1999 játékai - II.
Millennium Soldier: Expendable
Műfaj: Akció
Kiadó: Infogrames
Fejlesztő: Rage Software
Mérési módszer: 1
Ez a külső nézetes akciójáték beépített benchmark funkcióval rendelkezik, emiatt sok korabeli tesztben szerepel, és az én cikkemből sem maradhatott ki.

A Voodoo 3 nagy előnnyel vezet, mögötte a Matrox G400 futott be másodiknak. A TNT2 nem remekel ebben a tesztben, hiszen még a Rage 128 Pro-tól is jócskán kikap, és csak a Savage 4-et tudja megelőzni, de azt sem túl nagy előnnyel.

A középső csoport versenye is a 3dfx nagy arányú győzelmével zárul, de mögötte ezúttal a Savage 3D fut be, egy hajszálnyival megelőzve a Rage 128-at. Az NVIDIA versenyzője itt is hatalmas vereséget szenved.

A legkisebb kártyák között már nincs annyira elveszve az NVIDIA, de a Riva 128 teljesítménye így is csak a dobogó alsó fokára volt elegendő. A Matrox G200 győzelmét semmi nem veszélyeztette, de az Intel i740 sem szerepelt rosszul. A Voodoo Rush nem volt képes nagyobb testvérei kiváló eredményét megismételni, és utolsóként végzett ebben a tesztben is.
Mobil1 Rally Championship

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Actualize
Fejlesztő: Magnetic Fields
Mérési módszer: 2
Ezt a kellemes grafikájú rallys játékot mindig ki szerettem volna próbálni, de sokáig nem volt hozzá megfelelő gépem, amikor pedig lett, akkor már ennél fejlettebb játékok is rendelkezésre álltak, így végül sosem játszottam vele különösebben sokat. Ennek ellenére most kiváló alkalmat láttam arra, hogy szerepelhessen a cikkemben.

Mint látható, a játék gépigénye elég magas, hiszen a legerősebb kártyák is éppen csak játszható sebességet adnak. A Voodoo 3 végzett az élen, mögötte ismét a Matrox G400 futott be másodiknak. A TNT2 ezúttal sem szerepelt jól, így a Rage 128 Pro is megelőzte. Nála gyengébben már csak az örök utolsó Savage 4 teljesített.

A középső kártyacsoportban is 3dfx-győzelmet láthatunk, és itt is gyengélkedik az NVIDIA versenyzője, hiszen a TNT-t még a Savage 3D is megelőzte.

A legkisebb kártyák valamiért 25 FPS-nél limitbe ütköztek, ezt az első három helyezett el is érte. A Permedia 2-vel a gyenge teljesítmény mellett árnyék hibákat is tapasztaltam, a Rush-on pedig el sem indult a program, mert minimum 8 MB videomemóriát igényel.
Need for Speed: High Stakes

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Seattle
Mérési módszer: 2
A negyedik NFS epizód hatalmas kedvencem volt. Technológiailag, grafikában nem hozott túl nagy előrelépést (olyannyira, hogy az előző rész pályái is helyet kaptak benne), ám játékmenetét tekintve hatalmas újdonságnak számított a karrier mód, ami korábban soha nem látott kihívásokat és célt jelentett az egyszerű körözgetés helyett. Emellett az autók sérülésmodellt is kaptak, ami szintén szokatlan volt ekkoriban. Összességében a játék hiába tűnt első blikkre csak egy ráncfelvarrott NFS3-nak, mégis sokkal komplexebb és igényesebb lett annál.

A legerősebb kártyák egymáshoz nagyon közeli eredményt értek el, egyedül a Savage 4 szedett össze hatalmas lemaradást. A tesztet a TNT2 nyerte a Voodoo 3 előtt.

A második csoport versenyzői is nagyon együtt vannak, és ezúttal a Savage is sokkal közelebb kerül az élbolyhoz. Az élen a TNT végzett a Banshee előtt.

A legkisebb kártyákat már komoly kihívások elé állítja a program, és egyedül a Riva 128 képes játszható sebességet produkálni. Emellett fontos megjegyezni, hogy az ATI, az Intel és a 3DLabs kártyájával a köd effektet ki kellett kapcsolni, mert hibásan jelent meg, tejfölszerű lepelbe burkolva az egész jelenetet.
Official Formula 1 Racing

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Lankhor
Mérési módszer: 2
Idén két F1-es játék is megjelent, melyek közül ez az Eidos-féle alkotás a nevében kétségbeesetten próbálja meggyőzni a felhasználót, hogy ő a hivatalos. Bárhogy is legyen, az mindenképp kijelenthető, hogy a két cím közül ez sikerült jobban, hiszen a grafika és az irányítás is élethűbb, minőségibb hatást kelt.

A Matrox G400 nyeri ezt a tesztet a TNT2 előtt, de valami gond volt a részletesség skálázásával, mert az autók csak nagyon közelről jelentek mex maximális kidolgozással. A Voodoo 3 kénytelen megelégedni a dobogó alsó fokával. A Savage 4 már nem képes folyamatos képet adni 1024x768-as felbontásban.

A TNT nagyarányú győzelmet arat az üldözői felett, melyek egymáshoz nagyon közeli eredményeket értek el. Ez leginkább a Savage 3D számára jelent dicséretet, hiszen ellenfeleinél jóval gyengébb specifikációi ellenére is tartani tudja velük a lépést.

A legkisebb kártyák csatáját hatalmas meglepetésre a Voodoo Rush nyeri. Ráadásul D3D-ben futott ilyen szépen, pedig lenne a játéknak dedikált Glide üzemmódja is, de az nem működött megfelelően. A többi résztvevő közül csak a Riva 128 volt képes játszható sebességet adni, de nála textúra hiányok jelentkeztek, ami rontotta az összhatást.
Quake 3
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: id Software
Engine: id Tech 3
Mérési módszer: 1
Az idei év talán legismertebb, és technológiailag legfejlettebb játéka volt a Quake sorozat harmadik epizódja, mely elsősorban a többjátékos üzemmódra helyezte a hangsúlyt. Beépített benchmark rendszerének hála még évekkel később is elmaradhatatlan szereplője volt a korabeli VGA teszteknek.

Maximális részletesség mellett (fontos, hogy ez Lightmap fényeket is takar), 1024x768-as felbontásban igencsak megizzasztja a játék a korabeli csúcskártyákat is, melyek közül a dobogósok érdekes módon egymáshoz nagyon hasonló eredményt érnek el. Csak a köztudottan nem túl OpenGL-barát ATI, és a mindig gyenge Savage 4 marad le kissé az élbolytól.

A Banshee kis mértékben megelőzi a TNT-t, de a Rage 128 lemaradása már jelentősebb. Ennél is sokkal rosszabbul szerepelt viszont a Savage 3D, mely a rendkívül gyenge teljesítmény mellé iszonyatos vertex hibákat is produkált.

A legkisebb kártyákkal már csak alacsony minőségi szinten élvezhető a játék. A csoport OpenGL-királya egyértelműen a Riva 128. Az Intel versenyzője hatalmas lemaradással fut be a második helyen, a Matrox és a Rush kártyán pedig el sem indult a program.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



