2005 játékai - IV.
Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Obsidian Entertainment
Engine: Odyssey Engine
Mérési módszer: 3
Egy újabb Star Wars franchise-on alapuló játék, mely alighanem a cikk leghosszabb címével büszkélkedhet.

Erre az évre is jutott egy olyan játék, ami (vélhetően az OpenGL támogatás hiánya miatt) el sem indult a Radeon kártyákon. Ezzel szemben a 7900 GTX-szel tökéletes sebességgel fut a program Full HD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.

Ellenfél nélkül a 6800 GS szereplése sem túl érdekes, de azért megsüvegelendő grafikai minőségben tudta futtatni ezt a játékot.

Az FX-en lefagyott a program, így a 9800 XT ezúttal ellenfél nélkül maradt.

A GeForce 4-en nem fagyott a játék, de a sebességgel már akadtak gondok, így a Radeon 8500 nyeri ezt a tesztet. A Parhelia-n viszont nem futott a program, mint ahogy az ennél régebbi típusokon sem.
Hirdetés
Star Wars: Republic Commando

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: LucasArts
Engine: Unreal Engine 2
Mérési módszer: 2
Erre az évre három Star Wars alapú játék is jutott, így a sorozat kedvelőit minden szinten kielégítjük. Nem szeretem egyébként az ennyire egyhangú felhozatalt, de ebben az évben kevés olyan címet találtam, ami mérésre alkalmasnak bizonyult.

A legerősebb DX9-es párosnál számottevő GeForce előnnyel találkozunk. Úgy látszik, a 2005-ös év Star Wars játékai különösen kedvelik a 7900 GTX-et, annak ellenére, hogy három teljesen eltérő motorra épülő alkotásról van szó.

A kis PCIE-s kártyáknál viszont fordul a kocka, és a Radeon vezet, szintén jelentősnek mondható előnnyel. A felbontást itt már 1280x1024-re kellett visszavenni, de ezt leszámítva maximális minőségi szintet lehetett beállítani.

Ismét egy látványos győzelem a 9800 XT javára ebben a tesztben.

A GeForce 4 hatalmas fölénnyel vezet a DX8-as kártyák csoportjában, és a Radeon 8500-at még a Parhelia is megveri.

A DX7-es típusok közül csak a GeForce tudta elindítani a játékot, ugyanis a Radeon-nal és a Kyro-val is lefagyott.

A kisebbik DX7-es csoportban is egyedül maradt az NVIDIA versenyzője, de már a legalacsonyabb minőségi szinten sem ad tökéletesen játszható sebességet.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 3
A lopakodós Splinter Cell sorozat aktuális része azon kevés játékok közé tartozik, melyek engedik állítani az alkalmazott Shader Model-t.

A legnagyobb DX9-es vasakon természetesen SM3.0 módban futott a program, méghozzá Full HD felbontás mellett. Kis mértékben a GeForce bizonyult gyorsabbnak, ami viszonylag shaderintenzív grafikáról lévén szó, meglepő lehet.

A kis PCIE-s kártyáknál a Radeon SM3.0 támogatásának hiánya miatt SM1.1-re váltottunk (SM 2.0 opció nincs), ennek ellenére elég alacsony eredmények születtek Full HD-ban, vagyis a felbontást is csökkenteni kellene az élvezetes játékmenethez.

Jókora fölénnyel vezet a 9800 XT az FX előtt, annak ellenére is, hogy Shader model 1.1-et állítottam be ezeknek a kártyáknak.

A GeForce 4 drasztikus előnnyel veri meg ellenfeleit a DX8-as kategóriában, és egyedüliként képes játszható sebességet adni közepes minőségi szinten. Az ennél régebbi típusokkal a program nem indult el.
World Racing 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Playlogic Entertainment
Fejlesztő: Synetic
Mérési módszer: 2
A World Racing szériának én igazából az első részét szerettem, mely még kizárólag Mercedes típusú autókat vonultatott fel, ám idén megjelent véleményem szerint sokkal gyengébb második rész is.

A legnagyobb kártyáknál szembetűnő Radeon fölénnyel találkozunk, ami nem túl technikás grafikájú játékról lévén szó, kissé meglepett. Ennek ellenére a GeForce-szal is tökéletesen játszható sebességet kapunk WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett.

A kis PCIE-s kártyáknál a Radeon főlénye tovább fokozódik. A felbontást itt már Full HD-ra kellett csökkenteni, és az élsimítást is ki kellett kapcsolni, elsősorban a 6800 GS miatt, ugyanis az X850 Pro-nak valószínűleg nem okozott volna problémát.

Az ATI kártyájával ezúttal is jobban járunk a legrégebbi DX9-es típusok közül.

DX8 fronton az NVIDIA-nál van az előny, ráadásul a Radeon 8500-at még a Parhelia is megverte.
X3 Reunion

Műfaj: Űrhajós kereskedelem és harc
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Egosoft
Engine: X3 Reality Engine/X TECH 2
Mérési módszer: 1
Nem tagadom, hogy ezt a játékszériát nem igazán ismerem, viszont rendkívül hangulatos benchmark programjuk miatt többször is helyet kaptak már az egyes részei különböző cikkeimben.

Technikás, shaderintenzív grafikát felvonultató programról lévén szó, nem lepődünk meg a Radeon kártya átlagosnál nagyobb fölényén. Ennek ellenére a 7900 GTX is folyamatos képet renderel WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is.

A Radeon fölénye a kis PCIE-s kártyák esetében még tovább fokozódik. A felbontást itt már Full HD-ra csökkentettem, és az élsimítást is ki kellett kapcsolni.

Nagy shaderintenzitású programról lévén szó, nem meglepő a 9800 XT nagyarányú győzelme az FX 5950 Ultra fölött.

A DX8-as típusok közül a két éllovas szinte hajszálpontosan azonos eredményt ért el, de kicsivel a játszhatósági határ alatt maradtak a legalacsonyabb minőségi szinten is. A Parhelia lemaradása a megszokott módon hatalmas.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



