GPU-k mindörökké - Bővített kiadás

Ez a bővített újrakiadás lényegében két különálló cikk egybegyúrásával született és immár 30 évet fog át.

2004 játékai - IV.

Richard Burns Rally

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: SCi Games
Fejlesztő: Warthog Games
Mérési módszer: 2

A Colin McRae nevével fémjelzett ralliszimulátorok sikerén felbuzdulva egy másik versenyzőlegenda, Richard Burns is a nevét adta egy hasonló játékhoz. Ez az alkotás sokkal inkább szimulátorjellegű, emlékeim szerint kifejezetten nehéz volt az úton tartani az autót billentyűzet segítségével.

Az eredmények a szokásosnak mondható erőviszonyokat mutatják a két kártya között. Mindkét versenyzővel tökéletesen játszható sebességet kapunk.

A 9800 XT fölénye ezúttal a megszokottnál kisebb az FX előtt.

A DX8-as típusok között meglepetésre a Radeon 8500 győzedelmeskedik. A Parhelia lemaradása szemmel látható, de még nem tragikus mértékű. Ennél régebbi típusokkal a játék nem indult el.

Star Wars: Battlefront

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Pandemic Studios
Engine: Zero
Mérési módszer: 3

Hirdetés

A Star Wars franchise-on alapuló játékok mindig népszerűek a rajongók körében, függetlenül attól, hogy minőségileg nem mindig képviselik a legmagasabb színvonalat.

Legmagasabb részletességgel, 4x-es élsimítás mellett is megfelelő sebességet kapunk ebben a kizárólag hagyományos képarányokat támogató játékban. A Radeon kártya előnye a megszokottnál kicsit magasabb.

A 9800 XT nyeri ezt a tesztet is az FX 5950 Ultra előtt, de előnye kisebb az idén megszokotthoz képest.

Egyértelmű GeForce-dominancia látható a DX8-as csoportban, hiszen a Radeon-t még a Parhelia is megveri.

800x600-nál kisebb felbontást nem támogat a játék, és ilyen körülmények között nem kapunk játszható sebességet a legerősebb DX7-es kártyákkal sem.

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Vivendi Universal Games
Fejlesztő: Starbreeze Studios
Mérési módszer: 3

Vin Diesel ekkoriban volt népszerűségének csúcsán, elsősorban a Halálos iramban filmek miatt, de más projectekben is részt vett, többek között a Chronicles of Riddick játéksorozathoz is nevét és arcát adta.

Ez az egyébként meglepően jó minőségű grafikát felvonultató játék OpenGL-t használ, ezért nemes egyszerűséggel lefagyott a Radeon kártyán, melynek drivere nem szolgáltat OpenGL támogatást Windows 7 alatt. A GeForce-on sem lehetett kimaxolni a grafikát, meg kellett elégedni az 1360x768-as felbontással.

Egy újabb nagyarányú 9800XT-győzelemmel több ebben az évben.

A DX8-as kártyák közül csak a GeForce 4 képes viszonylag játszható sebeséggel futtatni ezt a játékot, míg a Parhelia-val le is fagyott a program.

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Műfaj: Lopakodós
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Milan
Engine: Unreal Engine 2.0
Mérési módszer: 3

A népszerű Splinter Cell sorozat második része 2004-ben jelent meg, és a Pandora Tomorrow alcímet kapta.

A két kártya közül ezúttal a GeForce bizonyult gyorsabbnak, ám előnye nem számottevő a Radeonhoz képest. Mindkét kártyával szépen fut a játék 1280x1024-ben, de widescreen felbontásokat sajnos nem támogat.

Az FX 5950 Ultra kis mértékben meg tudta előzni a 9800 XT-t ebben a tesztben.

A GeForce 4 erősebbnek bizonyult a Radeon 8500-nál, míg a Parhelia-val lefagyott a program. Az ennél régebbi típusokkal nem indult el a játék.

Unreal Tournament 2004

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Atari
Fejlesztő: Epic Games
Engine: Unreal Engine 2.5
Mérési módszer: 2

A népszerű kompetitív FPS széria 2004-es kiadása talán nem volt olyan kimagasló minőségű, mint az ezt megelőző, illetve a későbbi epizódok, ám ennek ellenére nem kérdéses, hogy helyet érdemel a cikkben.

Bár a játék támogat widescreen felbontásokat, Full HD-t érdekes módon nem engedett beállítani, így az egyel kisebb opciót voltam kénytelen választani. A jó hosszú és változatos intro lett lemérve, az eredmények pedig mindkét kártyával kiválóak, és alkalmasak akár profi mérkőzések megvívására is.

Az idei utolsó megmérettetés az FX győzelmét hozta, de természetesen a különbség nem túl magas a két versenyző között.

A GeForce 4 hatalmas fölénnyel nyeri ezt a tesztet, és a Radeon 8500-at még a Parhelia is jócskán megelőzi.

A DX7-es típusok között a GeForce bizonyul erősebbnek, de még a Kyro-val is elindult a program, igaz, esetében már jócskán csökkenteni kellene a grafika minőségét a játszható sebesség alréséhez.

Az utolsó kártyacsoporttal a legalacsonyabb minőségi szintet állítottam be, és meglepetésre a Kyro állt az élre, de a GeForce-ot még a Voodoo 5 is megelőzte. Ez volt idén az egyetlen játék, ami elindult a Savage 2000 kártyával, de ezzel sem kaptunk játszható sebességet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!