- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #77194 üzenetére
Eleve csuszasban voltak mar 2-3 hete is nehany onkormanyzatnal, szoval a mostani helyzet meg nem segitett a dolgokon.
Elkesni nagyon nem tudsz a befizetesevel, mert 1 eves dij, az csak "engedmeny" hogy ket felevre bontva fizeted be.Runner_fxr: dehogy
, helyi onkormanyzatnak fizetendo ado a rendszamos gepjarmuved utan. Ha neveden van egy rendszamos jarmu, akkor minden ev elejen kapsz egy csekket az ado mertekerol, amit a jarmu teljesitmenye alapjan hataroznak meg. Regi neven sulyado/gepjarmuado.
-
válasz
sityupityu #77195 üzenetére
Milyen papír ez pontosan? Kötelezően megmérik a motorod teljesítményét?
-
SoulReaver
veterán
válasz
sityupityu #77197 üzenetére
Eddig. Úgy, hogy most van jól hézagolva, és 5,5grammos görgőket cseréltem 6,5 grammosokra.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77196 üzenetére
És most meddig fut ki a szíjad?
-
SoulReaver
veterán
válasz
sityupityu #77193 üzenetére
Nekem Malossi x-kevlár van.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
energy4ever #77194 üzenetére
Nekem már kijöttek. Ha nem jön meg szerintem ne foglalkozz vele, semmi bajod nem lesz, tudják hogy az ő saruk. Mint ahogy bejelentették már múlthéten, hogy a lejárt jogsival sem kell foglalkozni a jelenlegi helyzetben.
-
energy4ever
addikt
Rendszamosok: Teljesitmenyados papir jott mar nektek iden?
Ha nem erkezik meg, akkor mi a teendo?
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77192 üzenetére
Az overrange egyértelműen sok lenne, hiszen nem a te cuccodhoz való. Mi anno rengeteget kísérletezgettünk ezekkel a dolgokkal. Én nem vagyok malossi fanatikus, de szerintem az ő szíjaik a legjobbak némi kompromisszumokkal. Fentebb már írta valaki, hogy általánosságban véve a malossi szíjai sokszor valamivel rövidebbek mint más, hasonlóan neves gyártók szíjai. Az a helyzet, hogy ez így is van, viszont számtalan előny mellettük szól. A legjobban a tapadás szerintem. Hiába kis (50/70) köbcenti, adott esetben a tuning miatt viszonylag nagy teljesítmény megy át ezeken a keskeny szíjakon ami ezekbe a kisebb robogókba való, ezért ezeknél is nagyon fontos a tapadás.Tapadásilag a malossi a legjobb véleményem szerint. A malossi X special is egy nagyon jó szíj már. A gyárilag előírt méretnél valóban rövidebb, normál hézagolás mellett kb 4-5 mm veszteség áll fenn ami a teljes kifutást illeti. Tudom, hogy soknak tűnik ez (valóban nem kevés), de már egy alaptuningos robogónál is elmegy ez szerintem azok az előnyök mellet amiket nyújtani tud. A következő lépés a Malossi X kevlár. A leírásában szereplő előnyei mellett azért említem meg pluszban, mert ez pár milliméterrel hosszabb motortípustól függetlenül minden esetben mint a sima X special szíj. Ez a pár mm is tud számítani. Ennél a szíjnál tapasztalataim szerint kb 2,5-3 mm-re le lehet csökkenteni a feljebb írt kifutási veszteséget. Ez mellé társul még ugye, hogy egy full profi szíjat használunk. Érdekesség képen leírom az X kevlárral kapcsolatban, hogy a 180-as 4T runneromnál malossi multival párosítva ez a kevlár szíj kb teljesen kifut. Olyannyira, hogy ennél már kis sem kell jobban futnia egy szíjnak. Emlékeim szerint még képet is tettem fel róla pár hónapja.
Visszatérve az 50/70-es robogó szíjakhoz. Amiket próbáltunk az összes szíj közül egy Doppler volt az, ami egyedül hozta a gyári hosszúságot. Ki is futott rendesen ahogy kell. Viszont olyan pocsék volt a tapadása (pedig nem is volt olcsó), hogy anno amikor benne voltunk ebben a tuning témában egyből dobtuk ezt a szíjat. Olyan tapadásbeli hátránya volt, hogy nem érte meg azt a teljes kifutást. Aztán ott vannak még a különféle Dayco szíjak amik szintén nem rosszak, de véleményem szerint minden szempontot egybevéve még a malossi X special szintjét sem igazán érik el, nem hogy még a kevláros változatét. Nekem ezek a tapasztalataim. -
SoulReaver
veterán
válasz
sityupityu #77191 üzenetére
Na mind1, a szíj akkor is rövid. A 780as overrange szíj sok lenne, most a 745 keves, a 750 nem sokkal hosszabb. Tököm tudja.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77190 üzenetére
Hidd el, hogy így van ahogy mondom (de szerintem a linkek összevetése is meggyőző). 16x13-as görgőmérettel nem lehet egy variátor MHR. Az egy sima multi. A Malossi ajándékba szeret mindenféle matricákat belerakni a multivariátoros dobozokba is, amiknek köze nincs az adott termékhez a malossi nevet leszámítva, köztük MHR matricát is. De ez csak egy reklám a malossi-tól.
szerk: A régebbi gyártású malossi multi görgőpályája eltérő valamilyen mértékben a mostaniaktól, ezt már én is észrevettem. Lehet, hogy ez is megzavart.
-
SoulReaver
veterán
válasz
sityupityu #77189 üzenetére
Nem tudom. Gyári csomagolással jött, fej cimke, MHR, matricák is voltak benne, görgő pálya is más, mint a sima multivarban, tudom, mert az volt előtte.
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77188 üzenetére
Figyelj, akkor neked egy sima multivar van csak a motorodban és nem MHR. Az általad linkelt oldalon tévesen van feltüntetve az MHR jelölés.
Itt van az sracing oldalán is az MHR. A te motorodba való típus. Láthatod, hogy a cikkszám is stimmel az általad linkelt (második linked) oldalon található MHR variátoréval.. És ez rendben is van, ez MHR variátor. Az sracing oldalán olvashatod azt is ha nekem nem hiszel, hogy ugyanez a variátor van az MHR overrange szettben is.
Itt van az egünél is az MHR variátor, ugyanaz mint a többi linken és ugyanazzal a cikkszámmal. Itt már az overrange felirat is látható mellette ezzel jelezve, hogy ugyanaz mint ami a komplett szettben is található. Ezért szerintem az egü fogalmaz a legjobban azzal, hogy az MHR mellé rögtön odateszi az overrenge feliratot is.
Tehát letisztázva: Ha neked egy olyan malossi vario van a motorodban amibe 16x13-as görgők mennek, akkor az csak egy sima multivariátor, az általad linkelt oldalon pedig megtévesztően van az MHR jelzés odaírva. Olyan nincs, hogy MHR multivariátor. Van Malossi multi, és van Malossi MHR.Az MHR jelzés a felső (racing) kategóriát jelöli, ami egyúttal a "túlméretezéssel" is jár.
-
SoulReaver
veterán
válasz
sityupityu #77187 üzenetére
-
sityupityu
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77173 üzenetére
Üdv mindenkinek, egyéb dolgok miatt sajnos nem tudtam követni a fórumot.
Megmondom én neked, hogy mi a baj. Az a szíj nem ehhez a variátorhoz való. Iszonyatosan sok van még a teljes kifutásig, itt a hézagolás nem segít.
Írtad valamelyik hozzászólásodban, hogy ennél már csak az overrange variátor lenne ami jobb. Nos az a helyzet, hogy valójában ez egy overrange variátor.Nem te írtad rosszul, ezt a variátort önmagában is meg lehet venni és akkor simán csak Malossi MHr néven van feltüntetve. Valójában a komplett overrange szettben is ez a variátor van benne. És ugye egy túlméretes variátorhoz túlméretes szíj is kell. Sőt mi több, ennek a variátornak csak úgy van értelme és úgy fog megfelelően működni, ha a teljes szett overrange. Csak azért árulják külön is a variátort, hogy ha valakinek csak azzal van nyűgje és cserélnie kell, akkor ne kelljen 100 pluszért megvennie a komplett szettet.
Lehet, hogy már keverem a dolgokat és nem veled beszéltem erről, de valakinek korábban már mondtam itt, hogy egy ilyen variátor csak akkor fog rendesen működni, ha a hozzávaló szíj és a túlméretes hátsó hátsó tárcsa is megvan. -
Tamás9x
őstag
Ki mivel méri a sebességet? telefonta volt valami motocykle app ami a dőlést is mérte de már nem emlékszem a nevére.
-
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77178 üzenetére
Rá kellene próbálni, nem tudom van e ilyenre esély, eseteg egy maszeknál valami használtat rátenni egy kör erejéig...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #77181 üzenetére
Igazabol ha meg csak a felfesteseket, zebrat, vagy barmit nem is nezem. Az eletoszton is azt sugja, hogy ha megall elottem a busz es total nem latom be, hogy mi van elotte, akkor nem elozom ki ilyen tempoval. De van aki be van ez ellen oltva
"a szürke rohambilit a szemüveg vonala alatt csak valami bőrlebernyeg húzza lefelé "
Pontosan, hasonlo szar [link]Mondjuk ennel is ott van angolul, hogy azt ajnljak, hogy rendes ECE 22.05-nek megfelelo sisakot hasznalj inkabb, illetve max 20km/h.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
nyogo83 #77179 üzenetére
A motoros egy az egyben hülye volt és vélhetően szabálytalan. A szembe jövő sávban a kereszteződés vonalában ott a busz által már talán elhagyott gyalogátkelőhelyt előjelző aszfaltfestés, a robogós ott előzött.
A videó elég gyatra felbontású, de úgy tűnik, hogy a szürke rohambilit a szemüveg vonala alatt csak valami bőrlebernyeg húzza lefelé az állszíjon keresztül.
Ha jól látom, a taxit a motoros saját testével igyekezett védeni.Á, baromság az egész, legalábbis én nem így közlekedek.
A Fehérvári úton szoktam járni, sok helyen ott a szaggatott vonal, de olyan sűrűn van gyalogátkelőhely, záróvonal, kereszteződés, záróvonal, hogy soha, semmilyen körülmények közt, semmilyen járművel nem jutott eszembe buszt előzni, mert egyszerűen nem fejezhető be sem szabályosan, sem biztonságosan az előzés.
-
nyogo83
Topikgazda
[link]
Ezt csak ugy itthagyomA busz megelozesere nem mondok semmit, inkabb a sisakra hivnam fel a figyelmet...Eszembe nem jutna ilyet felvenni es itt a pelda miert. Ha maradt meg foga/orra/alla a felnibe harapas utan, akkor valoszinuleg utana o is igy gondolja.
Amugy ha jol remlik ezt a fajta sisakot nem is lehetne hivatalosan kozuton hasznalni, mert a sisak kemeny, uteselnyelo reszenek a ful also vonalaig kell ernie. Ezert nem szabalyosak a chopperes rohambilik sem.
-
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77176 üzenetére
Beprobalkoz ek egy 750-el.
-
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77173 üzenetére
Nem tudom de en is szivtam vele azota van egy lista a motorban mi az amivel jo volt csere eseten.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77173 üzenetére
Mondjuk ami meretet hirtelen Aeroxhoz talatam, az 747mm-es a Malossi 745.
2mm-rel rovidebb szij az nem szamitana ennyit. -
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77171 üzenetére
Akkor már csak a nem megfelelő méretű szíj marad.
-
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77169 üzenetére
Meg kell nézni, nyitott hátsó tárcsával. De még az is szoporoller, ha összereszeled, és a variátor belsejében a görgők nem tudnak annyira kifutni, hogy bezárják neked az első tárcsákat. Reszelhetsz ott is plusz utat, vagy a végén vehetsz hozzá egy sport variot inkább
időben és idegeskedésben inkább +20-30K egy sokkal jobb minőségű szett mint motor nélkül lenni mert darabokban van.
-
válasz
nyogo83 #77165 üzenetére
Már leengedtem belőle, most olyan 1,5dl lehet benne. Itt nincsennek szimeringek, vagyis úgy tudom csak a tengely felé található egy (de lehet hiányos az ismeret). Elvileg túlfolyó résznek lennie kell, még a Piaggio blokkon is volt, vagy valamilyen szinte ki kell dolgoznia a felesleges olajat.
-
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77166 üzenetére
Akkor le tudom írni a saját szenvedésemet
Variátor, kuplung szétkap, hátul hagyni kell a távtartó csövet elöl ki kell szedni.(de hátul akár bent is hagyhatod a kuplungor, ha kiszeded a kontraszt rugót, lényeg, hogy ne feszítse vissza a szíjat.
A variátor tárcsákat össze kell tolni, távtartók nélkül, és megnézni alap helyzetben mennyire tudja kitolnia szíjat, ha nagyon feszes, akkor eggyel nagyobb azaz hosszabb méret kell, ha kellően laza de már koppon van a 2 tárcsa, és még így is bent van a szíj akkor a külső tárcsának, a belső tárcsával való érintkezési pontjár a tengelynél kell elkezdeni lereszelni, míg kellően a neked megfelelő módon ki nem tolja a szíjat. de csak okosan.
Mint itt:Ha túl reszeled még vissza tudod hézagolni... DE a fém távtartót is lehet vissza kell csiszolnod, mert a tárcsa lehet jó helyen áll, ha a távtartó eltolja egymástól őket
Ezt ha túl csiszolod, is vissza tudod még hézagolni, csak legyen elég hézagolódÉrdemes kérni egy bontott variátort azon gyakorolni, ha megvagy akkor az újat is meg lehet tuningolni.
Ha ezzel megvagy, és már tetszik a szíj üres állapotban való helyzete akkor kezdőzhet előröl a kontraszt rugózás, görgőzés
Ha nagyon kifuttatod a variátornál a szíjat akkor beleérhet bármibe, vagy le is ugorhat a tárcsáról, elszakadhat... stb stb ezért csak okosan.
Még lehet olyan probléma, hogy a kuplung tárcsáid nem tudnak eléggé megnyílni, na ilyennel még nem találkoztam, nekem gyönyörűen leengedte a szíjat az aljáig.
Csak saját felelősségre.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #77159 üzenetére
“ sok esetben ajánlott kicsit túltölteni“.
Igen, sok esetben foleg amikor kiderul, hogy gyarilag hibasan keves olajmennyiseget adtak meg. Itt a mennyiseggel van gond, 110 vs 200. Kb mintha a valtoba valo 2,5 liter helyett majdnem 4,8-5 litert toltenel bele. Ott is ekkora mennyiseg mar gondot okozna.(szimmeringeket kinyomja, stb)
Az a cso az nem pontosan a tulfolyo, hanem ott tud “szellozni”. Ami ott megjelenek normal feltoltesnel, az a lecsapodo olajparabol adodik.
-
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77163 üzenetére
Ú nem is nálad láttam Bocsánat
Nem neked volt szíj és kifutási problémád ha jól emklékszem. -
Tamás9x
őstag
válasz
SoulReaver #77161 üzenetére
sokat számít ha a régi és a friss szíj nem egyforma hosszúságú, pokollá tudja tenni az életedet
-
SoulReaver
veterán
válasz
energy4ever #77160 üzenetére
Tudom, hogy nem karbi beállítás.
Erőlködik kicsit indulásnál. Forró a variator.
Vagy hamar nyit a kuplungom, vagy nehezek a görgők. -
válasz
nyogo83 #77157 üzenetére
Autó váltója is szóró olajzással működik, és ott sok esetben ajánlott kicsit túltölteni. Ezért gondoltam, hogy olyan nagy kárt nem tudok vele okozni. Hogy mennyire van precízre tervezve a dolog, azt nem tudom, de amit leengedtem belőle, az nagyon sötét volt (és a 110ccm épp hogy megvolt), anno Piaggio blokknál pedig az alján volt egy furat, ahol a túltöltött mennyiség egyszerűen kicsöpögött. Bár reggel néztem rá, és a túlfolyó cső alatt itt is megláttam pár csepp olajat, tehát szerintem ez is kidoba mágból a felesleget.
#77158 macilaci78:
Eddig még nem tapasztaltam ilyesmit, bár ez számomra nem lenne hátrány. Miután megkapta a friss nedűt, mentem vele egy 30km-es távot, volt benne pár végsebességen végigtolt rész is, de miután gázelvételre ugyan azt tapasztaltam mint előtte, ezért nem változtattam a helyzeten. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Tothgera30 #77155 üzenetére
A buszokon, kamionok a retarderről, annak működéséről hallottál-e?
Van egy tekno a hajtásláncban, amiben egy lapátkerék mozog és a teknőt olajjal töltik fel. Ez egyfajta fék, hasonlóan érzékeled, mint a motorféket. Az olaj mennyiségével szabályozzák a fékerőt.
Akár ezt is elérheted a túltöltéssel. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #77155 üzenetére
Igen.
Alapvetoen mindent fel lehet maxra tolteni, akar egy auto valtojat is. Azert vannak a mennyisegek megadva, mert az adott mennyiseggel az olajter bizonyos magassagaig toltodik csak fel olajjal. Eppen annyira, hogy a fogaskerekek alja, vagy X szazaleka beleerjen es onnan viszi fel a vekony olajreteget a kapcsolodo fogak koze, vagy szoro olajozassal(szetcsapva) a megfelelo helyre.
Ha tobbet toltesz bele, akkor pedig hajtasi veszteseg is kepzodhet, mert konkretan teli olajban fordulnak el egymason a fogaskerekek es folyamatosan kell az olajat kiszoritani a fogak kozul.(Mas teszta, ahol eleve igy van tervezve az olajszint es az illesztesi hezag).
Ha csak 10-20ml-rol lenne szo, akkor azt mondanam hagyjad, de majdnem duplaja. En leszivnek/leengednek belole.
SoulReaver: az a kerdes, hogy vajon amiatt indul meg lassan, mert tul nehez a gorgo( bar 5,5 nem tunik neheznek) vagy tul hamar nyit a kuplungod(gyenge kisrugo), emiatt kuzdenie kell az elindulashoz.
-
SoulReaver
veterán
Na szóval, azt olvastam az összefoglalóban, hogy ha lassan indul meg a moci, akkor könnyebb görgők kellenek, vagy erősebb kontraszt vagy erősebb kuplung kis rugók.
Nekem most 5,5grammosak vannak, piros mhr malossi kontraszt. A kuplungban a gyári kisrugók, de azokat imbusszal lehet feszíteni még, merf alapon vannak.
-
Lecseréltem a hajtómű olajat a Scarabeo Cento-ban. Amit leengedtem eléggé sötét volt, olyan grafit színű, most pedig megkapta a manual szerint ajánlott GL4 SAE 75W-90 olajat. Viszont 110ccm van feltöltési mennyiségnek megjelölve, de nálam 200ccm is simán belecsorgott. Ebből lehet valamilyen hátrány?
-
energy4ever
addikt
válasz
Runner_fxr #77151 üzenetére
Elozo evben ezer km-enkent nyirtam ki 1-1 tukrot. Volt ami 8ezer ft/db-os volt, es az birta a legkevesebb ideig. A legjobbak pedig a legolcsobbak voltak. Olyan motoron hasznaltam oket, ahol kb 0 rugozas volt, es a fem szaruk egyszeruen eltort.
GSX-R-emen orok eletu lesz a tukor(hacsak megnem torom), mert az jol rugozik, es nem erik tul nagy erok.
En az olcsobbat vennem! -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Runner_fxr #77148 üzenetére
En regebben Italmondo-tol rendeltem eredeti tukroket a Runneremre.
-
válasz
energy4ever #77149 üzenetére
Köszi! Szerinted érdemes a gyárit megvenni vagy jó az utángyártott?
-
xxman
senior tag
Üdv, megint F12-essel kapcsolatban. a Robogón nincs fennt a hasidom, és nagyobb úthiba után leugrik a gyertyapipa a gyertyáról. Tipp hogy hogyan fixálhatnám?
Köszi! -
energy4ever
addikt
válasz
Runner_fxr #77148 üzenetére
OEM Parts: [link]
-
válasz
energy4ever #77147 üzenetére
Ha tudsz nekem tükröt, akkor szólj! Sajnos ezek repedtek, és nem tudtam szerezni újat, ez az egyedüli probléma a motorral.
-
energy4ever
addikt
válasz
Runner_fxr #77146 üzenetére
Jo lesz az, csak azok a tukrok...
-
válasz
energy4ever #77127 üzenetére
Köszi mindenkinek! Kipróbálom ezt a Motul 710-et!
Addig is várjuk a jó időt.
[link] -
d@vee
őstag
válasz
SoulReaver #77140 üzenetére
Nembaj, próbáld ki
Valamelyik robogó szerelős videóban hallottam ezt a megoldást, hátha.
Gumik mennyiben vannak? -
SoulReaver
veterán
Na szóval. Voltam teszt körön.
A hézagolás jónak érződik, mert megszűnt az a darálás induláskor, VISZONT.. Nulláról indulásnál kicsit gondolkodik, majd megindul és szépen nő a fodulat és a sebesség is. Menet közben gáz elenged, majd megint csutka, szépen egyből felveszi a fordulatot, de a variátor szíjtárcsán még sem megy ki a széléig. 8-10mm marad ugyan úgy.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77138 üzenetére
Talan az elso. De csinalj egy tesztet: huzol egy egyenes vonalat alkoholos filccel a variator tarcsara, mesz egy kort, es megnezed meddig ment ki a szij(mennyit dorzsolt le a festekbol).
-
d@vee
őstag
válasz
SoulReaver #77138 üzenetére
Mi lenne ha az alap hézagot kivennéd és majd a másik tárcsa után tennéd be? Akkor a szíj is ki tud futni, meg össze is tudnak nyomódni rendesen a tárcsák, de az egész variátor szélessége nem változik.
-
SoulReaver
veterán
válasz
SoulReaver #77136 üzenetére
Az is lehet, hogy a hézagolás megolja a problémát és nem kell nehezebb görgő.
-
suste
veterán
válasz
SoulReaver #77132 üzenetére
Az biztos hogy legalább 20-30km/h maradt így benne legalább. Kíváncsi leszek elég lesz-e a hézagolás rendbe rakása? Meg mennyit látsz majd az órán belőle?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77132 üzenetére
Igen, a szij also reszenek kb a csapszeg szeleig kell ernie. Amikor felrakod a kulso tarcsat, abban van egy bemaras, amivel pont annyira lesz a szij megfeszitve, hogy lehet el is eri a csapszeget, de nem fog megcsuszni.
A kep alapjan nalad majdnem jo is lehet az altet nelkul, talan egy nagyon vekony hezagolo alatetre lenne max szukseg.
-
SoulReaver
veterán
Az lesz.
Sok leírást olvastam, de most nem tiszta... Alapból úgy kell lennie, hogy a szíj alsó részének, ami a csapszegen van, annak nem szabad túl érnie. Viszont, mikor már össze van rakva, nem érhet le a csapszegig. De, ha jól van hézagolva, akkor nem is tud lemenni a csapszegig igaz?
-
gabe_
őstag
válasz
SoulReaver #77128 üzenetére
Szerintem is, érdemes lenne a képen látható hézegoló gyűrűt egy vékonyabbra kicserélni.
-
SoulReaver
veterán
válasz
Runner_fxr #77126 üzenetére
Én eddig castrol 2T racinget használtam, de most motul 710-et vettem, még nem próbáltam ki. Azt mondják sokan, hogy jobb, mint a 2T racing. Ez is full szintetikus.
-
válasz
Runner_fxr #77126 üzenetére
Husqvarna XP, Repsol Moto Competicion, Stihl HP.
-
energy4ever
addikt
válasz
Runner_fxr #77126 üzenetére
Motul 710 2T
-
Este mentem még egy karikát, fantasztikus a motor, volt már pár runnerem, de ez annyira egyben van, hogy kb egyikhez sem hasonlítható, iszonyú stabil és gyönyörűen húz a motorja.
2T szintetikus motorolajból mit használtok? A lehető legjobbat szeretném használni, ez a gép megérdemli. Anno én Castrol power 1-et használtam, nem volt vele baj.
-
Kobun1980
aktív tag
válasz
Runner_fxr #77123 üzenetére
Hu de gyors vagy
köszi
-
Kobun1980
aktív tag
válasz
Runner_fxr #77120 üzenetére
Sziasztok!
Ki a srác? Most nem találom a nevét...
En is elvinnem hozzá az enyém. Baja semmi, csak nézze at..Köszi előre is.
-
válasz
macilaci78 #77117 üzenetére
Korrekt szerintem, szimpatikus srác. Én most 80-at fizettem. Ebben benne volt a szállítás, vitte hozta. Benzincső, benzincsap, benzinpumpa, szívócsonk, olajpumpa meghajtó, olajpumpa szíj, vizpumpa (motorblokk bontás nélkül, mert a tömítéseim jók voltak, csak a tengely miatt kellett cserélni), légszűrő szivacs, hűtőfolyadék, hajtóműolaj, fékolaj. Arról nem is beszélve, hogy amikor odaadtam neki a sárga runnert, 125 2T létére egy lomha tehén volt, most úgy kaptam vissza, hogy nagyon durván megy.
-
SoulReaver
veterán
Na fent is vannak az új gummák.
Elől 15éves pirellik voltak, gondolom amivel kigurult.. hátul 10éves kemény citygrip.Megpróbálom ma összerakni a gépet.
A kuplung tengely kapott új csapágyat, meg egy jobb állapotú kuplung tengelyt. új hajtómű olaj lesz bent, vetgem 6.5grammos görgőket az 5.5g helyett, meg úton van egy 6 grammos is, biztos ami biztos. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #77117 üzenetére
Ha azok mind el is lettek pucolva amikrol kep van(legszurohaz, lendkerek, stb, bar gondolom nem poenbol csinalt kepet, hogy ugy visszarakja
), akkor ez tenyleg egy normalis, alapos atnezes.
Sajnos sok szerelo ennek a tizedet nem csinalna meg szezon felkeszites cimszoval...a munkadij meg szerintem tobb mint nevetsegesen alacsony, ahhoz kepest hogy milyen szinten atnezte, illetve a felsorolt elvegzendo munkakhoz kepest.A variatort gondolom kihezagolta, hogy kifusson rendesen, szoval eszre fogsz venni majd egy kis valtozast a menetdinamikaban
Amugy kivancsi lennek, hany szerelo szedne le a lendkereket is, hogy ranezzen egy tizen eves robogonal, hogy mi van alatta.
Kepeken en nem latok olyat, amivel torodni kellene, amit meg erdemes megnezni, azt a fentiek alapjan hogy mennyire alapos, tuti megnezte o is. Pl teleszkopok allapota, fek/fekbetetek, kormanycsapagy ellenorzes,
-
macilaci78
nagyúr
Én is beszéltem tegnap Runner_fxr által kipróbált szerelővel, tegnap délután el is jött a gépért (XXII ker-ből XI. kerbe), már készen van, holnap hossza vissza.
A szezon előtti felkészítésen (karbi, légszűrő pucolás, variátor átnézése) túl meglévő anyagokkal idomok cseréje, hajtóműolaj cseréje, üzemanyagrendszer csöveinek cseréje, illetve fékolaj cseréje. 18k cakli pakli.
A variátorban nincs 400 km, nem fut ki, de nincs is bekopva.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
A képeken láttok-e valamit, amivel foglalkozni kellett volna még, vagy a belátható jövőben törődést igényel? -
Nikaré
őstag
A francc...
Gondoltam, hogy nem fogom egyszerűen megúszni.
Most már csak az kell, hogy hol tudok venni ilyet hozzá?
Tudtok jó boltokat ajánlani, ahol nagy eséllyel kaphatok is?
(főváros és környéke)
Köszi
& sitiMég egy kérdés.
Ettől lehetséges, hogy magas fordulatról, gáz" teljes visszavétele után iszonyat lassan ejti vissza a fordulatot??? -
siti
őstag
válasz
Nikaré #77111 üzenetére
aktuális cserélni, egyrészt mert falsot szívhat ott (bár én is így jártam egy fél nyarat) másrészt akkor fogja megadni magát, amikor a legtávolabb vagy minden civilizált helytől (lehet futót rendelni) vagy csak 2km-t kell hazáig tolni, mert nem érdemes futót rendelni ekkora távra, majd rájössz hogy jobb lett volna.
-
Nikaré
őstag
Sziasztok!
Ismét itt és kérdésekkel.
Gilera Runner 50 SP
Üzemanyag csövet kicseréltem az utóbbi szívás után.
Pöpec módon lemostam és tovább nézegettem, ellenőriztem és találtam egy problémát. Nem tudom van e jelentősége?kép link
Ez a porlasztó és a henger közötti cső idom amin repedések láthatóak. Aktuális ezt cserélni?? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
SoulReaver #77103 üzenetére
Siman elofordulhat. Azert kerdeztem, hogy nehezebb gorgokkel probaltad-e, mert az erosebb kontrasztrugo a variator "ellen" is dolgozik.
A masik, hogy megprobalnek azon a hezagolason picit valtoztatni, szukebbre venni. -
Rivaul
addikt
válasz
nyogo83 #77100 üzenetére
Köszönöm szépen. Nah basszus, pedig ez volt az egyetlen tippem. Szemre minden jó de akkor sem pörög ki és nincs ereje. Most nincs itthon semmim, kifogytam de veszek a napokba akkor. Ősz óta abbahagytam a szerelést mert nem készült el a garázsom. Most szép idő volt, elővettem. Lecsupaszítottam, egy vastag vákum cső 3 fele volt szakadva. Mielőtt letettem már kapott új szíjat, gyertyát, olajat, légszűrőt, görgőket de ugyan úgy nem volt ereje. Olyan mélyen ül valami nagyon kis vékony gyertya hogy kompressziót nem tudok mérni mert nincs olyan fejem. Viszont pöccre indul ennyi idő után is és nem rég volt műszakin. Bosszantó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Milyen processzort vegyek?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Update 07.30. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc