- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi252
veterán
Motor eladását követően egyből lekell mondani a biztosítást? Illetve akkor ami az adott évre kivan fizetve az megy a levesbe? Vagy a majdani motor vásárlásánál nemkell fizetni biztosítást arra az évre?
-
-
dave93
őstag
válasz
#45553408 #26295 üzenetére
A kérdés akkor lenne jó, ha zsír új motort akarnál venni. De mivel tudjuk, hogy használt, több éves gépeket nézel, ráadásul az elég kritikusnak mondható 100-130k közötti árkategóriában keresel robogót, így egyértelműen állapotfüggő és látni kéne - legalább képről - mind a kettőt.
-
Criton
veterán
válasz
Tothgera30 #26211 üzenetére
És a motorba észrevettél valami különbséget? Swiftbe most fogom kipróbálni a 95 valamint majd a 100at.
Aeroxba nem érdemes akkor az OMV MaxxMotion 95 vagy OMV Maxxmotion 100at kipróbálni? -
Kicsit nagy itt a feszültség.
-
runner 125
nagyúr
Aprillia tényleg jobban cseng, mint az Aprilia.
(Léccimá', legalább a márkákat tanuljuk meg leírni helyesen.)Criton
"Ahogy észreveszem a legtöbb új vásárló mindig kérdezi mit nézzen stb...
A külsőt? a futott km nem számít stb... Miért is? Szépséggel megy a motor? Persze ne csöpögjön stb.."Nem hittem, h ki kell fejteni ezt is.
Nagyjából két kategóriában keresnek az emberek robogót. 100-150k és a 250-300. Mindkét kategóriában lehet találni szép, újszerű robogót, csak szimplán mindenkinek el kell döntenie, h inkább spórol még, és vesz egy vizes sportrobogót, vagy beéri egy Jog-gal, Scarabeo-val. De, összességében kinek nem esik jól, ha talál a pénzéért egy patika állapotú robogót? Naugye. Ehhez itt megkapja az induló segítséget, legalábbis tőlem biztosan.
A korrekt, megkímélt, nem leharcolt állapotot nyilvánvalóan azért szajkózom, mert aki azt megbecsülte, adott rá, nagyobb eséllyel következtethető, h a motorját is hasonlóképpen szervizelte, kezelte, ápolta. Robogóról beszélünk, mielőtt jön Yoda, h nézzem a Gixxer-ét..
)
Egy lelakott, karcos, hiányos, láthatóan minimum 35.000km-t futott robogónál tisztában kell lenni a váratlan, súlyosabb problémákkal. Ezért írtam Neked privátban már akkor is, h csak nyomott áron éri meg, mert rizikós - ami be is következett. Látszott rajta a nagy futás, hiába volt az órában 8000, a motor minimum 35k-t megtett már.
Míg, egy órában lévő, valós 20-25.000km-es futással bíró, de láthatóan patika állapotú robogónál sokkal kisebb annak a kockázata, h megszorul, besül, váratlan probléma lép fel.
Nem tudok mutatni statisztikákat, ne is kérj, ez szimplán 10 év tapasztalata.Hozzáteszem semmi baj nincs az ilyen hozzáállással sem, mert ha sikerült korrekt áron hozzájutni egy alapvetően jó műszaki állapotú, de használt robogóhoz, akkor abból némi tőke ráfordításával tuti biztosan felújított, alapvetően 0km-es járgány varázsolható.
Ez az út azoknak járható, akiknél nem számít a külső állapot
Viszont, eladásnál szinte biztosan nem fog megtérülni a felújítás, pláne két élű, mert az emberek nagy része már lapoz is tovább, ha meglátja, h "frissen fúrt, új dugó, új főtengely, stb".Ha, valami nem érthető, vagy szarul írtam, kérdezz csak, megpróbálok válaszolni, vagy még jobban kifejteni. De, úgy gondolom innen a topikból is sokan értik amit írtam, hisz bizonyítja a robogójuk mind motorikus, mind esztétikai állapota. (1. hsz.)
mod.
Jah és a jogsihoz grat!
-
Criton
veterán
válasz
jozsi252 #26289 üzenetére
Nem vettem sértésnek
erre írom, hogy itt a fórumon a dolgok néha máshogy jönnek le.
Mikor ma odavittem a szerelőhöz a motort, ment egy próbakört, nem vett észre semmit sem, majd ment megint 2-3 kört és akkor előjött neki is a probléma.
Szóval a szerelő első kör után mondhatta volna, hogy ennek a motornak semmi baja nincs.. de szerencsére nem így volt. -
jozsi252
veterán
válasz
Criton #26287 üzenetére
Nyilván nem bántani szerettelek volna, sajnálom ha ennek vélted. Csupán arra akartam célozni hogy kicsit gyorsan belemenetél ebbe az Aerox-ba. Nem azzal érveltem hogy mért Yamaha Aeroxot vettél hanem azzal hogy miért mentél bele ilyen gyorsan?
Nyilván egy szerelő se tud belenézni a motorba hogy mégis milyen állapotban van. De azért aki ért a mocihoz, észrevett volna szerintem 1-2 dolgot, pl a hajtáson, vagy pumpánál, van-e csöpögés bárhol. Illetve egy kompresziómérőt beledugtam volna én. Bár ezt runner kollega elmondta hogy miért nem 100%-os, de azért mégis tud nyújtani egy támpontot hogy milyen állapotban van a moci.
Egy szó mint száz, nagyon nehéz kiszűrni olyan mocit amivel a közeljövőben lehet gond, csupán pár dolgot lehet megnézni, amit fizikailag is lehet "érezni" pl a telókat, fojásokat, csöpögéseket, illetve a moci hangja is sokat számít, valamint hogy mennyire egyenletesen gyorsul, vannak-e holtpontok. stb stb
Szóval bocsi
-
-
Criton
veterán
Lehet nincs akkora nagy baj, majd a szerelő megmondja, még nem tudni
Szombathelyet azóta kerülöm, hogy katona voltam ott
Egy ennyi idős motornál szerintem most a dolgok cserélve lesznek, ez van, ez egyszer előjött volna.Rendbe kell hozatni.
Nekem mint egy átlagpolgárnak a Yamaha többet mond mint a Gilera,Aprilia persze motoros körökben ez más, de elég sok Yamahat látni rohangálni a városban.Több oldalon mehetne a "vita",hogy milyen dolgokat véltem ellentmondásnak, de csak a félreértések lennének szerintem
Egy találkát valahol Budapest és Szombathely között lehetne csinálni, legalább addig is pihenek egyet ha már nyári szünet nem nagyon van
-
fesii
aktív tag
válasz
Criton #26285 üzenetére
Nincs bajom a Yamahával vagy, hogy mért azt vettél. Csupán azt irtam le, hogy az aprillia azér jobban cseng.
A kresszhez gratulálok!
Használati eszköz teljesen egyetértek veled de nem mindegy, hogy milyen sűrűn kell cserélgetni az alaktrészt! Az meg pláne nem mindegy ,hogy mit! Ami így hirtelen eszembe jut pl az aksi az teljesen normális, hogy nem bírja 5évig se. De egy olyan alkatrész aminek 30e km-ert kikéne bírnia de az csak 10e-ig bírja az nem jó előjel.Az én segítségemmel sokkal többre nem mentél volna.
Garancia semmire nincs. Nem a motort akarom piszkálni pláne nem téged. Én csak azt látom ,hogy olvasom a fórumot és vagy a szerelőnél van a robesz vagy azon gondolkodsz mikor viszed el. Márpedig ez nem normális.
Eljössz Szombathelyre szívesen találkozok én veled mert nem igazán tudom, hogy mire gondolsz itt az ellentmondások címszó alatt. De itt is nyugodtan leírhatod, hogy milyen ellentmondásba keveredtünk -
Criton
veterán
Kedves jozsi252 és fesii:
A leírtakból most egy kicsit az jön le nekem, hogy Motowell után miért Yamahat vettem és miért nem Apriliat,Gilerat stb...
A másik dolog, hogy ameddig nincs motor, ott van a fixie, ami a legtakarékosabb, csak enni kell, pihenni és akkor megvan a lóerő
Kocsit rossz időbe veszem elő meg nagyobb utazásokra.
JA! Elsőre meglett a kresz (A korlátlan), már megy a gyakorlás.
Egy idő után cserélni kell a dolgokat(ahogy kocsinál is), nekem most, és attól, hogy a Motowell új volt, a mai napig nem ment úgy mint az Aerox.
A bicikli, motor, kocsi használati eszköz, mennek tönkre dolgok és nem csak évek alatt.
Nekem most 4éves a kocsi és lekopogom semmi baja nincs, pedig már 70ezer km van benne kb. és a kötelezőkön és a nem én hibámból keletkezett baleseteken kívül nem látott szervizt (lekopogom semmi baja), más ismerősnek 1-2 éves korában már szinte mindent cserélni kellett a kocsiban, motor/robogó esetében is lehet ugyan ez, vagy kifogja az ember a tuti, vagy nem.
Ha vettem volna egy általatok leírt motort, amire ti rábólintotok, hogy ez mennyire jó meg minden, de eljönni egyikőtök sem jött volna...persze nem ingyen ahogy azt korábban is írtam.
Mi lett volna a garancia, hogy mondjuk egy általatok kiválasztott motor jobb választás lehetett volna? Szerintem max annyi, hogy nem savazzátok a motort...
Még közel sem járok árban ahhoz, amennyibe a legtöbb Aerox került volna.
Kasztni szép, hihető km óra állás stb... de lehet belül egy hulladék.
Smani robogója nem rossz, és ezt a szerviz is megmondta, idős motor ez van - de javítható.
Ahogy észreveszem a legtöbb új vásárló mindig kérdezi mit nézzen stb...
A külsőt? a futott km nem számít stb... Miért is? Szépséggel megy a motor? Persze ne csöpögjön stb..
Ahogy megfigyeltem 10esetből egy esetben van tényleg olyan hirdetés, hogy külsőre meg belsőre is patent egy gép, nagyon nehéz kifogni, de a többségében az ilyen robogok 300felett vannak..
Jó lenne egy találkozás személyesen, mert a dolgok visszaolvasva kezdenek egy kicsit ellentmondásosok lenni ...Vespát akkor sem vennék ha megtehetném...
-
dave93
őstag
válasz
SzlobiG #26277 üzenetére
Igen, és nekem is Rotax blokkos volt, csak 150cc... A fogyasztással ott nem volt probléma, fene se gondolta volna, hogy utána egy kisebb, 125cc-s motorral problem lesz
Most mérek majd megint egyet, 35km kell még az újabb 100km-hez, kíváncsi leszek, kicsit tempósabban közlekedtem most, direkt... -
jozsi252
veterán
Különös de nálunk a kúton ( maszek ) van keverék benya. Érdemes lenne szerintetek mociba alapból kevertet tankolni? Vagy kitudja milyen gagyi olaj.
-
fesii
aktív tag
válasz
#81556480 #26276 üzenetére
Kinai generic cracker nem épp a best buy robesz
[link]Ebből a cikkből szedtem ki, hogy 45-őt ment neki fojtással 55-60-at fojtás nélkül majd egy kipufogó csere után ment többel.
Ezért gondolom, hogy ha ráteszek egy másik kipufogót jelenleg euro cat2 van rajta amiről már beszéltünk, itt, hogy egy kalap szar, akkor gyorsabb lenne. Csak félek, hogy akkor görgöt meg egyéb baromságot is cserélnem kell azt meg már nem nagyon akarok...
-
#81556480
törölt tag
válasz
runner 125 #26278 üzenetére
Ezért mondtam hogy nem volt még robeszom, de valamit csináljon vele, mert olaj nélkül megsül a pumpa.
Én pont találkoztam már 50-es 4t robogónál az elektronikus tiltással, azért mondtam.
Polinit azért ajánlottam mert nem olyan drága használtan és a gyárinál azért lényegesen jobb. De van még egy pár márka amit vehet
Ne kötőggyél mert lelépek
-
runner 125
nagyúr
válasz
#81556480 #26274 üzenetére
Sem Minarelli-n, sem Piaggio-n nem lehet állítani az olajpumpa által szállított olajat. Piaggio-n is max a bowdenen lehet állítani, de az is csak precíziós utánaállítás.
2t motor CDI-je kb 10.000-nél tilt le. Annyit még egy 70-es vasszettel sem forog. A CDI tiltást nagyon ritkán alkalmazzák, egy két új 4 ütemű robogóban van csak.
Emlékeim szerint egyénként valamilyen CPI, ami ennyit tud.Oszt a Malossi kipufogót már nem ajánlod? Kár, pedig az is olasz.
(Polini egy L.) -
SzlobiG
félisten
válasz
dave93 #26271 üzenetére
Variót nem rég cseréltem mer agyon volt kopva, de ugyanúgy gyárit szereztem bele a görgők maradtak ugyanazok gyári 9grammosak. Szíjat viszont újat vettem mer kopott volt az előző. Amúgy ja minden gyári. Rotax blokk van benne, de neked is volt leo, nem? Nem hinném, hogy lenne köze hozzá.
-
#81556480
törölt tag
válasz
Joseppe210 #26275 üzenetére
Minden motornál más helyen van. Nem tudom neked milyen motorod van, ha megírod a pontos tipust és évjáratot akkor megpróbálom kideríteni.
Egyszer olyan csináltam kroszmotornál hogy a be és a kimenő csövet kicseréltem jó vastagra, feltöltöttem őket olajjal, és egymásba dugtam, így magában forgatta az olajat.
Milyen olajat használsz ? -
#81556480
törölt tag
Háj!
Egy ideje szerelek motorokat meg volt már nekem is pár.
Igaz saját robeszom az még nem volt de azt is csináltam már párat.
Kicsit beleokoskodnék ha nem bánjátok:#26272
ne feledd ha a keveréket tabkolsz, besülhet az olajzó motor, mivel azt a befecskendezett olaj keni. Vagy ki kell kötni, vagy mindig tenni bele egy kicsit és nagyon alacsonyra állítani a befecskendezett olaj mennyiségét.
#26269
55.-el megy? Milyen motor? ha arra gondolsz hogy fojtás van benne az nem csak a kipufogóban lehet. Gyújtásba is szoktak tenni. De valószínű hogy egy kipufogócsere segít a dolgon.
Ajánlom: Pollini, leo Vince kipufogókat.
-
fesii
aktív tag
válasz
jozsi252 #26270 üzenetére
A hegy menetet teljesen megértem engem is foglalkoztat ilyen téren a dolog, hogyha másik városba akarok átmenni az nem megy 70-el hanem csak 50-el. Illetve az is idegesít hogy majdnem nyélgázon megyek 50-el ami biztos, hogy nem tesz jót neki...
Nem vagyok otthon a dologban enyhén szólva se de az aprillia név azér elég jól cseng a fülembe. Részemről az az a motor ami megy megbízható és számomra horror áron van
(Persze amennyi cigit elszívtam már 10-et veszek
)
Eszembe se jutott ilyenre sugalni,hogy adja el mert az ember megtudja szeretni a sajátját akármilyen kramanc meg a beleölt pénzt sose fogja visszakapni az ember,de kb 4hónapja állt rá erre a motor témára. Ezen 4hónap alatt vígan elmegy kocsival is,ebből a pénzből... -
Joseppe210
tag
Még arra is gondoltam hogy esetleg az lehet a probléme, hogy letilt a gép mert villog, sokszor világít az olaj lámpa. De mivel 1/40 keverékkel megyek így nem tettem bele olajat.
-
dave93
őstag
válasz
SzlobiG #26268 üzenetére
"200km után tankoltam 6.8litert" Na ilyenkor szúrom tökön magam ismét
125 4T és nem kevés nyelezéssel 3.4 liter. Hihetetlen, legalább is számomra
Sima gyári varió, gyári görgők, gyári szíj, minden gyári? Milyen blokk van abban? Gondolom az nem jelenthet előnyt fogyasztásnál hogy vízhűtéses, és nem levegős, mint az én Liberty-m.
-
jozsi252
veterán
Igazad is van meg nemis. Mert ugye nyilván ő csak jótakart magának hogy, hegynek felfele is jól menjen, mert az előzővel azvolt a gond hogy nyélgázon se akart menni. Viszont azt bekell látni hogy az előző legalább új motor volt, de ott követte el a legnagyobb gondot hogy azt megvette.
Egy jó kis használt Gilera - Apriliát kellett volna vásárolni mivel, ha jól látom a helyzetet sportrobogót akart vásárolni, nem pedig egy "retro-s" Vespát.
Szóval a lényeg hogy mostmár az Aeroxot csináltasd meg Criton, és NE add el mert akkor már télleg nagyon megszívod.
-
fesii
aktív tag
válasz
Criton #26210 üzenetére
Ha jól emlékszem azért vettél motort mert spórolni akartál benzin terén,mivel a kocsit tankolni manapság már elég húzós dolog.
Megvettél egy kramancot újonnan motowel volt talán már nem emlékszem rá.
Azzal a szerelőhöz futkoztál, kíváncsi lennék mennyibe kerültek a szerelések.
Majd eltudtad adni egész jó áron.
Vettél egy másik motort nem eget rengetően drágán de az ára megvolt...
Azóta megin maximum a szerelőhőz mész el vele.
Ezeket add össze, majd számold ki, hogy hányszor tankolhattad volna meg a kocsit abból az árból amit eddig motorra költöttél.
Eredetileg spórolás miatt vetted nem az élmény miatt, márpedig ilyen téren nem állsz túl jól..
Ami a legdurvább, hogy a motorodnál nem azért kell cserélni valamit mert elhasználódott elkopott stb.. mint pl az én esetembe már lennének esedékes dolgok, hanem mert bedöglik meghal stb...
Ezen azér személy szerint én elgondolkodnék...
Nem hiszem,hogy érdekelni fog de azér leírnám nekem eddig mennyibe kerül a motor.
50e ft-ér vettem.
Azóta: Hengercsere mert eltörött a kipufogó nyak tartója (nem tom máshogy leírni) 12000ft
Új Akksi: 3500ft
Gyújtáskapcsoló csere: 9600ft
Jelenleg 75e ft-nál járok!!!
Egyetlen problémám a sebesség de az se érdekel annyira csak közbe közbe előjőn, hogy 55 a vége. De valószinű ezt megoldaná a kipufogó kb 15ezerér.
Ez még mindig csak 90eft és akkor már repesztek is!
Én már felakasztottam volna magam ha ennyit kellene költenem rá. Nem tom mit csinálnék a helyedben de biztos, hogy változtatnék valamilyen irányba. -
SzlobiG
félisten
Hát az érdekes mivel a zip kisebb mint egy SR...
Most voltam tankolni kapott a kicsike Shell Vpowert elég jó árba volt 460ft/l.
200km után tankoltam 6.8litert vagy is 3.4-es a fogyim ezt úgy hogy benne van a fehérvári út ami majdnem végig nyelezős volt főleg a városba való cirkálás mivel nem találtam amit kerestem.
Ahol lehet mindég 90-100-al megyek szal elégedett vagyok a fogyival a suzuki dupla ennyit evett.
-
válasz
runner 125 #26266 üzenetére
Bezzeg nagyapám mikor meglátta az NRG-t, az első mondata ez volt:
Ej,... Gergő, vettél egy bazi nagy motort, mi lesz ha kirepül alólad
!?
-
runner 125
nagyúr
-
válasz
runner 125 #26264 üzenetére
azért ez erős volt kicsit. Nem ért hozzá,kérdezett, válaszoltunk, ne bántsuk.
-
runner 125
nagyúr
válasz
barack1997 #26255 üzenetére
Egy gyűrűst akartam írni, valamiért dugattyút írtam helyette sry, a lényeg úgyis átment.
polimorf
Azért néha elhagyod a szoba 4 falát? Vagy csukott szemmel jársz az utcán?
Amiket egyesek manapság tudnak itt kérdezni...g@bo
Akkor meg hagyd a francba az 50-eseket, de tényleg.
Vegyél 125-öst, bánom is, használd rendszám nélkül, de tegyél pontot a végére. -
Joseppe210
tag
Szevasztok. Nemrégiben vásároltam egy Honda vision Met-in robogót. (sa50/af22) És lábon haza hoztam az előző tulajtól. Ment szépen ahogy ezek menni tudnak. 50-60km/h
Itthon nekiálltam mint uj robogós kipucolni a karbit légszűrőt miegymást, mert nem volt alapjárat, Most van de sajnos nem nagyon megy a gép. Csak fullad bizonyos esetekben. Mi lehet a baj? kb 30 ig gyorsul aztán meg csak lassul amig vissza nem engedem a gázt. Gondolom nem jól van beállítva a karbi, de fogalmam sincs mit merre csavarjak. A gyári könyve szerint tekergettem be mindent ezért már van alapjáratom.Nem nagyon értet mi lehet az oka. Egyszer egyszer elkapja és megy rendesen, de akkor is fullad egy kicsit aztán lódul meg. Szerintetek mi lehet az ok? -
polimorf
tag
Sziasztok!
Mennyibe kerül 50cm3 robogó átíratása?
Választ előre is köszönöm! -
barack1997
senior tag
válasz
runner 125 #26236 üzenetére
Egy dugattyús, két gyűrűs? Gondolom egy és kétgyűrűsre gondoltál.
-
g@bo
nagyúr
válasz
runner 125 #26225 üzenetére
naná, egyetértettem a kifogásoltakkal, 300k azért pénz, ne legyen már tákolt.
kipróbáltam egy aprilia ditech et hazafele, jummi, élőben jó testes a gép / nem láttam eddig / jóval dögösebb mint a zip, de kanyarnál a térdemnél koppan a kormány.... teljesen hátracsúszva, pesze a pótülésig.
gondolom a zöme azért adja el, mert széthajtotta, és átül 125 ccm+ ra, vagy nagyon ritka esetben alkalmi vétel.... pénz kell neki. na az utóbbit fognám ki, csak kb esélytelen.
amúgy az sr még olasz vagy az is kinai összeszerelés?
-
-
Criton
veterán
válasz
runner 125 #26237 üzenetére
Azzal szerintem nem engem akar nyugtatni, hogy egyre több Yamaha Aerox robogót visznek hozzájuk, és ezt nem csak mondja, hanem ott állnak is. Alig láttam más robogót.
Nagy motorból meg minden volt a szervizben. -
TayRol
nagyúr
válasz
yodamastah #26248 üzenetére
ahogy nézem kb. egyazon robeszt keressük, 400k-ig olyan 250-eset. nekem burgonya nem kell, kollégámnak van de nem vagyok oda érte.
-
yodamastah
őstag
válasz
runner 125 #26245 üzenetére
A Versityt nezegettem, de ki is kellene probalni egyet. Fotok alapjan nem tudom eldonteni mennyire ereznem magam rajta biztonsagban forgalomban. Kicsik a kerekei ennek is... Allapotra amugy nem akarok kulonosebben jot. A haz udvaraban tartanam, az idojarasi viszontagsagoknak kiteve. Ami fontos hogy mukodjon
-
yodamastah
őstag
válasz
runner 125 #26245 üzenetére
.
-
runner 125
nagyúr
válasz
yodamastah #26242 üzenetére
-
dave93
őstag
válasz
#45553408 #26241 üzenetére
Háát 130k környékén pedig elég veszélyes motort venni, pláne neppertől
Esetleg lefotózni nincs lehetőséged? Vagy próbáld ki, az még nem kerül semmibe. Figyelj az alapvető dolgokra, amik le vannak írva az első hsz-ben! Egyenesfutás is fontos! Egyébként kíváncsiságképpen mennyi km van benne óra szerint? Mivel tudják igazolni, hogy valóban 2006-os?
-
yodamastah
őstag
válasz
runner 125 #26237 üzenetére
Burgmannal nekem is az volt a bajom hogy alacsony. Varosban ez nem jo. NExusra (500as) csak akkor lenne penzem ha eladnam a mostani motoromat, vagy tulkoltekezek, es gyelore egyiket sem tervezem. Nekem egy 250es varosi maszkalos motor kellene nagy kerekekkel. EZ a beverly egesz szimpatikus, ki kene probalni egyet
-
runner 125
nagyúr
válasz
yodamastah #26233 üzenetére
Ha, Burgman-t akarsz nézz fel a burgman.hu-ra, illetve úgy rémlik van indexen is valami Burgman-os topik.
Jó kecskék azok is, de szerintem a kis kerék - hosszú tengelytáv hátránya kijön náluk. Annó én mentem 400-assal 100km-t, amikor mentünk Egerbe, cseréltünk egy szakaszon, én adtam a Nexus-t, ő meg azt. Hát izé', az a fekvős póz nekem nagyon nem jött be. Semmit nem láttam róla, pedig 187 vagyok, s olyan "alárendeltnek" éreztem rajta magam, pont az alacsony ülésmagasság és alacsony építés miatt. Mindenki "lenézett" rám. Illetve, a kanyarstabilitása sem volt Nexus szintű. Eleve dönteni kevésbé lehetett, legalábbis én tök bizonytalannak éreztem, nem tudtam hol vannak a határai, így nem is mertem nagyon próbálkozni. (2008-as, új, első tulajos darab volt.)
A Nexus-on átláttam mindig az autók fölött, tudtam mindig meddig lehet dönteni, biztonságosabbnak éreztem, s magasabb sebességnél sokkal jobb volt az stabilitása, egyenesfutása. Egyszer áthúztam vele ilyen nyomvályús részen kb 150-nel, akkor volt egy kis para, mert éreztem h bemozog a hátulja, de szépen kirázta magát.
Ráadásul 130-as utazónál a Burgman 400 már majdnem 7000-et forgott, ami elég sok az 1 hengertől.Criton
Ilyenkor próbál a szerelő lelket önteni a csalódott embörbe', h nyugodjon meg, nem csak az övé fos.
Persze ezzel előrébb nem leszel. Azt meg most elkönyvelhetik, h a Yamaha nem fog semmit tenni.
-
runner 125
nagyúr
válasz
jozsi252 #26235 üzenetére
2t motornál nagyon sok minden befolyásolja, a hőmérséklettől elkezdve az akku töltöttségi szintje, a berúgás erőssége és hossza, stb.
Pontos, következtetésre alkalmas értékeket csak 4 ütemű motornál lehet mérni, mert ott a szelepek ugye megfelelő időben zárnak, így nem tud elszökni a nyomás.De, a szakik azt mondják, h kb. 6,5 BAR körüli végnyomással már fúrni szokták a robogót. - Hangsúlyozom ez is csak iránymutató, pl egy egy dugattyús hengerben alap esetben sokkal kisebb a kompresszió, mint egy 50-es 2 gyűrűs vashengerben.
-
jozsi252
veterán
válasz
runner 125 #26227 üzenetére
Illetve robogó vásárlásnál akinek van lehetősége, vinni egy kompressziómérőt. Amúgy hol lehet szerinted megtalálni a gyári értéket hogy a sűrítésnek mennyinek kell lennie?
Csakmert ha végre eladom ezt, és veszek akkor lenne 1 kompressziómérő amit kölcsöntudok kérni, viszont a gyári adatot holtudom megnézni szerinted?
-
Criton
veterán
válasz
runner 125 #26229 üzenetére
ennyire igényes azért nem vagyok. Egy kicsit olyan, hogy ha most találok egy karcot a kocsin, akkor lehet eladomSymbian remélem nincs harag
Szerelőnél van a motor, ment vele egy próbautat, tapasztalta a hibát, és azok az Aeroxok amik múltkor ott voltak, még mindig ott vannak, és jött még 4db, és ugyan az a hiba mint az enyémnél. Szinte majdnem minden évjáratból volt ott. Felvették a kapcsolatot a Yamahaval egyébként, mert gyanús, hogy ennyi Aerox megy hozzájuk hasonló hibával..
Volt egy két éves, amin már mindent cseréltek...
-
yodamastah
őstag
válasz
TayRol #26202 üzenetére
AMi meg kepbe kerulhet es 400k-ba beferhet az a burgman 400. Egy 2003ast kiprobaltam es tetszett. Lassu es nagy temponal is stabil motor, kenyelmes mint allat. Fogyasztas hasonloan alakul mint a 250-eseknel, talan fel-1 literrel tobb ha hajtod. Az ereje meg a vegsebessege miatt viszont messzire elmehetsz vele 2 szemellyel is. Annyi hogy inkabb 500k kene ra, de lehet szezonon kivul 400k-bol talalsz valami hasznalhatot. Csak utana aztan ra is fogsz meg kolteni 100k-t a kovetkezo fel evben. De hat ez van egy 10 eves motornal amit nem disznek tartanak, hanem hasznalati targynak.
-
runner 125
nagyúr
válasz
dave93 #26230 üzenetére
Munkadíjjal együtt egy fúrás, főtengőcsere min 60k. Egy DR főtnegely 20-25k, dugattyú 12-13k, s akkor már főtengőcsapágyakat, szimeringeket is illik cserélni.
Persze, ez csak feltételezés, amíg nem látja szaki, felesleges ezekben gondolkodni, mert könnyen megeshet, h csak egy fúrás kell neki.
-
dave93
őstag
válasz
Kolondrum #26228 üzenetére
Na a kereskedők is általában pont az ilyen vevőt szeretik...Behozza a nem keveset futott gépet, sok esetben törötten, visszajavítja, lemossa, polír+szilikon, km óra visszateker és meglátod és áááááá úúúúúú ííííí desszííííp ez kell
Most ezt nem a Te robogódra mondom, csak úgy általában, azért a motort felújítása kicsit többe kerül, mint egy idomot fényezni
#26216 Tothgera30 "Továbbá ha lehetőség van rá, új főtengelyt és csapágyakat is tetess bele"
Te jó ég, ez mennyibe kerülne? Kb a motor árának felét rá kellene költenie, nem?
-
válasz
runner 125 #26218 üzenetére
Nem várom el senkitől, hogy megértsen. Azért lett ő mert küllemre marha szép volt és nem mellesleg kék. Nekem rendkívül fontos a cuccaim külleme. Tudat alatt úgy voltam vele nem érdekel ha motorikusan rossz, de szépen néz ki majd megcsináltatom. Ha zavart volna külsője nem kell, mert ezen agyalok. Egy példa: Volt pár éve egy telóm, volt rajta egy db apró karc az egyik sarkán. Kapott új kasznit ezért! De adtam már el N8-at is egy karc miatt, azóta van a bronz ami patent. Ennyire egyszerű a dolog.
Kösssz!
-
runner 125
nagyúr
válasz
jozsi252 #26226 üzenetére
Aki csontra pontosan megmondja, h egy motorban, autóban, tök mind1 miben mennyi km van, az mágus, vagy jós, vagy passz, de Csonti biztos alkalmazná havi 2 milláért.
Egy robogó valós futása megközelítőleg viszont nagyon jól belőhető.
Aki látott már pár több robogót, ismer néhány típust, netán szedett szét, szerelt, rendelkezik némi rutinnal, az pontosabb konklúziót tud levonni az adott robogóról.Így pl. a te esetedben is, a gyári gumik, féktárcsák, markolatok, műszerfal, szín, általános állapotából leszűrhető, h valós-e az a 4000km-es futás.
Eleve egy gyári gumiszett 10-12.000km-t kibír, így amikor 5-6.000km-rel hirdetett robogókon már új gumik vannak, ott nem kicsit bűzlik a futás.
S, persze ezekhez még hozzájárul, h a markolaton, gombokon, taposón már erős kopás látható, amelyek a komolyabb használtság jelei.
Összességében egy ténylegesen 4000-et futott robogónak még új állapotúnak kell lenni. -
jozsi252
veterán
válasz
runner 125 #26225 üzenetére
Amit linkeltél az valójában nagyon jó vétel lenne szerintem is. Amúgy ezt most így megállapítani hogy valós-e a km szám nagyon nehézkes. Én hogy most teljesen rendberaktam és motorikusan meg mindenhogy nagyon szép állapotban van, szeptemberbe lesz 4 éves.
Namost úgy mint egy laikus aki esetleg nem ismer egyátalán ránézel a hirdetésemre és látod hogy 4000km-t ment a mocim 4 év alatt azt te úgygondolom hogy nem valósnak ítéled meg, pedig teljes mértékben az, mivel csak nyaranta használtam itt a faluba eljárni vele.
-
runner 125
nagyúr
Az Aerox valóban nem nagy, pláne, h taposója eléggé fel van húzva, így nem 'derékszögben' ül rajta a pilóta, hanem kissé 'guggolva'.
De, ez is olyan, amíg nem próbálod ki, nem lehet azt mondani, h ez nekem tuti kicsi.Persze h sok.
Ilyen ínséges időkben mindenki nyerészkedni akar mindenen, - olcsón meg mindenki tudja, h mit lehet venni.A linkelt példányokon te is tudod, h nem koholt érveket hoztam fel, hanem szimplán a tényeket.
Egy majd 3 kilós robogón legyen már gyári tükör és ne legyen karcos az oldala. Szerintem ez a minimum ami elvárható.
Noh meg a másik ami beugrik; óra szerint 5-6.000km-es futás, de új traktorgumik elől-hátul...Eleve, ha logikusan belegondolunk, a hibátlan, patika, olasz, japán pár éves (amire Te is hajtasz) robogót a jó nép miért adja el? Egy ennyi idős minőségi motort mindenki használ, mert megbízható, nem beszélve arról, h 2-3 éve kiadtak érte 5-6 kilót, féláron ki az a hülye, aki eladná.
Ebből fakadóan nagyon ritka a tényleg hibátlan, újszerű japán, olasz robogó. -
SzlobiG
félisten
válasz
V.Stryker #26209 üzenetére
Nálam érezhetően jobban megy a 100-as benyával a 95-s helyett.
Kutas szerint pont, hogy kis köbcentinél érezhető a hatás nagy köbcentinél már nem annyira mivel ott alapból is van erő. Haver 70-s gépébe is 100-ast szokott az is érezhetően jobban megy igaz az eszik is 5-6 litert.
(#26210) Criton Nem vész madárkodni akarok, de amit runner írt csak azt tudom mondani én is, hogy az az aerox nem mai darab tudtál volna venni sokkal fiatalabbat is hiába vetted jó áron egyszer már voltál vele szervizbe és megint oda tartasz a végén lesz 300K-ba az a motor had ne mondjam, hogy annyiért milyet lehetett volna kapni.
-
g@bo
nagyúr
válasz
runner 125 #26220 üzenetére
nyilvánvaló. de nekem szvsz az aerox kicsi /195cm/ valszeg az sr is, amin elférnék tuti az az nrg.
de iszonyú sok a kókány hirdetés, melyeket linkeltem neked, szinte mind megkifogásoltad. persze, képről én nem bököm ki a hibákat, és vannak bőven, elsumákolva. hihetetlen mit nem kinálnak 3 kilóé, mikor pl egy sr street újonnan most 5 kiló.
-
-
válasz
Criton #26217 üzenetére
...és szerinted az gyári? Akkor én írtam neki hogy annyi pénzért ellenőrizhető évjáratú olasz gépet kap, sőt befecsis Pigi blokkost is, de még Aeroxból is kifogható annyiért egy szép darab. Viszont ő kipróbálta, tetszett, megvette, pedig senki sem ajánlotta.
#26219 g@bo: Jó hogy nem viszik, itthon 200k fölött 50-es robogót nem vesznek. Mikor én beböktem anno hogy az enyém új ára 650k körül van, és így is fél ár alatt hirdetem, akkor még mindig alkudni akart, hogy kereskedő Di-Tech Morini SR-t odaadja 200-ért. Hát akkor elszakadt a cérna, mondtam neki hogy b@azdmeg, vedd azt, oszt" örülj neki.
#26223 g@bo: ...vagy Runner... SR-nél beverem a térdem, pedig 184cm vagyok
. Nem lehet rajta kényelmesen elférni, vagy csak hosszabb a lábam az átlagnál
.
-
runner 125
nagyúr
Számtalan oka lehet, amíg nem nézi meg az ember, biztos konklúziót nem tud levonni.
Én is csak a fotókból alkotott véleményt tudok összehozni, ami mérföldekkel biztatóbb, mint az elmúlt idők folyamán linkelt robogók 90%-a.
Hozzáteszem attól még lehet szar, de úgy elkönyvelni szar vételnek 'mert nem viszik el', h meg sem nézted, elég balgaság. -
g@bo
nagyúr
válasz
runner 125 #26214 üzenetére
hát, annak ellenére hogy pöpec vételnek mondod / lehet az is/ valamiért nem viszik el...
smani motorja nem az igazi?
-
runner 125
nagyúr
válasz
Criton #26217 üzenetére
Neki is megmondtam(tuk), h ne vegye meg.
..mai napig nem értem, h miért ragaszkodott annyira ahhoz a motorhoz. Pláne úgy, h előtte egyetlen egyet nem nézett meg, így összehasonlítási alapja sem volt.
Komolyan, mintha valaki kényszerítette volna, h márpedig öcsi ezt meg kell venned -
Criton
veterán
válasz
Tothgera30 #26216 üzenetére
Symbian is hasonló cipőben van mint én, és az újabb motor...és többért is vette.
-
válasz
Criton #26213 üzenetére
Sajnos Márknak kell hogy igazat adjak, most ráköltesz annyit amennyiért lehetett volna egy műszakilag tökéletes állapotú gépet venni, ami még legalább 10-20k-t elfut komolyabb anyagi költekezés nélkül. Mindegy, ami megtörtént az már megtörtént, gondolom blokkügyileg ment szét, de ez csak úgy nem szokott bekövetkezni, tehát az üzemanyag-ellátást és az olajszivattyút érdemes átnézni. Továbbá ha lehetőség van rá, új fűtengelyt és csapágyakat is tetess bele, mert nem keveset futott a mostani sem, tehát ha hosszú időre le akarod tudni a dolgot, akkor érdemes szinte minden kicserélni a blokkban. Persze, ha motorikus gondja van, de mondom, minden jel arra utal.
-
Criton
veterán
válasz
runner 125 #26214 üzenetére
Nyomott áron is vettem
Ma odaviszem a szervizbe, de megnézni majd jövőhéten tudják.
-
runner 125
nagyúr
válasz
jozsi252 #26212 üzenetére
Nem akarok én 'megmondtam madárt játszani', de privátban megírtam neki akkor is, és itt is, h csak nyomott áron venném meg, vagy keresnék újabb, láthatóan kevesebbet futott gépet, mivel abban minimum 30-35.000km van már.
Így elképzelhető, h szépen megragadt, s kell neki egy fúrás meg egy új dugó. De, így látatlanban nehéz. Le kell húzni a hengert, esetleg előtte mérni egy végnyomást.mod.
Ez szerintem jó vétel lehet továbbra is. Gyári állapot, gyári papírok, számlák, 2 gyári kulcs, gyári matricák és nem a disznóól mellől eladó.
Gabo-nak is írtam már, h végre menjen el, és legalább nézze meg.
De, őt sem értem, mert neki ez már "öreg" - persze naponta írom le, h nem évjáratot kell venni. -
Criton
veterán
válasz
Tothgera30 #26211 üzenetére
Ugyan az amit te írtál. Most hívtam a szervizt ahol volt a motor, odagurulok, persze egy ismerős jön mögöttem kocsival, ha megint megállna
-
válasz
Criton #26207 üzenetére
Én úgy tudom hogy befecskendezős autónál-motornál érdemes néha 98-as vagy 100-as oktánszámú benzint tankolni, mivel úgy a kompressziótűrése jobb lesz. Szerelő szerint ettől tisztul a rendszer is, tehát mióta az autóban az AGR szelep eltömítődött, azóta én néha tankolok 100-ast is bele, bár a motorba is.
#26210 Criton: Felpörög, motorikusan indul szépen, nem csörög-zörög? Mert ismerősnél volt ilyen, ott a henger falánál horzsolódott fel egy is rész (valahogy megragadhatott), és még ment a motor, csak dadogott, néha húzott, néha alig ment.
-
Criton
veterán
Na Aerox megadta magát, szépen jött fel megint 60al majd egyik pillanatról a másikra leesett a km/h mutató 20ra, elkezdett "bőgni" a motor majd szépen 0ra ment és megállt. Tolhattam fel az emelkedő felétől a motort.Majd mire felértem beindult, de semmi ereje...
-
V.Stryker
nagyúr
-
-
horvathkrisz
addikt
-
yodamastah
őstag
válasz
runner 125 #26204 üzenetére
280k-ert nem olyan fontos a design
Egyebkent eloben nem veszes ahogy kinez, eleg benak ezek a kepek rola. Engem inkabb az zavart ahogyan lassu temponal viselkedett (instabilan).
-
runner 125
nagyúr
válasz
yodamastah #26199 üzenetére
Fu bazd, ez ótvar ronda.
mod.
Azért egy retro Scrabeo és e között van különbség. Nem stílusom a retro, de elismerem, h van belőle szép. De az a Kymco tényleg csúnya. Az az első sárhányó h áll már rajta.. a kb. fél évszázados Simson Schwalbe-n is szebben állt.
-
TayRol
nagyúr
válasz
yodamastah #26199 üzenetére
lehet oltani de ilyet én is néztem élőben és nagyon nem tetszik.
az S verzio jöhet csak szóba.Brogyi: kösz a tippet, nemrossz! 400e-t szánok a vasra amugy.
(#26203) yodamastah: nekem is el fog tartani egy ideig, lehet idén nem is találok megfelelő példányt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmgyűjtés
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Eredeti játékok OFF topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Star Trek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Fotó állvány eladó
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia