Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- juhi11: Karácsony esély, hogy észrevegyük: mások is valakik - még Isten is
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
-
LOGOUT
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
(#14683) wolruf
(#14684) Korcsii[Itt is van a DTG FS World] bemutató Jordantól, akinek a hangjától öt perc alatt Buddhavá változom

-
sqpp
őstag
Egyelőre csak a Cessna van meg, az Airbus sok lenne ennek az AMD-s laposnak, szóval mindent alacsonyra véve (elég gázul néz ki minden... ) fasza ez a repcsi, csak kár hogy még nem élvezetes annyira a látvány. Viszont az már most jó, hogy egész jól teszem le a gépet is, régen instant-crash volt, most hard fokozaton még nem szakadt le a kerék, meg semmi baj nem történt. Bár Airbusnál tuti bajba leszek, ott még a felszállás sem megy majd, előre látom ... retard - retard - retard

-
sqpp
őstag
-
sqpp
őstag
Úgy hallgatnám már a rázkódó Airbus hangját

De csak jövőhét végén lesz meg az új gépem
-
-
wd.taz
aktív tag
-
Korcsii
őstag
válasz
Lambda
#14687
üzenetére
Hát, nem tudom. Véleményem szerint elég nagy az eltérés ahhoz, hogy perspektivikus torzítást lássunk a műholdképen (különben az autós navi is megbolondulna a környéken).
Itt az alap gateway vs talán épp az Aerosoft verziója (de LHS szinte ugyanaz, csak frissebb):
Egyébként közben a Marquee eszközzel próbáltam nyújtani, és végül is egész jól illeszkedik a kettő. Már csak azt kéne megtudni, hogy melyik a valós. Ahhoz viszont jól jönne egy gép D-n, hogy Flightradar24-en lehessen checkolni. Csak az meg alapból ritka, mint a fehér holló, hát még ha pályazár is van közben.
No mindegy, ez amolyan side-project, ha van kedvem meg időm, akkor foglalkozok vele.
Egyébként úgy rémlik, hogy VATSIM-en is mindkét verzió szerepelt anno az ATC szektorfájlokban. Aztán lehet IVAO volt, vagy mindkettő - sosem irányítottam, sry.
szerk: mondjuk most a K-n felszállók alapján mégiscsak a műholdkép a pontos, az AIP lehet valamelyik irányban nyújtva van kicsit
-
Lambda
tag
válasz
Korcsii
#14686
üzenetére
Sajnos máshogy nagyon körülményes lett volna megoldani. Egy barátommal csináltuk anno az aerosoftos lhbp-t és agyaltunk azon amit mondasz, de sokkal egyszerűbb a műholdképre dolgozni, az meg hogy perspektívából lett fotózva pech. Azóta van egy jobb ötletem és gondoltam rá, hogy megcsinálom újra X-Plane alá az egészet ingyenesnek, csak időm nincs rá.
-
Korcsii
őstag
válasz
Lambda
#14685
üzenetére
Ja, láttam ezt is. Szerintem a lehetőségekhez képest elég jól össze van rakva, vannak benne ötletes megoldások! Csak persze kell hozzá néhány plusz library. Igazából egyedi objektumok nélkül nem lehet csodát tenni. FSX minőségű reptérre szerintem nem számíthatunk addig, amíg valamelyik nagyobb név (mondjuk LHS) nem portolja XP-re is.
Gateway-en és így az alap X-Plane-ben viszont csak egy épületek nélküli verzió van. De még februárban próbálkoztam az LHS portolásával [kép] (saját célra), és megtetszett a WED, gondoltam kicsit közreműködök (a fene az opensource múltamba), mert egy update már egyébkét is ráférne.
Mondjuk az első dilemma az volt, hogy a műholdképek alapján (és ha már több szolgáltatónál is az van, akkor valószínűleg nem az van elcsúszva), vagy az egyszer régen valaki által 10+ éve elkezdett hagyományt követve az AIP chart alapján dolgozzak. Igazából csak a két futópálya van kb ugyanott, a C, D taxyway totál máshol megy (akárhogy nyújtja az ember), meg az állóhelyek is rendesen el vannak csúszva (vicces, mert koordináta alapján meg kb a kettő közé teszi). Valószínűleg az online hálózatok miatt folytatja ezt a hagyományt az összes kiadó (mondjuk így is ha valaki default FSX-es verzióval tévedt fel, akkor az volt elcsúszva). Végül maradtam a műholdképnél, mert a gateway-es verzióban nagyon szépen rá van illesztve az összes gurulóút, nem lett volna szívem összegányolni - no meg mégiscsak ez a valóság, screw you FS community. Aki akarja, az felrakhatja az általad is linkelt verziót, amelyik szintén az AIP chartot követi, vagy majd megveszi valamelyik kiegészítő repteret, ha lesz.
-
Lambda
tag
válasz
Korcsii
#14684
üzenetére
Van már egy LHBP az X-Plane.org-on és ez is építőkockákból készült, igaz third party library-k felhasználásával. Az épületek elég fiktívek, de jobb mint a semmi

-
Korcsii
őstag
válasz
wolruf
#14683
üzenetére
Na, végre valami infó!
Ahogy már a pletykákból is hallani lehetett: DX11, 64bit, jobb CPU-GPU balansz
Látványra jó, de azért az elején még mindig tök ugyan úgy néz ki a földfelszín, mint FSX-ben.
Off: csinálgatom itt LHBP-t az alap X-Plane építőkockákból (hátha egyszer a jövőben majd beküldöm a közösbe, ahonnan az alap szimbe is bekerülhet). Nézegetek emiatt videókat, taxi signoknál lettem rá figyelmes, hogy 2-3 éves videóknál még van STAND 44-84 balra, másik videóban két jelzés egymástól pár méterre: P1 egyenesen a Q-n, W balra és P jobbra a P2-n.

-
wolruf
őstag
Hmmm :-/
Meg egy Flight School? :-/
Flight Sim World -
válasz
Kbhont
#14681
üzenetére
2004-ben kerültem a reptérre, a repigazgatóságra, akkor még "sima, mezei", oktató pilcsi volt, aztán később került feljebb, de mindig szerettem vele repülni.
Amikor COO lett, kicsit furcsa volt, hogy épp ő követeli meg a SOP betartását szóról szóra; mármint ő, aki sosem tartott be túl sok procedure-t a vállalati doksikból.
Szerettem vele dolgozni. 
-
Imádom azt a palit!
Egyszerűen nem tudok olyat kérni, amire azt mondaná, hogy nem!
Végtelenségig megbízható és korrekt! Nem véletlen az egyik legjobb barátom!
Arról már nem is beszélve, hogy az agya, az olyan mintha nem is szerves, hanem egy szerver gép lenne!
Milliárd információt képes azonnal eltárolni és szinte rögvest ki is elemezni! Én fel se fogom hogy mit hallok, Ö már a megoldást is tudja! -
Cypresss
senior tag
válasz
Korcsii
#14670
üzenetére
Így van, nekem pölö az otthoni szimen van egy VFR és egy IFR beállításom a P3D-ben és kész.
Az autosave tényleg életmentő és hasznosabb mint egy nyugtató.
(#14671) sqpp: Köztünk több ilyen elmebeteg is van, jó helyre kerültél.

(#14674) Korcsii:
Bár jobban belegondolva, ez azért mégiscsak jobb, mintha valami homoerotikus filmben látnánk viszont az arcod. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Más: Aszondja hogy, [hogyan süllyedjünk 20ezer lábat kevesebb, mint egy perc alatt.] mindezt egy ekkora géppel...
-
Korcsii
őstag
FSPassangers-ban vannak kabin hangok, de ez lehet szintén utólagos videó effekt.
8 GB memória is elég, mert az FSX 32 bites, és így 4 GB-nál többet nem tud megcímezni (ez lenne a Virtual Access Space probléma). Valójában 2 GB memóriahasználat felett már elkezd vacakolni, onnan hirtelen el tudja érni a 4 GB-t. Valószínűleg a repterek maradnak bent a memóriában, ami felett elrepülsz.
Elvileg idén várható 64 bites P3D, meg talán a Dowetail is körüljárja a témát. Azért húzzák ennyire, mert anno gépi kódig lementek a fejlesztők az optimaizációval, csak épp emiatt nem egy kattintás platformot váltani.
Mondanám, hogy bezzeg az X-Plane már rég 64 bites, csak az a szépséghibája, hogy sokszor nincs mivel megtölteni azt a 4 gigát se...
-
sqpp
őstag
válasz
LWhite
#14672
üzenetére
Apropó ilyen háttérhangokat lehet vágni simán repülőbe? vagy az is after effect? (baba sirás, beszélgetések, stb)
Ne haragudjatok a sok kérdésért, szeretek modolni, csinálnám is már magamtól is és keresném, de még jövő héten veszek tápot és RAM-ot
16 giga elég vagy még vegyek +16ot? -
Korcsii
őstag
válasz
Lambda
#14669
üzenetére
Igazából itt jön képbe, hogy mivel akar repülni az ember.
Nagygépes repülésnél kell a gép, a két reptér, meg esetleg FTX Global a látvány miatt (meg talán az FTX Global Vector a tavak/fjordok miatt), a többi scenery-t lehet is deaktiválni a scenery library-ben (bár erre elvileg P3D esetén már nincs szükség).
Kisgépes repülésnél jöhet még pluszba az FS Global a szép domborzatért, maxra húzott FTX Global Vector, openLC, meg esetleg még valamilyen VFR scenery, ha van arrafele.
Persze ezen felül vannak még az időjárással, látvánnyal foglalkozó addonok.
Plusz nem árt egy autosave progi (pl FSUIPC fizetős verziója), hogy kevesebb repülés menjen a levesbe. Nincs annál rosszabb, mint amikor final-en feldobja, hogy Out Of Memory. Eddigi legnagyobb mentése talán egy 10 órás groupflight végén volt- így nem csak az élmény maradt meg, de visszatöltés után (igaz csak offline) leszállva a naplóba is bekerült.
Egy VASkos leírás a PMDG-től: [link]
-
Lambda
tag
válasz
Cypresss
#14666
üzenetére
Tényleg jó az FSLabs, de nem használható szerintem mindennaposan úgy, hogy fullos élményt adjon, mert összekombinálva más addonnal letérdel a PC. Még egy fél millás konfig is összerottyantja magát, ha egy Orbx NA + vector + reptér felett elrepülsz az FSLabs Airbusszal és akkor még nem is a VAS-ról beszélek, csak az FPS-ről. Scenery-k nélkül viszont a valaha készült legkidolgozotabb repcsi rendszerileg, mert a vizuális megjelenítés azért sok sebből vérzik az Aerosofthoz képest.
-
Cypresss
senior tag
A repülő-t elintézem magam, valszeg Airbus Extended X lesz, hiszen az megvan. De a séta repcsiket is imádom, főleg a Cessna-t. Abból is valami ultra komoly lenne jó.
Hát ha nagygépből is komolyat szeretnél, akkor az Aerosoftot nyugodtan kukázhatod, van helyette sokkal [jobb], csak győzd megtanulni.
Kisgép: [Tőlük] bármit választhatsz, nem fogsz hibázni.
Itt pl az esőcsseppek nagyon komolyak, nem tudom hogy ez repülőfüggő vagy mi lenne..
Utómunka.
Realisztikussághoz nem árt mondjuk egy ActiveSky és/vagy egy REX.
Van alá vas is
Majd ha feltelepítettél mindent erre azért térjünk vissza... Mert lehet, hogy a vasad jó lesz, de elegendő VAS az biztos nem lesz...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Cypresss
senior tag
válasz
czakof1946
#14657
üzenetére
Szia Feri,
Szerintem amennyi munkát beletesznek és ahogy az ORBX kiegészítők kinéznek ezen az áron simán best buy kategória, de nem szeretnék turkálni senki zsebében, csak gondoltam nem árt ha tudtok róla.

-
Korcsii
őstag
Esőcseppek 90%, hogy csak a videószerkesztésnél kerültek rá...
Kamera: EZCA vagy Opus
Esti fények valószínűleg az ENB Series-szel vannak megbabrálva.
Nekem nagy kedvenc volt egy sunmod, de azóta se találom az akkori telepítőt - bár P3Dv3-mal már nem kompatibilis, szóval mindegy is.

-
sqpp
őstag
válasz
Kbhont
#14662
üzenetére
Ezeket vágom mind 1-1-ig, de valami ilyesmit szeretnék kihozni.
A repülő-t elintézem magam, valszeg Airbus Extended X lesz, hiszen az megvan. De a séta repcsiket is imádom, főleg a Cessna-t. Abból is valami ultra komoly lenne jó.
[link] Itt pl az esőcsseppek nagyon komolyak, nem tudom hogy ez repülőfüggő vagy mi lenne..
[link] Ez a rángatósdi kamera is bejön.
[link] Este meg nézhetne ki ilyen szépen.

Ilyesmikre gondoltam, magyarán hogy minél életszerűbb legyen az egész
Van alá vas is, nem kell félni

Azt látom hogy a leirásban a legtöbbhöz ott van a cucc, de hátha tudtok még ajánlani valamit.
-
sqpp
őstag
Valaki segitene majd szétmodolni az FSXSE-t?
Amennyire csak lehet szépiteni rajta 
-
czakof1946
tag
-
Cypresss
senior tag
Az év akciója indult ma az [ORBX-nál]. Mától egy hónapig 47 százalékos kedvezménnyel lehet megvenni szinte mindent, kivételt képeznek az idén megjelent cuccok. Azt hiszem ilyen még sosem volt náluk.
-
válasz
cintula187
#14637
üzenetére
Skacok!
Sajnos nekem is most van a szezon...
Én se tudok menni!
De ősszel megpróbálhatok a Petivel egyeztetni egy közös real repülést!
Esetleg ha lenne kedvetek a HA-LIX-el egy körre vagy kitalálhatunk valami mást is! -
sqpp
őstag
[link]
Kinek mikor jobb
Itt betudja irni! -
Cypresss
senior tag
A hétvége nagyon necces srácok, hetekre előre tele vagyunk, azt nem merem ígérni.
De egy májusi péntek működhet.
-
Đusty
addikt
válasz
cintula187
#14637
üzenetére
Én is benne lennék ha munkaszüneti napon lenne, ha nem akkor a beosztásomtól függ.
[Itt] is egy bár ahogy elnézem a megtekintések számát ebből nem fogunk meggazdagodni
(csoda, hogy él még a link a többivel együtt) 
-
wolruf
őstag
válasz
cintula187
#14637
üzenetére
Én (mint általában) benne lennék.
-
sqpp
őstag
válasz
cintula187
#14637
üzenetére
Ha vartok 10ig felolem OK
De valaki segitsen szénné modolni a jatekot 
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187
#14637
üzenetére
Itt is végig aktív a robot: [link], régebben kötelező volt kikapcsolni szélnyírás esetén, úgy látszik manapság már ezt is jobban kezeli a robot.

Tőlem mehet, csak találjuk ki hányan jönnétek és mikor.
-
Cypresss
senior tag
Fantasztikus milyen parázs szakmai vita alakult ki.

Segítségképpen beszkenneletem az egyik Wizz gép QRH-jának ide vonatkozó részeit, nyilván vannak az üzemeltető társaságok között különbségek, de az alap szinte mindenhol ugyanaz.
A videón 06-nál szól a robot, hogy Go Around/windshear ahead. A QRH szerint ilyenkor egy sima GA-t kell végrehajtani:
Ok, akkor átstart, de mivel ez egy multicrew környezet, érdemes megnézni, hogy QRH szerint GA szituációban kinek mi a feladata:
A PF itt a kapitány volt, akinek először TO/GA-t kell nyomnia, ez ha megnézitek megvolt, nem a tolóerőszabályzó oldalán található gombot nyomta meg (AT disengage), hanem a TO/GA gombot és szinte ugyanebben a másodpercben lekapcsolta a robotot is (amit viszont nem lett volna szabad...) (Az erősen véleményes, hogy az A/T aktív volt-e ebben a pillanatban vagy sem, ezt nem látni elég jól a videón.) Tehát QRH szerint a TO/GA rendben volt, rotation ugyancsak megvolt, a variometer felfelé mutat, GA announce: ha jól hallottam, akkor az is megvolt, a QRH ide vonatkozó pontja szerint a PNF-nek itt kellett volna elsőként önállóan cselekdenie: Flaps lever select as req... Ez láthatóan kiamaradt, első hiba.
A következő pont a futó behúzása, az erre vonatkozó utasítást a PF-nek kellett volna kiadnia, ez azonban (angolul legalábbis) nem történt meg, helyette bő egy perccel később ad egy flap 15 utasítást, második hiba, majd négy másodpercel később ahelyett, hogy kiadná az erre vonatkozó parancsot, maga húzza be a futót, harmadik hiba.
Összességében kapkodtak, de megoldották a feladatot, kérdés hogy egy krizíshelyzetben kapkodó pilótával szeretne az ember repülni, vagy egy nyugodtal. De ez már személyes preferencia és vérmérséklet kérdése.

-
Korcsii
őstag
válasz
cintula187
#14632
üzenetére
Igazából nem mond ellent a kettő:
"Maintain flap and gear position until terrain clearance is assured."
Avagy amíg a földtől nem kerül biztonságos távolságra, addig marad az addigi állás. Namármost itt rögtön az elejétől látszik a pozitív varió, szóval elvileg nem volt akadálya, hogy behúzzák őket. A másodpilóta kicsit lefagyott, vagy el volt foglalva a rádiózással, a kapitány meg nagyon koncentrált magára a repülésre és a szélnyírás elkerülésére. -
válasz
Kbhont
#14628
üzenetére
NA!
Volt szerencsém találkozni ma a Petivel!
Azt mondta, hogy Ö egyáltalán nem biztos abban, hogy ez egy valós repülés...
(lehet szimulátor is)
Amennyiben valós, akkor kúrva nagy szerencséjük volt, hogy megúszták!
Szerinte hibát hibára halmoztak! Miután megemelték az órát és a sebi emelkedni kezd azonnal kellett volna a 15' flaps és utána közvetlen a gearup.
Futót csak akkor nem zárnak mikor közvetlen pálya felett vannak és pár méter van csak vissza.
Egyébként azt is mondta, hogy egy ilyen "falig koppantás" a tolóerő szabályzón kinyírja a hajtóművet.
Arra, hogy nem szabad a "Procedurába" belenyúlni (Flaps/Gearup) tekintetében Windshear alatt az egész addig igaz,amíg a megközelítés tart! De abban a pillanatban mikor elemeli az órát és kihúzza a süllyedésből már nem az a procedúra van porondon, hanem a GA.! -
Korcsii
őstag
válasz
Kbhont
#14628
üzenetére
Én már csak azt nem tudom elképzelni, hogy a windsheart hogyan észleli a rendszer.
Amúgy az IFR jó lesz műszeresnek is

FSX:SE szerintem nem elvetendő kezdésnek, mert a tutorial missziók bevezetnek a repülésbe, no meg néha ki lehet fogni Steam-en elég olcsón - főleg P3D-hez képest.

-
-
válasz
Hedgehog9780
#14625
üzenetére
Akkor szerintem először olvasd el fen a forum tetején az összefoglalót!
VFR = Látás alapján repülés
IFR = Instrukciók alapján repülés
Hardver tekintetében én egy legalább 120Gb SSD-re tenném a szimulátort, hogy külön legyen mindentől...
Az első időben ez elégnek kell hogy legyen!
Amit én tanácsolnék, hogy ne szemeteld tele minden ócska kiegészítővel, hanem inkább kérdezz és Mi szívesen elmondjuk a tapasztalatainkat!
Maga az alap szim nem túl bonyolult és jól is fog futni a gépeden!
A bajok majd ott kezdődnek, mikor elkezded "tuningolni" és jönnek az egyéb kiegészítők.
AI forgalom, Időjárás generátorok, földi kiszolgálás, másodpilóta segéd szoftver, Kamera rendszerek, TrackIr...
Stb stb!
Elvileg a végtelenségig lehet toldani foltozni...
Ami a joyt illeti!
Én évekig egy Logitech Pro-t használtam! Olcsó és viszonylag strapa bíró, jól konfigurálható! De mivel én annak idején a Boeing-ok irányába mentem el, így váltanom kellett! Először vettem egy CH Yoke-t! Aztán jött egy ProFlight Yoke System a Saitek től! Egyáltalán nem bántam meg! Van hozzá egy Saitek Rudderem és teljesen meg vagyok vele elégedve!
Nálam nagy előre lépés volt a TrackIr5 beszerzése! Nagy élmény! De ha ügyes vagy, lehet házilag is gyártani!
Azt bátorkodnám ajánlani, hogy kezd magyar országgal! Az LHSimulátor.hu találsz nagyon szép ingyenes kiegészítőket amik részben kis hibákat leszámítva tudnak működni P3D-vel.
Aztán majd a többit mondjuk! Ha kérdésed van, írj és segítünk! -
Hedgehog9780
tag
válasz
Kbhont
#14624
üzenetére
Köszönöm a válaszod.

Jó pár oldalt visszaolvastam, de bevallom még nem mindet
A YT videók alapján P3D számomra tetszetősebb, de ugye kérdés, hogy mit bír a vas. (Már ha egyáltalán vas
)
i5 6500 CPU, 8GB RAM, Geefroce GTX 960 4GB GPU,---> Ehhez melyiket érdemes?Sajnos a VFR IFR még nem mond sokat, mert még nem néztem utána.
Idővel nagygép, de gondolom mint ahogy a valóságban, itt is a kicsivel kell kezdeni. (vagy nem?)
Egyenlőre bill és egér van, plusz van egy joystick. No name brand, tavaly vettem. További hw ajánlástól és persze tárcától is függ
Égtáj az elején talán mindegy, amíg bele nem jövök.Cintula187 Igen, elhiszem. Ha csak utasként repülök is felemelő érzés, pláne ha még vezethetném is...

-
válasz
Hedgehog9780
#14616
üzenetére
Szia!
Üdv a forumon!
Bátran merem mondani, hogy ez egy Baráti társaság aki nagyon szereti a repülést és mint ahogy vissza olvasol egy picit láthatod, hogy a repüléssel kapcsolatos dolgokat vitatjuk meg és segítünk egymásnak ha szükséges!
Amit először el kell döntened, hogy melyik platformot választod!
per pillanat FSX, P3Dv3.4 és XP11 a használható választék!
Ennek eldöntése nem egyszerű, bár szerintem mindenki favorizál valamit és azt isteníti!
Nekem a P3D jött be a leginkább!
Ami a tanulást illeti!
Két nagy hálózat van használatban az IVAO és a Vatsim. Én az IVAO-t ismerem jobban. Ott szoktak lenni online oktatások, amikre célszerű bekopogni!
Aztán a következő, amit el kell dönteni, hogy milyen irányba szeretnél elindulni.
VFR? IFR? Kisgép, nagy gép? Melyik típus érdekel leginkább?
Aztán nagyon fontos, hogy milyen hardvered van?
Joy, vagy yoke?
Melyik égtájon szeretnél több időt tölteni? -
válasz
Kbhont
#14622
üzenetére
Bahh, most látom, hogy benéztem, nem is az ATC szólt, hanem a PWS...
és ezzel egyidejűleg meg is jelent a felirat az PFD-n és ND-n is, ahogy mondod. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy nem voltak szélnyírásban, "csak" előttük volt, ezért startoltak át. Ha szélnyírásba kerülnek, akkor B737-en kiabál a gépember háromszor, hogy WINDSHEAR. Szal fenntartom, hogy nem feltétlenül volt a helyzet magaslatán az FO, nem volt indokolt 30 fokos fékszárnnyal és kiengedett futókkal repülni másfél percig. 
-
válasz
cintula187
#14617
üzenetére
Na itt is egy video!
Itt egy dupla GA van és itt is azonnal vissza állnak 15' és gearup...
De lehet hogy igazad van...
Minden esetre pont ellenkezője lenne, mint amire én gondolok.
[link] -
válasz
Korcsii
#14615
üzenetére
Ez oké, de szentem itt egy sima GA volt, amit az ATC windshear miatt mondott be, tehát a final végén, vagy a pályaküszöbnél jelezhetett WS-t, de a gép nem volt szélnyírásban, még a gépember se jelzett semmit. Szal onnan sima GA procedure kellett volna, nem WS procedure. Oké, fotelből könnyű okoskodni
csak mondom. -
cintula187
addikt
válasz
Hedgehog9780
#14616
üzenetére
-
-
Hedgehog9780
tag
Sziasztok!
Nagyon szeretem a repülést és érdekelne a szimulátorozás. Az FSX és P3D-vel csak valódi pilóták repkednek vagy egyszeri halandó is tudja használni?
Azt látom a YT videókból, hogy komoly és összetett a játékmenet. Ez valamilyen tutorial által megtanulható vagy inkább tegyem felejtősre a zéró szimulátor tapasztalatom miatt?
Ha tanulható, akkor kaphatnék egy kis infót, hogy melyik SW-t vegyem / töltsem és milyen addokat telepítsek? Hol vagy mivel kezdjem stb...Előre is köszönöm a válaszotokat.

-
Korcsii
őstag
Na ez bushpilot
[link]Kbhont: mondjuk azt írja, hogy "until terrain clearance is assured". Mivel folyamatosan emelkedtek, ez gondolom megvolt már jóval hamarabb, mondjuk kaptak közben mindent a nyakukba.
-
válasz
Korcsii
#14613
üzenetére
Na én lerepültem ezt a szitut...
Bár a leszálló tömegről nem volt infom, ezért azt Random hagytam üzemanyagot 4 tonnát hagytam bent és egy 15 csomos szelet 30 befújásokkal állítottam be.
Megközelítési sebi mint a videon 140 csomó.
GA után pont tartani tudta a 140 csomót teljes tolóerővel! De nagyon a határon volt.
Aztán néztem 15-ös flapssal ott már egyenletesen gyorsult felfelé is.
Aztán gearup + 15 -ös flaps teljesen kontrollálhatóan emelkedik.Korcsii! Érdekes!
Átküldtem a videót a barátomnak, kíváncsi vagyok mit fog rá mondani... -
Korcsii
őstag
válasz
Kbhont
#14612
üzenetére
Találtam egy ilyent: FAA Advisory Circular 00-54 - Pilot Windshear Guide (1988, 47. oldal, pdf 53.): [link]
Maintain flap and gear position until terrain clearance is assured. Although a small performance increase is available after landing gear retraction, initial performance degradation may occur when landing gear doors open for retraction. While extending flaps during a recovery after liftoff may result in a performance benefit, it is not a recommended technique because:
1) Accidentally retracting flaps (the usual direction of movement) has a large adverse impact on performance.
2) If landing gear retraction had been initiated prior to recognition of the encounter, extending flaps beyond a takeoff flap setting might result in a continuous warning horn which distracts the crew.ADDITIONAL CONSIDERATIONS
If autopilot/flight director systems specifically designed for operation in windshear are engaged during approach, they should be used during the recovery maneuver. These systems may aid in recovery from an inadvertent windshear encounter. However, due to limited time available to recognize and respond, do not engage the autopilot or autothrottle if these systems were not engaged prior to recovery.WARNING: A flight director and/or autoflight system which is not specifically designed for operation in windshear may command a pitch attitude change 'to follow target airspeeds or a fixed pitch attitude regardless of flight path degradation. This guidance may be in conflict with the proper procedures for windshear recovery. Such systems must be disregarded if recovery is required and, time permitting, switched off by the PNF.
-
válasz
cintula187
#14610
üzenetére
Segített? Hogyan?
Nézd meg 1:15 nél a FOOD.on látszik, hogy átesési sebesség fölött vannak egy hangyafasszal és nem bírja követni az FD -t mert esik a sebi..
Aztán mikor elkezdi vissza felé tolni a flaps-t egyből tudja vissza venni a tolóerőt is.
De le fogom szimulálni, kíváncsi vagyok mennyivel gyorsul rosszabbul ugyan annál az emelkedésnél... -
válasz
cintula187
#14610
üzenetére
A fékszárny a flap. Leszállási konfigban jellemzően 30 fokon vannak a fékszárnyak, GA-nál pedig az az első B737-en, hogy flaps vissza 15-re, ha megvan a positive rate, akkor azonnal gear up, majd emelkedés, és sebitől függően visszapakolni a fékszárnyakat, és folytatni az eljárást.
Kiengedett futókkal és 30 fokos fékszárnnyal lerepülni a fél eljárást az jellemzően már durva repesemény. Mondjuk Malévnél is volt ilyen.

-
válasz
cintula187
#14608
üzenetére
GA-nál inkább időt veszítsek, mint sebességet, és ezáltal felhajtóerőt.
Persze látni kéne az adott üzemeltető SOP-ját, hogy abban mi van. -
válasz
Kbhont
#14606
üzenetére
Jaja, másodpilcsi fullosan lefagyott, pedig ugye amikor összerakja a crew a megközelítést, akkor az is le van osztva, hogy GA-nál ki mit csinál, mikor, meddig emelkedünk, hogyan, stb.
Ellenben az mondjuk elég penge volt, ahogy a kapitány másodpercen belül reagált a GA-ra.
Apropó, láttátok, milyen szépen átpakoltuk a múzeumot Ferihegyen?

-
válasz
Cypresss
#14605
üzenetére
Meg volt az oka! Az, hogy a másodpilcsi úgy beszart, hogy fogta a majrévasat és imádkozott...

Nézd meg, hogy majd nem egy percig emelkednek mikor 1:17 érzi, hogy nem elég a tolóerő... A hajtóművek le vannak padlózva, de a sebi nem akar nőni . Akkor elkezdi keresni a hibát! Meg is találja...
-
Cypresss
senior tag
válasz
cintula187
#14603
üzenetére
Ja, ja. Kaptak egy kis jeget is, gondolom éppen telibe vágtak egy durvább felhőt. Ha megnézed az ND-n a WX radart, akkor éppen fel akar robbani a képernyő.

(#14604) Kbhont: Azt én sem nagyon értem, hogy futót fékszárnyat miért nem húzták vissza korábban, hiszen azok ilyenkor azok csak lassítják a gépet, de biztos meg volt az oka.
-
válasz
cintula187
#14603
üzenetére
Azt nem tudom, de hogy az Assistant csak nézelődött az biztos...

Minden esetre tanulságos eset! -
válasz
Cypresss
#14598
üzenetére
Közben megfejtettük a magassági eltérést...
Egyébként csont üres géppel voltam, nem is útvonalat repültem, csak (pályabejárás volt
) a megközelítéseket nézegettem.
Az lett a vége, hogy itt a ILS egy segítségként felsugárzott adalék a megközelítéshez ami egy sima LOC-DME
lenne csak sokkal meredekebb 3.77 fokos a normál 3.0' képest...
Ez a PAPI meg 3.5 fokos tehát soha nem fog stimmelni a kettő.
A felvetéseid jogosak, de mint említettem nem útvonalat repültem, csak feszegettem a határaimat LOWI felett, mert egy kicsit más ez mint a JustSim, amit eddig használtam. Egyébként ez már a második megközelítés volt, mert előtte egy LOwPass már befigyelt .
Azt gondolom, hogy célszerű pont ilyen helyeken gyakorolni a megszakított megközelítést ill átstartolást, mert egy lapos területen ott bárki össze meri az emelkedő gépet. Itt azért jó ha képben vagy. Nappal van amikor órákat eltöltök itt és útvonalat meg éjjelente szoktam repülni. Egyébként szerintem az egyik legszebb régió P3D ben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kellemes karácsonyi ünnepeket!
- Battlefield 6
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mozilla Firefox
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- VR topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OnePlus Pad 3
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Google Pixel 10 Tensor G5, 120 Hz OLED, tripla kamera-128 GB Használt, karcmentes Gari
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Akciós kisWorkstation! Dell Precision 3570 i7-1255U 4.7GHz / 16GB / 512GB / Quadro T550 4GB FHD 15"
- Clevo 1060 6GB Mxm 3.1 laptop videó kártya ingyen házhoz szálitással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







Bár jobban belegondolva, ez azért mégiscsak jobb, mintha valami homoerotikus filmben látnánk viszont az arcod. ![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)









