasztok!
Már jó ideje használok VoIP-ot (stuntcalls), viszont az a problémám vele, hogy single SIM-es a telefonom, azt pedig egy internetkártya folglalja el. Így mindig nálam kell hogy legyen mégegy telefon, amelyikben feltöltőkártya van, hogy tudjak hívást fogadni.
Nem lehet valahogy megoldani, hogy normál gsm hívást interneten fogadjak?

[ Szerkesztve ]

(#30003) instantwater válasza netuddki6 (#30002) üzenetére


instantwater
addikt

Kérsz egy számot valamelyik voip szolgáltatótól és egy voip klienssen tudod fogadni az arra érkező hívást.

Mobil körzetből nem tudsz voip számot igényelni átlag halandóként, tehát vezetékes vagy 21-es körzetből tudsz választani.

[ Szerkesztve ]

(#30004) netuddki6 válasza instantwater (#30003) üzenetére


netuddki6
csendes újonc

Olyan lehetőségem nincs, hogy pl. rpi kezeli a SIM kártyát és küldi ki internetes hívás-ként a telefonomra a beérkező gsm hívást?

(#30005) instantwater válasza netuddki6 (#30004) üzenetére


instantwater
addikt

Van.

Bizonyos mobilnet modemek támogatják a hanghívást és be lehet őket kötni Asteriskbe.

Ehhez ki kell nyomoznod mely, jelenleg kapható modemek tudják ezt, melyik fér bele a költségvetésedbe.
Kell-e külön paranccsal engedélyezni a hangívás módot, vagy engedélyezve van gyárilag?
Írni dialplant ami a kimenő, bejövő hívásokat a megfelelő helyre, a mobilos kliensedhez továbbítja.

Az SMSek pedig egy újabb kör.

A neten vannak régebbi és újabb leírások tesztelt modemekkel és Asterisk dialplanokkal.

Továbbá, rá kell szánnod néhány napot/hetet az Asterisk konfigurálásra mire minden működni fog, ha nem, akkor további néhány nap/hét.

Másik lehetőség, hogy veszel egy GoIP gatewayt de annak elég borsos az ára.

A legkézenfekvőbb megoldás venni egy dual simes mobilt.

[ Szerkesztve ]

(#30006) zeon.hu


zeon.hu
nagyúr

Tudom, volt már, de...

Voip hívás minősége mitől függ a túloldalon?
2-3 állandó partner panaszkodik, hogy alig hall engem, másoknál semmi gond.
Nálam viszont ilyenkor is jó az ő hangjuk, a hívás minősége is magasan értékelt.

#?*@&!

(#30007) whbear válasza instantwater (#30005) üzenetére


whbear
senior tag

GoIP, valami Linuxos szerver Freepbx15 Sangomás ISO-ról telepítve. Kb. húszezer körül van a GoIP, ha egy hálón van a voip szerverrel akkor gyakorlatilag pnp működik. VPS-en nem lehet beállítani, több fórumot is elolvastam ez ügyben.

Szerk:
Tapasztalat megosztás :
VPS-en használom a FreePBX 15-öt Asterisk 16-al. Sangoma ISO. Telepítés után minden azonnal működik. Hibátlan. Voip kliensek Groundwire. Push is kifogástalan, hangminőség nagyon jó, lag gyakorlatilag nincs. Egymás között G722 van, így családon belül HD hang van. Vultr VPS nem veszi észre a transzkódolást. Reenger, Dellmont, Ephone felé g711u.

[ Szerkesztve ]

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#30008) whbear


whbear
senior tag

Kipróbáltam a Zulut is. Nem érte meg a vesződés. Ingyenes egy évig a 2 felhasználós licence. Kell új certifikátot létrehozni, domain regisztrálni az FQDN - hez. Első pár másodpercben nincs hang, sokat késik. Igaz a push jól működik. Nem SIP-en megy, WSS-en. Fapados kliens. Egy nap után ment az uninstall.

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#30009) itanczos


itanczos
senior tag

Sziasztok!
Használ valaki DECT VOIP készüléket? Kellene egy cégnél 6 db vezeték nélküli VOIP telót telepítenem, de még nem volt szerencsém a DECT-hez.
Miként működik VOIP viszonylatban?

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30010) instantwater válasza itanczos (#30009) üzenetére


instantwater
addikt

Gigasetnek vannak VOIP képes DECTjei.

(#30011) Landsmann


Landsmann
addikt

Kicsit hosszú lesz a történet, de nekem már semmi ötletem nincs. Adott egy mikrós net, azon egy router, ehhez csatlakozik két SPA2102-es VOIP adapter. Az egyik adapternek csak az egyik vonala van használatban. A másiknak mindkettő. Ezen adapter mindkét vonala azonosan van konfigurálva ugyanahhoz a számhoz. Minden vonalhoz tartozik egy hívószám kijelző. Az egyik kijelzőn időnként számok jellenek meg, mintha bejövő hívások lennének. A számok hossza 2 és tizenvalahány karakter közöttiek. Ránézésre is látszik, hogy ezek nem normál hívószámok, mivel túlnyomórészt azonos számokból állnak. A leggyakoribb a 8-as. Például: 8888807887, 808888, 2658888887888, stb. Az adapteren állítottam portot, mivelhogy a netszolgáltató is tapasztalt ilyet, csak nekik a telefon meg is csörrent egy pillanatra. Nálam nem. Egy halom ukrán IP-t letiltott, ez után meg is szűnt a jelenség. Hanem idővel újra kezdődött. Portot hiába cseréltem, nem oldotta meg. Az érdekes az, hogy a számok megjelenési idején, a router logjába benézve, abban az időpontban nem volt semmilyen tevékenység. Tehát nem mutatott behatolási kísérletet. Az érdekesség az, hogy a VOIP adpternek csak a 2-es vonalán van ez. Megcseréltem a hívószám kijelzőket, akkor is a 2-es vonalhoz tartozón jelentek meg a számok. (tehát nem a kijelzőben kell keresni a hibát) Sőt, ami érdekes, mikor a 2-es vonalat letiltottam az adapteren, a számok ugyanúgy jöttek. Már tényleg végképp semmi ötletem, hogy hol keressem a hibát. Ami még érdekes lehet, egy időben a 2-es számok voltak túlnyomó részben a kijelzett számokban, aztán volt hogy a 7-es, de a leggyakoribb a 8-as.
Ötlete valakinek?

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30012) itanczos válasza Landsmann (#30011) üzenetére


itanczos
senior tag

Milyen hívószám kijelzőt használsz?

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30013) Landsmann válasza itanczos (#30012) üzenetére


Landsmann
addikt

Caller ID 2008E.
https://www.amazon.co.uk/CID-2008E-Powered-Caller-Display-History/dp/B00VEEX37I

[ Szerkesztve ]

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30014) itanczos válasza Landsmann (#30013) üzenetére


itanczos
senior tag

Ez egy analóg eszköz. Az infót az ATA adja. Azt próbáltad logolni? Általában kell hozzá egy log server.
Nekem ehhez hasonló eset akkor volt, amikor a VOIP telefonok olyan routeren keresztül voltak a hálózaton, amelyiken be volt kapcsolva az UPNP! Ezért kívülről elérhetőek voltak! Amit a VOIP törő robotok elértek és próbálkoztak is!

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30015) Landsmann válasza itanczos (#30014) üzenetére


Landsmann
addikt

A routeren elvileg ki lett kapcsolva az, hogy a pingre, tracerre válaszoljon. De megnézem ezt az UPNP-t. Az érdekes az, hogy uyganmaz a router, adapter hívószám kijelző van évek óta és valamikor volt ilyen gond, aztán megszűnt, most megint. És mindig csak a 2-es vonal.
Van, hogy órákig, napokig semmi, máskor meg naponta nagyon sokszor.

[ Szerkesztve ]

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30016) Landsmann


Landsmann
addikt

Engedélyezve volt az UPNP. Tiltottam, de nem oldotta meg a problémát. Logszervert nem csináltam, egyszer valamikor nagyon régen a PAP2T-hez csináltam, d emár nem emlékszek hogy kell.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30017) zoolio válasza Landsmann (#30011) üzenetére


zoolio
tag

Nálam is hasonló jelenség van, csak kettesekkel. Ugyanez a Caller ID-m van és azt hiszem, nálam is csak a 2-es telefon porton csinálja. Nekem egyébként Fritz!Box 7390-em van. Eleinte egy ideig semmi nem volt, aztán néha néhány 2-es, néha sok 2-es, néha semmi. Még én sem tudom a megoldást.

[ Szerkesztve ]

(#30018) Landsmann válasza zoolio (#30017) üzenetére


Landsmann
addikt

Érdekes. Főleg azok után, ha a 2-es vonalat Disable-ra állítom és nincs feljelentkezve, akkor is jönnek a számok.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30019) itanczos válasza Landsmann (#30016) üzenetére


itanczos
senior tag

Ezt csak a log segít kideríteni.

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30020) yanna válasza Landsmann (#30018) üzenetére


yanna
őstag

Igaz, nekem más eszközzel (Grandstream) voltak ilyen furcsa számos csörgéseim, és egyértelműen készülék beállításokkal sikerült kiküszöbölni, hála a fórumtársak segítségének.

(#30021) Stanlee válasza Landsmann (#30011) üzenetére


Stanlee
őstag

A Sipgate UK oldalan ezt direct ip call-nak hivjak, itt a leiras hozza, hogy hogyan lehet kikapcsolni.

Majd szolj, hogy megoldotta-e a problemat.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30022) Stanlee válasza zoolio (#30017) üzenetére


Stanlee
őstag

Az mit jelent, hogy a 2-es telefon porton jonnek a hivasok? Ha a fritzbox FON2 feliratu portjara ra van dugva egy analog keszulek, akkor Telefonie/Telefoniegeräte menupontban fel vannak sorolva az egyes keszulekek, amik a fritzbox-hoz csatlakoznak. Ott a kis ceruzara raboksz, ami a FON2 mellett van. Alul van az "Ankommende Anrufe", na ott latszik, hogy milyen hivasokra reagal a keszulek. Ott kellene lennie egy olyan fioknak, ami fogad SIP-URI hivasokat. Ha leirod, hogy milyen szolgaltatonal levo fiok fogadja be a sip-uri hivasokat, lehet, hogy lesz valami megoldas arra, hogy ne jojjenek random hivasok.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30023) itanczos


itanczos
senior tag

Lényeg az ajánlott leírásból:
Cisco/Linksys SPA & PAP2:
Under Voice -> EXT or Line set Restrict Source IP to Yes.

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30024) Landsmann válasza Stanlee (#30021) üzenetére


Landsmann
addikt

Megnéztem, köszi az infót. Nagyjából dél óta nyugalom van. DE éjszaka és a reggeli órákban szokott leginkább jelentkezni. Az adapterben Restrict source IP van, No-ra volt állítva. Áttettem Yes-re. A leírásban meg Restore source IP van. Nem teljesen ugynaazt jelenti.
Viszont alul a Dial plan-nál az IP dialing az No-ra volt állítva eddig is, tehát nem volt engedélyezve az IP tárcsázás. Kíváncsi vagyok, kivárom a fejleménmyeket. Syslog szervert is beüzemeltem, ott érdemi információ nem jött. A Debug szervernél viszont tényleg minden infó jön. Sőt, túl sok is, áttekinthetetlen. Súlyosbítja a helyzetet, hogy dátumot, időpontot nem ír hozzá. Most a 2-es vonal van beállítva de úgy, hogy mindenről küldjön infót, kivéve a OPT/NTFY/REG. Az utolsó nyilvábn a regisztráció, de hogy mi a másik kettő, nem tudom. Ha azok is be vannak kapcsolva, akkor töménytelen mennyiségű adat jön.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30025) Landsmann válasza Stanlee (#30022) üzenetére


Landsmann
addikt

Sipura SPA2102-es VOIP adapterről van szó. 2 telefon vonalat tud kezelni egymástól függetlenül. De mindkét vonalra ugyanaz a konfig van beállítva. MÉgis csak a 2-es vonalra jönnek be a számok. A VOIP adapterben a beérkező hívásoknál viszont nem szerepelnek, ott a tényleges bejövő hívás telefonszáma látszik.
Ephone a szolgáltató, de ugyanilyen probléma volt annak idején még a Kalásznetnél is. NÉha hónapokra is megszűnik, aztán folytatódik.

[ Szerkesztve ]

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30026) Landsmann


Landsmann
addikt

A syslog sem hozott eredményt. Semmi nyoma semminek. VIszont a számok jönnek ész nélkül. Most már nincs ötletem.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30027) Stanlee válasza Landsmann (#30026) üzenetére


Stanlee
őstag

Most csak itt tudtam megnezni a lehetseges beallitasokat: http://www.spakonfig.de/

A Line/SIP Settings alatt Restrict Source IP: YES

A Line/Dial plan alatt Enable IP Dialing: NO

Tovabbi lehetoseg, hogy a Line/SIP Settings alatt a SIP-Port: 31561 -re allitod. Ez az ephone egyik alternativ portja.

Remelem ezek kozul valamelyik segit.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30028) Landsmann válasza Stanlee (#30027) üzenetére


Landsmann
addikt

Este átállítom a portot, meglátjuk mi lesz belőle.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30029) Ötye


Ötye
csendes tag

Szerintetek miért szedték le a Zoiper Premiumot a playből ?

[link]

(#30030) zeon.hu válasza Ötye (#30029) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

App -ból még elérhető, nem?

Ja, most hívtam Amerikát (egy kollégám elszabta a fájl küldést, support kellett hozzá) Zoiper-Reenger párosról.
A minőség hibátlan volt, pedig az országút szélén dekkoltunk a semmi közepén.
Ugyanilyen jó volt a minőség Szerbiából és Bulgáriából is mindig.
Kezdem azt hinni, itthon van valami gebasz a hálózattal.

#?*@&!

(#30031) Ötye válasza zeon.hu (#30030) üzenetére


Ötye
csendes tag

Ismerős is megvette volna, de mondta hogy nem találja. Playen a teleptett programra rámenve nálam is bejön az oldala, de ha rábökök a gyártóra (Securax LTD.), vagy csak rákeresek a nevére nálam sem találja meg.

(#30032) Landsmann válasza Stanlee (#30027) üzenetére


Landsmann
addikt

Egyelőre jó, nincsenek kóborgó számok. :)

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30033) itanczos válasza Landsmann (#30032) üzenetére


itanczos
senior tag

Akkor mi is volt a megoldás? :)

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30034) Landsmann válasza itanczos (#30033) üzenetére


Landsmann
addikt

31561 -re állítottam a portot.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30035) Landsmann


Landsmann
addikt

Na, délután már voltak kalóz számok. Szóval akkor csak véletlen volt, hogy eddig nem volt. :(

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30036) whbear válasza Landsmann (#30035) üzenetére


whbear
senior tag

Ez a port csak annyit csinál hogy külföldi IP-ről is lehet calsatlakozni.
Nekem akkor szűntek meg a fantom hívások a cdr-ben amikor tiltottam a guest logint és az anonymous sip calls-t az asterisk advanced menüben,
A szolgáltatót kellene megkérdezni hogy állnak ezek a beállítások. Valami PBX biztos megy a szolgáltatás alatt, pl a CWU Freeswitch-et használ.

[ Szerkesztve ]

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#30037) Stanlee válasza whbear (#30036) üzenetére


Stanlee
őstag

Amiket kap hivasokat, azok nem a szolgaltaton keresztul jonnek. Ezek a tipusu hivasok onnan jonnek, hogy 5060-as porton altalaban valamilyen SIP szolgaltatas megy. Ha elkezded hivogatni random mod az ip-ket ezen a porton, akkor ha olyan SIP eszkozod van, ami engedi a direct IP hivasokat, akkor kicsong a keszuleked.

A port megvaltoztatasa azert segithetett volna, mert ez nem standard prot, tehat ha automatizalt fantom hivasokat kap, akkor ezen tudja hasznalni az ephone szamat forumtars es nem kap tobb keretlen hivast.

Szerintem meg mindig ha a Line/SIP Settings alatt Restrict Source IP: YES-re valo beallitasa segithetne a dolgon.

Nekem lassan tobb, mint 10 eve van ephone szolgaltatasom es egyetlen ilyen tipusu hivasom nem volt, szoval keszulek beallitas miatt van a hiba.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30038) Landsmann válasza Stanlee (#30037) üzenetére


Landsmann
addikt

Az IP hívások le vannak tiltva a beállítások alapján. Az az érdekes, hogy a Line 1 az az 5070-re, a Line 2 pedig az 50-es portra van állítva. Majd kipróbálom, hogy megcserélem a portokat. Akkor kiderül, hogy a -es vonalat izgatja-e valami, vagy a porthoz köthető. De érdekes, hogy mikor a -es vonalat Disabled-re állítottam, a kamu számok akkor is jöttek.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30039) Stanlee válasza Landsmann (#30038) üzenetére


Stanlee
őstag

Szia! Mind a ket vonalad az ephone-nal van?

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30040) whbear


whbear
senior tag

Kaptam egy hívást a saját kiterjesztésem számáról ugyanoda, Sipvicious névvel. Érdekes, mert a FreePBX naplójában nem szerepel. Be van kapcsolva a tűzfal és rendesen van konfigurálva. Nem csinált semmit, nem indított hívást, semmi jele nincs ennek a dolognak. Mi lehet ez?

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#30041) itanczos


itanczos
senior tag

Srácok! Csak akkor tudnak egy router mögötti SIP eszközt hívni, ha meg hekkelték a szolgáltatót, vagy a router-en van befelé port átirányítás a SIP telefon irányába! Másképp nem lehet egy NAT-olt belső hálózati kliensre IP hívást végezni!!!
Ez legtöbbször a router-en az UPNP bekapcsolása miatt van.
Viszont még kivétel lehet, ha IPV6 is van a hálózaton. Ott ugye nincs NAT, mindegyik belső hálózatos gépnek külső IPV6-os címe van!
Van IPV6 a problémás telefonoknál? A telefon támogatja az IPV6-ot?

[ Szerkesztve ]

Használd a keresőt! | iPhone 13 Pro 256GB | 3D: Tevo Tarantula | NAS: HP MicroServer Gen8 - Proxmox/XPenology | Okos otthon: HomesAssistant - HomeKit - Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/itanczos/index.html

(#30042) Stanlee válasza itanczos (#30041) üzenetére


Stanlee
őstag

Az a keszulek abbol az idobol van, amikor IPv6 meg csak valami draft volt.

1. Ha a router-en van port forward a Sipura-ra, es be van rajta kapcsolva a direct IP call hivas lehetosege, akkor kaphat ilyen hivast - forumtars szerint ki van kapcsolva ez a lehetoseg. En mondjuk resettelnem a keszuleket, majd ujra beallitanek rajta mindent meg.

2. Ha valami olyan szam van arra a vonalra beallitva, amin a szolgaltato engedi a sip-uri hivasokat, akkor kozvetlenul azt a fiokot hivjak fel. Sok szolgaltato a sip-uri hivast csak a sajat halzatan keresztul engedi, hogy kiszurhetoek legyenek az ilyen vicces kedvu hivogatok.

Ha meghekkeltek volna az ephone-t, akkor masokat is hivogatnanak, de nem igazan van masnak ilyen baja. Nekem pl. sose volt eddig ilyen fake hivasom, pedig par eve van sokfele eszkozom meg voip szolgaltatasom is, ephone is lassan 10 eve, tobb vonallal, megse volt sose ilyen gondom.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30043) Landsmann válasza Stanlee (#30039) üzenetére


Landsmann
addikt

Igen, sőt mindkét vonalra ugyanaz a szám van beállítva ugyanazzal a konfigurációval.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30044) Landsmann válasza Stanlee (#30042) üzenetére


