Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz nickcreeper #27900 üzenetére
Dehogyis.
Az F2, F2 Plus az egyik legjobb választás. Xiaomi 4 Pro (2nd gen) szintén. De ha nincs pénz ezekre, akkor jó az E2 Pro is.Én inkább vennék egy (alig)használt F2-t, F2 Plus-t, mint egy új E2 Pro-t.
Láttam a kérdésed, de azt is, h az Okairól már irt valaki. Többet én se tudok hozzátenni; és ha E2 Pro-t akarsz, hiába ajánlom az F2 sorozatot. Ezért nem irtam én is választ csak.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
őstag
válasz nickcreeper #27900 üzenetére
Nincs baj vele, sőt, a Ninebot F2-es sorozat rendkívül jónak számít. Talán a legjobbnak abban az árszegmensben.
Viszont 400 W (Pro 450 W-os) névleges teljesítményével majd tavasszal, vagy valamikor azt követően, az új KRESZ megjelenésekor agyalhatsz majd rajta, hogy kellene egy olyan roller is, amivel - lakott területen belül - használhatnád a kerékpárutat, és nem kellene az autók közé menni. Mert az eddig megszellőztetett munkaanyagok szerint 350 W fölötti rollerekre már nem a kerékpárhoz hasonló szabályok vonatkoznak majd, hanem kismotorokéhoz hasonló. Ez csak tervezet, de erre a forgatókönyvre van talán a legnagyobb esély.
Ha csak egyedül járnál ebben a cipőben, akkor nem jelentene olyan nagy problémát.
Viszont ha 400-500 W közötti rolleresek tömege egyszerre zúdítja a rollerét a használt piacra (hogy 350 W-os rollert vegyen helyette), akkor a túlkínálat miatt az F2-esekre áron alul se nagyon lesz kereslet.Ez csak feltételezés, nem tudjuk sem a KRESZ megjelenésének pontos dátumát, sem a pontos teljesítmény és sebesség értékeket, de azért elég közelinek tűnik. Sokkal közelebbinek, mint ahány évre rollert vesznek az emberek maguknak. Az eddigi szivárogtatások eléggé egybe csengenek, és azért új vásárlásakor megéri ezt is fontolóra venni.
-
őstag
Van olyan roller amin gyárilag nincs semmi azonosító, ilyenkor a motor serial kerül a gari lapra is. Az épített rollerek meg gyári vázak ezért a gyári adat játszik. Ha meg pl matrica volt és lepergett stb akkor bármit ki lehet találni sn-nek senki nem fogja nézni.
Youtube: Casemod FID Facebook: Casemod FID
-
PociAti
őstag
Az emlegetett kúriás ügyben is valószínűleg egy épített roller szerepelt:
"... közúton ittas állapotban vezette a saját tulajdonát képező gépi meghajtású járművet (a MY1016 250 W 24V típusú elektromos rollert)."MY1016 250 W 24V kifejezésre keresve egy szénkefés motor jön be, nem egy roller.
-
PociAti
őstag
válasz DigitXT #27908 üzenetére
A "MY1016 250 W 24V" szám elég pontosan definiál egy terméket, egy szénkefés motort, amit Magyarországon is lehetett kapni, Aliról szállítási költséggel együtt 23k, nélküle kb. 12.000 Ft.
4 évvel ezelőtt állították le az illetőt ittas vezetésért, ha a roller 5-6 évvel ezelőtt készült, akkor még elég szűk volt a magyar rolleres piac. Egy olcsó projektnek, gyaloglást kiváltó eszköznek nem tűnik olyan borzalmas elképzelésnek, ha a célt és az 5-6 évvel ezelőtti lehetőségeket nézzük, nem azt, mára hová fejlődött ez a piac. -
őstag
válasz bandigyerek #27911 üzenetére
Nekem kb csak nagy rollereim voltak agyon pakolva 50kg+ és lépcsőznöm is kell velük. Jelenleg a 98. saját rollernél tartok Nem tudok megmaradni pálcika rolikon.
Youtube: Casemod FID Facebook: Casemod FID
-
őstag
válasz bandigyerek #27913 üzenetére
Nem az a lényeg hogy mennyit megy 50kb elég, legyen nagy az akku és ha kell akkor gyorsuljon.
Youtube: Casemod FID Facebook: Casemod FID
-
PociAti
őstag
Azért, mert 50 kg+ miért ne lenne pálcika?
Visszatérő téma, mindenki mást ért pálcika alatt. Amikor néha megkérem az embereket, hogy az egyértelműség miatt definiálja mit is értett pálcika alatt, akkor egymással szöges ellentétben álló megfogalmazásokat kapok. Emiatt teljesen értelmét válik az ilyen definiálatlan elnevezés.
-
-
PociAti
őstag
Nálad akkor a pálcika nem is a vázszerkezet felépítésére utal (hogy rudakból áll),
hanem a gumiabroncs méretére. Persze ez így eléggé leegyszerűsítő.Tényleg nagyon kellene már az új KRESZ!
Most már legalább a gépjármű felelősség-biztosítás legalább létrehozott két kategóriát: amire kötelező, és amire nem. Szerintem az abban foglalt kritériumok egész elfogadható vízválasztónak számítanak.
-
DigitXT
nagyúr
válasz PociAti #27917 üzenetére
hogy rudakból áll
Na ezt az értelmezést se találta még ki senki (rajtad kívül).a gumiabroncs méretére
Tévedés, az csak példa, mert általában egy nagyobb váz nagyobb
kerekeken is gurul. (Ha fogok egy Kugoo S1-et, és "rábaszarintok"
egy 10x3 gumis felnit, attól a váz nem lesz nagyobb, masszívabb.) -
mwin
kezdő
Nálunk az Alföldön a pálcika vázszerkezet miatt hívjuk pálcikarollernek az első naptól fogva. Ezenkívül más pálcika csak a lábak lehetnek.
Asus-ról rosszat itt nem szabad írni mert figyelmeztetnek.
-
PociAti
őstag
válasz DigitXT #27919 üzenetére
A nagyobb váz nagyobb kerekeken gurul összefüggés megállja a helyét. Mármint gyári állapotot alapul véve, nem eszetlen átalakításokat.
Viszont a masszívabb felépítéssel szembe mennek az EU-s irányelvek, ahol egyszerre igénylik a kerékméret növelését 12 hüvelyk környékére, és a szállíthatóság megtartását. Közben a roller teljesítménye és sebessége maradjon normál értéken. És náluk a normál érték az legfeljebb 20 - 25 km/h.
Láttunk már próbálkozásokat hasonló cingár rollerekre, ezek külsejére tényleg ráillik a pálcika elnevezés.
Angolok próbálkoznak 16 hüvelykes rollerrel is, a dupla felfüggesztés és számos nélkülözhető extrával belefértek a 25 kg-os súlyhatárba.
https://swiftyscooters.com/products/swifty-go-g500-electric-scooterA normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele.
-
őstag
válasz PociAti #27922 üzenetére
"A normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele."
Ez szimplán hülyeség. 25 járdára sok kerékpárútra kevés, közúton halál. inkább megyek rendes úton felvéve a forgalom tempoját. A járdánál rosszabb nincs egy rolleres számára.
Én úgy vagyok vele, hogy engem vágjanak telibe autóval ne én elém lépjen be járdán egy gyalogos vagy kutya stb. Plusz az eldobált dolgok stb stb.Sokszor gondolod túl a dolgokat. Egy nagy roller sokkal biztonságosabb mint egy pálcika.
Youtube: Casemod FID Facebook: Casemod FID
-
meszarosrob
csendes tag
Sziasztok! Szeretnek tanacsot/segitseget kerni. Van egy kukirin m5 pro-m amivel mostanaig nem volt bajom azon kivul, hogy a gyari 70 km es IGERT hatotavnal joval kevesebbet tudott produkalni lemerulesig /35-40 km/ Szerettem volna a minap feltolteni, de nem veszi a toltest semmilyen szinten, meg csak langyos sem lesz a tolto ha csatlakoztatva van a rollerhez.
amit eddig ellenoriztem:
-fizikalisan nem serult a csatlakozas sem a tolton, sem pedig a rolleren
a youtube videok alapjan ALLITOLAG ha csatlakoztatom a tolto a halozathoz, akkor zoldnek kellene lennie, valamint ha halozati csatlakoztatas nelkul csak a rollerhez dugom hozza, es bekapcsolom a rollert, akkor is zoldnek kellene lennie, de mindket esetben piros a led a tolton. Valakinek barmilyen hasonlo tapasztalata vagy otlete lenne ezzel kapcsolatban? Esetleg van Solt/Dunaföldvár/Kalocsa/Dunaújváros kornyeken valaki, akinek van ehhez a rollerhez toltoje, es /nyilvan nem ingyen/ egy teszt erejeig a segitsegemre lenne?
Meg azt nem neztem, hogy egy multimeterrel milyen elleorzeseket lehetne vegezni, ha ezzel kapcsolatban tudna valaki segiteni, azt is szivesen vennem.
Elore is koszonom a valaszokat! -
DigitXT
nagyúr
válasz PociAti #27922 üzenetére
cingár
Látod, érted te ezt, ha akarod, és nem csak kötekszel.városi közlekedés jövője
Azt hiszed, a roller a megoldás? Naiv elképzelés. Hacsak...
Ki nem tiltják az autókat, mert úgy felszabadul a közút.
'98-ban láttam Párizsban elektromos rollereket elsuhanni,
a járdán, meglepett, de tetszett. 2 db volt, azóta meg sok
lett belőle. És be is tiltották. (Teljesen jogosan szerintem.) -
Dr. Szilikát
őstag
válasz meszarosrob #27925 üzenetére
Tehát lényegében pirosra vált a LED, ennek ellenére nem melegszik?
Erről azt érdemes tudni, hogy terhelés nélkül zöldet jelez és esetedben 54,6 V-ra áll be a töltő kimenete, mivel az akkud 13 x 4,2 V végfeszültségű.
Amikor leterheljük a töltőt, pirosra vált, voltaképpen ez jelzi a töltőáram folyását. Ahogy az akku telítődik, egyre kevesebb áramot vesz fel, míg végül lassan zöldre vált.
ha halozati csatlakoztatas nelkul csak a rollerhez dugom hozza, es bekapcsolom a rollert, akkor is zoldnek kellene lennie
Attól függ, nekem a rollerben van egy dióda, ami visszafelé nem engedi folyni az áramot, így nem lesz semmi. Ennek előnye, hogy egy csatlakozó vagy vezeték stb. zárlat nem az akkut zárja rövidre.
De láttam olyan hoverboard-ot, ahol a csatlakozón mérhető volt direktben az akkufeszültség, a tulajdonos ügyesen meg is olvasztotta valami zárlattal a tűjét, így már nem ment rá a töltő hüvelye. Cserélni kellett az aljzatot, más baja nem lett.
Pirosra vált a töltő akkor is, ha zárlat áll elő a kimenetén.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Dr. Szilikát #27927 üzenetére
Nekem sikerült egyszer egy XLR csatis töltőt rövidre zárni, simán levédte magát. Szerintem (is) az emberünknél a töltő szart be, multiméterrel meg lehet nézni pl. a kimeneti feszültségeket, de a roller töltőcsatlakozójánál óvatosan kotorásszon épp az általad írtak miatt: simán kint lehet direktben az akkufesz, és elpukkanhat.
Szerk: a minap a motoromon mókoltam egy töltőcsatlakozót (építettem bele egy Lifepo4 akkut), hát inkább lekapcsoltam a BMS-en a kimenetet addig. Sokkal megnyugtatóbb úgy dolgozni, hogy bár nagyon figyelsz, hogy ne érjen össze semmi, ha mégis megtörténne a baj, nem lesz durranás, mert nem éles a kimenet. Ezért (IS) jó egy okos BMS-sel szerelt akku, én már sosem építenék mást... (Arról nem is beszélve, hogy mindig érdekelt, mennyi a töltés (generátor fordulatszám függő), a BMS ezt is megmondja, és nem kell semmiféle sönt ellenállás, elvégre 100A-t tud folyamatosan, lazán lehet vele indítózni is, mindent.)
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
"25 járdára sok kerékpárútra kevés, közúton halál."
Minimális KRESZ ismeret azért nem ártana.
Nem a te érzéseiden múlik, mi szabályos és mi nem.
Kerékpárokra és olyan járművekre, melyekre szintén a kerékpárok szabályai vonatkoznak, az alábbi sebességhatárok érvényesek:
- járdán és gyalogos övezetben 10 km/h,
- gyalogos és kerékpáros övezetben (zónában) 20 km/h,
- lakó-pihenő övezetben szintén 20 km/h,
- kerékpárúton 30 km/h (lakott területen belül),
- kerékpárúton 40 km/h (lakott területen kívül),
- 50 km/h sebesség lakott területen kívül az úttesten (bizonyos megkötésekkel)."Egy nagy roller sokkal biztonságosabb mint egy pálcika."
Ajánlom neked is, keress rá a fórumon a jobbulást kifejezésre.
Miért van az, hogy fullface sisakos, átlagon felüli teljesítménnyel rendelkező rollereseknek szokást jobbulást kívánni? Elgondolkodtató ... Nem a roller méretétől, vagy a védőfelszerelések által nyújtott hamis biztonságérzettől lesz balesetmentes a közlekedés. -
PociAti
őstag
válasz DigitXT #27926 üzenetére
Települések struktúrája adott, az utak faltól falig tartományát kell okosan újraosztani. New Yorktól az ázsiai nagyvárosokig vannak rá jó példák szerte a világban.
Ami közös:
- saját gépjárművek számának drasztikus visszaszorítása,
- taxik számának növelése,
- tömegközlekedés fejlesztése,
- kerékpárok / mikromobilitási eszközök számának növelése. Drasztikus növelése, ezekhez új, biztonságos sávok megteremtése.A tömeges elterjedés kulcsa, az olcsó, visszafogott teljesítményű gépekben rejlik. Olyan rollerekre, elektromos robogókra, egyéb járművekre, melyek az átlagos kerékpárossal hasonló teljesítményt és sebességet képviselnének.
Már megint erősen torzítasz, pedig ez folyamatosan visszatérő téma. Párizsban kizárólag rollerkölcsönzők tevékenységét függesztették fel, mert a turisták sok balesetet okoztak vele (vagy szenvedtek balesetet vele). Tehát nem tiltották ki a rollereket! Saját tulajdonodban lehet, és legálisan használhatod. Arra vonatkozóan nem tudtak a szolgáltatókkal rendesen megállapodni, miként lehetne a bérrollereket ön- és közveszélyes idióták számára biztonságosabbá tenni, így (reméljük csak átmenetileg) de a beszüntetés mellett döntöttek. (Pedig erre vonatkozóan is elég komoly fejlesztések történnek. Pl. bizonyos mintázatok alapján ittas utas kiszűrése.)
Magyar statisztikai adatok, és nemzetközi statisztikai adatok is eléggé összecsengenek.
"- A legtöbb baleset alkoholos állapotban történik,
- a balesetek csaknem 50%-a 22 óra és hajnal 6 óra között történik.
- A sérültek 33%-a első alkalommal használja az eszközt."Erre egyfajta megoldást nyújtana a bérrollerek sebességének 15 km/h-ra való korlátozása 21 óra és 6 óra között. Nem tökéletes, de pofon egyszerű megoldás, viszont a mostani helyzetnél biztosan jobb lenne és javulnának a baleseti mutatók.
-
DigitXT
nagyúr
válasz PociAti #27929 üzenetére
Miért van az, hogy fullface sisakos, átlagon felüli teljesítménnyel rendelkező rollereseknek szokást jobbulást kívánni? Elgondolkodtató
Mert ők túlélik, és megírják a történetüket, ellentétben azokkal, a rollerezést a gyaloglás kiváltójaként elképzelő naiv idealistákkal, akik úgy gondolják, hogy pontosan olyan 6 km/h séta tempóban elbotlani, mint 20-25 km/h-nál fogni egy kátyút, és lendületből lefejelni az aszfaltot. Puszta koponyával, mert a sisak ugye csak hamis biztonságérzet, LOL. Na nekik tényleg nem szokás jobbulást kívánni, hanem maximum azon lehet hümmögni a baleseti híreket olvasva, hogy a következő életében vajon másképp döntene-e... Tessék bemenni egy kórházba a traumatológiára, és megkérdezni pár ápolót, mentőst, esetleg orvost, hogy mennyire gondolják biztonságosnak a rollerezést úgy általában... Amíg ismertlenekről van szó, csak statisztika. Veled sosenem... addig nyugi van. Ha már ismerős, neadjisten pl. rokon, akkor kezd elgondolkodtató lenni a dolog, valóban![ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz DigitXT #27932 üzenetére
Az ok sokkal prózaibb.
Olyan tempóval közlekednek, ahol megtörténik velük a baj.
Lehet az műszaki hiba (erősebb dinamikus hatás éri a rollert), egyszerűen elveszítik a kontrollt a roller felett, vagy hosszabb fékút miatt nem tudnak idejében megállni, reakcióidő már kevés a reagáláshoz, vagy olyan hirtelen tűnnek fel a semmiből, hogy a környezetük nem tudja lereagálni. Vagy mindezek kombinációja.A sisak, gerincvédő és társai már csak a rájuk, a gyorshajtókra sűrűbben jelentkező balesetek enyhítésére való. A lényegre nem nyújtanak megoldást, a balesetek elkerülésére.
-
tsilver
aktív tag
Okai Light -vel a régi appot használom ami még diagnosztikát ad, de ma feldobta hogy új verzió van mert új rollerek kerültek bele frissítsem vagy kilépés. Ez a két opció van. Tudtok vmi módszert hogy ne legyen muszáj frissíteni? Android
AudioPC, FireStick 4K Max, Home Assistant, Vu uno/4K SE, Kobra 3D
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz tsilver #27936 üzenetére
Esetleg az alkalmazás beállításainal az engedélyt nem tudod elvenni hogy kapcsolódjon netre, nincs ilyen?
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
DigitXT
nagyúr
válasz PociAti #27933 üzenetére
Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett
történnek rolleres balesetek: ha komolyan gondolod, reménytelen...
Ha egyszer kivasalnak, majd írom én, hogy jobbulást. Ha lesz kinek!Elolvashatnád a saját linked, amikor pl. Xiaomi rolleresnek kívánnak
jobbulást az szerinted mennyivel ment? Vagy mit követett el... És ez
csak az első link az én balesetem óta... Ami meg ugye műszaki hiba,
de "természetesen" az én hibám, tuningoltam = tuti azért ment szét.
A harmadik link meg egy G30, pálcika, szintén nem az a full face-es,
szanaszét tuningolt, 100 km/h fölött veretős valami. Visszamentünk
egy egész évet a topikban. Nem tudni, mire alapozod a statisztikád.
(Ja persze, a következő Peaceliker, s nyilván az ő hibája, hogy telibe
vert egy parkolóból körültekintés nélkül elinduló autót: tudod, hogy
hívják ezt, amit csinálsz? Áldozathibáztatás. Mert nem veled történt!
Addig könnyű nagy pofával írni. Egyszer az aszfalt lefarag belőle.)Egy éven túl meg ott van Casseius, aki nekiment egy sorompónak...
Oké, neki tényleg tuning rollere volt, ami nagy tempóra volt képes...
Csak éppen a konkrét balesetnél pont nem ment gyorsan, nem furi?Menjünk még picit tovább vissza az időben: idős fazon baromi lassú
tempóban, csak éppen kezdő, benéz valamit, le a lépcsőn... Hol volt
a rengeteg tuning rollerrel száguldozó, aki szerinted megérdemelte?
Erről a közvetett tapasztalatról nem is beszélve. Szerintem arról van
szó, hogy még mindig le vagy ragadva a holland biciklistáknál...[ Szerkesztve ]
-
Silentfrog
veterán
Mostanában elég sokat megyek a Segway g 30 rolleremmel, a mai nap olyan munkám volt ami miatt összesen 45 km távot tettem meg. Iszonyatosan elfáradt a lában.
Találtam Monorim márkában utólag felszerelhető ülést.
Valaki használt már ilyet?
Milyen lehet ülve közlekedni rajta?
Szerintetek elférek rajta állva is úgy ha nincs leszerelve az ülés?
Jó ez a nagy hatótáv, lehet ülve picit kényelmesebb lenne. -
alphamooncam
őstag
válasz Silentfrog #27940 üzenetére
Ülés rollerre témához.
Amikor eldöntöttem, hogy nekem lesz rajta ülés, elfogadtam hogy egyéb átalakítások is szükségesek lesznek, a megváltozott vezetési helyzethez igazítás miatt.
Ezek:
- Kormányrúd hosszának lerövidítése.
- A kormányrúdban futó LED-ek infrared érzékelő eldobása,
- Vezetékek áthelyezése, átfűzése.
- Kormány beállítása, döntése/szögbe állítása
- Fékkarok, kezelőszervek helyének optimalizálása a megváltozott vezetési helyzethez igazítása.
- Lábtartó ( PEG ) felszerelése.Most ennyi, de lehet volt még más is, csak most nem jut eszembe.
A fenti átalakítások, igazítások, beállítások nyilván az enyémre a Dualtron Citymre vonatkoztak.
Más rollereken nyilván más lesz, de ez nem csak annyi, hogy rádobunk egy ülést...
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
PociAti
őstag
válasz DigitXT #27938 üzenetére
"Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett történnek rolleres balesetek."
Ebben teljesen egyet értünk. A relatív gyorshajtás nem véletlenül olyan népszerű fogalom balesetek esetében. Hiába "szabad" mondjuk kerékpárúton 30-as sebességgel haladni, adott szituációban 15 vagy akár 10 km/h sebesség is túl gyors lehet.Általános iskolás tanárom mesélte, bátyja kb. 20 km/h sebességgel haladt fel egy hídra, de jégfolton megcsúszva az általa vezetett taxi áttért a túlsó sávba és frontálisan ütközött egy nyugdíjas házaspárral. Meszes nyakú néni helyszínen életét vesztette. Tárgyaláson azt mondták neki, ha tolta volna a kocsit, akkor is relatív gyorshajtásra kellene hivatkozniuk, ha a sebesség miatt nem tudja uralni a járművet.
Annyit tudunk, hogy 2024. tavaszán egy Xiaomi gyártmányú rollerrel belement egy kátyúba, amit nem vett észre. Megütötte a könyökét, nem tört el. Valamit szeretnél még hozzáfűzni, vagy hozzákölteni?
Mert az általad kiválasztott esetek gyanúsan a gyorshajtás, relatív gyorshajtás kategóriába tartoztak.
Nedves úton, kanyarodva, vagy két lépcsőfokon lefelé... Ezt mind meg lehet valósítani jó szögben, óvatosan megközelítve.Nálad a műszaki hibát mi váltotta ki, azt ugye nem tudhatjuk.... Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Sajnos azzal kapcsolatban nincs statisztika, hogy a műszaki hibák mennyire a határok feszegetése miatt történik. Például dinamikus vezetés hozzájárul-e ahhoz, hogy a Kugoo S1 gyári első villája kitörjön. (Ha jól sejtem kétszer is.) -
Tangerine
senior tag
válasz alphamooncam #27941 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy robogót akarsz csinálni a rollerből. Akkor már egyszerűbb venni egy robogót, ami már alapból tudja ezeket.
Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?
-
alphamooncam
őstag
válasz Tangerine #27943 üzenetére
"Nekem úgy tűnik, hogy robogót akarsz csinálni a rollerből. Akkor már egyszerűbb venni egy robogót, ami már alapból tudja ezeket. "
Eleve motort lett volna jó venni, de a jelenlegi "rollerem" is csak cipőkanállal fér be a liftbe.
Kormányszárak így is csak lehajtva férnek el.
Mielőtt megkérdeznéd, ami fehér pányva meg középen lóg a kormányról, azzal húzom álló helyzetbe a rollert. A lift tükrében pedig a hátam mögötti villanyóra szekrény látható lakattal*
Normál, vízszintes helyzetben meg íííígy néz ki a nappalimban.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
DigitXT
nagyúr
válasz PociAti #27942 üzenetére
az általad kiválasztott esetek
Nem az általam kiválasztott: ez az összes eset az elmúlt bő egy évből, amikor valakinek jobbulást kívántak a topikban. Ezekről te állítottad azt, hogy kizárólag a full face sisakban "jaszkarizó", 25 km/h-t hírből sem ismerő "épített" rolleresek esetében történtek meg, és, hogy ez mennyire elgondolkodtató... Nos, úgy néz ki, nem teljesen igaz az állításod, egy sima gyári Xiaomival is el lehet esni, és utána lehet neki jobbulást kívánni. (Tehát szerencséje is volt, mert nem baszta szét a fejét az esés közben, akkor már nem lenne kinek.) Vagy ugye ott egy G30, ami szintén pálcika - habár méretileg már inkább közepes, de a 10x3 talán nem megy rá. Aminek két kereke van, azzal el lehet esni, függetlenül attól, hogy a végsebessége csak 25 km/h, vagy sem. Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész. De ugye te is nagyon bátor vagy, és néha meghúzatod 20 km/h-ig: tudsz annyival gyalogolni?ha a sebesség miatt nem tudja uralni
Nem tudom ezzel a történettel mit akarnál elmondani: nem a sebesség miatt... A jégfolt miatt... Szerinted a bíróság szerint csak azért volt hibás, mert ott volt? Nem egészen. A taxi sofőrje számíthatott volna a hídra felhajtásnál lefagyásra (hiszen tél van, fúj a szél, néha még táblával is jelzik a veszélyt), így kvázi jogosan baszták meg a baleset okozásáért, ellenberger, ha mondjuk valaki kiönt 5 liter étolajat, és azon csúszik el, arra meg nem kellett volna számítania. Ha minden kanyart úgy közelítenél meg, hogy mi van ha valaki épp odaszart a közepére (ja igen, a lószar is egy közkedvelt téma a bicikliúton, mert el lehet rajta csúszni), akkor sehova nem érnél oda soha. Sőt, jobb, ha el sem indulsz, az a biztos.Ez amúgy nagyon népszerű arab országokban: akármilyen baleset történik, akármekkora barom is a helyi lakos, mindenképpen a turista a hibás, mert ha nem ment volna oda, nem történik baleset.Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Érdekes elképzelés, csak sajnos nincs semmi alapja, mivel nem hajtott kerék volt: szerinted milyen nyomatékot kapott gyorsítás közben? Ha arra gondolsz, hogy korábban fáradt el, hiszen a gyárinál nagyobb sebességről nagyobb fékerőt kell kifejteni ugyanazon fékúton való megálláshoz, az már lehet, hogy igaz, ellenberger emellett olyan motorfékem volt (a hátsó keréken), hogy az első féket nagyon keveset kellett használnom... Megkockáztatom, hogy kevesebbet, mint amikor még gyári volt, és nem volt motorfék. De tök jó amúgy, hogy egy anyagfáradásban is megtalálod az áldozathibáztatás ezen gyönyörű módját. És ha gyári állapotában törik ki a küllő, egyszerűen azért, mert gagyi kínai öntvény? Akkor kitalálnád, hogy biztos azért volt, mert én nem vagyok 65 kg, mint te. Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért. Szomorú. Természetesen nem kizárt, hogy néha így van, de egészen biztos vagyok benne, hogy nem minden esetben. Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is: érdekes gondolat. És ezt azzal "bizonyítod", hogy veled még nem történt semmi (kivéve az elütött biciklistát, de azt hagyjuk is), és hát te nagyon ügyes vagy, mindenki más meg fakezű, de legalábbis relatív gyorshajtó...Ha jól sejtem kétszer is.
Ó igen, jól sejted... Az első ilyen alkalommal mintegy 10 km/h sebességgel, megkoccoltam a járdaszegélyt, és a hanyag gyári hegesztés elengedte magát. Védőfelszerelés nuku, komolyabb sérülés mégsem történt, csak "hasra estem"... Szerintem elrepedt egy bordám, de meggyógyult magától. Sisak sem volt rajtam: szerencsére a szemüvegem sem esett le, mert az többe fájt volna, mint maga a roller... Nagyobb nyomatékot kapott a villa? Lehet. De azért vegyük észre, hogy ekkor már dupla motoros volt a vas, magyarán épp ellenkezőleg: minden gyorsításnál kevésbé terhelődött az első villa, ahogy húzta a szerelvényt, hiszen ugyanekkor tolta a hátsó motor is... Vica versa, minden lassításnál kevésbé terhelődött az első villa, ahogy tolta a szerelvény, hiszen ugyanekkor fékezett a hátsó motor is. Miközben dinamikusabban vezettem, mivel a roller képes volt rá. Vannak amúgy a világon sokan, akiknek kitört a full gyári S1 első villa (pedig nem mentek dinamikusan), ez egyszerűen egy gyártási hiba*, amit amúgy később javítottak is, később már normálisan körbehegesztették őket. Második eset, komolyabban tuningolt roller (de még mindig ugyanaz a szar váz), elengedi magát a jobban körbe hegesztett első villa, csak éppen nem is annál a hegesztésnél. El volt rozsdálva. Szerencsém volt, mert fel voltam rendesen öltözve, így nem törtem el a könyököm, mint amúgy olyan sokan rolleren (igen, pálcikán is, mert nem kell hozzá nagy sebesség), és megmaradt az arcberendezésem is, mert megfogta a full face bukó a becsapódást. Azt mondod, hogy azért történtek az esetek, mert rajtam volt a bukó, én meg azt mondom, hogy ez egy akkora baromság, mint ide lacháza. Igen, nyilvánvaló, hogy nagyobb sérülést lehet összeszedni nagyobb tempónál, csakhogy a legutóbbi esésem, amibe később majdnem belehaltam (lép sérülés, ami későn derült ki) nagyjából 25 km/h-ás sebességnél történt, mégis sikerült szerencsétlenül esni, pont a kitört küllők okán (leszúrt az eleje, rosszabb, mint egy sima kátyú), balra perdülve. Ezért tört el 9 bordám, és a bal kulccsontom. De mivel volt rajtam sisak, meg tudtam írni a sztorit. És kaptam, hogy jobbulást. Mármint a normális fórumtársaktól, akik nem akarták kihozni az egészből, hogy természetesen az én hibám, hogy volt egy hobbim (roller építés/tuning), amivel többet tanultam az elmúlt 5 év során az egész műszaki hátteréről, mint azok, akik megveszik a gyárit és mennek A-ból B-be, kis szerencsével balesetmentesen.*: a fő probléma, hogy nincs semmilyen minőségbiztosítás. Ahogy FID szokta fogalmazni, minden roller szar, csak valamelyik másképp szar. És amikor több százezres vasakra kell még költeni, hogy biztonságosabb legyen, mint gyári állapotában azért az is elgondolkodtató, hogy hol tart most ez az ipar. (A párizsi tiltásra visszatérve, nem csak az volt a baj, hogy a bérrollereken piásan verették a turisták, hanem az is, hogy sok lett belőlük. Túl sok. Oké, hogy a magánkézben lévő rollereket használhatod, mert messze nincs még annyi belőlük, hogy kiverjék a biztosítékot, de folyton azt vizionálod, hogy majd elterjednek és az milyen fasza lesz. Ja, nagyon fasza lesz, ha lesz nekik külön "rollerút", mert az belátható, hogy az autók közé rohadtul nem valók, főleg azzal a mentalitással, hogy ráállok bármiféle védőfelszerelés nélkül, és usgyi, mert gyalogos vagyok, csak gyorsabb... Bicikliúton meg a 20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne. Majd 2030-ban.)
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz DigitXT #27946 üzenetére
Szerintem meddő vitát folytatsz. Az alatt a pár hónap alatt amióta itt olvasok, majdnem mindenbe beleköt az úr vagy van rá egy rossz szava.
Hagyjuk ezt a "csak jót akar" szöveget.Bringások meg mennek mint az őrült. Beláthatatlan kanyarban (beingaút mellett bokor vagy fal) úgy mennek mint a marha. Se hall se lát, gyök kettővel épp begurulgatok minden nap látok vagy 2 ijjedt fejet aki félrerántja a kormányt. Mert középen megy a gyök és gyorsan.
Szerk.: ezt nem csak rolleren, biciklivel is tapasztaltam.[ Szerkesztve ]
Ja
-
nagyúr
2hete kb pont ezt írtam Úgy látom akkor nem csak felénk járnak ilyen őrült bringások!
-
h1mpi
félisten
válasz alphamooncam #27945 üzenetére
Hát ez kemény így, akkor nekem szerencsém van, mert betolom a Nami-t és még marad elöl-hátul 20 cm.
Fully electric lifestyle!
-
PociAti
őstag
válasz DigitXT #27946 üzenetére
"Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész."
A roller soha nem lesz olyan biztonságos, mint a gyaloglás. Gyalogosként stabilan megállsz a lábadon, a rolleren magasabban állsz egy instabil szerkezeten."Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért."
Az állítás egyik pontja sem igaz.
Rollerral még nem történt baleset, kerékpárral kétszer is.
A rolleres nem minden esetben felelős a balesetért, de meglátásom szerint sokkal veszélyesebben közlekednek, mint a kerékpárosok. A gyorsulás mértéke miatt és mert a teste gyorsulás során mozdulatlan állapotban van, sok minden hozzájárul a nehezebb kiszámíthatósághoz olyan szituációban, amikor szempillantások alatt kell felmérnie az autósnak a forgalmat.
És ezt súlyosbítja még az "élvezeti faktor". Túl sokan és túl vagányul közlekednek. Gyorsabban, és dinamikusabban, mint kerékpárral képesek lennének rá, vagy ahogy a reakcióidejük alapján kontrollálni tudnák a helyzetet."Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is"
Én ilyet nem mondtam és nem is hiszek benne.
A sebesség csökkentésével viszont hozzá lehet járulni ahhoz, hogy a vétlen fél esetleg korrigálni tudjon a másik hibáján.---
Ezek szerint esetedben a műszaki hibák pusztán a pech kategóriájába tartoztak. Anyagfáradás. Több kilométer lett kihozva a járműből, mint ami abban a konkrét egyedben benne volt. Elfogadom, ezt előre nem lehet kiszámolni.
"20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne."
Ha a városi közlekedést nézzük, talán nem a kirívó esetekből kellene kiindulni, hanem miként közlekedik a többség. Az, aki a közlekedés ritmusát megadja.Forrás: Recommendations on Safety of E-scooters (EU, 2023)
"Több ország, köztük Dánia, Németország, Norvégia, Svédország és Svájc 20 km/h-ra korlátozza az e-scooterek maximális sebességét. Az alacsonyabb sebességek csökkentik az e-scooterrel közlekedők, a gyalogosok és más közlekedők súlyos sérülésének valószínűségét.
...
A 20 km/h magasabb, mint sok városi területen közlekedő pedálos kerékpár átlagsebessége. A 18-29 éves pedálos kerékpárosok átlagsebessége a férfiak esetében 18,2 km/h, a nők esetében 16,9 km/h volt."---
Pont nem azt vizionálom, hogy legyen külön rollerút. Az ellenkezőjét állítom, a meglévő településszerkezetek többségében az épületek miatt nagyon szűk az a terület, amin osztozkodni kell a gyalogosokkal, kerékpárokkal, autósokkal, esetleg fákkal és egyéb objektumokkal.
A kerékpárút az, amin osztozkodni kell a rolleresnek és kerékpárosnak. Ezt látom példaként olyan országokban, ahol visszaszorították az autók számát. Csak ott normális, gyalogosoktól leválasztott széles kerékpárutakat hoztak létre. Ez elég sok helyen még idehaza is megvalósítható lenne. És helyi felújításokat nézve nagyjából ebbe az irányba haladunk.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest