Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Steven: Miért váltottam Tv-ről projektorra?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
áh, ma nagy csalódásom volt
Találtam egy motort jó áron ( [link] ) fel is hívtam, ma megnéztem volna. De ehhez el kellett volna adnom a BWS-t. Írtam is a Yamahának ahol vettem, h mennyit tudnának adni érte azonnal. Tudtam, h nem kapom meg az árát, de ilyen rosszra nem számítottam. 120k-t adtak volna érte. Így az egész üzlet lefújva, mert nem csak, h ennyiért nem adom el, de ezzel a 120k-val még a másikat se tudom kifizetni
Pedig már magam előtt láttam a kis cbr-t...
-
noname67
csendes tag
válasz
runner 125 #11796 üzenetére
Esetleg a CDI-t be tudják mérni ha elviszem mondjuk autvllmsgiszrlő?
-
runner 125
nagyúr
válasz
bajnokpityu #11795 üzenetére
noname67
Ahogy fentebb is írtam, keress használtat. 2JA, vagy milyen blokk van abban? Nyilván ahhoz megfelelőt, pár ezerért lehet venni, nyilván ha azzal is szar, akkor máshol van a hiba. ..azt meg el is tudod adni.
-
noname67
csendes tag
válasz
runner 125 #11793 üzenetére
Ok rövidre fogom: sz@r
Na meg az a baj hogy nincs olyan közeli ismerősöm,akinek robogója van.
Az utcán meg mégsem állíthatok meg egy robogóst,hogy te figyelj haver szereld már le a cdi-det hagy próbáljam már ki az enyémmel.Ha meg veszek egyet az elég drága kisérletezgetés,hátha nem is az a baja. Valahol azt mondták,hogy ha a CDI kezd beszrni akkor nem is indul rendesen. -
-
plepi
csendes tag
válasz
runner 125 #11786 üzenetére
Köszönöm szépen,megkeresem!
-
-
noname67
csendes tag
válasz
runner 125 #11788 üzenetére
A régi eredeti karbival is ezt csinálta egyik napról a másikra. Este letettem még semmi baja,reggelre szépen elindult szívatóval mire lement a szívató 15nél többet nem volt hajlandó menni hörgött mint az állat. Nagy nehezen beértem vele a munkahelyemre,karbi szétszed átpucol gondoltam valami trutyi került bele de semmi változás.Vettem használtan egy másik karbit/keihin/ megbízható forrásból mert a régit már amúgy is cserélni kellett mivel már szét volt buherálva az úszóházban a furat. Gondoltam ez megoldja a problémát de nem. Kértem kölcsön egy kompressziómérőt,megmértem a kompressziót nem volt jó. Henger szétkap,dugó,gyűrűk épek /most volt fúrva,új dugó,gyűrűk,tűgörgő,2 új főtengelycsapágy,új főtengely,Azóta 300kmert tettem bele mivel ugye még bejáratós ezért nem volt erőltetve.Tankba plusz olaj/szintetikus ahogyan kell/ stb. Ment is szépen mostanáig nem is volt gond.Na szóval hengertalp és hengerfejtömítést cseréltem ezek után jó lett a kompresszió /0.5 bar-al kevesebb mint a gyári érték de ez semmi/. Valaki azt tanácsolta,hogy égettessem ki a kipufogót lehet,hogy tele van azért fullad. Ez is megtörtént kezdtem is örülni,/mert rengeteg dzsuva volt benne/ hogy na most már biztosan jó lesz.
De amikor beíndítottam lefagyott a mosoly az arcomról. Semmi változás. Pontosabban annyi,hogy egy pillanatra sikerült belőnöm a karbit ment is vagy 2 percet normálisan na akkor ráhúztam a gázt úgy,hogy megpróbáltam visszafogni a motort,/mert ráülni nem tudtam mivel az ülés le volt szerelve/majdnem fellökött akkora erő volt benne valszleg a kompressziójavulás miatt,legalább az kiderült,hogy a motorban van erő tehát nem az a baja.
Csak ugye itt jön a szokásos hiba,hogy na még egy kicsit finomítsunk rajta,persze eltekertem ismét sz@r lett.Ezek után shubertű 1el feljebb tesz úgy sem jó,megint szétszed 1el lejjebb úgysem jó.Visszatettem az eredeti helyzetébe fentről a 2ik vájatba.
Na ismét egy gondolat már kínomban,hátha rossz a benzin,vizes vagy mit tudom én.
Vettem másik benzint és egy külön üvegből csövön adagolva próbáltam de semmi.Tehát a benzin is kilőve. Na gondoltam biztosan a gyertya igaz próbáltam 3 használt gyertyával is de lehet,hogy én vok a ritka kivétel aki rányúlt 3 sz@r gyertyára,ezért vettem újat de ismét semmi változás. Fogtam bemérettem a gyújtástrafót de a gyári értékeken belül van,azt mondta az autóvillszerelő,hogy az jó. Következő lépés megnéztem a gyújtás jeladóját,hogy a helyén van-e nincs e kilazulva,kicsit megcsciszoltam finoman,CDI elektronika sarukat is.Változás semmi. Már annyit költöttem erre a sz@rra,hogy vehettem volna belőle egy használt motort,csak úgy voltam vele,hogy ha arra is el kell kezdeni költeni akkor duplán rosszul járok ezért inkább erre költöttem.Ezért szeretnék már végre rájönni a hibára lassan egy hónapja szopok vele.Egyedül a CDI-t nem tudom beméretni,de gondolom az jó mert akkor szikra sem lenne.De lehet,hogy mégsem jó már magaabb fordulaton nem tudom,lehet,hogy hülyeséget írok de már belefáradtam. Még a gyújtás tekercseket nem tudtam megnézni lendkeréklehúzó hiányában de ott mi lehet rossz: Akkor nem is indulna nemde? Ugye fix a gyújtás és a jeladó,tehát elvileg az nem tud elállítódni. Bocs a hosszúra nyúlt írományért -
DigitXT
félisten
válasz
runner 125 #11787 üzenetére
Azt nem mondta, hogy ő hozná be, valszeg már
Magyarországon lévő motorok között nézelődik.
Most ezek közül az "50-esként használt", az is
simán lehet külföldi papíros, ami éppen b*sztak
forgalombahelyeztetni, tehát ott van, ahol a part
szakad... Legegyszerűbb persze rendszámosat
nézni, és azt átíratni. Viszont ha mondjuk az is
külföldről származik*, akkor annyi a különbség,
hogy nem ő lenne az első, aki ezt eljátssza, így
kevesebb az utánajárás, de nyilván jobban meg
is kérik az árát, hiszen már befizették a regadót,
stb. Ki kell számolni, ha van konkrét jelölt.*: ez benne van a pakliban.
-
runner 125
nagyúr
válasz
noname67 #11784 üzenetére
Ezért jó, ha van az embernek robogós ismerőse, amikor nekem legelőször elfosta magát az alaplap, kértem egyet kölcsön, h tuti az a hiba-e. Hát az volt. Újonnan elég borsos ahhoz, h csak úgy megvegye az ember, de használt cdi-t 4-5.000ft-ért lehet kapni ezekhez.
A durrogás, puffogás, kihagyás, rángatás lehet ennek a jele, de tuti, h minden más ok? Mert ilyen tüneteket produkál egy félrekarburált motor is. Membránok is jól zárnak, nem töredezettek a lapkák? -
runner 125
nagyúr
Miért lenne könnyebb? Sőt, sokkal nagyobb a szopás vele. Eleve ki kell csengetni rá a reg.adót, ami elég borsos összeg köcsöghonban. Nem beszélve a sok utánajárásról.
A kintről behozatalt szvsz csak is nagy ccm-es, kis hibás motornál érdemes megjátszani, ugyanis azokhoz lehet annyival olcsóbban hozzájutni, h megérje ennyit még +ba ráfizetni, illetve futkosni a papírokkal ide-oda. -
runner 125
nagyúr
Hi,
Hengerben, idomokban, üléseben benne szokott lenni egy szám, jobb esetben kettő. De láttam már olyat is, h egy szám a belső körben, majd 1-12-ig a külső körben, s nyil mutatta a gyártás havát is.
Értelemszerűen ha pl. 8-as van bennük, 98-as, és így tovább.
A gyártás éve + - 1 évet eltérhet az idomokban fellelt gyártást jelző számoktól. -
DigitXT
félisten
Első forgalombahelyezés: a külföldi.
Magyarországi forgalombahelyezés:
amikor megveszed a motort.A forgalmiba is így kerül be... Az én
motoromra konkrétan a példa (most
nézem a adatokat a forgalmiban):
B: 2003.09.25
B = első nyilvántartásba vétel időpontja
I: 2010.07.20
I = első magyarországi nyilvántartásba vétel időpontjaEgyébként van külön gyártási év rubrika
is, nálam ez értelemszerűen 2003... De
pl. egy "szalonban álló bemutató motor"
esetén előfordulhat, hogy mondjuk 2003
a gyártási év, de az első nyilvántartásba
vétel időpontja már 2004. (Mindenesetre
a "várható" regadó kiszámításához tudni
kell a konkrét motor első nyivántartásba
vételének napját: ha ezt még nem tudod,
közelítheted a gyártási évvel / hónappal.) -
noname67
csendes tag
Addig jár a motor amíg a szívató rajta,de abban a pillanatban mihelyst lemegy róla leáll.
Gázt nem tudok neki adni,mert abban a pillanatban lehörög és le akar állni.
Sok apró gázrángatás után sikerül feltornázni a fordulatot,de mikor gázt adok neki kihagyásokkal üzemel,kapkod és abban a pillanatban amikor elengedem a gázt leáll. Néha durrog egyet.
Kompresszió jó,karbi cserélve,kipuffogó kiégetve,henger,dugó,gyűrű,csapágyak,szimeringek,főtengely új.Szikra van.
Összesen 300 km van benne a felújítás óta.
Már szétszopom vele az agyam,teljesen tanácstalan vok. Azért kérdezem a cdi-t mert már nem akarok minden sz@rt megvenni hozzá fölöslegesen és már másra nem tudok gyanakodni de nem tudom mi produkál ilyen tüneteket.
Kérem,ha valaki tud segítsen! -
noname67
csendes tag
Sziasztok!
Amikor a cdi be akar halni milyen tüneteket produkál?
Honda Tact -
DigitXT
félisten
Ide bedobod a motor hengerűrtartalmát, az első forgalombahelyezésének
napját, a magyarországi forgalombahelyezés napját: amit kidob, kb. az...
(Legalábbis nekem stimmelt a dolog: 2003-as gép, 180 ccm = 126-500-ig.)Szerk: amúgy a SYM-re több lett volna, mivel az 2006-os volt*, viszont a
papírja szerint 150-es, tehát az sem fért volna bele a 125-ös kategóriába.
*: ráadásul mivel 50-esként használtam, ezért "forgalombahelyezve" nem
volt, tehát kvázi újnak kellett volna elsütni, vagy valami ilyesmi. (Nemigen
tetszett a történet kacifántossága, így inkább kiszálltam belőle, jobb így.)
Mondjuk frankó, hogy 2009-es 125-ösnek eladnak valamit, ami valójában
2006-os és 150-es. A benne lévő 2 km sem volt teljesen meggyőző, LOL. -
DigitXT
félisten
Szerintem a külföldi papírost. Az én 180-as Yamaha Majesty-m
forgalomba helyezése bizony ~110K-ba került, ennek a fele volt
nagyjából a regadó, a maradéknak a fele vizsga, a többi meg az
"apróságokra" (konkrétan papírok, rendszámtábla, stb.) ment el.
Igazából az egész történetre rádobtam még 30K-t, mert mindezt
fullosan elintézték nekem (vitték a motort vizsgára, stb.), én már
csak a rendszámos/névre írt motort hoztam el a kereskedésből.A regadó eléggé függ a motor korától: van rá kalkulátor a neten.
-
akos3
addikt
Szerintetek egy 50esként használt vagy egy külföldi papirost (ha meg van mindene) könnyebb és olcsóbb lerendszámoztatni 125ccm-ként? Egyátalán Ti belemennétek ilyenbe, vagy keresgéljek inkább csak rendszámosat?! csak azért kérdem mert ezek annyival olcsóbbak, h szerintem még így is megérné a dolog. Persze, ha vki tudna konkrát árakat mondani egy forgalomba heylezésért megköszönném
(#11777) plepi
Úgy tom, h alvázszámból tudják megmondani neked, de hogy hol azt ne kérdezd
-
plepi
csendes tag
Sziasztok! Honnan tudnám kideríteni hogy a yamaha jog-om mikori gyártmány? Állítólag valamilyen táblázatból lehet kiszámolni. Válaszokat előre is köszönöm!
-
hoby36
senior tag
válasz
Tothgera30 #11775 üzenetére
Ahhol vettük az 1 márkakereskedés és szervíz.Oda vittük.Illetve ők vitték el.
-
-
runner 125
nagyúr
Milyen robogó ez?
..mert, ha valami nevesebb darab, az hétszentség, h én eltolnám a gyári szervizbe, és ott kérnék rá alkatrészárakat.
Csak hasonlatként; az én Nexus-omra egy tükör 28.000ft, egy gyári plexi 50k a MotoItalia-nál..
-
hoby36
senior tag
válasz
Tothgera30 #11771 üzenetére
A szervizes beszélt a kárszakértővel akit a biztosító kiküldött.Nekik azt mondta,hogy valószínű az lesz.De nemsokára kiderül.Mennyi idő lehet az egész ügyintézés?
-
válasz
hoby36 #11769 üzenetére
...Ezt nem veszik roncsba, amit te leírtál azoknak az alkatrészeknek az árait kifizetik, ha szerencsés vagy új alkatrész árakkal számolnak, ha nem akkor viszont avulást is számolnak bele, így használt alkatrész áron fogják kezelni. Tehát köze nincs a roncshoz és a totálkárhoz, ahhoz sok kell, mondjuk váz hajlás, felni törés, blokk kiszakadás, és egyéb nyalánkságok, de akkor is csak használt árba vennék, és az után kapnál pénzt, így mindenképp érdemes javíttatni.
-
hoby36
senior tag
Hellotok!Valakinek törték márt össze a motorját?Apám robogóját összetörte egy autós.Elismerte a hibát.Kárszakértő megnézte és kapott egy szervíztől árajánlatot.Ha totálkárra veszik és fizetik a mocit,akkor a bíztosító tényleg elviszi a roncsot?
Mert ha nem,akkor megcsinálom magamnak.
Szerintetek? -
Jézus1969
tag
válasz
matyibalogh #11703 üzenetére
nagyon szép ez a motor. de tapasztalatból mondhatom. ha valami igy kezdődik hogy--" csak egy kis ez és az és nincs időm vele foglalkozni- az általában nem igaz. ezeknél a motoroknál ha alkatrész kell __ hát nem 1 olcsó dolog. én is igy kezdtem pár éve. először voltak a jó öreg bevált simsonok- s51b utána s51 enduró. kár hogy nem tudom lekopogni, mert nagyon strapabiró kis motorok. aztán jött a gilera typhoon majd malaguti f-10 es. és most aprilia sr-50 van vizes. azt hiszem egyenlőre maradok is ez utóbbinál. eddig bevált nagyon. 95-100 között van a végsebessége könyitett kuplunggal és görgökkel. gyári sportkipufogó van rajt. ez sem olyan rossz de jó lenne lecserélni. ahogy nézegettem 20 ezer ft-tól indulnak.
-
Gergello
addikt
Múltkor láttam egy tuning piaggio ciao-t, azóta izgatja a fantáziámat ez a dolog.
-
-
Gergello
addikt
válasz
Tothgera30 #11760 üzenetére
Nem fétisem a full gyári állapot.
-
-
-
Jézus1969
tag
válasz
bajnokpityu #11757 üzenetére
igen karbis és 50-es. igy is jól megy csak a gyári sport kipufogó van rajt és szerintem sok már nincs vissza neki. hegesztgetni nem igazán akarom és hátha kilyukad. még jobban
-
Gergello
addikt
válasz
Tothgera30 #11754 üzenetére
Egész nyáron, amikor ingáztam, az egyik faluban ki volt rakva egy gyönyörű fekete babetta, eladó. Néha láttam, amikor tolja ki a kis öreg. Lehet nem gyári fény volt, de szépnek tünt, matrica meg minden. Mire elhatároztam, hogy megnézem, elvitték.
-
Hát ez jó kérdés
. Majd rakok fel fényképeket és meglátod hogy milyen szép állapotú, mikor megláttam, egyből megtetszett, és gyorsan megalkudtunk a tulajdonosával
. Most 7000 km körül van benne, de nagyon jól néz ki, bár ahogy jöttem vele, nem igazán akart 35km/h-tól gyorsabban menni, de ebben biztos vagyok hogy el van állítgatva
. Tehát ráfér egy kis gondoskodás és állítgatás, így ha lesz időm, viszem is szerelőhöz
.
-
akos3
addikt
válasz
Tothgera30 #11751 üzenetére
Mi szükséged vt Neked egy olyanra?
-
Most hoztam haza zuhogó esőben az "új" motorom
. Egy originál állapotban lévő Jawa Babetta 210-est
. Repül mint egy drag gép
.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil klíma Tarrington House eladó!
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- Eladó Zenga Giulia gamer szék / Daccormax ergonomikus irodai szék
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASUS ROG Strix G513IE 15 Gamer notebook - R7 4800H 16GB RAM 512GB SSD RTX 3050Ti 4GB WIN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest