-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hori-zoli
tag
válasz [CS]Blade2 #65335 üzenetére
Hello.
Gyűrűzéssel részben orvosolható az olajfogyasztás, de nem hosszútávon!
A képeket megnézve, a hengerre ráférne egy hónolás. Egyedül a kompresszió gyűrű lehet jó, a többinél hatalmas a hézag. Teljes gyűrű csere javasolt!! A szelepeknél, és a szűrőházban belül azért van olaj, mert a szívószelep nem zár rendesen, és a kompresszió visszanyomja a benzin-levegő-olaj keveréket.
Az én szakmámban (autószerelő) ilyenkor teljes generált csinálok a motoron.
Pár kopott alkatrész cseréjével, csak ideg-óráig javítunk a problémán. -
hori-zoli
tag
válasz csabi94 #62775 üzenetére
Hali.
Eldugult a karburátor.
Ilyet produkált szombaton nekem is az Aerox, de azt el lehetett indítani. Mikor indultam vele akkor kapkodott, és baromi nehezen kapta el a fordulatot. Csak nyélgázon volt egyenletes a járása, elindulni haladni egy rémálom volt. Motorféknél nem pöffent, semmi hangja nem volt, gázadásra alig reagált.
Nehezen de hazaértem vele, karbi tisztítás, és minden rendben lett. -
hori-zoli
tag
-
hori-zoli
tag
Sziasztok.
Az Aerox-ot lecseréltem egy ilyen Supermoto-ra.
Elsőre nagyon nem tetszik a menet tulajdonsága. Erősen érezhető a 2 ütemű filing!! Csak 6e-s fordulat után kezd belejönni az élet, alatta semmi akarat nincs benne. Az utazó sebességgel, kinézettel és az állapotával semmi gond.
Tavasszal majd többet motorozok vele, aztán eldől, hogy marad vagy eladás lesz a vége.[ Szerkesztve ]
-
hori-zoli
tag
Ha a hengerből kikopik a hónolás, akkor az teljesítmény vesztéssel, és nehézkes idulással párosul!
A honolás nem véletlenül csinálják!! Az apró résekben megmarad az olaj, és jobb lesz a kompresszió, mivel a gyűrűk nem tömítenek tökéletesen, csak ha olaj is van a henger falon.
A lerakódott kerámia pont azt akadájozza meg, hogy tökéletes legyen a kompresszió.Egyszerű teszt: kompresszíó mérés hidegen, és melegen!
Hidegen kevesebb lesz, mivel nincs olaj a hengerfalon! 3-5 bár eltérés is lehet.Ifjú titánként építettem egy Lada 1500-s kaszniba egy 1700-as utcai sport motort.
Én okos kipolíroztam a frissen hónolt hengert, mert azt gondoltam, úgy jobb lesz!
Mivel tuningnál a polírozás az első lépés (torok,beömlő,szelepek,hajtókar,stb...) ezért a hengernek is nekiestem vesztemre!!A végeredmény az lett, hogy az autót kínkeservesen sikerült beindítani, mivel nem volt olaj a henger és a gyűrű között. A gépmunkát kezdhettem előről. A másodszor hónolt hengerrel tökéletes lett a gépsárkány!
Száz szónak is egy a vége, hónképnek lenni kell! Ha kivan fényesedve, vagy valami anyaggal kitöltve, akkor az problémákat okoz az indulásnál,és a teljesítménynél.
-
hori-zoli
tag
Majd még egerészek ezzel a dologgal.
-
-
hori-zoli
tag
Egy kérdés.
Miért nem megy feljebb a szíj a varió?
A szíj új, mát többféle görgővel próbálkoztam, a kontraszt rúgókat is cserélgettem, de semmi.
Ebben az állapotban hiányzik 15-20Km/ó a végsebességből.
Jelenleg 16,5X751 szíj van fent, ez egy Aerox.
Lehet még rátenni 16,5X792 szìjjat, azzal változna a dolog??[ Szerkesztve ]
-
hori-zoli
tag
válasz 30z.Samu #51168 üzenetére
Ki is előz, nyugodj meg!!! De hogy??
Engem egy idióta autós úgy előzótt meg a múlthéten, hogy alig pár centire ment el melletem!! A szar is keresztbe állt bennem, pedig 65-el mentem az Aerox-al. Persze, szembe jöttek, azért centizet ki annyira!!
Aztán a vasútnál sorompót kaptunk, és ráförmedtem a faszsága miatt.
Annyit válaszolt, hogy jöttek szembe, azért ment el melletem olyan szűken.Azóta úgy motorozom, hogy az autóknak megfeleő bal keréksávban megyek, mint ha autóban ülnék! Így rendesen kikerülnek, ha tudnak!!
-
hori-zoli
tag
válasz bajnokpityu #48159 üzenetére
Megcáfollak, mert a gyujtás gyári volt nem tiltásmentes!
A variónál benne volt az alátét!
Én kivettem, lepróbáltam a motort, de semmi látványos változás és vissza raktam.Ennyi!!
-
hori-zoli
tag
Érdekes dolog ez az ellenőrzés!!
Nekem volt egy full gyári 50-s Runner-em, ami lazán ment 80km/h!!
Semmi tuning a motorban, se sehol!!
Akkor engem azzal megbüntettek volna?? Miért, mert gyorsan megy?? -
hori-zoli
tag
Ha valakinek kell egy Malossi variátor 2 garn. görgővel minarellihez, az keressen pü-ben.
-
hori-zoli
tag
Üdv.
Ha valakit érdekel egy Giannelli kipu fekvő minarellire, akkor keressen meg pü-ben.
-
hori-zoli
tag
válasz DigitXT #46995 üzenetére
Közel 30 év gyakorlat után sem merem kijelenteni, hogy a kezemben van a nyomaték!!!!!
Max érzem azt a határt, hogy mennyit bír a csavar meghúzáskor.
Sosem szabad egy csavart, vagy anyát a folyás vagy szakadás határára húzni!!!Viszont van kivétel!!!! VW PDTI-nek a porlasztóit egy 8cm hosszú 6-os csavar rögzíti, ezt 8Nm+3X 90 fokkal kell lehúzni!!! Ennek az következménye, hogy a csavar hossza 1-1,5 mm-t megnő. Ez többet nem építhető be, cserélni kell!!!!!!!
-
hori-zoli
tag
Bocsi, de egy kicsit belevau!!!
A csavar meghúzási nyomatékokat nem viccből találták ki!!! 27 éve vagyok autószerelő, de olyan még nem volt, hogy egy autó,vagy motor javításánál ne használtam volna a nyomaték kulcsot!!
Költséges gondok lehetnek egy nem megfelelően meghúzott csavar, vagy anya miatt!!De ha rám hallgattok, akkor úgy csináljátok, ahogy akarjátok!!
Még egy észrevétel!! Elektromos légkulcs nincs!!!!!!!!!!! Vagyk elektromos kulcs, vagy levegős kulcs.
-
hori-zoli
tag
válasz urbi73 #46787 üzenetére
Ha gyári 12-s karbi van rajta, akkor 75-s fúvókával jól szuperál. Viszont, ha 17,5-s van fent, akkor 80-85 kell bele. Sport kipuval újra kell karburálni, és a görgöt cserélni 5g-ra. A kontraszt rúgót cserélni erősebbre, hogy 2500-3000 fordulaton induljon el a motor. A rezó amúgy is csak magas fordulaton dolgozik rendesen.
-
hori-zoli
tag
válasz enginev3.0 #46411 üzenetére
Személy szerint a Malagutit választanám, mert abba a Yamaha Aerox motorja van. Az klasszisokkal jobb motor, mint bármelyik másik motor!!
Kinézet!!?? = Kinek a pap, kinek a papné!!!
-
hori-zoli
tag
válasz urbi73 #46327 üzenetére
Ha eláll a lemez, akkor visszafele is dolgozik a motor!!
Ez gond, főleg hideg indításnál.
A lenkerék hiba melegen is jelentkezne!!
Csinálj egy próbát reggel!!! Mielőtt ráteszed a gyujtást 2-3 szor rugjá rá a motorra, és csak utána tegyél gyujtást, és indíts. Ha így könnyen indul, akkor benzin hiányos!!!
Az üzemanyag rendszernél keresd a hibát. A lenkerék dolgot pedig hanyagolhatod!!! -
hori-zoli
tag
válasz urbi73 #46325 üzenetére
Ha lemez, akkor laposfogóval tudod alakítani, hogy zárjon rendesen. Arra kell figyelni, hogy ha óvatohas megfújod, akkor úgy kell szólnia mint a trombita.
Okozhat, de inkább a motor teljesítményét befolyásolja.
A karburátorra menő vákumcső nincs kirepedve, mert akkor nem nyit a benzincsap.
Indítóval, és rúgásra is nehezen indul??[ Szerkesztve ]
-
-
hori-zoli
tag
Karburátor beállítási probléma. A görgőzés is okozhatja!!
Ideális beállításnál kb. 2500-3000-s fordulatnál indul el a motor jól, mert akkor van már nyomatéka. A jelenség arra utal, hogy kevés benzint kap!! Hidegen azért jó, mert szivatóval több benzinhez jut a motor. Ha nehezebb görgők kerültek bele, akkor nemtud a motor felpörögni. 4,5-5-5,5 görgők közül kell megtalálni az ideálisat. Jó legyen a start, és legyen vége a motornak. Alap konfiggal is tudnia kell min. 70km/h!!A karburátor beállítást lehet előről kezdeni.
-
hori-zoli
tag
válasz DigitXT #46252 üzenetére
Az a gond, hogy ha veszek valami alkatrészt autóhoz javításkor, pl. fékbetétet és a tulaj jelzi, hogy sípol, vagy csikorog, akkor kiveszem az autóból és vissza viszem. A Bárdi, vagy a Birner szónélkül kicseréli!! Ez nem csak a fékbetétre vonatkozik!!!! Soha nem okoskodnak, és kifogást sem keresnek!!! Ez a normális hozzá állás!!!
Kívánhattam volna szebb dolgot is, de semmi más nemjutott az eszembe.
Ennyi!!!
-
hori-zoli
tag
RMS betétet beraktam, és jééé nem sípol!!!!
Akkor most mi van???? Ezek szerint, mégsem szar a tárcsám!!!!!
Duma az van, de hozzáértés az eladónak semmi!!! Interneten szerelő nethuszárok!! -
hori-zoli
tag
Szívok a fékkel én is.Az Aerox-ba vettem előre betétet, nem is gagyit, hanem Malossi-t. Olyan szinten csikorog, sípol, hogy mindenki megfordul az úton mikor fékezek. Előtte nem tudom milyen volt benne, de az halkan tette a dolgát.
Vissza mentem a boltba ( Kelomotor) és elpanaszoltam a dolgot. Olyan ürüggyel ráztak le, hogy rosszul van kopva a tárcsám, és ezért csikorog!!! Eddig senkinek semmi panasza nem volt, ezért csere nincs!! Röhej már csak azért is, mert 27 éve autószerelőként dolgozom, és egy sutyerák megakart vezetni!!! Nem az a 2500 ft hiányzik az éhenhaláshoz, de ez a tahó hozzá állás miatt, az agyam rendesen ledobta a szíjat!!!
Rendeltem web shop- ból másikat, ők meg költsék koporsóra azt a 2500ft-ot!!! -
hori-zoli
tag
válasz Barell #45949 üzenetére
A gyári dob lecserélése hatással van a teljesítményre!!
Nem minden esetben pozitív a változás!! A sportdobok megváltoztattják a motor öblitését(gyorsabb lesz!), ezért a karbit fúvókázni kell. Ha ez nem elég, akkor nagyobb karbi, esetleg még görgő csere is kell.
Nekem is vam ilyen dob a motoron, de én mindent hozzá hangoltam, és határozottan dinamikusabb lett a moci (Aerox), és csak alig 0,5l nőtt a fogyasztás. Lámpánál indulás olyan rakéta filing, a végsebesség 75km/h-ról 90km/h- nőtt. -
hori-zoli
tag
Sziasztok.
Kis segítség kellene. 2 hete szívok a mocival, egy olyan problémával, hogy alapjáratról kissé lassan kapja fel a fordulatot. Ez egy Gilera Runner 50-s gyári henger, 5g-os görgők, leo vince TT kipu. Eredetileg egy 12-s karbi volt rajta, most egy 17,5-s van fent. Annyi változott a karbi csere után, hogy most egy kicsit be is dadog alapról. A tűt már raktam lejjebb, feljebb, de semmi. A főfúvókát már cserélgetem 0,7-0,75-0,8. Eddig a 0,8-al a legjobb, de nem tökéletes.
Ezelőtt volt egy Aprilia Guliverem, az nem csinált ilyet a 17,5 karbival.
A moci szedi a pacskerokat rendesen, 85-90 km/h meg sem kottyan neki!!! Csak alapról nem úgy ugrik, ahogy én szeretném.Valami ötlet, hogy melyik irányba induljak még el!!??
-
hori-zoli
tag
válasz runner 125 #42282 üzenetére
Akarva-akaratlanul is költesz rá!!!
Én is fogok!! A festésre tuti, mert nekem a metál grafit szürke tetszik.
Az alsó idomot is lecserélem, mert az okos kivágta a Yamaha feliratot, és az nekem nemigazán szimpi!!
Akkut is veszek, mert nagyobb van benne, és nem fél el a helyén. Olaj csere a hajtóműben. A gyenge világítást egy hatásosabbra. A tükrök hiányoznak.Ezt eddig összeszámoljuk, lazán van 60-80e ft.
-
hori-zoli
tag
Sok hirdetést megnéztem, és elmentem megnézni.
Nem tagadom,hogy voltak meglepetések!!!
Pl: kissé leharcolt Roxom eladó = egy rakás sz@&.,r volt!!!
2001-s patika állapotú Aprilia SR 140e ft = a motor 1997s volt, át volt fújva, csörgött a főtengely, a gumik szét repedve, elöregedve!!és még sorolhatnám!!!!
A fotók nagyon nem hozzák a valóságot!!!!
-
-
hori-zoli
tag
Üdv. Lenne egy kérdésem. Yamaha Aerox-on hol található a motorszám??