Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
JamesHolden
aktív tag
Sziasztok!
Ha csak a képek és videók minőségét veszem alapul hogy alakul az erősorrend az alábbi Dji drónok között?
- Mavic 1
- Air
- Mavic 2 Zoom
Utóbbival szemezek, de nem tudom megéri-e az árkülönbséget a többihez képest.
Utazó videókra használnám hobbi célra a 7-es GoProm melléKöszi
-
Digiflex
tag
válasz Geller72 #1695 üzenetére
És mi a helyzet a bekattant harci kutyákkal??? Azért ott pl volt jópár tényleges durva eset... Biztosítás? eEgedély? Sszabályozás? Büntetés a szájkosár nélkülieknek?
De hát most éppen a drón a slágertéma.
Szegény UFÓ-k tökre megszívták.... egyet se látni belőlük mostanában
...
-
csobi1
tag
Na,de mint közlekedési eszköz is alig van ráterhelve bármi,holott veszélyes eszközök a bicajok is. Ráadásul igen sokan már csak hobbiból tekernek, akár többszázezres bringákkal. Pár éve a krossz és endúró motorosok voltak kipellengérezve. Jó, azok sem szentek, de valakiket ,mindig kiszemelnek.
-
*Ropi*
félisten
Valószínűleg azért, mert a kerékpár, mint közlekedési eszköz van a köztudatban, a drón viszont egyrészt luxuscikk, másrészt a média által is csak a rossz(ul is felhasználható) tulajdonságai vannak kiemelve (lásd a korábban linkelt videót).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Geller72
veterán
Sokan nem tudják, de bicóra is lehet kötni (és szerintem városban érdemes is) biztit. Abban egyetértek, hogy aki részt vesz egy eszközzel a forgalomban és vonatkoznak rá a KRESZ szabályai (még egy kézikocsit húzó személyre is) azt igenis egy (legalább) alapfokú KRESZ vizsgára (és EÜ) kötelezném, amit mondjuk 5 évente meg kellene újítania (utóbbit nem csak nekik, hiszen aki mondjuk velem együtt 30 éve vezet, szinte semmi infója nincs a változásokról, ha nem volt mostanában új kategórián, vagy nem nézett önszorgalomból utána).
Drónozásban meg mivel sokkal több olyan ember van, aki segg hozzá és nem érdekli, sokkal több balhé is lesz belőle, ami mindenkin csattan, de a legszarabbul azokat érinti, akik próbálnak megfelelni a szabályoknak (is és önmaguknak) erre az lesz a válasz, hogy hoznak egy betarthatatlan (már most is egy vicc) szabályrendszert, minek hatására még az is átmegy partizánba, aki eddig szabálykövető volt.
-
csobi1
tag
válasz MPowerPH #1690 üzenetére
A drónok,drónozás ellenes hangulat 90%-ban az idiótább dróntulajoknak köszönhető! Felveszik és megosszák a veszélyes repüléseiket. Rendezvényen tömeg felett repülnek,stb. Ezzel kicseszve azokkal,aki próbálnak normálisan repülni. Ettől függetlenül túl van lihegve a drónos baleset okozás. Nyilván ebből egy is sok,de nézzük pl a kerékpár,elektromos roller és elektromos kerékpárokat. Csak kis hazánban több ezer kerékpáros baleset történik évente. Ebből igen sok súlyos sérüléses vagy halálos kimenetelű. Ehhez képest kerékpárra kell pár prizma meg világítás azt slussz. Nincs jogosítvány. Nem kell kötelező biztosítást kötnöd. Nincs műszaki vizsga és rendszám sem. Pedig ezekkel az eszközökkel is okozhatsz nagy anyagi kárt,de akár még tömegbalesetet is és mégsincs ellenük lincshangulat.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Geller72 #1689 üzenetére
Jah, kozben mar megtalaltam. Nem erdekelt a tema, de most szukseg lenne ra. Nem a vityam rezidenciajat akarom kemlelni, pedig ezzel meg az is sikerulne.
Beirva azt a par sort yt-ra azert nem csodalom, hogy forronganak a dronok miatt. Szabadeses 5km -rol es hasonlok...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Digiflex
tag
Nekem ez a táska annyira nem tetszett, mert (az enyémnél legalábbis) nem elég mély a slot a SPARK-nak. Így amit fentre a hálós részbe pakolsz, nyomhatja a propellereket. Le lehet szedni persze a prop-okat, vagy lehet, hogy a kis gimibakok helyét ki kellen alakítani a szivacsforma alsó lapjában, és akkor fél centivel lejjebb tudna menni a SPARK, úgy hogy a propellerek is besüllyedjenek a szivacs szintjébe... Szóval az enyém nem volt tökéletes. Ja és távirányító is magasan kilóg.
Na, mindegy...[ Szerkesztve ]
...
-
Digiflex
tag
DJI Media Maker progi összerakja amit a PANORAMA folderből rádobsz, a felső sávot meg Photoshop Contant-Aware kitöltéssel kell bepacsmagolni, mert felfelé ugye nem tud fotózni. A 360-xml-t pedig én Exif Fixerrel pakolom be, de elvileg kézzel is be lehet írni valami fake RICOH kamerát
Itt egy kis leírás (meg sok más helyen is) a végén a linkekkel....
-
MPowerPH
félisten
Mavic Pro Plat -nal van lehetoseg meghekkelni a max magassagot? Nem gyakran megyek magasra vele, de szukseg lenne egy friss fotora a teruletrol, amihez kb. dupla olyan magasra kellene emelkedni. 1-1,2km kozott van valahol az idealis magassag. Megkertek ra, kiprobaltam a max magassagon, ami nem volt jo nekik, a google maps meg nem eleg friss.
Persze van az, hogy valahogy osszevagom 500m -rol, de ez igy egyszerubb lenne.Persze azt meg nem talaltam ki, hogyan ellenorzom a szeljarast ebben a magassagban.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
csobi1
tag
válasz Geller72 #1680 üzenetére
Lehet igazad van,mert szezonban minden drágább,most meg holt szezon van többnyire. Szerintem nem várok a tavaszig,sőt lehet a héten döntés születik. Komolyabb gépet egyenlőre nem akarok,aztán lehet 1-2 év és ott kötök ki. Jártam már így más dologgal. Spark jó lesz tanulni.
-
csobi1
tag
Tesztek,videók alapján szerintem is elég kezdésnek egy Spark. Talán még hosszabb távra is jó,de ez egyéni döntés, ki mit akar. Én is FMC csomagban gondolkodom,mert jobban megéri anyagilag. A kontroller, akku és a 3-as akku töltő mind 18-25 ezres ár / db körül megy. A kis táskája lehet nem a legjobb szállítani. Néztem én is éppen ma ezeket a kiegészítőket, gimbal védő,propellervédő. Milyen tároló dobozt vettél és honnan? Lehet érdemes ilyenbe az elején beruházni és a kis kiegészítők árából lehet ki is jön majdnem.
Én inkább fotózni akarok vele. Első sorban várakat,várromokat. A videó a fényképezőgépemnél is ritkán van bekapcsolva,pedig jó minőséget tud egy Nikon D7200 full hd-ban. A képek minősége saját örömömre elfogadható, amit a Spark tud, semmi gond velük.
Én még a jeladókra húzható parabolikus jelerősítőt vennék majd. Itthon kb 3500-4500 ft. Egy felhasználó azt írta nekem máshol,hogy neki kb 30%-ot dobott a wifi erősségen, néhol többet is. Azt írta, nem csak a hatótávot növeli,hanem az élőképet is tovább tudja sugározni. Na,majd meglátjuk.Ezekről is sok külföldi videó van you tube-n. Van ahol 3 km távolra repülnek Sparkkal és vissza is jön. Mondjuk ez a része nem izgat.
Pedig előbb utóbb kell a Sparknak is utód,mert ezek az eszközök 1-2 év alatt elavulnak. Jó lenne,ha jönne,mert a mostani árát lenyomná. Igaz az új meg megint jó darabig 250-300 ezer között menne FMC csomagban. -
Geller72
veterán
..nem akarom elvenni a kedved, de eddig még mindig felmentek az árak tavaszra. . Ugye, akkor kezdődik a szezon. . Amikor 867 euró volt a Mavic 2 Zoom, na akkor kellett volna pl. olyat venni. Most még az első gen is több sok helyen. A Platinum meg főleg. A P4 érdekes még, mert hivatalosan a Dji már nem is forgalmazza. Gondolom, sok Advanced maradt rajtuk még, meg ugye a sok Pro variáns, amit ki kellene nyomni, mert relatíve magas az ára és jót szakíthatnak még utoljára vele. Gondolom, abból is az utolsó széria marad, esetleg jön ki még valami extra, mint a P3-ból is a Pro után. Azon sem csodálkoznék, ha a P4-ből is lenne egy amolyan SE, vagy Platinum verzió, kicsit felpimpelt szoftverrel, esetleg más motorral, propokkal. A P4-ben még sok potenciál van, nem igazán van ellenfele, akkor meg a Dji nem fog lépni addig, amíg ralatíve nem kell gyorsan fejleszteni/pénzt tolnia a dologba. Ha kihoznak valamit, azt tavasszal kell, hogy kiadják, szezon elején. Mert ugye októberben hiába jönnének ki akármivel is. .
-
veterán
Igen, kipróbáltam, bár inkább a szobában hajtottam, szabadban mindössze háromszor bírtam megreptetni eddig. Ami tetszik, hogy érezhetően minőségi a cucc, ha nem is az elpusztíthatatlanság pátosza lengi körül, az látszik, hogy van benne anyag, és a jobb fajtából. A szoftver is stabil, kellemes használni, különösebb trehányságot nem vettem észre, de próba után osztom, hogy kell a távirányító, bármennyire nem akar bravúroskodni az ember vele. FMC-ban vettem, de még két akkut pár nap múlva vettem mellé, mert a kettő alapból kevés, ha az ember reptetni is szeretné, nem csak helyben állva fényképezni. A gyári táskája sajnos nekem nem jött be, pedig külsőre nagyon ott van, letisztult, nem hivalkodó, viszont kicsi, és nagyon szabadon tartja a drónt. Gondolkodtam, hogy mégis használatba veszem, ezért rendeltem egy joystick védő műanyagot, és egy propeller védő műanyagot is, illetve a gimballra is lőttem egy burkolatot. Ezek nélkül a gyári táska szerintem dísznek jó, én is inkább kézben vittem a szabadba, hogy ne feszüljön meg a gépen semmi. Végül azonban győzött a józan ész, és ezeket a plusz rögzítőket úgy tűnik, hogy kvázi feleslegesen vettem meg, mert rendeltem egy olyan táskát, amit itt is sokan használnak, kemény az oldalfala, és hab burkolat van belül, ami rögzít minden tartozékot, így szerintem könnyebb lesz majd használni, és a műanyag bizbaszokra se lesz szükség. Még rendeltem egy USB OTG kábelt is a távirányító és a telefonom közé, bár WIFI-vel használva sem volt gond.
A Gesture Control megér egy külön mondatot: sokaknak nem jött be, de kis türelemmel szerintem jól használható. Ki kell ismerni, mert az eredményessége függ a rutintól is. Másodjára már jóval jobban ment, mint elsőre, és szerintem ez javulni fog. Például, az már most látszik, hogy félhomályban és este már nem igazán stabil, zárt ujjakkal és jobb kézzel kell neki integetni, folyamatos sebességgel, legalább két másodpercig. Videó indítása bugos lehet, ezzel sokan cumiznak, nekem sem sikerült, fényképet viszont tízből tízszer csinált a képkeret mozdulatra.
Röviden ennyi, de kérdezz bátran, ha érdekel valami, próbálok válaszolni.
@Digiflex
Nem kell, hogy legyen utód, csak ezen a piacon is gyorsan jönnek a fejlesztések, ilyen szempontból a DJI is kényszerben van. Nagyobb kapacitású akku és egy hátranéző szenzorpár szerintem jöhetne egy ráncfelvarrással, de lehet, hogy nem akarnak konkurenciát házon belül (bár a 2 tengelyes gimball jól definiálja a határokat jelen pillanatban, szerintem).
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Digiflex
tag
Én is csak gondolkodtam egy zsír újon, a CHS a nagyker, de ott már tegnap is drágább volt, mint az ARS-nél, de tegnap este a Digtcam még olcsón adta.
Miért kellene a SPARK- nak utód?? Még mindig többet tud mint a konkurensek. A Xiaomi próbálkozik, de az meg nagy batár lesz egyenes propokkal, mondjuk a távírányítója nem rossz a beépített screennel (a nagytesóba nem raktak) még ha nem túl izmos is a felbontása.[ Szerkesztve ]
...
-
veterán
válasz Digiflex #1671 üzenetére
DJI ARS-nál még ez az ár szerepel, ha így rendeled meg, szerintem tartani kellene ezt az árat. Jogilag persze ki van védve az ilyesmi, de itt nem nulla forintért, meg kétszázért veszi az ember, így ha ilyen áron rendeli meg valaki (nagyker ide, vagy oda) jó eséllyel ennyiért is fogja kapni (bár a fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni pont annyi értelme van, mint sajtreszelővel maszturbálni).
Egyébként remélem, nem jön Spark utód mostanában, ha már 2 hete megvettem, és azóta még két akkuval meg egy raklap fiszf@sz tartozékkal is bővítettem a kört! Drone Hungary-nek feltettem kérdésként, Ő azt mondta, nem hallott még csak pletykát sem utódról. Nyilván tévedhet Ő is, de csak jobban rálát a piacra, mint például én.
-
veterán
Fent kell tartani az árakat, hogy az utód majd magasabban tudjon kezdeni.
Van egyébként hír utódról? Esetleg valami nagyobb szenzoros gép max. Air méretben?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
-
Digiflex
tag
Talán pont a hülye szabályozás miatt a SPARK-ra még ráfogható, hogy gyerekjáték, a mérete miatt. Amúgy meg szinte mindent tud, amit a nagyok.
Ahogy látom, tegnap este még volt pár helyen akciósan kiírva (128 körül távval, 165 Fly More) de ma már mindenhol csak drágán látom....
Az én Fly More SPARK-om is egy nap alatt elkelt. Kicsit sajnálom is....
Szerintem a márkaboltban is csak drágább lesz...[ Szerkesztve ]
...
-
csobi1
tag
Üdv. Tavasszal tervezem egy Spark beszerzését. Kicsit visszatart az idétlen,betarthatatlan szabályozás. Ezt az amatőr drónröptetést nagyon túl lihegik,mintha egy ak-47 lenne a kezünkben tele tárral. Ésszerű szabályok kellenek,meg ami teljesíthető.
-
-
S.J.
tag
sziasztok!
dji mavic pro 2-m van, 1 honapos. a problema, hogy szitál a levegőben, a szobában, szélcsendnél is, illetve magatol elindul az egyik iranyba a levegoben, es kezzel kell korrigalnom. Amikor uj volt, "mozdulatlanul" allt a levegoben. Propellerek vadi ujak, most vettem ujakat, mivel az emlitett problema miatt tortem ossze parat. Ekkor meg azt hittem, hogy a pontatlanul mukodo erzekelo tasztija el egyik iranyba mindig a gepet, irtam is ide ezzel kapcsolatban. Viszont sport modban hasznalom, ugyanez a problema. Atvizsgaltam a gepet, kulso serules nincsen. Talan az iranytut bolonditja meg valami?
ui.: Boldog uj evet kivanok minden dji dronos kolleganak!
[ Szerkesztve ]
-
dronosroli
újonc
Köszi szépen
Jó a jpeg motor, volt vele azért utómunka, de az alapanyag sem volt rossz szerencsére.
A RAW annyiban lehet jobb, hogy ha egy-két képet nagyon alul-vagy túlexponál a gép és nincs belőle jobb, akkor könnyebben javítható utólag, bár most hogy mondod, ekkora érzékelőnél nem tudom hány fényértékkel lehet korrigálni a képet, gondolom nem annyival mint egy full frame-es DSLR-nél...http://dronosroli.hu
-
csobi1
tag
válasz dronosroli #1620 üzenetére
Ez elég jó kép lett. Ha ilyet tud a Spark,akkor nem feltétlenül kell a RAW formátum. Profi fotómasina ekkora érzékelővel a RAW-tól sem lesz belőle. Ha jó a jpeg motor, akkor amatőr felhasználásra ez a képminőség több,mint elég szerintem.
-
dronosroli
újonc
BUÉK mindenkinek!
Sok szép tüzijátékos felvételt mindenkinek (aki fel mer menni )http://dronosroli.hu
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #1653 üzenetére
Igen, van ott minden. De akinek alapvetően jól működött és pár hónap múlva adta meg magát... Na az a nem mindegy. Azért egy 50k-s memóriakártya ne dögöljön már meg magától!
Ennyiből 2TB SSD-t lehet kapni.
De még nem is ez a legnagyobb gond, mert erre van garancia.
Hanem akik megvették és szimplán azt mondta a gépük, h ez szar. Pl. a Panasonic GH5 tulajok közül van akinél ment, van akinél nem. Érdekes a Sandisk-nél 4,5-5 csillagos értékelés van, Samsungnál is. Biztos véletlen. Na meg ez az Amazon, nem az Aliexpress. Meg olyan áron van ez az Adata ami túl szép, hogy igaz legyen. És hát úgy tűnik nem is az.[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #1651 üzenetére
Én sokkal inkább látom azt, hogy a vevők beleszaladtak egy fake szállítmányba. Van olyan feedback, ahol azt írja a vevő, hogy csak 8 gb-ot lát. . Ez tipikus fake sd/pen húzás.
Megnézhetnél inkább egy orig karival készített yt-s teszvidit. Itthonról jó eséllyel soha nem szaladsz bele fake kariba, vagy csak simán visszaviszed. Szerintem..
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz Teasüti #1650 üzenetére
Ekkora rátához csakis a leggyorasabb sandisk extreme cuccokat tudom javasolni. Nem azért, mintha az 50MB/sec írás olyan sok lenne, de nincs kizárva, hogy apró csomagokban ír, cachelésre használja a karit, stb.
Jó volt még a lexar is, csak nemrég eladták a márkát, ugyh az tudtommal már lutri.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #1650 üzenetére
Amúgy ennek az Adatának elég szar értékelései vannak. Már rábukkantam azelőtt és el is vetettem.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #1649 üzenetére
400 Mbit-hez pl. már kevés lehet a V30.
(Nem az egyszeri szekvenciális tempó a lényeg, mert 170/90 nyilván jól mutat frissen leformázott kártyán. De mindig, minden körülmények közt tudnia kell a garantált minimumot. Akkor is ha közel tele van a kártya, meg akkor is ha töredezettek a fájlok, meg akkor is ha már túl van pár száz írási cikluson.)
V90-est relatíve könnyű találni, de V60-asra nem láttam még jó ajánlatot. Legyen ez akár kínai webshop.[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Ha nem garos, akkor könnyen lehet, hogy annyiért "mókolnák" meg neki, amennyiért veszel egy újat. . Jobban jársz, ha nincs aki megcsinálja, hogy veszel egyet használtan valahol. Azért én megnéznék egy szoftverfrissítést a drónra, mert láttam már karón varjút. A töltéssel amúgy mi a helyzet? Tölti az akkut a töltője? Elvileg már ott kellene hisztiznie.
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #1599 üzenetére
A nagyobb kártyára ez jó választás lehet. Igaz, hogy adapteres, de gyári az adapter, azaz ugyanúgy tudja sebességben azt, mint adapter nélkül.
Itt van 64/128 és 256GB-os verzió is.
-
t72killer
titán
válasz Geller72 #1641 üzenetére
Ezen vacillálok én is, 3 hónapja repült utoljára a p4p, 35% felett volt mind3 akksi. Most az egyik akksinak 2, másik kettőnek "másfél" LED-je világít (egy fix +egy villog), hétvégén mindenképp feltöltöm őket, remélem nem késő...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Geller72
veterán
válasz martinkeet #1638 üzenetére
Köszönöm.
Így már ok, akkor nekem semmi bajom nem lesz. Ilyen szemüvegekkel eleve székből kell/jobb reptetni. ."De lehet, hogy csak túlságosan megszoktam a telefonnal való használatot."
-Így van. Nálam ez pont fordítva van, tableten nem érzem a teret. Szemüvegben hibátlan. Nos, szerintem megnézek egyet . . Azt nem tudom, ha rendelek egyet és mondjuk valamiért nem jön be, mennyire eladható ez itthon? Tudom, hogy az elején sokan vették, akiknek gépük volt, de kérdés, hogy ez a hullám megy e még? . Itthon még mindig rohadt drága, de kintről elég olcsón meg lehetne úszni. (Relatíve).
Az is kérdés, hogy milyen géppel használtad?
A másik fontos dolog, hogy míg az első generáció (fehér) latencyje 110 ms körül volt, addig az újabbnak csak 50ms és sok minden másban is jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
"Vacsi új gép volt, itthon pihent 2-3 hónapot, de egyáltalán nem volt használva."
-Pont ez lehet a baja. Lement teknősbékába az akku. Ki kellene mérni, hogy melyik cella a gatya és csak arra az egyre rátölteni direktbe egy olyan töltővel, ami ezt tudja. Persze itt semmi gyári töltőről nincs szó, manuálisan két tűvel (+-) 1s-en megtölteni egy picit, amíg annyira meg nem emelkedik a fesz, mint a többi cellában. Utána már a gyári töltő is tudja folytatni.
Én ezért szoktam azt mondani, hogy bizony elő kell venni az akkukat télen is ér rájuk kell nézni. Nekem is vannak olyan akkuim, amiknél a töltési ciklusok java pont ilyen - kondicionáló töltés. Eleve nullára vagy az közelibe lemerült akkut nem szakad elrakni.
-
NORBl
aktív tag
Srácok.
Kéne egy kis segítség. Eladtam egy dji mavic pro-t, és hívott a koma, hogy a szoftver szerint valamelyik akkucella sérült, és nem is engedi reptetni a drónt. Ez miért lehet? Nálatok előfordult már ilyen? Mondta, hogy vesz egy aksit megnézi, de mondtam, hogy előbb utána kérdezek nálatok. 16 kerületi, ha úgy adódik valaki nem tudna felajánlani egy próba aksit a kerület környékén, hogy megbizinyosodjon róla, hogy valóban az aksival van e baj? Vacsi új gép volt, itthon pihent 2-3 hónapot, de egyáltalán nem volt használva.
Köszi,
Norbi -
Teasüti
nagyúr
válasz martinkeet #1638 üzenetére
Tipikus VR probléma: motion sickness.
-
martinkeet
aktív tag
válasz Geller72 #1629 üzenetére
Nekem az első széria volt meg, így csak erről tudok véleményt írni.
Nem sokat használtam, mert nem sok értelme van véleményem szerint (de ebben nyílván lesz aki megcáfol), egyfajta "mi se maradjunk ki a VR-ből" érzésem van a kütyüvel kapcsolatban.
-a kijelző minősége jó, bár aki szemüveget, kontaktlencsét visel annak nem lesz az igazi. Sok barátom
elszédült, illetve szó szerint seggre ült.
-egy az egyben az látod a kijelzőn, amit a telefonon látnál, azokkal a megjelenő adatokkal (távolság, magasság ...).
-800-900 méter után már akadozik, romlik az élő kép, sík terepen is.
-a gimbal irányítása nagyon jó.
-a látószöggel nem volt probléma 80-90 fok kb, de azt hiszem, hogy ennek nincs jelentősége, hiszen a gimbal
gyorsan követi a fejed mozgását.
Hirtelen ennyi...menő, nem több.
Zárójelben még annyit, hogy a viselése nem adott biztonságérzetet. Valahogy pár percnél nem tudtam tovább viselni. De lehet, hogy csak túlságosan megszoktam a telefonnal való használatot.[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
t72killer
titán
válasz Teasüti #1634 üzenetére
Terep, gyaloglótávolság, teherbírás és felszerelés kérdése. Ha jó sherpa vagy, 20 kiló jól elosztott teherrel tudsz napi 20km-t mozogni lankásabb hegyi terepen, ebbe meg azért belefér egy
MILF izé,MILC, teleobi, másfélkilós drón, 3 akksi, bivak, kaja-víz, ruha.UPS akkuknak akkor se látom értelmét, ha lítiumosak, uis áttöltéskor buksz alsóhangon 20% kapacitást, ami felesleges súly. Akkor inkább vegyél +3akksit a madárba. Mondom ezt úgy, hogy nekem is van egy jump-starterem, amivel ha nagyon akarnám tölthetném a phantom akksijait.
Én már nem vagyok ennyire keménylegény, kocsival max 3-5km-re megközelítem a célpontot, és szépen kézbe véve a P4P kofferját, hátra egy könnyű hátizsákot kajával-vízzel-pulcsival és felsétálok.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #1632 üzenetére
Nagyon kis cuki!
És akkor hova teszed abban a MILC gépet,egy-két objektívet, akkukat? És hova megy az akciókamera és a gimbal, meg annak az akkui?
Szerintetek vicceltem, mikor a hordozhatóságot emlegettem?Ezek mellé qrva isten, hogy nem vinnék még UPS akkukat is. Aki meg autóval megy ki a terepre, ott ez nem is szempont, nyilván. De ott meg elfér minden a kocsiban, nem számít a kompakt méret.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Teasüti #1630 üzenetére
Mivel én túrára is viszem magammal a gépet, fontos, hogy az Air 1 pótaksival + RC mindössze 840g.
A gépet a kapott "szappantartójával" szoktam tenni a fotós táska egy objektív rekeszébe.
A két aksi nekem legalább 4 felszállásra elég szokott lenni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #1630 üzenetére
Vannak háti tatyók, amik kényelmesebbek is (szerintem) a válltáskánál. Én is motorozom, mást nem is tudnék elképzelni motoron. Még a P4-nek is van olyan háti tatyója, ami kb akkora, mint a gyári füles EPO doboz és abba is elfér minden. 3 akkuval.
Ez pl egy p4 háti, de millió van ilyen. Ez 34literes. iPad, akkuk, töltő, táv, minden elfér.
A DJI Mavic Shoulder Bag-szerű tatyók sem rosszak helykihasználás szempontjából, de ezek inkább válltáskák, de létezik ebből is háti tatyó. Ez a válltáska pl. 17,5 cm×12,5 cm×21 cm-es, és belefér
1x DJI Mavic drón
1x Távirányító
4x Akku
1x okostelefon, phablet
Kisebb kiegészítők, kábelek.Ez pedig egy olyan szintén háti, amiben - ahogy látod is- akár két gép is elfér a cuccaival. Igaz, nem olcsó, de kényelmes és elég nagy. de nem túl nagy. A belső elválasztók ugye átrendezhetőek, mint manapság egy fotós tatyóban is, a méretei: 29.5 × 15 × 48 cm.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #1628 üzenetére
Mavic Pro válltáskája 21 x 17.5 x 12.5 cm (üresen, ha nincs semmi az elülső és oldalsó zsebekben). Ha jól látom a képeken, akkor az akkuk nem férnek már be a gép és rc mellé és előre teszik, vagyis nagyobb a megpakolt mélysége a feltűntetettnél.
Mavic Air válltáskája: 24 x 16.5 x 9.5 cm (ebben benne van az összes tartozék).
Na most én úgy értettem utóbbit táskástul el tudom pakolni más kacatokkal együtt egy hátitáskába.
Előbbit meg valószínűleg nem tudnám elrakni így. Ez mondjuk kellemetlen, ha motorozom. Kézben nem tudnám vinni.De ha minimalista módon csak a gépet dobom be a táskába, akkor is az Air a tokjával együtt foglal annyi helyet, mint a Pro önmagában.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz martinkeet #1627 üzenetére
Arra, hogy mivel eddig sokszor használtam iPhone+VR box-al a gépeket a tab mellett, de inkább helyett - sokszor, ha nem annyira a filmezés volt a hangsúly, hanem a repülés és mellesleg videókészítés - és most az a helyzet, hogy el kellene döntenem, hogy ipad vagy dji szemüveg legyen. Tudom, hogy valójában meg kellene ezt néznem előtte, de egy alapvéleményt (vagy többet) szívesen meghallgatnék arról, hogy mennyire jól, vagy nem jól használható a szemüveg. Azt is tudom, hogy aki előtte és azóta sem nagyon használ szemüveget a repüléshez, az nem biztos hogy racionálisa(bba)n látja, mint az - jelen esetben én - aki eleve a racer vonalban is benne van és aktívan használja a fatsharkot repüléshez acroban lassabb és sokkal gyorsabb gépekkel. Mennyire lehet jól látni benne azt amit a kamera lát?
Mennyire jó a minősége/felbontása a két kijelzőnek?
Mennyire nagy a FOV a szemüvegben, Értelem szerűen a kamera FOV-ja ugye adott, de a szemüvegnek is van egyfajta külön FOV értéke, ami ugye relatív.
-Milyen adatokat látsz a szemüvegben, mondjuk a litchi VR box felületéshez képest? (Tabon értelemszerűen nem kell a VR, ott szimpla kijelző van, mint dji go-ban).
A head tracking mennyire működik jól, Itt most nem a head trackinggal való gépi irányításra gondolok, hanem a gimballra.Elsőre ennyi. Biztos lesznek még majd felmerülő kérdések, meg élőben úgy is lesznek egyéni problémák/előnyök. De alapvetően közelíteném meg, hogy érdemes e venni, vagy hagyjam az egészet és maradjak a VR boxnál iphonnal meg ugye a tab?
-
Geller72
veterán
válasz Teasüti #1626 üzenetére
"Egy hátitáskában el tudom vinni a teljes run'n'gun videós felszerelésem, beleértve az Air-t is. Vagy egy kézipoggyászban. Ha ez nem szempont akkor venne a tököm Air-t, amikor már Mavic Pro-t is lehet kapni majdnem ennyiért."
-A pro is elfér egy ekkora helyen. .
-Én már az elején nem értettem, hogy miért nem azt vettél. -
Teasüti
nagyúr
válasz Digiflex #1624 üzenetére
Autós töltővel van értelme (generátorról, vagy akkuról az mindegy).
De usb-ből indultunk ki, annak nem látom értelmét a 10W teljesítmény korlát miatt. Meg ugye alkotni kéne hozzá vmi kulturált boost konvertert, mivel nincs gyári 5V-os töltője.
Azt nem tudtam, hogy modellezel. Gondolom abban egyetértünk, hogy átlag felhasználásra egyáltalán nem praktikus UPS aksikkal kínlódni. Mondjuk nem is nagyon értem miért vesz vki Mavic Air-t vagy Spark-ot, ha nem a mobilitás az elsődleges szempont. Ha nem gond 2-5 kiló aksival rohangálni, meg van autó, meg van ami kell, akkor biztos vmi nagyobb madarat vennék.Én direkt azért vettem Air-t, mert a teljes felszerelés 4 akkuval elfér a hozzá kapott válltáskában, ami meg nem foglal sok helyet. Egy hátitáskában el tudom vinni a teljes run'n'gun videós felszerelésem, beleértve az Air-t is. Vagy egy kézipoggyászban. Ha ez nem szempont akkor venne a tököm Air-t, amikor már Mavic Pro-t is lehet kapni majdnem ennyiért.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Használ itt valaki közülünk dji szemüveget? esetleg volt nála/van mindkét fajta?
-
Digiflex
tag
válasz Teasüti #1622 üzenetére
Ok, lapozzunk...
(Ezek a cuccaim már megvannak a repülős időkből. szünetmentes akksik is vannak, mindig arról használtam a repcsis multiöltőt. Volt már hogy az utcán lemerült autóakksit töltöttem így fel annyira, hogy beinduljon a járgány )
És miért olyan fura az, hogy ha ott kell hagyni a kocsit valahol messzebb, akkor szertnék tudni ott is tölteni, ahol éppen letelepszünk. Telloval elég sokszor jött jól, és a SPARK-ot is volt, hogy az autóban fulloztam, amíg a terepre értem.)És van raktáron 2 év garis Osmo-Pocket, ha jól látom.... ami késik nem múlik.
...
-
S.J.
tag
lichi t nem engedi hasznalni.. a ket taviranyitos modot hogy kell engedelyezni a GO ban, nem talalom 🙏
-
Teasüti
nagyúr
válasz Digiflex #1621 üzenetére
Úgy érted összehajtogatva kapcsolod be és teszed ki az asztalra, amíg buzerálod az alkalmazást?
Én csak repüléseknél csomagolom ki, akkut cserélni meg e közben kell. Lemerült akkuval nem teszem el, csak ha kifogytam a cserékből.
Amúgy elég egyszer felkonfigurálni és utána hamar megvannak a beállítások.
Én most ebben a hidegben egyébként is szoktam melegíteni az akkut és a gépet úgy 2-3 percig (manuálisan elindítva a rotorokat lent a földön), mert 15-20°C üzemi hőmérséklet kell az aksiknak. Ez idő alatt akár az egész menürendszert át lehet nyálazni.
Mondom ezt úgy, hogy kétszer repültem eddig vele (2x3 akku), de vagy egy teljes napig tanulgattam, tutorialoztam és kézikönyveztem mire kiismertem.
Az zavar egy kicsit, hogy nem lehet profilozni a beállításokat globálisan. Ki kell keresnem a távirányító érzékenységet, a gimbalt és a kamerát külön-külön, mikor videózok vagy csak simán repülök. De ez is megvan 1 perc alatt.De még mindig nem értem miért kell hozzá külső akku. Főleg egy böhöm nagy tenyérnyi "szünetmentes aksi"...
Főleg mivel annak is kell idő mire feltöltöd, nem is kevés. Azokat nem lehet gyorsabban tölteni, mint 2-3A. Az Air LiPo akkuit még nagyobb árammal lehet tölteni, mint egy ilyet. Oké, egy Air aksi árából lehet venni egy kosárnyi UPS akksit (fogalmam sincs mennyibe fájna egy töltő ezekhez, gondolom nem UPS-be raknád ), de utazásra biztos nem hordanék magammal ekkora súlyt. Ezt nagyon max ilyen lakókocsis/autós kirándulásnál tudom elképzelni, de ott meg generátorról lehet tölteni szóval nem értem. Nekem mondjuk csak egy hátitáskám vagy egy kézipoggyászom lehet max.[ Szerkesztve ]
-
Digiflex
tag
válasz t72killer #1619 üzenetére
2 napos drónnal még annyira nem szoktam... az a baj, hogy csak amíg mindent beállítgatok, összekapcsolok, kipróbálok, stb lemegy az akksi a 70%-ra, de csak az asztalon, repülés nélkül próbálgatva is elég gyorsan merül, ja és melegszik is. Na ilyenkor zavar, hogy ki kell hajtogatni a cseréhez. 2 akksi van hozzá jelenleg.
...
-
dronosroli
újonc
válasz Amarton #1604 üzenetére
Ez csak a fotózáshoz írtam, ha feltétlenül kell a RAW kép az utólagos szerkeszthetőséghez, akkor nagyobb mozgástere van az AIR-nél, mert egy RAW képet sokkal jobban helyre lehet hozni utólag (fények, színek, stb), mint egy gyári .jpg-et, amit a Spark-ból kijön.
A vicc, hogy az eddigi (szerintem) legjobb képemet a Sparkkal lőttem, mert nem volt nálam a P3P, ami tudott volna RAW-t is
képhttp://dronosroli.hu
-
t72killer
titán
válasz Digiflex #1618 üzenetére
Nem tudom, meddig szoktál repkedni egy nekifutással, de nekem általában nemhogy mind a 3 de 2 akksim is elég szokott lenni egy célpontra.
A terepen töltős megoldásokat kb többnapos kempingezéskor tudom elképzelni.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Digiflex
tag
válasz Teasüti #1616 üzenetére
Ok, ezt kértem, hogy győzzetek meg.
Akkor fájó szívvel, de mégiscsak a SPARK lesz az, amitől megválok... Pedig pénteken még a nagy táska, meg az apróságok is megérkeztek hozzá. Az Air meg kap egy autós töltőt.
(Meg majd egy 12V/9Ah-os szünetmentesbe való akksit egy szivargyújtó aljzattal, ha úgy alakul, azzal 3-4-et tudok majd tölteni elvileg.)Kintről már nem akartam rendelni karácsony előtt, hogy egyfolytában a csomagküldőt sasoljam, meg ott a mizéria, hogy a munkahelyre rendeljem, ahol már nem vagyok vagy itthonra, ahol meg nem leszek, ha már dolgozok...
És így legalább tudtam venni egy Airt :-)
[ Szerkesztve ]
...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Digiflex #1615 üzenetére
Miért jobb egy lassú usb power bankról tölteni (5V 2A egy örökkévalóság lenne, az Air töltője 50 wattal tölt csak úgy mondom), mintha egyszerűen csak belepattintanék egy másik akkut?
4 akkum van jelenleg az Air-hez, ez nettó egy óra repülés. Ezt hogy adod be egy power bankkal? Vársz egy órát két repülés között (vagy inkább hármat 5V/2A-en )? Amúgy se mennél sokra egy power bankkal, mekkora a legnagyobb méret abból az ésszerű határok között? 20.000 mAh 3,7V-on? Ebből mennyiszer lehet feltölteni egy 2375 mAh-es 12V-os akkut? Még két teljes töltésre se elég (13,2V-os töltőfeszültséggel és 80% hatásfokkal számolva). Akkor már inkább bedobok még két akkut a táskába (helló fly more combo) és nem kell szünetet sem tartani!És idegesítő kihajtogatni? Most komolyan? Megerőltető talán? Kisebb helyet foglal így, mint a Spark.
A hang terén nincs összehasonlítási alapom, de hogy én nem hallottam az Air-t 50 méter magasan kertvárosban, az biztos. Pedig jó fülem van. Igaz nem is szándékozok kémkedni vele...A külső kamera meg felvet még egyéb kérdéseket is, ami mellett nehéz elmenni szó nélkül. Többek közt hogy monitorozod?
[ Szerkesztve ]
-
Digiflex
tag
válasz Amarton #1604 üzenetére
Azért az, hogy bedugok egy microUSB-t a táskájában a fenekébe, és menet közben fel tudom tölteni egy powerbankról, elég nagy pirospont a SPARK-nak.... Az akksi kiszedés idegesítő az airből; szét kell hajtogatni, ezenkívül baromi hangos a gép repülés közben. A Sparkot 40-50 m magasan már észre sem venni egy zajosabb környezetben... Az volt az eredeti terv, hogy a sparkra rápakolok egy Osmo-Pocketet. De mivel itt volt rá a félrerakott pénzem, és még mindig nem lehet kapni itthon, kicsit kiegészítve lett belőle az Air. Most teljesen tanácstalan vagyok, mert én is úgy képzeltem, hogy az Airt tartom meg, de ez pár nap után nem ennyire egyértelmű.
...
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #1611 üzenetére
Így van. Azon kívül meg csak töredéke. Néztem a Fimi (3) range tesztjét, ami abból állt, hogy 130 fogban távolodva emelkedett egy sík területen, aztán tapsoltak hogy hurrá, 1.2km. Megnézném a Bakonyban egy domb egyik oldalának aljából átrepülni vele a másikra.
Nekem a P4-el itt RTH-m volt. Jelvesztés miatt. -
Teasüti
nagyúr
válasz forceberg #1610 üzenetére
Még nem próbáltam ki. De nem lepődnék meg, ha pixel binning lenne. Ez megmagyarázná a crop hiányát is.
Valószínűleg így működhet a képfeldolgozás:
1. 1080p 24-30 fps: full sensor downscale.
2. 1080p 48-60 fps: sensor crop.
3. 1080p 120 fps: full sensor pixel binning.[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz Geller72 #1608 üzenetére
Ezek a long range dolgok csakis tiszta rálátással, sőt, amennyire csak lehet tiszta Fresnel zónával működnek, ha nincs sok bezavaró wifi. Azaz a Bükkben egy hegyteteji kilátóról valszleg az olcsóbb drónok is km-ekre elereszthetők.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Geller72
veterán
válasz rankesz #1607 üzenetére
..és ezt se felejtsük el...
Én tartok kicsit attól, hogy a xiaominál megint elqrják. Vagy hardveresen, vagy sw szinten..
Az 5km-t is megnézem majd, mert még a P4 is bedadog akár 300m messziről is, ha 20m alá megyek és nincs optikai kontakt..A fent linkelt Hubsannál már tudni, hogy lehet analóg 5.8Ghz-es vtx jeleket mondjuk FS szemcsivel fogni, ami sokat dob a dolgon. Remélem a fimi is tudni fogja. (Ráadásul a fimiből kettő is van. egy a Xiaomitól és egy egyenesben a gyártótól.)
[ Szerkesztve ]
-
-
Geller72
veterán
válasz Amarton #1604 üzenetére
De írta, hogy csak FHD megjelenítője van és nem is biztos, hogy kell a 4K. Ha valakinek eleve overkill egy nagyobb gép, simán elég lehet egy olcsóbb, kevesebb tudású is. Ha azt nézzük, akkor meg az air nagy hibája, hogy szinte (vagy nem szinte) Mavic Pro árban van. (Ennek ellenére szemezgetek vele. .)
[ Szerkesztve ]
-
Amarton
tag
válasz dronosroli #1603 üzenetére
Azért nem csak ez a különbség.
Full HD vs 4K
2 tengelyes gimball vs 3 tengelyes
Hatótáv sokkal jobb az airnak.
Minden dologban jobb, mint az Spark, kivéve az árat.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Digiflex
tag
válasz Skimaster #1601 üzenetére
Köszi!
Az akkutöltésen kívül én is ezeket látom, de az a töltés nekem nagyon jó így powerbankkal, ami befér a hátizsák aljába. Tehát egy egész napos túrán is többször fel tudom tölteni, ha kell, pl. amíg gyalogolunk.
És mivel fullHD tévén néztem a képeket, olyan nagy különbséget nem érzek. Vagy a fotókban is annyival jobb lenne?? Még tesztelgetem, mielőtt döntenék....
-
Skimaster
senior tag
válasz Digiflex #1598 üzenetére
Nekem volt Sparkom, most Air van. Képminőségben,videóban nem kérdés hogy Air a jobb, érzékelők több irányba, intelligens rep. módok szintén, vezetékkel kapcsolódik a táv és telcsi. Nekem az Air-ben az nem tetszik,hogy ki be kell csukogatni,hogy az akkut kivedd, és az sd kártya kivétel nehézkes. Hirtelen ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Napelem
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Spórolós topik
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jó, jó, mechanikus billentyűzetet... de milyet?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest