2025 játékai - II.
Doom: The Dark Ages

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: id Software
Engine: id Tech 8
Mérési módszer: 1
A legendás Doom sorozat idén új résszel jelentkezett, és ezúttal is korszakalkotó grafikai technológiát kombinál a hagyományosan véres játékmenettel, ezen kívül pedig beépített benchmark funkcióval is kedveskedik a hozzám hasonló tesztelni vágyók számára.

A játék Path tracing alapú renderelést is támogat, ami a következő lépcső lesz a Raytracing után. Látható, hogy kizárólag NVIDIA kártyával érdemes próbálkozni a technológiával, de a 4080 Super is csak WQHD felbontásban tudott éppen csak játszható sebességet szolgáltatni.

A második kártyapátossal a Path tracing-et kikapcsoltam, de így is jókora fölénnyel vezet az NVIDIA versenyzője.

Az Arc A770 csúfos vereséget szenved a 3060 Ti-tól ebben a tesztben, pedig ha valamire, akkor erre a játékra illett volna optimalizálni a driverét.

A játék azon játékok egyelőre még ritka sorát erősíti, melyek alapkövetelményként várják el a Raytracing támogatást, vagyis az 5700 XT-vel nem játszhatók.
Echoes of the End

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Myrkur Games
Mérési módszer: 2
Ez a kifejezetten magas színvonalú grafikát felvonultató játék ismeretlen számomra, de ennek ellenére helyet érdemelt a cikkben.

A legerősebb kártyák sem képesek játszható sebességet elérni 4K felbontásban, de közülük a 7900 XTX bizonyult gyorsabbnak.

A 6950 XT nem tudja megismételni modernebb testvére sikerét, és kikap a 3090-től.

Az Intel kártyáját ez a játék sem kedveli, hiszen nagyon kikapott a 3060 Ti-tól.

Jól szerepelt az 5700 XT, hiszen a szokottnál közelebb került a 2080-as eredményéhez.

Egy újabb játékot láthatunk, ahol a Radeon VII kis mértékben meg tudta előzni a Titan Xp-t.

Az RX 590 a megszokott mértékű hátrányt szedi össze a GTX 1070 mögött.

Egy ennyire magas gépigényű játék esetén nem meglepő, hogy a Fury-val nem indul el, de a GTX 980 sem képes játszható sebességet elérni a legalacsonyabb minőségi szinten sem.
F1 25

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: EA Sports
Fejlesztő: Codemasters
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1
Az aktuális F1-es szezont bemutató játék borítóképén valamiért a "futottak még" kategóriás versenyzők szerepelnek, de ez ne tántorítson el minket a kipróbálásától, hiszen felújították a grafikus motort, mely most már Path tracing alapú renderelést is támogat, és ezúttal is kapott beépített benchmark funkciót.

Ahogy a Doom esetén már láthattuk, a Path tracing funkciót egyedül az NVIDIA kártyái képesek megfelelő sebességgel futtatni, de a 4K felbontást velük is el kell felejteni ilyen körülmények között.

Sima Raytracing-re váltva magához tér kissé az AMD, de a 6950 XT így sem képes tartani a lépést a 3090-essel.

Ezúttal is gyengén szerepel az Intel kártyája, de nem kap ki olyan drasztikus mértékben a 3060 Ti-tól, mint a korábbi esetekben.

Az 5700 XT jól érzi magát ebben a játékban, és a szokottnál közelebb kerül a 2080-ashoz.

A Radeon VII ellenben nagyon kikap a Titan Xp-től.

Az előző eredményt látva meglepő az RX 590 viszonylag jó szereplése a GTX 1070 ellen.

A Fury-val nem indult el a játék, de a GTX 980-assal megfelelő sebességet kapunk még a legmagasabb részletességi szinten is.
Final Fantasy VII Rebirth
Műfaj: Akció/szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix Creative Business Unit I
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 3
Az eredetileg az első generációs Playstation-re készült Final Fantasy VII remake-je 1 évvel a PS5-ös debütálása után PC-re is megjelent.

A két legerősebb kártya fej-fej mellett halad, és mindkettővel 100 FPS fölötti sebességet kapunk maximális grafikai részletesség mellett is.

A második párosnál kicsit jobban elhúz az NVIDIA versenyzője, de ezekkel a kártyákkal is tökéletes sebességgel fut a játék.

Ezúttal az Intel kártyája is csak átlagos mértékű lemaradásban van a 3060 Ti-hoz képest.

A játék Raytracing-képes GPU-t követel meg a működéshez, így az 5700 XT-vel nem indult el. A jövőben ez egyre gyakoribb problémát fog okozni az RDNA1 architektúrájú kártyák tulajdonosainak.
Half-Life 2 RTX

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: -
Fejlesztő: Rajongók
Engine: Source + RTX Remix
Mérési módszer: 4
Általában nem szokásom rajongói mod-okat beválogatni a cikkbe, de ez a kiadás félig-meddig hivatalosnak tekinthető, és lélegzetelállító grafikája miatt ezúttal kivételt tettem. Ahogy a címéből is látható, az NVIDIA RTX Remix szolgáltatását használja, mely a régi játékok modernizálására született, és ugyan még csak két pálya van kész belőle (és erős kétségeim vannak afelől, hogy valaha elkészül az összes), mégis mindenkinek érdemes kipróbálnia, aki szerette anno a Half-Life széria második epizódját, és rendelkezik a futtatáshoz szükséges hardware-rel.

Bár az AMD kártyáival is elindul a játék, de keserves sebességgel fut, amin nem is lepődhetünk meg, hiszen NVIDIA gyártóspecifikus eszközökkel lett fejlesztve. DLSS nélkül azonban még a 4080 Super-rel is csak Full HD felbontásban kapunk értékelhető sebességet.

A 6950 XT még jobban megszenved ezzel a játékkal, pedig a részletességet is csökkentettem a kedvéért.

Természetesen az Intel kártyáját is elfelejthetjük, ha RTX-es kártyára írt játékot szeretnénk futtatni.

A program természetesen sugárkövetést támogató GPU-t igényel a működéshez, így az 5700 XT-vel nem indul el, de a 2080-assal még próbálkozhatunk, igaz, csak alacsony felbontás és részletesség mellett.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



