-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GabN73
addikt
válasz Tothgera30 #11693 üzenetére
onnan van...ott még a kocsikhoz se ért a fele/háromnegyede ...
az a poén hogy akkor csak kocsik közlekedjenek az utakon? meg kamionok?
Másik: többi kommentet olvasva,szívesen bemerészkednék egy simsonnal BP forgalmába... Hát de na őket zavarja az hogy vett egy szakadt ladát rárakott egy lángmintás matricát és nem megy 320al ...
-
Gergello
addikt
Én szinte csak a Csikós Zsolt féle cikkek miatt olvasom. Többi része 0 kb. Karotta bloggja még, ami érdekel.
-
cila1
aktív tag
válasz bajnokpityu #11694 üzenetére
Lehet,hogy ne jó rugót vettem bele.Az ami az enyémbe volt az 7 "girizdes" amit vettem bele az meg 5.Elég nehezen tudtam beletenni.Most láttam,hogy van a pirosból 5 illetve 7 "girizdes.Tehát nekem 7-es kell és akkor lehet,hogy jó lesz.Most lila szinű a rugó ami benne van.
-
Tothgera30
Ármester
válasz bajnokpityu #11695 üzenetére
Ők alapvetően autóra szakosodnak, amelyik meg motorozott is valaha, az nagyköbcentiben utazik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tothgera30 #11693 üzenetére
borzalmasan bénák a totálcáron.
a motoros cikkeik alapvetően csapnivalók.
kár megirni őket.hozzánemértő,buta banda
folyamatosan azt irják,h mennyire bénák a gyári 50es robik,és h minimum 125ccm kell
de sztem egyik sem ment még egy normális 50es vizessel... -
GabN73
addikt
válasz Atomgeszi #11656 üzenetére
hehe
egyik komment:
"Nem leszek népszerű, de csak leírom! A motorkerékpár olyan, mint mondjuk a cigi. Ha ma találnák ki, akkor egyszerűen kizárt, hogy engedélyeznék a közutakon a használatát. Aszondanák, hogy sporteszköz, közutakra veszélyes. Értem én, hogy praktikus, meg kalandos, honne érteném. Ettől viszont még nem lesz rajta gyűrődő zóna... Nem meri magár belevetni a kismotoros a BP-is fogalomba, mer' gyenge? Helyes, ne tegye, nem oda való." -
cila1
aktív tag
válasz bajnokpityu #11690 üzenetére
Hát igen.Vettem bele egy pirosat.Nekem negatív lett az eredmény.Ugyan úgy idul ahogy eddig csak a végsebességem csökkent.Eddig simán gyorsúlt 60-70-ig most meg 50-60 lett a vége.
-
bajnokpityu
félisten
-
netreg
tag
Nem, nem azért, biztosan van ilyen, csak még nem tudom hol. Rá kéne jönnöm, oszt mehet a bót Majd tolok neked is egyet, láttam nézelődöl épp Szeptemberben pont megyek is Pestre, bevágom a csomiba
Kérjed el a címet;-)
Ha nem lehet beindítani, akkor gondolom azért ennyi, mert lehet, hogy kicsit szét van zuhanva a henger/dugó/varió/kuplung egyebek, ami nem látszik kívülről, de sokba van a javítása...
Az Axisomnak legalább tudom, hogy nincs komoly baja. Sógoromé, előtte apósomé volt, ő vette egy japán importőrtől 10 éve. Bár végül is, azt sem tudom, mikor gyártották...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
cila1
aktív tag
válasz netreg #11687 üzenetére
Nem tudok neked linket küldeni de a közelmultba robogót kerestem és voltam egy kereskedőnél aki olaszból hoz be motorokat.Kérdeztem tőlle,hogy mennyiért veszi őket.Azt mondta,hogy 100-150€ kint egy robogó.Igaz nem lehet őket beidítani az csak ithon derűl ki,hogy jó e.Na ezért írtam,hogy miért nem veszel.De ha nem így van akkor bocsi.
-
netreg
tag
Ezt meg én nem értem. Úgy érted komplett motor vagy komplett robogó? Küldj linket, kérlek, érdekel!
Ha lenne 100€-ért egy komplett motor eladó, akkor nem vesződnék a meglévő, egyébként alapvetően jó, csak elhanyagolt moci felújításával, ami kb. ennyiből fog egyébként kijönni...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
Hali, dobfék-betét ügyben:
A jelenlegi betét átmérője kiszerelve 105, beszerelve 108, beszerelve+max előfeszítve a bowden 109,3 mm. A felniben az van írva, hogy max 110,5 mm fér el. A jelenlegi "kopóréteg" kb. 3mm. Kell ezt cserélni? Mennyi réteg van az újon? Nem fog el jól és nem tudom hol lehetne még rajta feszíteni, talán a kormánynál?
Köszi!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
Ahogy írtam magasabban fog nyitni a kuplung, azaz, úgy kell elképzelni, h húzod,húzod a gázt, a motor csak pörög, majd hirtelen megugrik. Ennek előnye, h rezonátoros csövekhez illik forgatni a motort, ezzel a fordulatot lehet növelni már alsóbb tartományban is, így jobb lesz a teljesítmény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11681 üzenetére
Nekem sport van fent.Leszedtem a kuplungot és megnéztem milyen az én rugóm.Kék és 7 guriga van.Na most lehet venni 5 gurigást is pl piros v sárga szinű.Gondolom ez erősebb?Ha ezt teszem bele akkor mi fog történni?Gyorsabb lesz vagy erősebb vagy jobban fog gyorsúlni?
-
runner 125
nagyúr
Nézd meg a gyárin hány tekercs van a rugón, ha ezen kevesebb, akkor ez erősebb. (Bár a piros rugók általában mindig a legerősebbek.)
Egy ilyen rugóval azt éred el, h a kuplung jóval magasabb ford.számon fog nyitni. Sportkipufogóhoz érdemes cserélni, addig gyak. felesleges."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
cila1
aktív tag
Kuplug rugoról senki nem tud semmit mondani amit fentebb kérdeztem?
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11677 üzenetére
Nah jó én már tényelg fáradt lehetk. megyek is. Bár nem értem. Atomgeszi Írta, h van 400-600ccm-es is. mire én irtam h A1el ugysem lehet vezetni..ennyi történt. Te meg valszeg már nem a 600ccm-esre gondoltál mikor azt irtad h azonos az 50es robeszokkal, jól sejtem már? Nah jóéjt. 10 napig nem leszek elutazom. Majd lesem, h Montenegróba milyen motorokkal furikáznak, ha lesz vmi jó fotózok
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11666 üzenetére
Neten, vagy a helyi robogóboltban. Nem tudom hol akarod megvenni, Mo.-n vagy kint, de ha itthon akkor egümotors.hu, vagy irány az ebay.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11675 üzenetére
Ahham. csak vicc akkor a teljesítménye. Itthon is látni párat. Bár nem tom h hány ccm lehet csak rá van irva h 45-el mehet..
-
runner 125
nagyúr
Ki mondta, h vegyél olyat?
Pusztán leírtam, h már Mopedjogsival is vezetheted. Ausztriában és Németeknél sokkal nagyobb divatja van, mint nálunk.
..és azt is elhiheted, h nem korodbeli 15 évesek hajtják, túlnyomórészt nyugdíjasok. Kötnek rá évi 30 euro-ért egy kötelezőt, és ketten eljárnak vele 2,5literes diesel fogyasztással 100-on. Vásáni no1.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11672 üzenetére
Egy 600ccm-es mopedautó azonos teljesítményű egy 50es 2T-vel? Akk meg mi a búbánatnak vegyek olyat?!
-
runner 125
nagyúr
Nem.
Mopedautót (benn van a nevében is ) Moped jogsival is vezethetsz, mivel azonos teljesítményű az a diesel motor egy 2t 50ccm-es motorral.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nLali
őstag
Rájöttem, hogy utálom a lámpákat...mindig kifogom a pirosat.Viszek csúzlit..
[ Szerkesztve ]
Bérelhető reklámfelület
-
cila1
aktív tag
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11658 üzenetére
Na beletettem egy új gyertyát. Indul.
Az úgy volt, hogy már mindent szétszedtem. Ma reggel a membránt és a variátort ellenőriztem és ez a dög nem ment leszedett kipuval, kiiktatott szívatóval sem. Na mondom kész, elfogyott az ötlet, be a kocsiba, irány a szerelő. Tudom, hogy nincs ideje most megcsinálni, de ne is lássam. Sajnos a kocsit nem tudtam kipakolni, mert az asszony indult volna. Tetőig áru. Nem baj akkor legalább egy marék alkatrésszel (karbi, szíj, variátor) elügetek a szerelőhöz konzultációra. Nem volt ott (szieszta idő). Hazafelé mérgemben figyelem a benzinkutakat, hopp, az egyik nyitva. Bekanyar, NGK B7HS 6 euróért megvesz, hazahajt, betesz, pöcc, röff
A gyűrűt tegnap ellenőriztem, mikor a hengert leszedtem. Nincs baja. A húzatásos behörgés pedig azért volt, mert levettem e légszűrőt.
cila1! Bocsánat, igazad volt. A húzatásban. Az elinduláshoz nincs köze. Most visszaraktam, rendben van minden. Azaz majdnem minden.
Úgy értem a moci megy, össze is rakhatnám, de az öregség és a megbontás miatt cserélni kell jópár dolgot:
-tömítés a henger és a forgattyúsház között (eltépődött)
-karbi és forgattyúsház közötti könyök (repedt, bár egyelőre csak kívül)
-túlfolyó (?) cső a karbin (rövid)
-műanyag házas réz röpsúlyok (a henger alakba be van kopva két sík, bizonyára csúszik már nem gördül)
-hajtószíj (2,5mm kopás a szélességből)
-hajtómű fedél alá való tömítés (elszakadt)
-légszűrőbe szivacs (öreg, koszos, szakadt)
-légszűrőház tömítése, ahol a két fél műanyag doboz összekapcsolódik (hiányos)
-első fék fékfolyadék tartály (nem műk az első fék, talán a folyadékszint kevés, de nem tudom kinyitni, a csavar be van rohadva, le kell szedni így csé)
-hátsó dobfék betétek (nem lehet már ráállítani)
-csavarok (szedett-vedett, hiányos, egyet fej nélkül szedtem ki a dekniből)Ez így nem kevés, sok kis apróság. Hol érdemes ezeket beszerezni? Bontó? Yamaha márkakereskedés? Internet?
Ha a variátorban cserélek görgőt mit tegyek bele hogy megmaradjon az ereje? Alapvetően nem volt gond eddig, 65-70-et ment 1 éve is. Most 60 körül van a vége, lehetne több is? Kicsit lassan gyorsul, de talán a szíj miatt is, meg szét vannak kopva a görgők. Dimbes-dombos helyen lakom (Toszkána), a lényeg, hogy ne fulladjon be ha megyek felfelé. 82cm3 mellé mi illik? Vagy cseréljek komplett variátort? Mennyi pénz az?
Gondolkodom rajta, hogy a műanyag elemeket is újrafényezem ha már egyszer szét van atomjaira. Elég csúf karcos barnás szürkés most... Mi a technika? Milyen festék kell ehhez? Rezgős pisztolyom van a fújáshoz.
Köszi az eddigi ötleteket és várom a további tanácsokat!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz runner 125 #11657 üzenetére
Úgy lenne jó mint a kocsinál, hogy 2 év után nehézpótkocsit(vagy hogy mondják) lehessen húzni. Ha van M jogsid akkor 1-2 év után már lehessen menni 125ccm-el. De mindenképp támogatom mint a kávédarálóval mászkálni mert azzal észre sem vesznek(vagy nagyon lebecsülnek mert ugye enyém is megy 85(90 jó körülmények között)-öt gps szerint ami kocsi óra is már 100at mutat) És aki pld nem motorozik az nem tudja, hogy mikre képesek. Ha lehetne így menni simán bevállalnék egy 125 4T-t. Az már megy is, nem is fogyaszt és kétszemélyezni is lehetne rajta.
akos3 De vezethetsz.. mopedautót. Amikből van 400-600ccm is.
[ Szerkesztve ]
Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett_3/
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11661 üzenetére
szobát festek és közbe irogatok.A fene nézte.Jobb töbször mint egyszer se.
-
cila1
aktív tag
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11657 üzenetére
Én csak a 125ccm robogókat támogatom. A 125ccm-es motorok ne leygenek már smkp. Azért nem ugyan az! Ne vezessen 0 rutinnal minden B kategóriás cagiva mitot. (most csak mondtam egy erősebbet...)
Egyébként azzal egyetértek a cikkel, h 50essel már nem igazán lehet felvenni a versenyt Azért az enyém nem tartozik sztem a gyenge robogókhoz, de már én érzem magam sokszor szarul[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11655 üzenetére
De, ha beindítod a motor, mivel az a főtengelyen van így pörög folyton.
Ok, én díjazom a kreativitásod, de magamból kiindulva, ha valamivel nem vagyok tisztában előtte kérdezek, nehogy még nagyobb bajt csináljak.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Atomgeszi #11656 üzenetére
Milyen autót vegyek topikban épp tegnap volt róla szó.
A reg.adós részére várhatunk (vagy mindkettőre. )
A 125ccm smkp.-rá nyilvánítását támogatom, úgy, h mindenképpen valami ingyenes elméleti és gyakorlati oktatással járjon. Egy 125-ös robogó is lazán tud 100 felett, némi rutint igényelnek."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz runner 125 #11650 üzenetére
[link] Szép álom?
Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett_3/
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11654 üzenetére
Jó, igyekszem levenni. Egyébként nem tűnik úgy, hogy bármi elmozdult volna benne. A szíjnak van egy mély árka, az árok két oldalának a távolsága nem változott attól, hogy a szíjat levettem és megpörgettem. Ha nincs rajta szíj, akkor sem mozdulnak az alkatrészei (tárcsái sem).
Nem a szíjtárcsát akartam megfogni, hanem a kuplungot, ezek szerint. A lamellásra rá se néztem, gondoltam a lényeg hátul van, de az csak kuplung ugye.
Várjál csak! Akkor a variátornak nem kéne folyton pörögnie? Na mingyá utánan nézek hogy működik ez a variátor. Lehet, hogy ott van vmi bibi...
///Csodálod? Izé, először csinálom és senki nem mutatja ("nem vak az, csak bátor"///
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11652 üzenetére
Igen, azt is megfogja.
A variátor - "röpsúlyos kütyü" - van a főtengelyen, ha leveszed a deklit az a bal oldali. Ott találod a görgőket. A kuplung meg értelemszerűen a jobb oldali.A menetét nézd meg, látszani kell a főtengő végén, h milyen menetes. Az enyém jobbos.
A szíjtárcsát ne fogd meg csőfogóval, mert a hűtőlamellák hamar letörnek, amitől a főtengely nem lesz "kiegyensúlyozva", s könnyen csapágyas lesz.Nem akarlak megsérteni, de fasságot csináltál megint.
Egy robogót szíj nélkül nem járatunk. Mivel így a variátor és a szíjtárcsa között nem lesz "ék" (szíj) s, így széthullik az egész ahogy a varió közeledne a külsőtárcsa felé.
Valószínű, h a nyomólap is elmozdult a varióról, és a görgők kiestek a pályájukból. Le kellene venni végre a variót."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11651 üzenetére
Mert kell hozzá külföldi lakcím azért, s nyilván ez nem mindenkinek adott. Én is kintről vettem 2 hete a Vitara-m, muszáj lesz lepapíroztatnom, mert nincs kinti lakcímem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11642 üzenetére
? Ezt nem vettem teljesen. Szóval a vakgyertya megfogja a dugattyút, így a főtengelyt(?) is. Viszont az nincs összekötve a hátsó résszel ahol a röpsúlyos kütyü van, mert a szíjat levettem (egyébként is csak szíj, nem lánc), szóval hogy is kéne? Egyáltalán milyen menet? Előre forog, úgyhogy ha jobb menet lenne, letekeredhetne, vagy tévedek? Egy bazi csőfogóval meg tudnám fogni, de talán azt nem kéne...
Ma lekaptam a hengert is hamár. Letakarítottam a dugattyú tetejét, de egyébként nem volt semmi rondaság (törött gyűrű v. efféle). Összeraktam, újra elindult. Járattam alapon 10 percet, kétszer újra is indítottam, majd elkezdtem sztenderen, hajtószíj nélkül húzatni. Először behörgött, de még idejében visszaengedtem, másodszor is felpörgött, majd behörgött és leállt, azóta megint nem indul. Mi a csuda ez?
Annyit csináltam azóta, hogy az aut. szívatót kivettem és a direkt benzinjáratot eltömtem, kvázi kiiktattam a szívatót. Holnap tesztelem. Hidegen nagyobb eséllyel indul...
Persze, kell a szíjcsere, csak indulna már el!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11650 üzenetére
Na jó, de kérdem én, ennek fényében, minek a külföldi autóra/motorra magyar rendszám? Ha már nem hazait veszel miért nem jó egy német/szlovák/román/bolgár...?
/Még mielőtt belekötnétek, hogy az nem úgy van, nem egyszerű, cs@szegetnek miatta stb.: 4 éve járok így, no problem/
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
runner 125
nagyúr
Persze, h az.
Egyes autókra 2-3millió a reg.adó. S ez nem a luxus kategória! Hanem egy 10 éves 3 literes benyás BMW-re annyi, persze magát az autót kint megkapod 1,6m-ért.
Ez ma Mo."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11648 üzenetére
Ez rablás.
A Q annnnyukat -
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #11645 üzenetére
...Elnézést, nem olvastam vissza...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
akos3
addikt
Egy külföldi papiros motort mennyiért lehetne forgalomba heylezni itthon? mi ennek a mikéntje?
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #11644 üzenetére
Már meg lett válaszolva.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11640 üzenetére
A régi robogóknál a legtipikusabb, h elhalálozik az automataszivató, s vagy folyton szivat, vagy soha. Csak a baj van velük. Épp' ezért a miénken kb. 3 éve manuális van. 1300ft volt kb. és 20 perc alatt beraktam.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11639 üzenetére
Bele lehet tolni vakgyertyát is, az megakasztja a dugót/hajtókart, bár ez nálam a végső home made megoldás volna. A legjobb a légkulcs, én azzal szoktam lekapni őket.
..vagy még lehet próbálkozni rongy + erős kéz + dugóskulcs + kalapács.A 2,5 mm-es kopás elég korrekt, én cserélnék szíjat.
Eleve a variónál kis mm-es alátéttekkel szokták kihézagolni a varió / külső tárcsa"összeérési" távolságát, h minél ideálisabb felfutást kapjunk.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Atomgeszi #11637 üzenetére
Morinis ditech SR-nél szoptunk is vele annó rendesen. Azon is egy " sportpogram' " volt, aztán 1000km-en elment egy gyertya.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
netreg
tag
Bocs, nem azt mondtam, hogy nem kell rá, hanem azt, hogy nem GO/NOGO a különbség, hanem csak beállításnyi, ahogy írtad is. Mingyá felszerelem azért és akkor ezt kizárhatjuk...
