Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jól megöltem...
más téma.
Bleki értékelni fogja.Végre vettem ki egy hét szabit. Megyünk Horvátországba, Dubrovniktól is délre, egy kis faluba.
Két napja, amikor lefoglaltam a szállást, akkor még csupa napocska volt előre jelezve egész jövő hétre, és végig 28-30 fok. Ma megnézem az előrejelzést, és ezt látom.... Csak nem jössz Te is..?

-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica
#54694
üzenetére
Sört hozni!
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica
#54689
üzenetére
Ghent, Belgiumban.
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica
#54689
üzenetére
Brugge-re vagy Koppenhágára tippelnék, aztán lehet, hogy kapufa.
-
szőröscica
addikt
Valaki tudja esetleg, hogy az alábbi monitoron melyik város látható?

-
válasz
Viszlát
#54687
üzenetére
"és tanácsadáskor ne ilyen csakabenzines szintű berögződések hangozzanak el" - ez elviekben szépen hangzik, de ha konkrétan a kormos, nitrogén-oxidos kibocsátásra gondolunk, akkor azért elég racionális érv, hogy dízelt ne. Persze ez Európában eddig a VW-botrányig nem kapott sok nyilvánosságot, de aki valaha ment már dízel autó mögött, és látta, és szagolta azt, ami azokból jön, azoknak ez egyáltalán nem új.
A traktorságról nem is beszélve
-
Viszlát
addikt
válasz
parandroid
#54685
üzenetére
Nyilván, ezzel maximálisan egyetértek. A lényeg valahol pont az lenne, hogy mindenki az igényeinek megfelelő autót vegyen és tanácsadáskor ne ilyen csakabenzines szintű berögződések hangozzanak el.
Egyébként, ha teljesen őszinte akarok lenni akkor nyilván mondhattam volna, hogy elegendő lenne nekem valami kétliteres dízel a sok autópályázásra. Itt jön a képbe az, hogy az extra igények milyen vonzatúak a választáskor. Az, hogy kényelmes, számomra tágas belső terű autót akartam kapásból kizárta a kisebb méretűeket, ekkora autót meg botorság lett volna kis motorral venni. Plusz szeretek hajtani ha lehet, élvezem azt a dinamizmust amit ez a motor nyújt, a csendet és kifinomultságot, ezért nem egy Passat lett. A környezetre gyakorolt hatással magam is úgy vagyok, hogy feleslegesen nem terhelem ha egy mód van rá, de nem vagyok belekattanva a témába olyan szinten, hogy szarul érezzem magam, mert 3 literes dízel autóval döngetek az utakon...
-
parandroid
félisten
válasz
Viszlát
#54684
üzenetére
Amúgy egyértelmű, hogy a legjobb fogyasztást a hosszan tartó, egyenletes tempójú haladásnál lehet elérni. A motorerő itt annyiban segít, hogy erősebb motor még optimális tartományban tud működni nagyobb tempón is, akár a nagyobb súly ellenére. Persze durván egyszerűsítve. A meglepetés akkor szokott jönni, amikor belekeveredik a sok lassítás-gyorsítás, meg pláne a megállás-elindulás. Ilyenkor hiába a nagyobb motor, a nagyobb súly mozgatásához bizony több üzemanyag fog elégni. Persze ugyancsak alaposan megugrik a fogyasztás az alulmotorizált autók esetében is, vagy akár a kicsi turbósoknál (akár benzin, akár dízel), ahol az alacsony fordulat miatt még a turbó sem tud segíteni.
Persze ha valaki autópályán éli az életét, oda ideális egy nagy turbódízel, de azon kívül szerintem fogyasztás/károsanyagkibocsátás tekintetében sehol máshol nem jobb a szívó benzinesnél, sőt, városban kimondottan hátrányban van.
p
-
parandroid
félisten
Németeknél ez nem egészen így van, itt a gépjárműadót a fyár által megadott co-kibocsátás alapján (kvázi gyári vegyes átlagfogyasztás alapján) szabják ki. Nem véletlenül pedzegetik egyre többen, hogy miért éppen co, és mi van a dízelek kénvegyületeivel, illetve újabban, hogy esetleg meg is kéne mérni azt a kibocsátást üzemi körülmények között is, nemcsak a gyártók által kilobbizott kamumérések eredményeit benyelni. A VW-botrány legnagyobb tétje amúgy éppen az, hogy most le fogják verni azt a pármillió eur adókülönbözeter a konszernen, ami a még eleve röhejes mérés, és a csalószoftver eredményeinek különbségéből adódik. Az igazi pánikot meg az fogja majd okozni, amikor az egységsugarú Hans megkapja az államtól az új adóbesorolását a jövő évre a tédéi passzáthoz. Na, ettől már fosnak a törvényhozók, nemhogy még üzemi körülmények között újramérjenek mindent, mert akkor lesz ám forradalom, meg tömeges perek a gyártók ellen... Bár gondolom ha be is vezetik, akkor sem visszaható hatállyal, de így is kap egy térdrúgást a dízelre épülő német autóipar - és azon keresztül az egész ország. És a vicces az, hogy eddig saját magát baszta át mindenki, most meg mégis fájdalmas a kijózanodás. Kicsit (nem kicsit) olyan hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal-beszéd, és az azzal kapcsolatos megdöbbenés utáni atmoszféra van, mindenki tudta, hogy eddig átbaszták, és igazából mindenki megtanult ezzel együtt élni, és hasznot húzni belőle, most mégis mindenki fel van háborodva, hogy neki hazudtak.
Én meg alig találtam szívó benzinest az újautó-piacon, kihalóban lévő állatfaj. Csak azt remélem, hogy mire pár év múlva cserélnék, lesz alternatíva a turbós fűnyírómotoron, meg az olajkályhán kívül is.
p
-
-
ToBeY
nagyúr
Magyaroknak tényleg semmi nem jó.Eljöttem otthonról vagy 1600km nyaralni és magyaroktól csak azt hallani mi nem jó.

Pedig 30c tenger, sör és tequila is van bővem
Köszönöm a figyelmet leülök magamtól![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
válasz
Viszlát
#54671
üzenetére
Egyszer lementem a Mazda6-ossal az 5-ös úton Szegedre, úgy, hogy jó zene szólt, és csak néztem a tájat, és alig voltak az úton. Na, akkor csak 6,7 litert kért enni. De amúgy lazán tolta a 10 litert.

De ettől függetlenül én inkább költök másra, mint benzinre. Meg ugye a CO2 lábnyom. Meg a jegesmedvék. És különben is...
-
lenox
veterán
válasz
parandroid
#54665
üzenetére
Eleve mérges vagyok az ilyenekre amúgy
Nem nagyon ertem, hogy miert. A gyari katalogusertek meg ha rossz is abszolut ertelemben, osszehasonlitashoz kevesbe rossz. Az uzemanyag araban meg van ado, ha jobban nyomja tobbet fizet. Ha te meg kevesbe nyomod kevesebbit is fizetsz.
-
Viszlát
addikt
válasz
parandroid
#54668
üzenetére
Olyat nem tudok sajna. A legmagasabb fogyasztásom akkor volt amikor tavalyelőtt télen majd két hónapig sehova nem mentem az autóval csak melóba meg vásárolni. Munkábajárás napi 18km, 12 vidéki kisvárosban, 6 főúton, így volt az átlagom 7.4 liter.
-
parandroid
félisten
válasz
parandroid
#54668
üzenetére
Ja, a Mininek valószínű sokat segít a nagy teljesítményhez képest kis súly, meg talán a start/stop rendszer is.
p
-
válasz
parandroid
#54668
üzenetére
Nekem eddig minden 'nagy' benzines minimum 10 litert evett városban.
(1-es bmw 1,6, focus 1,6, mazda6 1. gen 2 l és az 1,8 literes is. Még anyámék civic-je is benyal 9-et, vagy inkább többet. az 1,4-es turbós octaviák olyan 8 körül megállnak, de ott van a turbó, ugye). -
parandroid
félisten
válasz
Viszlát
#54666
üzenetére
Egy tisztán városi fogyit bedobhatnál, neked elhiszem. A Mini (1,6, 1t) egyébként 7-7,2 között eszik dugózással, a Mazda 5 (1,8, 1,5t) 8,5-9 között. Amúgy a nagyobb teljesítménnyel és motorral azért általában a súly is nő, azért ez kompenzálja a difit a kisebb és nagyobb motorok között. A bmw-s meg haverja a halálnak, csak szomszéd, régebben össze szoktunk futni kutyasétáltatás közben, de egy ideje valamiért kerül...

p
-
-
Viszlát
addikt
válasz
parandroid
#54665
üzenetére
Még véletlenül sem említettem dízelt, szimplán kisebb-nagyobb motor viszonylatra gondoltam benzinesek esetén.
Egyébként se nem tisztem se nem életcélom védeni a dízelt, de valahogy mindig elcsúsznak ezek a példálózások. Nem hiszem, hogy az idióta módon közlekedő haverod példájából messzemenő következtetéseket lehetne/kellene levonni. Magam is egy 3l-es ötössel tolom és bizton állíthatom neked, hogy jelentősen kevesebbet fogyaszt bármilyen körülmények között a hasonló képességű benzines testvéreihez képest. Mert hát nyilván nem 1.6-os meg 2 literes benzinesekhez fogom hasonlítani, amik legalább fél tonnával kevesebbet nyomnak és teljesítményben meg sem közelítik az 530D-t. Persze nem is városi dugózásra vettem, de azt én nem fogom tudni megmagyarázni más miért teszi, mint ahogy az 1.6-os benzin A6-osokat sem fogom tudni soha ép ésszel felfogni.
Ha érdekel szívesen mondok személyes példákat fogyasztásra, de van egy olyan érzésem, hogy nem különösebben érdekel.

-
parandroid
félisten
válasz
Viszlát
#54664
üzenetére
Nem hiszem, hogy akármelyik hipermodern turbódízel megúszná ennél jelentősen kevesebből a városi közlekedést. Nekem is van olyan ismerősöm, aki megvette a 3l-es turbódízel ötös bömöst, mert az keveset fogyaszt, aztán dugózik vele naponta (mondjuk németeknél legalább annyi előnye van, hogy literenként 20 centtel olcsóbb a gázolaj, mint a benzin), amikor meg hosszabb utakra mennek, olyan eszetlen tempóban tolja neki, ami megint magas fogyasztással jár. Illetve a legnagyobb fogyasztásnövelő tényező, hogy felgyorsít 180-200-ra, majd párszáz méter múlva kénytelen visszafékezni 100-130-ra, mert vagy korlátozás, vagy kamion előz kamiont, vagy csak valaki nem siet a belső sávban. Utána megint padlógáz, hadd füstöljön. Érdekes módon a fogyasztást érintő kérdésekkel mindig csak mismásol, meg jön az egyszer már fogyasztott 6 liter alatt is duma.

Eleve mérges vagyok az ilyenekre amúgy, mert a gyári katalógusértékek miatt alig fizet rá adót (itt károsanyag-kibocsátás - jellemzően CO - alapján megy), én meg városban talán még kevesebbet is fogyasztok a benzinessel, meg nem kénsavas bűzt pöfögök ki, mégis többszöröse az adóm a dízelekének. Úgyhogy én személy szerint nagyon szurkolok, hogy átmenjen végre a valós használat közbeni fogyasztásra épülő új mérési rendszer, és újraszámolgassák a személyautók adóját. Bár nagyon az az érzésem, hogy időhúzásra megy ki a játék, és épp ezt szeretnék elkerülni...
p
-
Viszlát
addikt
válasz
EQMontoya
#54663
üzenetére
Egy honapig azzal ingaztam a Rozsa utca es a Petofi hid kozott, 9 korul evett, igaz nem versenyrajtoltam minden lampanal.
De egyebkent PeterkeT hsz-re reflektalva: sok ezereves beidegzodes nem igaz ma mar, kis auto kis fogyasztas, automata valto sokat eszik. Kozben meg mar egy Astra is 1300-1400 kg, 1.6 motornak az nem eppen leanyalom. Na meg aki 10k-t megy egy evben az kb minden masra tobbet fog kolteni mint uzemanyagra...
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tothgera30
#54662
üzenetére
Nem arról van szó hogy 3l/100km legyen a fogyasztás, de ha 10l körül/alatt van, az már korrekt.
Ezt tudja a 2.4-es Accord is szerintem. Főleg, ha nem állandóan városban jártok vele.
-
válasz
parandroid
#54656
üzenetére
Persze, valahogy úgy megy ez.
#54659 EQMontoya: Nem arról van szó hogy 3l/100km legyen a fogyasztás, de ha 10l körül/alatt van, az már korrekt.
-
tildy
nagyúr
válasz
concret_hp
#54658
üzenetére
Szerintem egy superb/accordban el kene ferjen.
-
parandroid
félisten
válasz
concret_hp
#54658
üzenetére
Állítólag igen, de szerintem nem. Illetve itt jön a képbe, hogy az ötszemélyes autók közül is melyik az, amelyik tényleg ötszemélyes?
Persze az egy másik kérdés, hogy a zsömle lett kisebb, vagy a pofánk nagyobb, de valahol jogos, hogy manapság már mások az igények, és nem az a fullextra, és totál természetes, hogy az ötfős család vidáman beül az ezerkettes Ladába, majd egésznapos programként felzakatol a betonlapos emhéten Budapestre, miközben útközben még Zamárdi előtt elköltik az otthon összekészített rántotthúsos szenyókat, némi előrekevert Jaffával leöblítve (been there, done that).
Belegondolok, hogy most alig több, mint két óra alatt ott vagyok sötét Zalából BP-n bárhol, egy klimatizált autóban utazva, beakasztott tempomattal - jó, nem egy július-augusztusi pénteken, vagy vasárnap, de úgy bármikor máskor, miközben a két gyerek kényelmesen terpeszkedik hátul a foteleikben. Szóval azért sok minden változott...
p
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tothgera30
#54655
üzenetére
Ha évi 10k-t mentek, akkor tessék már nagyívben lefosni a fogyasztást, kéremszépen.
Ennyi futásra 1l/100km fogyasztáskülönbség éves szinten jelen benzinárak mellett kb. 34000Ft. Vedd észre, hogy az első cserélt szilentnél kb. egálban vagy. A fogyasztáson fillérb...ást ilyen futás mellett el kell felejteni, legyen az autó megbízható, kiforrott konstrukció, és kész.
-
concret_hp
addikt
egyébként manapság 3 gyerekkel hogyan lehet megúszni, hogy ne kelljen 7 üléses verda? van olyan autó amiben hátul elfér 3 gyerekülés / 2 gyerekülés mellett marad egy teljes értékű ülés?
-
válasz
parandroid
#54656
üzenetére
hol vannak a dacia dusterek?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Elég sok rohangál errefelé "északon" belőlük.
-
parandroid
félisten
válasz
Tothgera30
#54655
üzenetére
Pedig ha járnál a milyenautót topikba, akkor tudnád, hogy ha családod van, vagy kutyád, akkor kisteherautót kell venned, ha városi kisautó kell, akkor Jazzt, ha autópályázol, akkor Accordot, ha játszós autó kell, akkor meg MX5. Ja, nagypapáknak meg korábban S-Cross, de amióta van, azóta Vitara. Néha persze jönnek a tádéi traktorfanok a béemvékkel, meg passzátokkal, de hamar le vannak hurrogva, a többi meg amúgy is rétegigény. Ja, még Opelt nem szabad venni, mert eszi az olajat, a Mazda meg jó autó, csak rohad.
Bár lehet, hogy azóta update-elődött a kínálat, én régen nem jártam már arra.
p
-
válasz
Pttypang
#54654
üzenetére
Volt róla szó, de annyira nem használnánk ki. Hogy eljárok vele néha versenyre (kerékpár), illetve nyaralások esetén az ország keleti csücskéből egész máshová, legideálisabb egy kombi lenne, és utazások esetén az a legkényelmesebb. Benzines még olyan ok miatt, mert 10 év alatt menne bele 100k km.
-
válasz
Tothgera30
#54653
üzenetére
A vegen eljuttok ezzel egy kisteherig
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
-
válasz
Tothgera30
#54650
üzenetére
hát ha aránylag kis fogyasztás a cél, akkor kisautó kell, az 1 tonnás kategóriában.
mint mondjuk egy jazz.
Amúgy ilyen használatra egy prius lenne a legjobb. -
Viszlát
addikt
válasz
Tothgera30
#54650
üzenetére
Korabbi Accord tulajdonoskent ket hasznos info: ha a papa nem idegenkedik az automata valtotol, akkor tessek azt venni, kevesebbol ki fog jonni vele. A 2.0 motor ezt a kasztnit felhasznalastol fuggoen 0.5-1.5 literrel tobbol mozgatja meg mint a 2.4-es. Gyakorlatban szerzett informaciok, nem gyari adatok alapjan.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tothgera30
#54648
üzenetére
Miért kell 2009 utáni és miért nem jó a 2.4?
-
válasz
EQMontoya
#54647
üzenetére
2.0 petrol? Jelenleg 57db 2009 utáni van, ebből 21db benzines, ebből 16db 2100ccm alatt van, nah azok közül ez a példány látszólag megfelelne, de sajnos a keretből csak ilyen jönne ki.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Tothgera30
#54646
üzenetére
Accord?
-
Számomra a munkakör tudásomhoz képest visszalépés lesz, de nem kell többet 12 óráznom, hanem reggel 8-tól 5-ig ott leszek, és a fizetés is jóval több, viszont többet kell menni, és a sulit nem tudom hogy zsúfolom mellé, meg persze kissé félek tőle. Szóval sok előnye lesz, de a kollektíva dönti el hogy igazából tetszeni fog, vagy sem.
#54640 Viszlát: Jelenleg hasonló kört futunk, faternak keresünk kombit, lehetőleg 09 utánit, benzinest, tempomattal, digit klímával. Focus MKII/III, Octavia MKII, Passat B6 van képben.
-
e=mc²
őstag
válasz
concret_hp
#54643
üzenetére
En "lassan" 10 eve dolgozom a cegemnel, de most mar en is erzem, hogy szukseges lenne valtani.
Es tudom, hogy minden valtozas csak jo lehet, csak sajnalom itthagyni annak ellenere, hogy siman lehetne jobb is.
-
tildy
nagyúr
válasz
Tothgera30
#54623
üzenetére
En is uj melohelyre megyek. Cegen belul. Veget ert a projektunk, atkerulok mask projektre.
Vicces volt azert full stack developerkent kizarolagosan frontendes munkara akartak rakni, de szoltam, hogyha lehet, azert en szeretnek php-zni es nem csak spa-t irni. Igy ugy nez ki egy olyan csapatba kerulok, ami eleg porgos, legalabbis a projekt menedzseruk alapjan ( tipikusan olyan Gary Vaynerchuk/Casey Neistat jellegu, mentalitasu indiai figura ) -
Bazzeg, Fenyő Miklós idén reggel 8:20 kezdte a beállást az este 8-kor kezdődő koncertjére.
Egész nap szórakoztatno fog megint...
Mindig ez a nyár csúcspontja ezen a lakótelepen - de hogy már reggel se hagyjanak aludni, na, ilyen nem volt eddig... -
Viszlát
addikt
válasz
concret_hp
#54639
üzenetére
Haat, ha a hatso ulessor lehajtasa nelkul szeretned ezt megoldani, akkor valami benga nagy kombit kell nezzel.

-
Viszlát
addikt
válasz
concret_hp
#54637
üzenetére
Hat ha a 17 eves Corsaba befert akkor a Priusba is be fog.

Osoknek vettem tavaly egyet es nagyon bevalt, jol kitalalt kis auto, egyedul a hangrendszer az ami valami gyalazatosan gyatra.
-
concret_hp
addikt
válasz
Viszlát
#54636
üzenetére
ezek a 3 év alatti költségek, évente kb. 5 matrica amiből 1 v 2 havi.
ja + az átírás költségei, asszem 40K volt kb, szóval 3 évre osztva még 1K / hó

ja prius az egyik amit néztem volna, de az nekem szempont, hogy a bicóm viszonylag könnyen behajtogatható legyen, nem tudom az mennyire valósul meg ott. ill. lopkodják őket erősen ha jól tudom, bár jelenlegi helyen épp zárt udvarban parkolna az idő 9x%ában.
-
Viszlát
addikt
válasz
concret_hp
#54635
üzenetére
Ha nem szempont a versenyzes (a Corsabol tippelve nem az), akkor vegyel 9-10 ev koruli Prius II-t, ertekvesztes nem tul veszes (nincs 200k), fogyasztasod kevesebb lesz kicsivel, biztositasban valszeg nem lepsz kategoriat, teljesitmenyado kevesebb.
Szerk: Az 50k palyamatrica az hogyan? Alkalmankenti vasarolgatas?
-
concret_hp
addikt
volt egyébként valamikor ilyen mennyibe kerül az autó rész is, nos nekem így néz ki:
350Kért vettem 3 éve egy 17 éves corsát, amit most valahol 200-250K körül lehetne eladni szerintem.
3 év alatt mindenféle szerviz: 135K
biztosítás: 55K
teljesítmény adó: 14K
1 szett új nyári gumi: 42K
téli-nyári gumik cserélgetése: 15K
olajcserék: 25K
pályamatricák: 50Kés kb. 21K km lesz meg a 3 év alatt, ami azért nem sok.
ha azt mondom, hogy 100K az amortizáció, akkor az 440K + a benya, ami mondjuk még kb. ugyanennyi, azaz olyan 40-42 huf / km. másként nézve kb. 24K / hó és ennél olcsóbban kvázi lehetetlen autózni.na most ha már ennyire belementünk, az a bajom, ha veszek egy újabb, jobb, nagyobb stb autót mondjuk 1.5-2M közt, annak csak az amortizációja lesz kapásból évi 200K

futja rá meg minden, de aránytalanul drágának érzem még így is

-
concret_hp
addikt
nem de kb. 5-6 egészen pici apró faktor közül az egyik meglétével kikerülhettem volna... pl. a legrövidebb út nem is arra vezetett volna, csak nem néztem meg a pontos címet...
ilyeneken amúgy úgy fel tudom húzni magam... egyrészt baze, akkor hívják autópályának, másrészt egy 8 vagy nemtom hány km-s szakasz fizetős úgy, hoyg se előtte, se utána semmi... ésstbstb.
mikor volt?
-
lenox
veterán
válasz
concret_hp
#54632
üzenetére
Hat gyanus. Bar asszonynak meg nem jott, pedig o is felment. De mondjuk ha egybol fizetsz akkor csak 15k, az nem olyan gaz.
-
concret_hp
addikt
felmentem véletlen a 4es főútra matrica nélkül tuti jön a bünti mi?

-
válasz
FehérHolló
#54629
üzenetére
vatera, jófogás, tematikus fészbúk-csoportok.
-
-
EQMontoya
veterán
válasz
concret_hp
#54626
üzenetére
Miért, van ott sor?
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#54624
üzenetére
osztrák-szlovén határ megintcsak erősen dugult.
Azt hogy?! Hát Schengeni mindkettő.
A horvát határokhoz: használj legközelebb wazét, az elvisz olyanhoz, amelyiknél kevesebben vannak.
-
parandroid
félisten
válasz
fokukac
#54621
üzenetére
Ja, mi is szerettünk volna a horvátoknál bringázni egyet, de nekünk négy bicaj kellett volna... Robogón gondolkodtam még, de ahhoz már nagyok a gyerekek, hogy vigyük őket, Katicának ráadásul nulla robogós rutinja van (meg nagyobb robogót amúgy sem vezethetünk szerintem ott sem a sima B-s jogsival). Autónk meg volt, szerencsére. Szóval inkább eljártunk futni...
Egy jótanács egyébként mindenkinek, aki még a saját bőrén nem tapasztalta meg: négy nap a tengerparton l*faszra nem elég, nemhogy nyaralásra. A szlovéniai megállók viszont nagyon jól sikerültek, Skocjan is gyönyörű, visszafelé pedig Piranban a sólepárló múzeumot néztük meg a 'Hogyan kerül a tengeri só a kis kerek dobozba'-projekt keretében, az is elég nagy élmény. Predjama és Postojna sajnos elmaradtak, a kettő együtt sajnos egész napos program lett volna. Triestre viszont elég volt az egy este, ettünk igazi olasz kaját a kikötőben, sétáltunk egy nagyot a városban este, megnéztük az erőd mellől a naplementét, és a nagy részét szerintem láttuk is.
A horvát határátkelők ellenben botrányosak (bár érzésem szerint a szlovének csinálták a cirkuszt az ellenőrzéssel, bár amennyit mi láttunk, az annyi volt, hogy amikor látta a négy EU-s útlevelet az autóban, akkor továbbintett minket, és ez ment szinte minden autóval, szóval nemcsak a német rendszám miatt. Amíg áthaladtunk, egyetlen autót sem láttunk meg-, illetve kiállítva, szóval végképp nem tudom, mire ment ki a dolog. Magyar-szlovén határon semmi (és senki) nem volt (de konkrétan, magunkon kívül még másik autót sem láttunk Lenti felől), de ahogy a rádiót hallgattuk, az osztrák-szlovén határ megintcsak erősen dugult.
p
-
-
válasz
concret_hp
#54620
üzenetére
De egy bringát sokkal könnyebb ellopni, leamortizálni - egy autó pedig regisztrálva van.
Itt a kockázatot fizettetik meg, szerintem. -
tildy
nagyúr
válasz
concret_hp
#54617
üzenetére
Jo a magyar jogsi. ( Mi 4 napra bereltunk Skociaban valami 36 fontert egy Vauxhall Astrat?! Oke, vettunk egy full cover biztoositast meg ra, ugy volt 4 napra 60 font osszsesen.)
-
válasz
concret_hp
#54617
üzenetére
Jo a magyar.
-
concret_hp
addikt
eun belüli autó/robogó bérléshez simán jó a magyar jogsi vagy kell valamit variálni?
picit vicces, hogy a legkisebb autók 11-12€ / nap, robogó szintén, bringa szintén...
-
Nem jött át az Irónia teljesen, illetve hogy ahol ennyi egy lakás, ott nem nettó 100-120.000 Ft a fizetés.
Ne csak az árakat nézzük már, hanem a fizetést is
UIO: Illetve ahol annyira drága lenne az ingatlan, hogy nem tudja az ember megfizetni, oda szerintem senki nem megy, ergo a fizetések szabják meg az ingatlan árakat, mire van pénzed, adhatnak 10-15 milláért egy full extrás 100+ m2-es házat, ha ép arra a kereset meg nettó 50.000 Ft-nak felel meg, azaz lehet itthon olcsónak tűnik az ingatlanpiac a kinti fizetésekhez képest.
UI: Nem bántásból írom, Világbéke meg minden, csak fizetés-ár arányt kellene nézni
-
tildy
nagyúr
Mondjuk errefele Brightonban siman van annyi. De akar Redhillben is, sot tan meg a duplaja is.
A mienk Londonban csak "100 millas" ( pardon, az arfolyameses miatt mar csak 95), igaz ketszobas ( pardon, 2haloszobas, magyar leptekkel ez inkabb 1 plusz ket felszoba, itt a haloszobakat szamoljak, akkor is ha kb egy egerlyuk) , de ez itt relative olcsonak szamit. -
válasz
parandroid
#54612
üzenetére
Nyilván sok 10.000 ember azért ment ki külföldre dolgozni, mert olyan jó itthon

-
parandroid
félisten
Na igen, ha mindenki ott akar lakni, ahol sokat (vagy legalábbis normálisan) lehet keresni, az felborítja az ingatlanpiacot kissé. Nem utolsósorban azért, mert a legális, szerződéssel történő szoba- és lakáskiadás eleve költségesebb, mint a zsebbe 30k (50, 60, 80, mittudomén), aztán majd összeveszünk a rezsin.
Tény, hogy a kies Zalában az egy év alatt kifizetett német albérleti díjért (olyan 6k EUR, azaz 1,8M HUF - ami egyébként 150k HUF havonta, amennyit legálisan, szerződéssel lassan már majdhogynem BP-n is elkérnek egy albérletért) már kapok egy felújításra szoruló parasztházat valamelyik zsákfaluban, de ha...
- a továbbiakban is szeretnék emberhez méltó középosztálybeli életet élni két alkalmazotti fizetésből
- a gyerekeimnek minőségi oktatást és egy elfogadó, multikulturális, liberális szociális hátteret szeretnék biztosítani
- ragaszkodnék az egészséges életmódhoz, és az egészséghez, az azt biztosító teljes infrastruktúrával, rekreációs lehetőségekkel (a frissen vett romház felújítása, és a munka után otthon végzett kerti, háztáji munka nem ér)
- ragaszkodnék az autóhoz, igényem van a normális úthálózatra, de emellett nem bánom, ha a használható tömegközlekedési alternatíva is adottNem azt mondom, hogy Magyarország élhetetlen, de maradjunk annyiban, hogy a fentiek figyelembevételével perpill. van nála kedvezőbb alternatíva.
p
-
válasz
Pttypang
#54570
üzenetére
csak Neked:
"Bár egzakt összevetésre ez nem alkalmas - a közszükségleti cikkek árszintje után érdemes egy pillantást vetni az Eurostat, 28 tagállam átlagos órabérszintjét összevető 2015-ös táblázatára. Rögtön kiderül, hogy a munkaerő szempontjából legolcsóbb és a legdrágább tagállam között tízszeres különbség lelhető fel.
Az élen ezen a téren is Dánia áll, ahol a munkavállalók átlagosan 41,3 eurónyi órabért tehettek zsebre, míg a lista végére (nem meglepő módon) Bulgária került, 4,1 eurós szinttel. Magyarország itt is a legalsó negyedben található 7,5 eurós átlag-órabérszinttel (ennek a dániai még mindig az 5,5-szöröse). Hazánkat nem sokkal múlja felül, az olcsó élelmiszereiről "híres" Lengyelország (8,6 euró), illetve múlja alul Románia (5 euró). Talán említeni sem kell, hogy a közszükségleti-cikkek tekintetében az egyik legdrágábbnak számító Ausztria és Svédország is jócskán megelőzi régiónk országait a bérek tekintetében ( 32,4, illetve 37,4 euró/óra)"
-
bobsys
veterán
Koszonom a valaszokat, en sem erzem ugy, hogy problema csak kellett a pozitiv megerosites

-
Új hozzászólás Aktív témák
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
- Vásárlunk iPhone 12/12 Mini/12 Pro/12 Pro Max
- iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3896, 95% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H510M i5 11400F 16GB DDR4 1TB SSD RTX 3070 8GB Zalman S2 TG GIGABYTE 750W
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AF Dock (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Dizeles hsz-re reagaltal.


, de legalabb evi 3000-4000 merfoldnel tobbet nem megyek vele (bolcsode oda-vissza meg a hetvegi furikazas a faluban)





