Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Klímaváltozás, természetszennyezés
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
AcCEsS
senior tag
Hű de jól néz ki, nagyon profi! Annyi kérdésem lenne, hogy a kézifék rögzítésénél a t-horony anyái nemcsak a sarokelemeknél alulról csúsztathatók be, hanem a fedél levétele esetén felülről is? A kézifék pozíciójából úgy látom nem a legszélső sínben vannak az anyák.
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
drsanya
aktív tag
Köszi, annyi kérdés még, hogy mennyi a súlya?
I am iRacer
GalaHU
őstag
Lehetséges, de én még sosem szedtem szét a váltót. Bár alulról becsúsztatni a T-Nuts-okat nincs 2 perc... Vagy nehezen tudnád leszedni a cockpitedre rögzített váltót?
A sínek közül fentről szerintem bármelyiket választhatod, szemre mindegyikbe belemegy.
Mondjuk pont a napokban gondolkoztam, hogy kellene tervezni/nyomtatni egy távtartót, mert így nem kényelmes. Egyrészt közel van a kézifékkar ha 5.-6. -ba kapcsolok, másrészt meg a korábbi setup-nál picit felém is volt fordítva a kézi műkődési síkja, 20-30 fokban magamfelé húztam, úgy mint általában a rallye-kocsikban.
Így viszont már nem elég egy hasáb átmenő csavarral, mert a T-Nuts rögzítők és a kézi furatai nem lennének egy síkban...
Tudtok esetleg ajánlani míves fővárosunk környékén olyan 3D nyomtatásban gyakorlott céget/magányos zsenit akivel efféle egyedi igényekkel lehet fordulni?
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
AcCEsS
senior tag
Én is ezt a problémát próbálom megoldani, és otthon megnézhettem volna, de a melóhelyen olvastam a beírrásod/láttam a fotót. Hááát benéztem. Távtartó megoldáshoz mintának ezt és ezt találtam. Kb. 30mm szélességű távtartóra van szükség az infók alapján, és 40mm hosszúra kell cserélni az M5-ös csavarokat. A két-hengeres-távtartós megoldásnál az erős igénybevételtől és a kisebb alátámasztástól nem feszülhet meg annyira, hogy kiszakadjon a t-nut a horonyból? Nem törhet el az aluborda? Elég nagy az erőkar. (Mondjuk a hosszászólásokban azt írták, hogy minden ok) Ezeken kívül egy rövidebb váltószár további segítség lehet.
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
GalaHU
őstag
Pont ezt a 2 konyhakész megoldást találtam én is, de csak a problémáim felére lennének megoldással.
A 2 hengeres kivitelt biztos nem választanám, az tuti nem bírja hosszú távon a csavaró igénybevételt is. Az etsy-n lévő lesz a saját prototípusom alapja, erre lesz egy 30%-os ékalak még pluszban ráhelyezve. Ha az idomon belül tudok rögzíteni egy csavaranyát és elég erős tud lenni maga a nyomtatott anyag, akkor sima liba! Ráadásul nekem külön bonyolító tényező, hogy a H-s váltó alatt van egy elforgatható Joy a repüléshez, úgyhogy olyan megoldás kell ami az elforgathatóságot nem korlátozza.
A rövidebb váltószár miatt nem szedném szét a váltót, váltógomból meg már így is a legkisebb van rajta, de a medve mancsom túl nagy. Ráadásul a shortshiftereket kocsiban sem szeretem...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Neck
veterán
Most nézem, hogy a Logitech G Pro (DD) is PS5 kompatibilis. Van valakinek ilyen, amit PS-en vagy PC-n használ?
Milyen a QR? Néztem egy videót, azt mondja a tesztelő, hogy a Logitech TrueForce (rumbling effect a base-ben) ebben jön ki igazán, és nagyon király.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
JulesTS
őstag
Az én kéziféktartó konzolom bírja a kiképzést, az egész állványt meg lehet vele emelni:
https://4utem.blogspot.com/2022/04/kezifektarto-atesz-fele-wheelstandre.html
mondjuk ez nem segít rajtad...
AcCEsS
senior tag
A szár kiszereléséhez nem kel szétszedni a váltót, a száron található lyukon átdugott imbuszkulccsal kilazítható/kitekerhető. A szár alján egy belső menet van, azzal rögzül a váltóházban. Én a jövő hét után csináltatok egy-két verziót a rövidebb szárból, más váltóbothoz (truck) tartozó menetvastagság miatt egy átalakító adapterrel együtt. Remélem jó lesz. Mivel emiatt úgyis megyek gépműhelybe, ezért gondoltam arra, hogy esztergáltatok pár 30 milliméteres alu távtartót a kézifék/váltó közé. Az két végére tennék valami védőréteget (szigszalag?), hogy ne kapja le a festéket a váltóházról. Csak stresszel, hogy eltörik az aluborda...
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
GalaHU
őstag
Nekem is az Atesz-féle van farigcsálva, itt egy régi setupon még látszik hol volt a kézi. Csak nagyon rezgett a rajta lévő hanyategér, ami a csendesítèsi projektem miatt elköltözött onnan. Így viszont levágható volt az a tartókonzol amin a kézi csücsült, így nyertem kb 10 centit a teljes cockpit szélességen. Ami nem sok, de így pont kényelmesen elfér mellette az asszony futópadja…
Csak ugye ez elindította a lavinát.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
GalaHU
őstag
Aha, értem. Majd számolj be a tapasztalatokról.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
JulesTS
őstag
Akkor én csak visszahegesztenék egy konzolt a kézinek és akkor nem csak irányba lehetne állítani, de magasságban is jobban lehetne illeszteni a váltóhoz...
GalaHU
őstag
Akkor visszamennék a kályhához. Hegesztőgép nélkül amúgy sem opció, és egy méretpontos közdarab elegánsabb megoldás...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
GalaHU
őstag
Steve1207
veterán
Új bundle: CSL DD Race Ready Bundle P1 for PC
Most le is van árazva 500 euro-ra. Csinálhatnának egy ilyen alap szettet Xbox kormánnyal is lassan, de adok-veszekkel nem szeretnék vacakolni. Na majd lassan, ha lesznek újra készletek (vagy majd ha jön az FM) biztos befutnak még ilyen csomagok
[ Szerkesztve ]
.
je, Fanatec oldalan megint lehet kapni cuccokat, es nem csak a legdragabbakat
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Joshi
titán
Látom te nagyon képben vagy a perecek terén. Thrustmaster T300 Ferrari GTE-hez van olyan gyártó aki kínál valami minőségi kormányt? Nem gond ha drága, de akkor tényleg minőségi legyen.
adrian360
őstag
acelith-ből van ami thrustmasterre jó : [link]
GalaHU
őstag
Ahogy a kolléga írja, ugyanez a gyártó kèszít TM-hez is többféle megoldást.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Laby
senior tag
Kijöhetne már egy jó GT perec, valami McLaren-hez hasonló kinézetű, méretű csak minőségibb verzió.
Két F1 kormány túl kicsi átmérőre, meg formára sem az én világom. McLaren tetszik, de a váltó az iszonyatosan idegesít engem, nagyon gagyi. Plusz barátom perece pár hónap után már nyikorog a markolatnál, nyeklik-nyaklik picit. Nyilván nem annyira durván, de azért BMW GT2 V2 mellé örülnék valami csapott, minőséginek.
drsanya
aktív tag
Köszi az infót. Nagyon szép darab, ha egyszer odaérek én is veszek egyet a Mozára.
I am iRacer
Joshi
titán
Csak ilyen Knight Rider kormány van? Jobban örülnék valami hagyományos, de minőségi teljesen kerek kormánynak.
Azért köszi mindenkinek a választ.
[ Szerkesztve ]
kapicsabi
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Vettem egy Logitech G923-as kormányt és nem akar működni a ps5-el (Ps-hez való). A Ps3-nál úgy volt, hogy mikor bekapcsoltam a gépet, akkor a kormány bekalibrálta magát rögtön, elfordult koppanásig jobbra, majd balra és beállt középre és lehetett érezni, hogy van ellenállása, nehéz volt tekerni már ilyenkor is. A PS5-nél semmi ilyet nem csinál a kormány, bekapcsolom a gépet és semmi. Elindítottam az F1 22-t, ott meg is jelenik a kormány a vezérlők között. Mikor elindítok egy futamot, a pedál működik, tudok gázt adni és fékezni, viszont irányítani nem lehet a kocsit a kormánnyal és ugyan olyan könnyű tekerni, mint mikor ki van kapcsolva a ps. A gombok a kormányon működnek, azokkal tudok lépkedni mind a játék, mind a ps menüjében.
Van valakinek esteleg ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Próbáltam mind az első, mind a hátsó USB-be dugni a kormányt, de semmi változás.
Előre is köszi a segítséget!
Fera_27
tag
Sziasztok!
Van esetleg valakinek elfekvőben Thrustmaster T300-hoz az a motor elé szerelt alátét amin a szíjfeszítő görgők tengelyei találhatóak?
Elvileg TMX-ben is hasonló van.
Sajnos sikerült letörni az egyik tengelyt csapágy-mod közben
Ahogy nézem préselve van a tengely a platniba, ha van tippetek honnan szerezhetnék ilyet, nagyon megköszönném.
Gondolom szíjfeszítő nélkül felejtsem el a kormányt...
Bandit21
addikt
Hinnye itt most erősen vissza kell fogjam magam. Az alap cucchoz persze kéne egy asztali tartó meg a posta.
Ha ki akarom maxolni akkor meg LC kit és legalább egy után gyártott boost kit.
Ez az alap pedál mágneses. Mennyire keményítheto fel ha nincs LC ? A T3pm fekete rugó+pogácsa legkeményebb setuphoz képest hol van?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Steve1207
veterán
Valami a táp körül lehet, ha nem kezedi el tekerni és induláskor nem kalibrál. Ellenőrizd a csatlakozásokat, esetleg más szögben, nincs-e megtörve valahol a kábel, jól csatlakozik-e a külső adapter, itt kell nézelődni. A PS érzékeli ez alapján, szóval nem azon a részen lesz a gond, ha meg a menüben is tudsz lépkedni, akkor a kormány résszel se lehet baj feltétlen.
Mondanám, a laptop vagy PC tesztet még, de igazából értelmetlen, mert ha tápot normálisan kap kalibrálnia kell indításkor, de egy próbát megérhet a végén. Redditen találtam ilyet hirtelen, van akinek rossz volt a táp, de voltak olyanok is, akik ugyanígy voltak jól működő táppal, de megoldást nem láttam épp.
(#49624) Bandit21: én az első körben a boost kit-et kihagynám, meg az úgyis itthonról lenne, így kb mindegy mikor szerzi be az ember. Lehet megteszi az 5 Nm is. LC kit-et én szerintem hozzáadnám rendeléskor, mivel arra is adna kis kedvezményt.
Amúgy volt, valaki aki épp nemrégiben számolt be róla, hogy a legalapabbal is hozzászokás után lehet jó köröket menni, de amúgy passz. Engem is érdekelne, ha már szóbakerült, hogy valamennyire lehet-e egyáltalán keményíteni vagy csak sima úton jár és annyi.
[ Szerkesztve ]
.
Bandit21
addikt
Tudom alsó polc a sok DD mellett de a t248 komoly akciót kapott 89 az eMAG -on. Ha valaki nem horror áron akar 3+nm -t és egy még nem LC de már jó kis pedált akkor megéri.
Érdekes hogy a többi kormány nem lett hozzá igazitva lehet nem sok van belőle. És csak a Pc/Xbox ennyi a PS maradt,120
De a t128 79 ért van a 150/tmx meg 80.
A tx és a 300 sem ment lejjebb.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
f3rdzs0
senior tag
Szerintem a T248 eddig is a legjobb ár/érték arány volt belépő szinten, csak túl közel volt a T300-hoz, hogy igazán lehessen ajánlani. Ennyiért bőven a legjobb vétel jelenleg (így, hogy nem igazítottak árakat) ebben a kategóriában.
f3rdzs0
Bandit21
addikt
Én karácsonyra vettem 99 ért pont ebből a megfontolásból. A 300 rs GT ára nem ment le 145 alá (egyszer volt talán rövid ideig 130 körül) a tx leather meg 160 alá se ment be.
Aki most kezdene ebbe bele annak szertiem 89 ért Best Buy.
Más kérdés hogy a használt piacot megöli, aki 124 ért vette nemrég és el akarja adni az most biztos idegbajt kap.
De mivel se a ps verzió se a többi ára nem mozdult szerintem ez rövid akció lesz.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
GalaHU
őstag
Nekem se lenne semmi bajom az F1 kormánnyal, ha ugyanezekkel a gombokkal/tekerentyűkkel nem 28cm lenne hanem 33. Tök jó árban is van, márha ahhoz viszonyítom hogy mennyibe fáj egyesével összerakni, meg vadászni hozzá egy perecet.
Amúgy a Mekiből az új verziót próbáltad? Mert a régi tényleg szörnyűbb volt, de az új sokkal jobb! Így hogy bebőröztettem már a fogása is megfelelő.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Laby
senior tag
Igen, volt a V2 McLaren is, de hihetetlen ostoba gagyi váltóhangja van. Legalábbis számomra, barátomat nem zavarja.
A váltón kívül amúgy szerettem. Minőségre nálam tök jó volt (barátomé nyekereg, de mivel erősebb FF-el használja így gondolom a nagyobb erők miatt olyan neki), fogásra, meg mindenre tök szerettem, de a váltó miatt eladtam inkább.
zsozsa74
senior tag
Te hallod (érzékeled) a váltóhangot verseny közben? Én abszolút nem. Na nem mintha számomra bármi baj lenne a Meki v2 váltóhangjával...
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
csipesz80
tag
Steve1207
veterán
Nekem bejön, szép munka és letisztult kis sarok lett az egész minimális anyagfelhasználással Az ülés alatt amúgy van valami alátámasztás még vagy azok a csuklók stabilan fogják a bosch elemeket? A súlypontod úgyis lent lesz, így lehet nem mérvadó, max addig, amíg el nem foglalja az ember a helyét.
.
csipesz80
tag
Talán így jobban látni, mindent egyedileg csináltam teljesen stabil. Apró mellékhatás ami nem volt betervezve ,hogy az alumínium annyira viszi a rezgéseket , hogy nincs szükség bass shakerre mert ha pl. rázókőre megyek vagy rallyzok akkor a kormány rezgése az ülést is rezgeti elég élethűen , ezt a hatást meglovagolva a road effecteket közel maxra tettem. Egyébként nem recseg nem ropog.
Laby
senior tag
Egész addig nem zavart annyira ameddig a minőségibb F1 vagy BMW perec váltóját nem használtam.
Utána a váltás érzet is gagyibb egy kicsit, de az kevésbé zavaró, mint a váltó filléres, mű hangja, amit még fejhallgatóban bömbölő motorzaj sem nyom el teljesen.
muzzy
tag
Maximálisan megértelek, engem is idegesített a váltója.
Erre cseréltem le: [link]
Csak hát ez is 100EUR + szállítás...
Tényleg lehetne már egy Clubsport GT3 perec, vagy a meglévő F1 designnal egy szélesebb, 30 centis változat.
iceman007
aktív tag
Fanatec hubokhoz ez a srác eléggé nagy választákban csinál GT3-as pereceket:
[link]
tome0001
Topikgazda
Sziasztok,
Egy CSL Elite perec, és az új CSL P1 V2 perec tengely merevségében van számottevő különbség?
A CSL elite még a szorító+imbuszos csavar megoldással van megoldva, a CSL P1 V2 pedig QR lite-al van gyárilag. A mekis perecet próbáltam, de QR lite-ja merevségre sokkal rosszabb mint a CSL elité.
Kérdés, hogy ezt csak így gondolom így, vagy nektek is ez a tapasztalatotok?
A CSL Elite perec amúgy rámegy egy CSL DD-re? Gondolkozom egy báziscserén, de nem tudom mennyivel adna többet vezetési élményben...
GalaHU
őstag
Azért az ugye megvan, hogy a Meki az egyetlen Fana perec amit mozgássérültek is tudnak használni? Azért ilyen oda-vissza billenős a váltó, és azért analóg és ilyen vaskos a két alsó pillangó hogy csak a kezekkel is lehessen vezetni.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Laby
senior tag
Igen, nézegettem ezt a vonalat is, csak úgy voltam vele hogy ha ennyit ráköltök, az már clubsport perec ár, annyiért meg már más minőséget is adnak újonnan.
Persze ilyen méretben GT perecet egyelőre még nem, de sokalltam volna a McLarenre túl sok pénzt rákölteni.
Brain75
senior tag
Sziasztok
Én is készítek Mclaren GT3 kormányhoz mágneses váltófület.
Mindenféle módosítás nélkül beépíthető a gyári fül helyére.
[ Szerkesztve ]
/LOGITECH Kormány, Játékvezérlő, Hangfal, Egér, Billentyűzet, Dell, Toshiba, Fujitsu, Acer notebookok és minden egyéb elektronikai termék szakszerű, gyors JAVÍTÁSÁT vállalom/
Laby
senior tag
Rendeltél már ilyen perecet?
Vagy bárki próbálta a mzw-simhardware pereceit Clubsport Universal Hub-hoz?
Az M4 GT3 Replica (meg igazából mindegyik) elég frankónak tűnik.
Universal Hub teljesen olyan minőség, mint a többi clubsport perec? Nem kotyog semmi, merev, és stabil minden?
CSL Hub volt egyszer, de borzalmas gagyi volt. Hajlott mindenfele, mint valami 10 000 forintos műanyag kormány.
kapicsabi
tag
Köszönöm a tippet! Tegnap este újra összedugtam és működött úgy, ahogy kell! Nem tudom, hogy mi lehetett a gond, de szerencsére megoldódott.
iceman007
aktív tag
Csak tervben volt, de aztán rájöttem hogy nem kell 2 db 30cm átmérőjű perec.
Nekem sosem kotyogott semelyik Fanatec cucc azok közül ami van (CSL Elite Base + P1 perec + CS Universal Hub), ráadásul én a QR-be is berakom a csavart.
Laby
senior tag
Nem a QR-nél kotyogásra gondoltam, hanem a gomboknál a tartók rezonálnak, meg nagyon rossz minőségű gombok voltak érzésre, plusz ha benyomtam egyiket akkor hajlott egy kicsit a tartója. QR-rel nem volt gondom ha jól emlékszek. Azonnal visszaküldtem, és jó pár éve volt úgyhogy már nem olyan tiszta minden emlék, de arra emlékszek hogy nagy csalódás volt.
f3rdzs0
senior tag
A gombok tényleg kotyognak azt meg tudom erősíteni. Néha a műanyag QR Lite bereccsen, de az általában amiatt van, mert nem húzom meg rendesen.
Amúgy tényleg fura, hogy nincs semmi midrange GT3 perec. Van a Meki V2 ami a legjobb value az egész Fana oldalán meg a BMW ami az ellentéte.
f3rdzs0
iceman007
aktív tag
Az Én javaslatom miért nem jó?
A GT3-as perecek rendszerint 30-32 cm átmérőjűek abból meg van elég a Fanának
A V2-es BMW kormánnyal meg mi a baj?
[ Szerkesztve ]
fatal`
titán
Szerintem ő az M4 GT3 perecre gondolt, value szempontból tényleg a legszarabb. Persze értem, hogy ezt rendes autóban is lehet használni, de ez szerintem nem sokat ad hozzá, kétlem, hogy sokaknak a garázsban állna egy M4 GT3
iceman007
aktív tag
Jaaaaa, hogy arra...
Szerintem meg a presztízshez igenis sokat. Egy olyan kormánnyal tudsz játszani otthon amit akár egy az egyben berakhatnál egy versenyautóba, mert ott fejlesztették stb.
GalaHU
őstag
Elég GT3-as 30 centi fölötti kormány a Fanánál? Melyikre gondolsz? Mondjuk nekem a GT3-as kormány a Knight Rider-es kivitel (ahogy a kolléga írta), hiszen köralakkal manapság talán már senki sem megy. Ebből meg csak a Meki van, esetleg idevehetjük a Porsche-et, de a többi max GT, meg az Formulának nevezett valamik amik 28cm-esek...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!