2006 játékai - IV.
TOCA Race Driver 3

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Mérési módszer: 2
A TOCA Race Driver sorozat harmadik epizódja talán már nem hozta minőségben a korábbi részek szintjét, de ennek ellenére szórakoztató élményt nyújtott.

Hagyományos, shaderekben szegény renderelési formáról lévén szó, nem meglepő a GeForce előnye, ám annak mértéke annyira drasztikus, ami nehezen magyarázható a kedvezőtlen körülményekkel a Radeon számára. Egyszerűen arról van szó, hogy a Terascale architektúra driverét egyáltalán nem optimalizálták a régebbi játékokra.

A legerősebb DX9-es páros esetén is számottevő GeForce előnnyel találkozunk.

Hiába nem optimalizálták az ATI drivert erre a játékra, azért az X850 Pro meg tudta verni a 6800 GS-t, ám előnye sokkal kisebb a megszokottnál.

Az FX kis mértékben képes megelőzni a 9800 XT-t ebben a játékban, ami alacsony shaderhasználatra utal.

A GeForce 4 kimagasló fölénnyel vezeti a DX8-as kártyák kategóriáját, míg a Radeon 8500-at a Parhelia is megelőzi egy hajszálnyival.

A DX7-es kártyák teljesítménye teljesen összeomlik ebben a játékban, és a legalacsonyabb minőségi szinten sem kapunk játszható eredményt velük, vagyis teljesen fölösleges volt kidolgozni a támogatásukat.
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
Hirdetés
A népszerű taktikai FPS játéksorozat aktuális epizódja Las Vegas-ba kalauzol minket.

A sok megalázó vereség után örömteli látni egy olyan mérési eredményt, ahol a HD 2900 XT győzedelmeskedni tudott a 8800 GTX felett. A játéknak viszont hatalmas fekete pont jár a widescreen felbontások támogatásának hiánya miatt.

Az előző eredmény már nyilvánvalóvá tette, hogy modern, shaderintenzív játékról van szó, valamint ezúttal a Radeonok driverét készítő csapat is vette a fáradságot az optimalizálásra, így nem lepődünk meg azon sem, hogy a 7900 GTX elég megalázó vereséget szenvedett az X1900 XT-től.

Íme az első olyan játék, ami vélhetőleg az SM3.0 támogatás hiánya miatt nem indult el az X850 Pro kártyán (egyszerűen csak lefagyott). Így a 6800 GS ellenfél nélkül áll, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy annak ellenére, hogy képes volt elindítani a játékot, túl sok örömet nem fog okozni, hiszen a legalacsonyabb beállításokkal sem kapunk folyamatos játékmenetet. Talán a felbontás még további csökkentése megoldást jelentene a problémára.
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Milan
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 2
A népszerű lopakodós sorozat aktuális epizódja.

A két legerősebb kártya egymáshoz nagyon hasonló eredményt ért el, ami felveti a 60 FPS lock gyanúját ebben a játékban.

A maximális grafikai szintet az erősebb DX9-es kártyapárral is beállíthatjuk, ám a 7900 GTX-szel már éppen csak játszható sebesség lesz az eredmény.

Ez a játék sem indult el a Radeon X850 Pro-n, de ezúttal legalább egy felhasználóbarátabb hibaüzenetet kaptunk: "trying set non-registered vertex shader". A jövőben egyre gyakoribb eset lesz, hogy az R400-as architektúra technikai elmaradottsága megbosszulja magát.
Tomb Raider: Legend

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Crystal Dynamics
Mérési módszer: 3
A Tomb Raider sorozat aktuális epizódja grafilailag kiemelkedő volt a maga korában.

WQHD felbontást, és a következő generációs effekteket is bekapcsolhatjuk a DX10-es kártyákkal, melyek közül szokás szerint a 8800 GTX vezet, átlagosnak mondható előnnyel.

A DX9-es kártyák már kicsit megszenvedik a nextgen effekteket, ám még a játszhatósági határ körül mozognak. Kisebb meglepetésre a 7900 GTX lett hajszálnyival gyorsabb.

A középső DX9-es páros esetén már értelemszerűen ki kellett kapcsolni a "nextgen" effekteket. Az X850 Pro ennek ellenére hatalmas lemaradást szedett össze, ami előtt kissé értetlenül állok.

A legrégebbi DX9-es típusokkal is természetesen a "nextgen" effektek kikapcsolására volt szükség a játszható sebesség eléréséhez. A Radeon győzelme ezúttal talán a megszokottnál kisebb mértékű, de így is szemmel látható.

A DX8-as kártyák között az NVIDIA versenyzője szerzi meg a győzelmet, míg a Radeon-t a Parhelia is megelőzi.

A DX7-es típusokkal is elindul a játék, de már nem kapunk játszható sebességet a legalacsonyabb minőségi szinten sem.
Xpand Rally Xtreme

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: TopWare Interactive
Fejlesztő: Techland
Engine: Chrome Engine
Mérési módszer: 2
Az első Xpand Rally epizód arról várt hírhedtté, hogy elsők között alkalmazta a közutálatnak örvendő Startforce védelmi mechanizmust, ami a modernebb Windows-okat képes teljesen működésképtelenné tenni, ezért nem szerepel a cikkben. Ez a második rész egy kicsit átdolgozott grafikát kapott, ám véleményem szerint nem sikerült olyan jól, mint az elődje.

Hagyományosabb renderelési módról lévén szó, a HD 2900 XT lemaradása ismét drasztikus.

A két erősebbik DX9-es kártyával is kimaxolhatjuk a grafikát. A Radeon vezet, de előnye nem számottevő.

Az X850 Pro szokottnál magasabb előnyét látva, elképzelhetőnek tartom, hogy egyes effekteket nem jelenített meg. Sajnos ennek kiszűrésére és figyelembe vételére ebben a cikkben nem volt módom.

A 9800 XT ezúttal a szokottnál kisebb előnnyel vezet az FX előtt, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szintet van értelme beállítani.

A GeForce 4 hatalmas fölénnyel nyeri a kategóriáját, míg a Parhelia szerzi meg a dobogó második fokát.

A DX7-es GPU-k nem képesek játszható sebességet elérni a legalacsonyabb minőségi szinten sem. A Radeon 7500 előnye látványos, de ezúttal nem maradt le nagyon a Kyro sem.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