Érdekes egyébként, hogy valaki azt mondja, hogy sok a levegő (légszűrő) azért hörög, valaki azt, hogy sok a benzin (nem zár az automata szívató), abba fullad bele Van igazság mindkettőben, de nem lehet egyszerre igaz. Főleg, hogy tegnap el sem indult már, csak néha picit pöfögött, az elindulásnál pedig a szívató nyitva kell legyen, a légcsonk meg nagyjából zárva... A gyertyán viszont folyton csöpög a benzin és amikor beindult, akkor is előtte jól kiszellőztettem a hengert, úgyhogy inkább sok az olajos benzin... Lehet, lekötöm a 2T olajzót, mert a folyamatos indítási próbálkozás miatt betolt sok benzin még csak elpárolog, de a 2T olaj nem...
Amúgy rátettem egy autós akksit, arról megy az önindító
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11636 üzenetére
Köszi a tippet, mek mingyá. Ja, a membrán épnek tűnik, tegnap néztem, amikor levettem a könyököt. Igen a szívócsonk pont ilyen. Kívül repedt, belül ép. Azért gondolom egyszer eltörik majd, nem? Ez is kb. 12 éves. A Jog nagytesója
Varió görgő? Gondolom a röpsúlyos váltóműben. Nem tudom hogyan kell szétszedni. Van rajta egy 17-es lapfejű anya, de nem tudok ellentartani. A lendkereket vagy mi az, bár vannak rajta lyukak, nem tudom mivel megfogni. Mi a titka?
Szíjat megnézem, de tegnap már levettem és hajtómű nélkül sem ment a moci (nem is indult). A szíj jelölése: YAMAHA 3WF-17641-00 és 10,5-15,5 mm közötti a belső/külső szélessége (lévén trapezoid a keresztmetszete) és 8,5 mm a vastagsága.
Neten külföldi helyeket találtam, ahol lehetne rendelni, akár Japánból is, méretet viszont csak ezt:
YAMAHA 100 AEROX 100 18x8,5x771 000B99003
YAMAHA 100 BW'S 100 18x8,5x771 000B99003
YAMAHA 100 YN NEO'S 100 18x8,5x771 000B99003Gondolom az Axis 90 is ebbe tartozik, akkor viszont a 18 helyett nekem csak 15,5 van. Ez nagy különbségnek tűnik...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
cila1
aktív tag
Légszűrő hogy a picsába ne kellene rá.A mérnökök nem díszből találták ki.PL én rátettem egy sport szűrőt és utána kellett állítanom a levegő csavart.Rendes légszűrővel a levegő csavart 2,5-3 fordulat kiteker a sport szűrővel 0,5-1.Ha nincs szűrő rajta akkor baszott sok levegőt fog kapni és csak hörögni fog gázadásnál.
-
Atomgeszi
nagyúr
Azt, hogy injektoroson nem tudod csak úgy állítani a benzin levegő keverékét... azt a computer számolja ki. Magyarul a sport program annyit takar, hogy valaki belekontárkodott a kompuba és több benyát adott neki. Mintha karbisba tennél nagyobb fuvit.
Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett_3/
-
runner 125
nagyúr
Ha továbbra is szar; nézd meg a membrán lapkákat, nincsenek-e eltörve, vagy, h jól zárnak-e. Szívócsonk kívül hamar megrepedezik, de a mi 12 éves Jogunkon is eredeti van még, belül hibátlan.
Varió görgöket nézted? Mennyire kopottak? Szíjnak a szélességét mérd le, és neten keress valami gyári méretet, azt a kopottságot szemmel nem tudod megállapítani.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11632 üzenetére
@ runner 125 (#11632)
Precíziós utánállítást? Persze nem tudom milyen karbi van a motorodon, de ezen a Yamahán az alapjárati csavart kellően kitekerve a szabályozó henger közel 100%-osan zárja a levegő útját...Rendben! Csak a kedvedért holnap reggel visszarakom a szűrőt. Ha nem indul vagy fullad jössz egy tonikkal Amúgy azért szedtem szét, mert nem volt jó. Szűrővel. Persze most nem jó anélkül sem. Ezért gondolom, hogy nem az a gond, de lehet, tévedek.
@ GabN73 (#11633)
Igen, erre gondoltam én is. Persze nem mértem kompresszorral, szappanos vízzel stb, de az illesztéseknél gondolom az olajos benzint kinyomná, ha eresztene. A karbiból henger felé vezető cső alatt láttam lamellákat, gondolom az a membrán (?). A kipu átenged rendben, de ha levettem sem ment... Egyébként hogyan kell "kiégetni"? Gyújtsam meg?Persze nyilván fojt a légszűrő is, ezt nem is kétlem, de a különbség SZVSZ nem go/nogo...
Egyelőre nem is indul. Nem szíj, valsz nem gyertya (bár azért lehet, holnap mégis veszek újat), szerintem nem karbi. Legalábbis az tiszta, ellenőriztem vagy 3x, persze lehet annak ellenére szar, mert annyi furat ide-oda, hogy nem látom át pontosan miként működik, a tűszelep tuti jó... Talán ha a műhelyben rápróbálnánk egy másikat, egy tuti működőt...
[ Szerkesztve ]
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
akos3
addikt
Bakker ha most azonnal kp-re válthatnám a bws-t akk lecsapnék erre De erről lecsusztammár attól tartok, hisz nem is hirdetem a bws-t...
-
GabN73
addikt
válasz netreg #11631 üzenetére
hmm,tömítések rendben? Hengerfejnél is? Karbinál is(henger/membrán csatlakozásánál) Kipuff ki lett égetve?
illetve membrános?légszűrő: szabályozni szábályozza,mivel valaminek fel kell fognia a port,ezért a levegő se 100%osan megy át rajta...+ ha összegyűlik a por benen akkor is kevesebbet szív.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz netreg #11631 üzenetére
A francokat.
A levegőállító csavarral precíziós utánaállítást tudsz hangolni, úgy h rajta van a légszűrő!
..ha nem hiszed el, kínlódj tovább.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
netreg
tag
válasz runner 125 #11623 üzenetére
???
@runner 125 #11623
Ezt nem értem. Miért fulladna légszűrő nélkül? Nem a légszűrő szabályozza a beáramló levegő mennyiséget a karbiba... Egyébként azért nincsen rajta, mert 3 napja minden nap leszedtem a karbit és néhány egyéb alkatrészt is Jelenleg hajtómű fedél sincs rajta. Se műanyag lemezek, se ülés stb... Lehet, hogy attól fullad, hogy a tankra ülök?@GabN73 #11624
Persze, állítottam is, amint elindult. Szuper volt az alapjárat hidegen/melegen. Kő nem verődik bele, mert egyrészt a karbi szívója oldalra néz, másrészt a légszűrővel összekötő gumikönyököt rajta hagytam, ami így le és hátra néz... Meg aztán 20-30 métert mentem vele össz.Elmentem gyertyáért, de a szerelő szerint, ha van szikra, hagyjam a gyertyát, inkább karbi vagy még inkább hajtószíj a probléma a terheléses fulladás miatt. Úgyhogy szétszedtem azt is A szíjnak persze semmi baja.
Használható ötlet?
[ Szerkesztve ]
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
DigitXT
nagyúr
válasz Gergello #11626 üzenetére
Hehe... De amúgy igaz: légszűrő nélkül telemegy porral/kosszal
seperc alatt, aztán jól leamortizálja a hengert/dugattyút, mindent...Tothgera30: egész tetszetős.
---
Más: megcsináltattam a szívatót, azóta pöcc-röff, szépen megy,
kezdem végre megszeretni: nyögvenyelősen indult a történet.
Sokkal erősebb, mint a SYM volt, szóval megérte a csere. (Más
kérdés, hogy anyagilag eléggé megviselt, de majd helyrejövök...)Jah, amúgy ezek a javítások már nem kerültek semmibe (csak
idő, amíg odavittem a motort, meg egy "kis" BKV-zás*), szóval
valamit javítottak a srácok a renoméjukon a szememben, de ha
nem ilyen hozzáállással adták volna el a mocit, hanem alapból
rendben lettek volna ezek (az amúgy apróságok, csak hát ha a
gép épp ezektől nem működik), akkor talán lett volna mit írni a
#11564-es kérdésre. De így... Korrekt? Megbízható? Szakszerű?
Mint a mesében? Csak egy vicces adalék: ott volt egész nap
a mocim, megcsinálták, amit kellett, de az általuk beszerzett
kisplexi végül nem került fel, mert állítólag nem találták meg...
(Azóta is hajkurászom őket, talán holnap meglesz, elég lol.)*: az sem volt ingyen, basszus, meg hát az idő pénz, sajna....
[ Szerkesztve ]
-
akos3
addikt
válasz Tothgera30 #11627 üzenetére
A sportprogram vajon mit takarhat?
-
Tothgera30
Ármester
Robogó vásárláson töröm a kobakom, bár ez elehet el fog húzódni télig, mert akkor talán esnek az árak, de ez most nagyon megetet szett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gergello
addikt
válasz runner 125 #11625 üzenetére
Karbi nélkül?
-
runner 125
nagyúr
-
GabN73
addikt
válasz runner 125 #11623 üzenetére
vagy csak elég neki kevesebb levegőt állítani Az már a kollégánk gondja ha egy felvert kő éppen a karbiba keveredik
-
netreg
tag
Nem hiszem. A motor gyári állapotú és 1 éve még 65-70-et ment sík terepen. Pöccre indult és csak benzint meg 2T olajat kellett bele tennem. Most meg...
Gondoltam falsot szív a karbi és a ház között, mert a cső kívülről repedt. Leszedtem újra a karbit, légszűrő nincs már rajta, a karbi és a ház közötti gumicsövet is levettem, kívül repedt (elöregedett), belül ép, ki kell cserélni hamar, de most tuti nem ez a hibás, mert a repedés még nem látszik belülről.
Újra szétszedtem a karbit, minden lyukat átfújtam, nincs benne kosz. Levettem a kiput is. Összeraktam, most újra nem indul. Csöpög a benzin, szikra van, de indulás nincs.
Asszem veszek egy új gyertyát. Mi a belevaló gyertya? Most Magnetti Marelli CW7NP van benne. Eddig jól ment vele, csak pár napja pusztult le a moci...
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
netreg
tag
Sziasztok!
Kismotor szerelés ügyben lehet ide?
Moci: Yamaha Axis 1997-98? (82ccm henger, karbi, külön 2T olajzású, automata kuplungos és elektromos szívatós)
Probléma: nem megy. Úgy értem: pöccre indul, alapjáraton elketyeg, de ha ráhúzok még
sztenderen is (terhelés nélkül) csak 20-30%-ig megy, ha tovább húzom a gázt, akkor
behörög, le is fullad akár. Ha leállás előtt visszaengedem a gázt, újra pöfög
normálisan. Mintha elfogyna a benzin? Ill. mintha hirtelen sok lenne a levegő. Nincs
rajta most légszűrő, így kézzel érzem, hogy szívja a levegőt, mint az állat.Amit csináltam eddig: tankot leengedtem, porlasztót szétszedtem, nem láttam benne
koszt. Automata szívató kap 0,3V-ot, gondolom működik.Köszönöm a tanácsokat!
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
Gergello
addikt
Nekem tetszik. Kívülről szép szolid gyári kinézete van. Első kerék az gyári vagy az is aerox kerék? Most kéne moccot venni szerintem neos-t vennék.
-
Gergello
addikt
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11605 üzenetére
miért ne lehetne rajta Neos felni?
-
cila1
aktív tag
válasz runner 125 #11605 üzenetére
Délután rakok fel képet.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz runner 125 #11604 üzenetére
Az túl könnyű megoldás lett volna.. De már megoldottuk szerencsére.
Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett_3/