Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Viszlát #58048 üzenetére

    Hozzátenném, hogy bizonyos modernnek tűnő dízeleknek igenis van egy speciális és jellegzetes keserű, de sajnos engem is hányingerre emlékeztető szaga, amit a mélygarázsban hosszú percekig érezni, sőt a cégautós garázsban is, aminek egyik oldala gyakorlatilag nyitott, és mindössze másfél méterrel van a föld alá félig süllyesztve.
    Na ebből a szagból hirtelen nagyot szippantva nekem is volt már, hogy az étel visszakívánkozott.
    És ez a szag nem összetéveszthető a klasszikus régi szűrő nélküli látványosan füstös dízelszaggal, vagy a nagymotoros teherautós-buszos dízelszaggal, vagy az olajat evő kékfüstös dízelszaggal, vagy a 80-90-es évek szívódízel szaggal (kettesgolfszag) Mindegyik egyedi, mindegyik füstszag, kellemetlen, de meg sem közelítik ezt a moderndízeles keserű hányingerszagot.
    Persze ennek az egésznek semmi tudományos alapja nincs, nem mérhető a szag, az ízlés, de kétlem, hogy amiről mi beszélünk, bárkinek tetszene, vagy mondaná, hogy egész kellemes elviselhető. Ellenben mondjuk a régi kétütemű füsttel, ami nem kevésbé káros, de saját gyerekkoromból, és mások gyerekkori és későbbi elmondásából kiindulva igenis "kellemesnek" mondható szag. Nyilván ez már perverzió, de ha én a trabantfüstöt szeretőként egy moderndízelszagra azt mondom hogy hányinger, az azt jelenti, hogy a viszonylag tág tűrésemen is túl van. Vagy ízlésficamom van füstszagot illetően. :)
    Azt se tudom, hogy ez valóban a gázolaj elégetésének eredménye-e, netán valamelyik típusú adaléknak a szaga (pl. AdBlue)

Új hozzászólás Aktív témák