Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2014-09-04 17:21:16

LOGOUT.hu

Élet az Egyesült Királyságban…

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#30051) callmeakos válasza rgqjx (#30048) üzenetére


callmeakos
veterán
LOGOUT blog

Rosszul fogalmaztam, mert Bajáról indulnánk Londonba. Az online form kitöltése tiszta a belépéshez a UK-be, csak kíváncsi vagyok hogy a Calais-ig tartó úton számíthatunk e ellenőrzésekre vagy tesztkéregetésre. Persze naponta figyelem/figyeljük a híreket, de eléggé nagy katyvasz van a fejekben, mert naponta többször is megkapom a kérdést hogy hol csináltatom meg a tesztet a UK-be való belépéshez, holott erről egyelőre nincs szó, pedig nagyon el van terjesztve ez a hír.

All→M8

(#30052) instantwater válasza aero. (#30050) üzenetére


instantwater
addikt

Jól nyomtad.
Nem álltál meg sehol, nem ettél semmit? :Y

(#30053) aero. válasza instantwater (#30052) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Egyszer tankoltam frankfurtban meg egyszer pandorfnal, plusz 2 wc szunet, a belga tajfun eson kivul mindenhol lehetett tartani a tempot.
15 orakkor indultam, 18;50-es vonattal mentem at.
3 db szalamis zsomlet, egy benzinkutas szendvicset es egy banant :D

[ Szerkesztve ]

(#30054) radi8tor válasza aero. (#30053) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

111-es átlag? Wow! :R

⭐ Stella

(#30055) instantwater válasza aero. (#30053) üzenetére


instantwater
addikt

2 tank Walestől Debrecenig?
Mekkora tankod van? :Y
Gondolom diesel.

111es átlag?
Németországban gondolom nyomtad ami a csövön kifért :D

Vonat/komp jegy nem volt méregdrága a közeli indulás miatt?
Mi már most fontolgatjuk a Decemberi vonatjegyet, mert szépen lassan kúsznak fel az árak.

[ Szerkesztve ]

(#30056) aero. válasza instantwater (#30055) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

80 liter, de meglepoen jol fogyasztott, 7,88 es 7.96 (3 literes), az utolso tankbol még maradt 750km hátralévő, annyit írt, mikor megérkeztem. Ilyenkor jó, de amúgy az átlagom 10e km-re 9 liter.
Ha nem nyomom neki, akkor 2 telitankkal hazaérek. Sokat esett nemetorszagban is, ott 170ig ereztem biztonsagosnak, majd nurnbergtol a hatarig szinte megszunt a szemelyautos forgalom, igy egy markatarssal 200 korul tudtunk menni a hatarig. En nem tudtam mire szamitsak forgalom ugyileg, semmikeppen nem akartam kicsuszni az idobol, ezt is szombat reggel inteztem el, hogy vasarnap delutan tudjak indulni.

[ Szerkesztve ]

(#30057) Viszlát válasza aero. (#30056) üzenetére


Viszlát
addikt

Mit hajtasz most, nem jövök rá a műszerfalból? :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30058) radi8tor válasza Viszlát (#30057) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Valami német cucc lesz.

⭐ Stella

(#30059) aero. válasza Viszlát (#30057) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Elso generacios CLS :)

instanwater aug 19.-en vettem a vonatot, £225 volt oda-vissza flexivel (kompra mar nem volt flexi, egy idopontra sem, economy £168)

[ Szerkesztve ]

(#30060) Viszlát válasza aero. (#30059) üzenetére


Viszlát
addikt

Sokat fogyaszt. ;]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30061) radi8tor válasza aero. (#30059) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Mercire tippeltem. :B

⭐ Stella

(#30062) aero. válasza Viszlát (#30060) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

278 lo merve es 1.9 tonna üresen :B
Ez a hetes vagy az ötös?

Hasonlo menet lehetett, 115-tel leptem be mo.-ra, majd a negyesen elvesztettem 4 km/h-t.
radi8tor jo a tipp :D

[ Szerkesztve ]

(#30063) instantwater válasza aero. (#30056) üzenetére


instantwater
addikt

Ja bocs.
A mi Aurisunkban csak 45 literes a tank, és benzinnel többbet fogyaszt. :B

(#30064) Viszlát válasza aero. (#30062) üzenetére


Viszlát
addikt

Ez még az ötös, gyári 258 és 1860 kg. De csak húzlak ám, szép menet volt. :) Luxemburg felé vagy hármasoztál németben?

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30065) radi8tor válasza instantwater (#30063) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Akkor cseréld Urus-ra. :D Bocs nem tudtam kihagyni ezt a szóviccet. :R

⭐ Stella

(#30066) aero. válasza instantwater (#30063) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Mondhatnám, hogy ismerős, tavaly hoztam egy 60 lóerős autót haza, 35 literes tank, 7x vagy 8x tankoltam már nem emlékszem. :)

(#30067) Balinov válasza aero. (#30066) üzenetére


Balinov
félisten

azt fel lehet ugy is fogni, hogy legalabb tobbszor alltal meg picit pihenni.

Mi 10 eve a Puntoval (1.2/8V, HLX) asszem 4x tankoltunk Gyorig

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#30068) aero. válasza Viszlát (#30064) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

3-ason, egyebkent a bmw-k mindig is a legjobban fogyasztottak a trio kozul, csak en elvesztettem a bizalmamat a motorjaik iránt :N

Balinov akkor egyszer meg is kellett alljak aludni 20 percet, mert a 110-es utazo vegsebesseg nem volt eleg ebrentarto

[ Szerkesztve ]

(#30069) instantwater


instantwater
addikt

Ha már így belejöttünk a kocsikázásba.
Osztrák autópálya matricát hogy szoktatok venni?
A múltkor akartam online, de kiíra, hogy 18 napon belüli érvényesség kezdettel nem tud adni, így maradt a benzinkutas fizikai matrica.

(#30070) instantwater válasza radi8tor (#30065) üzenetére


instantwater
addikt

Várj, előbb Bezosnak kell lennem.

(#30071) radi8tor válasza instantwater (#30070) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Aztaaa :Y

⭐ Stella

(#30072) aero. válasza instantwater (#30069) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

En egy honfitarsunk 2 honapos matricajat vettem at £10-ert :D
De amugy a hatar elotti kuton szoktam, errol az online idohatarrol a multkor hallottam en is.

[ Szerkesztve ]

(#30073) Yeffy válasza instantwater (#30070) üzenetére


Yeffy
veterán

:DDD :DD

Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!

(#30074) instantwater válasza aero. (#30072) üzenetére


instantwater
addikt

Hát, ha le lehet operálni szépen...
Majd legközelebb eladom én is az enyémet itt a topikban, de a vevő előbb fizessen, aztán próbálja meg leszedni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#30075) Ck. válasza aero. (#30050) üzenetére


Ck.
addikt

Mi a kutyus óta rászoktunk arra, hogy megfelezzük az utat, Németországban megszállunk éjszakára, alszunk egy jót, reggel all you can eat breakfast, majd frissen és kipihenve folytatjuk az utat. Így azért sokkal emberibb. Nekünk a megszakítás nélküli út nagyon kegyetlen volt mindig, pedig csak 1881 km.

[ Szerkesztve ]

(#30076) aero. válasza Ck. (#30075) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nem jó, persze, aláírom, de most muszáj volt. En tirolba mentem volna, az 13-4 óra, ott lettem volna 3 napig. Csak keresztbe lett húzva.

(#30077) Ck.


Ck.
addikt

Kedves Topiclakók,
Nemsokára hozom el az autót a múltkori kálváriából, amiről kicsit fentebb írtam. A balesetet elkövető műhellyel nemsokára leülünk tárgyalni az esetleges kompenzációról. Szerintetek ilyenkor egy 3 éves használt autó esetén milyen összeg képezi a tárgyalás alapját és hogyan kellene felvázolni a kért összeget? Annyira nincs tapasztalatunk az ilyesmiben, hogy semennyire.
Végül hivatalos márkaszerviz intézte a helyreállítást, tényleges elem javítás nem történt, mindenből gyári új alkatrész került bele, többek között egy új fényszóró, új lökhárító és új sárvédő. Remélhetőleg mostmár a 2 hetes rémálom ezzel véget ér. Viszont a kártérítés összegét illetően bizonytalanok vagyunk, hogy mi lenne egy reális és igazságos követelés. Egy biztos, öregedtünk egy 10 évet ebben az idegállapotban és nagyon sok mindent át kellett szerveznünk emiatt, ezt az ideget nem kívánom senkinek.

(#30078) Viszlát válasza Ck. (#30077) üzenetére


Viszlát
addikt

Bármilyen tényleges anyagi konzekvencia illetve az esetből fakadó kiadás képezheti alapját kártérítés követelésének, az autó kora és értéke jelen esetben nem alkualap, hiszen a helyreállítás a szakszerviz által megtörtént. Az idegeskedés nem tartozik ezek közé értelemszerűen, esetleg méltányosságból felajánlhatnak valamekkora, valószínűleg nem túl nagy összeget, tudják, hogy nem fogsz bírósági ügyet csinálni a dologból.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30079) Ck. válasza Viszlát (#30078) üzenetére


Ck.
addikt

Engem kollégák a cégnél ilyen 5 ezer fontokkal bíztatgatnak, az esetleges értékvesztés és jövőbeli eladhatóság miatt. Ezek szerint akkor ilyesmivel egyszerűen körberöhögnének, nem is érdemes hasonló összeget megemlíteni?

(#30080) Viszlát válasza Ck. (#30079) üzenetére


Viszlát
addikt

Ha jól értem a helyzetet, akkor megegyeztetek a céggel az elején, hogy mindent elintéznek, kaptatok csereautót és mindezt sutyiban csináljátok, így nem kell aggódnod az esetleges CAT-os átsorolástól (a prémiumod és biztosítási díjad meg nem érintette volna a történet, hiszen nem a te biztosításod kontójára ment volna a javítás). Így értékvesztésről beszélni nem nagyon lehet, hiszen csak ők és te tudod, hogy cserélve lettek bizonyos elemek, tehát sem az értéke, sem az eladhatósága nem változik az autónak, hacsak be nem vallod a leendő vásárlónak, hogy mi történt, de gondolom ez nem így lesz. Ennek fényében én nem igazán látok semmi alapot ezen körülményekben ami kártérítésre jogosítana fel, csak a méltányosság, hogy együttműködtél velük és őket kímélted meg a saját biztosítási díjuk emelkedésétől, esetleges vizsgálattól.

Mindenképpen hagynám, hogy ők tegyenek ajánlatot, egyrészt be tudod lőni, hogy ők milyen összegben gondolkodnak, másrészt nem te indítasz valami számukra nevetséges tétellel.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30081) #26097408 válasza Viszlát (#30080) üzenetére


#26097408
törölt tag

a prémiumod és biztosítási díjad meg nem érintette volna a történet, hiszen nem a te biztosításod kontójára ment volna a javítás

Javitsatok ki ha rosszul gondolom de en ugy tudom tok mindegy ki okozta a balesetet, kinek a biztositoja fizet megha mondjuk dashcam-el is tudod bizonyitani, hogy nem te vagy a hunyo akkor is ugrik a bonusz es a biztositasra is hatassal lesz a jovoben.

[ Szerkesztve ]

(#30082) Ck. válasza Viszlát (#30080) üzenetére


Ck.
addikt

Ami elsőre felmerült bennem az az, hogy ha egy lehetséges vevő rétegvastagság mérővel körbeméri az autót, akkor egyből feltűnne, hogy az ajtóba beleködöltek, ami már erősen ront az eladási áron.
Egyébként még mindig Bem eléggé tiszta nekem, hogy pontosan a helyreállítás anyagi vonzata hogyan lett lemeccselve, mert a biztosítójuk felhívott, hogy engedélyezem-e, hogy a helyreállítást ők intézzék. Tehát elvileg igyis-ugyis keresztül ment az ő biztosításukon, nem? Nekem ez picit zavaros.

PrivacyGirl:
A bónusz szerintem vétlen esetben szerintem maradna, de ettől függetlenül én is úgy tudom, hogy az éves díj felmehet változatlan bónusz besorolás mellett, független attól, hogy vétlen vagy a kockázati tényező ettől még számukra nő, esélyesnek tartják, hogy máskor is előfordulhat.

[ Szerkesztve ]

(#30083) Viszlát válasza #26097408 (#30081) üzenetére


Viszlát
addikt

Rosszul gondolod, csak akkor változnak ezek, ha te okoztál balesetet illetve saját magadnak okoztál kárt (pl. nekitolattál a garázsajtónak) és a biztosítóval akarod fizettetni a javítást, nem pedig te magad oldod meg. Amíg te, vagy akinek kárt okoztál nem nyújt be követelést (claim), ami kapcsán a biztosítónak költséget jelentesz mint biztosított, addig semmilyen hatással nincs a bónusz osztályra vagy a biztosítási összegre.

(#30082) Ck.: ez egy igen feltételes forgatókönyv, de legrosszabb esetben is megvárod a következő vevőt, akinél nem lesz mérő, ebből van a több egyébként is.

A körülményekből ítélve valószínűleg a saját biztosításuk terhére mehetett a sztori, nem pedig annak az autónak a kontójára, amivel a te járművedbe beletolattak. Ha az szintén ügyfél kocsija volt és az ő biztosítására csináltatják meg mind a te mind az ő járgányát, akkor annak a tulajnak bizony lenne alapja kártérítést követelni (nála ugye mint okozónál egyből felmerülne az excess, bonus és díj kérdése).

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30084) #26097408 válasza Viszlát (#30083) üzenetére


#26097408
törölt tag

(#30085) Viszlát válasza #26097408 (#30084) üzenetére


Viszlát
addikt

A ködös fogalmazás mintapéldája, erre én nem alapoznék. :)

Olyat el tudok képzelni, hogy azt hazudta Pista a biztosításkötésnél, hogy nem használja munkába ingázni az autóját, aztán összetörik munkába menet és kiderül a turpisság. De ha rendesen be volt vallva minden, akkor nincs hatással, azonnal semmiképp, ha meg lejáratkor emelnek, akkor lépni kell máshova, váltáskor úgyis csak azt kérdezik, hogy volt-e claim, ami ugye nem volt.

Szerk: nekem kétszer okoztak kárt, egyiknél sem változtak a biztosításom feltételei.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30086) #26097408 válasza Viszlát (#30085) üzenetére


#26097408
törölt tag

Volt amugy no claim bonus protection-od?

(#30087) Viszlát válasza #26097408 (#30086) üzenetére


Viszlát
addikt

Nem.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30088) #26097408 válasza Viszlát (#30087) üzenetére


#26097408
törölt tag

Amugy tok durva hogy mar 4 eve vezetek kint (amugy meg 18 eve) es total nem tudom mit kene tenni ha balesetem lenne. Foleg ha palyan tortenne ahol neha megfordulok.
Valakit a palyasoktol felhivni de kit?
Vagy a breakdown cegemet (3 ev AA jart az uj automhoz)
Vagy a dealert akitol vettem?
Vagy a biztositom?
Mindig mondom magamnak utana nezek ennek es minden szamot felirok, elmentek erre az esetre de valahogy telnek az evek es meg nem neztem utana. :)

[ Szerkesztve ]

(#30089) instantwater válasza #26097408 (#30088) üzenetére


instantwater
addikt

A biztosítódat kell értesíteni.

(#30090) ulmikukac válasza #26097408 (#30081) üzenetére


ulmikukac
tag

Ket eve belem jottek hatulrol egy korforgalomba. Teljesen elismerte a vetkes a hibajat (en megadtam az elsobbseget, o pedig nem).
Baleset utan felhivtam a sajat biztositomat, es elmondtak hogy majd ok leboltoljak egymas kozott es nekem semmi teendom nincs ezzel kapcsolatban.
Minden a vetkes biztositojan keresztul tortent, nekem written off lett az auto de semmi sem valtozott az en biztositasomon, sot meg olcsobb is lett a kovetkezo auton. No claim protectioin nem is volt.

Pixel 8 Pro bay

(#30091) #26097408 válasza ulmikukac (#30090) üzenetére


#26097408
törölt tag

Es ilyenkor a kocsit hogy, kivel vitetted el? Arra is kuldott valakit a biztosito?

(#30092) ulmikukac válasza #26097408 (#30091) üzenetére


ulmikukac
tag

Kuldott volna, de sajat labon ment haza annyit meg pont kibirt kb 20al mentem mert a lokharito hozzaert a kerekhez hatul, csere autot is biztositott a vetkes fel biztositoja hogy tudjak dolgozni jarni.
Ez utan par nappal kuldtek erte egy trailert, az elvitte egy muhelybe hogy megallapitsak javithato-e vagy write off.

Pixel 8 Pro bay

(#30093) Viszlát válasza #26097408 (#30088) üzenetére


Viszlát
addikt

Ahogy írják, biztosító, ők majd intézik a részleteket (elszállítást is). Ha van személyi sérülés, vagy akadályt jelentenek az autók az úttesten (és nem lehet őket saját erőből elmozdítani) akkor a rendőrséget is (indokolt esetben egyúttal a mentőt, de ezt a 999-es számon úgyis meg fogják kérdezni). Fontos megjegyezni, hogy amennyiben a járművek mozgásképesek, akkor félre kell állni, hogy ne akadályozzátok a forgalmat, mert ellenkező esetben büntetés jár érte a rendőrtől. Ez eltérő gyakorlat a magyarországihoz képest, ahol ugye vitatott esetnél az a tanács, hogy semmiképp ne mozdítsd el az autót addig amíg a rendőrség fel nem mérte a helyszínt.

Nagyjából ennyi, de a biztosítós úgyis szépen mindent le fog neked vezényelni. Értelemszerűen mindent dokumentálni, fotózni, videózni. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30094) #26097408 válasza Viszlát (#30093) üzenetére


#26097408
törölt tag

:R
Remelem sosem kell ilyet csinalnom. Eddig tiszta vagyok.
kopp kopp

(#30095) instantwater válasza Viszlát (#30093) üzenetére


instantwater
addikt

Még annyit, hogy hátulról koccanásnál mindig a hátsó a hibás, mert nem tartotta a távolságot, és senkit nem érdekel, ha kivágott eléd egy őrült, majd belefékezett.

A rendőr nem szivesen jön ki, ha sérülés nem történt, boltolják le egymással a felek.

Piros háromszög nem kötelező angliában, és használatáért még le is hord a rendőr, mondván mit mászkálsz az úttesten veszélyeztetve másokat.

True story, szerencsére nem velem történt.

(#30096) #26097408 válasza instantwater (#30095) üzenetére


#26097408
törölt tag

Kiveve, ha aki belekoccan abba is belekoccantak.
Vagy road rage van es az elotte levo break check-et tol for no reason es ezt be is tudja bizonyitani az illeto dashcam-en.

(#30097) instantwater


instantwater
addikt

Nyuggerkedjünk.

Ellenőriztem a State Pensionomat a gov.uk-n, és meglepődve tapasztaltam, hogy a nyugdíj itt angliában maximálva van.

A kalkuláció alapján fizetnem kell még pár évtizedig, de van egy maximuma a state pensionnek.

Ezt elég unfairnek tartom, hiszen én többet fizetek be mint egy egész életében minimálbéres melós.

Valaki aki teljesen képben van ezzel a dologgal, tisztázná ezt nekem?

(#30098) lumpy92 válasza instantwater (#30097) üzenetére


lumpy92
aktív tag

Én Mo-ról csak annyit tennék hozzá, hogy itt is van felső határa a nyugdíjnak. De értem a problémádat.
"Játszd ki" azzal, hogy jó sokáig fogsz élni. :D

[ Szerkesztve ]

"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"

(#30099) instantwater válasza lumpy92 (#30098) üzenetére


instantwater
addikt

Persze otthon is van felső határa, de nem éred el, ha normális kereseted van, csak akkor, ha csilliókat keresel.

Azt senki nem tudja garantálni, hogy ki meddig él, viszont, ha tényleg így van ahogy látom, akkor simán megéri minimálbéres vállalkozónak lenni, hiszen a nyugdíj ugyanannyi, ha minimálbér után fizet az ember járulékot, meg ha annak a duplája/triplája után.

Persze arról hallgat a rendszer, hogy oké, hogy minimum 10 évig kell fizetnem, hogy jogosult legyek, de mennyi a minimum összeg, ha csak 10 évig fizetem aztán.hazaköltözöm, de majd később innen szeretnék kapni valamennyi nyugdíjat?

Bár felesleges ezen agyalnom, addigra az összes európai országban összeomlik a nyugdíjrendszer, és a korhatár 86 év lesz.

A magán nyugdíj biztosítók meg eltőzsdézik 40 év alatt a befizetett lóvét, a többit meg megeszi az infláció.

[ Szerkesztve ]

(#30100) lumpy92 válasza instantwater (#30099) üzenetére


lumpy92
aktív tag

A végén leírtak miatt én azt gondolom, hogy mindenhol azzal jársz a legjobban,ha minél több pénzt próbálsz magánba elrakni és azt befektetni hosszútávra. De igazából ezzel se lehet nyugodt az ember, ahogy Te is írtad. Ha meg nincs biztos megoldás, kár is idegeskedni rajta.

"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.