Landsmann
addikt

Nops, ez az egész misztikus szám megjelenés a következőképpen kezdődött. Adott volt aegy helyi internet szolgáltató kábeltévén, a telefonra pedig a Dunakanyar Holding, később a 3C kft. A kábeltévé hálózatot eladták a Kalásznetnek, az internet tőlük jött. A telefon még maradt a 3C-nél, majd az egész előfizetői csoportot átadták a Kalásznetnek. Később itt kezdődtek a problémák, azon kívül hogy színvonal alatti volt az internet és telefon szolgáltatás. Hol egyik, hol másik, hol meg egyik sem volt. Emiatt internet szolgáltatót váltottam. Ugyanattól a vállalkozástól kapom a netet most is, akik korábban a kábeltévét üzemeltették, de immáron mikrohullámon keresztül. (egyébként semmi probléma az internettel, éves szinten talán 3-4 pár perces leállás van, az is legtöbbször nem náluk, hanem ahonnan a sávszélességet bérlik) Szívem szerint akkor mondtam volna fel a vezetékes telefont, de a rokonság egy része azon az adott körzetszámú számon tudja ingyen tartani velünk a kapcsolatot, így a számot meg kellett tartanom, de a Kalásznettől el, bárhova. Így lett választás az Ephone. Tényleg semmi panaszom rájuk, mindig segítőkészek technikai problémával kapcsolatban is. Aztán egy idő után elkezdtek jönni ezek a fantom számok. A net szolgáltatónak jeleztem és mondta a srác, hoyg ő is tapasztalt ilyet, de nála egy pillanatra meg is csörrent az IP telefon. Mivel a bejövő IP-k tiltása nem hozott hosszútávú eredményt, (mindig más-más IP-ről próbálkoztak, leginkább ukránok) Így az a módszer lett, hogy az egész hálózaton azok a SIP portok, amiket használtam, tiltva lettek, kivéve az Ephone IP-jéről. Hoppá! Most jutott eszmebe valami. DE majd később írok erről. Szóval, miután a tiltások megtörténtek, megszűntek a fantom számok. Hanem aztán egy idő után újra megjelentek. De mi változott meg? A portok száma. És ez nekem most jutott eszembe. Ugyanis mobilkliensen beállítva a telefonszámot, logikus módon nem igazán lehetett használni, hiszen a VOIP adapter és a telefonon a VOIP kliens is ugyanazokat a portokat akarta használni egyszerre. Ezért az Ephone-ál javasolták, valamelyik eszközön a portokat írjam át, hogy ne azonosak legyenek. Így valóban működött is a rendszer hibátlanul mind az adapteren, mind a mobilon. A VOIP adapterben módosítottam a portokat. Ma délután beszéltem a szolgáltató emberével, említettem neki a problémát. Azt mondta, utána néz. Ugyebár ha minden igaz és jól emlékszek, akkor az 5060 és 5061-es portok, amik az alapértelmezettek, ezekre lett letiltva minden forgalom, kivéve az Ephone felé történő forgalmat. Csakhogy én már egy jó ideje nem ezeken a portokon telefonálok a Sipurával, hanem az 5070 és 5072-n. Ezekre meg nem volt beállítva tiltás. Akkor itt lesz a kutya elásva. De próbaképp a két vonalon megcseréltem a portok számát, kíváncsi vagyok hogy most melyik vonalra jönnek a számok, hacsak a szolgáltató nem rakott délután óta tiltást erre a két portra és csak az Ephone felé való forgalmazást engedélyezve.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30045) Ötye válasza Ötye (#30031) üzenetére


Ötye
csendes tag

(#30046) Stanlee válasza Landsmann (#30044) üzenetére


Stanlee
őstag

Majd irj kerlek, hogy a port forward ill. ip tiltas milyen sikerrel jart.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#30047) Landsmann válasza Stanlee (#30046) üzenetére


Landsmann
addikt

Semmilyen el. Reggel nézem, megint a 2-es vonal kijelzőjén ott egy halom 8-as. Tehát mindegy milyen Portot állítok be, mindig a 2-es vonallal van a gond. Tehát már az is biztos, nem szkennelik a portokat.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#30048) peteris


peteris
csendes tag

Létezik, hogy a Reenger csaknem két hónapja folyamatosan jó? Nem panaszkodik senki. Azelőtt majdnem minden hónapban volt valami gond.

(#30049) whbear válasza peteris (#30048) üzenetére


whbear
senior tag

Ha nem is kettő de most decemberben nem volt gond vele. November végén éjszakánként volt hogy több tízszer offline volt a szerverük, biztos faragták. Azóta jól megy.

Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM

(#30050) gorbep


gorbep
senior tag

Nem tudja valaki véletlenül mi az Autóklub Assistance 188-as rövid telefonszámának a VOIP-ról is hívható normál száma?

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.