GPU-k mindörökké - Bővített kiadás

Ez a bővített újrakiadás lényegében két különálló cikk egybegyúrásával született és immár 30 évet fog át.

2024 játékai - IV.

Silent Hill 2 Remake

Műfaj: Horror
Kiadó: Konami Digital Entertainment
Fejlesztő: Bloober Team
Engine: Unreal Engine 5
Mérési módszer: 3

A felújított régi klasszikus játékok esetén általában két kategóriát különböztetünk meg. A Remaster névre hallgató kiadások általában csak enyhébb grafikai ráncfelvarrásokat, nagyobb felbontásokat, esetleg magasabb framerate-et támogatnak az eredeti változatnál, ám a Remake kategóriába tartozó alkotások esetén az alapjairól írják újra az eredeti játékot, a modern kor követelményeinek megfelelően. Míg az előbbi kategóriától igyekszem tartózkodni a cikkben, addig az utóbbi csoport tagjai teljes jogú, önálló programként jelennek meg, és általában minőségi alkotások, így szívesen beválogatom őket.

Még a legerősebb kártyákkal is csak WQHD felbontásig merészkedhetünk a legmagasabb grafikai beállítások mellett. A 4080 Super látványosan magas fölénnyel veri meg a 7900 XTX-et.

Ahogy az sejthető volt, az RX 6950 XT még drasztikusabb vereséget szenved a 3090-től, és vele már csak Full HD felbontásban lesz élvezhető a játék.

Viszonylag jól szerepelt az Intel kártyája ebben a játékban, hiszen lemaradása nem vészesen magas a 3060 Ti mögött.

A kikapcsolt sugárkövetés hatására sem táltosodnak meg a Radeon-ok, így az 5700 XT is kikap az RTX 2080-tól.

A Radeon VII-tel lefagyott a program, így a Titan Xp ellenfél nélkül maradt.

Érdekes, hogy a Vegát nem kedvelte a játék, de a Polaris alapú RX 590-nel elindult, bár a teljesítményében nem lesz sok örömünk, hiszen még közepes részletesség mellett sem kapunk játszható sebességet.

Az Unreal Engine 5 alapú játékok általában nem hajlandóak elindulni a Fury-val, de ez a program kivételt képez ez alól, igaz, indulás előtt a kártya driverére panaszkodik. A sebesség alig több, mint fele a GTX 1070-ének, így már alacsony részletesség mellett is alacsonyabb felbontásra lenne szükség a játszható sebesség eléréséhez.

Skull and Bones

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Singapore
Engine: Anvil
Mérési módszer: 1

Hirdetés

A kalózok világába kalauzol minket ez a játék, melyet elsősorban beépített benchmark funkciója miatt válogattam be a cikkbe.

Az RX 7900 XTX kis mértékben meg tudta verni a 4080 Super-t ebben a játékban.

A 6950 XT-nek már nem sikerült a bravúr, ami modernebb testvérének igen, és kikap az RTX 3090-től.

Az Intel kártyájának driverét elfelejtették optimalizálni erre a játékra, így drasztikus vereséget szenved a 3060 Ti-tól.

Az 5700 XT lemaradása némileg kisebb a megszokottnál az RTX 2080 mögött.

A Radeon VII szorosan a Titan Xp nyomában lohol ebben a tesztben, de megelőzni nem tudja.

Ezúttal az RX 590 sem szenved a szokásosnál nagyobb mértékű vereséget a GTX 1070-től.

A Fury nagyon kikap a GTX 980-tól, de 2024-ben már annak is örülni kellett, ha egy játék hajlandó volt elindulni vele.

Star Wars Jedi: Survivor

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Respawn Entertainment
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2

A Star Wars univerzumban játszódó alkotások mindig kiemelt népszerűségnek örvendenek, így egyértelmű, hogy helyet érdemelnek a cikkben.

A két legerősebb kártya nagyon hasonló eredményt ért el, de egy hajszálnyival a 4080 Super bizonyult gyorsabbnak.

Az RTX 3090 is megverte az RX 6950 XT-t, kicsivel nagyobb különbséggel, mint az előző párosnál volt látható.

Az Arc A770 a szokásos mértékű lemaradásban van a 3060 Ti-hoz képest.

Az 5700 XT is papírformaszerű hátrányt szenved el az RTX 2080 mögött.

A Titan Xp egy kis mértékben gyorsabbnak bizonyult a Radeon VII-nél ebben a játékban.

Az RX 590 lemaradása talán egy árnyalatnyival kisebb a megszokottnál a GTX 1070 mögött.

A Fury driverére panaszkodott a program induláskor, majd le is fagyott, így a GTX 980 ezúttal is ellenfél nélkül maradt.

Test Drive Unlimited Solar Crown

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Nacon
Fejlesztő: KT Racing
Mérési módszer: 2

A Test Drive sorozat a versenyjátékok kategóriájának egyik legrégebbi franchise-a, hiszen már a '80-as években is megjelentek legendás alkotások ezen a néven, majd a '90-es években egyre gyengült a széria epizódjainak minősége, így hosszú szünet következett az életében. Az Unlimited alcímet viselő reboot viszont kiválóan sikerült anno, de a második részre abból is kifogyott a lendület, így ismét pár évig a polcon pihent a legendás név. Idén azonban egy újabb feltámasztási kísérlet történt, melynek fogadtatása ugyan nem volt a legjobb, de a Forza és a Gran Turismo sorozat által dominált versenyjáték kategóriában nem könnyű manapság érvényesülni.

A legnagyobb meglepetés számomra az volt, hogy mennyire magas ennek a játéknak a gépigénye, hiszen maximális grafikai részletesség mellett, 4K felbontásban még a legerősebb kártyák is éppen csak játszható sebességet képesek produkálni. Közülük ezúttal a Radeon bizonyult gyorsabbnak.

Az RX 6950 XT is meg tudta verni az RTX 3090-et, de ezekkel a kártyákkal már WQHD-ra kellett csökkentenem a felbontást.

Tűrhetően szerepelt az Intel kártyája, hiszen a lemaradása kisebb a mostanában megszokottnál a 3060 Ti-hoz képest.

Az 5700 XT teljesítménye is dicséretet érdemel, hiszen közel került az RTX 2080 eredményéhez, bár megelőzni nem tudta.

A Radeon VII hatalmas győzelmet arat a Titan Xp fölött ebben a játékban.

Az RX 590 is közelebb kerül a GTX 1070-hez a megszokottnál, de ezekkel a kártyákkal már csak alacsony minőségi szinten van értelme próbálkozni a játékkal.

A Fury-val szokás szerint a driverre panaszkodik a program, majd le is fagy, így a GTX 980 ismét ellenfél nélkül maradt.

The Talos Principle 2

Műfaj: Logikai
Kiadó: Devolver Digital
Fejlesztő: Croteam
Engine: Unreal Engine 5
Mérési módszer: 1

Ez a különös logikai játék talán a leginkább a Portal szériához hasonlít, és beépített benchmark funkcióval is kedveskedik a tesztelni vágyóknak.

A 7900 XTX kis arányú győzelmével zárul a legerősebb kártyák csatája.

A 6950 XT nem tudja megismételni modernebb testvére sikerét, és kikap az RTX 3090-től.

Az Intel kártyája a szokottnál jobban lemaradt a 3060 Ti-tól ebben a játékban.

Az 5700 XT is kikap az RTX 2080-tól, de hátránya nem vészesen magas.

A Radeon VII egy kis mértékben gyorsabbnak bizonyult a Titan Xp-nél.

Az RX 590 a papírformának megfelelő mértékű hátrányt szedi össze a GTX 1070 mögött.

A Fury-val ez a játék sem indult el, míg a GTX 980-nal kiválóan futott.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!