Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Z_A_P #40056 üzenetére

    Picit igen. A legtöbb játék eddig úgy csinálta az aszinkron compute-ot, hogy egy-két compute futószalag futott egy grafikai mellett. A Gears 5-nél akár 12 futószalag is futhat párhuzamosan. Ezzel a stateless compute architektúráknak nincs baja, de az NVIDIA még mindig hardverállapothoz köti a compute shadereket, nem tudja akármilyen állapotban lefuttatni ezeket a kódokat. Ilyenkor a hardver ugrálni fog az állapotok között. Ez kevés compute futószalagnál is előfordul, de ott nincs annyi állapotváltás, hogy az aszinkron compute hatása negatív legyen. Az AMD-nél ez a terhelés azért nem számít, mert a GCN és az RDNA is stateless compute, vagyis a feldolgozás alatt sosem vált hardverállapotot, így nem tud lelassulni. Önmagában ez egyébként olyan nagyon sok problémát nem okoz, mert a GeForce-ok lassulása ettől egészen minimális, a GCN viszont sokat tud gyorsulni az ilyen dizájntól. Az RDNA-nak sincs túl nagy hasznára ez a fajta megoldás, mert az idle buborékokat fel tudja a hardver tölteni, viszont van priority tunneling, és ettől ez a hardver is gyorsul, de csak nagyon picit.

Új hozzászólás Aktív témák