Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#802) Runner_fxr válasza big-J (#801) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Erről beszélek, hogy nincs tapasztalatod a kerékpározásban. :) Egy extrém sportra szánt, Enduro vagy DH váznak egyáltalán nincsen meredek fejcsőszöge, hanem inkább lapos, és nem is rövid a tengelytáv. Amiről te beszélsz az az XC kategória, ahol valóban nincs nagy tempó, és ott meredekebbek a fejcsőszögek. Egy Enduro vagy DH bringával elég nagy tempóval jönnek le a hegyről, tehát alapvető követelmény a stabilitás nagy tempónál, de emellett játékos is marad, mivel a váz könnyű, és rövid a láncvilla. Gyakorlatilag egy Cross motor geometriát ad.
Ezek a geo-k, elbírják a 80-100km/h tempót.

Lehet, hogy utánanéztél a fizikának, de én meg tapasztaltam a jelenséget. :)
A fékbetét felülete bizony számít, de az is számít, hogy ne gyantás betétek legyenek, hanem magas fém tartalmú. Az elvérzett alatt azt értettem, hogy felmelegedett egy pillanat alatt és gyengült a fékerő. Megégett a betét és a tárcsa is, utána már nem is tudott olyan fékerőt, kihűlve se.
Egy szabvány össztelós pedelec kb 22kg, feltételezem, hogy a te géped ennek minimum a duplája, ha nem több. Na most ha a 22 kilós bringát már nehezen állította meg pár intenzív fékezés után, akkor gondolom nálad ez a jelenség még inkább előjön. Az tény, hogy én hegyről jöttem le, és úgy melegítettem túl, de a te bringád meg olyan gyors, hogy bőven megkapják a fékek azt a terhelést még sík úton is. A tied már inkább motor mint kerékpár, épp ezért vagy rendes motor fék vagy felső kategóriás Downhill kerékpár fék kéne rá.
Egy 4 dugattyús fék, fémes betéttel, összehasonlíthatatlanul erősebb, és nem lehet könnyen túlmelegíteni.

Egy ilyen gép amit építettél nem gyerekjáték, tulajdonképpen egy nagy motor, ha nem figyelsz minden részletre akkor balesetveszélyes lesz.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.