- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
Bacca meg. Nem jött be a xenon egyelőre. Bedugtam az izzó csatijába és meg se nyikkant. Ha járt a motor, akkor is csak fel-fel villant.
Aztán megnéztem közvetlenül az akksiról. Ott azonnal gyújt még akkor is, ha épp indítózok közben. Szóval meg kell keresnem, hol lehet test hiba, mert másra nem tudok gondolni egyelőre. Ha az jó, akkor viszek egy direkt kábelt előre és lerelézem, mert akkor valószínűleg kicsi a vezetékek keresztmetszete. Most nem tudtam vele foglalkozni, mert sötét is van, reggel meg korán kell indulnom. Addig a refit lejjebb állítottam és az fog világítani a tompított helyett, mert H1-es, 35W-os izzóm nincsen. -
Bitpalace
senior tag
sziasztok!
Egy gyors kérdésem volna Piaggio ZIP SP2 olyat csinál, hogy amikor jár a motor a műszerfalon minden visszajelző lámpa halványan pislákol, olyan mintha a motor fordulatszámával azonos frekvenciával... Az index meg nem igazán akar működni, azaz világítani világít, de nem villog. Amint kiszedek egy izzót az áramkörből erősebben világít a többi helyzetjelző... Én fesszabályzóra tudok gondolni, esetleg valaki valami jó tanáccsal el tudna látni? Mit nézzek még meg és hogyan? Üdv!
-
mumtaz
senior tag
Sztenderen állva pörgesd ki álló helyzetben levett deklivel és figyeld, hogy kimegy-e a szíj a varió külső pereméig és ezzel egyidőben nézd a hátsó tárcsát is, hogy teljesen kinyit-e. Ha a variónál nem fut ki, de a hátsó teljesen kinyit, akkor rövid a szíj. Ha elől kifut, de a hátsó nem nyit ki teljesen, akkor hosszú a szíj. Ha itt minden rendben, akkor húzz alkoholos filccel egy vonalat a varióra sugár irányban a szíjtól a külső peremig. Menj vele egy kört "végsebességig", majd nézd meg, meddig kopott le a csík. Ha nem kopott le teljesen a pereméig, akkor könnyű a görgő. Ha kifutott, akkor ennyi a vége a robogódnak. Legfeljebb akkor menne gyorsabban, ha képes lenne nagyobb fordulatszámra.
más: Halad a xenon project. Szétkaptam a tompított lámpatestet, kidobtam belőle a gyári, műanyag projectort és betettem egy autóba való tajvani angel eye lámpatestből kiműtött projectort. Épp most ragasztottam össze a lámpatestet és mindjárt be is építem a gépsárkányba.
-
Kommy
veterán
válasz
mumtaz #62103 üzenetére
Azt számít, hogy foggalmam sincs milyennek kéne lennie. (egy szóval nem mondtam hogy rosszabb mint ami benn volt). Mivel használtam vettem a motort, így nem tudom milyen alapból.
A szíjaknál meg ilyen, hogy egyik itt méri a másik ott méri, az jelölve van rajta. mivel a méretek szabványban vannak rögzítve.
PL nem tudom mennyit kéne alapból mennie, de az nagyon furcsa , hogy 5.5-el és a 6.5-el is ugyan annyit megy, ha jól sejtem ennek nem így kéne lennie, mivel minden más változott.
És arra valami ötlet, hogy miért csinálja azt, hogy közben nem akar menni, húzom a gázt semmi, kicsit megállok alapon hagyom, utána megy. Ha megy mindegy mennyi megyek vele akkor jó ha közben lassítok ugyan úgy megy, de ha egy picit meg kell állni nem akar felpörögni.
-
mumtaz
senior tag
De ha egyszer most így jobb, akkor mit számít?
Pl a görgőméretet elvileg már az is meghatározza, hogy mennyire kopott a henger, mennyire van eldugulva, vagy kiégve a kipufogó.
A szíjméret meg nem mindig mérvadó, mert szinte gyártófüggő, hogy hol mérik, melyik méretet adják meg. Van, amelyik a külső, van, amelyik a belső hosszát.
Ha most így jó, vagy jobb, akkor ne babráld. -
Kommy
veterán
válasz
mumtaz #62101 üzenetére
Az a gond, hogy nem tudom, hogy ami benne volt azok a gyári értékei vagy azok amiket azon az oldalon látok amit linkeltem.
A szíj pl most kisebb mint amit az oldal mond, majd 1.5cm-el, és szeretném ha gyári értékekkel bírna a hajtás. pl. mint a görgőknél, hogy 5.5g-os volt benne amit kivettem ,d e én 6.5 g-osat vettem bele (előbb vettem újat mint, hogy megnéztem volna), gondoltam ez az oldal megbízható ilyen szempontból.
-
Kommy
veterán
Sziasztok!
Van egy Adly (her chee) Silver fox 50-es robogóm. Szeretném megtudni, hogy alapból milyen görgők és milyen szíj való bele. Lehet erről valami leírás valahol?
Mert ugye gondoltam kicserélem benne a görgőket, vettem is bele 6.5g-osakat, mert itt ezt írta, ki is cseréltem őket, ezzel nem is volt gond, viszont máshogy megy azóta, sebesség nem nőtt és nem is csökkent, de lemértem a benne levőket és azok összesen 32-34g-ot nyomnak tehát 5.5g körüliek lehetnek.
Viszont amikor cseréltem ránéztem a szíjra is és más a mérete mint az oldalon 862-16.5.28 a 878*17*28.
Óra szerinte 50-et ment mind a két görgővel viszont most sokkal jobbnak tűnik, tehát nem az van, hogy elengedem a gázt és már le is bök, hanem szépen lassan lehet lassítani vele, eddig valahogy túl ideges volt szerintem. És most egyenletesen gyorsul eddig 20-25-ig alig gyorsult majd meglódult.
A közben pedig nem akarok menni gondom még mindig van sajnos nem tudom mi lehet.
-
tween
őstag
Naraku variátorokról van valakinek tapasztalat/vélemény? Elég "olcsó".
-
mumtaz
senior tag
Alátéttel az a baj, hogy olyan laposat alig lehetne találni.
Végsebességen csak akkor javít, ha olyan a varió, hogy egyébként teljesen kifutó görgőkkel sem zár össze eléggé.
Ami variót én most beraktam, azon olyan hosszúak a pályák, hogy üresben pörgetve az egyébként hézagolt variónál a szíj már szinte perem fölé is ki akart menni, csak a hátsó tárcsa már nem tudott jobban kinyílni. -
üszök
őstag
Ki szokták venni,kicsit javít a végsebességen,viszont utána általában el is tűnik.
Így néz ki egy készlet nem olcsó. Lehet elmész egy autó szerelőhöz ha enged turkálni a szemét között találhatsz,vagy csavar bolt is esélyes lehet. Nem tudom milyen motorod van,a linken minarellihez való van,annak a mérete ha jól emlékszem 13x22 mm. -
mumtaz
senior tag
Hézagoló alátéteket (gyűrűket) kell venni. Készletben szokták árulni. Több darab van a csomagban 2-3 különböző méretben. Ezeket a külső tárcsa és a hüvely közé kell tenni. Azt határozza meg, hogy a külső tárcsa mennyire legyen bent és ezzel az ékszíj pozicióját is nyugalmi helyzetben. Ha nincs rendesen kihézagolva, vagy nincs bent hézagoló, akkor a szíj magasabban áll a varió és a külső tárcsa között.
Az a jó hézagolás, ha az ékszíj épphogy nem ér hozzá a hüvelyhez.
Én úgy szoktam hézagolni, hogy felrakom a hüvelyre a szíjat és annyi hézagolót teszek fel, hogy alig érezhetően, de a szíj hüvelyre ülő bordázott része épphogy lelógjon egy picit a hézagolásról. -
tween
őstag
Erről a variátor hézagolásról van valahol valami leírás/videó? Az új variátort szeretném én berakni. Köszönöm!
-
Telda
addikt
Hali!
A fekvő minarelli olajpumpájához lehet kapni külön szimeringet? Mert elengedte magát.
Maga a pumpa még működik, ezért nem szeretnék másikat venni. -
mumtaz
senior tag
válasz
dzso22 #62088 üzenetére
Hézagoló volt bent. Rendesen ki szoktam hézagolni, hogy szinte ráül a szíj a csapra.
Ma levettem ezt az új variót és visszaraktam a tuning variót, amivel az utóbbi 900 km-t mentem. De kiderült közben a hiba egyik oka is. Az utóbbi 2-3 napban mindent az új varió számlájára írtam. Mikor beraktam, az első gyorsításig nagyon jó volt. Aztán többet nem. Na ma kiderült, hogy a külső tárcsából eltűnt a ricni. Az egész. A poén az, hogy az anya meg volt húzva. Nem is lazult le. Egyszerűen elforgott a varió tárcsa. Nézegettem is kikerekedett szemekkel, hogy "ez meg hogy a **csába". A berúgó csillag (mert ugye alátét gyanánt gyárilag van rajta berúgócsillag) fényesre kopott az anya talpától.
Na mindegy. Tegnap pont rendeltem egy külső tárcsát, mert le akartam cserélni, mert két egymással szemben lévő lapát le van törve.
Ha meg lesz, majd újabb próbát teszek. Addig összeraktam a régebbi varióval és egy riccnis talpú anyával, hogy haza tudjak jönni a melóhelyemről, meg holnap be is tudjak menni. Remélem, lesz időm beugrani az sracing-hez az új tárcsáért. -
tween
őstag
Szakik!
Valamilyen úton módon elszabadult a variátor anyacsavar és a külső variátor tárcsáról ledarált 2 hűtő bordát ( Polini). Okoz ez problémát? Amúgy is nézegettem a mai variátor kínálatot, de bőség zavara áll fenn... Mi a legjobb, legtartósabb variátor/márka most? Vennék egy komplettet, de nem igazán tudom mi a "sláger" most.
Köszönöm! -
mumtaz
senior tag
válasz
Plafoon #62082 üzenetére
Picit erősebbem van készleten.
De annak viszont ellent mond, hogy ezen a varión a nagyobb sebességtartományban nem fut ki rendesen a szíj és pörög, mint a barom és a korábbi 70-75-öt sem éri el, csak nagyon maximum 65-öt, de azt is pörögve és nagyon nehézkesen. Ott meg mintha túl könnyű lenne a görgő neki.Ebből arra következtetek, ha erősebb kontrasztot teszek bele, az talán javítana az induláson/gyorsuláson, de még jobban rontana a végsebességen.
-
mumtaz
senior tag
válasz
roseane2004 #62079 üzenetére
Az egy malossi szíj. Alig 200km van benne.
A kuplung is újnak mondható kb 6-800km van benne. Állítható. Tapadási fordulatszám jó. -
Plafoon
tag
válasz
roseane2004 #62079 üzenetére
plusz egy új kuplungrugó, szépen be kell hangolni, nincs mese.
-
mumtaz
senior tag
Na olyankor mi van, amikor elindulásnál és egy darabig gyorsításnál olyan, mintha baromi nehéz lenne a görgő, aztán jön egy szakasz, ahol kb jó, aztán egy olyan szakasz, ahol már szinte teljes fordulaton pörög, picit még gyorsul és nem éri el a végsebességet.
Lejtőn felgyorsul 80-ig is. Ez egy új, elvileg a gyári paramétereivel rendelkező varió. -
tatabike
őstag
Kösz a válaszokat. Enyémbe 8,5 grammos van, sógornak 6,5.
-
mumtaz
senior tag
Azért ott is van egy határ. Túl könnyű görgővel meg már fel sem vált.
Az az optimális, ha a motor legnagyobb nyomatékánál kezd váltani és ebben a fordulatszám tartományban marad egészen addig, míg a szíj teljesen kifut a varión. De ehhez nagyon pontosan kell hangolni a variót, hozzá a kontrasztrugót és a kuplungot is. -
mumtaz
senior tag
Nálam is van szencségelés a kuplunggal. A kuplung maga új Doppler SX86, de harangot nem cseréltem, viszont felcsiszoltam. Nem lett jobb. 5000-nél tapad meg érzésre jól, de mégsem jó. Múltkor bementem vele egy sárosabb útra és ahelyett, hogy kipörgött volna a kerék, csak üvöltött és a sár megfogta az első kereket.
Ha állok és behúzom az első féket és nem ülök rajta, szépen megemeli a seggét. A Speedfightom ilyenkor álló első kerékkel indult előre, ez meg semmi. Csak üvölt.
Aztán szétkaptam és a kuplung üvegesre volt kopva, a harang meg bekékült. Felkcsiszoltam a kuplungot is és a harangot is, de ugyanolyan maradt. -
fradi81
veterán
hali
régi rohadt kipufogó okozhat megemelkedett fogyasztást?
-
tween
őstag
Engem konkrétan az zavar, hogy húzom neki, bőg a motor, de egyhelyben áll... Van egy kis Sepia a családban, ott ha odarántom neki azonnal egykerékre vágja.
-
Ha már szétszeded lesd meg a pofák állapotát, nincsenek-e felfényesedve, elkopva.
Én kompletten cseréltem a kuplungot, harangot. Most érezni ahogy zár a kuplung - olyasmi mint autónál amikor ráb@ssza az ember a kuplungot indulásnál nagyobb fordulaton, szal ez nem óvatoskodik ha indulásról van szó -
gabe_
őstag
válasz
body007 #62057 üzenetére
Az enyémnél meg pont fordítva van, ez a baj: Túl kicsi fordulaton erőlködve indul meg, és mikor a lámpánál előremegyek, sokszor ingert gerjeszt az autósokban, hogy gyorsan visszaelőzzenek. Én meg csak húzom, és el kell érjem a 15-20km/h-t, mire rendesen megindul.
Nekem is valami piros kuplungrugó van bent, ami szerintem már megnyúlhatott, és túl hamar, kis fordulaton nyit. Már vettem egy szett rugót, ahogy korábban leírtam, hamarosan cserélni fogom, és próba.
(A görgőkhöz nem szívesen nyúlnék, mert jó állapotúak, és amúgy elégedett vagyok a menetteljesítményekkel. A szíj is mint az új, megmértem)
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Fotók, videók mobillal
- Milyen TV-t vegyek?
- Fűnyíró topik
- Ford topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- További aktív témák...
- Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ASUS TUF Gaming B760M-E D4 DDR4 alaplap bontatlan csomagolásban 3 év garancia 27% áfa
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest