Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Dzoli #991 üzenetére

    ''A jótállás és garancia kapcsán valóban kijelenthető, hogy a két fogalom egyet
    Ha nincsen jótállás egy termékre, szavatosság még vonatkozhat rá. Főszabályszerűen minden termékre vonatkozik bizonyos időtartamra szavatosság. A reparációs lehetőségek (csere, javítás, vételárcsökkentés, illetve vételár-visszafizetés) a szavatosságnál is ugyanazok mint a jótállásnál. A különbség a jótállás és a szavatosság között annyiban van, hogy szavatosságnál nem az eladónak, hanem a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibájának eredete már vásárláskor meg volta a termékben. Tehát a szavatosság esetén a fogyasztóra hárul, hogy az esetlegesen szükséges szakvéleményt a hiba jellegéről beszerezze, a vizsgálat költségeit megelőlegezze. A közelmúltban életbe lépett új szabályozás annyiban azonban tovább erősítette a fogyasztók helyzetét, hogy, a vásárlástól számított első hat hónapban jelentkező meghibásodás esetén, már a szavatosságnál is gyakorlatilag a jótállással egyenértékű a fogyasztó helyzete: elegendő a hibát bejelentenie, a meghibásodás körülményeit már az eladó köteles vizsgálni és igazolni.''
    [link], [link], [link], [link].


    [Szerkesztve]

    Amd - Radeon - Ryzen

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés