Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
panpeter92
tag
válasz Chaser #31049 üzenetére
Be tudom szerezni kintről, így áfával, vámmal nem kell számolnom. Ha megnézem és lehet ilyen kijelzőt tenni a gépbe, akkor ha megveszem a Dell szervize bepakolja nekem a gépbe, vagy elhajtanak? Egy ilyen cserét amúgy mi pénzért eszközölnek? Még arra kéne válasz, hogyha én cserélem ki otthon, akkor az garanciavesztés, ha kiderül? Érdemes megőrizni az eredetit és visszarakni, hogyha szervizbe akarom küldeni a gépet?
-
SzaboZE
addikt
válasz panpeter92 #31051 üzenetére
1 óra munkadíjért be tudjuk szerelni (ha a gépbe való és a kábelt sem kell cserélni). Az alkatrészlista nem hoz két fél displaykábelt, így van rá esély, hogy a régi jó.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
gazpityu
csendes tag
válasz SzaboZE #31043 üzenetére
A kamera megoldódott - mondjuk az érdekelt a legkevésbé. Nemigen használom, legfeljebb nyáron, szervizkiszálláskor lehet rá szükségem, ha valami hibát a terepről meg akarok mutatni a kollégáimnak.
A touchpad a gond: teljesen hektikusan működik, semmi rendszert nem látunk benne se én, se a szervíz, hogy mitől fagy le időnként. A második alaplapcsere óta annyival jobb lett, hogy sokkal ritkábban csinálja - bár ez bizonyos szempontból most rosszabb, mert a szervizben nem is jött egyből elő, nekem is csak 6-8 óra munka után jelentkezett először, de akkor mindjárt fél órán belül 2-3-szor is.
És persze kétszer is a legrosszabbkor, egy-egy szakmai prezentáció közben csinálta, pedig ilyenkor tele aksi, no táp, és nincs túlmelegedve - alig hogy bekapcsoltam és elkezdtem az előadást, a teljes LEGO-s vezérkar előtt... Elég gáz volt, keresgélni az egeret...
Általában először a koppintásokat nem veszi, vagy csak nehezebben, erősebb, 2-3. koppintásra reagál, és aztán a kurzor mozgatása is akadozni kezd vagy megszűnik. De van, hogy egyszerre szűnik meg a koppintással együtt a mozgatás is. Ha húzni próbálom a kurzort, akkor egy-egy pillanatra felvillan valami görgetéshez hasonló jel (talán körben jobbra-balra nyíl?).
Egyetlen alkalom volt, amikor a tápkábel ki-bedugásával kapcsolatban jelentkezett: ha kihúztam, helyreállt, ha bedugtam, elment, és ezt 3-4-szer megismételve konzekvensen csinálta.
Mondjuk azt ezután vettük észre, hogy nem a hozzá gyárilag való tápot adta hozzá az eladó, hanem sokkal nagyobbat, valamivel nagyobb feszültségűt is. De a szervíz szerint nem valószínű, hogy ez okozná, nem túl nagy a feszültségkülönbség - bár biztos ami biztos, adtak helyette egy hozzá való tápot. Azzal is csinálja. (Meg anélkül is, aksiról működve.)
De az összes többi alkalommal semmi összefüggést nem láttunk, se én, se a szerviz, hogy valami kábel vagy táp, vagy tele akkunál, vagy majdnem lemerülve, vagy rögtön indulás után, vagy ha meg van hajtva és kicsit melegebb - bármilyen szituban a legváratlanabb pillanatban egyszercsak lefagy a touchpad.
Az első alaplapnál volt, hogy ilyenkor a külső egérrel sem lehetett feléleszteni.
A második és a mostani alaplapnál ez már nincs: a külső egér mindig működik, és ha rádugom, úgy 50 %-ban egy-két perc után levehetem, mert újra működik a touchpad.Mondjuk én még LAN kábellel nem is próbáltam - mindig WiFi-ről netezek. De ezek szerint azt is meg kéne próbálni, hogy úgy nem rosszabb-e?
A palmrest, aztán a két alaplap csere után annyi az össz változás, hogy most pl. 2 teljes napig nem csinálta, pedig sokat dolgoztam rajta. Aztán tegnap este kezdte megint. Akkor pl. biztos nem volt benne se tápkábel, se LAN, se semmi más.
-
SzaboZE
addikt
válasz gazpityu #31053 üzenetére
És szoftveresen volt-e próbálgatás? Az, hogy ilyen hosszú ideig nincs gond vele, majd egyszercsak akad, inkább enged szoftveres gondra következtetni. Próbáltad egy live oprendszerrel használni?
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
.:ZS:.
senior tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a 3521-esekben használható az intel gpu akkor is ha van dedikált gpu is? Nekem még egy n5010-esem van abba sajnos ez nem volt megoldható, nem tudom változott a dellnél azóta a helyzet.
-
gazpityu
csendes tag
válasz SzaboZE #31054 üzenetére
Sanos én tényleg teljesen laikus vagyok. A magam józan paraszti eszével én is két dologra tudok már csak gondolni:
1. a RAM-okban nem lehet valami olyan pici hiba, ami a 8 gb-on belül csak ritkán jelenik meg? Mondjuk amikor éppen oda írja a gép a drivernek valami alkalmazását, elemét? (bocsánat, ha teljesen hülye a kérdés - az én szakterületeimen mindenki más szokott hülyeségeket kérdezni...) Magukat a RAM-okat persze tesztelte a szerviz is, meg az Fn+Bekapcsolás gombnál futtatható öntesztben a RAM-ra vonatkozó tesztet én is vagy 8-10-szer lefuttattam, de mégiscsak majdnem az egyetlen dolog, ami még nem volt cserélve, az a RAM...
Mondjuk az ellene szól a RAM-hibának, hogy a 2. alaplapcsere óta jelentpsen kevesebbszer jelenik meg a hiba. Vagy ennek azonos RAM esetén is lehet magyarázata?2. én is valami szoftver-összeférhetetlenségre gyanakodtam még. Hogy mondjuk valamelyik driver ütközik valamelyik programommal. De a gépen szinte semmi nincs: a gyári Win7 Prof 64 bit mellett Explorer (korábban azt hiszem, a 9-es volt, de az első alaplapcsere és a driverfrissítés után már a 10-es van fenn), 2010 PROF. plusz 64 bit-es Office, Adobe Reader, meg a legalapvetőbb, netezéshez szükséges szoftverek (Flash player, stb). Meg a Java, mert van egy PLC-nk, aminek a távmenedzseléséhez az is kell. Ja, és a Norton 360 - most éppen 30 napos próbaverzióban, mert az eredeti licenszemet nem tudtam (mondjuk, amíg nem tudom, hogy mi lesz ezzel a géppel, addig most nem is akarom) visszaszerezni.
"Próbáltad egy live oprendszerrel használni?"
Ezt ajánlottad a múltkor, de én magam nem csináltam még ilyet, és nem is biztos, hogy tudnék. Időm mindenesetre nem volt rá. A szerviznek mondtam, hogy ezt vetettétek fel - majd megkérdezem, hogy ők próbálták-e. Ha ők sem próbálták, a szoftveres kollégámat majd megkérem, hogy próbálja meg. -
albi31
aktív tag
válasz gazpityu #31056 üzenetére
végigolvastam a story-d,nem lennék a helyedben,sem a szerviznek a helyében,mert szinte biztos,hogy hardware hiba,a 2db alaplap cserét nem is értettem,de mindegy is,sajnos egy olyan hibával szembesülnek,amire nincs kapacitásuk,ezért nem tudják megoldani,ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Sziasztok!
Inspiron N5110-zel kapcsolatban lenne kérdésem. A touchpadtól balra elkezdett a festék először csak kis pöttyökben kopni, majd egyre nagyobb körökben. Most már 3db kb 7-8mm átmérőjű kör jelent meg rajta, és egyre nőnek Járt még valaki így? Ilyet még sosem láttamwww.dongosofor.hu
-
-
Chaser
titán
válasz panpeter92 #31051 üzenetére
" Érdemes megőrizni az eredetit és visszarakni, hogyha szervizbe akarom küldeni a gépet?"
Ezt majd a szerviz mester megmondja Nyilván ha náluk csináltatod a manővert és később gond lesz, hozzájuk vissza viszed nem kötnek bele. Ha megcsináltad számolj már be róla, kíváncsi vagyok kell-e kábelcsere, egyáltalán megoldható-e a dolog.
albi31: Olyan hiba ez, ami random. Most hiába bezergálja a szervizes két napig egész nap, ha nem jön elő a hiba. Amit én csinálnék: összes cserélhető hw-t kivágni. Ramok, HDD/SSD, DVD. Aztán ha úgy nem jön elő a hiba valamelyiknél megvan a ludas. Lapcsere már volt, az elvileg kizárva, ahogy a touchpad is. Ha így se lenne meg a hiba cpu csere, minden mindegy alapon. Ha ez se oldja meg akkor meg beraknám az X akták közé és tényleg cseréltetném. volt régebben itt egy tag másik dell géppel, ott is cseréltek A-Z-ig indent, többször is, valami hasonló hülye hiba volt. Végül cserélték a gépet mert nem született megoldás.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
panpeter92
tag
válasz Chaser #31060 üzenetére
Egyelőre várok a válaszra. Nem vagyok szakértő és amúgy is szívesebben járnám a szervizes utat, a garancia miatt. Ha korrekt áron megoldható, hogy a Delltől szerzem be a gyári kijelzőt akkor az IPS-ről le kell mondanom.
Ha túl költséges, akkor én szerzem majd be a kijelzőt ebayről, de így már én is IPS-t választok. Azonban ebben az esetben is a szervizzel szereltetném be, nem akarok később emiatt szívni.[ Szerkesztve ]
-
SzaboZE
addikt
válasz huszi.gyb #31058 üzenetére
Festékkopásokkal találkoztunk már, ha a normál hazsnálat során keletkezik, akkor nem cseréli a dell. Fényképekkel kell az ilyen hibát bejelenteni.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Kari1
aktív tag
válasz gazpityu #31056 üzenetére
Ha még tényleg nem próbáltad ki másik oprendszerrel akkor én is azt ajánlanám. Mivel lehet hogy nincs sok minden telepítve egy neked "egyszerű" program is simán be tud kavarni.
Pl.: Régebben mikor még windows-t használtam a Logitech G35-ös (virtuális 7.1) fülesemnél vettem észre hogy youtube videók alatt 2.0-ban csak a jobb oldali füles szól és 7.1-ben pedig nagyon torz lesz a hang. Persze driver frissítés nem segített még végül kiderült, hogy az új flash player tett be a drivernek és ezért volt a hiba (amint visszaváltottam régebbi flash player-re megjavult a dolog) Hogy mi volt szarul megírva füles drivere vagy flash player, nem tudom, nem is foglalkoztam vele, de jól mutatja hogy bizonyos dolgok hogy össze tudnak néha akadni.Live oprendszer röviden: pl letöltöd a 64bit-es ubuntut majd kiírod egy dvd-re, ezután beboot-olsz róla mintha telepíteni szeretnéd az oprendszert az elején kapsz egy grafikus felületet ahol ki tudod majd választani hogy 1, tényleg telepíteni akarod (jelen esetben az ubuntut) vagy 2, ki akarod próbálni, válaszd azt hogy ki akarod próbálni, ekkor kapsz egy kb teljes értékű oprendszert ezzel tudsz tesztelni (progik nagy részét is tudod telepíteni (szoftver centerből) mivel ilyenkor a memóriába írja ezeket). Tehát ezzel "biztonságosan" tudsz tesztelni.
-
huszi.gyb
senior tag
-
_adaml21_
őstag
válasz huszi.gyb #31064 üzenetére
Nekem van egy ismerősöm, akinek N5010-e van, és durván lekopott a palmrest bal oldala.
Amit én észrevettem, az az, hogy a srác nagyon sokat játszik a gépén, olyan felállásban, hogy jobb kéz az USB-s egéren, bal kéz pedig a wasd környékén. Azt mindenki tudja, hogy a vinyó és a proci rendesen befűt azon a környéken a gépnek, és elképzelhetőnek tartom, hogy hosszas használat után felmelegszik annyira a burkolat, hogy a csuklót ott tartva, és "csúszkálva" rajta fellazítja a legfelső réteget a palmresten. -
huszi.gyb
senior tag
válasz _adaml21_ #31065 üzenetére
Ez logikus, én is gondoltam rá. Csak azt nem értem, hogy én elég keveset szoktam játszani (értsd havonta 5-6 óra max.) Nálam is a palmrest bal oldala kopott, de nem a kezem formájában (azt még el tudnám fogadni használatból eredő kopásnak), hanem kis körökben. Először olyan, mintha egy tűvel megböknéd. És egyre több helyen jön elő, egyre nagyobb körökben. És a közepe kezd elfeketedni a körnek, amíg a széle inkább sárgás/arany színű. Egyébként az enyémben már SSD van, ami elvileg kevésbé melegszik (ha jól tudom).
www.dongosofor.hu
-
Chaser
titán
-
cellpeti
veterán
üdv
mindenképp akarok webcamot a Dell E4300ba, nem baj, ha 30-40kba kerül. Itthon meglehet ejteni a cserét vagy szakember kell hozzá?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
Takitoca22
csendes tag
Sziasztok egy dell n5110 laptopom van. Felraktam a win8-at a win7 mellé. Win 7 normálisan emgy, a win8 viszont nem hajlandó foglalkozni a laptop képernyőjével. Bootolásnál csak külső monitoron hajlandó megjelenni mintha nem lenne a laptop monitor. Videó kártya upgradet próbáltam nem segít.
http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/DriverDetails/Product/inspiron-15r-n5110?driverId=15P6M&osCode=W764&fileId=3176051588&languageCode=en&categoryId=DD
Ezt felraktam, de nem tudom, hogy kicsomagolás után kell-e még valamit csinálni vele, hogy települjön.
Bootolásnál illetve win7 alatt is normális a kép a note monitorján, tehát hardwares probléma nem állhat fent.
Köszi a segítséget előre is. -
#01682176
törölt tag
Az miért van, hogy a Dell M5010esemnél ha be van dugva a füles, és pl görgetek egy oldalt, akkor ilyen nyöszörgő hangot ad, továbbá hallom ahogy a hdd dolgozik..
-
SzaboZE
addikt
-
Ákinard
aktív tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
Lassan egy éve boldogan élek egy N5110-es laptoppal, de ma délután megijesztett. Délelőtt eléggé kiakadt a gép, így kikapcsoltam délután bekapcsoláskor két paca fogadott a kijelzőn. Nem tudom a kettőnek van-e köze egymáshoz, vagy csak a véletlen műve...
Egyik ilyen nyúlvány másik plazma alakú, baloldalt mindkettő... Mi okozta? Hogyan lehet eltűnteni?Utcán nem járt, rángatva hurcolva nem volt, maximum mechanikai behatás az volt, élete során, hogy az ölembe vettem...
[ Szerkesztve ]
-
vilmaboy
őstag
Egy vostro 3350-re raktam fel win8at. nem működik a touchpad több újjas vezérlése, pl görgetés és nem megy a 3 gyorsgomb a laptopon (support center gyorsgomb stb... jobbra fent a laptopon). melyik illesztő kell ezekhez? Azt hittem a dell quickset, de az nincs win8hoz.
A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!
-
SzaboZE
addikt
válasz subidu #31019 üzenetére
Szerintem a Dell hívásokkal összekeverte az ügyfélszolgálatos, mivel a TP alkatrészek rendelése jelenleg úgy megy, hogy a régi pn-t a régi alkatrészről el kell küldeni. Így lehetetlen a helyszínen javítani a gépet.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
gazpityu
csendes tag
válasz Chaser #31060 üzenetére
"Olyan hiba ez, ami random. Most hiába bezergálja a szervizes két napig egész nap, ha nem jön elő a hiba. Amit én csinálnék: összes cserélhető hw-t kivágni. Ramok, HDD/SSD, DVD. Aztán ha úgy nem jön elő a hiba valamelyiknél megvan a ludas. Lapcsere már volt, az elvileg kizárva, ahogy a touchpad is. Ha így se lenne meg a hiba cpu csere, minden mindegy alapon."
A kollégák itt azt írták, hogy a CPU az alaplappal együtt cserélődik ebben a gépben (Latitude E6220) - tehát a CPU csere is megvolt...
(Bár abban igazad van, hogy nekem itthon is volt olyan, hogy másfél napi, majdnem folyamatos munka után jött elő először újra a hiba, szerencsémre a legtöbbször mégis már a szevizben előjött - tényleg mázli is kellett hozzá amellé, hogy nyilván elég lelkiismeretesen bizergálták. Mert ugye ebben a hülye touchpad hibában az a legrosszabb, hogy ha fizikailag nem ül mellette valaki és nem tapicskolja-húzogatja, akkor biztos nem jön elő... Melyik szerviznek van arra kapacitása, hogy valaki egyhuzamban egyetlen gépet simogasson?)
-
gazpityu
csendes tag
válasz premete #31039 üzenetére
Mindenkitől bocsánat, hogy még mindig ugyanazzal a problémával nyomulok - de most egy más kérdésem lenne.
Miközben futom tovább a köröket a Dell ügyfélszolgálattal, arra lennék kíváncsi, hogy használtan vásárolt, és emellett gyári NBD garanciás gép lévén, az eladóval szemben milyen lehetőségeim vannak?
Az eladó a Hardverapró egyik legnagyobb hirdetője, de van önálló, elég profi honlapja, és a honlap szerint boltja is. És büszkén hirdeti, hogy "475 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon". Tehát nagyüzemileg, hivatásszerűen foglalkozik használt laptopok kereskedésével. A honlapjuk alapján cégnek néztem őket, de most részletesebben megnézve nincs KFT vagy hasonló "tulajdonos" megjelölve. A számla magánszemélyt tüntet fel eladóként.
A gépeit általában 6 hónap garanciával árulja - nyilván én voltam figyelmetlen, amikor nem vettem észre, hogy ez az NBD-s, gyári garanciás gépekre NEM vonatkozik. Ezt így tételesen most sem látom a honlapon, de lehet, hogy most sem néztem elég alaposan. Mindenesetre ezt a gépet úgy adta el, hogy a gép a megérkezése pillanatától problémás volt: a kamera nem működött (az eszközkezelő sem látta), a touchpad pedig az elejétől fogva olyan volt, mint a mesében: hol volt, hol nem volt.
De mivel az eladó cég cserélte SSD-re a HDD-t, amivel meg volt hirdetve (mint utólag kiderült, az már eleve nem a gyári SSD volt benne), arra gondoltam, hogy driver-hiba. És mivel a szerviz előtt minden nap elmegyek, az eladó meg 250 km-re van tőlem, inkább a Dell szervizbe vittem.
Ott elsőre palmrestet és kamera-kábelt cseréltek, majd mivel ez nem segített, alaplapcserét is végeztek.Ekkor jeleztem az eladó cégnek (szerintem kifejezetten korrekt, nem agresszív mail-ben), hogy azért átnézhették volna, mielőtt eladják.
A válasz érdekes volt (idézem): "egy olyan gépről van szó, amire a Dellnél van gyári garancia. Ilyen esetekben nem nyúlunk bele a gépbe, hiszen garanciás, a garancia elvesztését semmi esetben sem kockáztatjuk meg, vitázni sem fogunk ezen". (kiemelés tőlem)
Az első alaplapcseréig (vagy a driver-cseréig, már nem emlékszem) nekem öt percen belül garantáltan produkálta a lefagyást a touchpad. Tehát az eszközkezelő megnyitása (a kamera onnan is kiderült volna) és öt perc touchpad-használat nagyobb kockázat a garanciavesztés szempontjából, mint a HDD kicserélése SSD-re, és aztán a driverek és szoftverek feltelepítése??? Ezeket ugyanis simán megtette az eladó cég... Azt értem, hogy egy original dobozolt gépbe nem nyúlnak a garanciavesztés elkerülésére - de egy olyan gépet sem néznek át, amibe ők maguk SSD-t (és ebből következőleg drivereket, szoftvereket is) telepítenek?
2 hónapja csak azokra a napokra van gépem, amíg a következő alkatrészre várva inkább mégis elhoztam, mert muszály volt vinnem valahova. És ott is mindig vinni kell a külső egeret...
Ja, hogy 170 nettóért vettem? Ezért a gépért, jól működő 1 éves állapotában tényleg jó ár. De 2 hónap alatt 4-5 nap, külső egérrel való működésért szerintem buzi drága. Főleg, hogy közben szaladgáltam és fórumokat bújtam vagy 10 munkanapnyi szabadidőmben, és a driverfrissítés után (illetve majd a gép cseréje miatt) elbuktam egy Norton 360 licenszet.
-
gazpityu
csendes tag
válasz Chaser #31093 üzenetére
Az eladó ezek után első körben felajánlott egy cseregépet, ami "ÚJ"-ként szerepel a honlapján, és kb. éppen az ÁFA-val drágábban van most nála (ennek a megfizetését vállaltam volna).
Ez egész korrekt hozzáállásnak tűnt, majdnem meg is nyugodtam...
Megkérdeztem, hogy milyen gyári tartozékok vannak a géphez (lévén, hogy "ÚJ"), és hogy ez az "új" gép még a gyári konfigurációjában van-e. A tartozékok kérdésére nem is válaszolt, a garancia kapcsán meg az össz válasza annyi volt, hogy átküldte a Service Tag-et, hogy nézzem meg magam.
Hát a Service Tag-ből csak az derült ki nekem, hogy az "új"-ként (nem "teljesen újszerű" vagy "karcmentes újszerű", stb - hanem "ÚJ") reklámozott gépben legalább a RAM és a HDD már szintén nem a gyári, tehát ha gariznom kell esetleg, akkor ugyanúgy lebeg a fejem felett a garanciavesztés esélye, mint most. (Bár becsületükre legyen mondva, a Dell eddig egyáltalán nem kötözködött az átépítettség miatt - de messze nem is vagyok még a végén...).
Amikor ezt szóvá tettem az eladónak, illetve kérdeztem, hogy van-e valami nyoma annak, hogy az új alkatrészek a garanciát nem érintő módon kerültek a gépbe, és újra kérdeztem, hogy mi jár a géphez (különösen azután, hogy a mostani gépemhez nem a hozzá való tápot adta pl...), sőt, azt is fel mertem vetni, hogy esetleg az elbukott Nortonom árának kompenzálásáról tudnánk-e egyeztetni, akkor átment támadóba. Idézem:
"alku tárgyát semmi nem képezi, az eladott laptopot olyan áron nem
tudom vissza vásárolni mint vette, mert egyrészt eltelt több mint két
hónap, másrészt az üzletpolitikánk sem
engedi, harmadrészt a jóindulatomnak is van határa, komplett hülyének
nem szeretem ha néznek!
Emlékeztetném, hogy vett egy laptopot, amire gyári garancia van, ezzel
együtt vásárolta, nekem ezzel foglalkoznom sem kellene és más se tenné!
Elnézést, de mostantól kezdve átadom az ügyet a kollégámnak,én ezzel
tovább nem kívánok foglalkozni, ha vele meg tud majd egyezni, ám legyen!"Ezek után mit lehet az eladó felé lépni?
Mondjuk a NAV-os sógoromat elgondolkodtatta a dolog, hogy többszáz gép egyetlen eladón keresztül, ki tudja, honnan származó alkatrészekből... Lehet, hogy én vagyok a láma, de nekem ez eszembe sem jutott, hogy esetleg teljesen darabokból, ellenőrizhetetlen forrásokból szerzett alkatrészekből összerakott vagy javított (ráadásul esetemben rosszul javított) gépeket árul a kolléga, NBD garanciával? Vagy esetleg az egész Hardverapró erről szól?
Nekem leginkább az eladó hirtelen agresszivitásba váltása utal arra, hogy valami kényes pontjába tapintottam - hiszen egyébként semmi okot nem adtam a támadásra. "Az kiabál, akinek a háza ég..."
-
gazpityu
csendes tag
válasz SzaboZE #31087 üzenetére
A Dell maga sem tudja, hogy egy "Dell" service taggel árult, NBD-s gépben mi számít gyárinak (mi származik hivatalos kereskedőtől, mit raktak be márkaszervízben, stb)? Nincs semmi nyomonkövethetőség?
Ha a Dell sem tudja, akkor nem sokáig fog nálunk így működni az NBD...
Ha viszont a Dell ellenőrizni tudja, mi eredeti illetve garancia szempontjából mi problémamentes a gépeiben - akkor egy használt gép vásárlásakor a vevő honnan tudhatja meg ugyanezt? Nincs erre valami biztos és elérhető fórum? A Service Tag alapján csak az látható, hogy változott-e a gyárihoz képest a gép - de nekem is volt már olyan teljesen új gépem is, amit a márkakereskedésben és márkaszervízben "turbóztattam" fel. Sőt, olyan is, amit eleve így felbővítve vettem meg...
-
SzaboZE
addikt
válasz gazpityu #31096 üzenetére
"A Dell maga sem tudja, hogy egy "Dell" service taggel árult, NBD-s gépben mi számít gyárinak (mi származik hivatalos kereskedőtől, mit raktak be márkaszervízben, stb)? Nincs semmi nyomonkövethetőség?"
Már hogyne tudná, magad is megnézheted a support.dell.com oldalon az eredeti konfigot. Mellesleg ha veszel pl egy autót, akkor ott ki szavatolja, hogy minden alkatrésze gyári? Onnantól, hogy valamit használtan vettél, nem kérheted számon a gyártótól az esetleges anomáliákat, de ezt már írtam párszor. Én felajánlottam dell szerviz segítséget, ha nem élsz vele, akkor még fuss pár kört az eladóval.
Albi hozzászólására reagálva én úgy tesztelek egy 1-2 naponta előforduló hibát, hogy a konkrét gépen dolgozom (mivel minden alkalmazásom html alapú, nem igényel semmilyen szoftver installálást) a hiba jellegétől függően saját vagy az ügyfél operációs rendszerével.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
masholnap
senior tag
válasz gazpityu #31096 üzenetére
itt szerintem a legtöbben tudják, hogy ki az eladó. furcsa, hogy nem sikerült dűlőre jutnod vele. mondjuk ha a Dell szerviz azt mondja, hogy kuka, azaz csere, azt eleve neki kéne állnia, hiába az NBD.
elméletileg szinte minden volt már cserélve benne, nem? a maradékot azért még érdemes lenne megnézni, pl RAM.
-
gazpityu
csendes tag
válasz huszi.gyb #31097 üzenetére
Persze, ez költői kérdés volt. Nyilván - vagy legalábbis remélem - a többség egyszerűen cserélni kívánt gépeket ad el, vagy közvetlenül, vagy ilyen gépekre specializálódott kereskedőkön keresztül.
Éppen ezért vásároltam én is onnan. Tulajdonképpen - a használt autókhoz hasonlóan - az üzleti logika szerint a csúcsgépek, az üzleti kategória veszíti legjobban az értékét, sokszor pusztán azért, mert egy csúcsmenedzser vagy bróker már nem elég menő egy tavalyi cuccal. Akinek nem a trendiség, hanem a megbízhatóság a lényeg, az ezekkel a gépekkel járhatna a legjobban. Főleg, ha még él rajtuk 3-4 év gyártói NBD garancia...
De azért a sógor kérdése elgondolkodtatott: az adott eladónak is elég szép alkatrész-kínálata van. És a fórumokon is egy csomó alkatrész, alaplaphibás komplett gép, kijelző, MINDEN van. Bontott géptől nyilván a lopottig - nem akarok rosszhiszemű lenni, de azért legyünk realisták... Honnan tudhatja egy potenciális vevő, hogy nem egy eredeti matricás házat vesz meg csupa belebarkácsolt alkatrésszel???
Ha az én eladómhoz hasonló, ilyen forgalommal és ilyen visszajelzésekkel referált "kereskedők" esetében sem jelenti sem az én gépem ("karcmentes, újszerű" állapotban hirdette), sem az "ÚJ" gép azt, hogy az tényleg garanciális Dell, akkor mi a megoldás???
OK, eddig a Dell szó nélkül kicserélt vagy 100.000 ft-nyi alkatrészt. De azért már többen jelezték itt is, meg a szervizben is, hogy a végső rendezésnél mégiscsak előjöhet, hogy ki és mikor és hogyan és miből építette át ezt a gépet, és hogy magyarországi-e egyáltalán... Vagy BELŐLE MI magyarországi...
Végülis maga az eladó is azt írta, hogy "Ilyen esetekben nem nyúlunk bele a gépbe, hiszen garanciás,
a garancia elvesztését semmi esetben sem kockáztatjuk meg,vitázni sem fogunk ezen"...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Zseniális!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Mobil flotta- ajánló keresés belépéshez
- Érdemben megoldódik a zajos Noctua NH-D15 G2 léghűtők problémája
- Autós topik
- Elektromos autók - motorok
- Gránit az asztalon: teszten az AMD új platformja
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Formula-1
- További aktív témák...
- Acer Extensa 5635G, T6570, 4GB DDR3, 120GB 2.5" SSD, 15.6", Wi-Fi, Webcam, Win10
- HP EliteBook 2570p, i5-3320M, 8GB DDR3 RAM, 120GB 2.5" SSD, 12.5", Wi-Fi & BT, Webcam, Win10
- Dell 130W 19.5V 6.7A LA130PM121 gyári töltő
- Razerbook13 (4K)
- Asus TUF Gaming F15 FX506HE I5 11400H/RTX 3050TI/16GB 3200MHz DDR4 RAM/512GB SSD konfig eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen