Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ketogén étrend
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
superzone.hu - Mugen Race - textilkabátok kategória (közvetlen linket sajna most nem tudok adni). Viszont kb. egy hónapja amikor vettem két darab volt összesen, nem tudom azóta töltötték-e a készletet vagy épp raktársöprés volt belőle...
De mintha shox-nál is lett volna ilyesmi. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
Kolondrum #38443 üzenetére
Köszi, szerintem elviszem szerelőhöz karbiállításra... Meg lehet, hogy kuplungcsere, vagy franc tudja, szerintem kicsit alacsonyan nyit... Vagy franc tudja... Álló helyben nyélgáznál van egy kb 2-3 másodperc amíg csak mélyen búg, majd megindul...
Ja, meg ma vettem észre, hogy balra húz... Elég rendesen. Az egyik nagyobb kátyú után... Van tippetek az mitől lehet? Elég hülye az első felfüggesztése...
-
urbanjozsi
senior tag
Sziasztok!
Egy hétig állt az SR nyaralás miattEgy hét után, semmi benzinfolt nem volt alatta, második rúgásra indult is.
Kicsit "lötyögött a hátsó sárvédő(sárfogó). Gondoltam meghúzom a csavarokat
Hiányzott a blokk védő műanyag mögül, 2db M5-ös csavar. Pótoltam, így már áll, mint katiban a gyerek
-
válasz
huszi.gyb #38440 üzenetére
Ezek rohadt bosszantó hiba lehet. Mert látszólag minden jó, munkámban ez mindennapos... Amikor a szívócsonkot matattam, karbit takarítottam stb. Utána első rúgásra szívató nélkül volt alapjárat. Amikor tél után elővettem kb 2. rúgásra indult. Nálam éppen a fordítottja van, ócsa óta kb benya nélkül is megy. Kiszámoltam 2.9 - 3l a fogyim jellemzően csőgázon, GPS méréssel.
Ócsa előtt ellenben elég volt ha 15 percre megálltam már nehezen indult el. Sőt néha belefáradtam a rugdosásba. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
Kolondrum #38433 üzenetére
Akkor okoskodjatok nekem ki valamit, hogy mi lehet a para? 2-4 napig nem megy, rugdoshatom... Reggel begurultam a munkahelyemre, vagy 10. rúgásra (panel aljában volt). Majd állt a napon, és pöcc-röff kb 8-9 óra állás után is.
DigitXT: Esésekben én sem akarok versenyezni. 5 évig lovagoltam, vagy 5-öt cangáztam, és most 3 éve van jogsim. Remélem több nem lesz, de ezalatt ahányat estem, és ahány necces pillanatom volt (kocsival, motorral, robogóval...) Szóval esni tudni kell, asszem elég sokat gyakoroltam
bicajjal pofára estem a kukoricaföldön, amikor hülye 14 éves fejjel az első keréken gurulást gyakoroltam... stbkocsival tükör jégen 30-nál vissza 2 kanyar előtt... a motorfék blokkolta a kereket és lefulladt. Jött a kanyar, szalagkorlát, szemből kamion
Reflexből kuplung, és ima, majd önindító, és nagy gáz, hogy túrja arrébb az orrát
Megúsztam
-
t.kristof
senior tag
válasz
huszi.gyb #38414 üzenetére
Na szét kaptam a mocit. Először megnéztem a vákuumos benzincsapot, hogy mi a helyzet vele de azzal semmi gond nem volt. Aztán leszedtem a szívatót és látom, hogy zárt (kitolt) állásban van.
Feszültséget is mértem, az van rendesen... így vennem kell egy új szívatót.
Más: Egyébként a mostani szívatón a csatlakozó kábeleken nincs a negatív ill. pozitív fázis feltüntetve semmilyen formában. Számít majd az újnál, hogy hogyan kötöm össze? (fázishelyesen) Vagy a rossz összekötés okozhatja a szívató halálát?
-
LA1703
tag
Gyönyörű, na de az ára.
[link] -
kcsa
veterán
válasz
korpicschess #38429 üzenetére
ha vázon van: féktisztító és/vagy hőlégfúvó (arra azért figyelj hogy féktisztító hamar begyullad
)
Hőlégfúvóval puhíthatod, kaparhatod, ha semmi, akkor mehet a féktisztító, az minden matricát leszed (de adott esetben festést megkezdheti...)
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #38428 üzenetére
Nem tudom hány vasat törtél
Azt hiszem ebben a mutatóban nem akarok versenyre kelni senkivel.
(Amúgy "csak" egy autót, eddig. Mondjuk jég+pánik+satufék+villanyoszlop.)Egyébként totál igazad van: esni is tudni kell. Ha már elkerülhetetlen, akkor
minél kisebb sérüléssel úszod meg, annál jobb.Azért én kerülném, ha lehet.Ez a motoros mondjuk nem tudom, hogy hova figyelt, de végül jól megúszta:
ha esetleg integetés helyett az első fék kezelésével van elfoglalva, akkor...A kommentet viszont nem kommentálnám max. így: ritka undorítónak tartom. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
sz_abika #38423 üzenetére
Ha kismotoroztál előzőleg, akkor valóban meg tudod csinálni a B125-öt 32-35K-ból, ha nem (mint pl. én 50 évesen), akkor egy huszast adj még hozzá a feltétlenül szükséges pótórákra.
- Motoros ruházatból vehetsz használtat is, csak legyen protektoros, és tökéletesen passzoljon a méretedre. Ezzel sokat lehet spórolni. Bukóból használtat, vagy új gagyit ne vegyél (én ezt tettem, így 10k felesleges költségbe vertem magam: a tanfolyamra megvettem a létező legolcsóbb kínai vackot, amit még elfogadtak), mert az nem véd meg semmitől sem. (mentségemre szolgáljon, hogy akkor még nem is tudtam, hogy ténylegesen lesz-e motorom, vagy hogy milyen.)
- Egy 125-ös motor átírási költségei mindennel együtt évjárattól - teljesítménytől függően 30-35 k lesz valahol. Mármint ha van magyar rendszáma, jelenleg is érvényes műszakija.
(#38429) korpicschess: a műszaki vizsgabázison a rendszámtábláról a címkét nitrohigítóval szokták leszedni, de a rendszám fehér festése az olyan, hogy nem károsodik tőle.
-
korpicschess
veterán
Van ötletetek, hogy full ráégett (nap) ilyen biztosítási matricát (? szerintem az) mivel lehetne leszedni? Egymáson vannak, ha körömmel nekiesek, akkor is csak kicsi darabokban törik.
Közvetlen a vázon van. -
huszi.gyb
senior tag
válasz
DigitXT #38427 üzenetére
Persze, ebben egyetértek. Ha mindegyik van, az a legbiztosabb.
Viszont azzal nem értek egyet, hogy nem tudsz irányítani. (Nem tudom hány vasat törtél, nekem ez a 2 volt, mindegyiket úgy éltem meg, mintha egy lassított felvétel lett volna). A Golf vs Simson esetnél az volt bennem, hogy könyékre essek, akkor nem lesz bajom. Kinéztem az ívet, hogy melyikkel járok legjobban (gyorsan kellett döntenem, hogy éles forduló kavicson, vagy nagy ívben megyek, és akkor máshol kell kavicson éleset fordulnom). Utóbbi jobb ötletnek tűnt. Szerencsém volt, a Golf arrébb ment, és ha a szűk ívet választom, akkor frontálisan csatt... Így kb oldalról kapott el. Esés pillanatában bennem volt, hogy könyék, és onnan forduljak. Tökéletes lett, csak a rövid gatya, szandál, és kesztyű hiánya miatt lett pár bőr sérülésem...Quados esésnél ugyanez... Amikor éreztem, hogy már vége, ebből esés lesz, tudtam, hogy hogy kell érkeznem, és próbáltam átfordulni az oldalamon lendületből. Az inkább félbukfenc lett (tekintve, hogy 60-80km/h közt vágtam oldalra, majd tetőre a gépet).
-
DigitXT
félisten
válasz
huszi.gyb #38421 üzenetére
A legtöbb kabátban van valami beépített gerincvédő(szerűség).
Rosszabb esetben csak egy "szivacs", ami sokat nem ér, DE
talán az is cserélhető ForceFieldre, és akkor már az is vmi.Természetesen nem veszünk össze, hogy ki mit vesz fel! Sőt:
a legjobb, ha kabát + gerincvédő is van az emberen.Sajnos
egy balesetet nem igazán tudsz "irányítani" (könyékkel tompít,
stb.): ha annyira képben lennél, akkor nem is lenne baleset.
Mármint persze legtöbbször az ember beveri a könyökét, meg
ilyenek, de nem szándékosan, hanem "úgy jön ki"... Amúgy a
kabátomba vettem FF protektorokat a gyári szivacs (?) helyett:
elég komoly védelmet nyújt!Kivéve, ha otthon lóg a garázsban.
Nem beszélve az überfasza kesztyűről, ami a polcon látható... -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #38424 üzenetére
Én 300k-t szántam mindenestől B125 jogsi + 220k-s motorra mindenestől. Most 420k-nál tartok, és még most hozod ugye a bukót (ha be nem zár a bolt
), meg még kellene egy hátsó gumicsere 25k-ért. Hozzá tenném, hogy a motornak - az elvárt nagy karbantartáson kívül - az égvilágon semmi baja nem volt.
(#38426) huszi.gyb: az utas felszerelését nem adom hozzá, mert ez - a látszat ellenére - egy pici "gyerekmotor", a hátsó utasnak szánt 10 cm "hosszú" ülésen senki nem férne el. (De a motor sem bírná).
-
sz_abika
addikt
válasz
runner 125 #38422 üzenetére
Hát lényegében pont ezt a 300 körüli összeget szántam volna a projektre, de nagyon nem bírtam összeszedni egy helyre még a papírozási költségeket. Azt már látom hogy az SOS-jogsinál 35 lenne egy B125ös, amiről eddig én azt hittem hogy 70 körüli összeg.
Most a ruházat meg ezek, az ezen felüli összeg, mert most nem az én vagy a párom egészségén fogok spórolni. Utóbbinak az lesz nehéz megmagyarázni, hogy miért is nem autót veszek "mikor azt kapsz 150ért is, oda van írva!" -
huszi.gyb
senior tag
válasz
sz_abika #38419 üzenetére
Helló!
Érdekelne, hogy mennyit szánsz rá. Szerintem a fél millióval nem szállnál el túlzottan. Jogsi, motor, védőfelszerelés (2x ugye az utasnak is), átíratás+ tartalék a rendbe tételre. De 350-400 szerintem a minimum.(bár talán a 125ös kategóriában nincs is ilyen Burgman méretű gép)
Szerintem van. Sym GTS125 és a 650 Burgi közt nincs nagy különbség... Csak erőben. Forgalmi szerinti önsúlyban 5-10kg van. Méretben se sokkal több, ültem egyen a hétvégén (sajnos csak álló helyzetben).molnarpeter: Amikor összetörtem a Simsont csak kabát volt rajtam, gerincvédő nem. Szerintem a kabát fontosabb... Ha könyékkel/vállal tudsz tompítani, majd átfordulni, akkor a gerincedet nem éri nagy terhelés.
Amikor fejre állítottam a quadot egész szép tempónál akkor is ugyanez a taktika mentett meg. Utóbbinál nadrág is volt rajtam, semmi bajom nem lett... Előzőnél néhány horzsolás. Nem azt mondom, hasznos lehet a gerinc védő, de szerintem ritkább, hogy arra esel. 50-esen nem is szoktam használni.(#83420) DigitXT: Nálam a kabát ugyan ilyen.
nélküle olyan volt, mintha meztelenül ülnék a vason
-
DigitXT
félisten
válasz
molnarpeter #38416 üzenetére
Teljesen egyetértünk, a Pro L2 mindig rajtam van.
(Nélküle el nem indulok...)
cannibal: azért a 46K-n már elgondolkodok... Persze ha nem veszem fel, akkor
kidobott pénz, szóval először fel kellene próbálni, milyen. Kényelmes, stb.?sz_abika: történetesen létezik Burgmanból is 125-ös, bár ezzel nem segítettem.
-
sz_abika
addikt
Hello!
Összejött kis kp, meg talán eljött az idő is hogy beszerezzek egy 125öst gépet. Nagyobbat nem szeretnék mert nincs félmillióm a jogosítvány+motor+állambácsi triumvirátusra.
Amire használnám az a hétköznapi városi használat mellett, hogy hétvégente akár másodmagammal lemenjünk a velencei tóra.
Elsősorban a Liberty vonal tetszik, mert az még nem yachtméretű (bár talán a 125ös kategóriában nincs is ilyen Burgman méretű gép) és a Malaguti Centromnál hosszabb, így elfér rajta még egy személy is ha úgy van. Ebben a 125ös szegmensben most mi az az ár amiért az ember már olyat vesz amire az 1 hét használat után már nem kell egy motornyit rákölteni? Gondolom drágultak a gépek a B125 kategória bevezetési miatt.Előre is köszi a válaszokat.
-
canniball
nagyúr
válasz
molnarpeter #38416 üzenetére
Nem kell bíztatni, az már van neki.
-
DigitXT
félisten
válasz
canniball #38396 üzenetére
Az a baj, hogy amit én nézegetek (már legalább egy éve, ha
néha eszembe jut, amikor ilyen az idő), az továbbra is 50K...Persze ez az első esésnél megtérülne, mert az "egészség"
mindennél többet ér, nemhogy 50K-nál; de esni sem akarok.Szerk: mondjuk azt írják, hogy ez egyféle aláöltöző, szóval
nem tudom, hogy magában mennyire lenne megfelelő.Viszont már megérte visszaolvasnom, mert itt most akciós.
-
t.kristof
senior tag
válasz
wolfnet #38412 üzenetére
A szivató ellenőrzéséhez érdemes levenni a karbit, így könnyebben hozzáférsz, de ez nélkül is ki tudod húzni. Két csavarral van felfogatva, ezeket kitekered, ezután ki tudod húzni. Széthúzod a csatlakozót és 12voltot csatlakoztatsz rá, de úgy is jó, ha kihúztad, akkor karbi vissza és elindítod a motort. Pár perc elteltével ki kell tolja a végét pár mm-el, de bőven észrevehető szabad szemmel (Én így próbáltam le az enyémet). (Ezt az egyik felhasználó írta)
-
t.kristof
senior tag
Másik fórumon találtam egy leírást, hogy hogyan is kell tesztelni az automata szívatót. Majd ha nem lesz ilyen meleg akkor neki esek+ kipróbálom úgy is, hogy megszívom a vákuum csövet. Ha úgy jön benzin és be is indul akkor az automata szívatóval van gond? (ha igen akkor ezt lehet javítani vagy csak cserélni szokták?)
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!
-
DigitXT
félisten
válasz
Bogyó bá' #38409 üzenetére
Na igen, az első gondolatom nekem is az volt, hogy elfolyik
a benya a karbiból - de ugye írta a kolléga, hogy nem, az jó.
Akkor viszont tényleg valószínűbb, hogy a szívató lesz.
Nekünk valóban meleg ez a meleg, de a motornak lófütty.Szerk: de lehet ezek kombinációja is.
Nem jó a szívató,
és nem nyit a csap sem, amíg nem jár a motor. Vagy vmi. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
DigitXT #38408 üzenetére
Ha nem folyik el tömítetlenség miatt az úszóházból a benzin, akkor zárt benzincsapnál is be kellene indulnia, legfeljebb egy fél perc múlva (amikor kiürült az úszóház) megállna. Most vagy leürül az úszóház (csöpögés alól) vagy egyszerűen nem működik az automata szívató, ami ebben a melegben is kellene a "hideg"-indításhoz.
-
DigitXT
félisten
válasz
t.kristof #38404 üzenetére
Mi csinálja a vákuumot?
Nem akarok hülyeséget mondani, de: nem a dugattyú?
Amikor jár a motor, akkor a szívócsonkban áramló levegő
alacsonyabb nyomású mint a légköri, így ott vákuum van,
az nyitja a benzincsapot.(Ha leveszed a szívócsonkról
a benzincsap vákuumcsövét, s megszívod, indul a nafta?)Esetleg az lehet, hogy repedezett a vákuumcső, és nem
tudja eléggé "megszívni" a csapot, amikor csak indítózol.
Ha már már jár a motor, akkor erősebb a vákuum - nyitva
marad a csap. (Bocs a konyhanyelvért, nem vagyok ilyen
végzettségű szaki, sőt, max. lelkes amatőr, vagy mi...)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
huszi.gyb #38405 üzenetére
A 125/50-et végtelenül elítélem - de valahogy mégis megértem. A százezrekért felhergelt 50-es (de valójában szintén 70-80-100-as) tuning csodákat viszont végképp nem. Ha "bukta van", arról is kiderülhet, hogy nem smkp a törvényeink szerint (még ha gyárilag annak is készült).
-
t.kristof
senior tag
válasz
DigitXT #38402 üzenetére
Múltkor amikor szétkaptuk a karbit, volt benne benzin. Tegnap mentem a mocival és most próbáltam volna indítani de nem indul. Egy ütem volt, gondolom a karbiban lévő benzin miatt, utána semmi. Egyébként ez a vákuumos benzincsap hogy működik? Mi csinálja a vákuumot? Mert gondolom az lehet a baj, hogy "elengedi" a benzint, (lehet, hogy nagy baromságot mondtam) mert miután hengerbe fecskendezett benzinnel elindul, működik rendben
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Megemeli a GPU-k árát az NVIDIA?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Gyúrósok ide!
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Huawei P30 - kell ennél több?
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- OPEL CORSA D OPC 1.6 Áron alúl, magánszemélytől kihasználatlanság miatt!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Dreame Z10 Pro robotporszívó
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- MultiPro Go FDP22.130GY
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Cisco Catalyst C1000-48T-4G-L 48xRJ45 4xSFP switch, CISCO refurbished
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest