Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- bambano: A sor végén
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
->Raizen<-
#25815
üzenetére
Szerintem igen.
1.) A variable length SIMD egységekkel elintézték, hogy ne égjenek üresen, alacsony kihasználtsággal. Ezzel biztosan energiát tudnak spórolni. Legalábbis ha a lapkában rejlő potenciális compute kapacitás nincs kihasználva. Márpedig generációk óta ez a helyzet, hogy az amdnek 15-20%-kal nagyobb elméleti compute kapacitás van az azonos teljesítményű kártyáiban. Ez a többlet pl a Doomban ki is jön és a kártyák teljesítménye a névleges compute kapacitásaiknak jobban megfelelően állnak sorba.
Ez így tehát minimum 20% energiaspórolást jelent. De akár többet is. Legalábbis compute részen.2.) A kicsit a compute részhez tartozik a fiji miatt a geometria, amit elméletileg 2.75x (a polaris példa alapján konzervatívan 2x) erőteljesebbre fejlesztették. Ez a fijinek mindenképpen hátráltató tényezője, szűk keresztmetszete volt. Szintén a Doomban látható, mire képes, ha kijön belőle a compute.
A továbbfejlesztett geometria lehetővé fogja tenni, hogy a lapkában rejlő compute képesség megmutatkozhasson.3.) Az amd is tett egy lépést a tile based rendering irányába. A kisebb képi egységek renderelése (jobban) belefér a cache-be. Emiatt egyfelől csökken a késleltetés (frametime) és a memória sávszélesség igény, mert kevesebbszer kell kinyúlni. Nyilván ennek az önmagában pozitív alacsonyabb sávszélesség igény mellett a memória alrendszer terheltséget és fogyasztását is jótékonyan befolyásolja.
4.) A HBC elgondolás, amit ha jól értettem, a fejlesztőknek alkalmazásba kell venni az előnyök kiaknázásához további előnyökkel kecsegtet a memória alrendszer terheltségére, sávszélesség igényére és fogyasztására nézve. Eddig ugyanis a fedélzeti memóriába szükséges volt betölteni olyan dolgokat is, amiket a program nem is feltétlen használt. A HBC esetén tényleg csak a használt dolgok kerülnek be. Ezzel - hosszútávon - spórolni lehet a kapacitáson és a sávszélességen
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Apple iPhone 13 Pro 256GB kék / 12 hó jótállás
- Lenovo T450s notebookok - 14", i5-i7, 4-12GB RAM, eu vil.bill, számla, gar
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B760M i9 12900K 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN S2 TG A-Data 750W
- LG 65QNED86T3A / QNED / 65" - 164 cm / 4K UHD / 120Hz / HDR Dolby Vision / FreeSync Premium / VRR
- 2db UK billes (146 / 147) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

