2007 játékai - II.
Crysis

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Crytek
Engine: CryEngine 2
Mérési módszer: 1
Íme a játék, amiről mémek hada született annak idején a kielégíthetetlen gépigénye miatt. Lássuk, mire jutnak vele cikkünk szereplői. A mérést a HardwareOC benchmark tool segítségével végeztem.

Azt kell mondjam, hogy a játék rászolgált a rossz hírnevére, hiszen még a megjelenésekor legerősebb kártyapárossal is csapnivalóan fut High beállítások mellett - és akkor ez még nem is a maximális részletességi szint, hiszen lenne egy Very high lehetőség is, ami értékelhetetlen eredményt adott.

A régebbi DX10-es kártyák ezúttal is közelebb vannak egymáshoz modernebb testvéreiknél. A nagyobb mennyiségű memória sem bizonyult döntő tényezőnek, hiszen lassabban futtatták a játékot az előző párosnál.

Merészségnek tűnhet DX9-es kártyákkal próbálkozni a Crysis esetén, ám alacsony részletesség esetén nem kétségbeejtő a helyzet - legalábbis akkor, ha Radeon kártyával rendelkezünk, ugyanis a GeForce-on nem túl jó a helyzet így sem.

A legkisebb PCIE-s kártyákkal a felbontást már 720p-re csökkentettem, és a Radeon esetén ismét jó eredmények születtek, ám a GeForce ezúttal sem brillírozott.

Az FX-et nemes egyszerűséggel nem támogatott kártyának titulálja a program, és nem indul el vele, így csak a 9800 XT szerez pontot, de ő is éppen csak játszható sebességre képes a legalacsonyabb minőségi szinten.
Driver Parallel Lines

Műfaj: 3rd person akció
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Reflections Interactive
Mérési módszer: 2
Hirdetés
A Driver 3 folytatásaként funkcionáló, azonos motorra épülő epizód 2007-ben jelent meg PC-re.

Kijelenthető, hogy ez a játék a DX10-es kártyákat nagyon nem szereti. A 3870-esen borzalmasan gyengén fut, de 9800 GTX-szel is furcsa akadozások voltak tapasztalhatóak, a magas framerate ellenére.

A két régebbi DX10-es nagyvas ezúttal látványosan jobb eredményt ért el modernebb testvéreikhez képest, vagyis a magasabb memória sávszélesség jótékony hatással volt a teljesítményükre. Az erősorrend ennek ellenére változatlan közöttük, vagyis a Radeon hatalmas verést kap.

DX9-es kártyákkal a fenti probléma megoldódik, és gyönyörűen fut mindkét versenyzővel a játék.

Még a középső DX9-es párossal is választhatjuk a maximális részletességet, és bár a Full HD felbontást talán célszerű lenne kicsit csökkenteni, mégis a játszhatóság határán mozgó eredményt kapunk.

Az SM 2.0 üzemmódot az FX még alacsony részletességi szint mellett is csak játszhatatlan sebességgel képes futtatni, így a 9800 XT hatalmas fölénnyel nyeri ezt a tesztet.

A GeForce 4 jócskán megverte a Radeon 8500-at ebben a játékban. A Parhelia jónak látszó eredménye megtévesztő lehet, ugyanis a renderelt grafika ezer sebből vérzett: a textúrák össze-vissza villództak, a menü olvashatatlan volt, és a shader effektek mintha egyáltalán nem lettek volna megjelenítve.
Gears of War

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Microsoft Game Studios
Fejlesztő: Epic Games
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
A Gears of War sorozat első epizódja az egy évvel korábbi XBOX360-as megjelenést követően 2007-ben PC-re is megérkezett.

A HD 3870 megelőzi a papíron jóval erősebb 9800 GTX-et ebben a játékban, ami még úgy is megsüvegelendő teljesítmény, hogy XBOX360-as átiratról lévén szó, ez a játék egyértelműen a Radeon-oknak fekszik jobban.

A 8800 GTX érdekes módon nem szenvedett annyira ebben a játékban, mint modernebb testvére, és jócskán megelőzte a 2900 XT-t, visszaállítva a papírformát.

A legerősebb DX9-es kártyák között még drasztikusabb az ATI előnye, hiszen a 7900 GTX-szel még közepes részletesség mellett sem kapunk játszható eredményt.

A középső DX9-es kártyák már csak a legalacsonyabb minőségi szinten képesek futtatni a játékot. Ezúttal is a Radeon vezet, de előnye nem olyan számottevő, mint a fentebbi esetekben.

Az FX-re panaszkodik a játék, hogy nem teljesíti a minimum elvárásokat, de azért elindul vele, bár a teljesítményt látva nem leszünk boldogak. A Radeon 9800 XT több, mint háromszor akkora sebességre képes.
Medal of Honor: Airborne

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Los Angeles
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
A Medal of Honor széria aktuális epizódja repülőgépből való ejtőernyős ugrással indítja a bevetést.

A 3870 nagyjából fele akkora sebességre képes csak, mint a 9800 GTX, ami mindenképp csalódást keltő eredmény.

Nagyon hasonló módon alakul a két régebbi DX10-es kártya erősorrendje is, vagyis itt sem reménykedhetnek túl sok jóban a Radeon-tulajok.

A DX9-es kártyák már eléggé megszenvednek a Full HD felbontás, és a legmagasabb minőségi szint kombinációjától. A Radeon kártya számottevő előnyre tud szert tenni.

Az X850 Pro esetén hibaüzenetben közli a játék, hogy nem támogatott videokártyát észlelt, így csak a 6800 GS-sel tudtam lefuttatni a mérést, de a legkisebb minőségi szinten sem kaptunk lelkesedésre okot adó eredményt.
Need for Speed ProStreet

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Black Box
Mérési módszer: 2
A Need for Speed sorozat a sok utcai illegális versenyzésre fókuszáló epizód után ezúttal az amatőr/félprofi pályaversenyzést népszerűsíti. Rossz minőségű konzolportról lévén szó, a játék alapértelmezetten 30 FPS-re lockol, ám ezt a limitet egy hackelt exe segítségével el lehet távolítani.

A legmagasabb minőségi szinten, 2x-es élsimítás mellett a HD 3870 nagyjából fele akkora teljesítményre képes, mint a 9800 GTX.

A 8800 GTX és a 2900 XT eredménye között kisebb az eltérés, de a GeForce előnye itt is drasztikus.

A DX9-es kártyákkal már csak a közepes minőségi szintet célozhatjuk be, és a 7900 GTX-szel még ebből is vissza kéne venni a játszható sebesség kedvéért.

A legalacsonyabb minőségben, és kis felbontásban gondolkodhatunk csak a középső DX9-es páros esetén, viszont az X850 Pro ismét megmutatja, hogy ha egy játékot képes elindítani még 2007-ben, akkor teljesítmény szempontjából nincs oka szégyenkezésre.

A legrégebbi DX9-es kártyák már a legalacsonyabb minőségi szinten sem tudják játszható sebességgel futtatni a programot. Természetesen a 9800 XT jobban szerepel az FX-nél, de vele sem lesz túl jó az élmény.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!



