2003 - Évértékelő
Elérkeztünk a 2003-es év tesztjeinek végére, lássuk hát az évértékelőt! Ebben az évben a grafikát új szintre emelő DirectX 9 nem csak a játékok látványvilágát, de a GPU gyártók erősorrendjét is drasztikusan megváltoztatta, kifejezetten érdekes csatákra számíthatunk tehát a jövőben.
2003-ról összességében elmondható, hogy játékfelhozatal szempontjából hasonlóan jól alakult, mint az előző év, hiszen sok nagy sikerű, szép grafikájú alkotás jelent meg, melyekkel öröm volt a mérés.
A tesztek eredményeinek összegzéséhez a következő képletet használtam: minden kártyánál kiszámoltam, hogy az adott tesztben, az adott páros által elért legjobb eredményhez képest hány %-ot teljesítettek, majd ezeket az eredményeket összeadtam. Összesen 2000 pontot lehetett gyűjteni, abban az esetben, ha valamelyik kártya az összes tesztben az élen végez.
Hirdetés
Rankine vs R300

A rossz emlékű GeForce FX-et már megjelenésük évében is legyőzte az ATI legerősebb kártyája összetettben, és bár néhányszor az NVIDIA versenyzője is képes volt a győzelemre, ez a jövőben egyre kevésbé lesz így, és az itt látható különbség csak nőni fog közöttük az idő előrehaladtával.
Kelvin vs R200 (és kortársuk)

A DX8-as GPU-generáció erősorrendje nem sokat változott a tavalyi évhez képest. Továbbra is magabiztos fölénnyel vezet a GeForce 4 a Radeon 8500 előtt, a Parhelia pedig még nagyobb lemaradással követi őket, de az idei játékokat még használható sebességgel futtatta.
Celsius vs R100 (2. iteráció) (és kortársuk)

A Radeon 7500 kis mértékben csökkenteni tudta a lemaradását a GeForce 2-höz képest az előző évhez viszonyítva, de a Kyro 2 hátránya idén hatalmasra nőtt. Sok játék akadt, amit elindítani sem tudott, és most már a T&L emuláció sem volt a segítségére ebben, míg más címek alatt drasztikus mértékben volt lassabb az ellenfeleinél.
Celsius vs R100 (1. iteráció) (és kortársaik)

A két kisebb DX7-es típus között csökkent a különbség, vagyis ezúttal az NVIDIA versenyzője tudott faragni a tavalyi hátrányából a Radeon-nal szemben. Mindketten alaposan elhúztak a HW T&L-t nem támogató kortársaiktól, hiszen egyre több játék akadt, ami ennek a funkciónak a hiányában el sem indult. Nagyon rosszul szerepelt a Voodoo 5, mely 1-2 meglepetésszerű villanást leszámítva már nem igazán volt játékra alkalmas idén, és még az első generációs Kyro is megelőzte összetettben, annak ellenére is, hogy nagy testvérénél jobban szenvedett ebben az évben. A Savage 2000 teljesítménye teljesen összeomlott, említést sem érdemel.
Fahrenheit vs Rage 4 (2. iteráció) (és kortársaik)

Ahogy a fentiekből kiderült, HW T&L funkció nélküli kártyát birtokolni már nem tartozott a kellemes élmények közé 2003-ban. Az elért alacsony pontszámokból is látszik, hogy a játékok nagyjából fele el sem indult ezekkel a modellekkel, így ez az év az utolsó, ahol még szerepelnek, 2004-től kezdődően elengedjük a kezüket. A TNT2 dominálja ezt a kártyacsoportot, elsősorban a kiváló drivertámogatásának köszönhetően, míg a második helyre a kikapcsolhatatlan V-Sync ellenére is a Rage 128 Pro futott be. Ennek elsődleges oka, hogy a tavaly még jól szereplő Matrox G400 teljesítménye idénre teljesen összeomlott. A Voodoo 3 technikai visszamaradottsága okán még többet szenvedett, mint modernebb kortársai, de a legrosszabb eredményt továbbra is a Savage 4 nyújtotta.
Fahrenheit vs Rage 4 (1. iteráció) (és kortársuk)

Az előzőek fényében nem meglepő, hogy a legkisebb kártyák csoportját is a TNT dominálja, hiszen amelyik játék hajlandó volt elindulni vele, az legalább minimális grafikai szint mellett úgy-ahogy használhatóan futott. A Rage 128 lemaradásának mértéke nagyjából megegyezik nagyobb testvérével, a Voodoo Banshee pedig, bár hasonló okokból is küszködött idén, mint az előző csoportban a Voodoo 3, de mégsem ront összetettben az előző évhez képest, hiszen már akkor sem szerepelt jól.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



