- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- hege8888: Retro Kocka Kuckó 3
- Rap, Hip-hop 90'
- droidic: A fapados NAS tuningolása
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vieron
tag
Sziasztok!
Fsx Se teljesítmény problémákra szeretnék megoldást találni. Próbálkoztam több fórumon is, a válts P3Dv4-re nem játszik, túl sok az Fsx addonom hozzá.
Szóval a probléma nem fps jellegű, az le van korlátozva 30-ra, mert vsync nélkül 100 fölött lenne.
A probléma a mesh/autogen/textúra betöltéssel van. Sokszor alattam a táj egy nagy zöld paca, se domborzat, se textúra, pár másodperc pause után kezdenek el megjelenni a cuccok.
A vas:
i5 4690
Gtx 1060 3GB
1866 MHz Ddr3 Ram (12 giga, de ez lényegtelen fsx szempontból)
Win10 64 ProAz Fsx Se DX10 módban fut, dx10 fixerrel, no hd presettel.
Orbx ftx global, vector.
Repterek Orbx, Aerosoft, LHSim
Gépek Captain Sim 767 & 777, Pmdg 737 & 747 v3
Minden ultra high, full hd, egyedül a lens flare és scenery shadow van kikapcsolva.Fsx.cfg-ben usepools=0, core 0 letiltva
Nvidia inspectorban anti alliasing 4x, ffaa on, max prerendered frame 3, vsync forced.
Kb ennyi.
Valami ötlet? -
Cypresss
senior tag
válasz
LimaBravo69 #14983 üzenetére
Ez valószínű DLL probléma, sérült a fájl. Melyik változat van fent a 737-esből? (nem a típus, hanem a szoftververzió érdekel)
Két dolgot tehetsz:
- leszeded a PMDG-t és újra rakod, vagy elindítod újra az installert és csinálsz egy repairt.
- kérsz egy kis segítségét a supporttól: [link](#14977) aviator: Igen azzal küzdesz, de semmi gond. Részletesen:
Szóval az én olvasatomban a mesh az a domborzatnak a váza, amire rákerülnek a textúrák, ettől lesz valósághű a dolog.
Valósághű egy mesh nem ettől lesz, hanem a LOD (level of detail) értéktől. Minél nagyobb a LOD, annál részletesebb a mesh és a terrain (értsd, minél nagyobb a LOD, annál "gyűröttebb" mondjuk az Alpok). Az FS Global 2010-ben azt hiszem LOD8, LOD9, LOD10 és LOD11-es felbontást használnak. Az FS Global Ultimateben LOD 11-12-13-at. Hogy legyen némi összehasonlítási alapod :
LOD11 / 19m horizontal resolution worldwide, which is 32-times the detail of much of the default world.
LOD12 /10m resolution
LOD13 / 5m resolutionNagyon fontos, hogy ez a resolution nem keverendő össze a P3D menüből állítható textúra felbontásával, ahol azt állíthatod, hogy egy pixel hány centimétert jelenítsen meg az adott textúrából.
Ha csak mesh kiegészítőt (FsGlobal) használsz önmagában, a textúrák hiánya miatt ez is kevés.
Ez így van, ezért is kell megvenni az ORBX FTX Global kiegészítőket, ott megkapod a szép textúrákat. Viszont az ORBX sok kidolgozott reptérhez mesht is ad (pl Jackson Hole: [link]). Tehát ha nincs telepítve FS Global, akkor is élvezheted a látványt. Egyébként az FSX-P3D alap mesh talán LOD9-es (72m-es felbontás), de erre már nem emléxem pontosan.(#14984) dareal: Fantasztikus!!!
Nem lesz valami port P3D-re? Akár fizetős is érdekelne...
(#14991) dareal : hamarosan ki is próbálhatjátok valós szimulátorokon
Hozzánk nem akartok belátogatni??? -
dareal
tag
igen, magyar
sajnos nem tudok egy ilyen fórumról sem, lehet ideje lenne készíteniill azért ott van az x-plane.hu, csak kevesen olvassák.
-
Korcsii
őstag
válasz
dareal #14991 üzenetére
Ja hogy a HD Mesh v4 magyar?
Mindig tanul újakat az ember.
Van amúgy bármilyen (élő) magyar scenery fórum? Csak mert a Baja környéki reptereknek majdnem nekiestem tavaly gateway-en, csak láttam, hogy nhadrian épp ontja magából a VFR reptereket, így inkább nem nyúltam hozzá.
(Üdv: CptCharlesG)
-
dareal
tag
válasz
dareal #14990 üzenetére
kiegészítésként, magán a scenery-n ketten dolgozunk, nhadrian és én (igaz, ekre néven
ellenben sok segítséget kapunk a hazai sketchup közösségtől (3d modellek), azoktól, akik rendszeresen frissítik, kiegészítik az OSM térképet (erre mindjárt visszatérek!), illetve az X-Plane közösségtől és fejlesztőktől (konkrétan Alpilotx, azaz Fábián András is sokat segít, pl már a HD Mesh V4 is úgy készült, hogy Andris szólt előre, hogy mikor szeretné kiadni a v4 mesht, így volt idő (balu és nhadrian készítette) gateway szinten elkészíteni az összes hazai repteret (azaz hivatalos frissítéssel már az összes hazai reptér elérhető, kiegészítők nélkül!), illetve gyári/V4 mesh használata esetén a hazai repterek szintezése tökéletes, nincs itt-ott bukkanó stb, x-plane pilóták biztos ismerik a jelenséget
OSM térképek. antwob zseniális w2xp alkalmazásával lehetőség van az OSM térképek adataiból overlay scenery-t gyártani, jelenleg az alábbiakra használjuk:
- OSM térképen megrajzolt épület alaprajzok és magassági adatok alapján alakzat- és méret azonos (ha az adatok pontosak) épületet generál és helyez el a szimulátorban (Bp felett repülve maximális object grafikai beállítással ezért kell hozzá erős gép, hihetetlen sok épületet rajzol ki, LOD-al lehet játszani, de akkor meg értelmét veszti, szerintem, de kinek hogy
-különböző szűrők alapján object elhelyezések, jelenleg ahol a térképen a "benzinkút" jelölés van és adott dimenziókon belül van a benzinkút mérete, oda a szimulátorban egy MOL kutat helyez el. jelenleg 1 méretet figyel és 1 fajta MOL kút van, később több méret lesz és az összes hazai benzinkút hely pontosan lesz elhelyezve, ahol Shell, vagy OMW van ott olyan kút lesz. Ez természetesen nem csak benzinkutakra igaz, ahol temető van, arra a területre ritkábban elhelyezett fákat, ill random sírköveket pakol, játszóterekre játszóteret, multireklám táblákra hazai reklámplakátok (pl autópályák mentén sok van) gyárkéményeket, mobiltornyokat, stb stb, nem sorolom
az egészben a legjobb, hogy mivel az OSM adatok könnyen és sokak által frissíthető, látványosan szépül vele a scenery. sőt, ha mondjuk hiányolnátok a környéketeken az épületeket, vagy pontatlanok lennének, esetleg nincs erdő, egyszerűen OSM térképen ezt megrajzoljátok (magyarul van, iszonyat könnyen kezelhető böngészőből) és a később hetente frissülő overlay csomagban már láthatjátok is a munkátokat - vagy mivel a séma fájlunkat is meg fogom osztani, Ti is frissíthetitek, az azt jelenti, hogy amit rajzoltok, az 24 óra múlva már generálható scenery-be
)
HungaryVFR library csomag nagyon fontos még, nem csak a többi scenerynkben használt objecteket tartalmazza, hanem kicserél jó pár járművet az utakon, mint pl hazai mentőautók, rendőrautók, Bp területén BKK és Volánbuszok, Bp-n kívül Volánbuszok közlekednek, hazai taxik, kamionok ésatöbbi
még egy megemlítendő dolog, hamarosan ki is próbálhatjátok valós szimulátorokon, jelenleg 2 valós helikopter szimulátor gépre fogjuk telepíteni (február, remélem, mert a késéseim miatt csúsztunk decemberről), illetve ha minden jól megy, érkezni fog valami igazán nagy, heavy, de erről később
ill végül egy link egy galériához, Google 3D nézetével vetettem össze a scenery-t, nem csak Bp, hanem Székesfehérvár, Szeged, Debrecen is látható
-
dareal
tag
X-Plane 11-hez készülő Hungary VFR scenery, béta kiadás a héten.
az alpha verziót már ne szedjétek szerintem, elég régi, sok-sok hibával.
sajnos egy közepes gépem van, amiatt látni, hogy Bp felett laggol, Bp-t elhagyva 50 feletti az FPS még nálam is, Bp belváros felett 16-18. ez maximum objects mellett, high-ra húzva már több.
a gép, amit használok: i5, 16 gb ram, nv750 2gb ram. jelenleg a videókártya az, ami nagyon szűk keresztmetszet, majd a proci és a ram. sajnos már a fejlesztésnél is érezhető, hogy rohadt gyorsan bővítenem kéne.egy i7, 6 gigás 1060 ill 16 giga ram, sok egyéb plugin esetén 32gb ram vígan viszi.
a scenery az alábbiakból épül fel:
-saját library
-overlay scenery (w2xp, azaz osm térkép adataiból konvertálok)
-sketchup modellek (valós 3d épületekhez, w2xp az épületi alaprajz alapján generál adott helyre hasonló épületet, így meg valós kinézetét tudjuk berakni).
-repterek (balu és nhadrian társam az összes hazai reptér 2d vázát elkészítette, azok már ráadásul az xplane részei lettek, sorra épülnek fel 3d-ben is)ortho sajnos nem lehet a letölthető scenery része, bár még nem adtam fel, talán majd egy szolgáltató engedélyt ad rá. szerencsére ezt otthon bárki elkészítheti, könnyen és gyorsan.
-
sqpp
őstag
válasz
Korcsii #14988 üzenetére
Inkább azzal is kezdhetnének valamit, hogy optimalizálják a fejlesztők az egészet, mert szinte bármilyen vidit nézem YT-n, mindenhol vannak bajok.
Ha mondjuk veszek majd 16 magos gépet ott is rossz lesz?
Jó értem, szimulátor meg azért nem kis dolgokról van szó, de akkor is. Azért egy High-End géppel ne legyen már 10 fps
Pl itt a 64 bites P3D is, oké javult, de nem sokat, pl még most sem egészen használja ki amit kellene.
-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187 #14987 üzenetére
Tippre az alpha verzió: Hungary VFR - legalábbis én épp ezzel szemezgettem a napokban. Másik ötlet még a saját verzió volt Ortho4XP-vel, csak aztán eszembe jutott, hogy laptopom van...
dareal:
Milyen hardverrel vettétek fel a videót/próbáltátok eddig? Mert igazából ez tántorított el eddig tőle, hogy akárhány LHBP X-plane videót látok, ahol van photoscenery, mind laggol, vagy legalábbis vannak jitterek az fps-ben.Én meg főleg IFR-ben repülök, így gondoltam maradok a több fps-nél, de azért mindig is látvány párti voltam (FSX-ben is inkább legyen 5 fps-sel (ami 15-20%!) kevesebb, de nézzen ki szépen). De legalább egy photo overlay jó lenne, akár még egyedi épületek nélkül is.
Amúgy nagy nagy grat, és hajrá!
-
sqpp
őstag
válasz
cintula187 #14985 üzenetére
Dunakeszi (LHDK), landed at Gödöllő (LHGD)
-
dareal
tag
-
LimaBravo69
tag
Segítségre lenne szükségem ismét.
Néha multiban repülök (ritkábban, mint szeretném) egy haverommal. Az FSopen oldalát használtuk szerverként többször is, sikeresen.
A legutóbbi alkalommal azonban a PMDG 737 gépem egyszerűen nem hajlandó normálisan működni. A multiba való belépés után a HUD bekapcsolt állapotban van, nem lehet felhajtani, és egyetlen egy gomb sem működik, a 3D cockpitben minden inaktív, 2D nézetben meg egy összenyomott műszerfal jelenik meg, szintén "kezelhetetlen" módban.Saját gépről indított szerver esetében szintén ez a helyzet. Az ő gépe tökéletesen működik, szóval nálam van valami gebasz.
Ötlet esetleg?
(Az FSX és a PMDG is megvásárolt, legális verzió). -
sqpp
őstag
A320-hoz van valami olcsóbb megoldás "gázkarnak"?
-
Korcsii
őstag
válasz
aviator #14977 üzenetére
FreeMeshX-et próbáld ki szerintem, veszítenivaló nincs.
[Elmélkedő]
Az FSX alap mesh felbontása nem túl nagy, ahhoz képest nem nehéz ma már jobbat alkotni. Meg nem tudom már hol láttam, hogy sok helyen az érdekesebb részeket (pl hegycsúcs) nagyobb felbontásúra hagyják, a többit optimalizálás céljából lebutítják (ami ez esetben nekem tetszik). Ergo ma már részletesebb magasságadatok érhetőek el, inkább csak a merevlemez mérete és a gép teljesítménye korlátos.Még anno 2009 tájékán próbáltam az akkori FS Global-t (4-6 DVD-s lehezett). Aztán rájöttem, hogy az én akkor kb 1-2 éves gépem kevés neki, lejjebb húzott mesh csúszkával meg pont a lényegét veszti el (kivéve, ha nagyon pontatlan az alap).
Kbhont:
feedback forwarded -
aviator
tag
válasz
Cypresss #14973 üzenetére
Hali,
Mesh témában szerintem elbeszélünk egymás mellett, vagy én küzdök fogalomzavarral, úgyhogy tisztázzuk, mert mostmár érdekel a dolog
Szóval az én olvasatomban a mesh az a domborzatnak a váza, amire rákerülnek a textúrák, ettől lesz valósághű a dolog. Biztos van az FSX-nek vagy a P3D-nek is valamilyen default mesh-e, de alapvetően ha a "semmire" húzod rá az ORBX textúrákat (Base, Vector openLc) akkor az nem ér sokat. Korábbi posztomhoz csatoltam egy képet egy ORBX dokumentumból ott jól látszik miről van szó.
Ha csak mesh kiegészítőt (FsGlobal) használsz önmagában, a textúrák hiánya miatt ez is kevés.
Én eddig használtam az FSGlobal-t is és az ORBX-et is, mert így láttam értelmét, IFR-nél sem árt, ha egy bonyolultra sikerült megközelítés során szépeket látsz odalent.
Javítsatok ki ha nagy marhaságot mondtam.
Szerk:
Az alapkérdés egyébként arra vonatkozott, hogy a tapasztalatok alapján megéri-e az árát egy FsGlobal, vagy nem nyújt sokkal többet egy default mesh-hez képest, de erre a linkelt video megadta a választ. -
Cypresss
senior tag
válasz
aviator #14962 üzenetére
Boldogat neked is,
Nos ez nagyban attól függ, hogy milyen formában repülsz gyakrabban. Ha VFR az elsődleges, akkor a Korcsii által említett ORBX cuccok kellenek, még annyit tennék hozzá, hogy náluk régió szinten is nagyon szép és részletes kiegészítőket lehet kapni. PL: [link] [link]
Ha jellemzően nagy géppel IFR-t repülsz, akkor az FS Global a jobb választás, ehhez érdemes megnézni a Jordan által [készített] összehasonlítót. (A lényeg 2:40-től kezdődik).
Amit még tudni kell, hogy mindkét esetben nagy és gyors tárhely kell, ha wordwilde mesh szeretnél azt 100Gb alatt nem lehet megúszni.
(#14968) Korcsii Ez ugye X-Plane?
-
LOWW tampahoz megjelent a v2.8!
-
vén
csendes tag
válasz
Korcsii #14960 üzenetére
Szia!
Köszönöm a segitséget. Végülis megvettem, egész jó. Kicsit rövid a kábel nem lehet teljesen a billentyűzetet berakni közéjük, de egy kis barkácsolással megoldom. Nekem előnyösebb a bal stick, ugyan jobbkezes vagyok, de a szimulátorban én bal oldalon szeretek ülni, így azt kell megszoknom itthon is.
Igy azért más érzés rátolni a TOGA-t. -
fatal`
titán
válasz
aviator #14962 üzenetére
Én FreeMeshX-et használok. Legfőképp azért, mert nem rosszabb, mint az FSGlobal (ha jól emlékszem bizonyos helyeken magasabb részletességű) és ingyen van
(#14963) Korcsii: Avsimen eléggé lehúzzák a commentelők. Illetve a textúrái szokás szerint nagyon szépek, de a weather engineje nem valami jó egy active skyhoz viszonyítva. Én az AS-sel szemezek most amíg még akciós
De még vacilálok, hogy melyik legyen
-
Korcsii
őstag
válasz
Kbhont #14961 üzenetére
Na! Ez elég ígéretesnek tűnik!
aviator:
Szerintem attól is függ, hogy mire használod.
FTX Global Base nyilván szükséges.
VFR-hez az FTX Global Vector mindenképp kell szerintem, hogy frissebbek, részletesebbek legyenek a tájékozódási pontok (utak, vasutak, távvezetékek, folyók), no meg a Kanada/Norvégia partvidéke is szebb lett tőle.
Az openLC-t már kevésbé éreztem szükségesnek, de persze szebb lesz tőle. -
aviator
tag
válasz
Cypresss #14953 üzenetére
Boldog Új Évet Mindenkinek!
Mesh kiegészítők használatával kapcsolatban érdeklődnék. Ki használ, milyet használ, szerintetek kell-e, illetve ha igen, akkor a V4-hez melyik ajánlott?
Én eddig minden szimulátorhoz használtam mesh-t (FSGlobal) mivel kell valami amire ráhúzzuk a textúrát. (Lásd csatolmány)
-
Amire sokan vártunk...
[REX Sky Force 3D] -
Korcsii
őstag
Ha mind a két felét meg tudod fordítani, akkor szerintem jó lehet - más kérdés, hogy mennyire zavaró az ennyire közel lévő stick és throttle (sosem láttam jobbnak, mint ha csak simán a joystick talpazatán lenne).
Bal/kétkezes joystick nem sok van, talán ezek voltak, de már csak inkább használtan fellelhetők:
- Logitech Attack 3 (esetleg még kis kompromisszummal a 3D)
- Saitek Cyborg v1
- Saitek Cyborg Evo Force (támasz leszerelhető)Némi kényelmi kompromisszummal még talán a Saitek X52 is szóba jöhet.
Jóval drágább HOTAS megoldásoknál fellelhető utángyártott balkezes megoldás is: [link]
De amúgy biztosan kell a bal oldali stick?
Egyrészt az Airbusban is van mindkét oldalt - más kérdés, hogy alapból a kapitány székében van a kameranézet, és szerintem kb mindenki így is használja (én is - de pl valódi szimulátorban meg pont a megszokás miatt a jobboldali ülést preferálom).
Másrészt szerintem ha nincs mellette más panel panel (pl egy overhead), akkor élmény szempontjából teljesen mindegy.
-
vén
csendes tag
Sziasztok!
Nem találok sehol megfizethető áron olyan játékvezérlőt ahol bal oldalon van a joy, és jobb oldalon a tolóerő szabályzó. Airbushoz kellene. Ez szétszedhető, áthelyezhető, határeset szerintem, nem fog jól kézre állni. Van valakinek tapasztalata erről?
https://www.mall.hu/jatekvezerlo/thrustmaster-t-flight-hotas-x-pc-ps3-joystick?utm_source=arukereso.hu&utm_medium=cse&utm_campaign=EG&utm_content=EG079&utm_term=697213 -
wd.taz
aktív tag
B.U.É.K. mindenkinek!
-
Boldog Új Évet Nektek!
-
Cypresss
senior tag
válasz
fatal` #14951 üzenetére
Valószínű, azért küldtem egy mailt, hátha nem tünik fel nekik.
Más: az ünnepek alatt végre volt időm két dologra, kialudni magam és felrakni a v4-et.
Bámulatos a különbség a v3-hoz képest. Stabil, gyors, brutálisan terhelhető mindenféle kiegészítővel, nem akad, nincs CTD, OOM, nem kell gépészkedni vele, hogy működjön. Mint az álom.
Kirpóbáltam ORBX LOWI-val, úgy hogy fent van a Global Base Pack, open LC EU, és a Vector+PMDG-vel repültem. Alább a végeredmény.
Bállítások:
-
cintula187
addikt
BUÉK mindenkinek!
-
Korcsii
őstag
Miért érzem úgy, hogy múltkor a Pilots-ban a nagy Cessnázás közepette kihagytunk valamit?
[link]
-
wd.taz
aktív tag
Boldog Karácsonyt Kívánok!
Tazi
-
fatal`
titán
Át lehet lőni másik gombra, c:\users\{username}\Documents\Prepar3D v4 Add-ons\FSLabs\FSL_A320X_Kbd.ini
[Rudder]
Disconnect=,részt kell átírni, vagy az addons menüben az fslabsot kiválasztva lehet szerkeszteni. Sajnos Joystick gombra nem engedi rakni, de legalább a billentyűzeten át lehet tenni máshova.
-
fatal`
titán
Ha már FSLabs. Nem tudja valaki, hogy lehet a PEDALS DISC gombot átállítani a vesszőről valami másra? Akár joystick gombra, vagy más billentyűre, nem jó helyen van nekem.
-
sqpp
őstag
Amúgy most az FSLabs-tól "elvileg" lesz új Concorde, full feldolgozott és jobb minőségben, nem ilyen 2D-s extra cockpittel
Remélem ez már olyan minőségi lehet, vagy legalább megközelítő, mint az A320-asuk
Az nagyon adja, asszem abból is lesz valami másik csak nem A320 hanem 21 vagy 50-es. Erre már nem emlékszem.
-
fatal`
titán
Boldog karácsonyt
-
Boldog Karácsonyt kívánok én is Nektek!
-
Korcsii
őstag
Egyik ismerős keres FS2004-re realtime weather engine-t.
Régen ActiveSky-t használt, de most mintha már nem frissülne, mindig egy régi állapotot generál.
Van még FS9-es köztünk, aki tudna ajánlani valami jót?
-
Korcsii
őstag
válasz
LimaBravo69 #14926 üzenetére
Lehet korábban katonai bázison tolta
[link] -
LimaBravo69
tag
-
Cypresss
senior tag
Na, itt az új világrekord, egy helikopternek is nagyobb hely kell a leszálláshoz
: [link]
(#14920) LWhite: Fogalmam sincs, mostanában volt valami konfig váltás a buszon, de megkérdezem.
-
Cypresss
senior tag
válasz
LimaBravo69 #14923 üzenetére
Még várakozol egy kis olvasnivaló: [link]
-
RCH663
aktív tag
válasz
LimaBravo69 #14921 üzenetére
Szia, szerintem várj januárig, és és Gen 8.-as Intelbe ruházz be. Pillanatnyilag elég általános a készlethiány.
-
Cypresss
senior tag
válasz
LimaBravo69 #14916 üzenetére
Ha ez segít, itt az év elején összedobott otthoni konfigom, (az árak azóta természetesen változtak), rólam annyit érdemes tudni, hogy képes vagyok hónapokat azzal tölteni, hogy a lehető legoptimálisabb kombót válogassam össze. Ezért úgy gondolom, hogy egy hasonló összeállítással manapság sem lősz nagyon mellé és pár évre kipipálhatod a gépvásárlás projektet. A kérdésedre konkréten válaszolva ez és az ehhez hasonló konfigok különösen ajánlottak. Ezt egyrészt a Pilotsos tapasztalatom, a több külföldi szimessel váltott több száz mail, és sok-sok szoprollerren töltött idő mondatja velem, amitől nyilván megkímélnélek.
Ha kérdésed van, jöhet.MÁS: Nem tudtam eddig mi hiányzott a tökéletes szimulátoros élményhez, de ettől a [videótól] megvilágosodtam.
-
LimaBravo69
tag
válasz
Razor18 #14903 üzenetére
Huhh, köszönöm a rengeteg választ.
Régóta olvasom a a topikot, át akarom rágni magam rajta, de van pár év lemaradásom
Azt látom hogy van itt egy összeszokott társaság, jólesik, hogy egy idegen kérdésére ennyien adtatok választ és próbáltok segíteni.Elnézést kérek, a kérdést félreérthetően tettem fel.
Szóval cserélnék alaplapot, procit és videokarit, és tulajdonképpen arra vagyok kíváncsi, hogy van-e olyan lap/proci/kártya trió ami különösen ajánlott, vagy ellenkezőleg, olyan amit kerülni kell.
Azt már tudom hogy Intel és NVidia páros az ajánlott, az AMD és az ATI kártyák nem jó válsztások - legalábbis a 2012-ben leírtak alapján (még csak ott tartok az olvasásban
).
Szóval mégegyszer küösz mindenkinek, ismét előre is!
-
sqpp
őstag
Nekem eltudná magyarázni a dolgokat valaki egy Skype beszélgetésbe? Kommunikáció, mire figyeljek felszálláskor, leszálláskor stb. Tudok már felszálni, de azért még is bennem van, hogy rosszul tudok, inkább megkérdeznék egy profibbat
Vannak Tutorial videók, de vannak kérdéseim is meg azért magyartól jobb lenne hallani
Ha kell fizetek is!
-
sqpp
őstag
-
sqpp
őstag
válasz
Razor18 #14909 üzenetére
Én csak azt sajnálom, hogy nem tudja kihasználni rendesen a procit a repszim, milyen jólenne ha pl az objektek meg minden full jók lennének, stb. Tehát fix 60 meglenne például, emellett kicsikét valósághűbb lenne minden, X-Plane 11 se olyan rossz már amúgy!
Mármint az i7-esem használja ki asszem egyedül a repszim.. de pl a VGA-ból alig eszik, pedig pár hét és itt a 12 GB VRAM is... Jó lenne ha mindent betöltene amit csak tud és lenne ott is haszna.
-
Razor18
tag
Fenntartva a tévedés lehetőségét, egyrészt úgy tapasztaltam, hogy a 3770-es proci az aránylag újabb Geforce 10xx generációs kártyákat is ki tudja hajtani, az újabb játékokkal is. Másrészt 1155-ös foglalathoz ez az elérhető (majdnem) legerősebb kártya (ha nem akarod húzni), és alaplap cseréről nem írt a kérdező. Bocs, ha félreértettem a kérdésedet. Annyira nem másztam bele anno az FSX lelkébe, hogy tudnék olyan spec. okot, ami miatt az FSX ez alól kivétel volna, csak emiatt gondolnám, hogy ha újabb/izmosabb GPU-val, új játékok alatt sincs soha 100%-on a 3770-es (GF 1060-assal legalábbis), akkor talán a nem mai gyerek FSX nem fogja túlságosan megizzasztani. Ha rosszul gondoltam, remélem majd kijavít valaki.
-
LWhite
tag
válasz
Razor18 #14903 üzenetére
Annyi kiegészítést tennék, hogy FSX-nél azért eléggé számít a "húzkodás", egy kitesztelt, fix 4,5-4,6 GHz-re képes proci azért jónéhány fps-t jelent egy 3,9 GHz-es képest is (HT-t le kell tiltani).
Erre már inkább a 3770K képes (ha lap csere nem lesz). Az aprón ebből is lehet találni.Sok teszt alapján RAM-ból a magasabb órajeles (pl.: 2133Mhz) és ami fontosabb, alacsony időzítéses jelent szintén néhány fps-t. De hogy ez megér-e annyival magasabb árat?
Jellemzően nem a VGA jelenti a korlátot az FSX-nél.
-
Razor18
tag
válasz
LimaBravo69 #14902 üzenetére
Erre egyébként programtól függetlenül mindig elég nehéz korrekt választ adni, mert nagyban függ attól, mekkora kompromisszumot vagy hajlandó kötni a grafikus beállításokkal. Ha szaggat, akkor viszont nyilván igényelné az erősebb vasat. Mondanám, hogy az FSX inkább CPU érzékeny, szerintem érdemes ezzel kezdeni, de a GPU benchmark-ra ránézve jó eséllyel az is szűk keresztmetszet.
LGA1155-ös foglalattal max. i7-3770-ig tudsz felmenni (ez kb. +50% processzorteljesítményt hoz, mostanában már 40k alatt is találni a hardveraprón), én speciel nem vagyok híve a húzkodásnak, ezért nem írok K-s procit.
GPU-ból megint csak a költségvetésed szab határt, ez a táblázat segíthet összenézni őket teljesítmény szempontjából, aztán szintén irány a hardverapró.
RAM-ból is érdemes szerintem min. 8 GB-ot birtokolni, tápból meg szerintem min. 400 W-ost, bocs, ha ez trivi...
Remélem valamennyit segítettem...
-
LimaBravo69
tag
sziasztok,
Szakmai tanácsra lenne szükségem.
FSX-et használok már jó ideje PMDG 737-tel, és lassan időszerű lesz egy hardvercsere - frissítés - bővítés.Prociból-videokártyából mi most az ajánlott?
Jelenleg egy Core-I5 3470 dolgozik össze egy GForce GTX-650-el.
Egyes sceneryken néha eléggé belassul, ezeket szeretném kiküszöbölni.Nem váltanék SIM-et, elég sokba vannak az eddigi beszerzések, és gondolom pl. PMDG nem ad kedvezményt a P3D verzióra, meg kell vennem újra teliáron..
Előre is kösz a tanácsokat
Új hozzászólás Aktív témák
- Keychrone Q1 V2 billentyűzet / Számla / Garancia /
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
- Lian Li HydroShift LCD 360R/TL AIO vízhűtés eladó!
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest