Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#33951) Pyttawrx válasza Csabex (#33944) üzenetére


Pyttawrx
HARDVERAPRÓD

Ezen nincs mit kifejteni, valamiért olcsóbb. Nem azt mondom, hogy nem felel meg a minimális követelményeknek, de én ebbe kocsiba nem tenném ez lehet kényesebb is, ahogy írtad is, 2.0 TDCi 96kw, már majdnem gonoszkodtam, de elbújhat a te 1000 lovas pacid előtt :D sorry.
Szóval, szerintem "finomabb" és több adalék van benne, mint az auchan üzemenyagban.
Természetesen nem vitázni szeretnék.
Még az előző kocsimba tankoltam 1x (a mostani J und J Kft. MAXIline Töltőállomáson), mondván mi baj lehet, 95-ös benzin-t és az akkor 7-7,5 fogyasztás, hirtelen 12 lett. Ebből tanultam, hogy az ilyen kutak nem mindig jók, hiába van meg a minősítés. Nyilván ez csak 1 tapasztalat. Én nem akarok senkit meggyőzni leírtam. Egy szónak is száz a vége: Mindeki ott és azt tankol amit jónak lát

(#33952) flymi válasza Csabex (#33946) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Micsoda beszéd?! Fogd meg a söröm! :D

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#33953) #27070592 válasza Csabex (#33946) üzenetére


#27070592
törölt tag

1000le? :)
Akkor gondolom 160 litert simán be tud hörpinteni. Főleg a 91-es német Aral benzinből. ;]
Egyébként keréken mérted, vagy a főtengelyen? Vagy bemondásra? Vagy a hanghatásból számoltad ki?

(#33954) kcsa


kcsa
veterán

Amióta megnyitott az auchanos benzinkút, azóta oda járok, harmadik autót használom azóta. Mindegyiknek motorbaja lett, felgyulladtak, széthullottak, mondta a szomszédom is hogy szar. Soha semmi motorikus nem történt, de azt is mondtam már, hogy tán a top3 legalacsonyabb fogyasztásban vagyok azonos autók között spritmonitoron, úgyhogy ennyi a véleményem a 16 literes fogyasztásokról is :)

Ja és hétfőn megy bele az 5w20 ide is.

Kihagytam valamit? ;]

(#33955) darvinya válasza #27070592 (#33953) üzenetére


darvinya
titán

Benzin katalitikus krakkolásból 75–81 80–85
Polimerbenzin 85 100

:D és az 1000 lovacska sem hal éven.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33956) #27070592 válasza darvinya (#33955) üzenetére


#27070592
törölt tag

"RON vagy MON"

A PON-t kihagytad..

De akkor lenne igazi katyvasz a rendszerben, ha kötelezően csak e20 benzinekkel járhatnánk mint a brazilok. Egyébként tudsz brazilul? ;]

(#33957) darvinya válasza #27070592 (#33956) üzenetére


darvinya
titán

Így lehet játszani a jelölésekkel, ami mind szabványos, csak ép az autónak nem ideális.
Persze a kút(lánc) így tudja csillagászati profitot kihozni.

Itt jön, hogy oktán növeléssel nem jár együtt, a motor jobb futási és fogyasztási adatokkal.
Hiába a nagyobb oktán, ami valójában nagyobb kompresszió tűrést jelent.
Így a kisebb kompressziós motornál rosszabb lesz a teljesítmény, fogyasztás növekszik.
Újabb autó ECU-ja kis mértékben tudja állítani a gyújtásszöget, de az nem hoz vissza annyit, amennyit veszt.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33958) sparta2


sparta2
tag

Nos, egy érdekesség részemről is a benyával kapcsolatban. Alapvetően OMV-t preferálom, de nyilván ott tankolok ahol éppen kifogy. Viszont az utolsó soroksári Auchan-os tankolásommal fél literrel kevesebbet fogyasztott a MaxxMotion 100+ - hoz képest és sokkal csendesebb, rugalmasabb volt vele a motor. :F
Természetesen ugyanolyan felhasználási körülményekkel.

[ Szerkesztve ]

(#33959) troll81 válasza sparta2 (#33958) üzenetére


troll81
addikt

Igen lehetseges gondolom gyári a szoftver az autón, nincs után igazítva a nagyobb okán számhoz.
Én tartom a min98 ast.

(#33960) #27070592 válasza darvinya (#33957) üzenetére


#27070592
törölt tag

Plusz itt jön a képbe a lassan terjedő benzin-konteo, mi szerint a 100-as benzinek kopogásos égést okoznak az öregebb motorokban, de jó 95-ös benzint sem találsz már sehol mert kötelezően e10 mindegyik.
2030 a megcélzott dátum, ekkorra ki kell pusztulnia a piacról a ma még tízmilliószám futó szívóbenzines autóknak, így nem okoz majd megemészthetetlen törést a villanyautók hatalomátvétele.
Vitás kérdés.

(#33961) sparta2 válasza troll81 (#33959) üzenetére


sparta2
tag

Persze gyári minden. A kezelési szerint minimum 95-ös benya kell(E5, E10), de ajánlott a prémium használata és ha két hónapig áll az autó, feltétlenül E5. Én is ragaszkodom az E5-höz, már csak elvi okok miatt is.

(#33962) troll81 válasza #27070592 (#33960) üzenetére


troll81
addikt

Menyivel öregebb motorok?
Elvileg elég régóta van kopogas érzékelő és korrigál.
Akkor az st is öreg 2006 os. :DDD nem hallottam még kopogva járni.
Egy faszsag a villany bazár...
Majd ha egy toltessel elmegy min 700 km és használva klíma világítás rádió stbb összesen akkor talán vennék.

(#33963) oliwire válasza troll81 (#33962) üzenetére


oliwire
őstag

OFF: [40 millió forinttól indulhat a dízel-hatótávú új Mercedes villanyautó alapmodellje]

kíváncsian várom, hogy Fordék is be akarnak-e ilyenbe szállni :))

(#33964) kcsa válasza #27070592 (#33960) üzenetére


kcsa
veterán

Én boldogan vennék mászkálós autónak elektromost, de most már ott tartunk hogy Dacia sem kifizethető :DDD Maradnak a tízévesek. Autóban természetesen :D

(#33965) #27070592 válasza troll81 (#33962) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ez is vitatéma.
Ismered a konteok természetét. Egyik fele hülyeség, másik fele alaptalan. Majd ha már elmúlt és túl leszünk rajta, akkor lehet elemezni.
Elvagyok a szívóbenzines mk1 Focussal, 2002-es, ezt is bőrözgetni kell, mert ugyanúgy eszi az idő mint az összes többit. Ilyen a proletárok sorsa.. :DDD

Nekem elég lenne 500km hatótáv is, ha öt perc alatt föl lehetne tölteni és a villany fúziós erőműből jönne, olcsón és tisztán.

(#33966) darvinya válasza #27070592 (#33960) üzenetére


darvinya
titán

Itt jön, hogy oktán növeléssel nem jár együtt, a motor jobb futási és fogyasztási adatokkal.
Hiába a nagyobb oktán, ami valójában nagyobb kompresszió tűrést jelent.
Így a kisebb kompressziós motornál rosszabb lesz a teljesítmény, fogyasztás növekszik.
Újabb autó ECU-ja kis mértékben tudja állítani a gyújtásszöget, de az nem hoz vissza annyit, amennyit veszt.

Alkohol származék szinte a legkisebb nyomás hatására gyullad, így az még rá segít.
Kopogásos égést gyújtásszög és kevés adalék adja.
Morgó járást pedig elégtelen égetés miatt van.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33967) kcsa


kcsa
veterán

Ezt csak úgy itt hagyom: Bioetanol
"...A magasabb oktánszáma (RON: 121) és kompressziótűrése miatt turbofeltöltős motorokban..."

(#33968) subaruwrc válasza #27070592 (#33960) üzenetére


subaruwrc
félisten

az ritka nagy baromság
pont hogy jobb a kompresszió tűrése a nagyobb oktánszámú üzemanyagoknak, az kopogásos égést önmagában nem fog okozni
de nem mindegyik motor tudja kezelni,az tény

(#33969) Dißnäëß válasza kcsa (#33967) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Mennék én E50-en meg E100-on is, ha tudná az ECU, meg nem enné meg a gumi alkatrészeket olyan gyorsan.. :D Szóval sajna a 2006-os autó még nem járhat ilyennel. Bár mintha lehetne átalakíttatni, errôl nincs infóm.

Gáz is jó lenne, sôt... csak ott meg a hidrotôke-mentes motorokat túl gyakran kell (20k-nként) szelephézagra ellenôriztetni. Na mondjuk nem mintha nem cserélnék olajat 10-ezrenként, de akkoris.

[ Szerkesztve ]

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#33970) darvinya válasza kcsa (#33967) üzenetére


darvinya
titán

…hagyományos motorokban akár 25%-ot is megközelítheti a többlet üzemanyag-felhasználás

Turbó motorosok nagyobb sűrítéssel dolgozik, ezért jobb a nagyobb oktán.
De ezt írtam.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33971) Joker88 válasza kcsa (#33964) üzenetére


Joker88
őstag

'Maradnak a tízévesek. Autóban természetesen :D'

Ki gondolt itt másra? ;]

In loving memory of Garrett Lockhart

(#33972) kcsa válasza darvinya (#33970) üzenetére


kcsa
veterán

Nem, te ezt írtad: "Alkohol származék szinte a legkisebb nyomás hatására gyullad, így az még rá segít."

(#33973) darvinya válasza kcsa (#33972) üzenetére


darvinya
titán

Csakhogy magasabb oktánszám nem az alkoholra vonatkozik, hanem a keverékre.
Amúgy próbáld ki, kell egy üllő, egy min.1kg-os kalapács, min.90%-os alkohol, és tiszta 95-ös benzin.
Önts üllőre min.90%-os alkoholt és csapj rá kalapáccsal, utána ugyanezt tiszta 95-ös benzinnel.
Nézd meg melyik ég el maradék nélkül.

Ha olyan jó lenne az alkohol, rég nem fosszilis üzemanyaggal mennének az autók.

A bioetanol E85 oktánszáma 104-105, viszont a fűtőértéke 30 százalékkal kisebb, mint a benzinnek. Etanolozni ezért csak azoknak éri meg akik tuningolnak, növelik a motor kompresszióját, és ki tudják használni a belső égésű motorokban az E85 104-105-ös oktánszámát.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33974) kcsa válasza darvinya (#33973) üzenetére


kcsa
veterán

Csak tudnám ki a f.. ene beszél alkohol százalékokról meg kalapácsos öngyulladásról? Meg maradék nélküli égésről? (??)

Az alkohol kompressziótűrése magasabb mint az átlagos, szabványos, ilyen-olyan módon adalékolt benziné?
Igen.

Minden más amit leírtál az Csubakka védelem.

(#33975) #27070592 válasza kcsa (#33964) üzenetére


#27070592
törölt tag

Szintén. :)
Úgy elszálltak az árak, hogy a vírushiszti előtti és jelenlegi árak különbségéből már lassan kapsz egy tíz év körüli vállalható használt autót. Kis túlzással.
Nem tudom mennyi az esélye egy megfizethető elektromos népautónak. A gyártó mindegy is, legyen rá gyári hajtásrendszer-garancia és minden sarkon szabad töltő.

(#33976) kcsa válasza #27070592 (#33975) üzenetére


kcsa
veterán

Mondjuk pont ma láttam először Dacia Spring (mint legolcsóbb elektromos autó) gyorsulási videót, hát inkább sírni tudtam volna :D

(#33977) darvinya válasza kcsa (#33974) üzenetére


darvinya
titán

Kompresszió tűrés maga a kalapácsos homemade módszer.
Ugye, a két fém közötti folyadék összepréselés nem más, mint a kompresszió.
De legyen, én nem fogok 95-ös motorba 100+ -ost tankolni.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33978) Csabex válasza Pyttawrx (#33951) üzenetére


Csabex
őstag

Persze, egy TDCI esetében talán meggondolnám én is, de pl. van ismerős aki szintén Auchantól tankol egy B8 Passatba. Gonoszkodhatsz, jól benéztem ott egy nullát :D Világos, szó sincs vitáról, csak eszmecsere és valójában fel is tetted a pontot az i-re, mert tényleg mindenki ott és azt tankol amit jónak lát.:DDD

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#33979) Csabex válasza flymi (#33952) üzenetére


Csabex
őstag

Fogom én, fogom de aztán eredmény is legyen ám :DDD

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#33980) Pyttawrx válasza Csabex (#33978) üzenetére


Pyttawrx
HARDVERAPRÓD

Most így viccen kívül. Egyszer (vagy többször is) :D szívesen kipróbálnék egy 500LE vagy nagyobb teljesítményű kocsit.

(#33981) marcusa


marcusa
addikt

Sziasztok!
Nemrég vásároltunk feleségemnek egy 2011 mk7 1,25 82Le Fiestát. Mostanra értünk a végére a verzérlés-olajcserének, futómű felújításnak, így most elkezdenénk a kevésbé fontos, inkább komfort hibák javítását.
A vezető oldali hangszóró nagyon recseg, tudnátok valamilyen hangszórót ajánlani ami valamivel azért jobban is szól, mint a gyári?
A cd lejátszó bekapta az egyik cd-nket, azóta cd error-t ír és nem adja ki. Van erre megoldás, vagy csere? 😃
És ha már zene, az előző autóból megmaradt egy Blaupunkt GTB 8200 aktív mélysugárzó, ezt a gyári hifihez be lehet valahogy kötni?
Köszi!

:-)

(#33982) darvinya válasza Pyttawrx (#33980) üzenetére


darvinya
titán

Néha van Mustang teszt vezetés, utóljára GT volt.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33983) Csabex válasza #27070592 (#33953) üzenetére


Csabex
őstag

Igen, ez csak úgy vedel mint egy oktánfüggő :D Fluxuskondi segítségével számoltam ki 22:04-kor valamelyik este :DDD

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#33984) Pyttawrx válasza darvinya (#33982) üzenetére


Pyttawrx
HARDVERAPRÓD

Kezdetnek ez is jó lenne :D, vagy a kamerás kocsi is.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#33985) Hieronymus válasza darvinya (#33977) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Ugye, a két fém közötti folyadék összepréselés nem más, mint a kompresszió."

Ez így nincs rendben.

1.Az üllőre sohasem ütünk közvetlenül kalapáccsal. Az ütés folyamatában felvett mozgási energiát közel nulla úton kell leadnia a kalapácsnak. Az energia részben hővé alakul, részben az érintkező anyagok szerkezetét károsítja.

2. A folyadékok, legalábbis azokon a nyomásokon amit mi alkalmazunk összenyomhatatlanok. Az üzemanyag kompresszió tűrőképessége sokkal magasabb, mint a befecskendezési nyomás. A befecskendezés után már másik történet kezdődik. Optimális esetben a befecskendezett üzemanyag mennyiség gáz közeli méretű cseppekké alakul. Ekkor már van értelme a kompresszió tűrésről beszélni. De a hőmérsékletnek is szerepe van a folyamatban. Az gondolom azért tiszta, hogy a folyadékot sokkal nagyobb nyomással kell az égéstérbe préselni, mint az égéstér aktuális nyomása.

Az üllőre ütéskor a folyadékot sikerül meggyújtani. A folyadékban keletkező súrlódási hő. A mikró méretű acélszilánkok, .. indítják be az égést. De ez nem bizonyító erejű következtetés az égéstérben robbanógáz elegy nyomástűrésére.

A robbanó térben lévő robbanóelegy nyomástűrő képességét adalék anyagokkal javítják. Régen ólom tartalmú anyagot használtak. ma már kevésbé környezetszennyező anyagokat. Kellemetlen mellékhatása, hogy nem lehet az üzemanyagot hosszan tárolni. Idővel lebomlik a segédanyag.

A modern autók motorjai a robbanó ütemben nem egyszerre fecskendezik be az üzemanyag mennyiséget, hanem több lépésben. Ezzel emelik az égés hatásfokát és az üzemanyag-minőség követelményét

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#33986) Csabex válasza Pyttawrx (#33980) üzenetére


Csabex
őstag

Ugyan nem vezettem, de utaztam két 500 fölöttivel, egyik egy California T volt, a másik meg egy Stingray. Utóbbi sokkal jobb élményt nyújtott, mert a California T az túl mérges volt ha odalépett neki és enyhén pattogott :D
Én ezek közül a jobb szélsőt próbálnám ki, mégiscsak duplája és ott van a szeren... :D

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#33987) Pyttawrx válasza Csabex (#33986) üzenetére


Pyttawrx
HARDVERAPRÓD

Nah jó hozd hadd nézzem meg :DD :D

(#33988) erdey_a válasza Csabex (#33986) üzenetére


erdey_a
őstag

az ilyen erős autókat be kellene tiltani. közúton mindenképp.
mondom ezt úgy, hogy volt alattam egyszer egy 495 lóerős V8 jaguar F-type.
nálam szolidabb vezető kevés van a világon, de abban a kocsiban a kollégával állattá váltunk.
Hannoverben vettük fel a kocsit (bérautó volt) és csak Wolfsburgig mentünk vele, de jól elkéstünk, mert amikor odaértünk volna, inkább továbbmentünk Magdeburgig, csak hogy vezethessünk.
Aztán visszafelé pedig a "játékba belefeledkezve" a repülőt is lekéstük, pedig 20 kilométeres dugót előztünk ki a leállósávban 200-zal.
akkor vezettem először és utoljára - és az autópálya forgalma miatt csak rövid ideig - 275 km\h sebességgel.
nyomkodtuk a kipufogószelep nyitó gombot, visított, ordított a kocsi.
egyszerre rettegtünk, ordítottunk és röhögtünk. és ez mind megvan videón.
már akkor is 2 ill. 3 gyerekes apukák voltunk, nem nyeretlen kétévesek, de megőrültünk.
de ha rágondolok, most is vigyorgok.
szóval tiltsák be.

[ Szerkesztve ]

Vérboci

(#33989) flymi válasza marcusa (#33981) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Nekem is ilyen mély van a csomagtartóban, jelszint átalakítóval be lehet rakni gyári fejhez.
Vegyél bontóból gyári hangszórót, olcsó és jó. Ha fejet cserélsz akkor lenne értelme hangszórókat is kompletten cserélni, meg akkor már a vájtfülűeknek kötelező a hangszigetelés is.
Cd lejátszóra nem tudok mit mondani, néha ugyan nem adja ki a lemezt azonnal illetve gondolkodik rajta, h kiadja-e, szóval az enyémben még működik és sokkal jobban/szebben szól cd-ről a zene mint aux-on telefonról.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#33990) darvinya válasza Hieronymus (#33985) üzenetére


darvinya
titán

1. Akkor mivel, fa darabbal?
Kovácsolásra kitalált eszközön fémet egyengetnek, mint melegen, mint hidegen (más néven sajtológép)
2. Folyadékok, igen összenyomhatatlanok, egy bizonyos pontig, ha nyomó és ellentámasztó erősebb.
Mikor a két prés felület között csak folyadék van, akkor ott nincs lerepülő szikra.
Hő mindenféleképpen keletkezik, különben atom elmozdulás nem jön létre.
Robbanó elegynek semmi köze a kompresszió tűrésnek, mert van egy összenyomható anyag, amit eléggé összenyomva, akkora hőt generál, hogy begyújta katalizátor anyagot.
Dízel motor pont ezt csinálja.

Ólom adalék, a szelepfészek tömítésének kipárnázához kell, különben, hamar szét megy.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33991) DeFranco válasza kcsa (#33976) üzenetére


DeFranco
nagyúr

anyám add el a házat... :O :DDD

(#33992) ReFleXx válasza kcsa (#33976) üzenetére


ReFleXx
addikt

4es metro hangokat velek felfedezni :DD

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#33993) Csabex válasza erdey_a (#33988) üzenetére


Csabex
őstag

Evvel egyetértek, én is betiltanám, mert csak ember életek bánhatják a közúti jampiskodás miatt sajnos :( Nem semmi élményben volt részed azért :) Hasonló élmény nekem egy teslában volt még jó pár éve amikor megjelentek. Szintén utasként éltem át a 2,8 mp-es 0-100-at, hát az kegyetlen élmény volt :D Átkapcsolta "insane" módba és amikor odalépett neki szó szerint belepréselődtem az ülésbe és az adrenalin szintem robbant is :DDD

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#33994) marcusa válasza flymi (#33989) üzenetére


marcusa
addikt

Nagyon köszi! Ezt a jelszint átalakítót tudnád linkelni, valamint hová kell kötni a fejegységen?
A hangszórós tippet köszi, körbenézek jófogáson/bontóban! :R

:-)

(#33995) darvinya válasza Csabex (#33993) üzenetére


darvinya
titán

Tesla-t én is kipróbálnék. :C

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#33996) flymi válasza marcusa (#33994) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Ezt a kütyüt autóvillamosságishoz vittem beszereltetni. Bármelyik autósboltban kapsz szerintem vagy autóhifis üzletben jelszint átalakítót. 2-5 ezer pénz.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#33997) SECTORnooB


SECTORnooB
addikt

Sziasztok
Az alábbi tömítés/ szigetelés csíkot, mivel célszerű vissza ragasztani a helyére,hogy mind esztétikailag mind funkcióra rendben legyen?
Sajnos nagy sebességnél vagy erős szélben veri a tetőt és elég idegesítő.
Köszönöm.

(#33998) oliwire válasza SECTORnooB (#33997) üzenetére


oliwire
őstag

Szélvédőragasztó esetleg? De lehet van jobb megoldás.

(#33999) Pyttawrx


Pyttawrx
HARDVERAPRÓD

Ilyen gumikédert keresek bal és jobb is. Esetleg tudok ilyet, vagy helyette ajánlani más megoldást?
[link]
És nem ilyen horroráron :) :R

(#34000) Real_Necro válasza Pyttawrx (#33999) üzenetére


Real_Necro
veterán

A szélvédő melletti két műanyag lesz ez ugye?

Ez ennyibe kerül??? Nekem üveggel együtt cserélték ezt is, de elraktam a régieket MK4-re. Azt mondták bár itt-ott sérült, de jobb mint a semmi, ha mégis kellene.

Jófogás?
[link]

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.