Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz CartmanLand0 #75148 üzenetére
Kb 50 -ért jutottál hozzá,még te sem tudod mennyi volt?
1:40-es keverékkel járj,1:30 már sok,ezt bejáratásnál szokták ajánlani,1:50 meg szerintem kevés.
[ Szerkesztve ]
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75192 üzenetére
Szerintem ugyanaz lehet a kettő,mármint burkolat idomok ilyesmi.
3KJ volt a sima Jog, 2JA a fura elejű Aprio és utána jöttek a NextZone-ok 3YK/3YJAz újabbakban volt már elektronikus tiltás és hssonló kipufogó mint a nagytestű európai minarelliken és talán láttam olyat amin hátul már nagyobb kerék volt és volt amit Super Znek hívtak de Nextzone az Nextzone.
Google képkereső is egyformának mutatja a kettőt.De ha burkolat egyezőség miatt kéne azért meg kéne nézni ugyanúgy mint az évjáratot mert az tájékoztató információ csak sose igaz itthon nálunk.[ Szerkesztve ]
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75201 üzenetére
Benzin folyhat túlfolyón is ha nem zár le a súbertű de sok más oka is lehet.
Én egyszer szét szedném hogy mi a helyzet benne ki tudja mi hol van lerakódva eltömődve.
Benzin mehet bele akár 100as is.Olaj is valami olyan ami nem Arol 2T kategória. -
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75203 üzenetére
Van egy alapjárati keverék csavarod és egy alapjárat állító csavarod a karburátoron.
Hengerher közelebbi kisebb az a keverék, ami alatt egy rugó van az az alapjárat.Ha jobbra tekered akkor növeled az alapjáratot.
De ha automata szivatós lehet hogy a szivató se működik azért sincs annyi alapjáratod. -
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75205 üzenetére
Nekem sem volt alapjárat.Kis gázt húzni kellett inditáskor, valamint ha álló helyzetben járattad, pár másodperc alatt leállt. Kis karbi állítás és meg is szűnt.
Viszint most jöttem haza 2 hét óta, és elég nehezen indult be. Be kellett rúgni mert önindítóval nem indult. Este 8-kor is csak sokadik indításra indult. Viszont ma 5-6 alkalommal mentem vele, nem volt semmi gond. A hideg miatt lehet vagy valami más baj van?Ja
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75207 üzenetére
Nálam teljesen új akksi van benne. Mikor megvettem, önindítóról alig-alig akart menni. Akksi csere óta nincs ilyen gond, csak most előjött ez a nehezen indulás tegnap. Illetve van még más is, de mindent szépen sorban.
Ma megjött a ledes égő, megy is bele a napokbanJa
-
d@vee
őstag
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75209 üzenetére
Az a vélemény, hogy ne vegyél ilyet, nézzél inkább valami normális olajat. Ráadásul a leírásból az derül ki, hogy ez 2T csónakmotorokhoz való. Tök véletlen horgászként járatos vagyok a csónakmotor témában és tudom, hogy a 2T csónakmotorolajok teljesen alkalmatlanok egy robogóba. A csónakmotorok furán hangzik, az úgynevezett "túlhűtött" motorok közé tartozik. Nyílt hűtőrendszerük van nem pedig zárt, folyamatosan hideg vizet szívnak onnan amiben mennek, míg az átmenő, már kifolyó víz épphogy langyos. Tehát a szokásosnál jóval alacsonyabb hőfokon megy végbe az égés. Olyan, mintha egy hagyományos motor még csak fél meleg lenne. Ebből kifolyólag a 2T csónakmotor olajokat úgy tervezik, hogy már nagyon alacsony hőfokon elégnek. Pluszban még a környezeti előírások miatt még egy olyan tulajdonsággal rendelkeznek pl a hagyományos szintetikus olajokkal szemben, hogy keverednek a vízzel. Akinek van ilyen olaja az könnyen ki tudja próbálni úgy, hogy pl egy kannába egy keveset önt ebből az olajból. Először fönn marad a vízen mint bármelyik hagyományos olaj, majd kb 15-20 másodpercen belül kezd feloszlani és a végén teljesen elkeveredik a vízzel. Ennek ugye ára van ami kb azt jelenti, hogy minimum 5-6 ezer környékén van literje ennek az olajnak bárki is dobja piacra (nem foglalkozik sok gyártó vele csak a nagyok pl castrol). Az egészből azt akartam kihozni, hogy ezt az olajat én sehova sem raknám. Se robogóba, csónakmotorba meg végképp nem, mert ennyi pénzért tuti, hogy nem ég olyan alacsony hőfokon ahogy kéne, a környezetvédelmi előírásoknak meg amiről feljebb írtam szintén nem felelhet meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75233 üzenetére
AC nincsen a Jog-ban, csak vakumos benzincsap. Van olyan tipus amihez lehet kulon membrant kapni, de nem erdrmes szorakozni vele. Foleg nem egy Jog-nal, mivel fruttiert vannak hozza alkatreszek, nem egy nagy tetel egy uj benzincsap(kb 2-3e ft)
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75235 üzenetére
Nézd meg milyen van most benne és ugyanolyat vegyél, van 3 vagy 4 csatlakozós szokott lenni.pl. ilyen egy vagy két csavaros felfogatású
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75246 üzenetére
Alul a kerékben a kilométer meghajtó csiga lehet a baja.Ha felül minden megy alul ahol kerékbe tekered be azt a rész kell cserélni/takarítani.Kilométer meghajtó fém/műanyag csiga valami ilyesmi neve van.De lehet hogy kipucolod az egészet bőségesen(féktisztító beáztatni benzinbe ilyesmi) és után megpróbálod megmozgatni lehet menni fog.(ha mondjuk nem volt benne spirál összeszedett mindent koszt ha forog mozog minden bezsírozni és talán jó lesz)
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz CartmanLand0 #75246 üzenetére
Nekem is óraspirállal volt gondom nemrég, elszakadt a kerék kerületének vonalában.
A kereket forgatva a kerék felőli rész forgott. A másik felét az óracsoportba dugva és forgatva az óra is reagált. Vettem helyben egy utángyártottat, nem volt jó, nem illeszkedett a kerék felőli vége, szálasodott a spirál. Vettem egy másikat, az nem szálasodott, de nem volt jó. Mindkettővel az óracsoport mozgott.
Rendeltem egy gyárit az oemparts-ról, azzal gyakorlatilag plug&play. A látható különbség, hogy a gyári kerék felőli vége hegyes prizmában végződik, míg az utángyártott csak egy sima négyzetes oszlop.Javaslom, hogy a régit dugd vissza a kerékhez és ha forgatva mozog a spirál, akkor csak egy megfelelő spirálra van szükséged. Ha nem, akkor a forgattyúsházra is.
Az én típusomnál a spirál a csövéből az óra felőli végén szabadon kijön, tehát attól, hogy a csövet a forgattyúsházra rácsavarod, a spirál még messze nincs a helyén... Csak a spirált próbáld meg bedugni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75249 üzenetére
Yamaha Jog Nextzone 3YK ... jobb oldalt a gazkar mellett befelé van egy kis konzol ... vagy ilyen negyzet alaku bigyusz folyadék van benne ... lehet hulye kerdes de az mi celt szolgal ? Fékhez van koze ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
macilaci78
nagyúr
válasz CartmanLand0 #75250 üzenetére
Ha tárcsafék van elöl, akkor az a fékfolyadék tartálya.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75266 üzenetére
Az csak egy disz, a szivacs meg alatta azert van, hogy ne zorogjon.(ha egyre gondolunk )
-
őstag
válasz CartmanLand0 #75292 üzenetére
Gázbowden esetleg nincs beragadva, megszorulva, elöregedve?
Forgasd a kormányt áló helyzetben és nézd hogy változik e a fordulatszám. -
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75426 üzenetére
Kompreszio van?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75426 üzenetére
Automata szivatoval okes minden? Csatlakozojat nezd meg.
Legszurot felig/vagy majdnem teljesen befogva sikerul beinditani? -
válasz CartmanLand0 #75426 üzenetére
Nekem is csinált ilyet a BWS,de magától megjavult. / nálam ez még nyár eleje,tavasz vége felé volt /
[ Szerkesztve ]
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75429 üzenetére
Kompresszió is van biztos? Én egy másik gyertyát is megpróbálnék biztos ami biztos.
[ Szerkesztve ]
-
válasz CartmanLand0 #75431 üzenetére
Akku van a mociba?
Nemtudom mennyire lehet igaz,de olvastam hogy van 1-2 motor ami igényli hogy akár egy döglött akku is legyen benne / rúgásnál is /nagyon minimális feszültséggel ....[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75443 üzenetére
Tegnap baszogattam a legszurohazat levettem befogtam a csovet nem indult ... Visszatettem rarugtam majdnem beroffent ... De csak majdnem sajnos.
Az automata szivato hibat hogy tudnam kiszűrni ? Ha kiveszem es ugy inditom be kellene indulnia?
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #75443 üzenetére
Helyileg merre vagy? Van merom.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #75455 üzenetére
Hoppá, most vettem észre
Nyíregyházi vagyok, ha valaki esetleg bandulok köztünk szívesen kölcsön adom.nyogo83: Ha van repülőtér, vagy "katonaság" akkor simán megodlható az alu heggesztése, esetleg koncerteken, ha a személyzettől megkérdezzük, akkor tuti adnak egy kontaktot, akik a fedést heggesztették.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75525 üzenetére
Szerintem teljesen okes ar egy ilyen javitasra.
-
vadászcsiga
félisten
válasz CartmanLand0 #75527 üzenetére
Az hogy minden gyári benne jól hangzik de az általában azt jelenti, hogy nem törődtek vele. Most viszont új lappal indulsz.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75529 üzenetére
En ilyenkor mindig azt mondom, hogy osszessegeben kell nezni a koltseget.
Ha igy tervez az ember es tutira akar menni pl Jog-bol, akkor nagyon olcson kell venni egy kulsoleg vallalhato allapotut (50-60k alatt), akar blokkhibasat is.
Kb ugyanekkora osszegbol nagyon popecre fel lehet ujitani a blokkot, hajtast, amivel garantaltan nem lesz egy jo darabig problema.Ha 100-110k korul megveszel egyet, senki nem lat bele hogy pontosan mennyi is van benne(csak saccolni lehet az allapotot), siman benne van a pakliban, hogy 2-5000km utan, ugyanugy ralocsolod a dugo+henger csere koltseget.
-
válasz CartmanLand0 #75531 üzenetére
Na akkor nem sokáig bírta a gép sajnos,ez benne van a pakliban használt motor vásárlásánál,jártam már így énis régebben nem is egyszer.
Amúgy lámpabúrát meg idomokat vettél már hozzá?
Amennyit ráköltesz már minőségibb motort is vettél volna. -
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75533 üzenetére
Ezekben az a legrosszabb, hogy ugyan annyit is er, hiaba koltesz ra 100-150ezreket. Nem eri meg eladni, ezeket hasznalni kell.
-
válasz CartmanLand0 #75533 üzenetére
Én pont az ilyenek miatt vettem 2 éve új motort,azóta vettem mellé 2 másikat mert untam hogy csak hajtani kell.
-
válasz CartmanLand0 #75585 üzenetére
Nem ismerem ezt a Xado olajat,de utánaolvastam és elég jónak tűnik.
Lehet veszek énis ilyet,leváltom a Repsolt..... -
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75585 üzenetére
Ha ugy irod ki, hogy ezzel fogod hasznalni, akkor nem mindegy mi a velemenyunk rola? Nem tudjuk milyen motorod van...
Olajak:
A forum egyik fo temajahoz tudnam hasonlitani. Vannak modern szamitogepek, es vannak regeik. Mai napig lehet venni uj 775-os alaplapot pl 20ezer ft-ert, es lehet venni 1151-eset 15ezer ft-ert is. Megeri a 775-os ma, amit evek ota nem fejlesztettek, es ugyan azt adjak mint regen!? Nem... Ilyen ez az olajoknal is. Motul-on kivul nem nagyon fejleszti "ma mar" mas az olajat. Azt, hogy ma mar, ugy ertettem, hogy van aki tobb 10 eve ugyan azt arulja, csak mas csomagolasban.
Ha 2T olaj, akkor: Motul 2T 100% synthetic 710. Mar ha magasabb fordulatu, vagy tuning geprol van szo. Ha egy alap alacsony fordulatu kisrobogo, akkor inkabb felszintetikus ajanlott. -
válasz CartmanLand0 #75589 üzenetére
Pont írni akartam hogy míért ne tudnánk milyen motorról van szó,de megelőztél.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75591 üzenetére
Megis honnan kellene tudni, hogy abba a motorba szanod, amirol par napja irtal?
Itt sokaknak nem egy motorja van, es tobbeknel igen hamar lecserelodnek.Topikgazdaknak tudsz bekuldeni kepet, es tipust, utana berakjak az osszefoglaloba. Onnantol kezdve nem kellene visszakeresgelni, hogy mid is van.
-
válasz CartmanLand0 #75591 üzenetére
Ez ilyen,pedig csak erről írsz amióta megvetted,meg most újíttattad fel amit írtál is,na de mind1...........
A másik témára meg : lényeg hogy nyogo83 is megerősítette hogy bevált olaj.
-
válasz CartmanLand0 #75596 üzenetére
Igen azt mondják,bár én még kocsiba se tankoltam soha 100-as benzint nemhogy motorba,pedig kocsim van már 10 éve lassan,motor meg jóval több.
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75596 üzenetére
Figyelj, én egy hete használok 100-as benzint. Nemtudom tisztább-e a robogó, de azóta 80 fölé alig akar menni
Ja
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75600 üzenetére
Fogyasztásban sem vettem észre különbséget. Ugyanúgy kb. 150 km-et tudok vele menni, direkt néztem az órán. De az alapjárat tényleg jobb, nekem azzal gondok vannak, határozottan kevesebbszer fullad le, ha önindítóról nyomom. Azon sokszor beröffen és 1-2 mp múlva megállt, ha nem húztam egy kis gázt amíg fel nem pörög.
A 100-as óta az ilyen esetek bőven a felére csökkentek.Ja
-
vadászcsiga
félisten
válasz CartmanLand0 #75605 üzenetére
100-assal nem éri meg trükközni, ilyen árak mellett kevesen tankolnak prémium benzint, nem úgy mint a 95-össel amibe kicsi víz, autósok észre sem veszik, különbözet zsebrevag.
[ Szerkesztve ]
-
válasz CartmanLand0 #75632 üzenetére
Pár száz (esetleg egy ezres), nem tétel. Én csapágyboltba vettem, bevittem a csapágyakat adtak újat
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CartmanLand0 #75596 üzenetére
Ha csak a trutymó a gond, akkor már egy legolcsóbb Auchan 98 is tökéletes, abban sincs etanol. Ha teljesítményre számítunk, akkor a kompresszióval is utána kéne menni.
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
Ezt ki kell tapasztalni. Lehet venni főfúvóka szettet, ez azt hiszem 5 db-os. 5 féle méret. Vagy a légszűrőbe veszel egy malossi redfiltert, hogy több levegőt kapjon, ha kell a pipát is vedd ki.
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75655 üzenetére
Nem tudom most milyen karbi van fent neked, de pl az ugyanilyen blokkos Vino Teikei Y14P karbijàban a gyári fôfúvóka 64-es, az alapjárati meg 46-os. Kiindulasnak jo lehet.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75676 üzenetére
Csatlakozokat nezd meg a szintjelzonel elso korben(vagy az ora korul ha ott piszkaltal valamit).
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75679 üzenetére
Milyen karbid van?
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75681 üzenetére
Ezt olvasd el, nagyon szájbarágós, és érteni fogod szerintem.
-
Lacuss20
senior tag
válasz CartmanLand0 #75702 üzenetére
Jelenleg én is itt tartok. Van alapjárat 72 es a fuvoka. Leengedtem a tűt leges legalulra 3/4 fordulat ki a levego csavaron alapjárati minimálisan emel csak és ìgy elketyeg nem köpi be a gyertyát, leállìtás után első rugásra indul. Viszont gázra füstöl, melegen is illerve ha húzok neki egy kövéret le is fullad :/ Nemtudom kerre lenne a kövi jó lépés. Ha a levegőt tekerem kifele porog kicsit jobban de lefullad ha emelek alapjádatot akkor is.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
válasz CartmanLand0 #75705 üzenetére
Nekem sajna nem pörög ki. simán szìvató után rugva beroffen akkor egy pici gaz es felvette az alapjaratot. Miutan meleg volt, gáz se kellett. De próba körön sajnos füstölt és mintha bekajált volna miután gyorsitottam és utána fulladt is. Csak valami nemjó, ha nem pörög ki füstöl és bekajál.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75714 üzenetére
Elofordulhat siman. Ilyen blokkos Vino se szereti a doglott/hianyzo akksit. Index ugyanigy nem nagyon akar mukodni, illetve a benzinszintjelzo se.
Mindenesetre ha uj akksival is fent all a helyzet, akkor erdemes a csatlakozokat atnezni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest